Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak619 FtEUR409.84 FtUSD390.63 FtCHF441.5 FtGBP497.76 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Hali Laci #10862. hozzászólásáraMivel a váltó is meg a hidraulika is megállt igy a szivóági szűrőt azért megnézném
Mert ha megállitod egy időre megjavul ez pedig mint azt mutatná hogy utoléri magát az olaj majd mikor elkezd dolgozni a szivattyú hiány lesz
Adott egy Zetor proxima plus 10541 traki. Kimentem tegnap tárcsázni és pár óra munka után nem emel a hidraulika . Se a karok se a külső kör. Elment a nyúl béka. Mondom leállítom körbenézem. Sehol semmi olaj. Indítok és újra emel működik minden. 5 perc és újra semmi se megy . Megint leállīt körbenéz. Semmi. Indítom ,megint megy minden de 5 perc és nem jó.
Kérdezem tőletek hogy van e ötletetek ,mi lehet vele.
200 órával ezelőtt lett az összes olaj és szűrő cserélve. 4200 óra van most a gépben. Olyan érzésem van mintha nem jönne olaj a szivattyúhoz dehát új a szűrő. Szívó és a nyomóági is.
Ötlet?
Zetor adagolón nem jön ki a dúsító.
Mi lehet a gond? Nincs meg a fordulatszám hogy kilökje vagy kezd szorulni benne valami? El kell vinnem adagolóshoz?
Jött egy kósza gondolat ezzel kapcsolatban. Hátha a hidraulika szivattyú nagyobbat szív, mint a váltóé levegősen. Lekapcsoltam a hidraulika szivattyút, és egyből lett nyomás a váltóm! Azóta is jó!
Válasz Dzsanosi #10858. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget! Úgy néz ki, nem úszom meg a széthúzást. Igen a tlt szimering volt rossz. 13-as volt benne. Nekem is első gondolat a dupla szimering volt, mert élfért volna a házban, de csak 8-ast kaptam, így a belső nem fért el atengely válla miatt.
Esetleg a szívó ági szűrőt nézd meg nincs e eltömődve ha tiszta akkor kampec a szivattyúnak szerintem
Esetleg munkagépeken a fogaskerekes szivattyúkat ugy szoktuk légteleniteni hogy a nyomó ágat lazitani kell mert mire felkapná magátol megsül a szivattyú
Azt tudod csinálni hogy a mérőpontnál szétveszed de szerintem nem sok értelme van
Szét kell húzni megnézni mi lett vele
Tlt nél hol folyt ki az olaj
Szimeringnél ??
Az enyémen megtuningoltan ugy hogy 2 véknyabb lett beütve a kettő között meg zsirral kitömtem
Tengelyt berágta a régi aztán igy gyorsabb volt a javitás
Mashol is fut meg duplán zár
Válasz Dzsanosi #10855. hozzászólásáraKivan feküdve teljesen az óramutató. Valszeg csak lelevegősödött. Lejtőn orral felfele állt sokat, tlt-nél elfojt vagy 20 l olaj, azóta van ez a gond.
(most árulta el a fiam)
De az istennek sem megy fel anyomás, hiába töltöttük fől.
Válasz endypapa_20120 #10854. hozzászólásáraVannak kényszer kenésű csapágyak is benne amit a váltószivattyú olajoz
De ha nem használsz semmit tlt 4x4 nyul akkor sincs nyomásod ?? Mert ugy még akkor birja egy darabig
Sziasztok!
Úgy néz ki, behalt a váltó szivattyúm a zetor 12045-n. Kérdés, csak a kardán, elsőhajtás kapcsolásában van szerepe, vagy váltó kenésben is? Sürgős munka lenne még ma. holnap.
Válasz lorant90 #10826. hozzászólásáraSzia! Tudnák veled privát (e-mail)kapcsolatba lépni? "keletkezett" még néhány probléma a zetorral örülnék ha tudnál esetleg pár hasznos infót adni.
