Környéken egy ismerősnek van 540-es lexion 1-2éves.
3-4tonnás búzákban szecskázóval a nagy partokon 20liter felett eszik és 5-6km/h-val bír menni felfelé felette fogja a motort múltkor mesélte, találkoztunk salakmotor versenyen
Nekünk cat motoros van, nem mondanám hogy sokat eszik. mi több év átlagában 10-13 literrel takarítottunk be, terméstől függően. Idén meg van 10 literből, egy 30-40q/ha árpában zúzóval együtt, repcében a nagyobb szártömeg miatt 11,5 volt.
Miért mibajod a Cat motorral??? Teljesít meg tart az sokáig!
lehet többet fogyaszt de bánja fene ha minden más tekintetben ottvan a szeren.
Igaz továbbra is aztmondom, hogy a Ferguson-Challenger-Laverda kombájnok odabaxnak már akármelyiknek!
Az olasz vonal is meg a dán is(ami már nem dán csak a gép maradt meg de másho gyártják) amérikairól nem is beszélve...
Ahogy Pintér is megmondta "vannak a piacon igazán jó kombájnok" itt a rugalmasság-üzlet stratégia döntött jah és persze a technológia Ez nagy falat, nagy reklám
Mert a TSZ-ben volt még műhely, ahol megcsináltak ilyeneket. Ma a márkaszervizzel kellene, és amennyire tudom, az IKR még az Axiálnál is jóval drágább. Legalábbis NH-s ismerős erősen szokott káromkodni az áraik miatt.
Lehet, hogy olcsóbb volt a csere.
Nemértem miért félnek a felújításoktól egyébként...
Felhordóláncok, láncok, verőlécek, szíjjak csapágyak. Ez mind cserélhető és árban sem vészesek egy kombájn árához képest.
Persze ha van della vastagon akkor jobb az új, de az első nagyjavítást szerintem még érdemes megtenni, motor ilyesmi ezekben nem kényes általában, nem rohadnak nem mennek gallyra az időtől ha van gazdája.
Válasz #418. hozzászólásra
Meg ha jól tudom kiöregedtek jönnének az első javítások és állítólag az axiál egy komplett műhely kocsit ad szerelővel teljes szezonra nekik .
Gyanítom az ikr rugalmassága.......
Meg ha végignézed fogyasztást is említettek, amin csodálkoztam, mert az nh-k jók kombiban üzemanyagilag erre felénk.
A nagy fergák is így tudtak igazán menni és enni" ,alsó rosta ki...dob...A TX viszont két rostával is tud,tisztítani sem szoktuk...bizony nem ,még a kukoricát sem (és most megnézem a videót,hátha megtetszenek nekem ezek a Claasok
nekem nincsen lassító és most se törte pedig vágtam 14es kukoricát is! annyi a titka az egésznek hogy a gyorsítókosár elejét a gyári beállításnál nagyobbat kell hagyni! az also rostát ki kell dobni és a toklász visszahordót a gyári lemezzel le kell fedni! mert ha toljuk neki visszahordja a dob elé a szemet!
Hát a mega az nem darál szerintem a gyorsító dobnál már sok szem lesik!! Inkább az 1 dobosoknál van darálás és törik a szemet ha a kukszi vizes és pörgetni kell a dobot hogy leverje a szemet rendesen!!
Válasz #401. hozzászólásra
Én is játam így.Már majd meg bolondultam.Megoldás:nyomástartó szelepet megtekertem kendetszösszel behúztam ésHEURÉKA.Azóta pöcc-röff.
Dolgoztam 208-as megán, azon nem volt doblassító mégsem törte a terményt.Az lehet beállítási gond is ha egy gép töri a szemet, sőt attól is függ hogy milyen állapotban van a dob meg a kosár!
Szerintem a lexionhoz felesleges a doblassító, napraforgót, kukoricát anélkül is simán meg lehet vele szedni, persze ha valakinek sok pénze van minden megoldható.
Én 204 MEGÁT halotam retenetesen darálni lasitó nélkül.. Ha én ilyen gépet vennék aban alapfölszereltségnerk kelene lenni a lasitó mü.. Mert egy új gép mire megöregszik ki tudja még menyi féle fajta kibb növényt kell még azal le aratni..Mint ahogyan a régi öregek sem képzelnék ezt el hogy most menyi növény futa paletán!!
Én a tankhoz a visszafolyó csőbe raktam egy ifa nyomástartó szelepet, kicsit lejjebb vettem a nyomást, hogy nehogy szétnyomja a gumicsövet.Hát először szét is nyomta, de utána sikerült jól beállítani. Nekem is mondták a tápszivattyút, a nyomástartó szelepet az adagolón, mindent sorba vettünk, de csak ez vált be. Ez a napraforgó aratás előtt lett megcsinálva. Azóta hála az égnek, nem kellett minden reggel összegázolajoznom magam a tápszivattyúzás miatt. Ez sztem elég tuti, próbáld ki nyugodtan, meglátod jó lesz.
Válasz #401. hozzászólásra
Ez egy ilyen gép.Az enyémen is volt cserélgetve egy pár dolog,volt hogy 6 hónap múlva is indult,meg olyan is hogy három óra állás után már nem
tapasztalat: CD106, másnapi inditás elött kézipumpa kellet neki. visszacsapo a tapsziv elé: még mindg pumpálás. szivócsőcsere: pumpálás. nyomástartó szelepcsere: pumpálás. tanács öregrókától: csereéljem ki a nyomástartó szelepet, mondtam új , mondta akkor is, kicseréltem megint és jólett....
hali ha találsz egy jó 208-as megát akkor inkább azt,jók a Lexik is de fogyasztásilag és alkatrészárban a Mega a jobb,persze kérdés ,hogy mennyit kellene vágni,a 430-asnál többet tud a mega208
7298 hozzászólás
nem azért lehetséges mert énis sokallom, hanem szimplán sokallom és ráveti a gyanú árnyékát arra a tényre hogy lehet valami nincsen rendben





