Hirdetés
- Agrártámogatások kifizetése új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Talajmegújító Mezőgazdaság új
- Őszi búzavetés október 1-től? új
- Grubber új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Mezőgazdasági támogatások, agrárpályázatok új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- New Holland traktorok új
- AÖP-Agrár Ökológiai Program új
411 hozzászólás
Megnéztem pár videóját a cégnek. Ha ilyen teljesítménykülönbségek vannak, akkor miért nem így adja már ki a cég a gépet?
https://www.youtube.com/watch?v=8PYPjbYJf98
Sziasztok!
Chiptuninggal kapcsolatban lenne egy nem rég indított oldalunk.
A Chiptuning.sLink.hu ( http://chiptuning.slink.hu/ ) oldalon szeretnék mindenkinek segítséget nyújtani, akit érdekel a chiptuning és hasznos információkról szeretne tájékozódni.
Overboost...
Válasz #257. hozzászólásra
MF 6445
Válasz #255. hozzászólásra
És akkor milyen gépről is beszélünk?
Válasz #255. hozzászólásra
Azért az bátor.
Milyen gép, hány lóerő? Biztos írtad már, de egy birka agya már csak ilyen.
Válasz #254. hozzászólásra
Én 2400-nél tartok ,nem zakkant meg semmi eddig.Pedig nekem min 20%-ot tettek rá.
Válasz #253. hozzászólásra
Ezervalahányszáz. (Hirtelen fejből ennyire futja.)
Válasz #252. hozzászólásra
Mennyi üó-rát mentél rapiddal eddig?
Válasz #248. hozzászólásra
Meglátjuk. Azt hiszem, eléggé megrágtam, mielőtt belevágtam.
Válasz #249. hozzászólásra
a motor az a W kombájnokban 280 lóerőt is tud produkálni, abban van tartalék bőven.
A mi gépünk a-b csoportban 200 lovas, c-ben meg ad neki a cps még 30-at. Ez így pont jó ahogy van, mert tárcsával vagy magágykészítővel c2-3-4 ben tud szaladni. A nehéz műveleteknél meg b4-b5- ben optimálisan leadja az erőt a talajra.
Válasz #240. hozzászólásra
Ikerkereket csak és kizárólag a taposási kár csökkentésére szabad használni és nem a vonóerő növelésére, ha csatos...
Válasz #247. hozzászólásra
Ja, bocs, most esett le, mi az a CPS. Ebben az nincs. De kérdezd meg a forgalmazót, mindig rendelkezésre állnak, ha meg nem tud valamire válaszolni, átirányít a szervizeshez, ő biztosan tudja.
Válasz #247. hozzászólásra
Szeva, szerintem ezzel a chip-tuningal veszélyes vizekre eveztél
Válasz #246. hozzászólásra
Hogy pontosan mit csinál, azt nem tudom, a részleteket egyik chip gyártó sem köti az ember orrára. Amikor választottam, referenciákat kerestem, meg a traki adatait bújtam, amennyire lehetett.
A motor és a váltó 200 LE feletti gépekben is ugyanez, ügyhogy ügy ítéltem meg (sőt, valóban a gépet ismerő szaki szerint - akit itt nem nevezek meg a munkahelye miatt) - ezzel baj nem lehet. Nekem 135 LE-ről lett emelve kb. 10-15 LE.
A 600-as Arionnál a hidak mások minden teljesítmény lépésnél, ez a gépkönyvből kiolvasható, mindegyiknél más a típusszámuk. Ez az egy dolog, ami miatt volt/van egy kis kétség bennem, de igyekszem ésszel használni. Ezért írtam korábban, hogy nem arra lett véve, hogy pl. egy vassal többel szántsak, hanem, hogy így már megvan az kicsi plusz, amivel vidámabban viszi azt, amit eddig kicsit nehezebben húzott. A működése nem folyamatos, hanem amikor szükséges, simán, finoman, fokozatosan növeli a teljesítményt. Érzésre olyan, mintha nyomatékosabb lenne a motor, könnyedébben húz. A fogyasztásmérőn lehet látni, hogy mikor kezd dolgozni. (Meg ha kikapcsolom, rögtön érezni) A teljes teljesítménynél mutatott fogyasztás 2 literrel nő,viszont egy fokozattal feljebb lehet kapcsolni.
