Dabason volt bent a kiténél nyáron új JD 6000 széria, pont úgyan olyan rajta a nívó mint a nagy röncsin, és látszott a kis üvegcsőben az olaj szine, szerintem pont az volt benne mint a röncsiben új korában az a citromsárga váltó olaj!! Szerintem bele lehet önteni a nagy terhelést kibírja abban akkor másbqan is, azt mondják a nyagy traktorosok a JD az talajmunkára van kitalálva, akkor miért is nem bírná a claas-ban????????
a multi g az az nh-nak a gyári hajtóműolaja,
Szerintem az nh-nak sokkal kényesebb a váltója mint a dyna vagy a jd váltó, kisebb a hűtője és ezáltal eleve nagyobb az üzemi hőmérséklete.
Én az ősszel ezt tettem az Arionba (MF Dyna 6-tal egyező váltó).
Azóta kb. 300 üórát ment szállításban meg őszi szántásban, eddig gond nélkül. Igaz, ez nem nyári forróságban történt.
Azért mertem bevállalni, mert a specifikációk megegyeznek (MF jóváhagyás is), meg kértem egy MOL-os állásfoglalást is, ami szerint ezek szabadon keverhető, azonos olajak. Plusz (bár ez már kicsit távolabbi érv) egy ismerős ennek a JD változatát évek óta problémamentesen használja John Deerekben.
De azért jó, hogy szóltál, ha nyáron esetleg én is így járok, tudom, hová nyúljak.
Mi az a multi g?
Válasz #2047. hozzászólásra
amit az első sorban írtál az tényleg úgy van, de a mol farm nh ultrát lehet hogy nem önteném bele. A multi g helyett beletették a molost az nhk-ba, és nyáron talajmunkánál bejeleztek a gépek hogy magas az olajhőfok.
Visszatették a multi g-t és egyből jó lett a hőfok.
Amúgy tényleg rohadt drága a claas gyári olaj, jóval drágább mint a multi g.
Nem tudtam írni mert "macskajancsi" kitiltott egy hétre lehet megint kifog!! Hát a trakival kapcsolatban még nem foglalkoztam, de egy teljes olajcsere lesz a váltóban, összes szűrő is cserés lesz valószínű kicsit sűrűbb az olaj mint kellene az lehet a gond, igaz most tél van az is bekevarhat szerintem!! De majd írok pontosan mi kavart!
Tény és való ma az axiál szervize a legdrágább. Szerencsére ritkán van rájuk szükség. Évente egyszer érdemes kihívni őket holt időben pár óra alatt átnéznek mindent aztán lehet cserélni az általa javasolt dolgokat.
Hát ezt csak ők tudják igazán! De igazán ha valaki túl nagy szerintem az sem jó, mert van egy határ amit már nem lehet átlátni rendesen!!! De ez az én véleményem csak!!
Hát igen, szerencse a szerencsétlenségben, hogy volt biztosítás, de szívtam a fogam rendesen így is! Bár a biztosítóból sem volt egyszerű kiverni a pénzt!
Az is elgondolkodtató, hogy helyszíni javításnál 2x annyi pénzért dolgoznak, mint amennyiért a másik trakimat javítják! Lehet, hogy ezt ők nem érzékelik, de azért ilyen apróságokon el lehet bukni egy-egy ügyfelet gépvásárlásnál!
Én már szedtem le az Arionét egyedül, (a GPS antenna bevezetésekor). Kb. fél nap volt oda-vissza.
A szélvédő feletti szürke rész maradt, azt csak hajlítgattam.
(Valami ilyesmi volt, azért minden részlet már nincs meg.)
Két hónap után sem sikerült megemészteni, hogy az areson két szerelő és 14 óra munka kell ahhoz, hogy a fülketetőt lecseréljék. Olyan tipikusan francia az egész, fő a design, a többi nem számít (nekik)...
Mi több mint egy éve hajtunk egy axion 820-at cis+hexactiv van benne. Egy levegő hőfokmérő szenzor lett garanciában cserélve, ezenkívül csak tankolva lett, persze a kötelező szervizeken kívül. Én javasolnám belerakatni a hexactivot mert a 2 programozható motorfordulat az hasznos talajmunkában. Az automata váltó funkciót nem nagyon használjuk.
