Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak619 FtEUR410 FtUSD391.85 FtCHF438.79 FtGBP494.8 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Sikerült megoldani a bekötést .Köszönöm a hozzászólást ,elsőre én is így kötöttem be ahogyan a hozzászólásban leírták, működött fel és le csak lassú volt.Köszönöm a tanácsot.
nem nagy segítség de elindulásban azért segít. szóval az utolsó képen vagy képeken az alsóra kötöd a szivattyút és a felsőre a visszatérő ágat /résolajat/ vagy fordítva. ami maradt 2db helyre kötöd a munkahengert a felső nyom az alsó süllyeszt így az ekéd működni fog de majd biztos jön valaki aki majd jobban tudja elmagyarátnni
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni .Bolgár targonca vezérlőtömb bekötésével kapcsolatban.Hová kell kötnöm a szivattyút ,a tartályba visszatérőt és a tömb után lévő 2 irányú munkahenger két csövét ,hogy működtesse az ekét fel és le.Válaszokat előre is köszönöm.Sajnos nem értek hozzá.
Válasz gabika82 #471. hozzászólásáraBiztos neked gyárilag betettek egy plusz szelepet!Ezen a szelepen melyik az a visszafolyó ág?Milyen szelep volt benne?Csak próbáltam segíteni Okos tojás!Mindenkinek nem lehet annyi mint neked!De itt kérdezősködsz!
Válasz medikus #470. hozzászólásáravan külön a szivatyúnál is szűrő meg volt a visszafójó cső végén meg ebbe volt a szelep is!! de te eszt biztos jobban tudod okostojásTTT
Válasz gabika82 #466. hozzászólásáraA szűrő biztos nem a visszafolyó ág!A szelepet akkor mi védi a szennyeződéstől,eltömődéstől?Szűrőt a szivattyú vagy szelep elé illik tenni!
Válasz Szeni #464. hozzászólásáraTe hol látod a betűket?Ha szűkítőt teszel a bemenetre,elébe kellene egy nyomás szabályzó is,nehogy a szivattyún keletkező túlnyomás szét vesse azt!
Válasz Szeni #464 hozzászól megoldodott a probléma hála neked! a visza fojó ágba volt egy szűrő meg egy szelep, kiiktattam öket és a probléma megszünt!! mégegyszer kössz,
Válasz Szeni #464. hozzászólásáraAzé úszóba nem kéne nekijje emelni, meg a másik két állás közü, ami nem semleges is csak az egyikbe hehe. Ha a visszafolyóra van kötve a szivattyú akkó emehet esetleg úszóba.
Válasz gabika82 #462. hozzászólásáraA bekötés, amit írtál, szerintem jó, de ellenőrizni kellene. Le kellene venni a csöveket,és át kellene fújni levegővel. Akkor egyértelműen meg lehetne állapítani a helyes bekötési pontokat. Ha ez az ellenőrzés is ugyan azt eredményezi, mint az eredeti, akko én egy szükítőt tennék be a bemenetre, nem tudom, mennyire fontos dolgot csinál, esetleg megérdemelne egy állítható fojtót, amit 1-2 ezerért lehet kapni, és akkor nem kell kísérletezni a szükítővel.
Válasz Szeni #461. hozzászólásáraVagy nem jól van bekötve!Leállított motornál,szivattyúnál még jó hogy nem emel!Nem kap ellen nyomást!Ahol vette,ott megmondják melyik a bemenő,és elmenő ág!Azzal kellene kezdeni!
Válasz gabika82 #460. hozzászólásáraHa senki nem tippel, akkor én tippelnék egyet. Szerintem semmi baja nincs az egésznek, csak annyi, h. a visszatérő ág valami ok folytán (szűk keresztmetszet, a visszatérő ágban lévő szűrő ellenállása,a bejövő olaj nagy mennyisége.....stb ) nem szállítja el könnyebén, és elég kis nyomások az olajat, és ezért csinál nyomást még úszóban is a munkahengerben. Ellenőrizhető, ha úszóba kapcsolsz, és kikapcsolod a szivattyút. Ekkor visszanyomható lesz a munkahenger.......gondolom én, mint hidraulikus médium
sziasztok!lenne egy kis problémám,vásároltam 1ggy vezértömböt 4 állású ugyan az mint az mtz 1 es álásba emel 2 álásba semleges 3 állásban sülyeszt 4 állásba úszó, na már most eszt rá kötöttem egy 1 es müködésű munkahengere, a jelenség az lett hogy 1 es állásba emel 2 álásba semit 3 állásba emel és uszóba is emel!! A p a szivatyúra kötöttem a t a viszafojó ez az a tömb
Válasz fida91 #457. hozzászólására OK csak az a gond hogy ezt egy bourgoin csőtörőre szeretném feltenni a gyári asztala helyett. Azt egy ilyen hidrómotor hajtja. A gyári asztal viszont nagyon kacifántos meg ráadásul a kukiszárat is szinte egyben hagyja, ha cserélem a hidrómotort akkor cserélnem kell a meghajtó szivattyút is, az meg már nem egyszerű.
