3 tengelyes pótot nem vizsgáztathatsz 32 tonnára semmiképp...
1. a gyártó nem adott ki 22-24 tonnánál nagyobb össztömegre lehetőséget, de
nincs is rá szükség mivel tgk a saját össztömegének csak 1,4 szeresét
húzhatja és alapjában véve a 3 tengelyesek tgk pótok.
2. nem 11 tonna X 3 = 33 a lehetőség, hanem ha emlékeim nem csalnak
1 pótkocsi tengely 8 to (ha légrugós 10 to), hátul mivel ikertengely légrugós-
ként azt hiszem 16 to.
ha 3 tengelynél pl nyerges pót és légrugós, a két szélső tengely közötti távolság kisebb mint 265 cm akkor 22 to, ha nagyobb akkor 24 to.
Tehát 1 pótkocsiból úgy tudsz kihozni 32 tonnát, hogy elöl DOLLY 10 to és
hátul tridem (3-as) tengely.
40km-re van a feldolgozó azt a távot még be lehet vállalni egy jó műszaki állapotban lévő géppel.
Mire meglesz a pót addigra a fék és a világítás is teljesen fel lesz újítva!
Én az olyanoktól félek inkább aki a 6t-ás pótkocsival akar elvinni 90-100q mert addig magasítja, főleg deszkával félelmetes mi megy erre!
Egy jo 8011-et akartam anno csak már 5 éve is elég huzos árakon keltek ezek a potok igy még olcsobban lett két kicsi amiket párba huzatunk meg kisseb gép huzza szoloba.
Azért egy hw80-11 re megsúgom a 10 tonna alma nem a kényelmesen rámegy kategória (igaz falmagasságtól függ) de nekünk 150es fallal vannak és a 100mázsa már bőven kilátszik belőle. A vontatással meg óvatosan mivel így megrakva már azért elég jó kis kilengése van kanyarokba ha siet az ember :D Én is szállítottam már nagyfülkés 55 el és oda kell ügyelni mert még 60 mázsa is megvicceli az embert.
Mg vontató vagy lassújármű az össztömege négyszeresét húzhatja átmenő fékkel, illetve mivel egy szerelvény max sulya 40t lehet így 8tonna össztömegű traki húzhat 32 tonnát 8 tonna fölött már csökken a vontatmány sulya. Mg pótkocsi tengelyterhelése pedig 11t lehet ha jól emlékszem, tehát egy 3tengelyes pótot lelehet 32tonnára vizsgáztatni. Én trakim 9 tonnás 31tonna vontatás van beírva, a 3 tengelyes pótom pedi 30tonnára van vizsgáztatva.... de itt a dombokon már 22-25 tonnánknál vannak bajok még aszfalton is. Nagyon ésszel kell menni vele. Alföldön biztosan szerencsésebb a helyzet.
Én úgy gondolom hogy egy régebbi MTZ nek egy 6 tonnás pótkocsi bőven elég, még az is tud meglepetéseket okozni főleg ha hosszú távról van szó. Nekem is van de egy forgalmasabb úton 100 mázsát vontatni biztosan nem mernék vele...
nem is azért kérdeztem, de tegyük fel 1 géped van 1db MTZ betakarítás van 2 kocsit ki akarsz vinni a földre üresen miért ne vihetné ki, hisz nem haladja meg a 14-16t amit a forgalmiban engednek.
Nekünk is egy piros rendszámos MTZ van és 14t-át húzhat alma szállítás végett egy 8t-ás kocsiban vagy 10t-ás kocsiban gondolkodunk amivel 100q almát kényelmesen el lehet vinni.
Szóval csak érdeklődésből tettem fel a kérdést.
