Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #17878. hozzászólásárapéldául a munkagépek pótkocsik csereberéjével taknyolt olaj kerül a rendszerbe. vagy pl. hűtőket nem tisztítja, és nyomja ki a figyelmeztető jelzéseket... például ha országúti tartományban talajmunkázik a Fendt esetében...
például nagyon alacsony (1200 vagy alatta) fordulaton hosszan megy vele, különösen ha ezt puha süppedős szántóföldön teszi... stb. stb. stb...
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #17878. hozzászólásáraAz is annyit csinál magától, ami alsó és felső értéket beállít neki a felhasználó. Ez gépenként eltérő lehet de lényegében azonos a szisztéma. Egy efendi esetében a tempomat felső értékének jó beállítása tehát nem hagyom magas értéken mivel folyamatosan azt akarja elérni a kemény munkában is. Ehhez párosul a váltóérzékenység+munkafokozat alkalmazása. Vonóerőszabályzó érzékenység+reakció idő....stb. Ezek a variációk megtalálhatók más gépeken is. Példa ként, folyamatosan gondok voltak az efendikkel ..mivel az öreg rókák a régi 8000-es őzikéből ültek át .Ott gázkar rá majd terhelésig pöcögtetni. A vonóerő szabályzó leteker hogy ne sumákoljon. És kész. Mikor átültek az efendibe jöttek a gondok. A sapka rádobva a monitorra és zúzás. Ma fiatalok ülnek a gépeken és nincs gond. Mivel azok belövik a gépet az adott körülményekhez.
Fokozatmentes hajtóművet hogyan tud a kezelő tönkretenni?
Mindent autómatán csinál, terhelés függvényében matekol, kalibrál és alkalmazkodik!
Erőltetni nem lehet túlságosan, mert visszavariál, ha végképp mem bírja akkor kiold, még a motort se lehet lefullasztani!
(Kardános részéről nincs tapasztalatom)
Szóval ha olaj, szűrő, hűtő stb. minden rendben, akkor mit nem szeret?
A powershift összezár oszt hajt, ha nehezedik a feladat, akkor vagy a motor, vagy a váltó, de keményen ki van kérdezve!
Ezért mondják hogy a fokozatmentes hatásfoka gyengébb és nem megy annyira mint a powershiftes?
Válasz bandigh #17847. hozzászólásáraNem tudom a való életben mit takar a 100%-os terhelés, de én sosem írtam azt hogy addig tolom neki, amíg nem fullad le. Az Szanberg asztala, a CO-val. Bocs, nem tudtam kihagyni!
Úgy járunk a géppel, hogy ha menet közben kiemelem a munkagépet, akkor max. 50-et emelkedik a fordulat. 2 műszakos cégeknél hozzánk képest még rányomnának egy powert. Ebből a szempontból Feco-val értek egyet teljes mértékben az autopowerrel, ettől függetlenül úgy félek tőle mint a tűztől, mostanában nem is tervezek venni.
Válasz szanberg #17874. hozzászólásáraTalán azt is mérlegelni kellene, hogy a steiger meg a hernyó kell-e nekünk!? A hernyóra való heveder árából sokat lehet javitani a váltót....
Válasz borda77 (Joe) #17870. hozzászólásáraAz az a gép mi igényli a Német precizitást..mint a tulaj mint a kezelői oldalról. 10-12 ezer órás vario váltó már igen csak felkelti a figyelmet. Igen, igényes kézben ennyit is elmegy, de volt már 14 órás váltó is, igaz ott már vették az új vasat. 924-es is volt már a kezem alatt, JD után...a legkifinomultabb hajtáslánc a vario. Mára több gépben is megtalálható valami formában. Ha megtanul a felhasználó egy okostelefont kezelni, akkor ezek a gépek finom hangolása is menni fog. Odafigyel a részletekre és sokáig gép lesz a portán az ilyen vas.
Válasz Batka #17871. hozzászólásáraEddig tényleg nem voltunk hozzászokva, de meg kell vele barátkozni, mert erre megy a világ. Sajnos nem csak a váltóra igaz ez, és nincs jelentősége hogy fokozatmentes vagy sem. Hidd el a DPF és az SCR rendszer ugyan ennyi idő alatt sokkal többe kerül, váltótól függetlenül, minden (márkától, gyártótól, forgalmazótól függetlenül) tele van egy kazal megbízhatatlan vezérlővel, részegységgel, kompjúterrel, ami mind-mind adja meg magát sorban.. egyszerű dolog, a kezelő dohányzik, hoyg kimenjen a füst megnyitja a kis oldalabalkot, ott dől be a por, az felezi az elektronika életét... semmit nem javítanak, egység ki, másik be megy a pénz a levesbe... ha fokozatmentes, ha nem. Erre utaltam korábban is, hogy nem lesz kérdés hogy 20-30ezer óra után hogy bírja aváltó, mert egyszerűen nem lesz ilyen gép.
Sajnos ez van, ezt kell elfogadni, a mai gépeket nem örökre csinálták, csak 5-10 évre, az első gazda által belerakott 5-10e órűt kell kibírnia, hogy mi lesz vele utána az a gyárban sajnos senkit nem érdekel. Lássunk tisztán: a gyárnak csak az az ügyfele aki újként megveszi a gépet, aki használtként veszi meg az a gyárral nem áll kapcsolatban, innentől az ő véleménye, megelégedettsége, tapasztalatai a gyárat iszonyatosan nem érdekli, mert ő annak adja el a második gépet is akinek az előzőt is eladta. That's all folks...
