Fórum
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Aranykalászos gazda tanfolyam új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Tritikálé felvásárlási ár új
- Töktermesztés új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Homlokrakodók, targoncás, törzscsuklós rakodók új
- Poénok új
Cikkajánló

Vége lenne a játéknak, amit a benzinkutak űztek velünk?
Meglepő számok a benzin és a gázolaj árkijelzőjén.
770 hozzászólás
elvileg egy ólomsavas "hagyományos" akksi nagyjából 24 óra alatt 25 fokon 0,14% töltést veszít önkisülés végett.
ha felteszem hogy óraműpontossággal 8 órát melózok és instant rádobom a csepptöltőt 16 órára, akkor kis rosszindulattal 0.1% amit töltenie kell.
tegyünk fel egy 200 AH-s akksit, és most a teljesség igénye nélkül nagyvonalúan úgy teszünk mintha 12,5 voltos kapocsfeszültséggel 200AH -t tudna teljesen feltöltve ami nem más mint 2500 VA.
ennek kell a 0,1% át rányomnia a csepptöltőnek, az 2,5 VA. némi veszteséget is rászámolunk, meg legyenek nem ideálisak a körülmények. legyen a töltő napi vellamos fogyasztása erre a műveletre 10 Watt egy napra.
(jegyzem meg ennek csak a töredéke a valóság)
és ez legyen így 10 évig. 3650 watt, azaz 3.65 KwH a fogyasztás. na legyünk gusztustalanok, számoljuk 1000 forintot egy kilówatt áramra (ami igazából 50 forint alatt van mindenhol, de mi most elnagyoljuk a dolgot)
szóval 10 év alatt ráköltök 3650 forintot.
nem észtveszejtő összeg, ugye?
de még.. hozzáadok 10 ezret, hosszabító és csepptöltő bekerülési összegre.
mert mért ne.
namost mennyibe fáj egy 200 Ah-s akksi ?
65 körül lehet venni egy bráner muffalo bull akksit ekkora kapacitással.
ha 10 évre vetítem akkor 6500 forint / év amibe fáj, elég ha 2 évvel tovább bírja a csepptöltő végett és már meg is érte.
persze van aki 5-6 évente cserél akksit, nála ugye +1 évnél is megéri.
node, mégis mitől megy tönkre az akksi, ez az amit már érdemesebb boncolgatni.
egy ólomsavas akksi 100% ra töltve , 12 voltos névleges kapocsfeszültségnél 12,7 voltot kell hogy mutasson, a benne levő savnak meg 1,265 g/L sűrűségünek kell lennie (hőmérséklet kompenzált sűrűség természetesen)
ha merítjük, és a terheletlen kapocsfeszültsége 12,4 volt alá esik, illetve a sav sűrűsége 1,225 g/L alá esik, megindul a szulfátképződés, ez az az anyag ami megüli az ólomlemezek felületét ezért ott töltéstárolás nem tud végbemenni, továbbá rázkódástól ez az anyag leválik a lemezekről és az akkumlátor alján gyűlik össze a savban.(egyébként ez volna a 75% töltöttség állapota) namost amikor még csak a lemezeken ül ki a szulfát, akkor csökken az indítóáram és az akkumlátor kapacitása.
amikor ez el kezd felgyűlni, és eléri azt a szintet hogy rövidre tudja zárni a cella lemezeit, akkor van cellazárlatos akksink.
tehát a megoldás az, ha 75% alá sosem merül az akkumlátor, a kivett töltést minnél gyorsabban pótoljuk, és amikor a generátor nem tölti rajta van a csepptöltő.
elvileg norma szerint 10,000 100%->75% ciklusra vannak méretezve az akksik.
addig nem lehet cellazárlatos. és bizton ki van centizve a dolog, nemsokkal több ilyen ciklust bír ki. 90% ra merítve 40,000 ciklust bírnak ki.
szóval a nagykapacitású akksi tovább fogja bírni, több ciklust visel el.
a csepptöltő pedig gondoskodik róla hogy természetes önkisülés végett NE szulfátosodjon az akksi.
végeredményben azt lehet mondani hogy érdemesebb a nagyobb kapacitás mellett dönteni és feltenni nap végén a csepptöltőt.
és ezért fontos hogy jó erős generátor legyen a gépen, mihamarabb tudja feltölteni az akksit. technikailag semmi nem zárja ki azt sem hogy akár 20 évet is kibírjon egy olcsó akksi, amennyiben a fentiek be vannak tartva.
jegyzem meg aki kicsit is komolyan gondolja hogy gépet tart a portán az ne legyen lusta a parkolóhoz kiépíteni egy tetves konnektort, vízmelegítőnek és csepptöltőnek.
