Ja és a 19500forintért aszem max 3gépre lehet kiváltani egy rendszámot. És akkor a három gép egy biztosításon fut. Nagy a szórás a biztosítók között 20-40ezres ajánlatok voltak előszor aztán az alianznál megközözzem 9000ft ért. Amiből még kétezret visszaküldtek, mondván hogy rosszul számoltak valamit. Hoszzabbítás vagy új gép felvitele a rendszámra(indítási naplóba) aszem 6000ft. 3évig érvényes.
Lényeg a lényeg, a jogszabályban foglalt gépekre felesleges az ügyintézőt megfizetni, mert bárki bemegy az okmányirodába és megcsinálják neki. 19500forintért+ biztosítás.
Ha meg a nem jogszabályba foglalt gépekről van szó az már akkor mutyi....
Válasz #567. hozzászólásra
Egészségére ha utál valakit, szerintem önt sokkal jobban utálják az itteni megnyilvánulásai miatt. Amíg meg nem tudja bizonyítani hogy ki is fizet le kit, addig csak ez rágalmazás, és ennek lesznek következményei. Lehet hogy az ön rendszerében ilyen mutyizással működik a dolog, hiszen mindenki magából indul ki.
Válasz #560. hozzászólásra
Utálom azokat az embereket akik a gazdákon élősködnek,látom a hirdetéseit,zöldrendszám ügyintézés,mint írtam a zöldrenszámozható dolgokat a gazdálkodó simán elintézi és amit csak zsiványsággal(sok pénzért)arra van az önök irodája aztán osztunk az nkh-val és okmányirodással ennyi egyszerűen
Elképzelhető,de a ma forgalomban levő univerzális traktorok 99%a nem kaphat zöld rendszámot. Az amire ti zöldet kaptatok az életben nem húzhat pótkocsit pl. közúton.
Ipari és mezőgazdasági munkagépek forgalomba helyezése
Vonatkozó jogszabály: a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM r.
Végrehajtó hatóság: vizsgálatok végzéséért az NKH területileg illetékes regionális igazgatóságai.
A közutat igénybe vevő - de nem közúti szállítás vagy vontatás, hanem egyéb munkavégzés céljából készült vagy használt - önjáró motoros járművek és vontatmányok (a továbbiakban: munkagép) közúti közlekedésben való részvételéhez szükséges közlekedéshatósági műszaki vizsgálatokat az NKH területileg illetékes regionális igazgatóságai végzik.
Az NKH területileg illetékes regionális igazgatóságai műszaki megvizsgálás során állapítja meg, hogy a munkagép a kialakításánál, illetőleg műszaki állapotánál fogva alkalmas-e és milyen feltételek mellett a közúti forgalomban való ideiglenes közlekedésre; megállapításairól Műszaki adatlapot ad ki.
A munkavégző berendezés közlekedésre gyakorolt hatását csak akkor vizsgálja a hatóság, ha a munkavégző berendezés mérete, tömege, elhelyezése, rögzítése vagy állapota a munkagép közúti közlekedésben való részvételének közlekedésbiztonságát, illetőleg környezetvédelmi állapotát befolyásolja. A munkavégző berendezésekre vonatkozó munkavédelmi követelményekkel kapcsolatban egyebekben az üzemeltető a felelős.
A vizsgálat a Magyar Köztársaság területén a közúti közlekedésben ideiglenesen résztvevő alábbi munkagépekre terjed ki:
- önjáró mezőgazdasági és ipari munkagépek, valamint
- pótkocsinak nem minősülő önálló munkavégzésre alkalmas gépvontatmányok.
A fentiek alkalmazásában
- vontatmánynak minősül az önállóan, vagy a vonójármű segédletével munkavégzésre alkalmas vontatmány;
- nem minősül vontatmánynak - és az önjáró munkagéppel együtt (egy járműként) kell kezelni - a munkagéppel vontatott, szervesen hozzá tartozó azon tartozékot (pl.: kombájn vágóasztal, stb.), amely nélkül - speciális kialakítása folytán - az önjáró munkagép a munkavégző funkcióját ellátni nem tudná. (A közúton történő vontatás közben a vontatott tartozéknak ki kell elégítenie a vontatmányra vonatkozó KRESZ előírásokat.)
Az önjáró munkagép, amelyet az üzemben tartója lassújárműként kíván forgalomba helyezni egyedi forgalomba helyezési engedély kiadásával lassú járműnek minősíthető és forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából történő bemutatása után rendszámmal és igazolólappal ellátható. (A rendszámot és a lassú jármű igazolólapot a műszaki vizsgálaton kiadott „Műszaki adatlap" alapján az Okmányirodák adják ki.)
A forgalomba helyezési engedélyben a jármű(típus) megengedett legnagyobb sebessége legfeljebb 25 km/h értékben kerül meghatározásra, mely sebességkorlátozás a jármű „Műszaki adatlap"-ján záradékként is megjelenik, valamint kötelező a jármű hátulján is feltüntetni.