Válasz .Feco. #17868. hozzászólásáraMost kellene egy nagy traktort venni a céghez és pont ez a dilemma, hogy milyen váltó legyen. Mivel nálam üzemel egy cvt és meg vagyok vele elégedve magamnak megvenném a fokozatmentest, de vannak kételyeim, hogy a gépkezelök képesek-e felnöni hozzá....
Válasz .Feco. #17869. hozzászólásáraAzt nem tudom, hogy mennyire inkompetens az axiál, de egy 200+ -os gépnél eddig nem volt hozzászokva a nép, hogy 4-5 ezer óra környékén 3-4 misit kelljen kiadni egy javitásra egy egyébként 40 milliós gépnél, és ezeknél sajnos sorozatban jönnek a problémák, de senki nem tudja, hogy mennyi tulajdonitható a gondokból gépkezelöknek.
Válasz .Feco. #17868. hozzászólásáraÉn ott látom a gondod mint amit a fendt varióról írtál nem azzal van, a baj az inkompetenciával... ÉS ez a betanítástól kezdődik de ahhoz az kell hogy valaki elmondja mit hogyan...
Válasz Batka #17866. hozzászólásáraInkább az Axiál a 9-es fendthez való inkompetenciájával... Németországban és a BeNeLux államokban hirdetnek egy csomó Fendt-et 12-15-18ezer órákkal, első, műsodik gazdától, ha olyan xarok lennének nem állnának fürtökben a 10-15-20 éves gépek a bérvállalkozók udvarán...
Válasz borda77 (Joe) #17864. hozzászólásárade miért nem? ugyanazt az eszközt húzhatod nehéz talajnál teljes terhelésen és ahol tud ott megy 13-14 km/h-val, ahol nem bírja ott lassul vissza gyakorlatilag bármeddig, de ami után megint bírja akkor gyorsít ki megint. Mindezt úgy, hogy a motorfordulat folyamatosan a legoptimálisabb szinten van. Hagyományos váltó esetén nagyon sokszor van olyan, hogy két fokozat között van modnjuk 2,5 km/h diferencia, az egyik még lassú, a másikat már nem bírja... ilyen itt sosincs... pl-ne olyan, hogy a további sebességhez tartományt kellene lejebb vagy feljebb kapcsolni.... és még csak a sorpower váltó sem megoldás, mert ott is az a helyzet hogy a nagy vonóerőigényű munkákhoz van elég sebességfokozatod, a nagyobb sebességeknél már nincs. Volt nálunk 8330 powershift, akkor döntöttük el, hogy nem szeretnénk ilyet sosem.6-9 km/h között volt 5 sebességfokozat, 9-15 között meg 3... amiben legideálisabb lenne húzni mondjuk topdown-t carrier-t vagy kombinátort ott vagy 9,6-al mentél, vagy 12,4-el, vagy 14,1-el, vagy 16 felett... ugyanez autopower esetében azt jelenti, hogy a gép fordulőkban lelassul akár 7-8 köré, egyenesekben felgyorsul akár 14-15 közé is...
A másik eshetőség amikor könnyű munkát végzel, és nem kell a teljes teljesítmény. Ilyenkor a fokozatmentes magától veszi el a fordulatot úgy hogy a sebesség nem változik. ha te tudod hogy egy kombinátort 12-vel akarsz húzni akkor annyival húzod, amikor könnyebbedik el ott veszi el akár 1400-1500 közé is, ahol átlagos ott húzza 1700 fordulattal, ahol kéri az erőt mert több földet visz, vagy partosabb, vagy süppedősebb ott hallod hogy pörög fel a motor, de a sebesség marad változatlan. Ilyenkor üzemanyagban rengeteget megspórol... egy 8530-asnak a névleges fogyasztása kb. 65 l/h, ez 7000 óra alatt 455000 liter, ha 10%-ot megspórol ennyi idő alatt az 18 mft árú üzemanyag, abből kb. 4 komplett váltó kijön... és még egy sem kellett bele...
Amúgy szerintem a fokozatmentes megitélését a fendtnek sikerült gallyra vágnia a 9-es szériával, a jdnél a kitések szimplán félnek töle, de egyébként valoban normális kezelö kell hozzá, abbol meg egyre kevesebb van....
Itt a szomszédban az osztráknak jóformán csak autopoweres jd-i vannak vegyesen 6-7-8asok vagy egy tucat, annyira nem szidják őket, pedig vannak hajtva rendesen....
NEM egyszerű ?-s ez a fokozatmentes váltó vagy sem! Franc tudja... nem biztos hogy a sima hexashiftek vagy tök mindegy melyik márkánál minek hívják rosszabbak voltak....
egyszerűen talajmunkánál nem látok a a fokozatmentesnek előnyét semmit sem! Úgy is 1 power ide vagy oda amivel megy az ember egyedül szállításnál meg vonulásnál van értelme szerintem...
Válasz .Feco. #17857. hozzászólásáraMondjuk azt én is láttam hogy hogy az automatás JD volt bent itt győrben több is szervizen váltó gond miatt...az évek alatt.. lehet kezelői gond de akkor annak baja van ha kezelők ennyit ki tudnak nyírni a simát meg nem...
Válasz .Feco. #17859. hozzászólásáraÉn azt vettem észre ha manuálban van akkor nem váltogat legalábbis arra következtetek... a hangokból és a gyorsulásból... Máshogyan viselkedik ha automatába vontatok és amikor manuálba földmunkázom. és nekem valahogyan erősebb és stabilabb manuálba földmunkánál mint az autoval....
Válasz .Feco. #17857. hozzászólásáraés az autopowernek is van manuál lehetősége mint vagy annak nincsen? Úgy mint az én TTV váltómnak? vagy az olyan vario váltó szerű?