Válasz rudi88 #10849. hozzászólásáraIgen a lapos csak funkció váltó
A külső kar pedig helyzet
És csak emelni tud
Lefelé csak uszó van nem tud nyomatni lefelé
Válasz Dzsanosi #10848. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget! Tehát ha jól értelmezem az emelő Kiskar sem mindegy H mennyire van leengedve-amivel az eszközt le és felemelem,! Nemcsak a laposfelyü szabályozó kar a meghatározó ?
Válasz rudi88 #10847. hozzászólásáraVan 1 kar hátul kersztbe lapos fejjel
Az vagy elölre vagy hátra húzod ( 2 állású)
Ott vagy szintszabályzás van ahova húzod a páros karbol a külsőt annak ott kellene tartania a magasságot vagy zetormatik itt pedig vonóerő szabályzás történik ekkor pl ha keményebbe ér megnő a vonóerő rá kéne emelni hogy ne ássa el magát vagy megfulljon
A kicsi kar a párosból a kihelyezett hidraulika
És van egy tekerős szelep ülés alatt vagy mögött ezzel a süllyedési sebességet tudod szabályozni illetve teljesen elzárva lefixálod nem volna szabad engednie de emelni tovább tud ha húzod a kart
Ha valamit rosszul irtam vagy kihagytam javitson ki valaki
Üdv a Csoport TagoknaK ! Zetor Crystal-ok hidraulika szabályozása hogyan működik szántás közben ? 8011,8045, 12045 ! van egy szabályozó kar 3 vagy 4 pozíció van rajta,milyen lehetőségek vannak rajta ? Lehet -e talajkerék nélkül szántani velük , ki hogy használja ? Esetleg van -e magyar nyelvű kezelési útmutató valakinek ? Nemrég vettünk egy 8045-et,nem szántottunk vele !
Válasz jozef24 #10843. hozzászólásáraÉrtem persze, csak azért kérdeztem mert önnek van ilyen traktorja és látja hogy mi hova megy ! Vettem új cilindert de még nem raktam fel! Cilinder nélkül került hozzám a traktort, nem voltam biztos a csövek bekötésében !
Válasz rudi88 #10842. hozzászólásárabal felső csatlakozo a segéd cilinder nyomoágára van kötve én azt kérdeztem mi célra használják nem a visszafojo ágatt
Válasz jozef24 #10840. hozzászólásáraNekem épp aktuális a bekötés mert hiányzik a segéd cilinderem! A bekarikázott rész a visszafolyó ág ha jól értem ?
Válasz rudi88 #10834. hozzászólásáraSzia! 10 bár jó lenne, ha tudná annyit, nem biztos szivattyú baja van, az is elképzelhető hogy olajfurat dugulás vagy valahol elengedi a nyomást, ill fékszallag állítás segíthet
Válasz rudi88 #10836. hozzászólásáraTalán 1200 on tudnia kell a minimumot
De ha megméred hidegen melegen ki be kapcsolva
Meglesz a bűnös hogy miért nem jo
Sajnos gépkönyvbe igy fogalmazza meg
A váltószivattyú elettartama üzemszerű használat esetén néhány év
Igy valószínű lehet széthúzni a gépet a beteg és ilyenkor jönnek sorba a dolgok
Válasz Dzsanosi #10835. hozzászólására90 -es olaj van benne, szűrőket még nem néztük ! Mekkora a minimális motor fordulat amelyen a nyomás értékek mérendőek ?
Nézd meg kikapcsolva bekapcsolva
Lehet a szivattyú rossz de lehet amit kapcsolt
Milyen olaj van benne
Szűrő volt e cserélve vagy takaritva
Ezek segitenek valamennyit
Jó estét mindenkinek ! 80-as Crystal-nál tudja -e valaki hogy mekkora nyomást kell csinálnia az olajszivattyúnak az első meghajtás,a felező és a kardán működtetéséhez ? Lemérném a nyomást munka közben egy mérőórával ! Nyúlban nem akar menni a traki !
