Hirdetés
Fórum
- Napraforgó-termesztés új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Epple Mobil 211 kombájn új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Permetezéstechnika - fúvókák új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Körbálázót, de milyet? új
- Állami földek értékesítése új
- Zöldítés, öko-célterület: 2015-ös SAPS (?) alaptámogatások új
Cikkajánló
Hirdetés
Rosszul kelt az elvetett mag? Mutatjuk, mi lehet az oka
Mind a magvetésnél, mind a műtrágya-kijuttatásnál elengedhetetlen a precízió.
Hirdetés
113 hozzászólás
Válasz envagyok2 #111. hozzászólására
Mondtam hogy menny el vasárnap misére.
Válasz envagyok2 #111. hozzászólására
Nem is kis hazánk lenne.
Igen, ilyenkor illő lenne kifizetniük, de nem fogják sajnos.
Szerintem mindannyiunk szaladt már bele hasonlóba.
Nem lett volna szabad, de szaladt.
Válasz A.I. #104. hozzászólására
hát annyi történt ma, hogy beszart a rendszer, egy kocsi nem vizsgázott ma az egész országba...
csak pár nap híján egy éve, hogy megrendeltem ezt a kocsit, február 10ig rendszámmal kellett volna idehozni, ehelyett május közepén húztam le a gyári trélerről, és akkor azt mondták, hogy 8 hét múlva vizsga. mára kerítettem időpontot, valahogy..., nem jött össze. és akkor ki bszta el a dolgot, ki fogja kifizetni a fuvart?
Válasz envagyok2 #107. hozzászólására
Lègrugot leengedni így a mèrèses tengelyen lesz a súly . Mert különben nem esik bele a görgőkhöz. Fenntartja az elötte levő kerèk. Lehet van olyan pad ami magason van de olyant nem láttam. Vagy úgy van a futómű,hogy ilyen esetben billenik mint a T088as trágyaszoro tengelye? Követi a talajt?
Válasz envagyok2 #108. hozzászólására
Nem lesz azzal gond szerintem. Azt viszont megint nem gondolták át valahol, mikor fékpadra terelték a traktorokat, hogy nem mind 50es MTZ méret már, pótokról meg nem is beszélve, akkora tandemek vannak mit egy ház.
Válasz A.I. #104. hozzászólására
így van, lassulásmérőt ott alkalmazhatnak már csak ahol van állami tulajdonba forgalom elöl lezárt nem tudom hány száz méteres út, és ott mérnek. cak ilyenen lehet állítólag alkalmazni, ilyen meg ugye sehol nincs. ráadásul a fékpadon is szigorítottak, május 20 vagy mióta, nem tudom mit, de mondta ember. 275-280 széles, fejét is vakargatta, hogy hogy fér bele, meg mi lesz vele, nekem mindegy, csak papírt adjon. állítólag az első tengely méését veszi csak a kamera... van remény. haha
Válasz .Richard. #105. hozzászólására
mármint levegőt kiengedni, erre gondolsz? megtehetem, vagy valogba rúgnak?
Válasz .Richard. #105. hozzászólására
Erre gondoltam én is.
Attól simán lehet jó, hogy nem csúszik meg.
Válasz A.I. #104. hozzászólására
Ahhoz,hogy az egyik tengely kerekei rajta legyenek a fèkpadon, le kell engedni az elötte vagy utánna levőt. Ha azt az udvaron is meg tudja csinálni akkor az is megcsuszhat. Terepjáro hátso kerekei a füvön sem csúsztak meg. Igaz ott a fèkerőszabályzo más,de a padon jó volt a fèkhatás vasalás nèlkül is ès meg sem csúszott.
Válasz envagyok2 #103. hozzászólására
Tudod, hogy változott a vizsga.
Pont itt volt valamelyikben téma a múltkor. És tényleg, csak az a bázis vizsgáztathat, ahol van pad, vagy tud lassulásmérő.
Ahhoz meg nem feltétel, ami régebben is, hogy csússzon. Attól még lehet jó a fékhatás, hogy nem lesz rögtön szögletes a gumi.
Azért meséld majd el mi volt vizsgán.
Válasz mtz1221 #102. hozzászólására
ez is igaz, de jut eszembe én oktatom itt előttem a csávót, hogy fékerőszabályzó, persze ez is automata fékerőszaályzós, lehet így veszi le. csak ha vizsgán meg bukta, akkor van cumi.
Válasz envagyok2 #101. hozzászólására
Szerintem nem kéne. Kanyarodva satú fékezve, így nem tenné át a traktort a másik sávba ?
és akkor én is fékezek.
