Válasz Erdőjaro #1422. hozzászólásáraMegmondom őszintén pontosan nem emlékszem, elő kellene keresni a papírt, de volt 2 rendszám ugye, akkor annak 6000 volt darabja, most februárban emelték, talán duplájára, ha jól tudom, meg egy eljárási díj vagy mi, de a rendszámok meg a díj, hogy 3 évig dolgozhass a vassal utánna, nem volt 30-50e, ha jól emlékszem.
Ugye érvényes biztosítás, meg igen, kellett a műszaki adatlap, mert a biztosításnál nekünk is kavar volt, mert a kombájn alvázszáma ki volt írva teljesen a Z00H2056xxxxxx. Aműszaki adatlapon meg alvázszámként csak a xxxxxx szerepelt, így újra kellett kötni a biztosítást az xxxxxx alvázszámmal és akkor még tudták csinálni.
Valószínűleg ezért kell a műszaki adatlap, hogy legyen egy hivatalos központilag hitelesített alvázszám a vasról a rendszerben.
Annyi, hogy ahol csinálták ott nem kértek "friss" műszaki adatlapot, írják itt, hogy van ahol minden alkalommal újat kérnek(szerintem nem kellene, ha nincs valami változás az adatokban, gépben).
Biztos emelték amúgy ezt is februárban.
Válasz Sylva #1420. hozzászólásáraHosszú lenne elmesélni, de voltak értetlenkedések, meg műszaki adatlap csináláltatás is, hiába volt gépkönyv minden paraméterrel.
Mikor mi volt a heppjük!
Műszaki adatlap! Én sem vittem be a kombájnt, illetve kicsit be voltam pöccenve, mondom beviszem, beállok vele a kapuba, aztán senki sehová, mert minden bedugul.
Kijöttek helyszínre, persze kiszállásnak volt díja tízen évvel ezelőtt is 80 körül volt a 2 gép. De még mindig ésszerűbb és olcsóbb, mint bevinni. Akár lábon akár tréperrel.
Nem tudom ilyen lehetőség van-e még, hogy kiszállnak.
Másik dolog meg, ha van gépkönyv, amiben paraméterek benne vannak, akkor próbálj másikhivatalt. Sajnos ahogy írták már itt többen is, hogy nem mindenhol értik, egyformán értik a dolgot.
Ha nem titok melyik megye?
Válasz A.I. #1419. hozzászólásáraEgy önjáró permetezőt akar nkh vizsgára,müszaki adatlap kiadás miatt küldeni a csókolom,aminek a trélerezése lenne csak félmillió a megyei nkh bázisra és vissza,holott már volt rajta zöld rendszám,csak lejár. Elképesztő amit művelnek néhol.
Válasz Sylva #1418. hozzászólásáraSzia.
Jelen. Cseréltünk M-et I-re.
Első helyen nem is ment a dolog, az általad felsoroltak miatt.
Másik helyen teljesen normálisan, ahogy gondoljuk hogy működnie kellene.
(Meg volt minden irat, papír biztosítás, meg amit kérni kell nekik, első helyen mégsem jött össze.)
Egy naplóba ment a több gép is, mondjuk ez eddig itt soha nem volt gond az elmúlt 15-20 évben.
Most volt valami kinlódás, mert először nem engedte a rendszer valami miatt, de aztán kiderült miért nem engedi tovább az ügyintézőt a program. Köszönet a talpra esett ügyintézőnek.
Jegyeztek már be valakinek több gépet is egy indításí naplóba?
Cseréltek már valakinek M zöld rendszámot az uj I rendszámra?
Valahogy képtelenek értelmezni a jogszabályt egyes kormányablakoknál,és teljesen feleslegesen új ,műszaki adatlapot kérnek minden 3éves megújításkor nkh vizsgás papírt...,ez által nem kis költségekbe és időpazarlásba rángatva a gazdálkodót. Ugyanez a helyzet az indítási naplóval is,ahova több gépet is be lehet jegyezni,de direkt nem végzik el,és másik rendszámot igényeltetnek a tulajjal,hiába mondja hogy hol egyik hol másik gépre rakná rá,egyszerre sosem használja .
Lehetne már erre az egészre egy normális összefogó jogszabálymódosítás,ami alapján a kormányablakban is a kezitcsókolom megértené és nem inkább lepasszolná,vagy akadékoskodásba forditaná az ilyen ügyeket.