Válasz lorant90 #10826. hozzászólásáraMa be jött a portára a "kicsike".Lessz mit javítgati rajta de a fiú erre vágyott hát csinálhatja!A váltó problémát megnézetem egy szerelő barátommal(de hazajött lábán 120km-ről), most a hiányzó és cserélendő alkatrészek listáját készítjük.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy a 12045-nél az elsőhajtásnál a lamellâkat ki kellene cserélnem,szét kell húzni a traktort hozzá,vagy ki lehet cserélni anélkül is?
Előre is köszönöm a válaszokat
Válasz kobanyai #10790. hozzászólásáraNem rossz a Major, bár nem mondanám Zetornak. Valójában egy Carraro traktor Deutz motorral. Könnyű munkákra ideális. Keveset fogyaszt ás elég megbízható.
Válasz lorant90 #10824. hozzászólásáraKöszönöm a válaszaidat igazán rendes vagy hogy ilyen korrekten segítesz!Elmegyünk valamelyik nap és megnézzük, aztán kiderül jön-e velük.
Válasz Tisler #10823. hozzászólásáraSietve kapkodva van bedobva a sebesseg akkor tulfut a kulisza , es ilyenkor a valtokarral mar nem kiveheto a sebesseg , ily3nkor ki kell venni a sebesseghez tartozo kulisza biztosito csavarjat es csavarhuzoval ures allasba piszkalni . Ilyenkor csak abban a a sbessegben tudod hasznalni a gepet , van mikor egyszerre 2 sebesseg ugrik be akkor termeszetesen bedoglik .
Válasz lorant90 #10822. hozzászólásáraA tulaj is valami rugóról beszélt, és a kettes és hármas sebesség közt marad bent ha "rosszul" vált állítása szerint.
Válasz Tisler #10821. hozzászólásáraHa kivan veve a padlu gumi kozeprol akkor hozzaferheto a takaro lemez en meglesnem ezeketa csavarokat mindenkepp h az e gond h lazak , kb 30mm magas 17 es kulcsra vannak ezek a csavarok a tetejen pedig 13 as kulcsra van feje ami belul tamasztja a gulyot szorito rugot .
Válasz lorant90 #10820. hozzászólásáraLényeg akkor javítható lehet a váltó kiszerelése nélkül? Ha meg tudnánk botolni a gépet lábán jönnék vele haza vagy inkább ne?
Válasz lorant90 #10819. hozzászólásáraErrol a legkonnyebb meggyozodni , ha azok a csavarok nem lazak ,fixre huzhatok akkor bele.kell nezni de ha egyszerre ket sebesseg marad bent akk ott lesz a hiba
Adott egy Zetor 6211-es amit lehetőség szerint "beterelnénk" a portánkra csak mint kiderült "néha" bent ragad két sebesség között.
Mi lehet a hiba forrása és mekkora javítással járhat?
11563 hozzászólás
Válasz Hali Laci #10862. hozzászólásáraMivel a váltó is meg a hidraulika is megállt igy a szivóági szűrőt azért megnézném
Mert ha megállitod egy időre megjavul ez pedig mint azt mutatná hogy utoléri magát az olaj majd mikor elkezd dolgozni a szivattyú hiány lesz
Adott egy Zetor proxima plus 10541 traki. Kimentem tegnap tárcsázni és pár óra munka után nem emel a hidraulika . Se a karok se a külső kör. Elment a nyúl béka. Mondom leállítom körbenézem. Sehol semmi olaj. Indítok és újra emel működik minden. 5 perc és újra semmi se megy . Megint leállīt körbenéz. Semmi. Indítom ,megint megy minden de 5 perc és nem jó.
Kérdezem tőletek hogy van e ötletetek ,mi lehet vele.
200 órával ezelőtt lett az összes olaj és szűrő cserélve. 4200 óra van most a gépben. Olyan érzésem van mintha nem jönne olaj a szivattyúhoz dehát új a szűrő. Szívó és a nyomóági is.
Ötlet?
Sziasztok!
Zetor adagolón nem jön ki a dúsító.