új tandem pótkocsi, hátsó tengely nem csúszik meg aszfalton üresen. első megcsúszik, hátsó gurul.
ez így lehet jó, átmehet első forgalombahelyezésen, vagy üresen pláne meg kéne csúsznia mindennek, és tutti nem jó?
mi a getva lehet vele, mt tcsináljak vele? forgalmazótól elvette a gyár a jogot, nagy emberek ácsi cége lett az új, jövő kedden műszaki vizsga.
csúszni kéne, vagy nem?
Válasz sofi #99. hozzászólására
de a terhelésérzékelőt mihez kötöd, ha egyszerűsíted, kiiktaod? honnan veszi, hogy mekkora a terhelés? a légrugó nyomásából, és ez az a sok szelep, amit látsz. semmi fölösleges nincs azon, semmit nem tudsz egyszerűsíteni. egy dolgot tehetsz meg, hogy az abs vezetréket kiszeded, mármint az elektromos vezetéket, a szelepet is kiiktathatod, de minek, ha nincs elektromos bekötése, akkor az nem csinál semmit.
a szabály az, ha raktor nem tudja vezérelni az abs-t, akkor nem kell bekösd, nem kell használd, de ha tudja vezérelni, akkro használnod kell.
Sziasztok. Légrugós,(ABS...) konténerszállító pótkocsiból készített gabonás légrendszerének leegyszerűsítésén gondolkodom.
( túl komplikált,rengeteg cső és szelep.. félek a későbbi meghibásodásoktól)
Szerintem sokan gondolkodunk ennek megoldásán.
Van valakinek tapasztalata, csinált már valaki ilyet?
A légfék viszonylak egyszerűen átalakítható egy terhelésszabályzóval ellátott kétkörös légszeleppel.
De a légrugózást nem ismerem.
Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat.
Jó estét!
Véleményetekre lennék kíváncsi.
Zaslaw és Oehler gabonàs pótkocsikkal milyen tapasztalataitok vannak?
Köszönöm.
Válasz kovacsviktoraggtelek #93. hozzászólására
Hello Püspökladányban hajtanak.
itt is hirdeti a piactéren (pótkocsi lemez)
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/potkocsi-alkatreszek/hajlitott-trapezlemez-potkocsi-felepitmenynek/h_7159044?ref=50703925.
Válasz kovacsviktoraggtelek #95. hozzászólására
Milyen típusú?Azt nem írtad!
Bocsánat, szeretnék gyártatni vagy hajlítatni ha így érthetőbb
Válasz kovacsviktoraggtelek #93. hozzászólására
Le kell hajtatni!
Pótkocsi oldalfali lemezt tud valaki,valahol???
Nem sima kellene hanem bordázott!!
Válasz UTBSV445 #91. hozzászólására
Vidd magaddal egy unix, láng, intercars, vagy kamionos alkatrész boltba, hogy leolvassák a cikkszámot. Ki lehetnek keményedve, az o gyűrűket, karmantyút cseréld, biztos lesz felújító hozzá.
Összerakáskor vékonyan a gumialkatrészeket kend meg csakis! szilikonzsírral meg ahol mozdul az alu házat belül.
Ha a házon nem látszik kopás, akkor vétek eldobni, mert wabco. Szerintem próbáld meg, de ha nem megy vagy nem működik rendesen, akkor ne kisérletezz fékszeleppel!
Fliegl EDK90 pótkocsi (2011 évjárat) fékszelepe elkezdett engedni. Szétszedetem, a benne lévő enyhe "trutyit" kitakarítottam, a gumi tömítések, gyűrűk sérülésmentesnek látszanak. Kérdés: a "trutyi" egy része mintha eredeti gyári zsír lett volna, ezért összeszereléskor zsírozva rakjam össze vagy szárazon? Ha zsírban kell akkor jó rá a lítiumos kenőzsír?
A fékszelep típusa WABCO 037 3609 gyári cikkszáma: 4710030200.
Fényképet mellékelek az állapotról. Van esély, hogy megjavul a kitakarítástól, vagy a gumi alkatrészeket is ki kellene benne cserélni ilyenkor (ha van felújító készlet?), vagy kidobandó lesz az egész és újat kell venni (ca. 100 eFt)? Hozzáértők segítő válaszát előre is köszönöm!
Válasz VMisi #88. hozzászólására
Ha oldalakat is cserélnek akkor 2M felett jóval.
Válasz csoppika #87. hozzászólására
Ez elvileg lengyel, de lehet, hogy valami öszvér.
Válasz Drisa #86. hozzászólására
Nincs rajta műszaki, nem tudom, hogy mikor volt. Saját részre gondolnám, tartós használatra, komplett felújítva. Ha egy cég komplett megcsinálná 1,5 M-ből, úgy, hogy minden papírral, ponyvával, normálisan felület kezelve, festve,...akkor elgondolkodtató.