Válasz #563. hozzászólásra
Olyan traktor, ami több tíz éves, nem volt még forgalomban, és a mostani forgalomba helyezési eljárásban már nem tuja azokat az előírásokat teljesíteni amik jelenleg vannak.Pl. ez egy Dutra UE 28 volt, és az NKH javasolta hogy ne old timer rendszám legyen rá, hanem zöld. Most akkor mi mit kérjünk, azt hogy mi nem akarunk rá rendszámot, annak ellenére hogy szeretnénk vele közlekedni közúton is.Ez egy történet, ez egy valóság, aztán itt a sok okos oszthatja az észt, vádaskodhat hogy lefizettünk mindenkit.Ez nevetséges.
Lehet hogy Önöknél így van, felénk az NKH által kiadott műszaki adatlap tartalmazza hogy egy traktor, amit nem lehet piros illetve fekete rendszámra vizsgáztatni azt " M jelű rendszámmal kell ellátni" ezt a szöveget írják rá, miután az egyedi forgalomba helyezésen nem felel meg. Ezzel az adatlappal megyünk az okmányirodába, ott viszont nem bírálhatják felül az NKH műszaki adatlapját.
Válasz #559. hozzászólásra
Látom komoly problémája van a fogalmakkal, a mezőgazdaság az nem erdészet, a búza és kukorica nem erdészeti termék, a fa pedig nem mezőgazdasági termény. Hát sajnálni tudom a tájékozatlansága miatt, de ezt már nem először bizonyítja itt.
Fáradj be a legközelebbi NKH irodába és mindent a szádba rágnak,hogy miért is nem lehet egy mezőgazdasági traktor "eszközhordozó alváz" . Az hogy kiadják az okmányirodában a rendszámot csak egy dolog,egyszer lásson meg NKH-s az úton,leellenőriz és bukik a dolog azonnal.
Mindenkinek javaslom, hogy ennek a rendeletnek az ide vonatkozó részét olvasgassa és rájön, hogy néha nagy süketségeket írnak, ezt nem én költöttem, nem én találtam ki, csak jól kell értelmezni.
35/2000. (XI. 30.) BM rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
38/B. § (1) A külön jogszabályban meghatározott forgalomba helyezésre nem kötelezett lassú járművek közül a mezőgazdasági erőgépek az R. 52. §-a (2) bekezdésének f) pontja szerinti ideiglenes rendszámtáblával, ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel és a rendszámtáblához tartozó indítási naplóval vehetnek részt a közúti forgalomban.
(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában mezőgazdasági erőgép:
a) a magajáró mezőgazdasági és erdészeti betakarító gépek (arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, cukorrépa betakarító gépek, zöldségbetakarító gépek, szőlőkombájnok, fakombájnok és erdészeti kiközelítők),
b) a magajáró műtrágya- és szervestrágya szóró gépek,
c) a magajáró permetezőgépek,
d) a speciális magajáró eszközhordozó alvázak,
e) a mezőgazdasági tevékenységre alkalmazandó magajáró rakodógép,
amely tervezési sebessége szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képes, illetve amelynek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány, illetőleg a közlekedési hatóság 25 km/óra értékben határozta meg.
Válasz #553. hozzászólásra
Én csak is és kizárólag azt tudom bevezettetni és nem elintézni ami a rendeletben leírtaknak megfelel.Lehet hogy vannak olyan emberek akik valakiken keresztül, valakiknek a megvételével dolgoznak, na az nem én vagyok.
Sajnos maga nagyon gyenge, nem tudom honnét vette hogy az "M" az mezőgazdasági, mikor az erdészeti is ezt kapja, jobb ha belenyugszik hogy az a valamikori munkagépet jelenti.
Válasz #551. hozzászólásra
A rendszámot sikerült elintézni az első gépre,de a másodikat már nem jegyzik be,mert nincs olyan gépkönyve(25 évvel ezelőtt) amiben szerepelne a gép alváz és motor száma!! Műszaki adatlapozás egyenlő a piros rendszám intézésével!! Nálunk Bács megyében!!
A zöldrendszámot saját maga a "paraszt" elintézi ,nem kell intézőiroda csak a zsiványsághoz És az M betú nem a Munkagép rövidítése hanem Mezőgazdasági a nygyongyengéknek
Válasz #549. hozzászólásra
Lentebb is ezt írtam, csak ott nem írtam hozzá hogy az okmányiroda a műszaki adatlapról másolja be.A korlátozáshoz pedig az NKH-nak joga van, hiszen van olyan mezőgazdasági vontató amely megy 50-el is, és mivel Magyarországon a mezőgazdasági vontatóval csak max. 40-el lehet menni ezért a forgalmi engedélybe beíratja a max -40 km/h korlátozást. Aztán ha megnéz egy lassú jármű forgalmit =igazoló lapot- mert ennek nem forgalmia van) abban mindegyikben benne van hogy max sebesség 25 km/ óra.
Tisztelt Uram!A sebességkorlátozást a műszaki adatlapra a Nemzeti Közlekedési Hatóság írja rá, ezt vezeti át az okmányiroda az ideiglenes forgalomba tartási engedélyre.
