De azt mondják, hogy lassút sem.
Vagy is vezethetek mindent, csak nem húzhatok pótkocsit lassúval sem.
Pedig lassúval 1 db-ot amennyi a forgalmi enged húzhatok.
Ez így igaz?
Körbe telefonáltam tegnap 3 órán át.
Mindenhol így mondták...
Nekem B kat-om van.
Fekete rendszámos traktort és bármilyen munkaeszközt vezethetek.
Lassú járművet és pótkocsiját 1 db vezethetek.
Elméletileg és gyakorlatilag is vezethetem.
326/2011 korm rendelet alapján is. Ezt Kunstár Tibor Békés megyei közlekedési felügyeleti vizsgabiztos/oktató is alá támasztotta.
Munkahelyemen meg nem akarják elfogadni csak nyögve nyelve.
Nálunk ha nincsen fent Piros Rendszámú traktoron a poroltó akkor 200.000Ft a büntetés.
Traktorra 1 db, kombájnra 2 db kell.
Aratáskor traktor - kombájn még seprű lapát is kötelező.
(7) Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak.
Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
a) személygépkocsi össztömegét,
b) autóbusz össztömegének a felét,
c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét,
A lassú jármű tűzoltókészülékről valamit, mert amit belinkeltem, ott külön meg van említve az aratás, azt tudom, hogy oda kell a gépszemle is, de aki soha nem szállít, annak is mindig kell érvényes készülékének lenni.(nekem van) A biztonság azt követeli, de a kolléga kérdése volt.???
OK. Állítólag most megy egy asszó a homlokrakodók ügyében.A kamara azt akarja, h. simán munkagép címszó alatt szerepeljen, de olyan vélemény is van, h. átalakítási engedélyköteles legyen a téma. Ez hatósági vizsgás téma megint, és persze fizetős. Van még egy másik téma is, amiben úgy néz ki, h. mi húzzuk a rövidebbet. Ez is a pótokat érinti, főleg a nagyokat. Nem akarok tippet adni a rendőröknek, majd meglátjátok, ha elkezdenek büntetni érte. Amúgy, talán a következő dolga az is lehetne a kamarának, h. a lassú jármű 25- öt felvihetnék 40-re. Mikor lakott területen kívül a 80-at 90-re vitték, arra hivatkoztak, h. manapság már műszakilag fejlettebb járművekkel közlekedünk. Hát ilyen alapon a 25 is elavult, mert az legalább már vagy 40 éve állapították meg. Ha alkalmatok van bármilyen fórumon, ezt tessék hangoztatni, hátha menne.
MGVnél a vontatás az össztömeg négyszerese, szerelvény együttes max tömege40t lehet. ( előírásoknak megfelelő átmenő fék és vonószerkezet esetén) Tehát 8t össztömegű géppel tudsz 32 t vontatni. 8t alatt a 4x szorzó az érvényes, 8t fötött pedig az 40t-össztömeg. Tehát egy 15 tonnás trakival már csak 25t tudsz vontatni. Nem tudom hol itt az értelem, egy 8tonnás trakit a 32 tonnás pót oda rak ahová akar. Dombos területen nem tud elégséges vonóerőt átvinni a talajra. Rossz útviszonyokról meg ne is beszéljünk... Amelyik gép meg bírna húzni egy 32t pótot az meg nem húzhatja. lassú jármű pótoknál a megengedett tengelyterhelés 11t ha a gyártó is igazolja a tengelyek teherbírását. Tehát akkor elméletileg egy 3 tengelyes pót lehetne 33t. De nincs ami húzhatná. Másik fele hogy még olyan vonófejjel se nagyon találkoztam ami hitelesítve lenne 32tonnára.
Én csak azt mondtam, amit a vizsgán nekünk mondtak. Most kitörölték belőle, mert nem felel meg az általad említett előírásoknak. Gondolom, ha meglenne úgy csinálva, akkor lehetne jelentkezni a vizsgára. Végül, de nem utolsó sorban köszönöm a részletes tájékoztatást.
Örülj neki, h. a kicsibe annyit írtak, és ne mondd senkinek. Valójában a saját tömeg 4-szeresét vontathatja max. Valószínűleg csak ránéztak a vonófejre, és annak a vontathatóságát írták be.