ügyesebbek időkapcsolót is tehetnek fel a vízmelegítőhöz, jobban indul a nap ha hamar megy a fűtés, és mégjobban ha a gép is 100% biztonsággal indítható. nem egetverő költség, teljesen simán megtéríti magát.
sokkal jobb befektetés a csepptöltő mint a hiper-szuper technológiás akkumlátor.
ami érdekel minket az inkább az hogy hány forintba kerül AH ánként, és mekkora indítóáramot tud produkálni.
Indítóáramból van egy felső határ, ha azt tudja legalább akkor megfelel az akksi. hiába nyom többet, ha úgyse vesz fel többet az önindító.
innentől már csak a kapacitása számít, a több soha nem rossz. és akkor lehet megfizethető áron akkut venni, és nem kell 3-4-5-6 évente cserélgetni.
ráér 10,15 évente.
Válasz Mf-es? #268. hozzászólásáraIgen, ez igaz...nem lehet lespórolni..
DE! Kérdem én nincs pénz egy 5000ft-os lengő hosszabítóra..na annak nem érdemes gépet tartania..
Napjaink mezőgazdasági gépeinek üzemeltetéséhez kell egy bizonyos műszaki kultúra..ha ez nincs akkor ott k...nagy problem van!!!!!
Ezeket a gépeket nem lehet dróttal, kalapáccsal, fogóval, és szaros gumicsellóval javítani..ENNYI!!!
ja, meg egy kis ész sem ártana hozzájuk..
A szervízek amelyeket ellenőrzök lénygében a tulajdonosok khmm.. szépen írva: ISMERET HIÁNYÁBÓL ÉLNEK, méghozzá nagyon jól!!!
Persze, nem lehet mindent otthon javítani, de a nagyon fontos dolgokat igenis meglehet csinálni!!
Rengeteg pénzt meglehet spórolni így!!
Válasz Magister #262. hozzászólásáraKonektor van,de a hosszabbítót nem tudod lespórolni.
Válasz bandigh #266. hozzászólásáraNem ismerem mélyebben a rendszereket, de elég sokat járok szervízekbe, és ott nagyon észnél vannak, hogy milyen beavatkozást csinálnak az autón, pláne az elektromos rendszeren.
Ez az üzemeltetési/karbantartási szemlélet hamarosan a mezőgazdaságba is befog törni.. vagy már be is tört..
Nem egy sokszázezres számlát láttam, ami a tulajdonos tájékozatlanságából/hülyeségéből adódott..az emberek nincsenek tisztában az elemi dolgokkal sem!!!
A szervízek meg ugye dörzsölik a markukat..és jókat röhögnek..sajnos!!
Válasz Magister #262. hozzászólásáraHa a számítógépnek rossz az ha lemerül az akksi akkor a gépen meg a kombájnon ha mindennap áramtalanítom, az se jó?
Nekem a kínai traktor 6 éves abban egy jeltelen akksi van mai napig tökéletes.Ki szoktam próbálni,hogy kihúzom a leállító gombot és tekertetem bírja-e,tökéletes.Elgondolkodtam kell-e "komolyabb" akksi vagy vegyem a legolcsóbbat.Hozzá kell tennem pöcre indul a traki és pár perc után el kezd villogni a töltésjelző lámpa ami azt jelenti,hogy a generátor nincs terhelve azaz nem vesz fel többet az akksi.
Válasz Kolláth Tamás #263. hozzászólásáraPersze, hogy a napvégén!!! Kint a földön nics hállózati áram a csepptöltő működtetéséhez!!!



Pont az a lényeg, hogyha nem üzemel a gép és így nem tölt a generátor, akkor is legyenek karbantartva az akkuk!!
Az akkumulátor a kenőolaj éppúgy a gép alkotórésze, mint egy dugattyú, tehát folyamatos karbantartás-figyelést,---kés szükség esetén cselekvést is igényel!!!!!!
Na, ez a cselekvés a csepptöltés!!
Aztán meg mindenki úgy csinálja ahogy akarja vagy tudja...
Válasz Magister #248. hozzászólásáraCsakhogy a kolléga azr írta hogy a nap végén megy rá a csepptöltő és másnap nincs probléma. Én ezt úgy értem hogy amikor leteszi a gépet meló után. Mindenesetre akkor sem látom értelmét. Egy akksi bírjon ki 6-7 évet és utána új álja a helyét. Költségben ez a legkisebb kiadás.
