Fórum

Japán kistraktorok 

Létrehozta: Józsibá, 2008-12-15 18:08:52

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #34920 becsojan | 2019-12-13 13:27:36

    Válasz htibor01 #34919. hozzászólására

    Köszönöm a magyarázatot, értem. Üdv.

  • Válasz » #34919 htibor01 | 2019-12-12 15:35:35

    Válasz becsojan #34917. hozzászólásáraBocs, elírtam, nem kettes munkahengert, hanem kettes vezértömböt.
    És úgy kértem a vezértömböt, hogy leengedéskor maradjon lenyomva a kar, beépitenek egy kis lemezt, ami rögzíti, mikor felhúzom, kis kattanással engedi el, tolólapnál fontos, hogy ne kelljen lenyomva tartani munkaközben.

  • Válasz » #34918 htibor01 | 2019-12-12 15:30:40

    Válasz becsojan #34917. hozzászólásáraSzia! Egy cső jön a szivattyúról, ami eddig a váltóba ment, az a nyomóág. Egy cső elmegy a sorosító kivezetésen a váltóba a régi helyére, szintén nyomóág. Egy munkaág megy a kivezetéshez, a Szervó Bt-nél meg tudják úgy csinálni a vezérlőt, hogy kicserélik benne a dugattyút, akkor a munkahenger visszafolyója a vezértömbben közösítve jut vissza a tartályba. A negyedik cső a visszafolyó, hátul bevezettem a váltóba, nincs nagy nyomás benne. Nincs két köröm, a képek régiek, azóta kivezettem hátra is egy gyorscsatlakozót kis daruhoz, a munkaágat simán bekötöttem egy hosszú áteresz csavarral a másik szemes csavarra. Egyszerre nem kell nekem elöl és hátul, amelyik gyorscsatlakozót bedugom, azt működteti. Arra kell figyelni ( Szervó bt-nél mondták), sokan úgy csinálták meg, hogy kihagyták a sorosítót, ami egy nagynyomású kivezetés a tömbben, és az elfolyót kötötték a váltóba az eredeti vezértömböt táplálni, de ott csak 40bar nyomás lehet. A vezértömb munka kimenetére van kötve hosszú csavarral az előre és hátra menő cső egymáson, a végükön a gyorscsatlakozó, így megspórolod a kettes munkahengert, vagy az útváltó szelepet.


  • Válasz » #34917 becsojan | 2019-12-09 14:42:47

    Válasz htibor01 #34916. hozzászólására

    Kedves Tibor,

    Köszönöm, lementetem a képeket, a leírást. Nézem a képeket és a szöveget; kb. értem, de valamit kérdeznék: 4 cső megy rá. 2 a nyomóág bejövő és továbbmenő. 1-1 megy előre és hátra. Melyik a visszafolyó?
    És még1: 1 karral hogy vezérelsz egyszerre 2 irány? Több irányba billenthető a kar?
    Amúgy nagyon tetszik.

  • Válasz » #34916 htibor01 | 2019-12-09 13:09:05

    Válasz becsojan #34906. hozzászólásáraSzia, én megcsináltam a gyári rendszerre, előre és hátra is van kivezetésem, egy sorolható vezérlőt be kell kötni a traktor rendszerébe, ahol a szivattyú nyomó ága van, régebben többen is írtunk erről, olvass vissza.

  • Válasz » #34915 74 Misi | 2019-12-07 20:36:09

  • Válasz » #34914 becsojan | 2019-12-07 09:14:34

    Válasz mocsencsi1 #34913. hozzászólására

    Nekem egy t4k utánfutóm van, t4k-val billentettem is. Nem a gyári munkahenger van a futó alatt (az teljesen rozsdás volt), valami keskenyebb (targonca?) munkahenger. A t4k púposra pakolva is billentette. Ha saccolni kellene akkor max 1-1,5 l mehet bele kinyomott állapotban.

  • Válasz » #34913 mocsencsi1 | 2019-12-06 19:06:28

    Válasz becsojan #34906. hozzászólására
    Én is féltem tőle, inkább vettem egy kézi billentős pótkocsit.

  • Válasz » #34912 wernerj | 2019-12-06 15:28:16

    Válasz ND #34911. hozzászólására

    Azt ki kell tapasztalni. Ha fel van töltve a pót rendszere, az első billentésnél kiderül. Egy utánfutó méretű póthoz általában kisebb munkahenger van, de ha az MBP-t akasztod utána, valószínű kiszárad a váltód. Puding próbája az evés.