Válasz JOSEY #455. hozzászólására Lassan felfogom nem mindenki gépészmérnök.És akkor a fő kérdés hány ló kell egy 4 soros zúzó nélküli mfka kuki asztalnak???
Válasz JOSEY #450. hozzászólására Köszönöm a segítséget. Akkor 33 lóerős vagy 40?? /Vagy úgy írtad hogy 33.5 kw 40 le mert úgy nem jön ki/ És ez mennyire tuti, mert egy 4 soros mfka asztalt szeretnék hajtani vele és elég nagy munka lesz átszerelni.
2 irányú munkahenger (homlokrakodón) felső részén van egy menetes lyuk, és ha erre leejt csöpög belőle olaj. Bedugózhatom egy egyszerű csavarral, vagy egy szuszogót kell bele vennem?
ha tengelyenként hajtod meg az nem túl jó.
gondold végig, ha csak az egyik tengelyen tud erőt kifejteni mert a többi kapar csak.
ha úgy csinálod, hogy a ~50kW motor teljesítményedet a 3 hidra elosztod 1:1:1 arányban akkor csak harmad erővel tudja hajtani maximum azt a hidat. Stimm ?
ha meg mindegyik hídra teszel akkora motort hogy teljes erő rámehessen kb. a gatyád rámegy.
na ezért ez úgy szokott lenni hogy egy bazinagy hidromotor és szivattyú van a gépben, onnantól mechanikus a kapcsolat.
ezt a láncot booginak meg nyugodtan felejtsed el :D
neked egy cirka 50 kW teljesítményű motor kéne. meg hozzá egy szivattyú.
azontúl van bennük egy bolygókerekes rendszerű váltó és/vagy egy tolófogaskerekes váltó. mechanikus.
nekem egyszerű masinám van ezen elekrto-pneumatikus tolófogaskerekes a terepváltó (2 sebességes) terhelés alatt kapcsolható váltó szintén két sebességgel. ez hidrosztatikus.
modern gépekben csak golygóműves szokott lenni, és nem elektropneumatikus, hanem kompjúúúter vezérelt elektrohidraulikus rendszerű.
sokkal bonyolultabb ez mint gondolod.
a boogie is.
nem maga a hajtás átvitel a nagy nehézség, hanem annak igencsak böszmének kell lenni, amikor kormányzol sikál mint az állat. rettenetes erők tudnak ott feszülni oldalirányban, tisztességes erőkarral párosítva.
gemenci forwarderrel jobban jársz.
vehetsz készen is, szoktak árulni.
bár azok alatt nem rába hidak vannak, így a difizár kérdés ugrott de ennek ellenére elmennek tökön babon velük.
forwarder nem arra való hogy fát hordjál vele le mondjuk egy hegyről.
forwardernek más a célja.
azt arra használják hogy a tőmelletti felkészített anyagot depózzák. ~ 800 méter átlag közelítési táv felett nemigen érnek sokat.leginkább semmit :D
a közelítő eszközök vannak erre, RP-12 néven találsz ilyet.
az egy 12 erdeiköbméteres, nem hajtott tengelyű, daru nélküli, boogies anyagszállító pótkocsi t-150 után.
pontosabban egy módosított t-150 es után való. azon van a daru, megvancsinálva neki a talpalás és a derékzár. neki a dolga a depózott anyagot szállítani tovább.
ugyanakkora rakfelületű forwardert megeszi keresztbe ebben a feladatkörben. ezért csinálták.
az neki a neve hogy kihordó szerelvény.
s így néz ki :
Igazábol azért akarom hidrósra mert a mehanikus hajtásban nemvagyok otthon de a hiraulikában meg igen. A booogie felfüggesztés nemnagy szám mert láttam a you tube-on hogyan csináltak ilyent. van egy diffi középen és kétoldarra megy a tengely ott lánckerekek vannak rajta és a kerék tengelyen is és láccal viszik át a hajtást. nemtudom mennyire stapabító de szerintem egyszerűen meglehet csinálni. Csak a hidrómoci teljesíményét nemtudom mekkora legyen? én egy 12Kw-ost néztem tengelyenként de nemtudom elég lenne-e?