Válasz Mf-es? #260. hozzászólásáraÚgy kell ki alakítani a tároló helyet, hogy legyen konnektor (csapófedeles) és akkor lehet tölteni. Én úgy vagyok vele, hogy az akku ha csak egy évvel is tovább él, illetve ha biztos az indítás akkor már megérte...
Amúgy, ez az akkumulátorosdi lassan megfog változni...
Autókkal foglalkozom, és bizonyos márkáknál már úgy van, ha egy akkunak a kapocsfeszültsége le esik egy bizonyos érték alá, akkor AZONNAL elveszti a garanciáját!!!
Ezt úgy ellenőrzik, hogy a számítógép az autóban beregisztrálja az értékeket és kiolvasáskor kiderül, vagy letilt a rendszer!!!
DE, például a számítógépnek sem "esik" jól ha lemerül egy akku!! Ezért akkut is csak töltő párhuzamos kapcsolásával szoktak cserélni..
Válasz dr.T #244. hozzászólásáraA 180 Ah akumlátorok árát már nem tudom, mivel 2017 tavaszán lesznek 11 évesek, és az akkori más gyártók árait sem tudom, ezért nem tudom összehasonlítani.
De viszont idén tavasszal vettem 95 Ah Vartát 97 euróért. De viszont ez a változat amit vettem 5 euróval volt drágáb a felcserélt pólushelyzetek, és kicsit más méretek miatt, mivel csak ilyen paszolt a terénkocsimba.
Válasz Magister #251. hozzászólására4-5 gépnél,mennyi hosszabbítót huzigálsz a géptárolóba,ha mindegyikre teszel csepp töltőt?
Válasz efge #254. hozzászólására "Ellenben a mezőgazdasági járművek elektromos hálózata képtelen visszatölteni az elhasznált energiát." Ezt nem értem, miért másabb egy mg jármű mint egy tgk? A nagyobb traki elég sokat dolgozik éjszaka. Sose volt baj annak se az akssijával. Pedig csak 70A-os generátor van rajta. De ha számolunk egy kicist 70Ax12V=840W elméleti terhelhetőség. van rajta 6láma kb 6x60w+helyzetjelzők:20W+ műszerek legyen 20W.Klíma+ ventilátor 100w(ezt csak úgy tippelem kb) Ez 500w. Marad 340watt a számítőgépre és a mágnesszelepek működésére ezekből ha mind használatba van megy 5-6 db.(de ez extrém ritka eset) Nem tudom mennyi lehet egy mágnesszelep áramfelvétele de szerintem ez is komplett belefér max 100W-ba inkább kevesebb. Szóval a gép a 840Wból max használ 600W-ot. Ez gyenge75%os terhelés. 25%marad a töltésre. És egy 20éves trakiról beszélünk. A maiakon van 200A-os generátor a fogyasztók teljesítménye viszont nem növekedett annyival.
Még csak annyit hogy a kombiba napokig tartó elektromos repce oldalkasza használatakor se volt probléma az 55Ah akkuval.
Válasz dr.T #243. hozzászólásáraRed top ból csak egyfajta van 55Ah. Ez van rakodóba, 115és 155lovas fergába mindhárom perkins motoros. Mindhármat könnyedén indítja -10be is. 270lovas kombit hidegbe nem bírja megtekerni. De kétszezont már végig aratam vele gond néélkül. Ha nem indítaná se vennék másmijet hanem ebből kettőt raknék bele.
Válasz efge #254. hozzászólásáraakármekkora akksiról is van szó X wattot visszatölteni ugyanaz mindbe.
mindegy hogy 100 vagy 500 Ah a kapacitása, ha egyszer vissza kell pumpálni bele 500 wattot mondjuk. az mindkettőbe 500 watt.
Válasz Ares 826 #255. hozzászólásáraLehet szerencsés voltam eddig, -10 fokban nem arattam eddig 10 év alatt, de mínuszban sem. Persze, minden lehetséges ebben a világban, de ezért nem vennék dupla áron akksit. Ha ennyire hideg lenne a helyzet, arra azért rákészül az ember, pl éjszaka tölti, aztán reggel nincs gond. Te hányszor kombájnoztál a pályafutásod alatt -10 fok körül?
Válasz Berente Antal #252. hozzászólásáraOtt jó helyük van, majd ha fent lenne a kombin és -10 akarnál indítani majd akkor lesnél mint "Rozi a moziban"!!!!!