Értem én ezt. Én a kombájnra és a teszkóposra minden hátszél nélkül megkaptam. De kellett a gépkönyv róluk, hogy tényleg kombájn tényleg rakodó és a gépkönyvük szerint nem tudnak 25nél gyorsabban haladni önerejükből. Igazság szerint még az is kellett volna nekik, hogy az alvázszám be legyen írva a gépkönyvbe, igazolandó, hogy tényleg arról az adott gépről szól a könyv. De ennyit engedékenyek voltak. Igaz mondtam ha azon múlik, ott előttük beleírom az alvázszámokat a gépkönyvekbe.
Csak húzgáljuk az oroszlán bajszát. Egy jó ideig mindenre kiadták amire kérte az ember. Aztán egy ideje kezd szűkülni a rosta. Terepjáró vadászautók, csepelek, ifák egyéb teherautók már fenn akadnak. A traktorok még nem. Engem nem zavar ha egy trakira valaki elintézi. De ha valami okostoljás majd megint elkezdi firtatni, hogy mi is ez a zöldrendszám, miért nem piros vagy fekete van a trakin ami után sokkal több bevétele van az államnak? És evégett esetleg azon a gépek sorát is megnyirbálják amik most 100%osan beleférnek a jogszabályba. És majd vihetem 80kmre műszakiztatni a kombájnt meg a rakodót akkor mérges leszek!
Válasz #543. hozzászólásra
Minden okmányirodában másképp értelmezik a jogszabályt. Itt volt olyan is, hogy a T-150K egy csörlővel megkapta a zöld rendszámot mint erdészeti közelítő, de az LKT már nem. Az előzőleg már zöld rendszámmal ellátott MTZ50 megvétele után már nem kapott ismét zöldet, le kellett műszakiztatni piros rendszámosra. A homlokrakodós MTZ, amiről minden vontatási lehetőség le lett szerelve, csak egy ellensúly van a hátulján, már az sem fért be a mezőgazdasági rakodógép kategóriájába.
Zöld rendszám kiadható az alábbi járművekre:
• magajáró mezőgazdasági és erdészeti betakarító gépek (arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, cukorrépa betakarító gépek, zöldségbetakarító gépek, szőlőkombájnok, fakombájnok és erdészeti kiközelítők)
• magajáró műtrágya- és szervestrágya szóró gépek,
• a magajáró permetezőgépek,
• a speciális magajáró eszközhordozó alvázak,
• a mezőgazdasági tevékenységre alkalmazandó magajáró rakodógép,
amely tervezési sebessége szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képes, vagy amelynek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány, vagy a közlekedési hatóság 25 km/ óra értékben határozta meg.
Ezek közül melyik fedi le a traktort??? És az okmányiroda szerintem nem közlekedési hatóság, hogy meghatározhassa a max haladási sebességet.
Válasz #541. hozzászólásra
A "gyengébbek" kedvéért segítek tisztelt uram!A traktor az nem meghatározott rendelet szerinti fogalom.Az vagy mezőgazdasági vontató (fekete rendszám) , vagy lassú jármű (piros rendszám). A zöldrendszámos gép lassú jármű kategória, ez az amire régen azt írták hogy munkagép, ezért lett a kezdő betűje "M". Nem tartom magam nagyon öregnek még, így aztán emlékszem, hogy milyen gépekre volt ráírva ez, és a rendőrök, KPM-ek minden probléma nélkül engedték ezeket közlekedni.Na ezek kiváltására lett a zöld rendszám. Én soha nem állítottam hogy UAZ, Csepel, stb rendszámozható zöldre, tőlem ilyet nem hallott, így aztán tudom hogy melyik személy, és melyik teherautó.
Mert az mezőgazdasági vontató és az rendszámköteles (piros fekete) a gyengébbek kedvéért,olvasd végig a törvényt ,becsukatnám az összes okmányirodást aki nem a törvény szerint jár el a csepel az teherautó,az uaz személyautó a jd 8300 az mezőgazdasági vontató
Válasz #537. hozzászólásra
Akkor csak még egy kérdés,hogy akadékoskodjak.Tehát amelyik traktor nem vontatva,hanem függesztve viszi magán bármelyik talajmunkáló eszközt,eszközhordozónak minősíthető?
Válasz #536. hozzászólásra
Tisztelt uram!Én tényleg segíteni akarok, és minden amit ide leírok az nem kamu.Viszont nem szeretem azt ha valakik nem szakmai alapon írogatnak és másokat bántanak.Egy ikerkerekes traktor nem gépjármű, tehát akkor nem tartozik a gépjárművekről szóló rendelet alá.Ezek után, mivel ezt már a rendelet alapján, és a mostani előírások alapján nem lehet vizsgáztatni kell hozni egy kompromisszumot, ami a következő.A meglévő dokumentumai alapján elindítunk egy zöldrendszám igénylést mezőgazdasági eszközhordozó kategóriára, hiszen mivel nem vontat, csak munkagépeket visz ez addig csak eszközhordozó.Ha többet megy sebeségileg mint 25 km/ óra, akkor az okmányiroda az ideiglenes forgalomba tartási engedélybe bejegyzi hogy Vmax - 25 km/h, ezt mind mind törvényesen teszik meg.Itt nincs emberek megvétele, nincs mutyizás.Az ön gépét pedig mi bármikor beíratjuk a meglévő rendszáma alá egy óra alatt ha elküldi a megfelelő papírokat amiket kérünk.Amennyiben nem hiszi el ezeket akkor van egy zöldrendszámot lekérdező zala nevű zöld szám ahol telefonon felvilágosítást adnak arról kinek van hivatalosan bejegyzett rendszáma.