Válasz kalil #1415. hozzászólásáraNKH nál megér egy kört,hogy mennyiért és milyen feltételekkel kap 25km korlátozást,mert onnantól kaphat ilyen rendszámot
Válasz cizan #1407. hozzászólásáraÉn azt se mondanám egyszerűnek amit Kuzo le írt.
Ha egyszerű lenne akkor úgy működne a dolog , hogy a kormány hivatal hivogatna Téged minden héten, hogy tudják nincs rendszám tábla a járműveden, Ők már kitöltöttek minden papírt, meg van a rendszám tábla is, csak könyörögve kérnek hogy menj be érte. Még fizetnek is neked csak menjél. Ha nincs időd kihozzák csak írd meg mikor vagy otthon. Kihozzák éjfélkor is ha kell.
Na ez lenne az egyszerű.
Nekem sem sikerült megújítani a zöld rendszámot. RS-09 önjáró eszközhordozóra szerettem volna. Különböző indokokkal három kormányablakban is elutasítottak.
Megkerestem a jelenleg érvényben levő kormányrendeletet.
513/ 2017. (XII 29 ) Korm. rendelet.
Hatályos: 2023.07.01-
15/A. * 2022. július 1-jétől bevezetett ideiglenes rendszámtábla
63/A. § * (1) Az ideiglenes rendszámtáblát a (2) és (3) bekezdésben meghatározott esetekben az ideiglenes forgalomban tartás engedélyezésével egyidejűleg kell kiadni. Az ideiglenes rendszámtábla leírását a 14/A. és 14/B. melléklet tartalmazza.
(2) A közlekedési igazgatási hatóság kérelemre „I” betűjelű ideiglenes rendszámtáblát ad ki:
1. az önjáró munkagépre,
2. arra a járműre, amely forgalmi engedéllyel, valamint rendszámtáblával nincs ellátva, és a közúti forgalomban történő ideiglenes részvétele indokolt,
3. a megrongálódott, elhasználódott, elveszett, eltulajdonított, megsemmisült rendszámtábla ideiglenes pótlására, annak utángyártása esetén,
4. Magyarországra harmadik országból importált,
a) közúton behozott, közúti közlekedésben részt vevő vagy
b) szállítóeszközön behozott
járműre,
5. a jármű származás-ellenőrzési nyilvántartásba vételével egyidejűleg,
6. * a forgalomba helyezésre nem kötelezett lassú járművek és önjáró munkagépek közül a következő mezőgazdasági erőgépekre:
a) a magajáró mezőgazdasági és erdészeti betakarító gépekre (arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, cukorrépa betakarító gépek, zöldségbetakarító gépek, szőlőkombájnok, fakombájnok és erdészeti kiközelítők),
b) a magajáró műtrágya- és szervestrágya-szóró gépekre,
c) a magajáró permetezőgépekre,
d) a speciális magajáró eszközhordozó alvázakra,
e) a mezőgazdasági tevékenységre alkalmazandó magajáró rakodógépekre,
amelyek tervezési sebességük szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képesek, vagy amelyeknek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány vagy a közlekedési hatóság 25 km/óra értékben határozta meg,
f) a – közlekedési hatóság által kiadott műszaki adatlap alapján – pótkocsi vontatására nem alkalmas traktorokra, amelyek tervezési sebességük szerint 40 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képesek,
Válasz Kuzo #1401. hozzászólásáraKérlek írd meg melyik kormányablakban ment ilyen egyszerűen, mert csak körülményeskednek és még mindig nem tudtam elintézni! Pedig évek óta van zöld rendszámom, de valamiért a pirosra váltás nem megy nekik. Köszönöm!
Válasz Kuzo #1401. hozzászólásáraKérlek írd meg melyik kormányablakban ment ilyen egyszerűen, mert csak körülményeskednek és még mindig nem tudtam elintézni! Pedig évek óta van zöld rendszámom, de valamiért a pirosra váltás nem megy nekik. Köszönöm!
Válasz Gumóka #1404. hozzászólásáraAz lesz majd! (Mert tudjuk, hogy egységesek!)
Csak mondom hátha valaki tudja a tutit.
NKH... Szívem szerint tényleg inkább lassúra "vizsgáztatnám", mert így három évente "0"-ról drágább a lé, mint a hús!
Ma el jött a nagy nap, meg kellett (volna) újítani az M tendszámot. Na ná, hogy falba ütköztünk, eddig mindig a 2011-ben elkészült műszaki adatlap(ok mert több gép is van), alapján ment a dolog, mert a gépkönyvben, hiába van olyan esetleg, nem voltak meg a szükséges adatok benne.