Válasz jamo #236. hozzászólására5 évig én is azt hittem, hogy feltaláltam a spanyolviaszt. 5 spirálcellás van most is itthon. Nem az indítással van a gond. Az MTZ-t is elindítja az utolsó leheletével is. Ellenben a mezőgazdasági járművek elektromos hálózata képtelen visszatölteni az elhasznált energiát. Így mindig csúcson tölt a generátor, ha nem megfelelő az akku tárolókapacitása. Összeadva nem biztos, hogy megérte a dupla ár, ha nem éri el a dupla élettartamot. Mellettük használva hagyományos akkukat rendszeresen töltve(ctek) ellehet érni ugyanazt az élettartamot, sokkal nagyobb indítási biztonsággal. Dolgozz egy éjszakát a most bikázott akkuval, egy nap múlva újra nem fogja beindítani reggel a traktort. Majd egyre sűrűbben ez történik ha hidegben indítani kell. Amig nem kell télen megmozdulni addig nincs baj.
Válasz Magister #248. hozzászólásáranézd, minnél kevesebb időt van az akksi nem feltöltött állapotban annál hamarabb tönkremegy. és minnél inkább kimerül egy kassi annál gyorsabban megy tönkre.
természetesen anélkül is működik egy akksi, nincsen evvel semmi baj. de hogy hány évente kell akksit cserélni, az másik kérdés. ha használsz csepptöltőt akkor sokkal több éven át ne kell akksit cserélned.
EZ az értelme.
lehet venni drágább akksit ami jobban tűri a hülyeséget, meg lehet venni bármilyen nagyon olcsó akksit is meg rápakolni a cseptöltőt aztán ugyanúgy évtizedeket kibír mint a méregdrága fajta.
Válasz dr.T #243. hozzászólásáraAz indító áram a lényeg, nem az Ah. A mai akksik viszonylag sokat tudnak. Az ősszel a 180Le-s trakim akksija megállt, 150Ah-s volt benne. Hirtelen nem volt más, kivettem a 70Ah-s szgk akkut a kocsiból (mellesleg 650A-t tud, mint a mostaniak általában) és gond nélkül beindította. A gép könyvében olyan akksit írnak elő ami 700A-t tud...
Másik: az 514-es kombájnt 4. éve 2db 95Ah-s metros legolcsóbb akksival hajtom, soha nem volt gond az indítással az akksi mérete miatt (igaz télen a pincében vannak).
Válasz dr.T #250. hozzászólásáraVAN értelme!! nekem kb féléve van!! De a cimborám vagy három éve használja!! Azóta nincs akku miatt indítási probléma!!
Válasz Magister #247. hozzászólásáraNe es van valami ertelme?vagy olyan valami semmire se valo csak van!
Válasz dr.T #240. hozzászólásáraAmit forgalomban kapsz,az úgy van megcsinálva hogy éppen csak kibírja a garanciát!Az akku külső mérete most is akkora mint régen!!!Csak a belseje van kitöltve távtartókkal,mert a lemezek el vannak vékonyítva!!


Válasz Kolláth Tamás #245. hozzászólásáraAz útszélén álló buszok, kamionok napi használatban vannak!!!!!!!!!! Ott minek a csepptöltő???
Bár lehetne, de felesleges!! A csepptöltő, akkor kell ha ritkán megy a gép vagy halódik már az akku..
Válasz dr.T #246. hozzászólásáraIgen!! Ez a csepptöltő..a neve mindegy akár otthon is csinálhatsz...ha van egy kis elektronikai ismereted!!!!
Van egy olyan szerkezet is ami egy kis kocka doboz es percenkent vagy felpercenkent ad egy kis inpulzot es allitolag nem engedi eloregedni a batrit,ehhez mit szolltok,azt hiszem akku plussz a neve?
Válasz a2457 #230. hozzászólásáraEnnek a csepp töltőnek semmi értelme. A buszokat kamionokat az út szélén ki tölti csepegtetve? Megfelelő teljesítményű aksi kell, és vízmelegítő, annak sokkal több értelme van télen.
Válasz Sk Laci #242. hozzászólásáraNa es mennyiert veszel varta 180 Ah batrit?
Válasz jamo #238. hozzászólásáraPl egy 200 le trakiba hany Ah hasznalltok vagy egy kombajnban?