Így is és részterhelésen is nálam igenis csökkent a területre vetített fogyasztás, mégpedig 10-20% között.
Válasz #244. hozzászólásra
neked a claasban a tuning még a cps. teljesítményére is rátesz vagy arra már nem?
Nem sok az a váltónak meg a hidaknak?
Válasz #244. hozzászólásra
De,persze. Kb 150-lóig van ez,utána minden más
Válasz #243. hozzászólásra
Osztom a véleményedet, de azért abban van igazság, hogy a hidak változni szoktak a teljesítménnyel.
A Fergánál ez nem így van?
Nekem cr-es perkins motor van rapiddal tuningolva,2400 óra van benne és nincs semmi probléma. 100le-ből lett kb 120. A traki a kategória alja,a hajtáslánc kb 150le-ig ugyan az. Ezt cikkszámra megnéztem katalógusban. Nem igaz az az állítás (fergusonban legalábbis),hogy minden traktor más és más,vannak tól-ig kategóriák. A kategoria alját simán lehet feljebb húzni,hiszen még a motor is ugyan az,csak más teljesítményre van programozva.
Az élettartam biztos rövidebb valamivel,de mindennek ára van,ha kikapcsolom a rapidot olyan mintha egy hengerrel kevesebb lenne.
Szóval nálam bevált,hibakódot még nem láttam a rapid miatt.
még egy megjegyzés,mi EDC-motorban használtuk,ott nem volt gond,de CR-es motoroknál okoz meglepetéseket
Válasz #235. hozzászólásra
Mi meg nem mindig birjuk ugyan ezt a 250el
Válasz #239. hozzászólásra
Csatos
Válasz #238. hozzászólásra
csatos ikerkereked van, mert ha igen akkor baj ha azt is a vonóerő növelésre használod
Válasz #237. hozzászólásra
205le a 7830.Gondolkodtam már azon is, de az sem lenne jó,mert mondjuk egy 5 késes 2,5m széles akkor már az iker kereket nem rakhatod föl,anélkül meg az 5 késest lehet ugyanúgy nem bírja rendesen mint most. A 3m 5 késes annak meg távol vannak a kései egymástól azért nem jó!
Válasz #236. hozzászólásra
vegyél utána egy komolyabb 5 késes lazítót, mélyebbre tudsz menni majd vele, 220 lóerő körüli a 7830 ugye? Sajnos kereskedőktől sok mindent hall az ember és egyik nagyot mond másik kicsit...
Válasz #235. hozzászólásra
Hajdú!A KITE szülőhazája!
42-43 kötöttségi számúak a talajaink.
Válasz #233. hozzászólásra
Mi 3 késest viszünk 150-160 lóerővel... te merre vagy 7 késest viszed?
Válasz #230. hozzászólásra
Elolvastam!
Válasz #232. hozzászólásra
7 Késes Attila 42-43 cm a max mélység,de ennyi meg kell is hogy biztosan áttörje a kemény részeket.Egyébként annak idején azért ezt a lazítót vettük, mert ezt "biztosan elbírja a traktor" mondja kereskedő (KITE).Nem mondom hogy nem viszi de nem igazán úgy ahogy kéne.
Válasz #231. hozzászólásra
Milyen a lazító? Hány késes? Vagy a kések számát csökkentsd, vagy a mélységet vagy az osztást. Gépet kinyírni tilos :) Következő gép nagyobb legyen, mindig ez van nálunk is.
A lényeg,én egy 7830-ba tenném, vagyis tettem volna bele.Oda is csak azért, mert ha fent van a lazító nem igazán úgy húzza a gép ahogyan én szeretném.Más talajmunkánál nincsen gondom a traktor erejével.Lazítózásnál 6-7,4 km/h tudom húzni,de viszont van ahol olyanok a körülmények lemegy 5km/h és itt lenne jó egy kis + lóerő.Illetve a kezelési utasítás is azt írja hogy 6,6 km/h alatt tilos az üzemeltetése a traktornak.Akkor most megint felmerül egy kérdés mit áldozzon be az ember az üzemanyag rendszert vagy a véglehatást, váltót?Vagy nem kell lazítani?