Így meg lett szemléztetve a gép, kiadták a műszaki adatlapot, az alapján pedig az akkor még M jelű ideiglenes rendszámot, meg ami kell hozzá!
Ment ez mind máig így, ma közölték, hogy új műszaki adatlap kell! Nem értem miért, mert a gép(ek) se össze nem mentek, se meg nem híztak! Ugye gépkönyvet sem kell 3 évente újat felmutatni?
Most azon gondolkodom, hogy kezdem unni ezt az egész 3 évente dolgot, meg a "menetlevél" írkálást, van itt mit adminsztrálni, lehet le kellene vizsgáztatni kombájnt, meg traktort is lassújárműnek, mert MG vontató tudom nem lehet, de vajon lassú járműnek meg lehet -e csinálni?
Van tapasztalata valakinek a közelmúltból még forgalomba nem helyezett "ócskavas" lassú járműre történő vizsgáztatásban?
Ha megosztaná megköszönném!
Válasz petya0724 #1399. hozzászólásáraÜdv.
Zöld már nincs. Most váltottam át, pirosat adnak helyette. /kombájn/.
A procedúra ugyan az, gépkönyv+ adásvételi+ biztosítás.
A gépkönyvnek azt az oldalát fénymásolták, ahol a műszaki adatoknál szerepel, hogy max 25km/h. Ezt kell igazolni./megjegyzem annyi van beírva, hogy a váltó típúsa három fokozatú/. De elfogadták.
Adnak 2db rendszámot, inditásí naplót, és forgalmit is, amibe csak a rendszám van beírva, meg a tulaj.
Az indításí naplóba beírjá azt a gépet/gépeket amiről/amikről szó van, mert lehet több gépre is használni a rendszámot, csak igazolni kell gépkönyvel a 25km/h-át.
Válasz petya0724 #1399. hozzászólásáraTalán magajáró rakodógép, de mostanában nem tudom mi változott.
Talán lassújármúre, de azt sem tudom miket kér ahhoz! NKF és Kormányablak, ahol papírozni akarod, az a biztos.
Válasz medikus #1382. hozzászólásáraMa lett meg a piros rendszám!!Egy óra kemény adat bevitellel.Új rendszám a zöld helyett,új indítási napló,a régit visszaadták,5 évig ellenőrizhetik.Hogy mit azt nem tudom.Új forgalmi,mint a többi járműnek! 19500ft!Ennyi volt az össz költség.
Válasz Matyi50 #1394. hozzászólásáraNa ez új, eddig nem kértek újat, nem is értem, hogy melyik paramétere változik a gépnek, biztos fitnesz lesz és lefogy, vagy megnő, mert tágul mint az univerzum !
Bocsánat, de ezen már csak így lehet, vagy szabad, mert ha komolyan vesszük, akkor megkattanunk!
Válasz A.I. #1392. hozzászólásáraA legundorítóbb az egészbe,ha NKH-s műszaki adatlapot minden lejáratkor újat kérnek. Nkh kiszállásos vizsgát már nem csinál,csak arra akreditált helyen,ami sok hónap mulva is lehet esetleg egy közelebbi helyen.Pláne ez akkor jó ha sárba,jégbe télen kell indítgatni,vonultatni a gépet utvonalat tervezni,engedélyt kérni stb..Másik,hogy Ilyen esetben meg tréler sok százezerért, és a megyei Nkh központba bevinni a gépet. Plusz ugye az ottani költségek. Mindez 3évente. Agyrém!
Válasz erik18 #1390. hozzászólásáraPróbálj másik irodát! Ezt az okmányirodák saját jogkörben döntik el hogy kell e műszaki adatlap, van amelyik nem kockáztat és mindenhez kér, van amelyik úgy van vele hogy kombájnhoz elég a gépkönyv mert az egyértelmű adható rá. Nekem is a második irodában sikerült
Válasz erik18 #1390. hozzászólásáraVelünk ezt már vagy 15 évvel ezelőtt eljátszották, pláne úgy, hogy nem új igénylés volt, hanem már meglévő megújítása!
Úgyhogy annó kifizettük a kpm "kiszállást", ami annó 2 gépre volt vagy 75000.
Válasz erik18 #1390. hozzászólásáraHa nem tudod a gyári könyvét megszerezni,akkor igen.
Mi a netről töltöttük le a SAMPO 2065 gépkönyvet,azt elfogadták.
