Igen, tudom, hogy tőled származik párszor hívtalak is de nem biztos, hogy emlékszel rám sőőt... Nincs esetleg még pár képed róla akár szétszedésről bármiről? Akkor még kinézett valahogy. Eléggé le lett lakva de igyekszünk szebbé, jobbá tenni lassan lassan.
Válasz shazi #3711. hozzászólásáraÜdv!
Ezt a traktort valamikor Én újítottam fel,akkor így nézett ki,mikor eladtam.
Azóta Te vagy a negyedik gazdája,legalábbis amiről tudok.
Tudom, hogy van hirdetési rovat is, de ez az alkatrész inkább a 4630-ba illeszkedik:
AR74667 porlasztócsúcs--1 db bontatlan csomagolás. Akit érdekel, írjon.
Azt hittem ennyi "gépész" ember tudja minek az a vas "darab" a főtengely végén
Olyat senki nem hallott hogy rezonencia keletkezése belső égésű motoroknál,főleg egyes 6 hengeres nagy terhelésű dizelmotorok esetében.
Semmi oka nincs mint rezgéscsillapítás ahogy mondtam is "rezgésfojtó" és ne felejtsük el a főtengely egyik végén a hatalmas kuplung akkor miért ne kellene "ellensúly" a másik végére.
Azért is kérdeztem Szeni kollegát de biztos nem olvasta kérdésemet miszerint ,hogy nem vett észre belső,addig szokatlan rezgést ,vibrálást üzemelés alatt a fülkében
A fotón látszik megadta magát valóban a vulkanizálás és amikor elvált a fémtől akkor kifolyt egy sűrű elasztikus pép ami a rezgés csillapítás egyik eszköze......
Válasz Szeni #3698. hozzászólásáraMégis jól van kitalálva,mert ha előírás szerint üzemelteted sosem lesz vele gondod.
Lehet hogy mégsem olyan rossz gép a JD?
Válasz mtz1221 #3702. hozzászólásáraEgyik ismerősöm szervòszivattyù hajtása volt gumibetètes. Neki nagy fordulaton,elcsùszott a szíj. Legyengült a kormánya. Pont a gumi halála miatt. Szivattyùban,milyen kárt okozna ha nem lenne ilyen megoldás, nem tudom. Dízel Citroën.
Válasz Richard. #3701. hozzászólására6 hengeres volt,de mondasz valamit mert ami traktorban volt az mind lerúgta magát,kombájnosoktól meg senkitől sem hallottam.
Válasz mtz1221 #3700. hozzászólásáraÈrdekes. A miért mièrtje, mi? Nègyhengeresek is büszkèlkednek ilyennel? Neme,a robbanàskor keltett rezgő forgatònyomatèk miatt,így kimèlik a szìjjal hajtott holmikat? Mert az èkszij,mèg csak rugalmasan,nyùllik,vagy jobban feszült a tàrcsàba,jobban fölveszi a rezgèst,de a laposszìj,az merev. Mint a lánc. Azèrt ebből nem igaz,hogy nem lehetne jòt gyàrtani!
Válasz Richard. #3699. hozzászólásáraNem Jd de erre sajnos tudom a választ(a mai napig is csuklanak a tervezői ha eszembe jutnak)Az eredeti angol perkinseken (amit elejében angliából hozattak,majd később nálunk gyártottak a hazai gépeinkbe) azon hasonló volt mint a Jd-ren szíjtárcsára ráöntve gumival a kiegyenlítő tömeg(ezt 4000-5000 óránál kikellet cserélni és ment tovább).A miénkben pedig 10 darab csavar fogta össze őket gumi nélkül.Na és itt a poén,nekem 6000 óránál darabokra kellet szednem a motrot mert megette az éket a főtengely végét meg a szíjtárcsa közepét is.A másik poén meg sokan akik jártak már így vagy halottak róla,ők újkorában lecsavarozták a kiegyenlítő tömeget róla,és gond nélkül elmentek az nélkül is 10000 órákat.
Válasz Szeni #3698. hozzászólásáraAutókon is van ilyen,szervòszivattyù hajtó tárcsa,főtengely szìjtàrcsa. Ennek Lènyegèben mi èrtelme? Egy darab vasból tùl nagy tömeg lenne?
Még most nézem, h. ez az új tárcsa nem is jó. A gumin kivüli kiegyenlítő tömegbe vannak a centírozó furatok, viszont az a karika teljesen esztergált, tehát nem üthet. Ezzel ellentétben a belső agyrésznek csak a külseje esztergált, a belseje nyers öntvény, tehát, ha itt valamit centírozni kell az csak a belső rész. Szóval a belső rész üt erre, a külső meg centírozva arra, de mikor ez elindul, és a gumi elkezd engedni, akkor aztán elkezd remegni az egész szembe egymással.....és szerencsétlen főtengely meg még azt várja, h. neki segítsen ez a nagy rakás sz..ar. És még azt mondja valaki, h. jó gép a JD