Válasz #535. hozzászólásra
Mivel bántottalak meg?Becsületes eljárásról,és segítségről beszélsz egy ikerkerekes traktor ügyében.Csak arra lettem volna kíváncsi,hogy (becsületesen) hogy intézel rá rendszámot!!Szeretnék okosodni,hogy ne hülyeségeket beszéljek!Tudod itt felénk nem mennek az ilyen dolgok.Még a meglévő rendszámomat sem írják rá,másik gépre,becsületből!
Válasz #533. hozzászólásra
Tisztelt uram!Ha maga tőlem kérdezi hogy a traktor milyen kategória, akkor miért nem az orvoslással foglalkozik, miért itt írogat hülyeségeket, és más becsületesen megélni akaró embereket bánt?
Válasz #533. hozzászólásra
Persze, forgalomba helyezik, ha hamisítanak hozzá egy '99 előtti adásvételit... Vagy megfelelő emisszió értéket produkáló motort építenek be...
Válasz #530. hozzászólásra
És a traktor,milyen kategóriába sorolható,a meglévő jogszabályban?Magajáró eszközhordozó,vagy az is mint mind ami nem kaphat rendszámot,erdészeti kiközelítő?Szerintem a jogszabály világosan leírja ezeket.Különben meg a papír nélküli traktort is forgalomba helyezik,és nem zöld rendszámmal!!!
Így van uram. Trükközni pedig nem szabad, ezek nem játékszerek és nem is kerülhet olyan gépre ami nem szerepel a megfelelő rendeletben. Azért vannak az országunkon belül eltérések a fogalmak értelmezésében, de a rendeletben szereplő dokumentumokat ha benyújtjuk akkor az okmányirodás nem bírálhatja felül a beadott anyagokat, nem a kénye kedve szerint adja ki vagy sem.
Válasz #529. hozzászólásra
Tisztelt Uram! A zöld rendszám is rendszám, nem?Ha egy gép már nem tudja a mostani előírások szerinti forgalomba helyezéshez szükséges motor emissziós értékeket akkor azt már nem lehet forgalomba helyezni sem piros sem fekete rendszámra. Így marad a zöld, hogy egyáltalán közlekedni tudjanak vele., ki tudjanak menni közútra, hiszen csak egyedi azonosítóval ellátott gépek mehetnek közúton.
Válasz #528. hozzászólásra
Hogy jársz el becsületesen traktornál? Eleve rendszám köteles,piros,vagy fekete,attól függ hány kilovattos!!Miért nincs minden traktoron zöld rendszám?Azért mert nem az jár rá!
Válasz #510. hozzászólásra
Tisztelt "heki"!Nagyon jó a meglátása, ez így van, senkit sem kell megvenni mint egyesek írják, csak becsületesen kell eljárni.
Amennyiben valakit érdekel a zöld rendszám akkor szívesen segítek.Sajna itt vannak akik nagyon sok "okos"dolgot írnak, csak egy a baj hogy szakmailag fogalmuk sincs dolgokhoz, ezért aztán tévedésbe sodorják azokat akik becsülettel rendszámot szeretnének a gépeikre.
1423 hozzászólás
Válasz #573. hozzászólásra
Hoszzabbítás vagy új gép felvitele a rendszámra(indítási naplóba) aszem 6000ft. 3évig érvényes.
Ja és a 19500forintért aszem max 3gépre lehet kiváltani egy rendszámot. És akkor a három gép egy biztosításon fut. Nagy a szórás a biztosítók között 20-40ezres ajánlatok voltak előszor aztán az alianznál megközözzem 9000ft ért. Amiből még kétezret visszaküldtek, mondván hogy rosszul számoltak valamit.
Válasz #571. hozzászólásra

Öreg te itt nem sok sót fogsz elnyalni...
Lényeg a lényeg, a jogszabályban foglalt gépekre felesleges az ügyintézőt megfizetni, mert bárki bemegy az okmányirodába és megcsinálják neki. 19500forintért+ biztosítás.
Ha meg a nem jogszabályba foglalt gépekről van szó az már akkor mutyi....
Válasz #571. hozzászólásra
Engem érdekelne a dolog traktorra kellene. Mennyibe kerül komplett?
Válasz #570. hozzászólásra
Nagyon primitív ember maga, sajnálom hogy itt éli ki azt amit máshol nem tud.
Válasz #569. hozzászólásra
Ellehet húzni a ...ba élősködőőőőőőő
Válasz #566. hozzászólásra
Ez így van ahogy írta. De ha nagyon megnézzük a rendeletet, hol is van az leírva hogy nem vihet pótkocsit?