Próbáld meg másik okmányirodát..
Válasz KISMASZEK77 #1386. hozzászólásáraNekem azt mondták h kpm től kell műszaki adatlap. Nem elég a gépkönyv. Most akkor hogy is van ez mert én tuti nem viszem be a kpm hez a gépet.
Válasz medikus #1387. hozzászólásáraEzt nem tudom...
Annyit mondtak a biztosítónál,hogy csak évfordulókor lehet másik biztosítóhoz menni.
Nekünk nem jó jogalapra kötötték,és átakartunk menni más biztosítóhoz,de helyrehozták.
Alianz a legolcsób felénk,meg a legjobb is
Válasz KISMASZEK77 #1386. hozzászólásáraNem a biztosítás kötés a gond.A meglévőt lemondani,és ugyanarra az alvázszámra tovább vinni.A biztosítás még érvényes majd egy évig! Hogy mondod fel a biztosítást?Mivel igazolod a biztosító felé?
Válasz medikus #1384. hozzászólásáraEsetemben, mint írtam a csekken is és a szerződésben is csak alvázszám van, rendszám nincs.
Nem tudtuk rendszámra, mert 2 gépen van, és a másodiknál már nem fogadta el a rendszer, mondván ilyen rendszám már van biztosítva.
(Régen míg nem volt M rendszám, vagy 15-20 éve, aminek nem volt rendszáma, simán alvázszámra lett kötve biztosítás, meg a Simson is így van még ma is. A kombájn, traktor is, ami M-el közlekedik)
Említsd meg az üzletkötőnek, hátha!
Válasz medikus #1382. hozzászólásáraA biztosítóról amit írsz, furcsa dolog számomra, mert a mi alkuszunk simán megköti alvázszámra, esetünkben úgy is kell, mert több gép tartozik az M rendszámhoz, és így van megkülönböztetve a biztosítás.
A vége a lényeges még, hogy az alapján elvileg, ami alapján kiadták először is, az alapján megy majd(esetemben kpm műszaki adatlap), de olvasgatom itt, hogy a gépkönyv is volt menő. (Tokmány irodája válogatja)
Válasz A.I. #1381. hozzászólásáraNem hosszabbít!!Mindent újból kell kezdeni!Azért mert új rendszámot adnak,a régit le kell adni! Már meg is van az új,de nem volt indítási naplójuk! Majd kérnek Pestről!Biztosítást kellene kötni,de a rendszámot nem adta ide,A biztosító rendszám nélkül,nem köt biztosítást!Érvényes a biztosításom,még,az új rendszámra kellene át vinni.A biztosító most küldött a gép adataival egy fedezet nyilatkozatot,a régi rendszámra!Kérdés azt elfogadja e a tokmányiroda. Minden dokumentációt újra elkérnek,amivel megszerezted a régi rendszámot.Le fénymásolják,és felküldik Pestre!
1423 hozzászólás
Válasz Erdőjaro #1422. hozzászólásáraMegmondom őszintén pontosan nem emlékszem, elő kellene keresni a papírt, de volt 2 rendszám ugye, akkor annak 6000 volt darabja, most februárban emelték, talán duplájára, ha jól tudom, meg egy eljárási díj vagy mi, de a rendszámok meg a díj, hogy 3 évig dolgozhass a vassal utánna, nem volt 30-50e, ha jól emlékszem.
Ugye érvényes biztosítás, meg igen, kellett a műszaki adatlap, mert a biztosításnál nekünk is kavar volt, mert a kombájn alvázszáma ki volt írva teljesen a Z00H2056xxxxxx. Aműszaki adatlapon meg alvázszámként csak a xxxxxx szerepelt, így újra kellett kötni a biztosítást az xxxxxx alvázszámmal és akkor még tudták csinálni.
Valószínűleg ezért kell a műszaki adatlap, hogy legyen egy hivatalos központilag hitelesített alvázszám a vasról a rendszerben.
Annyi, hogy ahol csinálták ott nem kértek "friss" műszaki adatlapot, írják itt, hogy van ahol minden alkalommal újat kérnek(szerintem nem kellene, ha nincs valami változás az adatokban, gépben).
Biztos emelték amúgy ezt is februárban.
Válasz A.I. #1421. hozzászólásáraMennyit kell fizetni most ezért az okmányirodán?
Válasz Sylva #1420. hozzászólásáraHosszú lenne elmesélni, de voltak értetlenkedések, meg műszaki adatlap csináláltatás is, hiába volt gépkönyv minden paraméterrel.