Csak érdekességképp írom, van egy 8560-as new hollandom 160 le kb 7,5t vontathat 24000kg-ot,most vettem a t 5040-est 86le kb 4t vontathat 24500kg-ot,a nagyot győrben helyezték forgalomba, a kicsit nagyigmándon
Válasz #503. hozzászólásra
Két fasz volt az egyik basztatott a másik meg azt kérdezte
"tényleg olyan olcsó a búza"
mondtam neki igen és még midig piszkálják a parasztot!!!!
Közben a másik ő dolgozott cristallal, mondom akkor tudja milyen lusta
erre ő akkor is, mehetne akár 40-el is
Na látod, az előbb azt mondod, h. nem vontathat, most meg azt , h. mégis vontathat, csak engedélyköteles. Jó lenne, ha először eldöntenéd, h. mit is akarsz, és utána írnál. Az a helyzet, h. valóban kell a megfelelő vonórész a pótkocsira, h. vontathasson másik kocsit.Jelen esetben a KPM az automata vonófejet fogadja el. Ilyen vonófej van a HW kocsikon, de ezeknek a műszaki bizonylata eddig nem volt benne a hatósági nyílvántartásban. Utólagosan ezt "átalakítási engedélyeztetés" keretében lehet oda bevinni. Én egy mérnököt tudok a megyében ( Mátészalkán), de biztosan máshol is csinálják az országban - akinek megvan ez a hivatalos fordítása a Német vonófejnek, és még egy kis szöveg, amiben megkéri ennek a nyílvántartásba vételét. Természetesen ez az eljárás "hatósági vizsgát" igényel, amit a megyei felügyeletek csinálhatnak. A fentiekből következik, h. jelen állás szerint a Magyar kocsik a vonófejük miatt ki vannak zárva a vontatásból. Na ez a hivatalos helyzet. Most olvasom, h. TGK egyáltalán nem vontathat piros kocsit.
Válasz #500. hozzászólásra
Akkor eszerint a barom szerint egy MTZ-80 sem kaphat piros rendszámot, mert az is tud 25 felett menni. Ez a fakabát nem ismeri az adminisztratív sebesség korlátozás fogalmát... Gondolom a továbbképzéseken bólogat, meg a falat bámulja...
Válasz #501. hozzászólásra
Én ennyire nem mászok ebbe bele
munkahelyemen meg magánúton is ezt csinálom
a sajátommal kicsi az esély hogy bele futok valami agyasba
és ha bele akkor így jártam!!!!
Igen, ez a jó itt ebben az országban. Semmi sem egyértelmű, a hatóságok egymásra mutogatnak... Még egy kérdés. Ha nekem piros rendszámos pótkocsim van, de nincs bele írva a vontathatóság, akkor azt hol lehetne elintézni, hogy belekerüljön?
Válasz #496. hozzászólásra
Én nem kontrázni akarok mert ha bele gondolunk nagy ökörség az egész,de én tapasztalatból írom le ezt :
Fekete rendszámos Cristallal húztam piros rendszámos HW 8011 meg egy 5t orosz kocsit ezért megbüntettek "Mert akár 40km-el is mehet"és nem azért mert sok volt a vontatás!!!
Erre KPM megkérdezve azt mondták húzhat!!!
Rendőrség megkérdezve nem húzhat!!!!
Igaz ez egy régi történet!!!!
Roppant egyszerű!Nem jó helyre vitted műszakiztatni!Minállunk a maszekoknak ugyan ez volt a probléma és megoldották kitörlés nélkűl a vontathatóságot és mindent rendben találtak mindenkinél.Természetesen az igaz,hogy az első potkocsinak a forgalmijában benne kell lenni a bejegyzésnek.
Szeni! Nálunk amiben benne volt a vontathatóság a piros pótkocsiban most műszakin kitörölték. Azt mondták, hogy valami szakértői igazolás kell arról, hogy megfelelő vonófej van rajta, meg hivatalosan kivan alakítva a vontatásra. Felétek ez hogy működik, ha szabad kérdezni?