Másik meg amiért akarok ilyen gépet mert erre talán nemkell rendszám,és ezzel megtudnám egyedül is oldani a fa hazahordását sárban is. Most egy 50-es mtz-m van és egy román 5,5, tonnás pót de ezzel is elgég közlekedni sárban itt Tolna északi részén, itt nagyon meredek dombok vannak ahonnan le kell hordanom a fát és sokszor fékörözben tudok csak lejönni és ez már az agyamra megy.
ha rám hallgatsz, akkor azt csinálod ami már bevállt.
anno amikor még volt ebben az országban fejlesztés az erdészeti mérnöki tudomisten kicsodák a gemenci erdőgazdaságban ilyesmi masinát akartak előállítani, s megszületett a gemenci forwarder.
veszel egy t-150 est, a seggét lebontod, és megnyújtod.
aztán arra már ráteheted a darudat.
hidakat meg kicseréled rába hidakra.
azért cseréled ki mert azon van difizár, az meg erdőn kell.
daru nélkül ez 2 millió forintban megáll.
a daru lehet kcr 5010 vagy 8014 es, ezek beválltak erdőn.
ha sok pénzed van akkor meg loglift.
nem jösz ki olcsóbban ha máshogy próbálod.
a t-150 es motorja még lehet nagy is lesz neked ehhez, kicserélheted egy kisebbre.
80 lóerő bőven elég, gyorsan úgyse fogsz menni az meg elég erő ehhez.
a raktér 12 erdei köbméternél nem kell hogy nagyobb legyen. a kormányt érdemes kicserélni rába 250 orbitra.
daru hajtó szivattyúkat az eredeti TLT kihajtásról van értelme hajtani.
ha dupla tengelyt akarsz hátra az necces, oda boogie felfüggesztést kéne csinálni ami bonyolult, és 99% hogy nem tudnád megoldani.
sok szerszámgépes munka kellene hozzá, és nemsok olyan hely van ahol elég nagy masinák vannak ehhez.
hidrohajtást én nem szeretem.
van hidromotoros forwarderem, nem jó egyszerűen. drága fenntartani, nem reagál úgy mint egy sima hagyományos kuplung és váltó páros.
télen sokat kell melegíteni, nyáron ha meg kell kínozni felmelegszik az olaj és kevésbé tud átvinni erőt.
6-8 erdei köbméterig egy sima pótkocsi jobb ötlet.
to88 ból lehet jókat. ott adott neked a dupla tengely, terhet bírja. egy egyeneshidas mtz simán elviszi, 4010 es kcr bőségesen elég is rá. mozgékony is.
egyszerűnek tűnik a hidrohajtás, meg kényelmesnek. de saját tapasztalatom hogy ez csak viszonylagos.
Helló! Én új vagyok itt, nekem van egy markolóm a T-16osomon, gyári a gép, én sem értem hogy működik, de a két tömb előtt egy Y-al szét van osztva a nyomóág és a két tömböt összeköti egy vékony cső. Bár ez rakodógép vezérlőtömb, tehát nem marad a kar ott ahová húzom, és nincs is úszó állás. De amúgy külsőre ugyan olyan mint az MTZ tömb. Valószínű a két tömbböt összekötő cső lesz az okosság, mert ha az egyik tömbbel munkát végzek akkor átküldhet valami vezérlő olajat a másik tömbbe ami üresben van és lezárja annak is a visszatérő ágát. Mert a visszatérő ágak is csak egy sima Y cső és megy bele a tartályba.
A másik T-16os meg orbitos, az úgy van megoldva ahogy mondjátok, sima 1es NS-10 szivattyú, kijön a nyomóág, belemegy az orbitba, majd az orbitból megy a vezérlőtömbbe.
