Gázolaj árak 594 Ft Benzin árak 589 Ft EUR 398.41 Ft USD 338.64 Ft CHF 426.44 Ft GBP 461.68 Ft

Fórum

Zetor traktorok

Létrehozta: Vendég , 2008-02-08 20:36:36

Kedvencekhez Segítség

11636 hozzászólás
Nincs profilkép
#11036 Hali Laci
2021-12-14 19:16:03

Válasz Tys #11035. hozzászólásáraÜdv a klubban. A mi proximánk 2008 as .4200 óra. Váltó kuka. Széthullott benne a csapágy. 1,2 m ha felújítják. Elgondolkodtam hogy ez biztos a nekem való gép? De megjavítva és boldogan használom amíg le nem cserélem.smile thumbup

Nincs profilkép
#11035 Tys
2021-12-14 17:49:01

Sziasztok!
Kíváncsi vagyok a véleményetekre. Van egy proximám ami júliusban érte el a kétezres nagyszervízt. Amint végeztek a szakik elmentem a búzát permetezni a éppen virágzott. A munka után lemostam gépeket először a permetezőt majd a trakit.
Mosáskor észrevettem, hogy a váltó olaj betöltő nyílásán nincs rajta a kupak.
Tegnap elvitték a gépet a szakszervízbe mert furcsa hangokat adott középről, ma felhívtak hogy valószínű a váltóval van valami próbléma.
Szerintetek lehet összefüggés a nyíláson, az olajban került víz, virágpor és a váltó problémája között??

#11034 Gergő1220
2021-12-14 12:28:04

Válasz metomi78 #11032. hozzászólásáraÉn 10,5-ért vettem ugyanilyet 2.500 órával 2 éve.(+4db sorművelőkerék volt az árban)

Nincs profilkép
#11032 metomi78
2021-12-13 20:46:47

Sziasztok. Forrtera 100-as, 5500 üzemórás jó állapotban és jó gumival mennyit érhet, csak ugy nagyjából ? Klíma, legrugos ülés van.

Nincs profilkép
#11031 Sk Laci
2021-12-11 09:08:53

Válasz fendt309 #11030. hozzászólásáraAhoz csak hátsó pótkerekem volt, de az már elkelt.

#11029 rtamas76
2021-12-10 19:00:53

Válasz siposs #10980. hozzászólásáraNézdmeg nem kicsi hengerfejva rajta?
Hengerfejtömítés 1.4 vagy 1.6mm?

Nincs profilkép
#11028 Sk Laci
2021-12-10 18:54:04

Ha valakinek kellene Zetor 50 Superhoz első kerék 6,5-20 nálam van egy elfekvőben. A gumi kb 40-50% lehet, de még elmegy.

#11027 fendt309
2021-12-10 17:25:12

Ilyen első felnit ketesek:

Nincs profilkép
#11026 jozef24
2021-12-10 08:14:48

Válasz Trakiszaki #11024. hozzászólásáraBocs hogy beleszolok ezek az értékek végső lehuzásik kűlömbözöek?

#11025 fendt309
2021-12-09 21:14:25

Válasz Trakiszaki #11024. hozzászólásáraSzia!
Szerintem ebben a sorrendben húztam le, csak a nyomatékot nem tudtam!
A szelephézag meg van, szereztem egy német kezelésit, abban benne van.
Nagyon szépen köszönöm!!!

#11024 Trakiszaki
2021-12-09 21:09:49

Válasz fendt309 #11017. hozzászólásáraSzia!