Válasz borda77 (Joe) #17856. hozzászólásáramivel kap kisebb terhelést manuálban? ezt amúgy kités ökörség, mivel úgy sem tudod megmondani hogy mikor van a váltó olyan áttételben ahol csak machnaikus a hajtás így ennek szerintem semmi értelme nincs. A váltó összes kockázata a hidraulikus hajtás motorjainak használatából adódik, ilyen szempontból pedig nincs jelentősége hogy állandó mennyiséget szállít, vagy egy mechnikus aktuátoron keresztül változó mennyiséget... viszont manuális módban a gép védelmi mechanizmusai sem úgy működnek, és a váltó összes előnyét elveszted úgy, hogy cserébe minden hátrányát és kockázatát megtartasz...
Válasz .Szabi. #17855. hozzászólásáraA 8530-asunkban most 6900 óra van, 1200 óránál kezelőhiba miatt cserélni kellett a szivattyút, azóta gond nélkül megy, nem is látszik rajta semmi. A 7430-asban most 10900 óra van, abban a powershift résznek volt baja, szintén kezelőhiba miatt (felforralta az olajat, mert nem takarította a hűtőmaszkot és negyven fokban egész nap kaszált a frontkaszával... ) akkor javították, de annyi. A 7Rben még csak 3400 óra van, azon nem volt semmi, és semmi jele sincs.
Válasz borda77 (Joe) #17853. hozzászólásáraNem. van powershift ami a legstrapabíróbb, de ma már idejétmúlt, szántani tárcsázni jó, de szállítani, vetni, könnyű munkára nem igazán alkalmas.
A Az E23 ennek újabb változata, sok kompromisszummal. A fokozatmentes váltó az Autopower, véleményem szerint az a legjobb, leguniverzálisabb, itthon a kite prüszköl rá, külföldön kb. minden második eladott gép ezzel van szerelve, a nagyok nem is rendelhetőek mással, csak ezzel. Épp e miatt nem is gondolom, hogy gyengébb lenne, biztosan van oka amiért mind a 7R mind a 8R esetében, sőt a korábbi 7020, 7030 és 8030-asoknál is csak a kissebbekben lehetett powershift-et kérni, a nagyok mind csak autopower-ek voltak.
Én amúgy úgy látom hogy ha valaki fokozatmentes váltót automatába használ földön az kukába is dobhatja előbb utóbb.. szállításnál jó én is úgy megyek vele de földön csak manuálba!!!
Válasz .Feco. #17852. hozzászólásáraAmúgy személyesen azt mondták és a prosiba is az van hogy ez e23 az autopowerhez képest üzemanyag-megtakarítást eredményez.
A fokozatmentest szidják, hogy ha szereldébe van jd az általában a fokozatmentes váltó miatt van...
Válasz borda77 (Joe) #17851. hozzászólásáraEz marketing szöveg. A valóságban művel strapabíróbb, mint az autopower? A sima power tényleg az, mert eleve lassabb haladásra terveztek (meg a 8x30-asok is 37-38 km haladási sebességet tudtak power váltóval, utána jelent meg az igény hogy mennie kellene felgazon 55-el... ezt már nem lehetett elosztani 18 sebességre.
Ha úgy akarna dolgozni hogy elveszegeti a motorfordulatot akkor 3-4 fokozatban is kellene tudnia ugyanazt a sebességet l, ráadásul itt megjelenik az, hogy folyamatosan váltogat. Egy hagyományos gép befordul a fogasba leteszi a munkagépet raadja a gázt majd feljebb kapcsol 1-2 fokozattal és valószínű 500-800 méteren át halad azonos fokozatban. A végén vissza kapcsol 1-2-t és elveszi a gázt.
Az autopower ezzel szemben befordul leteszi az eszközt felpörgeti a motort (előre gyorsítás nélkül) teljes fordulaton eléri a munka sebességet majd a sebesség folyamatos tartása mellett addig csökkenti a motorfordulatot ami az adott eszköz szükséglete. Menet közben pedig emel illetve süllyeszt a fordulaton, illetve teljes terhelés esetén lassít vagy gyorsít a haladási sebességen úgy, hogy a fogyasztást mindig a legalacsonyabb szinten tartsa. Ez a valóságban 2-3 fokozat váltást jelent, mert a többit hidraulikusan hidalja át. Ha ugyanezt csinálja az e23 is akkor mire leteszi az eszközt és elindul már 6-7 alkalommal alt fokozatot majd munka közben folyamatosan lejjebb feljebb kapcsolgat. Persze ha azt mondja a Kite hogy ne automataban használd hanem manuálisan válassz ki egy fokozatot húzd rá a gázt és menj abban akkor nem lesz vele sosem gond csak elveszíted a teljesítmény 5-20-30%-át és számolj egy masszívan nagyobb fogyasztással...
Válasz Drisa #17846. hozzászólásáraNekünk is van SDirectDrive-os, 6R, de szerintem nem nagy szám, az Autopower továbbra is fényévekkel előtte van, annyi hogy ez megpróbál valami hasonlót imitálni, de azért sosem lesz olyan. Épp az olyan helyzeteknél, amikor egy kicsit kellene lassítani, vagy gyorsítani van gond, mert ahhoz már épp váltania kellene, vagy erőtartalék nincs a motorban, vagy aláesik a nyomatékcsúcsnak... És akkor még nem beszéltünk arról a helyzetről amikor nincs szükség a teljes teljesítményre. Az autopower simán veszi el a motorfordulatot ez meg szerencsétlenkedik: ha vez el fordulatot veszít sebességet, ha feljebb kapcsol már nem bírja, ráadásul a következő keményebb talajfoltnál megint bajba kerül... vagy nincs automatika vagy állandóan váltogat... kényelmesebb meg igényesebb mint a korábbi PowerQuad-Autoquad váltók, ideje volt azt a nagy görbe vasat száműzni a kabinból, de nagyon messze van az Autopower váltókhoz... A millió váltogatás miatt pedig nem hiszem hogy tartósabb lesz, és úgy általában az egész R-esek közül sem soknak lesz kérdéses hogy 20-30-40e üzemóránál kell-e bontani a váltót vagy sem...