Ez nem az én gépem, csak egy kép, mert az enyémet még nem fotóztam le úgy, hogy ez látszódjon. De a veztömb oldalán a szélső műveleteknek van egy második kivezetése, vakcsavarral ledugózva, azok mellett van egy kisebb csavar, az tudhatja ezt a csíziót. Szerintem.
A szivattyúból a rakodó elosztóba/P/, onnan vissza/N/ az mtz elosztóba.A rakodón lévő harmadik kimenetből /T/ pedig a tartályba.Az mtz elosztón pedig a résolaj vissza a tartályba.Így van bekötve és.....
Nekem évente 4 szivattyút kell cserélni mert folyamatosan sír és megeszi.Letudod fotózni melyik volt az a csavar?Bár nekem is sorba van kötve,mégsem jó valami.A szivattyú, és a 2db elosztó is új!
Szeretnék csinálni egy olyan gépet ami felrakja magára a rönkfát és kiviszi az erdőböl.
egy 3 tengelyes gép lenne az elején lenne a motor hidraulika, fülke és minden vezérlése. elöl egy tengely lenne és a derek csuklós lenne a kormányzása,hátul kettő tengelye lenne mert ott vinné a rönköket.+ôtt lenne a daru is. 3 hidromotor hajtaná a 3 tengelyt. a szivattyú pedig a motorra lenne ráépítve ógy hogy direktben hajtsa a moci. szerintetek hány Cm3 hidromotorok kellenének hogy meredek úton is könnyen felmenjen a gép rakottan is.
meg mekkora szivattyú kellene hogy a hajtást a kormányt és a darut is eltudja látni olajjal?
A hidromotorok közvetlen hajtanák a hidakat.
A fokozatmentes hajtást hogyan tudnám megoldani elektromos szeleppel rendelkező joystickal?
A szivattyú még eredeti, semmi gond nem volt vele. A kék új vezértömbbel volt baj, hogy azt is vissza kellett vezetni a tartályba egy olyan lukbó, ami gyárilag vascsavarral volt ledugózva hehe.
A gyári vezérlő tömbről lekötöd a nyomóágat,bele az utólagos tömb nyomóoldalára.Innen a visszatérőt bele a gyáriba a nyomóágba.Így sorba van kötve a két tömb,mindkettő működik egymástól függetlenül és minden gyári funkció megmarad.
1123 hozzászólás
Sikerült megoldani a bekötést .Köszönöm a hozzászólást ,elsőre én is így kötöttem be ahogyan a hozzászólásban leírták, működött fel és le csak lassú volt.Köszönöm a tanácsot.
Válasz dudasnori #473. hozzászólásáraSzia!
nem nagy segítség de elindulásban azért segít. szóval az utolsó képen vagy képeken az alsóra kötöd a szivattyút és a felsőre a visszatérő ágat /résolajat/ vagy fordítva. ami maradt 2db helyre kötöd a munkahengert a felső nyom az alsó süllyeszt így az ekéd működni fog de majd biztos jön valaki aki majd jobban tudja elmagyarátnni
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni .Bolgár targonca vezérlőtömb bekötésével kapcsolatban.Hová kell kötnöm a szivattyút ,a tartályba visszatérőt és a tömb után lévő 2 irányú munkahenger két csövét ,hogy működtesse az ekét fel és le.Válaszokat előre is köszönöm.Sajnos nem értek hozzá.
Válasz gabika82 #471. hozzászólásáraBiztos neked gyárilag betettek egy plusz szelepet!Ezen a szelepen melyik az a visszafolyó ág?Milyen szelep volt benne?Csak próbáltam segíteni Okos tojás!Mindenkinek nem lehet annyi mint neked!De itt kérdezősködsz!
Válasz medikus #470. hozzászólásáravan külön a szivatyúnál is szűrő meg volt a visszafójó cső végén meg ebbe volt a szelep is!! de te eszt biztos jobban tudod okostojásTTT
Válasz gabika82 #466. hozzászólásáraA szűrő biztos nem a visszafolyó ág!A szelepet akkor mi védi a szennyeződéstől,eltömődéstől?Szűrőt a szivattyú vagy szelep elé illik tenni!
Válasz Szeni #464. hozzászólásáraTe hol látod a betűket?Ha szűkítőt teszel a bemenetre,elébe kellene egy nyomás szabályzó is,nehogy a szivattyún keletkező túlnyomás szét vesse azt!