A mellékelt ábra szerint kell lehúzni a hengerfej csavarokat, B-C-D-A-E sorrendben az alábbiak szerint:
A-B: 100Nm
C-D: 80Nm
E: 62 Nm.
Kep
A doksi nem írja hogy több lépcső Ben kellene lehúzni a csavarokat. Szelephézag hideg motornál: 0.2 mm
Kep2

Remélem segítettem!
Üdv: Trakiszaki

Nincs profilkép
#11023 Dzsanosi
2021-12-09 19:38:45

Válasz jozef24 #11022. hozzászólásáraÉrzéssel azt is hülyére nem kell húzni mert utánna rossz állitani betapad majd meg nehéz lekontrázni mert forditan fogja az állitót nehéz lessz ellentfogni

Nincs profilkép
#11022 jozef24
2021-12-09 17:56:22

Válasz Dzsanosi #11021. hozzászólásáraKösz szépen én a szelepett állíto kontra anyának a meghuzásátt kérdeztem kösz a szelep hézag is kellett.

Nincs profilkép
#11021 Dzsanosi
2021-12-09 14:56:16

Válasz jozef24 #11020. hozzászólásáraHengerfej lehúzás
60nm +3x60 fok kb 210nm a vége
Szelephézag 0.3 / 0.3
A kis anyákat meg érzéssel mint bárhol máshol amit mdghúzol
Ne maradjon laza de ne szakitsd meg

Nincs profilkép
#11020 jozef24
2021-12-09 09:32:42

Válasz Dzsanosi #11008. hozzászólásáraEngem ahenger fej lehuzása es a szelep állítok meghuzása + a képen levő 6 csavar meghuzása ás szelep fedél meghuzása

Nincs profilkép
#11018 csipi145
2021-12-08 22:07:39

Válasz fendt309 #11017. hozzászólásáraHolnap megkeresem és elküldöm neked, ok?

#11017 fendt309
2021-12-08 21:49:42

Válasz csipi145 #11016. hozzászólásáraNem tapasztalok semmi rendellenességet.
De pl a lehúzási nyomatékokat nem tudom.
Igen, 1054
Csak a felső rész lett cserélve
(Henger, dugó, csapszeg, tömítések)

Nincs profilkép
#11016 csipi145
2021-12-08 20:31:53

Válasz fendt309 #11015. hozzászólásáraSzia! Ha jól emlékszem, a lambo 854 ben a 105.4P motor van. azaz léghűtéses, hengerenkénti hengerfejes, 4 elemes süllyesztett Bosch adagolós gép. Van valami hibajelensége? vagy miből gondolod, hogy nem jól? Az még egy sokkal egyszerűbb motor....Csak az alsó balansz tengelyekre kell ügyelni/az olajteknőben/.

#11015 fendt309
2021-12-08 20:28:51

Válasz csipi145 #11014. hozzászólásáraVan egy Lamborghini 854-em
Tavasszal raktam össze a motorját .
Lehet, hogy nem is jól???

Nincs profilkép
#11014 csipi145
2021-12-08 19:54:14

Válasz fendt309 #11011. hozzászólásáraOnnan hogy 2 alapbetegségem van. Az egyik a kombájnok szeretete, a másik az olasz gépek! Iveco és Same a szívem csücske! És persze a Clayson is!smile cowboy

Nincs profilkép
#11013 csipi145
2021-12-08 19:47:07

Válasz Dzsanosi #11010. hozzászólásáraJelöltelek. A legjobb középsuliba jártál...smile thumbupcool

Nincs profilkép
#11012 Dzsanosi
2021-12-08 19:46:58

Válasz Sk Laci #11006. hozzászólásáraSajnos árat nem tudok mondani max a munkadijrol annyit tudok az alkatrész felét a tulaj hozta meg széthányva a motort
Ez a kedvencem mikor ismeretle motort váltót kapok szétrókázva persze össze lehet rakni de csak mégis macerásabb

Köszörülni kellett a főtengelyt amit ráadásul a köszörűsünk matekolt ki adat nél kül állt neki

És ami közrejátszott hogy igy járt
A talpszűrő gyárilag hegesztéshibás
Mikor kivettemm az alkatrészmosóbol láttam ott spriccel a viz ahol nem kéne

#11011 fendt309
2021-12-08 19:44:04

Válasz csipi145 #11007. hozzászólásáraSzia!
Te honnan tudsz ilyet adatokat?