Válasz #567. hozzászólásra
Egészségére ha utál valakit, szerintem önt sokkal jobban utálják az itteni megnyilvánulásai miatt. Amíg meg nem tudja bizonyítani hogy ki is fizet le kit, addig csak ez rágalmazás, és ennek lesznek következményei. Lehet hogy az ön rendszerében ilyen mutyizással működik a dolog, hiszen mindenki magából indul ki.
Válasz #560. hozzászólásra
Utálom azokat az embereket akik a gazdákon élősködnek,látom a hirdetéseit,zöldrendszám ügyintézés,mint írtam a zöldrenszámozható dolgokat a gazdálkodó simán elintézi és amit csak zsiványsággal(sok pénzért)arra van az önök irodája aztán osztunk az nkh-val és okmányirodással ennyi egyszerűen
Válasz #564. hozzászólásra
Elképzelhető,de a ma forgalomban levő univerzális traktorok 99%a nem kaphat zöld rendszámot. Az amire ti zöldet kaptatok az életben nem húzhat pótkocsit pl. közúton.
Ipari és mezőgazdasági munkagépek forgalomba helyezése
Vonatkozó jogszabály: a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM r.
Végrehajtó hatóság: vizsgálatok végzéséért az NKH területileg illetékes regionális igazgatóságai.
A közutat igénybe vevő - de nem közúti szállítás vagy vontatás, hanem egyéb munkavégzés céljából készült vagy használt - önjáró motoros járművek és vontatmányok (a továbbiakban: munkagép) közúti közlekedésben való részvételéhez szükséges közlekedéshatósági műszaki vizsgálatokat az NKH területileg illetékes regionális igazgatóságai végzik.
Az NKH területileg illetékes regionális igazgatóságai műszaki megvizsgálás során állapítja meg, hogy a munkagép a kialakításánál, illetőleg műszaki állapotánál fogva alkalmas-e és milyen feltételek mellett a közúti forgalomban való ideiglenes közlekedésre; megállapításairól Műszaki adatlapot ad ki.
A munkavégző berendezés közlekedésre gyakorolt hatását csak akkor vizsgálja a hatóság, ha a munkavégző berendezés mérete, tömege, elhelyezése, rögzítése vagy állapota a munkagép közúti közlekedésben való részvételének közlekedésbiztonságát, illetőleg környezetvédelmi állapotát befolyásolja. A munkavégző berendezésekre vonatkozó munkavédelmi követelményekkel kapcsolatban egyebekben az üzemeltető a felelős.
A vizsgálat a Magyar Köztársaság területén a közúti közlekedésben ideiglenesen résztvevő alábbi munkagépekre terjed ki:
- önjáró mezőgazdasági és ipari munkagépek, valamint
- pótkocsinak nem minősülő önálló munkavégzésre alkalmas gépvontatmányok.
A fentiek alkalmazásában
- vontatmánynak minősül az önállóan, vagy a vonójármű segédletével munkavégzésre alkalmas vontatmány;
- nem minősül vontatmánynak - és az önjáró munkagéppel együtt (egy járműként) kell kezelni - a munkagéppel vontatott, szervesen hozzá tartozó azon tartozékot (pl.: kombájn vágóasztal, stb.), amely nélkül - speciális kialakítása folytán - az önjáró munkagép a munkavégző funkcióját ellátni nem tudná. (A közúton történő vontatás közben a vontatott tartozéknak ki kell elégítenie a vontatmányra vonatkozó KRESZ előírásokat.)
Az önjáró munkagép, amelyet az üzemben tartója lassújárműként kíván forgalomba helyezni egyedi forgalomba helyezési engedély kiadásával lassú járműnek minősíthető és forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából történő bemutatása után rendszámmal és igazolólappal ellátható. (A rendszámot és a lassú jármű igazolólapot a műszaki vizsgálaton kiadott „Műszaki adatlap" alapján az Okmányirodák adják ki.)
A forgalomba helyezési engedélyben a jármű(típus) megengedett legnagyobb sebessége legfeljebb 25 km/h értékben kerül meghatározásra, mely sebességkorlátozás a jármű „Műszaki adatlap"-ján záradékként is megjelenik, valamint kötelező a jármű hátulján is feltüntetni.
Válasz #563. hozzászólásra
Olyan traktor, ami több tíz éves, nem volt még forgalomban, és a mostani forgalomba helyezési eljárásban már nem tuja azokat az előírásokat teljesíteni amik jelenleg vannak.Pl. ez egy Dutra UE 28 volt, és az NKH javasolta hogy ne old timer rendszám legyen rá, hanem zöld. Most akkor mi mit kérjünk, azt hogy mi nem akarunk rá rendszámot, annak ellenére hogy szeretnénk vele közlekedni közúton is.Ez egy történet, ez egy valóság, aztán itt a sok okos oszthatja az észt, vádaskodhat hogy lefizettünk mindenkit.Ez nevetséges.
Válasz #561. hozzászólásra
Az ilyen traktor nagyon ritka. Milyen tipus ami ilyet kapott?