Válasz Sötét Paraszt #467. hozzászólásáraBiztos nem az volt a baja.
Válasz gabika82 #466. hozzászólásáraHát ha ez vót a baja, akkó a szivattyú is sírhatott, meg az égész melegedhetett.
Válasz Szeni #464 hozzászól megoldodott a probléma hála neked! a visza fojó ágba volt egy szűrő meg egy szelep, kiiktattam öket és a probléma megszünt!! mégegyszer kössz,
Válasz Szeni #464. hozzászólásáraAzé úszóba nem kéne nekijje emelni, meg a másik két állás közü, ami nem semleges is csak az egyikbe hehe. Ha a visszafolyóra van kötve a szivattyú akkó emehet esetleg úszóba.
Válasz gabika82 #462. hozzászólásáraA bekötés, amit írtál, szerintem jó, de ellenőrizni kellene. Le kellene venni a csöveket,és át kellene fújni levegővel. Akkor egyértelműen meg lehetne állapítani a helyes bekötési pontokat. Ha ez az ellenőrzés is ugyan azt eredményezi, mint az eredeti, akko én egy szükítőt tennék be a bemenetre, nem tudom, mennyire fontos dolgot csinál, esetleg megérdemelne egy állítható fojtót, amit 1-2 ezerért lehet kapni, és akkor nem kell kísérletezni a szükítővel.
Válasz Szeni #461. hozzászólásáraVagy nem jól van bekötve!Leállított motornál,szivattyúnál még jó hogy nem emel!Nem kap ellen nyomást!Ahol vette,ott megmondják melyik a bemenő,és elmenő ág!Azzal kellene kezdeni!
Válasz Szeni #461. hozzászólásáraköszönöm !!! a mikor levan álitva a gép akor simán vissza enged!!
Válasz gabika82 #460. hozzászólásáraHa senki nem tippel, akkor én tippelnék egyet. Szerintem semmi baja nincs az egésznek, csak annyi, h. a visszatérő ág valami ok folytán (szűk keresztmetszet, a visszatérő ágban lévő szűrő ellenállása,a bejövő olaj nagy mennyisége.....stb ) nem szállítja el könnyebén, és elég kis nyomások az olajat, és ezért csinál nyomást még úszóban is a munkahengerben. Ellenőrizhető, ha úszóba kapcsolsz, és kikapcsolod a szivattyút. Ekkor visszanyomható lesz a munkahenger.......gondolom én, mint hidraulikus médium
sziasztok!lenne egy kis problémám,vásároltam 1ggy vezértömböt 4 állású ugyan az mint az mtz 1 es álásba emel 2 álásba semleges 3 állásban sülyeszt 4 állásba úszó, na már most eszt rá kötöttem egy 1 es müködésű munkahengere, a jelenség az lett hogy 1 es állásba emel 2 álásba semit 3 állásba emel és uszóba is emel!! A p a szivatyúra kötöttem a t a viszafojó ez az a tömb
Válasz fida91 #457. hozzászólására OK csak az a gond hogy ezt egy bourgoin csőtörőre szeretném feltenni a gyári asztala helyett. Azt egy ilyen hidrómotor hajtja. A gyári asztal viszont nagyon kacifántos meg ráadásul a kukiszárat is szinte egyben hagyja, ha cserélem a hidrómotort akkor cserélnem kell a meghajtó szivattyút is, az meg már nem egyszerű.
Válasz rsándor #456. hozzászólásáranics azzal semmi baj, azért lóg mindenki itt a fórumon, hogy ahogy tudjuk segitsük egymást
Válasz JOSEY #455. hozzászólására Lassan felfogom nem mindenki gépészmérnök.És akkor a fő kérdés hány ló kell egy 4 soros zúzó nélküli mfka kuki asztalnak???
Válasz rsándor #454. hozzászólásáraigy van
Válasz JOSEY #453. hozzászólására Tehát a 33 lovat tuja folyamatosan?
Válasz rsándor #451. hozzászólásáraa nagyobb teljesítményhozam szakaszos üzemmódban percenként max 10%-os idő leterheltség mellett
Válasz a2457 #449. hozzászólására Köszönöm a segítséget, ez a típusa tuti.