Válasz Vadmalac #17845. hozzászólásáraIsmerem ezt a C4-D2 problémát, de láthatod hogy ha 0,6 km/h óránként lenne egy fokozat a top sebességig 70 váltás lenne ami kicsit túlzás. Tankolás után mész kicsit a rövidebb fokozatban, amíg megkönnyül, ezért tartományt váltani h 10 percig 0,5-tel gyorsabban menj.. Elvetsz 200 m2 tel többet.. És ha esetleg kis ideig csak 95% on megy a motor nem 100 on azért az nem olyan nagy érvágás. Pont a powerfokozatok elején olyan kicsi a különbség (D1-D2) hogy a kettő közé még vágyni egy fokozatot, mert D1 ben nincsen csutkára leterhelve a motor.. Kell az a gép még jövőre is meg azután is sajnos.
Válasz Vadmalac #17845. hozzászólásáraA lényeg hogy nehezebb melónál automatába teszed, beállítod a kívánt tempót és kapcsolja a legjobb fokozatot, persze ha nehéz rész jön vissza kapcsol, így jobb a fogyasztás. Szállítánál meg bc és mint egy vario csak gázpedál. Nagyon kényelmes, nálunk szereti a kezelő. A sebesség fokozatok között meg nem lesz akkora különbség mert a motor fordulattal kompenzál. Elég széles az a fordulat tartomány amin belül kedvező a teljesítmény és a fogyasztás is.
Válasz bandigh #17844. hozzászólásáraAz enyémben a sima 6x4-es váltónál sorrendben úgy vannak a fokozatok C és D fokozatnál, amit szántóföldön használunk (a B-t most ne keverjük bele az egyszerűség kedvéért), hogy C1 C2 C3 D1 C4 D2... Sokszor van, hogy D2-vel nem bírja, a D1-ben meg könnyedén. Ilyenkor a C4 a megfelelő választás, de ehhez tartományt is kell váltani. Nem vagyok egy folyton nyomogatós fajta, a power váltásokat a minimálisra redukálom, emiatt sima szántóföldi munkánál nem nagy gond, de pl. vetőgépnél a tankolás után van hogy sok a D2, de C4-ben viszi. Pár kanyar után könnyül a szerkezet, vinné D2-ben, de így megint marad a tartomány váltás. Persze vannak más okok, ami miatt meg jobb így ahogy van, ezért ez a téma nem is annyira izgat.
Ami jobban érdekel, az még mindig az eredeti kérdésem. A DD-s videókat már a megjelenéskor megnéztem, tisztában vagyok a működésével. De érdekelne az a része, ami nincs rajta egyik videón sem, illetve a 16/5-ös váltóról sem találtam olyan videót, mint a DD-ről.
Válasz Vadmalac #17840. hozzászólásáraJavaslom nézd meg a youtube-on a működését.
Az A tartomány nehéz talajmunkára van 10.8-ig
A B tartomány vegyes szántóföldi munkára van 22 ig
A C tartomány szállításra van 42 ig.
Mindeben 8 powershift fokozat van
Pótkocsizáshoz benyomod a B/C tartományt és egésznap nem kell nyúlni semmihez. Nem értem ebben mi a rossz.
A lamellát meg hívd kuplungnak mert ez egy szögegyszerű duplakuplungos váltó, csak azért van benne kettő hogy mire az egyik szétold, a másik már tudjon is összekapcsolni. A 7,3 meg bőven A tartományon belűl van, gondolom ebben a tempóban szántanál, ezt inkább ne akard a B tartományban tenni.. Az 1,2 meg bőven elég kisi változás, ettől kisebb nemtudom minek. Akkor fendet kell venni
Válasz bandigh #17837. hozzászólásáraA marketing szöveg megvan, de én a lényegre vagyok kíváncsi. A dolog rákfenéje pont ott van, hogy bár mechanikusan zár, viszont az nem mindegy, hogy előtte és utána hány lamellás-hidraulikus kapcsolás van a hajtásláncban. Ráadásul nem értem miért, de ennél a váltónál sem tudták rendesen kiosztani az áttételeket. Pl. az A6 (7,3 km/h) az a B2 és a B3 közé esik, viszont ehhez tartományt kell váltani. Miért nem lehet egy olyan váltót csinálni, aminél a ténylegesen sebességben egymás után lévő fokozatok egymás után is kapcsolhatók. Milyen jó lenne ha nem ~1,2 km/h, hanem ~0,6 km/h-s lépésekben lehetne váltani!
Le merem fogadni, hogy komoly üzemanyag megtakarítást nem lehet elérni ezzel a váltóval egy full powerhez képest, csak meg van bonyolítva az egész!
Válasz Garfield #17838. hozzászólásáraA váltó behajtó tengelytől,egy összetoldott ujjnyi vastag tengely hajt hátra a tlt egységig.Ott van egy fogaskerekekből álló lassító áttétel(540-540E-1000),meg ott van benne az olajos többlamellás tlt kuplung.A komplett tlt egység levehető a difiház végéről.