Mikor mi volt a heppjük!
Műszaki adatlap! Én sem vittem be a kombájnt, illetve kicsit be voltam pöccenve, mondom beviszem, beállok vele a kapuba, aztán senki sehová, mert minden bedugul.
Kijöttek helyszínre, persze kiszállásnak volt díja tízen évvel ezelőtt is 80 körül volt a 2 gép. De még mindig ésszerűbb és olcsóbb, mint bevinni. Akár lábon akár tréperrel.
Nem tudom ilyen lehetőség van-e még, hogy kiszállnak.
Másik dolog meg, ha van gépkönyv, amiben paraméterek benne vannak, akkor próbálj másikhivatalt. Sajnos ahogy írták már itt többen is, hogy nem mindenhol értik, egyformán értik a dolgot.
Ha nem titok melyik megye?
Válasz A.I. #1419. hozzászólásáraEgy önjáró permetezőt akar nkh vizsgára,müszaki adatlap kiadás miatt küldeni a csókolom,aminek a trélerezése lenne csak félmillió a megyei nkh bázisra és vissza,holott már volt rajta zöld rendszám,csak lejár. Elképesztő amit művelnek néhol.
Válasz Sylva #1418. hozzászólásáraSzia.
Jelen. Cseréltünk M-et I-re.
Első helyen nem is ment a dolog, az általad felsoroltak miatt.
Másik helyen teljesen normálisan, ahogy gondoljuk hogy működnie kellene.
(Meg volt minden irat, papír biztosítás, meg amit kérni kell nekik, első helyen mégsem jött össze.)
Egy naplóba ment a több gép is, mondjuk ez eddig itt soha nem volt gond az elmúlt 15-20 évben.
Most volt valami kinlódás, mert először nem engedte a rendszer valami miatt, de aztán kiderült miért nem engedi tovább az ügyintézőt a program. Köszönet a talpra esett ügyintézőnek.
Jegyeztek már be valakinek több gépet is egy indításí naplóba?
Cseréltek már valakinek M zöld rendszámot az uj I rendszámra?
Valahogy képtelenek értelmezni a jogszabályt egyes kormányablakoknál,és teljesen feleslegesen új ,műszaki adatlapot kérnek minden 3éves megújításkor nkh vizsgás papírt...,ez által nem kis költségekbe és időpazarlásba rángatva a gazdálkodót. Ugyanez a helyzet az indítási naplóval is,ahova több gépet is be lehet jegyezni,de direkt nem végzik el,és másik rendszámot igényeltetnek a tulajjal,hiába mondja hogy hol egyik hol másik gépre rakná rá,egyszerre sosem használja .
Lehetne már erre az egészre egy normális összefogó jogszabálymódosítás,ami alapján a kormányablakban is a kezitcsókolom megértené és nem inkább lepasszolná,vagy akadékoskodásba forditaná az ilyen ügyeket.
Válasz kalil #1415. hozzászólásáraNKH nál megér egy kört,hogy mennyiért és milyen feltételekkel kap 25km korlátozást,mert onnantól kaphat ilyen rendszámot
Válasz kalil #1415. hozzászólásáraBiztosan nem. Amúgy mièrt nem Jo a piros? Gyári gèp, Hama meg lenne minden papírja.
Van egy 735-120 lsu Manitou ami 32 vel megy, arra is adnak ilyen rendszámot annak ellenére hogy nem 25 a max haladási sebesség?
Válasz cizan #1407. hozzászólásáraÉn azt se mondanám egyszerűnek amit Kuzo le írt.
Ha egyszerű lenne akkor úgy működne a dolog , hogy a kormány hivatal hivogatna Téged minden héten, hogy tudják nincs rendszám tábla a járműveden, Ők már kitöltöttek minden papírt, meg van a rendszám tábla is, csak könyörögve kérnek hogy menj be érte. Még fizetnek is neked csak menjél. Ha nincs időd kihozzák csak írd meg mikor vagy otthon. Kihozzák éjfélkor is ha kell.
Na ez lenne az egyszerű.
Válasz sandorj0607 #1411. hozzászólásáraNálunk feltétel volt a max. 25 kmh.
Válasz sandorj0607 #1411. hozzászólásáraBiztos,ha kombájn,és a papírok rendben!
Sziasztok!
A kombájn gépkönyvébe 30km/h Max sebesség szerepel!
