A Lexion többet fog fogyasztani mondjuk 4-6 literrel, viszont cserébe iszonyatosan sokat tud! Akar +25-40% is!! És sokkal kevésbé veszi észre a terhelést...
Válasz Büresz #3400. hozzászólására6.6os cat motor 13-15liter kalászban kukiban 15-20 a mega nálunk is 10alatt vágja a kalászost!nagyon sok kümöbség van a 4-500as lexi között (szalmalazító,szecskázó,elektromos váltó,rostaállítás) valaminek ugy gondolom van előnye de valami hátrány! venni kell egy jo 204est a 208mellé az om366la mercimotornál nincs jobb egyszerübb és gazdaságosabb!
Válasz Vinkó75 #3395. hozzászólására97-es 208-asom om366-os motorral 4 tonnás repcében 10 literre jött ki a fogyi, a cat motoros 540-es mennyit enne? És milyenre lenne értelme cserélnem hogy 15-20 %-kal nőjjön a területteljesítményem? Milyen számottevő különbség van a 4 és az 5-ös lexion között?
Válasz Norbi6330 #3398. hozzászólásáraA leghátsó vagy egyel visszább, ha hátrébb teszed hajszalat szemetesebb de tobb megy át a rostán, a ládák vesztesége fogja a teljesítményt korlátozni, ha hátulról a másodikba teszed akkor tisztábban dolgozik, bőven 2% alatti szeméttel, de akkor hamarabb fog a rostán szórni
Válasz .Feco. #3358. hozzászólásáraHali feco látom neked is lexion 630 asod van olyan kérdésem lenne hogy a szélszabályozó csappantyút repcébe hova(melyik irány)-ba kel állítani? előre is kösz. üdv: norbi
Válasz jd-4955 #3394. hozzászólásáraA lexi nagydobos masszívabb gép nagyobb áteresztő képességgel. Az 540 hátránya az akkori CAT moci, mi benne van. Szereti a hasát. A fogósabb anyagban már visított a motor terhelés. Még a Mercis verzió vitte (450-460).
Válasz jd-4955 #3373. hozzászólásáraDobfordulat 300-430,amihez kell csökkentö,plusz még a kukorica kosár ajánlott. A szél erös,felsö rosta 12,rosta toldat 15,alsó rosta 10.Elöválsztókar W,az állitókar 6-9.Ez a 106,de a 108 bele ugyanaz...
Válasz Claastra. #3368. hozzászólásáraNem azt írtam,Claas 108 SL MAXI-t vettem,és kukorica átszerelő készletet szeretnék venni hozzá.
De lövésem sincs,hogy miből áll a készlet.
Válasz Horváth Tibor_43619 #3364. hozzászólásáraSzerintem vegyél egy oros hsa kukorica asztalt,és napraforgóbetétet hozzá,milyen dobkosár van benne,mert ha szegmenses akkor csak kukorica szegmens kell
Sziasztok!
Vettem egy Claas 108SL MAXI-t németből,csak búzát vágott. Ezért vennem kell hozzá kukorica szereléket és adaptereket,hogy tudjak vele naprát és kukoricát vágni.A kérdésem az lenne hozzátok,hogy miből áll pontosan a kukorica szerelék ennél a típusnál és milyen napra és kukorica asztalt vegyek hozzá. Persze ár érték nekem is számít.Eddig E514-em volt és nagyon újonc vagyok a Classoknál.
Előre is köszönöm.
Válasz bandigh #3361. hozzászólásáraKb igen...amúgy egy sima kézi infrás hőmérővel szoktam végig nézni a gépet. A gyors fordulatúak olyan 60 fokig még elmegy a közepes fordulatúak 40 fokig. A lassabb az 25 fok-30.
Válasz Vinkó75 #3360. hozzászólásáraAzaz, üzem közben megfogod és azt mondod h k*va meleg, az még jó, mert az ember keze 60 fok fölött már nem nagyon állja a dolgot :)
Válasz Koszi. #3359. hozzászólásáraKb 50-60 fok. A feszítő kúpot 40Nm-rrel húzd, majd biztosításig fordítani-kicsit ütni. Ha túl húzod, feszíti a csapágyat...(kuka)nem túl rövid időn belül.