Válasz Vadmalac #17836. hozzászólásáraLényeg az, hogy a kapcsolások után 100%-ban zárt, mechanikus a hajtáslánc, mindegy h hány lamellán megy át, összezár és kész, nincs olaj, szivattyú, meg cvt meg mittudomain.
Ha már ennél a témánál tartunk, meg tudja valaki mondani, hogy jobb-e a direct drive hatásfoka, mint pl. egy sima full powershift-é? Én értem, hogy a fokozatválasztás mechanikus, magában a váltóban csak egy lamellasor dolgozik egyszerre. Viszont a váltó után van a szorzó hajtómű. Abban hogy történik a fokozatváltás? Minimum 1 lamellasor abban is kell hogy legyen, akkor már az irányváltóval együtt 3 lamellasoron megy át a hajtás. A 16/5-ös power váltóban egyszerre hány lamellasor dolgozik? Kíváncsi lennék rá hogy megy ez!
Válasz Gazda12 #17832. hozzászólásáraNe várd el senkitől,hogy ódákat írjon és részletesen elmagyarázza(azért,hogy megértsd) a két váltó közti lényeges különbségeket.
Vedd a fáradságot és olvass utána a jd honlapján,vagy googlezd ki.
25279 hozzászólás
Válasz .Feco. #17880. hozzászólásáraÍgy van !
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #17878. hozzászólásárapéldául a munkagépek pótkocsik csereberéjével taknyolt olaj kerül a rendszerbe. vagy pl. hűtőket nem tisztítja, és nyomja ki a figyelmeztető jelzéseket... például ha országúti tartományban talajmunkázik a Fendt esetében...
például nagyon alacsony (1200 vagy alatta) fordulaton hosszan megy vele, különösen ha ezt puha süppedős szántóföldön teszi... stb. stb. stb...
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #17878. hozzászólásáraAz is annyit csinál magától, ami alsó és felső értéket beállít neki a felhasználó. Ez gépenként eltérő lehet de lényegében azonos a szisztéma. Egy efendi esetében a tempomat felső értékének jó beállítása tehát nem hagyom magas értéken mivel folyamatosan azt akarja elérni a kemény munkában is. Ehhez párosul a váltóérzékenység+munkafokozat alkalmazása. Vonóerőszabályzó érzékenység+reakció idő....stb. Ezek a variációk megtalálhatók más gépeken is. Példa ként, folyamatosan gondok voltak az efendikkel ..mivel az öreg rókák a régi 8000-es őzikéből ültek át .Ott gázkar rá majd terhelésig pöcögtetni. A vonóerő szabályzó leteker hogy ne sumákoljon. És kész. Mikor átültek az efendibe jöttek a gondok. A sapka rádobva a monitorra és zúzás. Ma fiatalok ülnek a gépeken és nincs gond. Mivel azok belövik a gépet az adott körülményekhez.
Fokozatmentes hajtóművet hogyan tud a kezelő tönkretenni?
Mindent autómatán csinál, terhelés függvényében matekol, kalibrál és alkalmazkodik!
Erőltetni nem lehet túlságosan, mert visszavariál, ha végképp mem bírja akkor kiold, még a motort se lehet lefullasztani!
(Kardános részéről nincs tapasztalatom)
Szóval ha olaj, szűrő, hűtő stb. minden rendben, akkor mit nem szeret?
A powershift összezár oszt hajt, ha nehezedik a feladat, akkor vagy a motor, vagy a váltó, de keményen ki van kérdezve!
Ezért mondják hogy a fokozatmentes hatásfoka gyengébb és nem megy annyira mint a powershiftes?
Válasz bandigh #17847. hozzászólásáraNem tudom a való életben mit takar a 100%-os terhelés, de én sosem írtam azt hogy addig tolom neki, amíg nem fullad le. Az Szanberg asztala, a CO-val. Bocs, nem tudtam kihagyni!
Úgy járunk a géppel, hogy ha menet közben kiemelem a munkagépet, akkor max. 50-et emelkedik a fordulat. 2 műszakos cégeknél hozzánk képest még rányomnának egy powert. Ebből a szempontból Feco-val értek egyet teljes mértékben az autopowerrel, ettől függetlenül úgy félek tőle mint a tűztől, mostanában nem is tervezek venni.
Válasz szanberg #17874. hozzászólásáraTalán azt is mérlegelni kellene, hogy a steiger meg a hernyó kell-e nekünk!? A hernyóra való heveder árából sokat lehet javitani a váltót....
Válasz borda77 (Joe) #17870. hozzászólásáraAz az a gép mi igényli a Német precizitást..mint a tulaj mint a kezelői oldalról. 10-12 ezer órás vario váltó már igen csak felkelti a figyelmet. Igen, igényes kézben ennyit is elmegy, de volt már 14 órás váltó is, igaz ott már vették az új vasat. 924-es is volt már a kezem alatt, JD után...a legkifinomultabb hajtáslánc a vario. Mára több gépben is megtalálható valami formában. Ha megtanul a felhasználó egy okostelefont kezelni, akkor ezek a gépek finom hangolása is menni fog. Odafigyel a részletekre és sokáig gép lesz a portán az ilyen vas.
Én meg azt mondom, hogy talajra nem kell a fokozatmentes.