Van arra valamilyen lehetőség hogy kiadják rá az ideiglenes piros rendszámot?
Válasz skorgamor #1408. hozzászólásáraSzia.
Írram e-mailt.
Válasz skorgamor #1408. hozzászólásáraMi az indok?

Nekem sem sikerült megújítani a zöld rendszámot. RS-09 önjáró eszközhordozóra szerettem volna. Különböző indokokkal három kormányablakban is elutasítottak.
Megkerestem a jelenleg érvényben levő kormányrendeletet.
513/ 2017. (XII 29 ) Korm. rendelet.
Hatályos: 2023.07.01-
15/A. * 2022. július 1-jétől bevezetett ideiglenes rendszámtábla
63/A. § * (1) Az ideiglenes rendszámtáblát a (2) és (3) bekezdésben meghatározott esetekben az ideiglenes forgalomban tartás engedélyezésével egyidejűleg kell kiadni. Az ideiglenes rendszámtábla leírását a 14/A. és 14/B. melléklet tartalmazza.
(2) A közlekedési igazgatási hatóság kérelemre „I” betűjelű ideiglenes rendszámtáblát ad ki:
1. az önjáró munkagépre,
2. arra a járműre, amely forgalmi engedéllyel, valamint rendszámtáblával nincs ellátva, és a közúti forgalomban történő ideiglenes részvétele indokolt,
3. a megrongálódott, elhasználódott, elveszett, eltulajdonított, megsemmisült rendszámtábla ideiglenes pótlására, annak utángyártása esetén,
4. Magyarországra harmadik országból importált,
a) közúton behozott, közúti közlekedésben részt vevő vagy
b) szállítóeszközön behozott
járműre,
5. a jármű származás-ellenőrzési nyilvántartásba vételével egyidejűleg,
6. * a forgalomba helyezésre nem kötelezett lassú járművek és önjáró munkagépek közül a következő mezőgazdasági erőgépekre:
a) a magajáró mezőgazdasági és erdészeti betakarító gépekre (arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, cukorrépa betakarító gépek, zöldségbetakarító gépek, szőlőkombájnok, fakombájnok és erdészeti kiközelítők),
b) a magajáró műtrágya- és szervestrágya-szóró gépekre,
c) a magajáró permetezőgépekre,
d) a speciális magajáró eszközhordozó alvázakra,
e) a mezőgazdasági tevékenységre alkalmazandó magajáró rakodógépekre,
amelyek tervezési sebességük szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képesek, vagy amelyeknek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány vagy a közlekedési hatóság 25 km/óra értékben határozta meg,
f) a – közlekedési hatóság által kiadott műszaki adatlap alapján – pótkocsi vontatására nem alkalmas traktorokra, amelyek tervezési sebességük szerint 40 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képesek,
Válasz Kuzo #1401. hozzászólásáraKérlek írd meg melyik kormányablakban ment ilyen egyszerűen, mert csak körülményeskednek és még mindig nem tudtam elintézni! Pedig évek óta van zöld rendszámom, de valamiért a pirosra váltás nem megy nekik. Köszönöm!
Válasz Kuzo #1401. hozzászólásáraKérlek írd meg melyik kormányablakban ment ilyen egyszerűen, mert csak körülményeskednek és még mindig nem tudtam elintézni! Pedig évek óta van zöld rendszámom, de valamiért a pirosra váltás nem megy nekik. Köszönöm!
Válasz Gumóka #1404. hozzászólásáraAz lesz majd
! (Mert tudjuk, hogy egységesek
!)
Csak mondom hátha valaki tudja a tutit.
NKH... Szívem szerint tényleg inkább lassúra "vizsgáztatnám", mert így három évente "0"-ról drágább a lé, mint a hús!
Válasz A.I. #1403. hozzászólásáraPróbáld meg másik kormányablakba.

Amúgy az NKH is megérne egy misét....
Sziasztok.
Ma el jött a nagy nap, meg kellett (volna) újítani az M tendszámot. Na ná, hogy falba ütköztünk, eddig mindig a 2011-ben elkészült műszaki adatlap(ok mert több gép is van), alapján ment a dolog, mert a gépkönyvben, hiába van olyan esetleg, nem voltak meg a szükséges adatok benne.
Így meg lett szemléztetve a gép, kiadták a műszaki adatlapot, az alapján pedig az akkor még M jelű ideiglenes rendszámot, meg ami kell hozzá!