Úgy látom, jó a hangulat, mert mindenki mást mond. Szerintem még teherkocsi is húzhat piros rendszámos pótot, csak ne menjen 25- nél gyorsabban. Igazából nem tudom, h. ez manapság érvényes-e, de pár éve, mikor még a cégnél voltam, mi vettünk egy piros pótot messzebbről, és nem volt kedvünk egy fél nap traktorozni érte, ezért Ifával hoztuk haza. Ekkor kérdeztük meg a KPM-et, és azt mondták, h. 25-el mehet.
A fekete traktornál is ugyanez a helyzet. A traki mehetne 40-el ( MG vontató kategória) de ha piros pótot húz, akkor csak 25-el. ( ha még sokáig ébren tartjátok ezt a témát, nemsokára a fakabát a traktorokat is radarozni fogja) Természetesen húzhat két piros pótot, csak be legyen írva az elsőbe a vontatási engedély. Ha piros pót nem vontathat másik piros pótot, akkor nem is írnák bele a KPM.nél a vontathatóságot, márpedig beleírja !!!!! Mutassam meg a forgalmimat?
Válasz #491. hozzászólásra
fekete rendszámos traktor húzhat 1db piros rendszámos pótkocsit, max 25 km/órával,vagy 2db fekete rendszámos pótkocsit max 40km/órával,persze figyelembe kell venni a vontatható össztömeget,piros rendszámos pótkocsi mögé másik pótkocsit akasztani nem szabad fekete után lehet ha a forgalmiba be van írva,viszont ha piros a 2. pót akkor max 25-el mehetsz
No akkor eddig ketten állították azt, hogy a fekete rendszámos vontató húzhat piros rendszámos pótkocsit, meg néhányan, hogy nem húzhat...
A "mezőgazdasági célra használt pótkocsi" alatt pedig azt értettem, hogy korábban valaki azt állította, hogy fekete rendszámos pótkocsira nem fizet súlyadót, mivel azt talán még a forgalmiba is bejegyezve csak mg célra használja. ( piros pótnál egyértelműen nincs súlyadó)
Válasz #487. hozzászólásra Engem ősszel meg állított a kpm és azzal kezdte hogy érvényes vizsgával rendelkező poroltóval rendelkezek a traktor piros rendszámos
Válasz #484. hozzászólásra
Hát ez meg nekem új. Itt egy elég túlfűtött körzeti megbízott tevékenykedik, aki még az EU-s matricát is megkereste az üvegen, de azért még nem szólt, hogy a fekete rendszámos (U-val kezdődő) traki húzza a piros rendszámos pótot. Mi alapján büntetnek ilyent felétek? Kíváncsi vagyok, mert ha van jogalapja, akkor augusztusban, amikor műszakira kell vinni a trakit, átrendszámoztatom!! Az is igaz, hogy mi csak a saját cuccainkat szállítjuk így, tehát terményt egyik telephelyről a másikra, terményt a kaszálóról a telephelyre vagy a terménytárolóból az istállóba. Erre is büntetnek felétek??? Köszi a választ!
Na ez még nekem is új!Mifelén igen borsosan dijazzák a fekete rendszámos traktorosokat mert piros rendszámos pótot húznak.Ezekszerint átverik őket!Hát nem a rendőrség a legnagyobb maffia?
Fekete rendszámos traktor húzhat piros rendszámos pótot, fekete rendszámos tehergépjármű már nem húzhatja.
A piros rendszámos trakira és pótra ne kell súlyadót fizetni, mert a súlyadót szabályozó törvény nem terjed ki a lassú járművekre. Erre én hívtam fel a jegyzőnk figyelmét és vissza is vonta a súlyadós határozatot. Elvileg kérhetik azt az igazolólapot, amiben a közl.hatóság lassújárműként műszakiztatta le a pótot, bár nem értem, hogy miért, hiszen ha piros rendszáma van (Y-nal kezdődik), akkor ez azt jelenti, hogy lassú jármű.
Jelen jogszabályok szerint a piros rendszámos lassú jármű és pótkocsija nem minősűl gépjárműnek,így nem kell súlyadót fizetni rá!Kivéve a tudatlan önkormányzatoknál!
fekete rendszám (vontató) ugye nem húzhatja a piros rendszámos pótkocsit (18 tonnás, piros rendszámmal... ) ?
valaki írta korábban, hogy létezik olyan "kategória", hogy mezőgazdasági célra használt pótkocsi, és arra nem fizet súlyadót.