Válasz JOSEY #450. hozzászólására Köszönöm a segítséget. Akkor 33 lóerős vagy 40?? /Vagy úgy írtad hogy 33.5 kw 40 le mert úgy nem jön ki/ És ez mennyire tuti, mert egy 4 soros mfka asztalt szeretnék hajtani vele és elég nagy munka lesz átszerelni.
Válasz rsándor #448. hozzászólásáramár nincs a gyártásban, de 200cm3-es 33,5/40 lovas szivattyú
Válasz rsándor #448. hozzászólásárahttp://sauer-danfoss.cohimar.com/OMT.pdf
ebben a katalógusban nincsen ilyen.
biztosan ez a típusa ?
151B0201 danfos típusú hidromotor teljesítménye érdekelne ha segítene valaki megköszönném.
Válasz #445. hozzászólásra
Stidem ,
mindennel foglalkoznak.
google a barátod.
szükség esetén ha gondolod van ismerettségem.
Válasz #445. hozzászólásra
miénkre pl 60ezer ft körül van nem hiszem hogy érdemes felujjitással foglalkozni ....
New holland traktor hidraulika szivattyút hol újítanak fel korrekt áron és módon?
Vagy esetleg vegyek újat?
Köszi!
Válasz #443. hozzászólásra
kép kéne hogy hol van pontosan, nem biztos hogy ott egyáltalán kell e lennie olajnak.
2 irányú munkahenger (homlokrakodón) felső részén van egy menetes lyuk, és ha erre leejt csöpög belőle olaj. Bedugózhatom egy egyszerű csavarral, vagy egy szuszogót kell bele vennem?
Válasz #441. hozzászólásra
ha tengelyenként hajtod meg az nem túl jó.
gondold végig, ha csak az egyik tengelyen tud erőt kifejteni mert a többi kapar csak.
ha úgy csinálod, hogy a ~50kW motor teljesítményedet a 3 hidra elosztod 1:1:1 arányban akkor csak harmad erővel tudja hajtani maximum azt a hidat. Stimm ?
ha meg mindegyik hídra teszel akkora motort hogy teljes erő rámehessen kb. a gatyád rámegy.
na ezért ez úgy szokott lenni hogy egy bazinagy hidromotor és szivattyú van a gépben, onnantól mechanikus a kapcsolat.
ezt a láncot booginak meg nyugodtan felejtsed el :D
neked egy cirka 50 kW teljesítményű motor kéne. meg hozzá egy szivattyú.
azontúl van bennük egy bolygókerekes rendszerű váltó és/vagy egy tolófogaskerekes váltó. mechanikus.
nekem egyszerű masinám van ezen elekrto-pneumatikus tolófogaskerekes a terepváltó (2 sebességes) terhelés alatt kapcsolható váltó szintén két sebességgel. ez hidrosztatikus.
modern gépekben csak golygóműves szokott lenni, és nem elektropneumatikus, hanem kompjúúúter vezérelt elektrohidraulikus rendszerű.
sokkal bonyolultabb ez mint gondolod.
a boogie is.
nem maga a hajtás átvitel a nagy nehézség, hanem annak igencsak böszmének kell lenni, amikor kormányzol sikál mint az állat. rettenetes erők tudnak ott feszülni oldalirányban, tisztességes erőkarral párosítva.
gemenci forwarderrel jobban jársz.
vehetsz készen is, szoktak árulni.
bár azok alatt nem rába hidak vannak, így a difizár kérdés ugrott de ennek ellenére elmennek tökön babon velük.
forwarder nem arra való hogy fát hordjál vele le mondjuk egy hegyről.
forwardernek más a célja.
azt arra használják hogy a tőmelletti felkészített anyagot depózzák. ~ 800 méter átlag közelítési táv felett nemigen érnek sokat.leginkább semmit :D
a közelítő eszközök vannak erre, RP-12 néven találsz ilyet.
az egy 12 erdeiköbméteres, nem hajtott tengelyű, daru nélküli, boogies anyagszállító pótkocsi t-150 után.
pontosabban egy módosított t-150 es után való. azon van a daru, megvancsinálva neki a talpalás és a derékzár. neki a dolga a depózott anyagot szállítani tovább.
ugyanakkora rakfelületű forwardert megeszi keresztbe ebben a feladatkörben. ezért csinálták.
az neki a neve hogy kihordó szerelvény.
s így néz ki :
http://www.erdeszetilapok.hu/archimages/1984/9/1984_033evf_01-09sz-111.jpg
Válasz #440. hozzászólásra
Kössz a választ.