Mi lehet a gond? Nincs meg a fordulatszám hogy kilökje vagy kezd szorulni benne valami? El kell vinnem adagolóshoz?
Válasz Dzsanosi #10858. hozzászólására"Egy a szivó ága a hidraulika szivattyúéval"
Itt volt a megoldás kulcsa!
Jött egy kósza gondolat ezzel kapcsolatban. Hátha a hidraulika szivattyú nagyobbat szív, mint a váltóé levegősen. Lekapcsoltam a hidraulika szivattyút, és egyből lett nyomás a váltóm! Azóta is jó!
Válasz Dzsanosi #10858. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget! Úgy néz ki, nem úszom meg a széthúzást. Igen a tlt szimering volt rossz. 13-as volt benne. Nekem is első gondolat a dupla szimering volt, mert élfért volna a házban, de csak 8-ast kaptam, így a belső nem fért el atengely válla miatt.
Válasz endypapa_20120 #10857. hozzászólásáraEgy a szivó ága a hidraulika szivattyúéval
Ha a hidraulikád működik akkor a váltó szivattyúnál nem kéne hogy maradjon levegő
Esetleg a szívó ági szűrőt nézd meg nincs e eltömődve ha tiszta akkor kampec a szivattyúnak szerintem
Esetleg munkagépeken a fogaskerekes szivattyúkat ugy szoktuk légteleniteni hogy a nyomó ágat lazitani kell mert mire felkapná magátol megsül a szivattyú
Azt tudod csinálni hogy a mérőpontnál szétveszed de szerintem nem sok értelme van
Szét kell húzni megnézni mi lett vele
Tlt nél hol folyt ki az olaj
Szimeringnél ??
Az enyémen megtuningoltan ugy hogy 2 véknyabb lett beütve a kettő között meg zsirral kitömtem
Tengelyt berágta a régi aztán igy gyorsabb volt a javitás
Mashol is fut meg duplán zár
Válasz Dzsanosi #10855. hozzászólásáraLehet ezt a szivattyút valahogy légteleníteni?
Válasz Dzsanosi #10855. hozzászólásáraKivan feküdve teljesen az óramutató. Valszeg csak lelevegősödött. Lejtőn orral felfele állt sokat, tlt-nél elfojt vagy 20 l olaj, azóta van ez a gond.
(most árulta el a fiam)
De az istennek sem megy fel anyomás, hiába töltöttük fől.
Válasz endypapa_20120 #10854. hozzászólásáraVannak kényszer kenésű csapágyak is benne amit a váltószivattyú olajoz
De ha nem használsz semmit tlt 4x4 nyul akkor sincs nyomásod ?? Mert ugy még akkor birja egy darabig
Sziasztok!
Úgy néz ki, behalt a váltó szivattyúm a zetor 12045-n. Kérdés, csak a kardán, elsőhajtás kapcsolásában van szerepe, vagy váltó kenésben is? Sürgős munka lenne még ma. holnap.
Válasz lorant90 #10852. hozzászólásáraOké írok!
Válasz Tisler #10851. hozzászólásáraNevemre kattintvat tudsz kuldeni privatot
Válasz lorant90 #10826. hozzászólásáraSzia! Tudnák veled privát (e-mail)kapcsolatba lépni? "keletkezett" még néhány probléma a zetorral örülnék ha tudnál esetleg pár hasznos infót adni.
Válasz rudi88 #10849. hozzászólásáraIgen a lapos csak funkció váltó
A külső kar pedig helyzet
És csak emelni tud
Lefelé csak uszó van nem tud nyomatni lefelé
Válasz Dzsanosi #10848. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget! Tehát ha jól értelmezem az emelő Kiskar sem mindegy H mennyire van leengedve-amivel az eszközt le és felemelem,! Nemcsak a laposfelyü szabályozó kar a meghatározó ?