2011 végén 22,5 m. volt egy ilyen gép. Úgy hallottam azóta rendesen elszabadultak az árak.
Köszönöm a "pedagógiát" de akkor sem és egy 100 lovas traki 20 millát, ezek az árak a "lélektani" határt feszegetik, tudod úgy hogy mi az az ár amennyiért még megveszik a "barom" gazdák, ezt feszegetik!!
Azért valamelyest a vas is más. Ol. a kihelyezett hidraulika a CEBIS-nél elektromos vezérlésű, a CIS-nél meg mechanikus.
De mi is sokalltuk a felárat, úgyhogy CIS lett.
Ami még szerintem nem éri meg az árát, az az automata váltó. Ez van a mienkben, de simán tudnám nélkülözni, ritkán használom. És az tényleg csak egy nyomógomb, meg másik szoftver, és kész, és akkoriban 1000 EUR volt.
Bár a mostani árak lehet, valamelyest változtak.
Hibái:-kipufogó alja néha körbereped és kezd leesni (nem bírja az iramot)
-intercooler cső kirepedt
-2 db valami elektromos kütyü csere (visszaváltott magától)
Ezen kívül tankoljuk és olajat szűrőket cserélünk.
Néha egy kis sprayt kíván a hasa alatt egy szenzor (évente 1-2-szer, amikor fals szűrőeltömődést jelez)
És épp most kezdte: váratlanul úgy leáll, mintha lekapcsolnám az áramtalanítót. Lehet, hogy épp azt kellene megtisztítani, még nem jártam utNem eszik sokat, (Rapiddal meg még kevesebbet), szuper kényelmes, finom, precíz gép.
Ez egyszerű:
anyagok: 40%
beépített technológia: 40%
know-how: 20%
És hogy miért, azt láthatod, hogy ha megnézed a különböző típusok árait:
pl. vegyél egy egyszerű traktor, mondjuk Armatrack. Abban csak anyag van, semmi más.
Majd vegyél mellé know-how-t: vegyél egy ugyanolyan alap JD-t, mondjuk egy 5M-et. Ez még mindig csak anyag+know-how lesz: benne vannak a vasak, plusz a JD megbízhatósága, gyártási tapasztalata, alkatrészminősége, szervízháttere, alkatrész-logisztikája, stb. ennek az ára lesz kb. Armatrack + 50%.
És most kezd el felöltöztetni. tegyél bele Tier4-es motort, fokozatmentes váltót, 50 km-es sebességet, rugózott, fékezett, erősített tengelyet, nagyobb abroncsokat, nagyobb felnikkel, zárt hidraulikát, elektronikus kihelyezett szelepeket, akát +5 bd-ot, GPS-t, kormányautómatikát, érintő képernyőt, légrugós űlést, digit-klímát, bluetooth-os teefont, mp3as zenét, panorámaablakokat és ajtókat, k80-as vonófejet, gyári mellsőfüggesztőt és homlokrakodót, és még számtalan egyéb extrát. És mindjárt kapsz egy 100 lovas tratort, amiért 35 milliót fizettél. (amennyiért 5 éve 300 lóerőset lehetett venni)
valójában megvan abban az az érték, csak kérdés, hogy van-e értelme ilyen kicsit venni belőle. Hogy miért? Mert az Armatrackot vagy az 5M-est azoknak szánják, akik soha nem tudnák megfizetni a magas felszereltséget. Akik viszont igénylik a technológiát, azok nem nagyon válogathatnak: Ha én RTK-t használok, akkor enm veszek olya gépet, ami nem képes használni. Ha viszont olyat veszek, akkor nem veszek belőle 100 lóerőset, mert ugyanebből a 240 lóerős alig kerül többe: a know-how-ért és a technikáért ugyan annyit fizetek, csak az anyag kerül többe. Egy 100 le-s 6R-es és egy 210 Le-s 6R-es között alig 30-40e EUR van! És a nagy bármikor elvégzi a kicsi munkáját, de fordítva sohasem!
Azt mond meg mi a k...va annya kerül egy tetves 100 lovas trakiba 70.000 fedezetlen papír pénzbe??????Dugják fel maguknak mocskos tetvek!!!!!! ELÉG ÉPÍTŐ??????
4857 hozzászólás
Válasz #2056. hozzászólásra
Mármint mi??????? Nem értelek biztos este van, vagy a pálesz árt!!
Válasz #2055. hozzászólásra