Azért én nyugottabban járok kocsival is az utakon ha tudom hogy valaki egy piros rendszamos( kb 4 tonna) össztömegű traktorral nem akar vontatgatni 10-20 tonnákat, mert az nem erre lett kitalálva...
az rendben is van,de én azt írtam ha valamit nem tudtok akkor érdemes bemenni és előre tájékozódni,ismerősöket büntettek meg jó pár éve-lehet van már 10 is a sárga villogó miatt...gyárilag szerelt talán még a forgalmiban is szerepelt(?)bement a szabálysértésire ott elmondták neki,hogy igaza van majd kinyomtattatta az odavágó jogszabályt és a következő rendőrnek aki a villogó miatt akarta felelősségre vonni a kezébe nyomta az egész paksamétát,hogy olvassa...
nem a (mezei)rendőrt kell kérdezni hanem a szabálysértési előadót-ők intézik a szabálysértéseket és ha valamit nem is tudnak akkor is utána tudnak nézni
A rendőrök sem jól tudnak mindent! Egy falubeli rendőrrel vitatkoztam, hogy nekem B kategóriás jogsim van és ő szerinte nem vontathatok a piros rendszámúval nehéz pótkocsit. Részben neki is igaza van ugyanis ott belép egy korlátozás. Sőt mivel a T-nél ott a korlátozó kód 185-ös ismét igaza van. Csak az a gond,hogy ők már nem figyelnek a 186-os kódra amely nekem engedi a piros rendszámú akár nehéz pótkocsi vontatását. Volt már,hogy itt valakit megbüntettek emiatt. Ha én így járnék inkább kérem, hogy jelentsenek fel és a jegyzőkönyvbe bediktálnám az én verziómat.
ne foglalkozzatok az okmányirodával,be kell menni a rendőrségre és a szabálysértési előadótól kell megkérdezni....ők tudják megmondani,hogy mi alapján büntetnek
én szeirntem nem huzhat 2 potkocsit ugyanis egy potkocsi mehet de annak az egynek amihez hozzákötöd a másodikat is ugy kell vizsgázva lenni e hogy a forgalmiában a potkocsi forgalmiában! benne kell lenni hogy vontathat még egy potkocsit ehhez meg kell lenni a kiépitett dolgoknak fék hidrolika elketornikai kiépités és ott bukik meg a dolog hogy lassujármű potkocsit én ugytudom nem lehet vontatásra is vizsgáztatni.... a feketénél van az hogy kiépitések meg vannak hogy huzhat 2 ik potkocsit ha a forgalmiba be van irva !!!
ki mit tud a piros rendszámos géppel való 2 pótkocsi vontatásról?
Agroluxon olvastam h ez egyik fórumozó az okmányirodán érdeklődött és ott ha a forgalmiban az egyik részben be van írva a vontatható súly akkor lassú jármű is húzhat 2 pótkocsit. 1 órás tanakodás után mondták neki.
idézem:
"Van amikor vontathat attól füg hogyan van vizsgáztatva. A forgalmi engedélyből ott derül ki hogyha a forgalmi 2. oldalán a vontatási adatok 0.1 sorába ugyan az van írva mint (2)sorba akkor mivel átmenő fékkel vontathat tehát : vontathat két kocsit.
Ezt az okmányirodában mondták a kérdésemre. Közel egy óra tanakodás után."
Most már tényleg nem tudja a bal kéz h mit csinál a jobb!
mert nekem rendőr mondta h nem vontathat piros rendszámos 2 pótot
hogy is van ez?
Első forgalomba helyezés után küldenek törzskönyvet. Adás-vételnél kérik átírásnál, de eredet vizsgára nem kell vinni, és az új tulaj átírás után kap a nevére újat, amit postán küldenek.
Kicsit elbizonytalanodtam, kérem segítsetek.
Piros rendszámos gépnek, kell törzskönyvnek lenni?
Illetve tudja valaki, hogy mennyi egy piros rendszámos gép átíratási költsége?
Szerintem fekete rendszámos pótkocsira kell fizetni. Pár éve érdeklődtem utána az okmányirodán, mikor pótkocsit akartam venni, akkor is azt mondták, hogy a fekete rendszámosra van súlyadó, a piros rendszámosra nincs.
Köszönöm, nem értetlenkedni akarok, de itt a mentességben konkrétan csak a mezőgazdasági vontató, illetve a lassú jármű és annak pótkocsija van megemlítve, hol van a fekete rendszámos pót, mert ezek szerint ha fekete rendszámos mg vontatóval húzod, akkor ugye az nem "lassú jármű és annak pótkocsija"?!