Igazábol azért akarom hidrósra mert a mehanikus hajtásban nemvagyok otthon de a hiraulikában meg igen. A booogie felfüggesztés nemnagy szám mert láttam a you tube-on hogyan csináltak ilyent. van egy diffi középen és kétoldarra megy a tengely ott lánckerekek vannak rajta és a kerék tengelyen is és láccal viszik át a hajtást. nemtudom mennyire stapabító de szerintem egyszerűen meglehet csinálni. Csak a hidrómoci teljesíményét nemtudom mekkora legyen? én egy 12Kw-ost néztem tengelyenként de nemtudom elég lenne-e?
Másik meg amiért akarok ilyen gépet mert erre talán nemkell rendszám,és ezzel megtudnám egyedül is oldani a fa hazahordását sárban is. Most egy 50-es mtz-m van és egy román 5,5, tonnás pót de ezzel is elgég közlekedni sárban itt Tolna északi részén, itt nagyon meredek dombok vannak ahonnan le kell hordanom a fát és sokszor fékörözben tudok csak lejönni és ez már az agyamra megy.
Válasz #431. hozzászólásra
ha rám hallgatsz, akkor azt csinálod ami már bevállt.
anno amikor még volt ebben az országban fejlesztés az erdészeti mérnöki tudomisten kicsodák a gemenci erdőgazdaságban ilyesmi masinát akartak előállítani, s megszületett a gemenci forwarder.
veszel egy t-150 est, a seggét lebontod, és megnyújtod.
aztán arra már ráteheted a darudat.
hidakat meg kicseréled rába hidakra.
azért cseréled ki mert azon van difizár, az meg erdőn kell.
daru nélkül ez 2 millió forintban megáll.
a daru lehet kcr 5010 vagy 8014 es, ezek beválltak erdőn.
ha sok pénzed van akkor meg loglift.
nem jösz ki olcsóbban ha máshogy próbálod.
a t-150 es motorja még lehet nagy is lesz neked ehhez, kicserélheted egy kisebbre.
80 lóerő bőven elég, gyorsan úgyse fogsz menni az meg elég erő ehhez.
a raktér 12 erdei köbméternél nem kell hogy nagyobb legyen. a kormányt érdemes kicserélni rába 250 orbitra.
daru hajtó szivattyúkat az eredeti TLT kihajtásról van értelme hajtani.
ha dupla tengelyt akarsz hátra az necces, oda boogie felfüggesztést kéne csinálni ami bonyolult, és 99% hogy nem tudnád megoldani.
sok szerszámgépes munka kellene hozzá, és nemsok olyan hely van ahol elég nagy masinák vannak ehhez.
hidrohajtást én nem szeretem.
van hidromotoros forwarderem, nem jó egyszerűen. drága fenntartani, nem reagál úgy mint egy sima hagyományos kuplung és váltó páros.
télen sokat kell melegíteni, nyáron ha meg kell kínozni felmelegszik az olaj és kevésbé tud átvinni erőt.
6-8 erdei köbméterig egy sima pótkocsi jobb ötlet.
to88 ból lehet jókat. ott adott neked a dupla tengely, terhet bírja. egy egyeneshidas mtz simán elviszi, 4010 es kcr bőségesen elég is rá. mozgékony is.
egyszerűnek tűnik a hidrohajtás, meg kényelmesnek. de saját tapasztalatom hogy ez csak viszonylagos.
http://www.erdeszetilapok.hu/archimages/1989/9/1989-101.jpg
így néz ki a gemenci forwarder.
Válasz #438. hozzászólásra
Nincs benne szűrő, most gyártok bele.Az olajszint rendben van.
Válasz #434. hozzászólásra
Nem azért sír, mert nem ér az olajszinted a szűrő aljáig és a becsobogó olaj habosodik? Nekem csak akkor sír ha nincs meg a minimum szint.