Válasz #445. hozzászólásra
Lehetséges mert énis sokallom, egyébként 660-as asztallal fut
Válasz #444. hozzászólásra
Utánna jön valami maszek azt is meg kell...
Válasz #438. hozzászólásra
Hát nálunk vannak izmos homok partok simán megy fel még rakottan is. Átlagok az elmúlt 4 évből vannak. 20 liter, akkor ott baj van...
Válasz #442. hozzászólásra



Ha csak annyi, akkor minek a lexi??????????? Azt levágja a 310-es medion is kényelmesen 3-4 nap!!
bocs-bocs, hogy itt kérdezek, de most ez a topik pörög... nem tudjátok, kit lehet kérdezni csicseriborsóval kapcsolatban..
Válasz #440. hozzászólásra
kb 50 ha búza árpa napraforgó-kukorica felejtös...
Válasz #438. hozzászólásra
70km-re van a Mátra,itt sik minden...
Válasz #435. hozzászólásra



Mik a fő terményeitek???? Szerintem azt is kell mérlegelni gép vásárláskor!!
Válasz #434. hozzászólásra
A _Rába motor se eszik 12-13-nál többet,pedig az iszákos..
Környéken egy ismerősnek van 540-es lexion 1-2éves.
3-4tonnás búzákban szecskázóval a nagy partokon 20liter felett eszik és 5-6km/h-val bír menni felfelé felette fogja a motort múltkor mesélte, találkoztunk salakmotor versenyen
Válasz #436. hozzászólásra