Válasz #556. hozzászólásra
A kormány iroda válaszában az áll,hogy nem kaphat zöld rendszámot.
Válasz #558. hozzászólásra
Lehet hogy Önöknél így van, felénk az NKH által kiadott műszaki adatlap tartalmazza hogy egy traktor, amit nem lehet piros illetve fekete rendszámra vizsgáztatni azt " M jelű rendszámmal kell ellátni" ezt a szöveget írják rá, miután az egyedi forgalomba helyezésen nem felel meg. Ezzel az adatlappal megyünk az okmányirodába, ott viszont nem bírálhatják felül az NKH műszaki adatlapját.
Válasz #559. hozzászólásra
Látom komoly problémája van a fogalmakkal, a mezőgazdaság az nem erdészet, a búza és kukorica nem erdészeti termék, a fa pedig nem mezőgazdasági termény. Hát sajnálni tudom a tájékozatlansága miatt, de ezt már nem először bizonyítja itt.
Válasz #554. hozzászólásra
Baromka az erdészet nem a mezoóőgazdasághoz tartozik?röhögtess már meg megint valamivel
Válasz #540. hozzászólásra
Fáradj be a legközelebbi NKH irodába és mindent a szádba rágnak,hogy miért is nem lehet egy mezőgazdasági traktor "eszközhordozó alváz" . Az hogy kiadják az okmányirodában a rendszámot csak egy dolog,egyszer lásson meg NKH-s az úton,leellenőriz és bukik a dolog azonnal.
Mindenkinek javaslom, hogy ennek a rendeletnek az ide vonatkozó részét olvasgassa és rájön, hogy néha nagy süketségeket írnak, ezt nem én költöttem, nem én találtam ki, csak jól kell értelmezni.
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
35/2000. (XI. 30.) BM rendelet
38/B. § (1) A külön jogszabályban meghatározott forgalomba helyezésre nem kötelezett lassú járművek közül a mezőgazdasági erőgépek az R. 52. §-a (2) bekezdésének f) pontja szerinti ideiglenes rendszámtáblával, ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel és a rendszámtáblához tartozó indítási naplóval vehetnek részt a közúti forgalomban.
(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában mezőgazdasági erőgép:
a) a magajáró mezőgazdasági és erdészeti betakarító gépek (arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, cukorrépa betakarító gépek, zöldségbetakarító gépek, szőlőkombájnok, fakombájnok és erdészeti kiközelítők),
b) a magajáró műtrágya- és szervestrágya szóró gépek,
c) a magajáró permetezőgépek,
d) a speciális magajáró eszközhordozó alvázak,
e) a mezőgazdasági tevékenységre alkalmazandó magajáró rakodógép,
amely tervezési sebessége szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képes, illetve amelynek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány, illetőleg a közlekedési hatóság 25 km/óra értékben határozta meg.
Öreg Dömperesnek! A T-16m-re mehet zőld rendszám.Az enyémen is az van. Előtte piros volt,de az fogosabb(Ft).
Válasz #553. hozzászólásra
Én csak is és kizárólag azt tudom bevezettetni és nem elintézni ami a rendeletben leírtaknak megfelel.Lehet hogy vannak olyan emberek akik valakiken keresztül, valakiknek a megvételével dolgoznak, na az nem én vagyok.
Válasz #551. hozzászólásra

Sajnos maga nagyon gyenge, nem tudom honnét vette hogy az "M" az mezőgazdasági, mikor az erdészeti is ezt kapja, jobb ha belenyugszik hogy az a valamikori munkagépet jelenti.
Válasz #552. hozzászólásra

József kollégánk elintézni, nincs gond.
Válasz #551. hozzászólásra
A rendszámot sikerült elintézni az első gépre,de a másodikat már nem jegyzik be,mert nincs olyan gépkönyve(25 évvel ezelőtt) amiben szerepelne a gép alváz és motor száma!! Műszaki adatlapozás egyenlő a piros rendszám intézésével!! Nálunk Bács megyében!!
A zöldrendszámot saját maga a "paraszt" elintézi ,nem kell intézőiroda csak a zsiványsághoz És az M betú nem a Munkagép rövidítése hanem Mezőgazdasági a nygyongyengéknek
Válasz #549. hozzászólásra
Lentebb is ezt írtam, csak ott nem írtam hozzá hogy az okmányiroda a műszaki adatlapról másolja be.A korlátozáshoz pedig az NKH-nak joga van, hiszen van olyan mezőgazdasági vontató amely megy 50-el is, és mivel Magyarországon a mezőgazdasági vontatóval csak max. 40-el lehet menni ezért a forgalmi engedélybe beíratja a max -40 km/h korlátozást. Aztán ha megnéz egy lassú jármű forgalmit =igazoló lapot- mert ennek nem forgalmia van) abban mindegyikben benne van hogy max sebesség 25 km/ óra.
Válasz #548. hozzászólásra

Lentebb nem ezt írta. Másfelől meg az NKH mi alapján írja be a 25km/h-t ha a gépkönyve szerint megy mondjuk negyvennel?