Válasz #220. hozzászólásra
Jd-s topic 1 oldalt lapozzatok vissza ott írtam személyes tapasztalatomról.
Válasz #223. hozzászólásra
Egy másik topicban volt erről szó nem túl régen de hogy hol már nem tudom. A lényeg:
egy dolgot csinál a rapid, ha be van kapcsolva megemeli az üzemanyag elvárt nyomást, na most ezt egy idő múltán egy szelep ami 5 éve 80 ezer volt nem bír tartani ezért adja a hibakódokat. Ezt szervizes laptopján láttam saját szememmel. Amikor kikapcsoltuk azonnal leesett a kívánt nyomás, bekapcsoltuk felugrott, függetlenül a terheléstől!!! Álló helyzetben is!!! Egy gagyi szar!!!
Válasz #225. hozzászólásra
Van egy ütött kopott szürke doboz amit bekötnek, amiről már lentebb írtam, nagy átverés...
Még egy gondolat:
Minden gyártó árversenyben van, és ahhoz, hogy a lehető legolcsóbb tudjon lenni, rendszerint minden anyagot kispórol, mit lehet. Nincs ma olyan, hogy két gép csavarra megegyezzen, csak a teljesítményük különbözik. Egy sem. Nézz meg alaposan alkatrészkatalógusokat, és láthatod, hogy vannak olyan alkatrészek, amik tipushoz kötődnek. Pl. JD esetén ilyen a végehajtás tengelye: Bár szemre a 8330-8530 gépek egyformák, de mégsem. pl. a tengely a 8330-ban és a 8430-ban egyforma, a 8530-ban már nagyoobb, ezzel szemben a hidraulikarendszer a 8430-ban, és a 8530-ban egyforma, míg a 8330-asban gyengébb. Ez most csak egy kiragadott példa volt, de melyiket húznátok feljebb? mert ha a 8330-ast, akkor a hárompontemelő nem bírja a tehelést, ha a 8430-ast, akkor a lehajtás, ha meg a 8530-ast, akkor valószínű egyik sem, mert az a kategória csúcsa. De vannak alkatrészek, amelyek minden modellhez különböznek! Például elvileg ugyanaz a motor, mégis minden modellnek más a feltöltsi mennyisége motorolajból? Miért is? Talán mert az eltérő teljesítményszint eltérő hűtést igényel?
Én három dolgot mondanék ezzel kapcsolatban:
1, Akkor vert ki az infarktus, amikor az opel asconával jött szerelő csípőfogóval vágta el az 50 milliós gép ECU vezetékét! Soha senki nem vállalja ezért a felelősséget, és ha garancia- vagy szavatossági időn belül lenne vele valami gond, fizetheted zsebből a milliókat. Akkor is, ha semmi köze a rapidhoz...
2, Ha beleavatkoznak egy gép vezérlésébe, és több üzemanyagot kap, akkor az erősebb lesz. A fogyasztástjavulást nekünk csak a gép mutatta, az üzemanyagkút soha! Olyan, mitha nagyobb géped lenne. De mivel ez nem gyárilag hangolt dolog, teljesen olyan sohasem lesz. A miénk folyamatosan hibakódokat dobált. A srác szerint a doboz miatt volt. De mi a garancia, hogy nem jön be valamilyen valódi hibakód? És a sok fals miatt nem veszed észre, tovább dolgozol, és nagyon durva károkat okozol? Nem mertem volna így hagyni.
3. A nagy motorgyártók annyit költenek fejlesztse, mint a magyar költségvetés. Ha egy ilyen kütyü tényleg működne, gondoljátok nem vette volna meg már valamelyik gyártó szőröstől, bőröstől? Vagy nem másolta volna le?
Szerintem hülyeség az egész. Ha 100 lovas traktorra van szükséged, vegyél azt, ha nagyobra, akkor vegyél nagyobbat, de ne hidd, hogy majd megveszed az olcsóbbat, beleteszel egy filléres kütyüt, és ugyan azt kapod, mintha a drágábbat vetted volna...
Válasz #224. hozzászólásra
A Rapidot optimalizálják minden traki után? Ha van egy trakin azt könnyen le lehet szerelni és áttenni egy másikba,vagy ,hogy működik ez?
Válasz #223. hozzászólásra
No az én 2 évem nyilván nem az, amit hallani szeretnél, majd talán lesz más.