Válasz JD 4630 #3695. hozzászólásáraMiért lenne titok? 105 E + Fa Eredeti JD.
Próbáltam körmös lehúzóval, hiába nyúlott 10 centit, nem bírta megindítani. Szerencsémre a lehúzó orsóján normál menet van, és volt egy pár 30-as anya is a többi között, úgyhogy onnantól kezdve már sinen voltunk (mint Latinovics)csak szabni kellett összefelé. Leszúrtam egy vastagfalu csövet, egy kis merevítés, és úgy levette a tárcsát, mint a huzat. Csak egy kicsit időigényes, mikor egy egyedi szereléshez így kell nekikészülni, aztán a polcon fog porosodni ki tudja meddig a többi speciális célszerszámokkal együtt.
Válasz Szeni #3668. hozzászólásáraMajd megmondod mennyire aktuális ez a 5-6 éves ár amit mondtam!
Egyébként nekem is le kell bombáznom az elejét egy rohadt szimeringért mert taknyol -főtengelyen-
És mivel közel járok a főszivattyúhoz kiszedem és át O gyűrűzőm...
Gyerekjáték
Egyébként nem éreztél a fülkében erős ,szokatlan rezonanciát ilyenkor ez a kísérő jelenség egyértelmű !Aki folyamatosan ,tehát lehetőség szerint egymaga hajtja a gépet illik észre vennie!
Válasz Szeni #3677. hozzászólásáraMert sok óra szaladt a gépbe és nem tudom mikor volt cserélve, ha a leszedett szép elrakom tartalékba, de szezon közben nem szeretnék emiatt állni.
JD II +50 olajat rakjuk, tiszta tőle a motor és nem kell sokat után tölteni.
A csereperiódus viszont 250-300 óra között szokott lenni, tovább nem hagyom bent.
Válasz Szeni #3668. hozzászólásáraÜdv!
Én úgy szoktam lehúzóval leszedni,amit magam gyártottam hozzá.
Ha jól rajtavan,mással nem sok esélyed van rá.
Egyébként sajna nem kúposan van,hanem végig kell húzni.
Válasz JD 4630 #3676. hozzászólásáraMiért? Unod a színét, v. a tied is széthullóban van? Eddig a JD motorolajat használtam, de azt mondják, h. az az új motorokba való. A régiekbe más kell. Te milyet használsz?
Válasz Szeni #3672. hozzászólásáraA blokk hátulján van egy nagy furat kupakkal, az adagoló felőli oldalon kb az önindítóval egy vonalban, ott fogod meg a fogaskoszorút a lendkeréken, a csavar miatt ne parázz, nem egy nagy ördöngösség az egész inkább csak sok piszmogás, mire megvan, én is most tervezem cserélni tavaszi szezonra.
Válasz JD 4630 #3669. hozzászólásáraKúpos? A kúpokról vannak rossz emlékeim Néztem a katalógusban, h. egy csavar fogja. Hol fogom meg a főtengelyt, h. meg tudjam lazítani?
Válasz John Deere Power Shift #3667. hozzászólásáraAz még nem is olyan sok lenne érte. 70-ért vettem tavaly a BMW-re is, úgyhogy kilóra saccolva gondoltam pár százezernek. Mostmár csak az a kérdés, h. hogy jön le a főtengely végéről lángvágóval, v. hogy? Kúposan van feltéve, vagy csak simán? Holnap elkezdem bontani.
Válasz Szeni #3662. hozzászólásáraÜdv!
el se indítsd a gépet,amíg ki nem cserélted!
Rezgéscsillapítónak hívják egyébként,és még jó hogy nem csinált nagyobb kárt.
Válasz Szeni #3662. hozzászólásáraHa a rezgéscsillapítóra gondolsz, akkor csere. Hivataosan 5000 óránként kellene /az 50-esen legalábbis, ez sem különbözhet nagyon./ Addíg én nem nagyon mozognék vele.
5213 hozzászólás
Válasz Gépesített paraszt #3712. hozzászólásáraSzia!
Igen, tudom, hogy tőled származik párszor hívtalak is de nem biztos, hogy emlékszel rám sőőt... Nincs esetleg még pár képed róla akár szétszedésről bármiről? Akkor még kinézett valahogy. Eléggé le lett lakva de igyekszünk szebbé, jobbá tenni lassan lassan.
Válasz shazi #3711. hozzászólásáraÜdv!