akkor marad a tovább keresgélés
Válasz #432. hozzászólásra
nincs itt senkinek plusszba
Válasz #430. hozzászólásra
Nagyot nem akarok csak 5 ládásat..
Válasz #433. hozzászólásra
Nekünk cat motoros van, nem mondanám hogy sokat eszik. mi több év átlagában 10-13 literrel takarítottunk be, terméstől függően. Idén meg van 10 literből, egy 30-40q/ha árpában zúzóval együtt, repcében a nagyobb szártömeg miatt 11,5 volt.
Válasz #429. hozzászólásra
Miért mibajod a Cat motorral??? Teljesít meg tart az sokáig!
lehet többet fogyaszt de bánja fene ha minden más tekintetben ottvan a szeren.
Igaz továbbra is aztmondom, hogy a Ferguson-Challenger-Laverda kombájnok odabaxnak már akármelyiknek!
Az olasz vonal is meg a dán is(ami már nem dán csak a gép maradt meg de másho gyártják) amérikairól nem is beszélve...
Válasz #431. hozzászólásra
Szia!!
Amiről telón beszéltünk..tudtál valamit intézni????
Akármerre keresek csak új van és ku... drága...ráadásúl műanyagházas...
Válasz #425. hozzászólásra
Szerintem Mega,egyszerű mint a faék, a Lexi-be kicsit kicsi az oM906,meg az a sok panel
Válasz #425. hozzászólásra



Egy régi motoros mondta nekem valamikor 4-5 évvel ezelőt, tudod vannak a kombájnok ,meg a lexionnok!!!!! De tiéd a döntés!!
Válasz #428. hozzászólásra
Szürke az CAT motoros az még rosszabb...
Válasz #426. hozzászólásra
Azok Perkins motorosok az felejtös...
Válasz #426. hozzászólásra
Az 6 ládás nem öt,meg sütemény.. a szürke 2000-2003ig volt evo...
Válasz #425. hozzászólásra
440-es szürke betűs lexikon és kész!
208 Mega-vagy 430 Lexion ez itt a ...
Elégedett vagyok a Claas Corsar kombájnommal! Csak el ne kiabáljam!
Ahogy Pintér is megmondta "vannak a piacon igazán jó kombájnok" itt a rugalmasság-üzlet stratégia döntött
jah és persze a technológia
Ez nagy falat, nagy reklám 
Válasz #421. hozzászólásra
Mert a TSZ-ben volt még műhely, ahol megcsináltak ilyeneket. Ma a márkaszervizzel kellene, és amennyire tudom, az IKR még az Axiálnál is jóval drágább. Legalábbis NH-s ismerős erősen szokott káromkodni az áraik miatt.
Lehet, hogy olcsóbb volt a csere.
Nemértem miért félnek a felújításoktól egyébként...
Felhordóláncok, láncok, verőlécek, szíjjak csapágyak. Ez mind cserélhető és árban sem vészesek egy kombájn árához képest.
Persze ha van della vastagon akkor jobb az új, de az első nagyjavítást szerintem még érdemes megtenni, motor ilyesmi ezekben nem kényes általában, nem rohadnak nem mennek gallyra az időtől ha van gazdája.
de mindenki döntse el kinek mi éri meg
Válasz #418. hozzászólásra
Meg ha jól tudom kiöregedtek jönnének az első javítások és állítólag az axiál egy komplett műhely kocsit ad szerelővel teljes szezonra nekik .
Válasz #418. hozzászólásra


Gyanítom az ikr rugalmassága.......
Meg ha végignézed fogyasztást is említettek, amin csodálkoztam, mert az nh-k jók kombiban üzemanyagilag erre felénk.
Válasz #415. hozzászólásra

Vajon miért ?
Válasz #413. hozzászólásra
Nem arról volt szó hogy kisebb kombájnok lesznek oda véve a sok kisebb tábla végett???
Válasz #413. hozzászólásra

CX-ek kidobálva..........
Válasz #412. hozzászólásra

A nagy fergák is így tudtak igazán menni és enni" ,alsó rosta ki...dob...A TX viszont két rostával is tud,tisztítani sem szoktuk...bizony nem ,még a kukoricát sem (és most megnézem a videót,hátha megtetszenek nekem ezek a Claasok
Hümmmmmmmm
nekem nincsen lassító és most se törte pedig vágtam 14es kukoricát is! annyi a titka az egésznek hogy a gyorsítókosár elejét a gyári beállításnál nagyobbat kell hagyni! az also rostát ki kell dobni és a toklász visszahordót a gyári lemezzel le kell fedni! mert ha toljuk neki visszahordja a dob elé a szemet!
Válasz #405. hozzászólásra