  • Válasz » #34911 ND | 2019-12-06 09:07:19

    Válasz wernerj #34908. hozzászólására

    csak a váltóban van-e annyi plusz olaj, hogy feltöltse a munkahengert?

  • Válasz » #34910 becsojan | 2019-12-06 08:07:16

    Válasz wernerj #34908. hozzászólására

    Köszi a véleményt! Ez lenne a legegyszerűbb megoldás, mert csak pár cső és egy szelep kell hozzá.

  • Válasz » #34909 wernerj | 2019-12-05 22:25:38

    Válasz Maszek Zs #34907. hozzászólására

    Valaki ( akinek nem mondjuk ki a nevét ) elültette a bogarat a fülemben, hogy ha már úgyis trélerezek, jövőre 2 géppel kellene menjek Újszilvásra. Elvetemült ötlet, de tetsziksmile thumbup

  • Válasz » #34908 wernerj | 2019-12-05 22:23:02

    Válasz becsojan #34906. hozzászólására

    Szia!
    Szerintem ne félj a dologtól. A váltóból szívja az olajat, de ugyanúgy munkahengert működtet a hátsó karok emelésénél is. Nekem ráadásul a váltóba is ugyanaz az olaj megy,mint a motorba ( és ezt a gépkönyve írja) . Gondolom nem egész nap fog dolgozni a billentés. Speciális hidraulika-olajnak illetve külön rendszernek akkor van szerepe, ha pl egy Kcr darut üzemeltet az ember, mert huzamosabb ideig van kitéve az olaj folyamatosan nagy terhelésnek. Egy pótkocsi billentést elbír.

  • Válasz » #34907 Maszek Zs | 2019-12-05 21:01:58

    Válasz wernerj #34905. hozzászólására

    Nekem kevesebb van de már prüszköl! smile lolsmile lol

  • Válasz » #34906 becsojan | 2019-12-05 13:39:38

    Üdv.
    Hinomoto E2304 gépem van. Amire nekem kell, arra teljesen jó, 1 dolgot hiányolok: nincs hátsó hidraulika csatlakozása. A hátsó karok emelése váltóolajjal van megoldva, azt nem szívesen használnám.
    Az egész arra megy ki, hogy van egy billenthető utánfutóm.
    Csak az a megoldás, hogy: külön szivattyú - tartály - vezérlő szelep?
    Avagy van valami okosabb megoldás?
    Avagy ne féljek használni a váltóolajat erre?
    Minden javaslatot köszönök.
    János

  • Válasz » #34905 wernerj | 2019-12-04 21:31:51

    Válasz mocsencsi1 #34904. hozzászólására

    Az idős tulaj meghalt, a fia nem túr földet, így csak állt. 3 éve könyörögtem érte a néninek, most végre odaadták. Nem mindenki látja meg benne a szépséget, van aki csak azt látja, hogy dolgozni kell vele.

  • Válasz » #34904 mocsencsi1 | 2019-12-04 18:35:41

    Nem értem, hogy lehet egy ilyen szépséget /három évig !!!/ hanyagolni?

  • Válasz » #34903 hspityu | 2019-12-04 17:41:48

  • Válasz » #34902 wernerj | 2019-11-23 06:32:18

  • Válasz » #34901 mocsencsi1 | 2019-11-22 21:31:37

    Bocs, de milyen típus az aranyoska?

  • Válasz » #34900 wernerj | 2019-11-22 18:16:38

    Válasz erdohazi1980 #34899. hozzászólására

    Köszönöm! 3 évet állt a gép szabad ég alatt, az összes cső, olaj cserés. A vízrendszert át kell mossam, tiszta rozsda. Meglesz a téli elfoglaltság. Megvan még a kis Kubota is, lassan flottával dolgozok. Szerintetek hány traktor után adja be az asszony a válópert? Még szeretnék pár gépet...smile thumbup

  • Válasz » #34899 erdohazi1980 | 2019-11-22 17:23:48

  • Válasz » #34898 wernerj | 2019-11-21 16:40:16

    Ma új taggal bővült a család.