Vagy rosszul értem?
A jelenlég érvényes szabályozás szerint a teljesítményadó kalkulátor használatakor a fizetendő adó mértékét illetően az alábbi díjakkal számolhatunk minden egyes kilowatt után:
– gépjármű első 3 évében 345 Ft,
– 4 és 7 év között 300 Ft,
– 8 és 11 év között 240 Ft,
– 12 és 15 év között 185 Ft,
– minden 16 év feletti gépjármű után 140 Ft
A teljesítményadót az üzembentartó, illetve tulajdonos kell megfizesse a helyi, illetve kerületi önkormányzat adóosztályának. A teljesítményadó éves összegét két részletben kell megfizetni minden évben március 15-ig és szeptember 15-ig. Amennyiben valaki nem ismeri gépjárműve teljesítményét, a teljesítményadó kalkulátor a lóerőben megadott értéket átváltja kW-ra a 1KW=1,36LE képlet szerint.
Nem kell azonban gépjárműadót fizetni:
belföldi rendszámtáblával ellátott mezőgazdasági vontatóra,
külföldön nyilvántartott tehergépjárművek közül azokra, amelyek az Európai Unió valamely tagállamában vannak nyilvántartva,
lassú járműre és a lassú jármű pótkocsijára,
munkagépre,
az ún. „méhesházas” gépjárművekre,
CD, CK, DT és Z betűjelű rendszámtáblával ellátott gépjárműre, valamint a muzeális jellegű gépjárműre (OT rendszámú) Ez elég lesz?
mert visszaminösiteni lehetséges de felminösíteni nem ezért lehet kamion potot is pirosra vizsgáztatni de azt utánna már feketére nem lehet....legalábbis én is igy tudom
966 hozzászólás
Válasz #453. hozzászólásra
3 tengelyes pótot nem vizsgáztathatsz 32 tonnára semmiképp...
1. a gyártó nem adott ki 22-24 tonnánál nagyobb össztömegre lehetőséget, de
nincs is rá szükség mivel tgk a saját össztömegének csak 1,4 szeresét
húzhatja és alapjában véve a 3 tengelyesek tgk pótok.
2. nem 11 tonna X 3 = 33 a lehetőség, hanem ha emlékeim nem csalnak
1 pótkocsi tengely 8 to (ha légrugós 10 to), hátul mivel ikertengely légrugós-
ként azt hiszem 16 to.
ha 3 tengelynél pl nyerges pót és légrugós, a két szélső tengely közötti távolság kisebb mint 265 cm akkor 22 to, ha nagyobb akkor 24 to.
Tehát 1 pótkocsiból úgy tudsz kihozni 32 tonnát, hogy elöl DOLLY 10 to és
hátul tridem (3-as) tengely.
Válasz #464. hozzászólásra


Jok a fékek akkorát ránt a trakin hogy hasba vág a kormány.Féknélkül siklo pályán lenne mint az ürsiklo.
Válasz #456. hozzászólásra
inkább a megállás a kérdéses
Válasz #461. hozzászólásra
grat hozzá gondolom szerette a szkán
Válasz #451. hozzászólásra
40km-re van a feldolgozó azt a távot még be lehet vállalni egy jó műszaki állapotban lévő géppel.
Mire meglesz a pót addigra a fék és a világítás is teljesen fel lesz újítva!
Én az olyanoktól félek inkább aki a 6t-ás pótkocsival akar elvinni 90-100q mert addig magasítja, főleg deszkával félelmetes mi megy erre!
Válasz #458. hozzászólásra


tegnap sikerült egy 414-es nettó nekünk is Sc124+bss3teng
Piros, és Zöld rendszám hosszabbításban tudok segíteni...
Egy jo 8011-et akartam anno csak már 5 éve is elég huzos árakon keltek ezek a potok igy még olcsobban lett két kicsi amiket párba huzatunk meg kisseb gép huzza szoloba.