Nézzük csak meg a steigereket vagy a hernyókat mindegyik poweres vagy mechanikus és ezek csakis talajmunkára valók semmi másra
Válasz Batka #17871. hozzászólásáraEddig tényleg nem voltunk hozzászokva, de meg kell vele barátkozni, mert erre megy a világ. Sajnos nem csak a váltóra igaz ez, és nincs jelentősége hogy fokozatmentes vagy sem. Hidd el a DPF és az SCR rendszer ugyan ennyi idő alatt sokkal többe kerül, váltótól függetlenül, minden (márkától, gyártótól, forgalmazótól függetlenül) tele van egy kazal megbízhatatlan vezérlővel, részegységgel, kompjúterrel, ami mind-mind adja meg magát sorban.. egyszerű dolog, a kezelő dohányzik, hoyg kimenjen a füst megnyitja a kis oldalabalkot, ott dől be a por, az felezi az elektronika életét... semmit nem javítanak, egység ki, másik be megy a pénz a levesbe... ha fokozatmentes, ha nem. Erre utaltam korábban is, hogy nem lesz kérdés hogy 20-30ezer óra után hogy bírja aváltó, mert egyszerűen nem lesz ilyen gép.
Sajnos ez van, ezt kell elfogadni, a mai gépeket nem örökre csinálták, csak 5-10 évre, az első gazda által belerakott 5-10e órűt kell kibírnia, hogy mi lesz vele utána az a gyárban sajnos senkit nem érdekel. Lássunk tisztán: a gyárnak csak az az ügyfele aki újként megveszi a gépet, aki használtként veszi meg az a gyárral nem áll kapcsolatban, innentől az ő véleménye, megelégedettsége, tapasztalatai a gyárat iszonyatosan nem érdekli, mert ő annak adja el a második gépet is akinek az előzőt is eladta. That's all folks...
Válasz .Feco. #17868. hozzászólásáraMost kellene egy nagy traktort venni a céghez és pont ez a dilemma, hogy milyen váltó legyen. Mivel nálam üzemel egy cvt és meg vagyok vele elégedve magamnak megvenném a fokozatmentest, de vannak kételyeim, hogy a gépkezelök képesek-e felnöni hozzá....
Válasz .Feco. #17869. hozzászólásáraAzt nem tudom, hogy mennyire inkompetens az axiál, de egy 200+ -os gépnél eddig nem volt hozzászokva a nép, hogy 4-5 ezer óra környékén 3-4 misit kelljen kiadni egy javitásra egy egyébként 40 milliós gépnél, és ezeknél sajnos sorozatban jönnek a problémák, de senki nem tudja, hogy mennyi tulajdonitható a gondokból gépkezelöknek.
Válasz .Feco. #17868. hozzászólásáraÉn ott látom a gondod mint amit a fendt varióról írtál nem azzal van, a baj az inkompetenciával... ÉS ez a betanítástól kezdődik de ahhoz az kell hogy valaki elmondja mit hogyan...
Válasz Batka #17866. hozzászólásáraInkább az Axiál a 9-es fendthez való inkompetenciájával... Németországban és a BeNeLux államokban hirdetnek egy csomó Fendt-et 12-15-18ezer órákkal, első, műsodik gazdától, ha olyan xarok lennének nem állnának fürtökben a 10-15-20 éves gépek a bérvállalkozók udvarán...
Válasz borda77 (Joe) #17864. hozzászólásárade miért nem? ugyanazt az eszközt húzhatod nehéz talajnál teljes terhelésen és ahol tud ott megy 13-14 km/h-val, ahol nem bírja ott lassul vissza gyakorlatilag bármeddig, de ami után megint bírja akkor gyorsít ki megint. Mindezt úgy, hogy a motorfordulat folyamatosan a legoptimálisabb szinten van. Hagyományos váltó esetén nagyon sokszor van olyan, hogy két fokozat között van modnjuk 2,5 km/h diferencia, az egyik még lassú, a másikat már nem bírja... ilyen itt sosincs... pl-ne olyan, hogy a további sebességhez tartományt kellene lejebb vagy feljebb kapcsolni.... és még csak a sorpower váltó sem megoldás, mert ott is az a helyzet hogy a nagy vonóerőigényű munkákhoz van elég sebességfokozatod, a nagyobb sebességeknél már nincs. Volt nálunk 8330 powershift, akkor döntöttük el, hogy nem szeretnénk ilyet sosem.6-9 km/h között volt 5 sebességfokozat, 9-15 között meg 3... amiben legideálisabb lenne húzni mondjuk topdown-t carrier-t vagy kombinátort ott vagy 9,6-al mentél, vagy 12,4-el, vagy 14,1-el, vagy 16 felett... ugyanez autopower esetében azt jelenti, hogy a gép fordulőkban lelassul akár 7-8 köré, egyenesekben felgyorsul akár 14-15 közé is...
A másik eshetőség amikor könnyű munkát végzel, és nem kell a teljes teljesítmény. Ilyenkor a fokozatmentes magától veszi el a fordulatot úgy hogy a sebesség nem változik. ha te tudod hogy egy kombinátort 12-vel akarsz húzni akkor annyival húzod, amikor könnyebbedik el ott veszi el akár 1400-1500 közé is, ahol átlagos ott húzza 1700 fordulattal, ahol kéri az erőt mert több földet visz, vagy partosabb, vagy süppedősebb ott hallod hogy pörög fel a motor, de a sebesség marad változatlan. Ilyenkor üzemanyagban rengeteget megspórol... egy 8530-asnak a névleges fogyasztása kb. 65 l/h, ez 7000 óra alatt 455000 liter, ha 10%-ot megspórol ennyi idő alatt az 18 mft árú üzemanyag, abből kb. 4 komplett váltó kijön... és még egy sem kellett bele...
Válasz Batka #17866. hozzászólásárameg akkor aki betanítja normálisan!!!
