Hirdetés
Fórum
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Napraforgó-termesztés új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Epple Mobil 211 kombájn új
- Permetezéstechnika - fúvókák új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Körbálázót, de milyet? új
Cikkajánló
Hirdetés
Rosszul kelt az elvetett mag? Mutatjuk, mi lehet az oka
Mind a magvetésnél, mind a műtrágya-kijuttatásnál elengedhetetlen a precízió.
Hirdetés
hozzászólás
Kollégák keresek CK kombájnba magfelhordó láncokat és hozzá lánckerekeket, nem fontos új lehet használt állapotú is csak lehessen valamennyire használni. Minden segítségek előre is köszönök.
Válasz Mérnökferi #1469. hozzászólására
2017-ben még gyártottak SZK-5 kombájnt!!
Szinte még az eredeti alapokon!!
Válasz Ares 826 #1464. hozzászólására
Ezzel aratok!
Már sok mindent láttam, de ilyent még nem! Képzeljétek, a nyeles tengely lendkerékben lévő csapágy belső gyűrűje 42mmm, a tengely meg 40mmm! Hogy nem vették ezt észre?! Persze, hogy szétvert mindent! Sajnos évekig így használtam én is! Csak az volt furcsa, hogy mikor nekiengedtem a kuplungot, az utóbbi években furcsa hangot adott, de működött csendben minden. Időhiányában mindig húztam, halasztottam a szétszedést, aztán most már ledobta az ékszíjakat. Szíjak nélkül persze látszott, hogy lóg az egész!
Akitől vettem ezt a kombájnt, attól hoztam egy másikat is, annak is megvan mindene, kivéve a komplett kuplungszerkezetet házzal együtt. Gondolom mikor náluk is szétment minden, akkor a másikról egy az egybe áttették, a "túlméretes" csapágyat pedig hagyták! Mit kibírt ez a szegény gép!!!
Kollégák, ha valaki még olvassa ezt a fórumot?!
SZMD19 motorral rendelkező SzK-5- höz kellenének alkatrészek, a legfontosabbak:
- Cséplőművet hajtó nyelestengely (két kuplungtárcsás változat) 1db
- Ugyanide kuplungtárcsa 2db
Egy kereskedőnél van 1db tengely, de szerintem az egytárcsásé. A régi kombájn könyvek azt írják, hogy a traktorokban kéttárcsás a kombájnokban egytárcsás kuplung van. A neten talál katalógusban a legújabb Nivák szintén egytárcsásak. Beépíthető az egytárcsás tengely a kéttárcsaás helyére, természetesen két tárcsával? Lehet, hogy csak a végét kell leesztergálnom kisebb átmérőre, hogy előrébb tudjon menni, hogy belemenjen a lendkerék furatába? Nem edzett a vége, meglehet esztergálni? Tényleg csak ez lehet a különbség a kettő között? Még sok apróság is jó lenne a kuplungszerkezethez!
Esetleg SZMD19-hez kipufogó gyűjtőcső. Ennek a motornak a "tetején" van az álló légszűrő. Az SzmD17K motornak a végében van a fekvő légszűrő, ezért más a kipuf. gyűjtőcsövük.
Előre is köszönök minden segítséget!
Üdv: Feri
Válasz Ares 826 #1418. hozzászólására
Ha Te mondod.
Biztos azzal vettem a régi kombájnomat, amin diagonál gumik voltak, meg a 95-tis amin radiál gumik voltak.
Válasz vasvarikriszta #1392. hozzászólására
Ugyan az mint a t-150 en ,csak a felni közepe más a kombájné kisebb.
olyan kérdés milyen méretű gumi van a kombájn első kerekén ?köszönöm
Vác környékén valakinek kell szk kombájn ékszíj van jó pár darab 06307019505 számon érdeklődjön
Sziasztok.
Azt szeretném kérdezni hogy valaki eltudja küldeni az SZK-5-ös kombájn vezérlőpaneljét magyarázattal hogy melyik gomb mire is jó ?Nagyon megköszöném
Üdvözlök mindenkit,a fülke alatt lévő sebváltós szk-5 kombájnhoz keresek a képen látható kuplung alkatrészeket.
Válasz Mf-es? #1334. hozzászólására
attól függ,mit termel. Bérkombájn,hamar arat,aki hordja,plussz zseton,többen hordják,lehet,nekik többet fizet km pénzt,minta kombinonak egyhektárra. Nem mindig veszik a szomszédban,vanmikor jó a termés szar árral,messze lévő átvétellel. Akkor jön a magad uram,ha ... különben 3hektárral csak a bérgépeket fizeti.
A gond h nincs senki aki learatna...így ug,fest h megy valaha 1 ha szója..nem nagy kombájn kellene csak h ne járjak így mint most :( a méretek viszont messze nem milliós nagyságrendű
Válasz Mf-es? #1334. hozzászólására
Őszintén megmondva, nem is. De ha pl nem tud fejlődni területileg, akkor én a helyében parcella kombájnt néznék. Ha már hobbi szint( mint az enyém is), a hobbi pénzbe kerül:-)))
Ha 2 traktorja lenne, akár egy JD360-as vontatott is szóba jöhetne...volt is egy SK ban 1000juróért...mindent visz a kukoricán kívül...
Mint a nagy kofferos nő...közlekedni kényelmetlen, de az élmény egyedi
Válasz szeleczkyimre #1329. hozzászólására
6 ha-ra nem szabad kombájnt venni.
Válasz balázsi #1318. hozzászólására
17-es szíj nincs is a kombájnon! A két 22-es hasonló,de nem tudom jó-e. Az is kérdés, hogy Te milyen méretet néztél? A kombájn katalógusban, a középméret van megadva (Lp,Lw, Ld),régen ezt használták. Ma inkább az Li (belső méret) vagy La (külső méret), vagy mindkettő szokott szerepelni a szíjjakon.