Valaki meg tudja ezt erősíteni, illetve mondani rá esetleg egy jogszabályhelyet , ami ezt lehetővé teszi?
977 hozzászólás
Válasz #523. hozzászólásra
, lapátot.
Hozzánk járnak a Tűzoltók.
Ők szokták ellenőrizni a 2 db poroltót és seprűt
Mind1 ahány fajta ház, annyi szokás.
Válasz #521. hozzászólásra
Munkahely ZŐLD GÉPKEZELŐ JOGOSÍTVÁNY
Válasz #524. hozzászólásra
Lassúval mindent csinálhatsz.
Válasz #522. hozzászólásra
De azt mondják, hogy lassút sem.
Vagy is vezethetek mindent, csak nem húzhatok pótkocsit lassúval sem.
Pedig lassúval 1 db-ot amennyi a forgalmi enged húzhatok.
Ez így igaz?
Körbe telefonáltam tegnap 3 órán át.
Mindenhol így mondták...
Válasz #519. hozzászólásra
Kombájnra 1db poroltó, seprű meg nem kell
Válasz #521. hozzászólásra
Lassú járműt.
Sziasztok!
Én is kérdeznék ehhez a témához kapcsolódóan.
Nekem B kat-om van.
Fekete rendszámos traktort és bármilyen munkaeszközt vezethetek.
Lassú járművet és pótkocsiját 1 db vezethetek.
Elméletileg és gyakorlatilag is vezethetem.
326/2011 korm rendelet alapján is. Ezt Kunstár Tibor Békés megyei közlekedési felügyeleti vizsgabiztos/oktató is alá támasztotta.
Munkahelyemen meg nem akarják elfogadni csak nyögve nyelve.
Erre valakinek van valami válasza...
Köszönöm!
Válasz #519. hozzászólásra




Az kimaradt a seprű szerintem nem való semmire max erősíteni a tüzet...
Válasz #487. hozzászólásra
Nálunk ha nincsen fent Piros Rendszámú traktoron a poroltó akkor 200.000Ft a büntetés.
Traktorra 1 db, kombájnra 2 db kell.
Aratáskor traktor - kombájn még seprű lapát is kötelező.
Előbb hülyeséget írtam mert mg pótkocsi max 32t, tengelyterhelése pedig max 13t "alacsonynyomású mg.gumiabroncs esetén"
(7) Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak.
találtam 12- idevágó paragrafust:
Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
a) személygépkocsi össztömegét,
b) autóbusz össztömegének a felét,
c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét,
Válasz #514. hozzászólásra
(vonulós) tűzoltó biztosan nem fogja senkitől se számonkérni, hogy van e?
Passz. Kreszben vagy köhémben le van írva. A fene se emlékszik már rá.
Válasz #511. hozzászólásra
A lassú jármű tűzoltókészülékről valamit, mert amit belinkeltem, ott külön meg van említve az aratás, azt tudom, hogy oda kell a gépszemle is, de aki soha nem szállít, annak is mindig kell érvényes készülékének lenni.(nekem van) A biztonság azt követeli, de a kolléga kérdése volt.???
Válasz #509. hozzászólásra
OK. Állítólag most megy egy asszó a homlokrakodók ügyében.A kamara azt akarja, h. simán munkagép címszó alatt szerepeljen, de olyan vélemény is van, h. átalakítási engedélyköteles legyen a téma. Ez hatósági vizsgás téma megint, és persze fizetős. Van még egy másik téma is, amiben úgy néz ki, h. mi húzzuk a rövidebbet. Ez is a pótokat érinti, főleg a nagyokat. Nem akarok tippet adni a rendőröknek, majd meglátjátok, ha elkezdenek büntetni érte. Amúgy, talán a következő dolga az is lehetne a kamarának, h. a lassú jármű 25- öt felvihetnék 40-re. Mikor lakott területen kívül a 80-at 90-re vitték, arra hivatkoztak, h. manapság már műszakilag fejlettebb járművekkel közlekedünk. Hát ilyen alapon a 25 is elavult, mert az legalább már vagy 40 éve állapították meg. Ha alkalmatok van bármilyen fórumon, ezt tessék hangoztatni, hátha menne.