Ezt a traktort valamikor Én újítottam fel,akkor így nézett ki,mikor eladtam.
Azóta Te vagy a negyedik gazdája,legalábbis amiről tudok.
Egy kis 4650 a hideg napokra
https://www.youtube.com/watch?v=vz7R6nvpTnw
Békés Boldog Karácsonyt Kívánok minden kedves ismerősömnek,és barátomnak!

Tudom, hogy van hirdetési rovat is, de ez az alkatrész inkább a 4630-ba illeszkedik:
AR74667 porlasztócsúcs--1 db bontatlan csomagolás. Akit érdekel, írjon.
nikola
a rábákon is van,vagyis a kamionon biztosan
Azt hittem ennyi "gépész" ember tudja minek az a vas "darab" a főtengely végén

Olyat senki nem hallott hogy rezonencia keletkezése belső égésű motoroknál,főleg egyes 6 hengeres nagy terhelésű dizelmotorok esetében.
Semmi oka nincs mint rezgéscsillapítás ahogy mondtam is "rezgésfojtó" és ne felejtsük el a főtengely egyik végén a hatalmas kuplung akkor miért ne kellene "ellensúly" a másik végére.
Azért is kérdeztem Szeni kollegát de biztos nem olvasta kérdésemet miszerint ,hogy nem vett észre belső,addig szokatlan rezgést ,vibrálást üzemelés alatt a fülkében
A fotón látszik megadta magát valóban a vulkanizálás és amikor elvált a fémtől akkor kifolyt egy sűrű elasztikus pép ami a rezgés csillapítás egyik eszköze......
Válasz Gépesített paraszt #3704. hozzászólásáraVannak dolgok ,amiket csak el kell fogadni, hogy működnek, és nem kell rajta sokat agyalni.
Válasz Szeni #3697. hozzászólásáraKöszi.
Válasz Szeni #3698. hozzászólásáraMégis jól van kitalálva,mert ha előírás szerint üzemelteted sosem lesz vele gondod.
Lehet hogy mégsem olyan rossz gép a JD?
Válasz mtz1221 #3702. hozzászólásáraEgyik ismerősöm szervòszivattyù hajtása volt gumibetètes. Neki nagy fordulaton,elcsùszott a szíj. Legyengült a kormánya. Pont a gumi halála miatt. Szivattyùban,milyen kárt okozna ha nem lenne ilyen megoldás, nem tudom. Dízel Citroën.
Válasz Richard. #3701. hozzászólására6 hengeres volt,de mondasz valamit mert ami traktorban volt az mind lerúgta magát,kombájnosoktól meg senkitől sem hallottam.
Válasz mtz1221 #3700. hozzászólásáraÈrdekes. A miért mièrtje, mi? Nègyhengeresek is büszkèlkednek ilyennel? Neme,a robbanàskor keltett rezgő forgatònyomatèk miatt,így kimèlik a szìjjal hajtott holmikat? Mert az èkszij,mèg csak rugalmasan,nyùllik,vagy jobban feszült a tàrcsàba,jobban fölveszi a rezgèst,de a laposszìj,az merev. Mint a lánc. Azèrt ebből nem igaz,hogy nem lehetne jòt gyàrtani!
Válasz Richard. #3699. hozzászólásáraNem Jd de erre sajnos tudom a választ
(a mai napig is csuklanak a tervezői ha eszembe jutnak)Az eredeti angol perkinseken (amit elejében angliából hozattak,majd később nálunk gyártottak a hazai gépeinkbe) azon hasonló volt mint a Jd-ren szíjtárcsára ráöntve gumival a kiegyenlítő tömeg(ezt 4000-5000 óránál kikellet cserélni és ment tovább).A miénkben pedig 10 darab csavar fogta össze őket gumi nélkül.Na és itt a poén,nekem 6000 óránál darabokra kellet szednem a motrot mert megette az éket a főtengely végét meg a szíjtárcsa közepét is.A másik poén meg sokan akik jártak már így vagy halottak róla,ők újkorában lecsavarozták a kiegyenlítő tömeget róla,és gond nélkül elmentek az nélkül is 10000 órákat.
Válasz Szeni #3698. hozzászólásáraAutókon is van ilyen,szervòszivattyù hajtó tárcsa,főtengely szìjtàrcsa. Ennek Lènyegèben mi èrtelme? Egy darab vasból tùl nagy tömeg lenne?
Még most nézem, h. ez az új tárcsa nem is jó. A gumin kivüli kiegyenlítő tömegbe vannak a centírozó furatok, viszont az a karika teljesen esztergált, tehát nem üthet. Ezzel ellentétben a belső agyrésznek csak a külseje esztergált, a belseje nyers öntvény, tehát, ha itt valamit centírozni kell az csak a belső rész. Szóval a belső rész üt erre, a külső meg centírozva arra, de mikor ez elindul, és a gumi elkezd engedni, akkor aztán elkezd remegni az egész szembe egymással.....és szerencsétlen főtengely meg még azt várja, h. neki segítsen ez a nagy rakás sz..ar. És még azt mondja valaki, h. jó gép a JD