mert az nem talajmunkára van kitalálva!
Válasz #2054. hozzászólásra


Dabason volt bent a kiténél nyáron új JD 6000 széria, pont úgyan olyan rajta a nívó mint a nagy röncsin, és látszott a kis üvegcsőben az olaj szine, szerintem pont az volt benne mint a röncsiben új korában az a citromsárga váltó olaj!! Szerintem bele lehet önteni a nagy terhelést kibírja abban akkor másbqan is, azt mondják a nyagy traktorosok a JD az talajmunkára van kitalálva, akkor miért is nem bírná a claas-ban????????
Válasz #2053. hozzászólásra

Nana! "Szerintem" alapon ez nem megy! Vagy legalábbis drága lehet.
Válasz #2052. hozzászólásra


Szerintem bele lehet önteni, ha ott kibírja akkor a claas-ban is meg a röncsiben is!!
Válasz #2046. hozzászólásra
Helyére önthető a JD váltó-hidraulika olaja? Mekkora kiszerelés estén kerül ennyibe? Friss ár?
Válasz #2050. hozzászólásra
a multi g az az nh-nak a gyári hajtóműolaja,
Szerintem az nh-nak sokkal kényesebb a váltója mint a dyna vagy a jd váltó, kisebb a hűtője és ezáltal eleve nagyobb az üzemi hőmérséklete.
Válasz #2048. hozzászólásra
Én az ősszel ezt tettem az Arionba (MF Dyna 6-tal egyező váltó).
Azóta kb. 300 üórát ment szállításban meg őszi szántásban, eddig gond nélkül. Igaz, ez nem nyári forróságban történt.
Azért mertem bevállalni, mert a specifikációk megegyeznek (MF jóváhagyás is), meg kértem egy MOL-os állásfoglalást is, ami szerint ezek szabadon keverhető, azonos olajak. Plusz (bár ez már kicsit távolabbi érv) egy ismerős ennek a JD változatát évek óta problémamentesen használja John Deerekben.
De azért jó, hogy szóltál, ha nyáron esetleg én is így járok, tudom, hová nyúljak.
Mi az a multi g?
Válasz #2046. hozzászólásra



Hát az tényleg az, brutál horror!!
Válasz #2047. hozzászólásra
amit az első sorban írtál az tényleg úgy van, de a mol farm nh ultrát lehet hogy nem önteném bele. A multi g helyett beletették a molost az nhk-ba, és nyáron talajmunkánál bejeleztek a gépek hogy magas az olajhőfok.
Visszatették a multi g-t és egyből jó lett a hőfok.
Amúgy tényleg rohadt drága a claas gyári olaj, jóval drágább mint a multi g.
Válasz #2045. hozzászólásra
Claas Agrishift GA 12 = Total Dynatrans MPV 80W
Ezekkel egyenértékű a MOL Farm NH Ultra. Ebből buttó 50.000-ért lehetett találni az 50 literes hordót.
Válasz #2045. hozzászólásra
1320+fa, horror!
Válasz #2044. hozzászólásra


Eddig is az volt benne GA-12 csak renault agrikultura volt a hordón. Most mennyi az ára a claas olajnak, tudod???????
Ha rám hallgatsz CLAAS AGRISHIFT GA12 olajat rakj bele,az a gyári olaja,abban nem fogsz csalodni!Nem valami olcso de megéri szerintem!
Válasz #2042. hozzászólásra


Nem tudtam írni mert "macskajancsi" kitiltott egy hétre lehet megint kifog!! Hát a trakival kapcsolatban még nem foglalkoztam, de egy teljes olajcsere lesz a váltóban, összes szűrő is cserés lesz valószínű kicsit sűrűbb az olaj mint kellene az lehet a gond, igaz most tél van az is bekevarhat szerintem!! De majd írok pontosan mi kavart!
ARES-826!Megoldodott a probléma a gépeddel?

Válasz #2040. hozzászólásra



Még az a "zöld" csoda is elromlik?????
Meg érdemes átalánydíjas szerződést kötni....
Válasz #2037. hozzászólásra
Tény és való ma az axiál szervize a legdrágább. Szerencsére ritkán van rájuk szükség. Évente egyszer érdemes kihívni őket holt időben pár óra alatt átnéznek mindent aztán lehet cserélni az általa javasolt dolgokat.
Válasz #2037. hozzászólásra