Ment ez mind máig így, ma közölték, hogy új műszaki adatlap kell! Nem értem miért, mert a gép(ek) se össze nem mentek, se meg nem híztak! Ugye gépkönyvet sem kell 3 évente újat felmutatni?
Most azon gondolkodom, hogy kezdem unni ezt az egész 3 évente dolgot, meg a "menetlevél" írkálást, van itt mit adminsztrálni, lehet le kellene vizsgáztatni kombájnt, meg traktort is lassújárműnek, mert MG vontató tudom nem lehet, de vajon lassú járműnek meg lehet -e csinálni?
Van tapasztalata valakinek a közelmúltból még forgalomba nem helyezett "ócskavas" lassú járműre történő vizsgáztatásban?
Ha megosztaná megköszönném!
Ja bocs, még az MVH regszám igazolás is kellett!
Válasz petya0724 #1399. hozzászólásáraÜdv.
Zöld már nincs. Most váltottam át, pirosat adnak helyette. /kombájn/.
A procedúra ugyan az, gépkönyv+ adásvételi+ biztosítás.
A gépkönyvnek azt az oldalát fénymásolták, ahol a műszaki adatoknál szerepel, hogy max 25km/h. Ezt kell igazolni./megjegyzem annyi van beírva, hogy a váltó típúsa három fokozatú/. De elfogadták.
Adnak 2db rendszámot, inditásí naplót, és forgalmit is, amibe csak a rendszám van beírva, meg a tulaj.
Az indításí naplóba beírjá azt a gépet/gépeket amiről/amikről szó van, mert lehet több gépre is használni a rendszámot, csak igazolni kell gépkönyvel a 25km/h-át.
Válasz petya0724 #1399. hozzászólásáraTalán magajáró rakodógép, de mostanában nem tudom mi változott.
Talán lassújármúre, de azt sem tudom miket kér ahhoz! NKF és Kormányablak, ahol papírozni akarod, az a biztos.
Sziasztok. Mf 860ra lehet kérni szerintetek zöld rendszámot?
Halihó!

Van nekem érvényes zöld rendszámom.
Legjobb tudomásom szerint 3 gépet lehet beírni egy zöld rendszám alá.
Az lenne a kérdésem, hogy egy rábát valamilyen úton módon hozzá tudnék tenni a zöld rendszámhoz ?
Előre is köszönöm a válaszokat
A zöld rendszámnál a biztosítónál a bonus malus besorolás az változik vagy fix évente?
Válasz medikus #1382. hozzászólásáraMa lett meg a piros rendszám!!Egy óra kemény adat bevitellel.Új rendszám a zöld helyett,új indítási napló,a régit visszaadták,5 évig ellenőrizhetik.Hogy mit azt nem tudom.Új forgalmi,mint a többi járműnek! 19500ft!Ennyi volt az össz költség.
Válasz Matyi50 #1394. hozzászólásáraNa ez új, eddig nem kértek újat, nem is értem, hogy melyik paramétere változik a gépnek, biztos fitnesz lesz és lefogy, vagy megnő, mert tágul mint az univerzum
!
Bocsánat, de ezen már csak így lehet, vagy szabad, mert ha komolyan vesszük, akkor megkattanunk!
Válasz A.I. #1392. hozzászólásáraA legundorítóbb az egészbe,ha NKH-s műszaki adatlapot minden lejáratkor újat kérnek. Nkh kiszállásos vizsgát már nem csinál,csak arra akreditált helyen,ami sok hónap mulva is lehet esetleg egy közelebbi helyen.Pláne ez akkor jó ha sárba,jégbe télen kell indítgatni,vonultatni a gépet utvonalat tervezni,engedélyt kérni stb..Másik,hogy Ilyen esetben meg tréler sok százezerért, és a megyei Nkh központba bevinni a gépet. Plusz ugye az ottani költségek. Mindez 3évente. Agyrém!
Válasz erik18 #1390. hozzászólásáraPróbálj másik irodát! Ezt az okmányirodák saját jogkörben döntik el hogy kell e műszaki adatlap, van amelyik nem kockáztat és mindenhez kér, van amelyik úgy van vele hogy kombájnhoz elég a gépkönyv mert az egyértelmű adható rá. Nekem is a második irodában sikerült
Válasz erik18 #1390. hozzászólásáraVelünk ezt már vagy 15 évvel ezelőtt eljátszották, pláne úgy, hogy nem új igénylés volt, hanem már meglévő megújítása!
Úgyhogy annó kifizettük a kpm "kiszállást", ami annó 2 gépre volt vagy 75000.