Válasz #456. hozzászólásra
még halkabban hogy new holland 8870 +HW-8011-es 2 db 40-41 tonna raksúly ( nem az én gépem )
Válasz #456. hozzászólásra

NH - M160 - 2 db hw8011 --- netto 301 mázsa:):)
Csak halkan mondom 2Xmbp 6.5 169q buza+mtz-892 42km/h végsebesség


Azért egy hw80-11 re megsúgom a 10 tonna alma nem a kényelmesen rámegy kategória (igaz falmagasságtól függ) de nekünk 150es fallal vannak és a 100mázsa már bőven kilátszik belőle. A vontatással meg óvatosan mivel így megrakva már azért elég jó kis kilengése van kanyarokba ha siet az ember :D Én is szállítottam már nagyfülkés 55 el és oda kell ügyelni mert még 60 mázsa is megvicceli az embert.
A jogsiba a T betű után mit jelentenek a kódok? Hol lehet az megnézni?
Most nincs itt a jogsim de sima Bsem van.
Mg vontató vagy lassújármű az össztömege négyszeresét húzhatja átmenő fékkel, illetve mivel egy szerelvény max sulya 40t lehet így 8tonna össztömegű traki húzhat 32 tonnát 8 tonna fölött már csökken a vontatmány sulya. Mg pótkocsi tengelyterhelése pedig 11t lehet ha jól emlékszem, tehát egy 3tengelyes pótot lelehet 32tonnára vizsgáztatni.
Én trakim 9 tonnás 31tonna vontatás van beírva, a 3 tengelyes pótom pedi 30tonnára van vizsgáztatva.... de itt a dombokon már 22-25 tonnánknál vannak bajok még aszfalton is. Nagyon ésszel kell menni vele. Alföldön biztosan szerencsésebb a helyzet.
Válasz #451. hozzászólásra
Én úgy gondolom hogy egy régebbi MTZ nek egy 6 tonnás pótkocsi bőven elég, még az is tud meglepetéseket okozni főleg ha hosszú távról van szó. Nekem is van de egy forgalmasabb úton 100 mázsát vontatni biztosan nem mernék vele...
Válasz #449. hozzászólásra
nem is azért kérdeztem, de tegyük fel 1 géped van 1db MTZ betakarítás van 2 kocsit ki akarsz vinni a földre üresen miért ne vihetné ki, hisz nem haladja meg a 14-16t amit a forgalmiban engednek.
Nekünk is egy piros rendszámos MTZ van és 14t-át húzhat alma szállítás végett egy 8t-ás kocsiban vagy 10t-ás kocsiban gondolkodunk amivel 100q almát kényelmesen el lehet vinni.
Szóval csak érdeklődésből tettem fel a kérdést.
Válasz #431. hozzászólásra
fekete rendszámos mg pót vissza van korlátozva 40km/h-ra a forgalmijába.
Válasz #433. hozzászólásra

Azért én nyugottabban járok kocsival is az utakon ha tudom hogy valaki egy piros rendszamos( kb 4 tonna) össztömegű traktorral nem akar vontatgatni 10-20 tonnákat, mert az nem erre lett kitalálva...
Válasz #437. hozzászólásra
Csörgess meg és mesélek ezt-azt.
Válasz #446. hozzászólásra

4 éve van nálunk és az összes papírja 1 db adásvételi, meg ugye a zöldrendszámos papírok megvannak...
Válasz #443. hozzászólásra
Akkor minden papírt előkeresni számlát,vámpapírt ha még junió elött vettétek,kinti brieffet stb,ha mgvan minden nem bonyolúlt
Válasz #444. hozzászólásra
az rendben is van,de én azt írtam ha valamit nem tudtok akkor érdemes bemenni és előre tájékozódni,ismerősöket büntettek meg jó pár éve-lehet van már 10 is a sárga villogó miatt...gyárilag szerelt talán még a forgalmiban is szerepelt(?)bement a szabálysértésire ott elmondták neki,hogy igaza van majd kinyomtattatta az odavágó jogszabályt és a következő rendőrnek aki a villogó miatt akarta felelősségre vonni a kezébe nyomta az egész paksamétát,hogy olvassa...
Válasz #442. hozzászólásra
Oké, de én az út szélén a mezei rendőrrel fogok találkozni!