Amúgy szerintem a fokozatmentes megitélését a fendtnek sikerült gallyra vágnia a 9-es szériával, a jdnél a kitések szimplán félnek töle, de egyébként valoban normális kezelö kell hozzá, abbol meg egyre kevesebb van....
Itt a szomszédban az osztráknak jóformán csak autopoweres jd-i vannak vegyesen 6-7-8asok vagy egy tucat, annyira nem szidják őket, pedig vannak hajtva rendesen....
NEM egyszerű ?-s ez a fokozatmentes váltó vagy sem! Franc tudja... nem biztos hogy a sima hexashiftek vagy tök mindegy melyik márkánál minek hívják rosszabbak voltak....
egyszerűen talajmunkánál nem látok a a fokozatmentesnek előnyét semmit sem! Úgy is 1 power ide vagy oda amivel megy az ember egyedül szállításnál meg vonulásnál van értelme szerintem...
Válasz .Feco. #17857. hozzászólásáraMondjuk azt én is láttam hogy hogy az automatás JD volt bent itt győrben több is szervizen váltó gond miatt...az évek alatt.. lehet kezelői gond de akkor annak baja van ha kezelők ennyit ki tudnak nyírni a simát meg nem...
Nehéz talajmunkára gyártott 9-esekben és a régebbi scraper special sorozatban van autopower? Jó-jó meg kényelmes, csak tudni kell időben elani..
Válasz .Feco. #17859. hozzászólásáraÉn azt vettem észre ha manuálban van akkor nem váltogat legalábbis arra következtetek... a hangokból és a gyorsulásból... Máshogyan viselkedik ha automatába vontatok és amikor manuálba földmunkázom. és nekem valahogyan erősebb és stabilabb manuálba földmunkánál mint az autoval....
Válasz .Feco. #17857. hozzászólásáraés az autopowernek is van manuál lehetősége mint vagy annak nincsen? Úgy mint az én TTV váltómnak? vagy az olyan vario váltó szerű?
Válasz borda77 (Joe) #17856. hozzászólásáramivel kap kisebb terhelést manuálban? ezt amúgy kités ökörség, mivel úgy sem tudod megmondani hogy mikor van a váltó olyan áttételben ahol csak machnaikus a hajtás így ennek szerintem semmi értelme nincs. A váltó összes kockázata a hidraulikus hajtás motorjainak használatából adódik, ilyen szempontból pedig nincs jelentősége hogy állandó mennyiséget szállít, vagy egy mechnikus aktuátoron keresztül változó mennyiséget... viszont manuális módban a gép védelmi mechanizmusai sem úgy működnek, és a váltó összes előnyét elveszted úgy, hogy cserébe minden hátrányát és kockázatát megtartasz...
Válasz .Szabi. #17855. hozzászólásáraA 8530-asunkban most 6900 óra van, 1200 óránál kezelőhiba miatt cserélni kellett a szivattyút, azóta gond nélkül megy, nem is látszik rajta semmi. A 7430-asban most 10900 óra van, abban a powershift résznek volt baja, szintén kezelőhiba miatt (felforralta az olajat, mert nem takarította a hűtőmaszkot és negyven fokban egész nap kaszált a frontkaszával...
) akkor javították, de annyi. A 7Rben még csak 3400 óra van, azon nem volt semmi, és semmi jele sincs.
Moderátor által módosítva: 2017-02-24 12:57:01
Válasz borda77 (Joe) #17853. hozzászólásáraNem. van powershift ami a legstrapabíróbb, de ma már idejétmúlt, szántani tárcsázni jó, de szállítani, vetni, könnyű munkára nem igazán alkalmas.
A Az E23 ennek újabb változata, sok kompromisszummal. A fokozatmentes váltó az Autopower, véleményem szerint az a legjobb, leguniverzálisabb, itthon a kite prüszköl rá, külföldön kb. minden második eladott gép ezzel van szerelve, a nagyok nem is rendelhetőek mással, csak ezzel. Épp e miatt nem is gondolom, hogy gyengébb lenne, biztosan van oka amiért mind a 7R mind a 8R esetében, sőt a korábbi 7020, 7030 és 8030-asoknál is csak a kissebbekben lehetett powershift-et kérni, a nagyok mind csak autopower-ek voltak.
Én amúgy úgy látom hogy ha valaki fokozatmentes váltót automatába használ földön az kukába is dobhatja előbb utóbb.. szállításnál jó én is úgy megyek vele de földön csak manuálba!!!
Válasz .Feco. #17852. hozzászólásáraNálatok mennyit mentek el az autopower váltók?
De őszintén!
Válasz .Feco. #17852. hozzászólásáraAmúgy személyesen azt mondták és a prosiba is az van hogy ez e23 az autopowerhez képest üzemanyag-megtakarítást eredményez.
A fokozatmentest szidják, hogy ha szereldébe van jd az általában a fokozatmentes váltó miatt van...
Válasz .Feco. #17852. hozzászólásáraÉn ugye bár nem voltam vagyok Jd-os de meg szeretném érteni...
Van Autopower ami a legstrapabíróbb és talán a legjobb, van az E23,és van a fokozatmentes Autopower amit hagyjunk.... ugye???
Válasz borda77 (Joe) #17851. hozzászólásáraEz marketing szöveg. A valóságban művel strapabíróbb, mint az autopower? A sima power tényleg az, mert eleve lassabb haladásra terveztek (meg a 8x30-asok is 37-38 km haladási sebességet tudtak power váltóval, utána jelent meg az igény hogy mennie kellene felgazon 55-el... ezt már nem lehetett elosztani 18 sebességre.