Válasz #508. hozzászólásra
a saját tömeggel variálnak,üres tömeget adja be, vagy a megengedett össztömeget
Válasz #506. hozzászólásra
Amelyik gép meg bírna húzni egy 32t pótot az meg nem húzhatja. lassú jármű pótoknál a megengedett tengelyterhelés 11t ha a gyártó is igazolja a tengelyek teherbírását. Tehát akkor elméletileg egy 3 tengelyes pót lehetne 33t. De nincs ami húzhatná.
Másik fele hogy még olyan vonófejjel se nagyon találkoztam ami hitelesítve lenne 32tonnára. 
MGVnél a vontatás az össztömeg négyszerese, szerelvény együttes max tömege40t lehet. ( előírásoknak megfelelő átmenő fék és vonószerkezet esetén) Tehát 8t össztömegű géppel tudsz 32 t vontatni. 8t alatt a 4x szorzó az érvényes, 8t fötött pedig az 40t-össztömeg. Tehát egy 15 tonnás trakival már csak 25t tudsz vontatni. Nem tudom hol itt az értelem, egy 8tonnás trakit a 32 tonnás pót oda rak ahová akar. Dombos területen nem tud elégséges vonóerőt átvinni a talajra. Rossz útviszonyokról meg ne is beszéljünk...
Válasz #508. hozzászólásra
kollégát már megbüntették gyorshajtásért, 40-el vitte a piros pótot,,100euró ra megvágták a svábok,és nagyon képben voltak mi mennyivel mehet
Válasz #504. hozzászólásra
Én csak azt mondtam, amit a vizsgán nekünk mondtak. Most kitörölték belőle, mert nem felel meg az általad említett előírásoknak. Gondolom, ha meglenne úgy csinálva, akkor lehetne jelentkezni a vizsgára. Végül, de nem utolsó sorban köszönöm a részletes tájékoztatást.
Válasz #506. hozzászólásra
Örülj neki, h. a kicsibe annyit írtak, és ne mondd senkinek. Valójában a saját tömeg 4-szeresét vontathatja max. Valószínűleg csak ránéztak a vonófejre, és annak a vontathatóságát írták be.
Válasz #505. hozzászólásra
az autó is tudna menni 200-al,mégsem megyünk a városban csak 50-el ,ezt kellett volna mondanod
Csak érdekességképp írom, van egy 8560-as new hollandom 160 le kb 7,5t vontathat 24000kg-ot,most vettem a t 5040-est 86le kb 4t vontathat 24500kg-ot,a nagyot győrben helyezték forgalomba, a kicsit nagyigmándon
Válasz #503. hozzászólásra


Két fasz volt az egyik basztatott a másik meg azt kérdezte
"tényleg olyan olcsó a búza"
mondtam neki igen és még midig piszkálják a parasztot!!!!
Közben a másik ő dolgozott cristallal, mondom akkor tudja milyen lusta
erre ő akkor is, mehetne akár 40-el is
Válasz #498. hozzászólásra
Na látod, az előbb azt mondod, h. nem vontathat, most meg azt , h. mégis vontathat, csak engedélyköteles. Jó lenne, ha először eldöntenéd, h. mit is akarsz, és utána írnál. Az a helyzet, h. valóban kell a megfelelő vonórész a pótkocsira, h. vontathasson másik kocsit.Jelen esetben a KPM az automata vonófejet fogadja el. Ilyen vonófej van a HW kocsikon, de ezeknek a műszaki bizonylata eddig nem volt benne a hatósági nyílvántartásban. Utólagosan ezt "átalakítási engedélyeztetés" keretében lehet oda bevinni. Én egy mérnököt tudok a megyében ( Mátészalkán), de biztosan máshol is csinálják az országban - akinek megvan ez a hivatalos fordítása a Német vonófejnek, és még egy kis szöveg, amiben megkéri ennek a nyílvántartásba vételét. Természetesen ez az eljárás "hatósági vizsgát" igényel, amit a megyei felügyeletek csinálhatnak. A fentiekből következik, h. jelen állás szerint a Magyar kocsik a vonófejük miatt ki vannak zárva a vontatásból. Na ez a hivatalos helyzet. Most olvasom, h. TGK egyáltalán nem vontathat piros kocsit.