Hát ezt csak ők tudják igazán! De igazán ha valaki túl nagy szerintem az sem jó, mert van egy határ amit már nem lehet átlátni rendesen!!! De ez az én véleményem csak!!
Válasz #2036. hozzászólásra
Hát igen, szerencse a szerencsétlenségben, hogy volt biztosítás, de szívtam a fogam rendesen így is! Bár a biztosítóból sem volt egyszerű kiverni a pénzt!
Az is elgondolkodtató, hogy helyszíni javításnál 2x annyi pénzért dolgoznak, mint amennyiért a másik trakimat javítják! Lehet, hogy ezt ők nem érzékelik, de azért ilyen apróságokon el lehet bukni egy-egy ügyfelet gépvásárlásnál!
Válasz #2034. hozzászólásra



Nekik jó volt az a 14 óra, csak fizessél óránként tizenezer forintot!!!
Válasz #2034. hozzászólásra
Én már szedtem le az Arionét egyedül, (a GPS antenna bevezetésekor). Kb. fél nap volt oda-vissza.
A szélvédő feletti szürke rész maradt, azt csak hajlítgattam.
(Valami ilyesmi volt, azért minden részlet már nincs meg.)
Válasz #2021. hozzászólásra
Két hónap után sem sikerült megemészteni, hogy az areson két szerelő és 14 óra munka kell ahhoz, hogy a fülketetőt lecseréljék. Olyan tipikusan francia az egész, fő a design, a többi nem számít (nekik)...
Válasz #2032. hozzászólásra








Mi több mint egy éve hajtunk egy axion 820-at cis+hexactiv van benne. Egy levegő hőfokmérő szenzor lett garanciában cserélve, ezenkívül csak tankolva lett, persze a kötelező szervizeken kívül. Én javasolnám belerakatni a hexactivot mert a 2 programozható motorfordulat az hasznos talajmunkában. Az automata váltó funkciót nem nagyon használjuk.
2011 végén 22,5 m. volt egy ilyen gép. Úgy hallottam azóta rendesen elszabadultak az árak.
Válasz #2028. hozzászólásra
Na ezt nem tudtam. Mivel ebben benne van, ezt természetesnek vettem.
Válasz #2029. hozzászólásra
Te is így próbálod eladni a kukoricádat.
Válasz #2019. hozzászólásra









Köszönöm a "pedagógiát" de akkor sem és egy 100 lovas traki 20 millát, ezek az árak a "lélektani" határt feszegetik, tudod úgy hogy mi az az ár amennyiért még megveszik a "barom" gazdák, ezt feszegetik!!
Válasz #2027. hozzászólásra
Viszont elektronikus motorf.szám tároló nincs automata váltó nélkül.
Ami nagyon kényelmes talajmunka közben.....
Válasz #2026. hozzászólásra
Azért valamelyest a vas is más. Ol. a kihelyezett hidraulika a CEBIS-nél elektromos vezérlésű, a CIS-nél meg mechanikus.
De mi is sokalltuk a felárat, úgyhogy CIS lett.
Ami még szerintem nem éri meg az árát, az az automata váltó. Ez van a mienkben, de simán tudnám nélkülözni, ritkán használom. És az tényleg csak egy nyomógomb, meg másik szoftver, és kész, és akkoriban 1000 EUR volt.
Bár a mostani árak lehet, valamelyest változtak.
(Lentebb 4 évet akartam írni.)
Válasz #2025. hozzászólásra
Jó ára van a sziliciumnak...
Válasz #2023. hozzászólásra
! éve a CEBIS felára 5000 Euró volt a CIS-hez képest, gondolom, ebben nagyságrdendi változás nincs ma sem.
Így összehasonlítható.
Még 1 tapasztalat:
Arion 540 lassan 2 éves 3500 ü.óra.
Hibái:-kipufogó alja néha körbereped és kezd leesni (nem bírja az iramot)
-intercooler cső kirepedt
-2 db valami elektromos kütyü csere (visszaváltott magától)
Ezen kívül tankoljuk és olajat szűrőket cserélünk.
Válasz #2011. hozzászólásra

a CIS-t az M -esl kellet volna összehasonlítani nem az R-el.
Válasz #2020. hozzászólásra