  • Válasz » #34897 gsomogyi40 | 2019-11-18 17:39:40

    Eladó sorba került függesztett szántóföldi permetezőm. 200 literes szakaszolható, keverős. 6m kerettel újszerű állapotban. 210000ft ha valakit érdekel.

  • Válasz » #34896 Goethe | 2019-11-16 21:11:29

    Naaaa. Talán most. :-)
    Egy kis őszi traktorozás a gyümölcsösben:
    https://youtu.be/8HmrG6V5UX4

  • Válasz » #34895 wernerj | 2019-11-16 15:39:21

    Válasz Goethe #34894. hozzászólására

    Nem elég ha bemásolod a hozzászóláshoz a linket, van egy olyan gomb hogy beillesztés.

  • Válasz » #34894 Goethe | 2019-11-16 15:09:09

    Válasz Goethe #34893. hozzászólására

    Hopp a YouTube link nem megy!!!
    Akkor így megtalálod, ez a cím:

    Dió ültetvényben az őszi feladatok elvégzése.

  • Válasz » #34893 Goethe | 2019-11-16 15:06:42

    Ha valakit érdekel egy kis őszi traktorozás (Yanmar) a gyümölcsösben.

  • Válasz » #34892 Maszek Zs | 2019-11-10 00:24:23

    Válasz Maszek Zs #34891. hozzászólására

    Bocs lemaradt de láttam olyat. 4 lada első agy volt a kocsi alatt ráfutófék, mind a 4 kerék tárcsafék!

  • Válasz » #34891 Maszek Zs | 2019-11-10 00:19:43

    Válasz Bég #34886. hozzászólására

    Üdv!
    Felénk használnak. Fékezés meg úgy oldjuk meg, ki cseréljük az első és hátsó tengelyt csúszó vonószem és ráfutófék. 20q kukoricát húzkodják.

  • Válasz » #34890 wernerj | 2019-11-08 10:31:48

    Válasz Bég #34889. hozzászólására

    Nem kaptam meg a mailt. Hívj fel. Harminc-337 07 38.Egyébként Vágó Misi használ ilyet, csak nála szerintem nem nagyon kell fékezni a kocsitsmile thumbup

  • Válasz » #34889 Bég | 2019-11-07 09:32:34

    Válasz Bég #34888. hozzászólására

    Ez lenne, ha jol latom a hatso kerekeket lehet fekezni

  • Válasz » #34888 Bég | 2019-11-07 08:47:12

    Válasz wernerj #34887. hozzászólására

    Lenne egy eladó, kicsit dolgozni kell rajt.Irok privatban.

  • Válasz » #34887 wernerj | 2019-11-06 21:33:18

    Válasz Bég #34886. hozzászólására

    Mifelénk használnak. Teherbírás attól függ, milyen anyagból van a kocsi, meg milyen futómű van alatta. Fékezés szintén egyedi, a legkezdetlegesebb a dörzsfa, nálunk sokan használtak "papucsot" a kerék alá. Ha szerzel vagy csinálsz egy betekerős féket, az is jó tud lenni. Képet ha teszel fel, tudok ötletet adni hozzá.

  • Válasz » #34886 Bég | 2019-11-06 20:28:23

    sziasztok, használ valaki lovaskocsiból átalakitott pótkocsit? Mi a teherbirása egy ilyennek? A fékezést hogy lehet megoldani?

  • Válasz » #34885 wernerj | 2019-11-06 20:06:45

    Válasz erdohazi1980 #34884. hozzászólására

    Gratulálok!
    Nem kis munka, de megérte! Profin néz ki!

  • Válasz » #34884 erdohazi1980 | 2019-11-06 18:36:39

  • Válasz » #34883 erdohazi1980 | 2019-11-06 18:30:05

    Válasz mocsencsi1 #34882. hozzászólására

    A fő kivitelező az egyik haverom volt,én csak megterveztem,festettem, felruháztam.6 mm-es gépjármű üvegek vannak bent,oldalsó ill. hátsó ablakok kinyithatóak vagy akár levehetőek.Az egész fülkét 6 csavar oldásával lehet eltávolítani.Lábtérnél ülés alatt zajszigetelve van.Hidegben is komoly meleg van odabent.smile whistling

  • Válasz » #34882 mocsencsi1 | 2019-11-05 20:36:42

    Válasz erdohazi1980 #34880. hozzászólására

    Ha ez saját gyártású fülke akkor le a kalappal, maximális tiszteletem.