Válasz dr.T #240. hozzászólásáraAmúgy a kínai Delkor is kibírta volna a terénkocsimban, de sajnos a comonreles indítórendszer vacakol. Veszti a nyomást a rendszerben 0 fok alat. Elég sokáig kell tekertetnem az öninditót, míg helyreál a helyes nyomás a naftarendszerben. Erre már a 9 éves Delkor nem volt képes. Ezért lett a csere.
Válasz Myrrdin #233. hozzászólásáraNo para ellehet igy is olvasni.

Válasz Sk Laci #235. hozzászólásáraEn elhiszem,nekem is amik benne vannak az ujj gepekbe azok kibirjak a 6-7 evet,de ezek amiket mar vesz bele az ember eggyik sem birja ki,en meg olyat nem hallotam hogy egy batri 10 evet bir ki,de ha neked kibirt akkor az jo.
barcsak mind olyan lenne.
Válasz jamo #237. hozzászólásáraNem tudom melyik tipusú. Az akumlátor szürke szinü, és töbségben kék szinü az írás rajta.
Amikor vetem csak véletlenszerüen vettem Vartát, mert csak ez a márka volt az üzletben. A gondmentes hidegbeni /-15 -20C/ indátások miatt elnyerte a tetszésem, azóta megmaradtam a márka mellett.
optima
Válasz Sk Laci #235. hozzászólásáraVartáénak direkt van rezgés és rázkódás tűrő fajtája, mg használatra. Az bírja jól de majd 2x annyiba kerül mint a sima.
Válasz efge #228. hozzászólásáraEzzel én nem értek egyet. Nálam 3 red top üzemel 3éves a legidősebb. SEmmi problémám nincs velük. 270lovas kombájnt motort is indítja egy darab aratási szezonban.Minap odébb kellett álni a kombájnnal ekkor kért bikát. -3fok volt. 155lovas perkins motort -10be is betekeri. Generátorokkal nem volt baj mióta ezek az aksik vannak. Szerintem járó motornál nem az aksi feladata a gép áramellátása. Ha a generátornak kevés a teljesítménye a fogyasztókhoz akkor a nagy aksi is merül csak lassabban.Ha a generátor nincs túlterhelve akkor töltődik a kis és a nagyobb akksi is. A kisebb előbb elfogja érni a max töltöttségi szintjét. Itt a faluban öreg bácsikának volt 10 éves red top Rs trakiba.
Válasz dr.T #225. hozzászólásáraAkkor neked valamilyen nem besikerült sorzatból kellett venned. Én ha veszek, akkor csak Vartát. A NH gyári aksija 6 év után kidőlt, akkor beletettem a már 8 éves Varta akumlátort, ami a leállitott 180 Skodámba volt. Idén már 10-dik évét húzza, és gond nélkül indítja a hollandot. A párja a Zetoromba van, az is gond nélkül indít. A Tornádo nálam csak 5 évet bírt ki akár az Akumak. Varta van mindkét autómban is. A terénkocsiba idén tettem bele Vartát, eddig 9 évet húzot le benne a gyári Delkor kínai akumlátor. Amint látni a Kínaiak is tudnak minőséget gyártani, ha akarnak.
Válasz Myrrdin #233. hozzászólásáraSk tájszólással batri =akkumlátor
Válasz dr.T #225. hozzászólásáraSzíves elnézésedet kérem, de. Milyen szerkezetről írsz
? Nem igaz, hogy nem tudod beállítani az ékezetet
rajta, olvashatatlan
. Milyen az a batrit akksi? De most hogy újra olvasom batrim lenne a battery becézve?
Válasz efge #228. hozzászólásáraMár majdnem az összes akkum ilyen optima red top.Majd elválik,milyen döntés volt.
Válasz Full Random #222. hozzászólásáraSajnos valószínűleg maradandó károsodást szenvedett.
Ha kb. 10V alá esik a feszültség akkor ez történik.
Garanciálisan csak akkor cserélnek akkut, ha villamossági szerviz által kiállított igazolásod van, hogy a járműved elektromos hálózata megfelelő (töltés, stb.). Akkori dátummal amikor az akksit vetted.
De ez pontosan le van írva az akksihoz kapott garanciális papírokban.
Ha szerencséd van, nem kötözködnek és kicserélik, ha nem akkor így jártál.
Egyébként ez egyértelműen a te sarad, szóval ha mégsem cserélik, nyelj egy nagyot és vegyél másikat.
Hogy ebben mennyi szufla maradt azt próbálva tudod meg. Használd, merítsd-töltsd, és kiderül mit tud.