Az is lehet, hogy egy teljesen rossz konstrukció ez a dupla plató miatt. Kíváncsi lennék, hogy mi lehet ennek a hátránya.
Válasz VMisi #83. hozzászólására
Itt a környéken fut egy ilyesmi, de arra azt mondták hogy Rába gyártmány...
Válasz VMisi #85. hozzászólására
Ha csak műszakira akarod felújítani akkor pár százezer ha teljesen akkor több, gumik felnik gyorsan számolhatok mibe fáj. Műszaki van vagy volt rajta mostanában?
Válasz Drisa #84. hozzászólására
A középső tengelyen úgy tűnik. Azt is ki kellene cserélni 22,5-re.
Válasz VMisi #83. hozzászólására
Lehet hogy 20-as gumi van rajta? abból szinte csak újat tudsz rá rakni ha kell.
Ennek mennyi lenne a felújítása sacc/kb?
Nekem tetszik, hogy ez egy alvázon van két plató, ami külön-külön is billenthető.
Válasz sörhas #81. hozzászólására
Fentebb olvasd. Nem púpos felni, nem országúti hasas (vízmintás radiál) gumi... Oszt akkor elfér. Pl rombuszos kamaz gumi jó....
Válasz lakatos gabesz #59. hozzászólására
Üdv.
Érdeklődnék ,hogy elfért e a 900*20 gumi?
Most cserélném én is csak valami infó kelene ,hogy el fér e?
Válasz Mf-es? #79. hozzászólására
Dolomid esztergálva nem jó??????
Válasz Mf-es? #76. hozzászólására
Szilentet,hol lehet ide venni??Kamionos boltnak,feladta a leckét.Valahol,gyártanak méretre?
Válasz .Richard. #77. hozzászólására
Műszakira megy,és lógott.Most keresek bele szilentet,vagy valami perselyt.
Válasz Mf-es? #76. hozzászólására
ez az igazi fanatikusság, hogy a kiváncsiság miatt a jó gépet szétkapjuk!
Itt a megoldás.Csak becsapós volt a kunkor.A végén látszott a 3 laprugó vége.
Válasz Mf-es? #69. hozzászólására
Nincs rajta valami lengőkar, mint a légrugós kocsikon? Ami a tengelyt tartja az alvázhoz hosszirányban, így a laprugók csak oldalirányban, ill. keresztben tartanak.
Válasz Mf-es? #73. hozzászólására
Nem. A hídhoz,tengelyhez,ahol rögzítve van a rugòköteg,ott a híd ès az alvàz között nix gumibak hèzeg nèlkül? Mint a terepjàrokon. Mert akkor ott van vezető csap.
Válasz .Richard. #72. hozzászólására
Két vastag,az gumi.A 3 vékony,a laprugó.
Válasz Mf-es? #69. hozzászólására
Érdekes. A híd ès a rugò felett,nix hézag nèlkül gumibak? Mert akkor ott lehet vállami vezető csap.
Válasz Dave #70. hozzászólására
Igen,lefelé tud kijönni.
Válasz Mf-es? #69. hozzászólására
Olyan hosszú a laprugó h nem tud kijönni? Csak ha azokat a csavarokat kiveszed, akkor lefelé?
Fél képekből elég nehéz kitalálni.
Válasz .Richard. #67. hozzászólására
Ilyen mindkét vége.És érthetetlen,mi tartsa a helyén.Ötlet?
Válasz .Richard. #67. hozzászólására
nekünk van egy bss 3 tengős pótunk,a rugók mindkét fele csúszkás,és azok a lengőkarok tartják a hidat,jó mert 20 perc a rugócsere,és 40-50e a rugó,3lapos parabell
Válasz T180. #66. hozzászólására
Másik vègèt nem írta. Lengő,vagy kikötőkarral rögzített,mikor laprugòs? Mi èrtelme? Mènem a rugò tart? Màsik vège,lehet fix kunkoros. Talán kiderül.
Válasz .Richard. #65 hozzászólás a hidat stabilizátorok"pulykacombok "tartják fixen ezért a rugók elöl-hátul "csuszkásak"lehetnek
Válaasz Mf-es? #64 hozzászólására
Juj! Nemà!egyik vège fix,akkor a màsik kengyel. Ha az sem,akkor csúszka. Ha az sem,akkor olyan nix.vagy egy ùj dolog.
Ez a C tengely,fédere,hogyan van rögzítve?Nincs a féder végén kunkor,és benne a csavar,mint a másik kocsin.