  • Válasz » #34881 hspityu | 2019-11-05 19:50:06

  • Válasz » #34880 erdohazi1980 | 2019-10-29 13:53:25

    Sziasztok! Pár kép. smile pimp

  • Válasz » #34879 hspityu | 2019-10-22 08:40:33

    Sziasztok.

    Cserélni szeretném a kormányszervóban az olajat (már 5 éves) ,ki milyet ajánlana egy Yanmar fx235 be kellene.Én egy VW márkába való olajra gondoltam kb 3eft/liter az ára.
    Ki mit rakott bele ,mit ajánlana.
    smile cowboy

  • Válasz » #34878 Zooleee | 2019-10-20 13:59:51

    Üdv!Kihasználatlanság miatt eladóvá vált Hinomoto C174-es (17Le) traktor A traktor tökéletes műszaki állapotban van.Gyártási év 1985,km óra álása 1007 Műszaki érvényessége: 2024 05 28. Tel:06306091439
    Somogyban található
    Ára1290000Ft

  • Válasz » #34877 aggkiraly | 2019-10-13 18:59:25

    Válasz psycho #34876. hozzászólására

    Így már értem. A más tésztát is ..

  • Válasz » #34876 psycho | 2019-10-12 21:31:54

    Válasz aggkiraly #34874. hozzászólására

    Én csak azt akartam kifejteni, hogy a hengerfejcsavarok lehúzási nyomatéka sem szentírás. Sokkal fontosabb, hogy a hengerfej síkja és a tömítés jó legyen.
    A nyomaték inkább azért van kicsit túllihegve ezen téren, mert az általános meghúzási nyomatéktól jobban kell, ami miatt sokan nyúlnának a méteres csőhöz hosszabítás gyanánt. Érzésből ezt már nehéz kivitelezni. A túlhúzott csavar sem jó, mert rendkívül nagy a hőingadozás. Nem véletlenül kellene minden hengerfejbontás után új csavarokat beépíteni, mert a sok melegedés-hűléstől elfárad az anyaga, ami egy kilazítás és újra lehúzás után nem biztosítja ugyan azt a kötésbiztonságot, másrést a beállított lehúzási nyomaték sem lesz valós, az átalakult anyagszerkezet miatt.
    Persze ez az elméleti része, a gyakorlat más tészta.

  • Válasz » #34875 aggkiraly | 2019-10-11 22:02:58

  • Válasz » #34874 aggkiraly | 2019-10-11 22:01:28

    Válasz psycho #34848. hozzászólására

    Sziasztok !
    Psycho ! Nem vitanyitónak szánom , inkább érdekelne , mi köze a lehúzó (tő?)csavarnak a tömitetséghez !?? Nekem eddig a megfelelő tömítés , és a megfelelő lehúzási sorrend , illetve a lehúzó erő számított. (hozzáteszem , még nincs japán traktorom, ezt csak általánosságba gondolom)

  • Válasz » #34873 HGabi | 2019-10-11 21:16:46

    Sziasztok
    esetleg ha valakit érdekel, van egy eladó 1szer kipróbált(300M2) kis lengyel ekém.
    Szépen dolgozik, kukorica szárat szépen leviszi a tárcsa után, csak nekem kicsi a 40le után, megmértem és 27-28cm fogásszélesség 55cm vázmagasság 60cm fejosztás.



    Nyíregyházán lenne,
    üzenetben elérhető vagyok

  • Válasz » #34872 JAGI | 2019-10-11 21:12:29

    Kedves Fórumtársak! Most a szántás időszakában talán valakinek szüksége lehet egy Yanmár kerékgarnitúrára. Rizsgumi felnistől. Az első 16. a hátsó 24-es. 70-2231400

  • Válasz » #34871 Felvidéki67 | 2019-10-11 09:24:49

    Válasz mocsencsi1 #34870. hozzászólására

    Én hasonló gonddal küzdöttem a kis 120 kilós ekémmel, pedig gyári orspiccel van ellátva. A kötöttebb talajba sehogyan,sem tudtam bekapatni. Lesúlyoztam 35 kg-val, s most így használom.Ami kötött száraz talajon fontos még, azaz eke éle. Tavaly kb. 70 mot/órát szántottam és kétszer kellet ekevasat éleznemsmile cowboy

[bezárás x]