Válasz #543. hozzászólásra
Tisztelt Uram!A sebességkorlátozást a műszaki adatlapra a Nemzeti Közlekedési Hatóság írja rá, ezt vezeti át az okmányiroda az ideiglenes forgalomba tartási engedélyre.
Válasz #546. hozzászólásra
A trakira sem intézik már el.
Ha meg igen ott mindenki sáros aminek bukás lesz a vége.
Válasz #545. hozzászólásra

Értem én ezt. Én a kombájnra és a teszkóposra minden hátszél nélkül megkaptam. De kellett a gépkönyv róluk, hogy tényleg kombájn tényleg rakodó és a gépkönyvük szerint nem tudnak 25nél gyorsabban haladni önerejükből. Igazság szerint még az is kellett volna nekik, hogy az alvázszám be legyen írva a gépkönyvbe, igazolandó, hogy tényleg arról az adott gépről szól a könyv. De ennyit engedékenyek voltak. Igaz mondtam ha azon múlik, ott előttük beleírom az alvázszámokat a gépkönyvekbe.
Csak húzgáljuk az oroszlán bajszát. Egy jó ideig mindenre kiadták amire kérte az ember. Aztán egy ideje kezd szűkülni a rosta. Terepjáró vadászautók, csepelek, ifák egyéb teherautók már fenn akadnak. A traktorok még nem. Engem nem zavar ha egy trakira valaki elintézi. De ha valami okostoljás majd megint elkezdi firtatni, hogy mi is ez a zöldrendszám, miért nem piros vagy fekete van a trakin ami után sokkal több bevétele van az államnak? És evégett esetleg azon a gépek sorát is megnyirbálják amik most 100%osan beleférnek a jogszabályba. És majd vihetem 80kmre műszakiztatni a kombájnt meg a rakodót akkor mérges leszek!
Válasz #543. hozzászólásra
Minden okmányirodában másképp értelmezik a jogszabályt. Itt volt olyan is, hogy a T-150K egy csörlővel megkapta a zöld rendszámot mint erdészeti közelítő, de az LKT már nem. Az előzőleg már zöld rendszámmal ellátott MTZ50 megvétele után már nem kapott ismét zöldet, le kellett műszakiztatni piros rendszámosra. A homlokrakodós MTZ, amiről minden vontatási lehetőség le lett szerelve, csak egy ellensúly van a hátulján, már az sem fért be a mezőgazdasági rakodógép kategóriájába.
Válasz #542. hozzászólásra
Van egy kérdésem.
A T-16-os eszközhordozó traki jogosult e zöld rendszámra?
Köszönöm.
Zöld rendszám kiadható az alábbi járművekre:


És az okmányiroda szerintem nem közlekedési hatóság, hogy meghatározhassa a max haladási sebességet. 
• magajáró mezőgazdasági és erdészeti betakarító gépek (arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, cukorrépa betakarító gépek, zöldségbetakarító gépek, szőlőkombájnok, fakombájnok és erdészeti kiközelítők)
• magajáró műtrágya- és szervestrágya szóró gépek,
• a magajáró permetezőgépek,
• a speciális magajáró eszközhordozó alvázak,
• a mezőgazdasági tevékenységre alkalmazandó magajáró rakodógép,
amely tervezési sebessége szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képes, vagy amelynek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány, vagy a közlekedési hatóság 25 km/ óra értékben határozta meg.
Ezek közül melyik fedi le a traktort???
Válasz #541. hozzászólásra
A "gyengébbek" kedvéért segítek tisztelt uram!A traktor az nem meghatározott rendelet szerinti fogalom.Az vagy mezőgazdasági vontató (fekete rendszám) , vagy lassú jármű (piros rendszám). A zöldrendszámos gép lassú jármű kategória, ez az amire régen azt írták hogy munkagép, ezért lett a kezdő betűje "M". Nem tartom magam nagyon öregnek még, így aztán emlékszem, hogy milyen gépekre volt ráírva ez, és a rendőrök, KPM-ek minden probléma nélkül engedték ezeket közlekedni.Na ezek kiváltására lett a zöld rendszám. Én soha nem állítottam hogy UAZ, Csepel, stb rendszámozható zöldre, tőlem ilyet nem hallott, így aztán tudom hogy melyik személy, és melyik teherautó.
Válasz #540. hozzászólásra
Mert az mezőgazdasági vontató és az rendszámköteles (piros fekete) a gyengébbek kedvéért,olvasd végig a törvényt ,becsukatnám az összes okmányirodást aki nem a törvény szerint jár el a csepel az teherautó,az uaz személyautó a jd 8300 az mezőgazdasági vontató
Válasz #539. hozzászólásra
Miért is nem??????? Indokolja meg, mert ez így egy könnyelmű és félrevezető válasz.
Válasz #538. hozzászólásra
NEM!
Válasz #537. hozzászólásra
Akkor csak még egy kérdés,hogy akadékoskodjak.Tehát amelyik traktor nem vontatva,hanem függesztve viszi magán bármelyik talajmunkáló eszközt,eszközhordozónak minősíthető?