Válasz Magister #224. hozzászólásáraés pontosan te csinálod jól. nekem is így van, napvégén megyen rá a csepptöltő.
minimális amit fogyaszt s reggel biztos lehetek benne hogy minden indulni fog ahogyan azt kell.
egy a lényeg az akkuknál, ne legyenek töltetlenül, ha elhasználsz belőle töltést, akkor azt a lehető legrövidebb időn beleül pótolni kell a szulfátosodás elkerülése miatt!!!
Az, hogy egy akku három hónap alatt lemerült az teljesen nooormális dolog!!!!!!!
A szabvány szerint naponta 1%-ot veszthet a töltöttségéből és lényegében három hónap alatt lemerül..Az, már más kérdés, hogy hány százalék az amikor már nem képes beindítani a traktort..
Válasz Mf-es #218. hozzászólásáraBeindít bármit, a kombájt is, de nem ajánlom, mert megterheli nagyon a generátort. Most vagyok túl egy 5 éves próba cikluson 5 spirálcellás akkumulátorral.
Egy-egy téli indítás után a kicsi amperóra miatt megmerül és a traktor generátor pedig alig képes rendesen tölteni. Viszont az akksi pedig kéri mint a veszedelem. Amint merülve marad még jobban fárad, mint a hagyományos akku. 4-5 évet lehúztak, de komplett generátor csere is volt mellette néhány. Azt számoltam, hogy a magasabb bekerülés és a generátor javítások,már nem biztos, hogy megérte. Éjszakai munkához, pedig végképp ne. Sajnos az erőgépek villamos hálózata nem ilyen akkuhoz van kitalálva. Most kezdtem a legolcsóbb de a megfelelő akkukra visszaállni. Egy jó töltővel állandóan jól feltöltött állapotban tartva vannak hagyományos akkuk nálam amik az mtz-ben is évtizedet bírtak. Rendszeres külső rátöltés jó töltővel az a titka a hosszú akkumulátor élettartamnak.
Válasz Full Random #226. hozzászólásáraNe ijedj megy egy akkunak feladata a lemerülés is,töltsd fel és jó lesz,az még évekig
Válasz dr.T #225. hozzászólásáraÉs te foglalkoztál a lent említett csepptöltéssel?
En mar megfogadtam regen,hogy tobbet nemveszek draga batrit nekem az axialos tornado benne van a fendt 3 eve es talan qx toltottem fel,regebben volt varta batrim 2 evet birt ki az eggyik a masik 4 evet akkor mondtam szarok ra .
Válasz Full Random #222. hozzászólásáraNekem van töltőm, csepptöltőm, meg indítóbikám is..
A csepptöltő állandóan fent van a gépen és finoman mozgatja az akkut..akkor veszem csak le ha indítok, este leállás után újra fel rakom..
Így mindig "fitt" az akku..
Válasz Full Random #222. hozzászólásáraAz a lényeg hogy csak 155 amper 10% szabad tölteni a lemerült aksit, ha felforralod nagy árammal az tönkre vágja. Ha nem indít vidd vissza, hogy zárlatos és kérjél helyette másikat. Ennek még garanciálisnak kell lennie.
Sziasztok,
Úgy jártam, hogy nem jó az áramtalanító kapcsoló a traktoron. Vagyis hol jó hol nem, van mikor áramtalanít van mikor nem. A lényeg az hogy 3 hétig szívta az 3 hónapos új akksit a traktor plusz a fagy. Dec elejétől tegnapelőttig. Az akksi totál lemerült, régi honvédségi akksi töltővel töltöttem másfél napig de nem ment le a mutató sajnos teljesen, vagyis még mindig van áramfelvétel.
Ez egy 155 ah 900A akkumulátor, szerintetek jó lesz még valaha és kb hány %-ban?
Köszönöm szépen a válaszokat)
Sziasztok,
Úgy jártam, hogy nem jó az áramtalanító kapcsoló a traktoron. Vagyis hol jó hol nem, van mikor áramtalanít van mikor nem. A lényeg az hogy 3 hétig szívta az 3 hónapos új akksit a traktor plusz a fagy. Dec elejétől tegnapelőttig. Az akksi totál lemerült, régi honvédségi akksi töltővel töltöttem másfél napig de nem ment le a mutató sajnos teljesen, vagyis még mindig van áramfelvétel.
Ez egy 155 ah 900A akkumulátor, szerintetek jó lesz még valaha és kb hány %-ban?
Köszönöm szépen a válaszokat)