Szerintem mégse jó, elég nagy az eltérés, akármelyik méretet nézem.
Válasz szelindi sándor #1288. hozzászólására
azért az e kombájnokat nem lehet egy lapon emliteni ezekkel
Válasz medikus #1278. hozzászólására
Bár ezt a választ "endypapának" címezted, de úgy gondolom, a tartalma miatt, inkább nekem szól. Én ugyan, nem ugráltam még egyik kombájn szalmarázó ládáján se, de fenntartom azt a véleményem, hogy az Szk-é gyenge (lehet, hogy az "E"-é még gyengébb, azt nem ismerem). Én a kombájnjaim úgy vásároltam, hogy nem volt a szalmarázók eleje letakarva, be is volt szakadva mind! A szalmarázókon lévő, kiálló, hosszú lazító fogak mind le vannak törve, de a ládák szélén lévő továbbító fogak is el-el görbülnek, szóval nem egy erős szerkezet! Az Szk-t eredetileg gabonára tervezték, kukoricára gyenge!Szakkönyv írja, hogy azért kell külön ferdefelhordó is, mert az eredeti gyenge kukoricára. Pedig mennyivel egyszerűbb lenne csak asztalt cserélni, mint asztalt ferdefelhordóval együtt.
Válasz endypapa #1272. hozzászólására
Szia!
Jól értem, a rostatoldatot/kis zsalut Te teljesen kinyitod, nálam szinte teljesen zárva van?! Amikor nagyon kinyitottam a rostatoldatot, leállt a hátsó csiga, mert annyi kukorica szár potyogott bele.
A dobbal, kosárral miért ne csináljon semmit? Én a dobot "beburkoltam". Ajánlani tudom mindenkinek, hogy a szalmarázó ládák első szakaszát "E" kombájn takarólemezeivel takarja le! Gyengék a szalmarázók kukoricára! Én még a fésűs kosártoldat helyett is készíttem erősebbet betonvasból.
Üdv! Niva kombájnhoz lenne szükségem a rosták beállítási adataira kukoricához!Válaszotok előre is köszönöm!
Üdv! Niva kombájnhoz lenne szükségem a rosták beállítási adataira kukoricához!Válaszotok előre is köszönöm!
Üdv mindenki.Nekünk is van egy szk 5 kombájn,nem műkődik a hidraulika és mi a szivattyúra gondoltunk ,vettünk egy újat és azal sem emelt .Aztán eltűnt a hidaulika olaj és feltölőttük,aztán a hidraulika olaj belefolyt a motorba és mindenütt folyt az olaj a motorból.lyenkor mit csináljunk, mi lehet a baj???
Válasz számüzött #1255. hozzászólására
Közben a barátom elhozta a kombájnt, és szerencsénkre az előző tulaj megtalálta a dokumentációkat is hozzá, így van mit olvasgatni.
A gép egész jó, mondhatni kitűnő állapotnak örvend. Amit elsőre felfedeztünk, hogy fék az nincs. Konkrétan fékfőhengerek sincsenek....ezeket még szezon előtt pótölni kellene, vagy helyettesíteni valamivel.
Válasz #1241. hozzászólásra
Tegyel mar fel a kombajnrol valami kepet hogyan neznek ki manapsag mert azota jopar ev eltelt miota ezeket gyartottaķ.
Válasz #1217. hozzászólásra
Ezek forgalmaztak SZK,és DON kombájn alkatrészeket.
Válasz #1199. hozzászólásra
Nem mondtam hogy rossz gép! A maga kategóriájában!Nekem sosem hiányzott belőle az előverő,főleg nem a 2méteres rozsokban!Az NDK kombájnban nincs,és nem is érezni hiányát!Az a jó benne hogy igénytelen.A belében sosem jártam,és szinte nem is javítottuk,csak a ferdefelhordó láncot.Azt szerette szét dobálni.Mi úgy hívtuk fakombájn! Elég sok mindene fából volt!
Válasz #1196. hozzászólásra
a korát nem hiszem hogy meg előzte volna.
a nyugati gépek viszont igen.
a legkisebb e kombájn is megette volna.
tisztaságra meg tudta a szintet.
Válasz #1191. hozzászólásra
nehogy már azt a szar megoldású ruszki kombájnt hasonlitsd pl az e kombájnhoz.
ha nem volt száraz a szalma csak lehelet pára volt rajta olyan macikat fogott hogy csak na.
mig az e eszi már rég olyankor.
lehet kinevetni de aki látta tritikálét aratni ezt a 140-lóerős gépet 2008 nyarán nem nevetett hanem megálltak az aratással és figyelték hogy ez az alapozó szinű semmiházi kiállású kombájn a 80-mázsás gabonát ami derékig ért hogyan vágta.igaz eladáskor is csak 450 üó. volt benne.danagro-tól vettük újan.a vevőjének volt magyar jobb oldali hajtású kuki asztala hozzá.minden állítási lehetősége hidraulikus volt tele érzékelőkkel.egerbe került igazi preciz emberhez aki megbecsüli.
Válasz #1185. hozzászólásra
Ami adat van egy gépkönyvben,vagy adattáblán,az egy alap beállítás!Úgy nem lehet aratni,hogy valahova beállítod,és majd egész szezonban azzal aratsz!Azért kell megtanulni a kombájnozást!10-15 év múlva már sok mindent tudni fogsz! Mindig van új!
Válasz #1182. hozzászólásra
az simán sőt nem hogy felfalná hanem fel is falja,amikor bejöttek a tsz-ekbe sokkal jobbak voltak az e kombájnok.