Válasz #536. hozzászólásra
Tisztelt uram!Én tényleg segíteni akarok, és minden amit ide leírok az nem kamu.Viszont nem szeretem azt ha valakik nem szakmai alapon írogatnak és másokat bántanak.Egy ikerkerekes traktor nem gépjármű, tehát akkor nem tartozik a gépjárművekről szóló rendelet alá.Ezek után, mivel ezt már a rendelet alapján, és a mostani előírások alapján nem lehet vizsgáztatni kell hozni egy kompromisszumot, ami a következő.A meglévő dokumentumai alapján elindítunk egy zöldrendszám igénylést mezőgazdasági eszközhordozó kategóriára, hiszen mivel nem vontat, csak munkagépeket visz ez addig csak eszközhordozó.Ha többet megy sebeségileg mint 25 km/ óra, akkor az okmányiroda az ideiglenes forgalomba tartási engedélybe bejegyzi hogy Vmax - 25 km/h, ezt mind mind törvényesen teszik meg.Itt nincs emberek megvétele, nincs mutyizás.Az ön gépét pedig mi bármikor beíratjuk a meglévő rendszáma alá egy óra alatt ha elküldi a megfelelő papírokat amiket kérünk.Amennyiben nem hiszi el ezeket akkor van egy zöldrendszámot lekérdező zala nevű zöld szám ahol telefonon felvilágosítást adnak arról kinek van hivatalosan bejegyzett rendszáma.
Válasz #535. hozzászólásra
Mivel bántottalak meg?Becsületes eljárásról,és segítségről beszélsz egy ikerkerekes traktor ügyében.Csak arra lettem volna kíváncsi,hogy (becsületesen) hogy intézel rá rendszámot!!Szeretnék okosodni,hogy ne hülyeségeket beszéljek!Tudod itt felénk nem mennek az ilyen dolgok.Még a meglévő rendszámomat sem írják rá,másik gépre,becsületből!
Válasz #533. hozzászólásra
Tisztelt uram!Ha maga tőlem kérdezi hogy a traktor milyen kategória, akkor miért nem az orvoslással foglalkozik, miért itt írogat hülyeségeket, és más becsületesen megélni akaró embereket bánt?
Válasz #533. hozzászólásra
Persze, forgalomba helyezik, ha hamisítanak hozzá egy '99 előtti adásvételit... Vagy megfelelő emisszió értéket produkáló motort építenek be...
Válasz #530. hozzászólásra
És a traktor,milyen kategóriába sorolható,a meglévő jogszabályban?Magajáró eszközhordozó,vagy az is mint mind ami nem kaphat rendszámot,erdészeti kiközelítő?Szerintem a jogszabály világosan leírja ezeket.Különben meg a papír nélküli traktort is forgalomba helyezik,és nem zöld rendszámmal!!!
Válasz #531. hozzászólásra

Így van uram. Trükközni pedig nem szabad, ezek nem játékszerek és nem is kerülhet olyan gépre ami nem szerepel a megfelelő rendeletben. Azért vannak az országunkon belül eltérések a fogalmak értelmezésében, de a rendeletben szereplő dokumentumokat ha benyújtjuk akkor az okmányirodás nem bírálhatja felül a beadott anyagokat, nem a kénye kedve szerint adja ki vagy sem.
Válasz #530. hozzászólásra
Igy igaz.De csak az arra jogosult gép kaphat zöldet.
Ha másképp van az csak trükközéssel megy.
Mint oly sok minden.
Válasz #529. hozzászólásra
Tisztelt Uram! A zöld rendszám is rendszám, nem?Ha egy gép már nem tudja a mostani előírások szerinti forgalomba helyezéshez szükséges motor emissziós értékeket akkor azt már nem lehet forgalomba helyezni sem piros sem fekete rendszámra. Így marad a zöld, hogy egyáltalán közlekedni tudjanak vele., ki tudjanak menni közútra, hiszen csak egyedi azonosítóval ellátott gépek mehetnek közúton.
Válasz #528. hozzászólásra
Hogy jársz el becsületesen traktornál? Eleve rendszám köteles,piros,vagy fekete,attól függ hány kilovattos!!Miért nincs minden traktoron zöld rendszám?Azért mert nem az jár rá!
Válasz #510. hozzászólásra
Tisztelt "heki"!Nagyon jó a meglátása, ez így van, senkit sem kell megvenni mint egyesek írják, csak becsületesen kell eljárni.
Válasz #520. hozzászólásra
Üdvözlöm!Ezt a gépet újból zöld rendszámra kell vizsgáztatni, mivel azt nem lehet eladni a géppel, az személyre szól.
Amennyiben valakit érdekel a zöld rendszám akkor szívesen segítek.Sajna itt vannak akik nagyon sok "okos"dolgot írnak, csak egy a baj hogy szakmailag fogalmuk sincs dolgokhoz, ezért aztán tévedésbe sodorják azokat akik becsülettel rendszámot szeretnének a gépeikre.
Válasz #493. hozzászólásra
Üdvözlöm!Mi megtudjuk csinálni a zöld rendszámot.keressen privátban telefonon.309370432