Válasz JD 4630 #3695. hozzászólásáraAz AXIAL-nál.
A Kiténél 125 lett volna
Válasz JD 4630 #3695. hozzászólásáraMiért lenne titok? 105 E + Fa Eredeti JD.
Próbáltam körmös lehúzóval, hiába nyúlott 10 centit, nem bírta megindítani. Szerencsémre a lehúzó orsóján normál menet van, és volt egy pár 30-as anya is a többi között, úgyhogy onnantól kezdve már sinen voltunk (mint Latinovics)csak szabni kellett összefelé. Leszúrtam egy vastagfalu csövet, egy kis merevítés, és úgy levette a tárcsát, mint a huzat. Csak egy kicsit időigényes, mikor egy egyedi szereléshez így kell nekikészülni, aztán a polcon fog porosodni ki tudja meddig a többi speciális célszerszámokkal együtt.
Válasz Szeni #3694. hozzászólásáraBaba lehúzót eszkábáltál
Mi pénz a cseredarad ha nem titok és kinél?
Egy mai életkép....nameg a tegnapi.

Válasz shazi #3690. hozzászólására4-5 m talaj függő, de inkább a kisebbet gyorsabban húzva használnám.
Üdv!
4650-es mekkora krm fogrókapás magágykészítővel birkózna meg amit kényelmesen haladósan elvisz?
Válasz John Deere Power Shift #3688. hozzászólásáraHonnan tudom meg hogy csereérett? Mit nézzek rajta?
Válasz laci92627 #3687. hozzászólásáraTermészetesen!
Ilyen a rezgéscsillapító kombájn motoroknál is van? 2056!
Válasz Szeni #3668. hozzászólásáraMajd megmondod mennyire aktuális ez a 5-6 éves ár amit mondtam!

ilyenkor ez a kísérő jelenség egyértelmű !Aki folyamatosan ,tehát lehetőség szerint egymaga hajtja a gépet illik észre vennie!
Egyébként nekem is le kell bombáznom az elejét egy rohadt szimeringért mert taknyol -főtengelyen-
És mivel közel járok a főszivattyúhoz kiszedem és át O gyűrűzőm...
Gyerekjáték
Egyébként nem éreztél a fülkében erős ,szokatlan rezonanciát
Válasz Gépesített paraszt #3683. hozzászólásáraMost gondoltam végig, csak 1 szer cseréltünk eddig, a 30 ason meg máshogy van.
Az zavart be, hogy a főtengely vége kúposan derengett, de valami mással kevertem, ez az átka ha valamiből sokféle forgott az ember kezében.
Válasz Gépesített paraszt #3678. hozzászólásáraSajna ez egy ilyen műfaj
Válasz JD 4630 #3680. hozzászólásáraVan mikor az ember nem minden apró részletre emlékszik pontosan.