Válasz erik18 #1390. hozzászólásáraHa nem tudod a gyári könyvét megszerezni,akkor igen.
Mi a netről töltöttük le a SAMPO 2065 gépkönyvet,azt elfogadták.
Próbáld meg másik okmányirodát..
Válasz KISMASZEK77 #1386. hozzászólásáraNekem azt mondták h kpm től kell műszaki adatlap. Nem elég a gépkönyv. Most akkor hogy is van ez mert én tuti nem viszem be a kpm hez a gépet.
Válasz medikus #1387. hozzászólásáraEzt nem tudom...
Annyit mondtak a biztosítónál,hogy csak évfordulókor lehet másik biztosítóhoz menni.
Nekünk nem jó jogalapra kötötték,és átakartunk menni más biztosítóhoz,de helyrehozták.
Alianz a legolcsób felénk,meg a legjobb is
Válasz Maszek Zs #1380. hozzászólásáraA szomszéd falu alkatrészmágusát hívd fel, tud segíteni!
Múlt héten voltam nála, pont emlegettünk, akkor mondta.
Válasz KISMASZEK77 #1386. hozzászólásáraNem a biztosítás kötés a gond.A meglévőt lemondani,és ugyanarra az alvázszámra tovább vinni.A biztosítás még érvényes majd egy évig! Hogy mondod fel a biztosítást?Mivel igazolod a biztosító felé?
Mi most intéztük kombájnra.Alvázszámra megkötik a biztosítást,és utána kell menni az okmányirodába,adásvételivel,gépkönyvel,MVH reg.szám igazolással.
Válasz medikus #1384. hozzászólásáraEsetemben, mint írtam a csekken is és a szerződésben is csak alvázszám van, rendszám nincs.
Nem tudtuk rendszámra, mert 2 gépen van, és a másodiknál már nem fogadta el a rendszer, mondván ilyen rendszám már van biztosítva.
(Régen míg nem volt M rendszám, vagy 15-20 éve, aminek nem volt rendszáma, simán alvázszámra lett kötve biztosítás, meg a Simson is így van még ma is. A kombájn, traktor is, ami M-el közlekedik)
Említsd meg az üzletkötőnek, hátha!
Válasz A.I. #1383. hozzászólásáraA gépkönyvből kb 6-7 oldalt kimásoltak! A biztosítást a régi rendszámra le kell mondani: Addig hogy kötsz ugyanarra?
Válasz medikus #1382. hozzászólásáraA biztosítóról amit írsz, furcsa dolog számomra, mert a mi alkuszunk simán megköti alvázszámra, esetünkben úgy is kell, mert több gép tartozik az M rendszámhoz, és így van megkülönböztetve a biztosítás.
A vége a lényeges még, hogy az alapján elvileg, ami alapján kiadták először is, az alapján megy majd(esetemben kpm műszaki adatlap), de olvasgatom itt, hogy a gépkönyv is volt menő. (Tokmány irodája válogatja)
Válasz A.I. #1381. hozzászólásáraNem hosszabbít!!Mindent újból kell kezdeni!Azért mert új rendszámot adnak,a régit le kell adni! Már meg is van az új,de nem volt indítási naplójuk! Majd kérnek Pestről!Biztosítást kellene kötni,de a rendszámot nem adta ide,A biztosító rendszám nélkül,nem köt biztosítást!Érvényes a biztosításom,még,az új rendszámra kellene át vinni.A biztosító most küldött a gép adataival egy fedezet nyilatkozatot,a régi rendszámra!Kérdés azt elfogadja e a tokmányiroda. Minden dokumentációt újra elkérnek,amivel megszerezted a régi rendszámot.Le fénymásolják,és felküldik Pestre!
Válasz medikus #1379. hozzászólásáraHosszabbítás, nem új!
Mi az Istent variálnak?
Válasz Gumóka #1377. hozzászólásáraMég nem. Talán lesz papírja azt majd akkor lesz.
Válasz A.I. #1378. hozzászólásáraLesz,igen! De bonyolult!
Válasz medikus #1375. hozzászólásáraLett piros nagy"I"!?
Válasz Maszek Zs #1376. hozzászólásáraLeműszakiztattad az 50-est?
Válasz medikus #1375. hozzászólásáraÉs mi lett?
Holnap megyek újítani a lejártat. Kíváncsi vagyok,meg lesz e.
Válasz Koszi. #1358. hozzászólására06 30 4644112