Válasz #418. hozzászólásra
Helló! Én új vagyok itt, nekem van egy markolóm a T-16osomon, gyári a gép, én sem értem hogy működik, de a két tömb előtt egy Y-al szét van osztva a nyomóág és a két tömböt összeköti egy vékony cső. Bár ez rakodógép vezérlőtömb, tehát nem marad a kar ott ahová húzom, és nincs is úszó állás. De amúgy külsőre ugyan olyan mint az MTZ tömb. Valószínű a két tömbböt összekötő cső lesz az okosság, mert ha az egyik tömbbel munkát végzek akkor átküldhet valami vezérlő olajat a másik tömbbe ami üresben van és lezárja annak is a visszatérő ágát. Mert a visszatérő ágak is csak egy sima Y cső és megy bele a tartályba.
A másik T-16os meg orbitos, az úgy van megoldva ahogy mondjátok, sima 1es NS-10 szivattyú, kijön a nyomóág, belemegy az orbitba, majd az orbitból megy a vezérlőtömbbe.
Ez nem az én gépem, csak egy kép, mert az enyémet még nem fotóztam le úgy, hogy ez látszódjon. De a veztömb oldalán a szélső műveleteknek van egy második kivezetése, vakcsavarral ledugózva, azok mellett van egy kisebb csavar, az tudhatja ezt a csíziót. Szerintem.
Válasz #435. hozzászólásra
A szivattyúból a rakodó elosztóba/P/, onnan vissza/N/ az mtz elosztóba.A rakodón lévő harmadik kimenetből /T/ pedig a tartályba.Az mtz elosztón pedig a résolaj vissza a tartályba.Így van bekötve és.....
Válasz #434. hozzászólásra
Megfelő helyre van bekötve sorba? A nyomó oldalon (p)-be a (t)-n meg ki az mtz tömbre.
Válasz #430. hozzászólásra
Nekem évente 4 szivattyút kell cserélni mert folyamatosan sír és megeszi.Letudod fotózni melyik volt az a csavar?Bár nekem is sorba van kötve,mégsem jó valami.A szivattyú, és a 2db elosztó is új!
Válasz #431. hozzászólásra
Úgy érzem aki ilyen kérdéseket tesz fel az nem fog ilyen gépet készíteni.
http://www.lesozagotovka.info/upload/normal/forvarder_John_Deere_1710D_158.jpeg
Hali.
Szeretnék csinálni egy olyan gépet ami felrakja magára a rönkfát és kiviszi az erdőböl.
egy 3 tengelyes gép lenne az elején lenne a motor hidraulika, fülke és minden vezérlése. elöl egy tengely lenne és a derek csuklós lenne a kormányzása,hátul kettő tengelye lenne mert ott vinné a rönköket.+ôtt lenne a daru is. 3 hidromotor hajtaná a 3 tengelyt. a szivattyú pedig a motorra lenne ráépítve ógy hogy direktben hajtsa a moci. szerintetek hány Cm3 hidromotorok kellenének hogy meredek úton is könnyen felmenjen a gép rakottan is.
meg mekkora szivattyú kellene hogy a hajtást a kormányt és a darut is eltudja látni olajjal?
A hidromotorok közvetlen hajtanák a hidakat.
A fokozatmentes hajtást hogyan tudnám megoldani elektromos szeleppel rendelkező joystickal?
A motor egy 70-80 Le-as dizel moci lenne.
Válasz #427. hozzászólásra
A szivattyú még eredeti, semmi gond nem volt vele. A kék új vezértömbbel volt baj, hogy azt is vissza kellett vezetni a tartályba egy olyan lukbó, ami gyárilag vascsavarral volt ledugózva hehe.
Rába GFA magfeltöltő csiga hidromotorját szedte már szét valaki?? A középső rész "besejét" ki kell préselni?? Vagy egyáltalán szétszedhető-e??
Sziasztok!
Nem érdekel valakit egy hidraulikus munkahenger?
Nehéz IH tárcsára való egy pár!
Új állapotban van!
Válasz #426. hozzászólásra
Szia!Nekem is így van bekötve,de valami nem jó mert eszi a szivattyút.Neked nincs ilyen problémád?
Válasz #424. hozzászólásra
Claaastra mestör mán elmondta hehe.
Válasz #424. hozzászólásra
Üdv!
A gyári vezérlő tömbről lekötöd a nyomóágat,bele az utólagos tömb nyomóoldalára.Innen a visszatérőt bele a gyáriba a nyomóágba.Így sorba van kötve a két tömb,mindkettő működik egymástól függetlenül és minden gyári funkció megmarad.