Válasz #441. hozzászólásra


Nem venni akarok hanem saját és lejárt a zöld és inkább piros kellene helyette akkor nem kellene félni hogy megállít a rend őre
Más: ment egy mail majd ha adja időd nézzél már rá légyszi
Válasz #439. hozzászólásra
nem a (mezei)rendőrt kell kérdezni hanem a szabálysértési előadót-ők intézik a szabálysértéseket és ha valamit nem is tudnak akkor is utána tudnak nézni
Válasz #437. hozzászólásra




Az ilyen traktort felejtsd el,értéke 60ft/kg
Válasz #431. hozzászólásra
ha korlátozás mentes akkor igen,de mivel van feketerendszámos MG-pót javarészt 40km/h-s max-al, azt azért teherautóval nem szabad,
A rendőrök sem jól tudnak mindent! Egy falubeli rendőrrel vitatkoztam, hogy nekem B kategóriás jogsim van és ő szerinte nem vontathatok a piros rendszámúval nehéz pótkocsit. Részben neki is igaza van ugyanis ott belép egy korlátozás. Sőt mivel a T-nél ott a korlátozó kód 185-ös ismét igaza van. Csak az a gond,hogy ők már nem figyelnek a 186-os kódra amely nekem engedi a piros rendszámú akár nehéz pótkocsi vontatását. Volt már,hogy itt valakit megbüntettek emiatt. Ha én így járnék inkább kérem, hogy jelentsenek fel és a jegyzőkönyvbe bediktálnám az én verziómat.
ne foglalkozzatok az okmányirodával,be kell menni a rendőrségre és a szabálysértési előadótól kell megkérdezni....ők tudják megmondani,hogy mi alapján büntetnek
traktort zöldrendszámról pirosra át lehet vizsgáztatni??
ha igen milyen okmányok kellenek hozzá?
előre is köszi 
Válasz #435. hozzászólásra
akkor az okmányirodában félrevezetik az embereket!
Eddig én is úgy tudtam h egy pótkocsi mely nem haladja meg a gép vontatási össztömegét.
Válasz #433. hozzászólásra
én szeirntem nem huzhat 2 potkocsit ugyanis egy potkocsi mehet de annak az egynek amihez hozzákötöd a másodikat is ugy kell vizsgázva lenni e hogy a forgalmiában a potkocsi forgalmiában! benne kell lenni hogy vontathat még egy potkocsit ehhez meg kell lenni a kiépitett dolgoknak fék hidrolika elketornikai kiépités és ott bukik meg a dolog hogy lassujármű potkocsit én ugytudom nem lehet vontatásra is vizsgáztatni.... a feketénél van az hogy kiépitések meg vannak hogy huzhat 2 ik potkocsit ha a forgalmiba be van irva !!!
Válasz #431. hozzászólásra
elméletileg miért ne húzhatná?
ki mit tud a piros rendszámos géppel való 2 pótkocsi vontatásról?
Agroluxon olvastam h ez egyik fórumozó az okmányirodán érdeklődött és ott ha a forgalmiban az egyik részben be van írva a vontatható súly akkor lassú jármű is húzhat 2 pótkocsit. 1 órás tanakodás után mondták neki.
idézem:
"Van amikor vontathat attól füg hogyan van vizsgáztatva. A forgalmi engedélyből ott derül ki hogyha a forgalmi 2. oldalán a vontatási adatok 0.1 sorába ugyan az van írva mint (2)sorba akkor mivel átmenő fékkel vontathat tehát : vontathat két kocsit.
Ezt az okmányirodában mondták a kérdésemre. Közel egy óra tanakodás után."
Most már tényleg nem tudja a bal kéz h mit csinál a jobb!
mert nekem rendőr mondta h nem vontathat piros rendszámos 2 pótot
hogy is van ez?
Válasz #431. hozzászólásra
én úgy gondolom hogy igen de nem 100%
A fekete rendszámos pótkocsit húzhatja traktor és teherautó is?
Jövőhéten vizsgázik a piros rendszámos 820.2 fekete rendszámra tipusvizsga keretében a megyénél. A pótkocsinál szerintem sem lehet ezt megcsinálni
Köszönöm mindenkinek!