Válasz rudi88 #10847. hozzászólásáraVan 1 kar hátul kersztbe lapos fejjel
Az vagy elölre vagy hátra húzod ( 2 állású)
Ott vagy szintszabályzás van ahova húzod a páros karbol a külsőt annak ott kellene tartania a magasságot vagy zetormatik itt pedig vonóerő szabályzás történik ekkor pl ha keményebbe ér megnő a vonóerő rá kéne emelni hogy ne ássa el magát vagy megfulljon
A kicsi kar a párosból a kihelyezett hidraulika
És van egy tekerős szelep ülés alatt vagy mögött ezzel a süllyedési sebességet tudod szabályozni illetve teljesen elzárva lefixálod nem volna szabad engednie de emelni tovább tud ha húzod a kart
Ha valamit rosszul irtam vagy kihagytam javitson ki valaki
Üdv a Csoport TagoknaK ! Zetor Crystal-ok hidraulika szabályozása hogyan működik szántás közben ? 8011,8045, 12045 ! van egy szabályozó kar 3 vagy 4 pozíció van rajta,milyen lehetőségek vannak rajta ? Lehet -e talajkerék nélkül szántani velük , ki hogy használja ? Esetleg van -e magyar nyelvű kezelési útmutató valakinek ? Nemrég vettünk egy 8045-et,nem szántottunk vele !
Egy két szösszenet az elmúlt pár hétből .
Válasz rudi88 #10844. hozzászólásáravissza fojo ág oda megy.
Válasz jozef24 #10843. hozzászólásáraÉrtem persze, csak azért kérdeztem mert önnek van ilyen traktorja és látja hogy mi hova megy ! Vettem új cilindert de még nem raktam fel! Cilinder nélkül került hozzám a traktort, nem voltam biztos a csövek bekötésében !
Válasz rudi88 #10842. hozzászólásárabal felső csatlakozo a segéd cilinder nyomoágára van kötve én azt kérdeztem mi célra használják nem a visszafojo ágatt
Válasz jozef24 #10840. hozzászólásáraNekem épp aktuális a bekötés mert hiányzik a segéd cilinderem! A bekarikázott rész a visszafolyó ág ha jól értem ?
Válasz jozef24 #10840. hozzászólásáraElvileg a vontatott eke kiemelő kerekére.
Képen az 5 számu csatlakozott mire használják a kűlső emelő cillinder nyomo ágára van kötve.zeto
Képen az 5 számu csatlakozott mire használják a kűlső emelő cillinder nyomo ágára van kötve.
Válasz rudi88 #10834. hozzászólásáraSzia! 10 bár jó lenne, ha tudná annyit, nem biztos szivattyú baja van, az is elképzelhető hogy olajfurat dugulás vagy valahol elengedi a nyomást, ill fékszallag állítás segíthet
Válasz rudi88 #10836. hozzászólásáraTalán 1200 on tudnia kell a minimumot
De ha megméred hidegen melegen ki be kapcsolva
Meglesz a bűnös hogy miért nem jo
Sajnos gépkönyvbe igy fogalmazza meg
A váltószivattyú elettartama üzemszerű használat esetén néhány év
Igy valószínű lehet széthúzni a gépet a beteg és ilyenkor jönnek sorba a dolgok
Válasz Dzsanosi #10835. hozzászólására90 -es olaj van benne, szűrőket még nem néztük ! Mekkora a minimális motor fordulat amelyen a nyomás értékek mérendőek ?
Válasz rudi88 #10834. hozzászólásáraÜzemmelegen minimum 7.8 bár gépkönyv szerint
De a jó azért 10 felett mondható
Nézd meg kikapcsolva bekapcsolva
Lehet a szivattyú rossz de lehet amit kapcsolt
Milyen olaj van benne
Szűrő volt e cserélve vagy takaritva
Ezek segitenek valamennyit
Jó estét mindenkinek ! 80-as Crystal-nál tudja -e valaki hogy mekkora nyomást kell csinálnia az olajszivattyúnak az első meghajtás,a felező és a kardán működtetéséhez ? Lemérném a nyomást munka közben egy mérőórával ! Nyúlban nem akar menni a traki !