Nincs profilkép
#11010 Dzsanosi
2021-12-08 19:37:54

Válasz csipi145 #11007. hozzászólásáraKöszi a segìtséget
Az adattába elég szarul néz ki de holnap ránézek mennyire lehet kivenni belőlle valamit

Fent vagyok facen
Jánosi Gábor

Nincs profilkép
#11009 Dzsanosi
2021-12-08 19:34:52

Válasz Lipi #11005. hozzászólásáraIgen nyírség nehézség
Vezér utcai telephelyünkön az otosi uton a körforgalomnál van az adagolós műhely Kropkó János az adagolósunk többnyire keni vágja a dolgokat de èrdemes rá felhìvni a figyelmet hogy ne sajnálja a kroftot mert sűrűn rá kell állitani gyenge lágy ha nem szólok hogy adjon neki

Nincs profilkép
#11008 Dzsanosi
2021-12-08 19:29:49

Válasz jozef24 #11004. hozzászólásáraIgen javitunk minden féle deutz motort is
Meg ami van szinte minddn elvállal a főnök
Keress mdg facebook on Jánosi Gábor
Adok elérhetőséget alkatrész ügyben is meg a főnökét is hogy mikor mennyiér vállal

Nincs profilkép
#11007 csipi145
2021-12-08 18:55:49

Válasz Dzsanosi #11002. hozzászólásáraSzia!

Dugattyú előállása a blokk síkjától: nyilván a dugattyú van magasabban:
0,15-0,40mm ->tömítés vastagsága 1,2 mm, tömítés színe piros, tömítés azonosító luk nélküli /lsd kép/
0,41-0,60mm ->tömítés vastagsága 1,4 mm, tömítés színe fekete, tömítés 2db azonosító lukkal
0,61-0,80mm-> tömítés vastagsága 1,6 mm, tömítés színe zöld, tömítés 1db azonosító lukkal
kep

Nah, úgy látom az adagoló egy hatodik fajta, szerencsére ott van az oldalán a beállítandó távolság, mm-ben. Ha van a motoron típustábla, azt fényképezd már le, légyszives! Motor ban oldalán az önindító környékén. A motor előbefecskendezési szögére lennék kíváncsi. Elvileg 16 fok lesz, de azért tuti ami fix!

Bármilyen segítség kell, szólj! Facén megkereslek, jelöllek ha fennt vagy!

Üdv: Trakiszaki

Nincs profilkép
#11006 Sk Laci
2021-12-08 18:39:12

Válasz Dzsanosi #11003. hozzászólásáraSzia!
Ha nem gong megírni, milyen árfekvésben van egy ilyem Zetorba szerelt Same motor komplett felujítása?
Eddig nem mertem bevállalni ezt a 6 hengeres motort......

Nincs profilkép
#11005 Lipi
2021-12-08 18:31:14

Válasz Dzsanosi #11000. hozzászólásáraNyírség nehézgép? Van ott olyan kolléga aki vágja a 3hengeres Zetor adagolót?

Nincs profilkép
#11004 jozef24
2021-12-08 12:37:29

Válasz Dzsanosi #11000. hozzászólásáradeutz léghütős motrot javítotok-e pl f8l413f-est

Nincs profilkép
#11003 Dzsanosi
2021-12-08 07:41:31

Válasz Dzsanosi #11002. hozzászólásáraElérhetőségem Jánosi Gábor (Tiszadada)

Nincs profilkép
#11002 Dzsanosi
2021-12-08 07:18:41

Válasz csipi145 #10999. hozzászólásáraEsetleg még dugattyú kiállás értéket tudnál adni ??
Mert sikolni kell a blokkot is totálkáros

Nincs profilkép
#11000 Dzsanosi
2021-12-08 05:41:31

Válasz csipi145 #10999. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget
Napi szinten motorjavitást végzek 5 éve
Csak ezzel a tipussal nem találkoztam
Pl deutz motorok hasonlóak hézagolás szempontjábol a 1011 és 2011 es motorokhoz hasonlit csak ahoz van könyv munkahelyen
Leginkább csak munkagépeket javitunk nagyon ritka a mezőgazdasági traktor