Pozitív referenciát kérhetsz a forgalmazótól, negatívat persze nem fog adni ő sem.
Ami negatívumot eddig hallottam, ott eddig mindig sántított valami. Pl. a széria tetejét húzták még feljebb, vagy nagyon sok kakaót adtak neki, vagy épp gyanús volt, hogy a konkurencia van a vélemény mögött.
Ami biztos: nem arra való, hogy ha pl. a 3 vasú ekéhez épp jó a trakid, akkor nyomjuk fel, hogy vigye a négyet, hanem pl. ami nálam volt, hogy a néggyel épphogy elboldogult, és most a chippel normális lett neki. Ez kb. 10-15 LE plusz lehet, általában egy fokozattal feljebb lehet dolgozni, ezzel biztos nem öli meg a gépet. Jobb lett a fogyasztás és könnyedebben jár a gép.
Míg pl. az Odisys-szel hirtelen brutális lesz a masina, ezzel a Rapiddal szinte kisimul, fellélegzik. Nem tudom jobban leírni.
Szóval a lényeg: minden vélemény mögé próbálj benézni (nekem se kell hinned) és ésszl chippelj. De ebben a beépítő szerelő tud konkrét segítséget adni.
Azt tudom, hogy ideadják kipróbálásra!Nem is ezzel van a bajom.Hanem, beleteszik, kipróbálom jó fa.a minden, működik erősebb a gép,de hogy hosszútávon egészséges e a gépnek abban nem vagyok már biztos.Pár üzemóra alatt úgysem lenne baja gondolom.Van aki azt mondja hogy a befecskendező rendszert károsítja élettartalmát rövidíti.Ezek meg ugye nem olcsóságok a mai világban. Ezzel szemben meg van aki azt mondja kíméli a motort mert nem kell csúcsra járatni és ezáltal jobb lesz a fogyasztás és az élettartalma is hosszabb ez által.Mindkét állítás kézenfekvőnek tűnik, de hogy valójában melyik következik be nem mindegy...
Ezért inkább olyan felhasználók válaszát várom aki már régóta használja.Persze minden hozzászólás érdekel.
Válasz #220. hozzászólásra
2 éve használom JD motoros Claasban. Le a kalappal előtte!
Kérd el ingyenes próbára. De valóban figyelj arra, hogy ész nélkül ne legyen felhúzva. Bár ezt a beüzemelő szervizes úgyis tudja.
Válasz #220. hozzászólásra
Nálam volt próbára(egyébként te is kérheted 1 hónapra)a T130-asba raktuk,utána együtt tudott dolgozni a T180-assal,minket meggyőzőtt,de mivel 1 nagytrakink már van nem kell mégeggy,de a haver betette a Landi 185-be és tönkre ment a motor(adagoló,porlasztó,hengerfej),tehát a maximumra gyárilag felhúzott motort nem ajánlatos tovább húzni
Rapidról van valakinek tapasztalata?Itt vissza olvasva nem sok konrét infó van!
Én JD-ba tenném,ha tenném...
Válasz #218. hozzászólásra
Kössz
Válasz #217. hozzászólásra
Az sztm. bírni fogja.
Haveroméknak is abban van.Nekik is jól nyomja bent.
legyen hozzá szerencsétek!
Válasz #216. hozzászólásra
Mf 6445
Válasz #215. hozzászólásra
Milyen gépben van?
Nálunk is rapid volt,de a fendt nem bírta.
Válasz #214. hozzászólásra
A szerelő szerint rapid,700óra körűl vagyok eddig semmi komoly gond.
Válasz #213. hozzászólásra
Van már olyan állítólag.Én is hallottam.Milyen tuning van benne?Na és milyen gép?
Válasz #212. hozzászólásra
Én már tuningolva vettem,a kereskedő rakta be.Így él a gari. Csak annyi a baja,hogy a fogyasztásmérő kevesebbet mér mint a ténylegesen elfogyasztott mennyiség.De hallom már van olyan is, ahol nincs ilyen probléma.
Válasz #211. hozzászólásra
Garancia is él tovább?
Az a baj,hogy valami gáz van,egyszerre a tuningra fogják.Tudod ilyenkor mindenbe belekötnek.