Üdv! Szecskázó csapágynak milyen melegnek szabad lenni? Most raktam be új koyo c3 as csapágyat, járattam öt percig de a langyostól melegebbnek mondanám...
Válasz B.laca #3357. hozzászólásáraNézzetek át a vezetékeket, a vagoasztalon van egy fehér lemez azt le kell venni, mögötte van a magnesszeleptomb, ott nézzetek meg mi a helyzet első körben.
Válasz .Feco. #3355. hozzászólásáraSajnos nem tudjuk beállítani, valami gond van, mert sem az autocontuor nem működik, sem a kasza mozgatás előre-hátra, és a motollát sem mozgatja a kombájn le-föl, előre-hátra.
Válasz B.laca #3354. hozzászólásáraszóval, oda állítod az asztalt ahol használni szeretnéd, beállítod a motollát is, majd hosszan nyomod az aktiváló gombot. Amikor eltárolta egyet csippan. A baloldali nyomást állít, a jobboldali magasságot. A kijelzőn van egy piramis (vagy félkör 600/700 esetén) amin van egy vonal. Ha a pillanatnyi helyzet a vonal felett van akkor a ferdefelhordó helyzetéhez rögzíti, ha alatta akkor a letapogató helyzetéhez viszonyít. Ha hosszan nyomod akkor tárol, ha egyszer nyomod meg akkor visszaáll a legutóbb eltároltra.
Ehhez adalék még hogy gombonként két helyzetet menthetsz el, mindegyikhez külön motollahelyzetet, motolla sebességet és vario asztal esetén asztalhosszt. Én úgy szoktam amúgy használni hogy a baloldali gombra van egy beállítás dőlt terményhez, a jobboldali egy álló terményhez és egy fordulóhoz, így amikro kiérek a végére csak megnyomom a jobboldalit és emeli fel, húzza be az asztalt és engedi le a motollát hogy az utolós falatot is behúzza. Amikor visszafordulok újra megnyomom és teszi le és állít mindent vissza.... tudsz finomhangolni amúgy a menüben szinte minden paramétert de ez a legegyszerűbb megoldás...
7302 hozzászólás
Válasz Büresz #3400. hozzászólásáraAz első kérdés hogy mennyit aratsz és milyen a növény összetétel, mert ez korlátoz első körben.
A Lexion többet fog fogyasztani mondjuk 4-6 literrel, viszont cserébe iszonyatosan sokat tud! Akar +25-40% is!! És sokkal kevésbé veszi észre a terhelést...
Válasz Büresz #3400. hozzászólására6.6os cat motor 13-15liter kalászban kukiban 15-20 a mega nálunk is 10alatt vágja a kalászost!nagyon sok kümöbség van a 4-500as lexi között (szalmalazító,szecskázó,elektromos váltó,rostaállítás) valaminek ugy gondolom van előnye de valami hátrány! venni kell egy jo 204est a 208mellé az om366la mercimotornál nincs jobb egyszerübb és gazdaságosabb!
Válasz Vinkó75 #3395. hozzászólására97-es 208-asom om366-os motorral 4 tonnás repcében 10 literre jött ki a fogyi, a cat motoros 540-es mennyit enne? És milyenre lenne értelme cserélnem hogy 15-20 %-kal nőjjön a területteljesítményem? Milyen számottevő különbség van a 4 és az 5-ös lexion között?
Válasz Norbi6330 #3398. hozzászólásáraA leghátsó vagy egyel visszább, ha hátrébb teszed hajszalat szemetesebb de tobb megy át a rostán, a ládák vesztesége fogja a teljesítményt korlátozni, ha hátulról a másodikba teszed akkor tisztábban dolgozik, bőven 2% alatti szeméttel, de akkor hamarabb fog a rostán szórni
Válasz .Feco. #3358. hozzászólásáraHali feco látom neked is lexion 630 asod van olyan kérdésem lenne hogy a szélszabályozó csappantyút repcébe hova(melyik irány)-ba kel állítani? előre is kösz. üdv: norbi
Válasz Claastra. #3388. hozzászólásáraKöszi!