Ha valami kicsit nehezebb nem probléma legalább tanulunk
Ami eddig igazán feladta a leckét végül nrm is csinltunk meg még a márkaképviselet is visszaküldte a gyárba
Egy HATZ 4w35 youtube ott van 1 video rolla nézzétek meg.
Nem volt gyerekszobálya tuti a tervezőnek

A kis birodalmam smile smile

Nincs profilkép
#10999 csipi145
2021-12-07 21:12:30

Válasz Dzsanosi #10996. hozzászólásáraAddigis:

Nyugvócsapágyak: 3 lépcsős meghúzás.
1. lépcső: 10 Nm
2. lépcső: 40 Nm
3. lépcső:2. lépcsőt követően további 55 fok +-1 fok szögelfordulás

Hajtókar:3 lépcsős meghúzás.
1. lépcső: 10 Nm
2. lépcső: 30 Nm
3. lépcső:2. lépcsőt követően további 90 fok +-1 fok szögelfordulás /ebbe már kellesz kapaszkodni/

Hengerfej nyomaték: 2 lépcsős meghúzás.
1. lépcső: 50 Nm
2. lépcső: 1. lépcsőt követően további 100 fok +-3 fok szögelfordulás
lehúzási sorrend: kep

Szelephézag: hideg motornál
szívó: 0,20mm+-0,05mm
kipufogó:0,20mm+-0,05mm
/én szívót 0,20mm, kipufogót 0,25mm-re szoktam, de a gyári az azonos/

Stekpumpa beállitás.
Ez gondolom adagoló beállítás/hézagolás lenne. A motoron elvileg az 5 féle adagolók valamelyike van /nyilván mindegyik hengeren azonos sorszámú/:
PFR1K90A503
PFR1K90A517
PFR1K90A542
PFR1K90A543
PFR1K90A555

Ezeknél a motort 16 fokkal felső holtpont elé állítva az adott henger adagoló bütykének vízszintes része és az adagoló talpsíkja között 80,4 mm távolságnak kell lennie. Mivel a motoron sem felső holtpont, sem előbefecskendezési jel nincsen, így azokhoz levett hengerfejjel, indikátor órával 1/100mm pontosan, célszerszámokkal kell mindent kimérni. Ez a legnehezebb része a dolognak.
Ha minden érték ki van mérve, megjelölve /felső hp, 16 fok felső hp előtt/ minden hengernek azaz 3x felső hp és 3x 16 fok/ a 6 db adagoló kimérése, kihézagolása és összehangolása egymáshoz, ha még nem csináltad kb 10-12 munkaóra, azaz egy teljes nap.
Remélem nem ilyesztettelek el!

Nincs profilkép
#10998 csipi145
2021-12-07 20:32:05

Válasz Dzsanosi #10996. hozzászólásáraSzia!
A motor Same 1000.6WT motor, euro I adagolókkal elektromos szabályzóval.

Adj egy emil címet vagy Facebook elérhetőséget és küldök mindent ami kell! Igaz angol nyelven, de ha kell lefordítom neked!

Üdv: Trakiszaki

Nincs profilkép
#10997 jozef24
2021-12-07 18:18:50

Válasz Dzsanosi #10996. hozzászólásárazetor 116 vagy 117 es akkor same motor

Nincs profilkép
#10996 Dzsanosi
2021-12-07 13:28:17

Kis segitség kéne
Ismeri ezt a motort valaki
Műszaki infó kéne
Nyugvó/ hajtókar / hengerfej nyomaték
Szelephézag

Stekpumpa beállitásTalán zetor

#10995 Hús Futár
2021-12-07 09:05:00

Válasz jocek26 #10994. hozzászólásáraMegy simán bovdennel is de akkor ne szoruljon semmi meg legyél normális erőben is . Egyébként nekem a 7745 annó csak bovdennel ment .