Hát a mega az nem darál szerintem a gyorsító dobnál már sok szem lesik!! Inkább az 1 dobosoknál van darálás és törik a szemet ha a kukszi vizes és pörgetni kell a dobot hogy leverje a szemet rendesen!!
egy jó kis videó,áttekintés.
http://app.claas.com/lexion2011/hu/animationen/animation_aps-hybrid_lq.php
Válasz #401. hozzászólásra

Én is játam így.Már majd meg bolondultam.Megoldás:nyomástartó szelepet megtekertem kendetszösszel behúztam ésHEURÉKA.Azóta pöcc-röff.
Válasz #407. hozzászólásra




azért voltam kíváncsi a véleményekre
köszi mindenkinek a tanácsot mi is halottunk olyat hogy lassító nélkül használták
Válasz #404. hozzászólásra
Nekünk 540 van nem hiszem nagy a különbség, nincs doblassító de semmi gond...
Válasz #405. hozzászólásra

Dolgoztam 208-as megán, azon nem volt doblassító mégsem törte a terményt.Az lehet beállítási gond is ha egy gép töri a szemet, sőt attól is függ hogy milyen állapotban van a dob meg a kosár!
Szerintem a lexionhoz felesleges a doblassító, napraforgót, kukoricát anélkül is simán meg lehet vele szedni, persze ha valakinek sok pénze van minden megoldható.
Válasz #404. hozzászólásra
Én 204 MEGÁT halotam retenetesen darálni lasitó nélkül.. Ha én ilyen gépet vennék aban alapfölszereltségnerk kelene lenni a lasitó mü.. Mert egy új gép mire megöregszik ki tudja még menyi féle fajta kibb növényt kell még azal le aratni..Mint ahogyan a régi öregek sem képzelnék ezt el hogy most menyi növény futa paletán!!
lexion 650-est lehet dob lassító nélkül kukoricába,napraforgóba használni szem törés elfogadható???
Én a tankhoz a visszafolyó csőbe raktam egy ifa nyomástartó szelepet, kicsit lejjebb vettem a nyomást, hogy nehogy szétnyomja a gumicsövet.Hát először szét is nyomta, de utána sikerült jól beállítani. Nekem is mondták a tápszivattyút, a nyomástartó szelepet az adagolón, mindent sorba vettünk, de csak ez vált be. Ez a napraforgó aratás előtt lett megcsinálva. Azóta hála az égnek, nem kellett minden reggel összegázolajoznom magam a tápszivattyúzás miatt. Ez sztem elég tuti, próbáld ki nyugodtan, meglátod jó lesz.
Válasz #401. hozzászólásra
Ez egy ilyen gép.Az enyémen is volt cserélgetve egy pár dolog,volt hogy 6 hónap múlva is indult,meg olyan is hogy három óra állás után már nem
Válasz #398. hozzászólásra
kicseréltem megint és jólett....
tapasztalat: CD106, másnapi inditás elött kézipumpa kellet neki. visszacsapo a tapsziv elé: még mindg pumpálás. szivócsőcsere: pumpálás. nyomástartó szelepcsere: pumpálás. tanács öregrókától: csereéljem ki a nyomástartó szelepet, mondtam új , mondta akkor is,
Válasz #398. hozzászólásra
szerintem visszaenged a tápszivattyú
Válasz #394. hozzászólásra
hali ha találsz egy jó 208-as megát akkor inkább azt,jók a Lexik is de fogyasztásilag és alkatrészárban a Mega a jobb,persze kérdés ,hogy mennyit kellene vágni,a 430-asnál többet tud a mega208