Mindig bírtam benne ezt a mérnöki hozzáállást.
Egy kis tapasztalat:
Arion 620, 4 éves, 2000 üzemóra
Hibák (mind garanciális időben):
szenzor csere valahol a turbónál (hibaüzenetet dobált)
kihelyezett hidraulika tömb csere (Kicsit visszaengedett)
italhűtő fedél csere (Lötyögött)
vonófejből egy kis csap elveszett
Néha egy kis sprayt kíván a hasa alatt egy szenzor (évente 1-2-szer, amikor fals szűrőeltömődést jelez)
És épp most kezdte: váratlanul úgy leáll, mintha lekapcsolnám az áramtalanítót. Lehet, hogy épp azt kellene megtisztítani, még nem jártam utNem eszik sokat, (Rapiddal meg még kevesebbet), szuper kényelmes, finom, precíz gép.
Válasz #2019. hozzászólásra

Benned egy pedagógus veszett el.
Válasz #2018. hozzászólásra
Ez egyszerű:
anyagok: 40%
beépített technológia: 40%
know-how: 20%
És hogy miért, azt láthatod, hogy ha megnézed a különböző típusok árait:
pl. vegyél egy egyszerű traktor, mondjuk Armatrack. Abban csak anyag van, semmi más.
Majd vegyél mellé know-how-t: vegyél egy ugyanolyan alap JD-t, mondjuk egy 5M-et. Ez még mindig csak anyag+know-how lesz: benne vannak a vasak, plusz a JD megbízhatósága, gyártási tapasztalata, alkatrészminősége, szervízháttere, alkatrész-logisztikája, stb. ennek az ára lesz kb. Armatrack + 50%.
És most kezd el felöltöztetni. tegyél bele Tier4-es motort, fokozatmentes váltót, 50 km-es sebességet, rugózott, fékezett, erősített tengelyet, nagyobb abroncsokat, nagyobb felnikkel, zárt hidraulikát, elektronikus kihelyezett szelepeket, akát +5 bd-ot, GPS-t, kormányautómatikát, érintő képernyőt, légrugós űlést, digit-klímát, bluetooth-os teefont, mp3as zenét, panorámaablakokat és ajtókat, k80-as vonófejet, gyári mellsőfüggesztőt és homlokrakodót, és még számtalan egyéb extrát. És mindjárt kapsz egy 100 lovas tratort, amiért 35 milliót fizettél. (amennyiért 5 éve 300 lóerőset lehetett venni)
valójában megvan abban az az érték, csak kérdés, hogy van-e értelme ilyen kicsit venni belőle. Hogy miért? Mert az Armatrackot vagy az 5M-est azoknak szánják, akik soha nem tudnák megfizetni a magas felszereltséget. Akik viszont igénylik a technológiát, azok nem nagyon válogathatnak: Ha én RTK-t használok, akkor enm veszek olya gépet, ami nem képes használni. Ha viszont olyat veszek, akkor nem veszek belőle 100 lóerőset, mert ugyanebből a 240 lóerős alig kerül többe: a know-how-ért és a technikáért ugyan annyit fizetek, csak az anyag kerül többe. Egy 100 le-s 6R-es és egy 210 Le-s 6R-es között alig 30-40e EUR van! És a nagy bármikor elvégzi a kicsi munkáját, de fordítva sohasem!
Válasz #2014. hozzászólásra
Azt mond meg mi a k...va annya kerül egy tetves 100 lovas trakiba 70.000 fedezetlen papír pénzbe??????
Válasz #2015. hozzászólásra
de az a régi, 1 éve még nem volt új...
Válasz #2013. hozzászólásra
Nem tudom gyári homlokrakó mi pénz. De nem hinném hogy olyan sokba fog kerülni egy 4 hengeres...
Válasz #2005. hozzászólásra
Nekem már az udvarban van 1 év 540 -es 50000 eur
Válasz #2012. hozzászólásra


köszönjük építő jellegű hozzászólásod....
Válasz #2011. hozzászólásra
25-30-ra saccolom.


540-es: front hidro, gardán, rugg híd+fülke, homlok rakodó, automata pilot, stb-re kérek ajánlatot........
Válasz #2011. hozzászólásra












MIBŐŐŐŐŐŐŐŐŐ VANNAK ARANYBÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ????????






Bakxák meg őket!!!!!
Válasz #2005. hozzászólásra
650-es rugózott hidas CIS-es gép 89500 euró a listaár. Ezzel gondolom nem teszek rosszat ha közlöm...
6170R 114000
Válasz #2008. hozzászólásra
biztos van még eladó, hogy jó e majd kiderül de tény és való sokkal olcsóbb mint a JD
Úgy néz ki most mindenki Claas-t vesz...
Válasz #2007. hozzászólásra




Ejjjha, de kapós ez a traki!
Veszünk már mi is egyet, hogy nekünk is legyen