Válasz #500. hozzászólásra
Akkor eszerint a barom szerint egy MTZ-80 sem kaphat piros rendszámot, mert az is tud 25 felett menni. Ez a fakabát nem ismeri az adminisztratív sebesség korlátozás fogalmát... Gondolom a továbbképzéseken bólogat, meg a falat bámulja...
Válasz #501. hozzászólásra

Én ennyire nem mászok ebbe bele
munkahelyemen meg magánúton is ezt csinálom
a sajátommal kicsi az esély hogy bele futok valami agyasba
és ha bele akkor így jártam!!!!
Válasz #500. hozzászólásra
Igen, ez a jó itt ebben az országban. Semmi sem egyértelmű, a hatóságok egymásra mutogatnak... Még egy kérdés. Ha nekem piros rendszámos pótkocsim van, de nincs bele írva a vontathatóság, akkor azt hol lehetne elintézni, hogy belekerüljön?
Válasz #496. hozzászólásra





Én nem kontrázni akarok mert ha bele gondolunk nagy ökörség az egész,de én tapasztalatból írom le ezt :
Fekete rendszámos Cristallal húztam piros rendszámos HW 8011 meg egy 5t orosz kocsit ezért megbüntettek "Mert akár 40km-el is mehet"és nem azért mert sok volt a vontatás!!!
Erre KPM megkérdezve azt mondták húzhat!!!
Rendőrség megkérdezve nem húzhat!!!!
Igaz ez egy régi történet!!!!
Válasz #498. hozzászólásra
Roppant egyszerű!Nem jó helyre vitted műszakiztatni!Minállunk a maszekoknak ugyan ez volt a probléma és megoldották kitörlés nélkűl a vontathatóságot és mindent rendben találtak mindenkinél.Természetesen az igaz,hogy az első potkocsinak a forgalmijában benne kell lenni a bejegyzésnek.
Válasz #496. hozzászólásra
Szeni! Nálunk amiben benne volt a vontathatóság a piros pótkocsiban most műszakin kitörölték. Azt mondták, hogy valami szakértői igazolás kell arról, hogy megfelelő vonófej van rajta, meg hivatalosan kivan alakítva a vontatásra. Felétek ez hogy működik, ha szabad kérdezni?
Ha hiszik, ha nem minden úgy van, ahogy Robi5 írta.
Úgy látom, jó a hangulat, mert mindenki mást mond. Szerintem még teherkocsi is húzhat piros rendszámos pótot, csak ne menjen 25- nél gyorsabban. Igazából nem tudom, h. ez manapság érvényes-e, de pár éve, mikor még a cégnél voltam, mi vettünk egy piros pótot messzebbről, és nem volt kedvünk egy fél nap traktorozni érte, ezért Ifával hoztuk haza. Ekkor kérdeztük meg a KPM-et, és azt mondták, h. 25-el mehet.
A fekete traktornál is ugyanez a helyzet. A traki mehetne 40-el ( MG vontató kategória) de ha piros pótot húz, akkor csak 25-el. ( ha még sokáig ébren tartjátok ezt a témát, nemsokára a fakabát a traktorokat is radarozni fogja) Természetesen húzhat két piros pótot, csak be legyen írva az elsőbe a vontatási engedély. Ha piros pót nem vontathat másik piros pótot, akkor nem is írnák bele a KPM.nél a vontathatóságot, márpedig beleírja !!!!! Mutassam meg a forgalmimat?
Válasz #492. hozzászólásra
Fekete rendszámos nem húzhat pirosat. Hiába mész 25km/h úgy se hiszik el ....
Válasz #489. hozzászólásra
http://www.vedelem.hu/letoltes/tanulmany/tan69.pdf a 4-5 oldal.