Piros rendszámos MTz vételnél, tavaly fizettem 21 900 Ft-ot.
Átírás, forgalmi, törzskönyv (postán küldték) stb... Eredetvizsgálat nem kellet.
Válasz #424. hozzászólásra
Első forgalomba helyezés után küldenek törzskönyvet. Adás-vételnél kérik átírásnál, de eredet vizsgára nem kell vinni, és az új tulaj átírás után kap a nevére újat, amit postán küldenek.
Válasz #425. hozzászólásra
Tavaj januárban vettem egy mtz-t. Törzskönyv nem kellett.
Válasz #424. hozzászólásra
Kell törzskönyv a pirosnak is. 6000ft a törzskönyv, 4800ft az igazoló lap(forgalmi), ezek az átírási költségek.
Üdv!
Kicsit elbizonytalanodtam, kérem segítsetek.
Piros rendszámos gépnek, kell törzskönyvnek lenni?
Illetve tudja valaki, hogy mennyi egy piros rendszámos gép átíratási költsége?
Köszi
Válasz #422. hozzászólásra
Szerintem fekete rendszámos pótkocsira kell fizetni. Pár éve érdeklődtem utána az okmányirodán, mikor pótkocsit akartam venni, akkor is azt mondták, hogy a fekete rendszámosra van súlyadó, a piros rendszámosra nincs.
Válasz #421. hozzászólásra
Köszönöm, nem értetlenkedni akarok, de itt a mentességben konkrétan csak a mezőgazdasági vontató, illetve a lassú jármű és annak pótkocsija van megemlítve, hol van a fekete rendszámos pót, mert ezek szerint ha fekete rendszámos mg vontatóval húzod, akkor ugye az nem "lassú jármű és annak pótkocsija"?!
Vagy rosszul értem?
Válasz #420. hozzászólásra
A jelenlég érvényes szabályozás szerint a teljesítményadó kalkulátor használatakor a fizetendő adó mértékét illetően az alábbi díjakkal számolhatunk minden egyes kilowatt után:
– gépjármű első 3 évében 345 Ft,
– 4 és 7 év között 300 Ft,
– 8 és 11 év között 240 Ft,
– 12 és 15 év között 185 Ft,
– minden 16 év feletti gépjármű után 140 Ft
A teljesítményadót az üzembentartó, illetve tulajdonos kell megfizesse a helyi, illetve kerületi önkormányzat adóosztályának. A teljesítményadó éves összegét két részletben kell megfizetni minden évben március 15-ig és szeptember 15-ig. Amennyiben valaki nem ismeri gépjárműve teljesítményét, a teljesítményadó kalkulátor a lóerőben megadott értéket átváltja kW-ra a 1KW=1,36LE képlet szerint.
Nem kell azonban gépjárműadót fizetni:
belföldi rendszámtáblával ellátott mezőgazdasági vontatóra,
külföldön nyilvántartott tehergépjárművek közül azokra, amelyek az Európai Unió valamely tagállamában vannak nyilvántartva,
lassú járműre és a lassú jármű pótkocsijára,
munkagépre,
az ún. „méhesházas” gépjárművekre,
CD, CK, DT és Z betűjelű rendszámtáblával ellátott gépjárműre, valamint a muzeális jellegű gépjárműre (OT rendszámú) Ez elég lesz?
Válasz #419. hozzászólásra
Akkor segíts már legyél szíves, hogy hol is van az a §, ahol ez le van írva, mert én sem szeretnék feleslegesen fizetni! Köszönöm!
Válasz #414. hozzászólásra

Nekem is van fekete rendszám, nem kell sújadót fizetni!! Amelyik önkormányzat kéri az CSAL, annak idején nálunk is próbálkoztak de nem jött be nekik
Válasz #416. hozzászólásra
habár ők lehet h már feketével vették...
Válasz #415. hozzászólásra
ezért lehet kamion potot is pirosra vizsgáztatni de azt utánna már feketére nem lehet....legalábbis én is igy tudom
mert visszaminösiteni lehetséges de felminösíteni nem