Válasz Vinkó75 #3395. hozzászólásáraErtem,koszi!
Válasz jd-4955 #3394. hozzászólásáraA lexi nagydobos masszívabb gép nagyobb áteresztő képességgel. Az 540 hátránya az akkori CAT moci, mi benne van. Szereti a hasát. A fogósabb anyagban már visított a motor terhelés. Még a Mercis verzió vitte (450-460).
Válasz Vinkó75 #3393. hozzászólásáraNagy a kulonbseg koztuk?
Válasz jd-4955 #3391. hozzászólásáraJah ami lemaradt, a két gép nincs partiban egymással.
Válasz jd-4955 #3391. hozzászólására370-Merci moci !
Hello
Szerintetek melyiknek jobb a fogyasztasa,mega 370/lexi 540???
Válasz Claastra. #3389. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz B.laca #3386. hozzászólásárade ha gondod van bármikor hívhatsz
Válasz horesz01 #3385. hozzászólásárabocs már nem emléxem pontosan de ted rá a mágnest(kártyát) és forgatsd a tekeröt rájössz
Válasz B.laca #3386. hozzászólásáraalámész és a váltón alul 3db egymás mellett
Válasz Claastra. #3384. hozzászólásáraOlyan meredek dombokat vágunk, hogy kettőbe megdöglik. Merre találom a mágneseket?
Válasz Claastra. #3382. hozzászólásáraAzt a fekete kalibráló kártyát? És utána mit kell nyomkodni mert ehhez semmi leírást nem kaptam.
Válasz B.laca #3383. hozzászólásáraalul mozgatsd meg a mágneseken a csatlakozásokat,érintkezési hiba lehet,de mi az egyest nagyon ritkán használjuk
Claas lexion 550 nem veszi be az 1 sebessegi fokozatot csak kattog. Mi lehet a baj? Hogy tudnám bekapcsolni egyesbe?
Válasz horesz01 #3381. hozzászólásáraa mágnest fel kell illesztni és akkor kiirja szélességállítást
Bordinfon a vágási szélességet hogy lehet átállítani 450-ről 510-re? Vagy nem érdemes vele foglalkozni.
Beszélsz róla nekünk?(bővebben is lehet)
Ez már másként csukodhat és biztos megvan rá az indok is.Miért nem terjed ez itthon?
Válasz Pilátus #3378. hozzászólásáraCsukósban ez a nyerö...


Válasz Horváth Tibor_43619 #3371. hozzászólásáraÓó... erről az adapterről írhatnál valamit mert ez nekem is tetszik de csak képeken láttam még ilyent.Itt a vonulásnál sincs semmi macera.
Válasz jozef19 #3375. hozzászólásáraKoszonom!
Válasz Horváth Tibor_43619 #3371. hozzászólásáraKb 10 misibe beszorult...
Válasz jd-4955 #3373. hozzászólásáraDobfordulat 300-430,amihez kell csökkentö,plusz még a kukorica kosár ajánlott. A szél erös,felsö rosta 12,rosta toldat 15,alsó rosta 10.Elöválsztókar W,az állitókar 6-9.Ez a 106,de a 108 bele ugyanaz...
Válasz Horváth Tibor_43619 #3371. hozzászólására
Válasz Claastra. #3370. hozzászólásáraMeg pár kisebb nagyobb lemez?
Válasz Pilátus #3367. hozzászólásáraÍgy néz ki a kicsike:

Válasz Horváth Tibor_43619 #3369. hozzászólásárabocs felületesen olvastam el,kell dobtakaró,dobkosár,a ládák elejét is be kell lemezelni,meg pár kisebb nagyobb lemez
Válasz Claastra. #3368. hozzászólásáraNem azt írtam,Claas 108 SL MAXI-t vettem,és kukorica átszerelő készletet szeretnék venni hozzá.
De lövésem sincs,hogy miből áll a készlet.
Válasz Horváth Tibor_43619 #3366. hozzászólásáraazt irtad vettél átszerelőkészletet,dobtakaró nem volt benne?
Grat a kombihoz és fotót ne sajnáld!
Válasz Claastra. #3365. hozzászólásáraA szegmenses azt jelenti,hogy több részből áll a kosár?A dobra semmi?