Válasz #492. hozzászólásra

ha a 2. pót piros, ez kimaradt
Válasz #491. hozzászólásra
fekete rendszámos traktor húzhat 1db piros rendszámos pótkocsit, max 25 km/órával,vagy 2db fekete rendszámos pótkocsit max 40km/órával,persze figyelembe kell venni a vontatható össztömeget,piros rendszámos pótkocsi mögé másik pótkocsit akasztani nem szabad fekete után lehet ha a forgalmiba be van írva,viszont ha piros a 2. pót akkor max 25-el mehetsz
No akkor eddig ketten állították azt, hogy a fekete rendszámos vontató húzhat piros rendszámos pótkocsit, meg néhányan, hogy nem húzhat...
A "mezőgazdasági célra használt pótkocsi" alatt pedig azt értettem, hogy korábban valaki azt állította, hogy fekete rendszámos pótkocsira nem fizet súlyadót, mivel azt talán még a forgalmiba is bejegyezve csak mg célra használja. ( piros pótnál egyértelműen nincs súlyadó)
Akkor mi van, ha egy gyári szentendrei lovaskocsit ráakasztok a piros rendszámos traktorra ?
Válasz #487. hozzászólásra Engem ősszel meg állított a kpm és azzal kezdte hogy érvényes vizsgával rendelkező poroltóval rendelkezek a traktor piros rendszámos
Fekete rendszámos traktor húzhat 1db piros rendszámos pótkocsit, csak a pótkocsi miatt lekorlátozza a sebességet 25km/h-ra.
Válasz #485. hozzászólásra
Mifelénk kérik a 6kg.-os poroltót is a lassú járműbe.Pedig nem kötelező tartozék!
Válasz #485. hozzászólásra
Azért nem húzhat mert az MGV akár 40km-es sebességgel is közlekedhet a piros meg max 25km
Válasz #484. hozzászólásra
Hát ez meg nekem új. Itt egy elég túlfűtött körzeti megbízott tevékenykedik, aki még az EU-s matricát is megkereste az üvegen, de azért még nem szólt, hogy a fekete rendszámos (U-val kezdődő) traki húzza a piros rendszámos pótot. Mi alapján büntetnek ilyent felétek? Kíváncsi vagyok, mert ha van jogalapja, akkor augusztusban, amikor műszakira kell vinni a trakit, átrendszámoztatom!! Az is igaz, hogy mi csak a saját cuccainkat szállítjuk így, tehát terményt egyik telephelyről a másikra, terményt a kaszálóról a telephelyre vagy a terménytárolóból az istállóba. Erre is büntetnek felétek??? Köszi a választ!
Na ez még nekem is új!Mifelén igen borsosan dijazzák a fekete rendszámos traktorosokat mert piros rendszámos pótot húznak.Ezekszerint átverik őket!Hát nem a rendőrség a legnagyobb maffia?
Fekete rendszámos traktor húzhat piros rendszámos pótot, fekete rendszámos tehergépjármű már nem húzhatja.
A piros rendszámos trakira és pótra ne kell súlyadót fizetni, mert a súlyadót szabályozó törvény nem terjed ki a lassú járművekre. Erre én hívtam fel a jegyzőnk figyelmét és vissza is vonta a súlyadós határozatot. Elvileg kérhetik azt az igazolólapot, amiben a közl.hatóság lassújárműként műszakiztatta le a pótot, bár nem értem, hogy miért, hiszen ha piros rendszáma van (Y-nal kezdődik), akkor ez azt jelenti, hogy lassú jármű.
Válasz #481. hozzászólásra
Pedig húzza
Ja!Fekete rendszámos vontató nem húzhat piros rendszámos pótot semmilyet!
Jelen jogszabályok szerint a piros rendszámos lassú jármű és pótkocsija nem minősűl gépjárműnek,így nem kell súlyadót fizetni rá!Kivéve a tudatlan önkormányzatoknál!
Sziasztok, csatlakoznék: segítséget kérek:
fekete rendszám (vontató) ugye nem húzhatja a piros rendszámos pótkocsit (18 tonnás, piros rendszámmal... ) ?
valaki írta korábban, hogy létezik olyan "kategória", hogy mezőgazdasági célra használt pótkocsi, és arra nem fizet súlyadót.
Valaki meg tudja ezt erősíteni, illetve mondani rá esetleg egy jogszabályhelyet , ami ezt lehetővé teszi?
Köszönöm előre is!
Nagyon szépen köszönöm a segitséget.Mifelénk a rend őrei szerint nem!