Nincs profilkép
#10994 jocek26
2021-12-07 08:37:02

Válasz Hús Futár #10993. hozzászólásáraAkkor ezek szerint ez csak úgy működik, hogy ha be van kapcsolva a kompresszor?

#10993 Hús Futár
2021-12-06 19:50:26

Válasz gojoscsaba #10992. hozzászólásáraAz a része egyforma mindnek mert a padlón az ülés előtt két kis kar van egyik a terepváltó másik a gardán . Annyi hogy a 6011 és újabbak ott már nem a kuplung pedállal nyomod ki tlt kapcsoláshoz a kuplung szerkezetet hanem a kézifék kar melett van egy ugyanolyan kar ami hátra néz és azzal bovdennel húzod a kuplung szerkezet másik tárcsáját . Itt van egy levegős rásegítő munka henger amit elektromosan vezérelsz egy féklámpa kapcsolóval .

Nincs profilkép
#10992 gojoscsaba
2021-12-06 07:49:40

Válasz Hús Futár #10979. hozzászólásáraA 6011be is van felező bal oldalt a padlóba. Megnézhettem egy 6245 ( saja eladták mire megtudtam),s abba jobb oldalt a difizár balboldalt a felező volt.

Nincs profilkép
#10991 Dzsanosi
2021-12-05 20:29:15

Válasz siposs #10980. hozzászólásáraHa az előtöltésed kicsi indulhat nehezen és erőtlen is tőlle de jellemző tünete hogy fehéren füstöl és hidegen ha megpadlózod nem fekete füstöt ad hanem csak kitiszti a füst ahogy alapjataron kéne lennie lágy járású
Mert ha helyén van az előtöltésed és működik az inditás segítő akkor induládkor pici pamacs járása tiszta padlózásra enyhén fekete
Ilyenkor optimális az erő fogyasztás normálisan indull
Ha sok az előtöltésed rögtön feketés a füst padlózásra mint a gyárkémény
Kopogós krmény hang többlet erő de melegedést okoz

Ha 2 adagolós is azt mondja hogy jó akkor már kár a 3.
Olajfogyasztásod kartelgáz?
Esetleg mérni egy kompressziót vagy esetleg komlyabb bontás előtt műszeres előtöltést ha a tünetek indokolják

Láttam hozzászólasba a gyűrű forgatást hogy nem e eggyállású de nemhinném hogy ez lenne
De a szelepzárás már esélyesebbnek néz ki ha levegőszűrőt ujjat akkor látott mikor beletették a gyárba akkor megeszi a hengert is meg a szelepet is
Hs nem zárna ennrk is van némi tünete
Vedd ki a levegőszűrőt gázadásra csúnyán visszaduhog
Ha enné az olajat lehet a gyűrűk megvannak ragadva

Meg esetleg még ha tényleg minden jo akkor a károstér nagy vastag hengerfejtömités van benne ami még okoz erőtlenséget

Kb ennyi jut a fejembe most

Nincs profilkép
#10990 .Richard.
2021-12-05 19:19:08

Válasz siposs #10980. hozzászólásáraKompresszio? Gyűrűk elforgatása jo? Szelepek zárnak egyáltalán?ezt kéne kideriteni elősször. Aztán a gyári beállitást.

Nincs profilkép
#10989 lorant90
2021-12-05 18:34:02

A tengely is volt mar h megvolt csavarodva ...

Nincs profilkép
#10988 lorant90
2021-12-05 18:32:29

Válasz jozef24 #10986. hozzászólásáraA lendkereken megvannak a fok jelolesek , es a kuplungaz kis ablakanal pedig vagy egy beutes , a ket csiknak kell futni

Nincs profilkép
#10987 Lipi
2021-12-05 18:03:24

Válasz siposs #10980. hozzászólásáraMi a traki tipusa? A haveré és az enyém is ezeket a tüneteket produkálja. Úgy látom ez nem egyedi eset. Két éve szívok vele. Minden telem ezzel megy el. Már csak az adagoló nincs kicserélve,de már 3 helyen volt. Mindenhol azt mondták,hogy hibátlan de szerintem nem.

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]