Válasz Horváth Tibor_43619 #3364. hozzászólásáraSzerintem vegyél egy oros hsa kukorica asztalt,és napraforgóbetétet hozzá,milyen dobkosár van benne,mert ha szegmenses akkor csak kukorica szegmens kell
Sziasztok!
Vettem egy Claas 108SL MAXI-t németből,csak búzát vágott. Ezért vennem kell hozzá kukorica szereléket és adaptereket,hogy tudjak vele naprát és kukoricát vágni.A kérdésem az lenne hozzátok,hogy miből áll pontosan a kukorica szerelék ennél a típusnál és milyen napra és kukorica asztalt vegyek hozzá. Persze ár érték nekem is számít.Eddig E514-em volt és nagyon újonc vagyok a Classoknál.
Előre is köszönöm.
Válasz bandigh #3361. hozzászólásáraKb igen...amúgy egy sima kézi infrás hőmérővel szoktam végig nézni a gépet. A gyors fordulatúak olyan 60 fokig még elmegy a közepes fordulatúak 40 fokig. A lassabb az 25 fok-30.
Válasz Vinkó75 #3360. hozzászólásáraKöszönöm! Az 50-60 fok az stimmel körülbelül.
Válasz Vinkó75 #3360. hozzászólásáraAzaz, üzem közben megfogod és azt mondod h k*va meleg, az még jó, mert az ember keze 60 fok fölött már nem nagyon állja a dolgot :)
Válasz Koszi. #3359. hozzászólásáraKb 50-60 fok. A feszítő kúpot 40Nm-rrel húzd, majd biztosításig fordítani-kicsit ütni. Ha túl húzod, feszíti a csapágyat...(kuka)nem túl rövid időn belül.
Üdv! Szecskázó csapágynak milyen melegnek szabad lenni? Most raktam be új koyo c3 as csapágyat, járattam öt percig de a langyostól melegebbnek mondanám...
Válasz B.laca #3357. hozzászólásáraNézzetek át a vezetékeket, a vagoasztalon van egy fehér lemez azt le kell venni, mögötte van a magnesszeleptomb, ott nézzetek meg mi a helyzet első körben.
Válasz .Feco. #3355. hozzászólásáraSajnos nem tudjuk beállítani, valami gond van, mert sem az autocontuor nem működik, sem a kasza mozgatás előre-hátra, és a motollát sem mozgatja a kombájn le-föl, előre-hátra.
Válasz .Feco. #3355. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz B.laca #3354. hozzászólásáraszóval, oda állítod az asztalt ahol használni szeretnéd, beállítod a motollát is, majd hosszan nyomod az aktiváló gombot. Amikor eltárolta egyet csippan. A baloldali nyomást állít, a jobboldali magasságot. A kijelzőn van egy piramis (vagy félkör 600/700 esetén) amin van egy vonal. Ha a pillanatnyi helyzet a vonal felett van akkor a ferdefelhordó helyzetéhez rögzíti, ha alatta akkor a letapogató helyzetéhez viszonyít. Ha hosszan nyomod akkor tárol, ha egyszer nyomod meg akkor visszaáll a legutóbb eltároltra.
Ehhez adalék még hogy gombonként két helyzetet menthetsz el, mindegyikhez külön motollahelyzetet, motolla sebességet és vario asztal esetén asztalhosszt. Én úgy szoktam amúgy használni hogy a baloldali gombra van egy beállítás dőlt terményhez, a jobboldali egy álló terményhez és egy fordulóhoz, így amikro kiérek a végére csak megnyomom a jobboldalit és emeli fel, húzza be az asztalt és engedi le a motollát hogy az utolós falatot is behúzza. Amikor visszafordulok újra megnyomom és teszi le és állít mindent vissza.... tudsz finomhangolni amúgy a menüben szinte minden paramétert de ez a legegyszerűbb megoldás...
Válasz T180. #3353. hozzászólásáraMost már jól meg vagyok keveredve. Leírnád lépésről-lépésre?
Válasz T180. #3347. hozzászólásárabasszus rosszul írtam,az M10 gombot kell csippantani