Válasz lorant90 #10832. hozzászólásáraKöszönöm!
Válasz Peku39 #10831. hozzászólásáraLehajtasban
Válasz Sk Laci #10830. hozzászólásáraÉs a lamelák a váltóba vannak vagy az oldal lehajtásban?
Válasz Peku39 #10828. hozzászólásáraNem kell. Kiveszed csak a lamellaházat a fogaskerékkel.
Válasz lorant90 #10826. hozzászólásáraMa be jött a portára a "kicsike".Lessz mit javítgati rajta de a fiú erre vágyott hát csinálhatja!A váltó problémát megnézetem egy szerelő barátommal(de hazajött lábán 120km-ről), most a hiányzó és cserélendő alkatrészek listáját készítjük.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy a 12045-nél az elsőhajtásnál a lamellâkat ki kellene cserélnem,szét kell húzni a traktort hozzá,vagy ki lehet cserélni anélkül is?
Előre is köszönöm a válaszokat
Válasz kobanyai #10790. hozzászólásáraNem rossz a Major, bár nem mondanám Zetornak. Valójában egy Carraro traktor Deutz motorral. Könnyű munkákra ideális. Keveset fogyaszt ás elég megbízható.
Válasz Tisler #10825. hozzászólásáraIgazan nincs mit , majd ird meg mire jottetek ra
Válasz lorant90 #10824. hozzászólásáraKöszönöm a válaszaidat igazán rendes vagy hogy ilyen korrekten segítesz!Elmegyünk valamelyik nap és megnézzük, aztán kiderül jön-e velük.
Válasz Tisler #10823. hozzászólásáraSietve kapkodva van bedobva a sebesseg akkor tulfut a kulisza , es ilyenkor a valtokarral mar nem kiveheto a sebesseg , ily3nkor ki kell venni a sebesseghez tartozo kulisza biztosito csavarjat es csavarhuzoval ures allasba piszkalni . Ilyenkor csak abban a a sbessegben tudod hasznalni a gepet , van mikor egyszerre 2 sebesseg ugrik be akkor termeszetesen bedoglik .
Válasz lorant90 #10822. hozzászólásáraA tulaj is valami rugóról beszélt, és a kettes és hármas sebesség közt marad bent ha "rosszul" vált állítása szerint.
Válasz Tisler #10821. hozzászólásáraHa kivan veve a padlu gumi kozeprol akkor hozzaferheto a takaro lemez en meglesnem ezeketa csavarokat mindenkepp h az e gond h lazak , kb 30mm magas 17 es kulcsra vannak ezek a csavarok a tetejen pedig 13 as kulcsra van feje ami belul tamasztja a gulyot szorito rugot .
Válasz lorant90 #10820. hozzászólásáraLényeg akkor javítható lehet a váltó kiszerelése nélkül? Ha meg tudnánk botolni a gépet lábán jönnék vele haza vagy inkább ne?
Válasz lorant90 #10819. hozzászólásáraErrol a legkonnyebb meggyozodni , ha azok a csavarok nem lazak ,fixre huzhatok akkor bele.kell nezni de ha egyszerre ket sebesseg marad bent akk ott lesz a hiba
Válasz Tisler #10818. hozzászólásáraAltalaban kiverodik a menet a valtofedelbe azoknal a csavaroknal amik szoritjak a kuliszakat
Tisztelt Fórumtársak!
Adott egy Zetor 6211-es amit lehetőség szerint "beterelnénk" a portánkra csak mint kiderült "néha" bent ragad két sebesség között.
Mi lehet a hiba forrása és mekkora javítással járhat?
Válasz Dzsanosi #10811. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz Hús Futár #10810. hozzászólásáraKöszönöm szépen a gyors választ.
Válasz jbognar #10814. hozzászólásáraNem tudom honnan vagy de lehet jobban jársz rézcsőt peremezővel megcsinálod magadnak.
Válasz Gepi #10813. hozzászólásáraKöszönöm a választ. Keresek hozzá gyári fékcsövet a kereskedőknél.