Megesett már velem is.
OK.
Válasz Szeni #3677. hozzászólásáraMert sok óra szaladt a gépbe és nem tudom mikor volt cserélve, ha a leszedett szép elrakom tartalékba, de szezon közben nem szeretnék emiatt állni.
JD II +50 olajat rakjuk, tiszta tőle a motor és nem kell sokat után tölteni.
A csereperiódus viszont 250-300 óra között szokott lenni, tovább nem hagyom bent.
Válasz Gépesített paraszt #3678. hozzászólásáraÉs tényleg most nézem a főtengely végét, nem tudom mire emlékeztem.
Válasz Gépesített paraszt #3678. hozzászólásáraNa ettől tartottam, h. egy jó fél nap esztergálással fogok kezdeni. Láttam, h. elég szűk a hely, nem fér a körmös lehúzó.
Válasz Szeni #3668. hozzászólásáraÜdv!
Én úgy szoktam lehúzóval leszedni,amit magam gyártottam hozzá.
Ha jól rajtavan,mással nem sok esélyed van rá.
Egyébként sajna nem kúposan van,hanem végig kell húzni.
Válasz JD 4630 #3676. hozzászólásáraMiért? Unod a színét, v. a tied is széthullóban van? Eddig a JD motorolajat használtam, de azt mondják, h. az az új motorokba való. A régiekbe más kell. Te milyet használsz?
Válasz Szeni #3672. hozzászólásáraA blokk hátulján van egy nagy furat kupakkal, az adagoló felőli oldalon kb az önindítóval egy vonalban, ott fogod meg a fogaskoszorút a lendkeréken, a csavar miatt ne parázz, nem egy nagy ördöngösség az egész inkább csak sok piszmogás, mire megvan, én is most tervezem cserélni tavaszi szezonra.
Ja, és esetleg nem balmenetű?
Válasz Claaastra #3673. hozzászólásáraOK. Valaki más ??????
Válasz Szeni #3672. hozzászólásáraelöl nem tudod,akkor hátul a fogaskoszorúnál(de jd-hez nem értek)valtrán elöl elektromos ütvecsavarozóvalszedtem le
Válasz Claaastra #3671. hozzászólásáraNem bántam volna, ha úgy mondod, h. értsem is.
Válasz Szeni #3670. hozzászólásáraHátul
Válasz JD 4630 #3669. hozzászólásáraKúpos? A kúpokról vannak rossz emlékeim

Néztem a katalógusban, h. egy csavar fogja. Hol fogom meg a főtengelyt, h. meg tudjam lazítani?
Válasz Szeni #3668. hozzászólásárakönnyen lejön, kúpos
Válasz John Deere Power Shift #3667. hozzászólásáraAz még nem is olyan sok lenne érte. 70-ért vettem tavaly a BMW-re is, úgyhogy kilóra saccolva gondoltam pár százezernek. Mostmár csak az a kérdés, h. hogy jön le a főtengely végéről
lángvágóval, v. hogy? Kúposan van feltéve, vagy csak simán? Holnap elkezdem bontani.
Rezgésfojtónak is csúfolják ezt az alkatrészt.
Ha nem vert szét semmit,akkor nagy mázli.
Kb.70 plusz áfa az ára assziszem....
Válasz Szeni #3662. hozzászólásáraÜdv!
el se indítsd a gépet,amíg ki nem cserélted!
Rezgéscsillapítónak hívják egyébként,és még jó hogy nem csinált nagyobb kárt.
Válasz kssgabika #3661. hozzászólásáraa töltés jó az adagolón nem is irtam hogy nem jó

azt irtam remélem jó lesz még sokáig az adagoló
Válasz Szeni #3662. hozzászólásáraHa a rezgéscsillapítóra gondolsz, akkor csere. Hivataosan 5000 óránként kellene /az 50-esen legalábbis, ez sem különbözhet nagyon./ Addíg én nem nagyon mozognék vele.