Ha úgy akarna dolgozni hogy elveszegeti a motorfordulatot akkor 3-4 fokozatban is kellene tudnia ugyanazt a sebességet l, ráadásul itt megjelenik az, hogy folyamatosan váltogat. Egy hagyományos gép befordul a fogasba leteszi a munkagépet raadja a gázt majd feljebb kapcsol 1-2 fokozattal és valószínű 500-800 méteren át halad azonos fokozatban. A végén vissza kapcsol 1-2-t és elveszi a gázt.
Az autopower ezzel szemben befordul leteszi az eszközt felpörgeti a motort (előre gyorsítás nélkül) teljes fordulaton eléri a munka sebességet majd a sebesség folyamatos tartása mellett addig csökkenti a motorfordulatot ami az adott eszköz szükséglete. Menet közben pedig emel illetve süllyeszt a fordulaton, illetve teljes terhelés esetén lassít vagy gyorsít a haladási sebességen úgy, hogy a fogyasztást mindig a legalacsonyabb szinten tartsa. Ez a valóságban 2-3 fokozat váltást jelent, mert a többit hidraulikusan hidalja át. Ha ugyanezt csinálja az e23 is akkor mire leteszi az eszközt és elindul már 6-7 alkalommal alt fokozatot majd munka közben folyamatosan lejjebb feljebb kapcsolgat. Persze ha azt mondja a Kite hogy ne automataban használd hanem manuálisan válassz ki egy fokozatot húzd rá a gázt és menj abban akkor nem lesz vele sosem gond csak elveszíted a teljesítmény 5-20-30%-át és számolj egy masszívan nagyobb fogyasztással...
Válasz .Feco. #17850. hozzászólásáraDE ez a váltó jó strapabíró és rugalmas szállításnál és földnél is ...ezt favorizálják a kitenél..?
Válasz borda77 (Joe) #17849. hozzászólásáraUgyanez, az is egy sima Powershift csak több fokozattal, automata kapcsolassal...
Válasz .Feco. #17848. hozzászólásáraEhhez az E23-as váltóról mi a véleményed???
Válasz Drisa #17846. hozzászólásáraNekünk is van SDirectDrive-os, 6R, de szerintem nem nagy szám, az Autopower továbbra is fényévekkel előtte van, annyi hogy ez megpróbál valami hasonlót imitálni, de azért sosem lesz olyan. Épp az olyan helyzeteknél, amikor egy kicsit kellene lassítani, vagy gyorsítani van gond, mert ahhoz már épp váltania kellene, vagy erőtartalék nincs a motorban, vagy aláesik a nyomatékcsúcsnak... És akkor még nem beszéltünk arról a helyzetről amikor nincs szükség a teljes teljesítményre. Az autopower simán veszi el a motorfordulatot ez meg szerencsétlenkedik: ha vez el fordulatot veszít sebességet, ha feljebb kapcsol már nem bírja, ráadásul a következő keményebb talajfoltnál megint bajba kerül... vagy nincs automatika vagy állandóan váltogat... kényelmesebb meg igényesebb mint a korábbi PowerQuad-Autoquad váltók, ideje volt azt a nagy görbe vasat száműzni a kabinból, de nagyon messze van az Autopower váltókhoz... A millió váltogatás miatt pedig nem hiszem hogy tartósabb lesz, és úgy általában az egész R-esek közül sem soknak lesz kérdéses hogy 20-30-40e üzemóránál kell-e bontani a váltót vagy sem...
Válasz Vadmalac #17845. hozzászólásáraIsmerem ezt a C4-D2 problémát, de láthatod hogy ha 0,6 km/h óránként lenne egy fokozat a top sebességig 70 váltás lenne ami kicsit túlzás. Tankolás után mész kicsit a rövidebb fokozatban, amíg megkönnyül, ezért tartományt váltani h 10 percig 0,5-tel gyorsabban menj.. Elvetsz 200 m2 tel többet.. És ha esetleg kis ideig csak 95% on megy a motor nem 100 on azért az nem olyan nagy érvágás. Pont a powerfokozatok elején olyan kicsi a különbség (D1-D2) hogy a kettő közé még vágyni egy fokozatot, mert D1 ben nincsen csutkára leterhelve a motor.. Kell az a gép még jövőre is meg azután is sajnos.
Válasz Vadmalac #17845. hozzászólásáraA lényeg hogy nehezebb melónál automatába teszed, beállítod a kívánt tempót és kapcsolja a legjobb fokozatot, persze ha nehéz rész jön vissza kapcsol, így jobb a fogyasztás. Szállítánál meg bc és mint egy vario csak gázpedál. Nagyon kényelmes, nálunk szereti a kezelő. A sebesség fokozatok között meg nem lesz akkora különbség mert a motor fordulattal kompenzál. Elég széles az a fordulat tartomány amin belül kedvező a teljesítmény és a fogyasztás is.
Válasz bandigh #17844. hozzászólásáraAz enyémben a sima 6x4-es váltónál sorrendben úgy vannak a fokozatok C és D fokozatnál, amit szántóföldön használunk (a B-t most ne keverjük bele az egyszerűség kedvéért), hogy C1 C2 C3 D1 C4 D2... Sokszor van, hogy D2-vel nem bírja, a D1-ben meg könnyedén. Ilyenkor a C4 a megfelelő választás, de ehhez tartományt is kell váltani. Nem vagyok egy folyton nyomogatós fajta, a power váltásokat a minimálisra redukálom, emiatt sima szántóföldi munkánál nem nagy gond, de pl. vetőgépnél a tankolás után van hogy sok a D2, de C4-ben viszi. Pár kanyar után könnyül a szerkezet, vinné D2-ben, de így megint marad a tartomány váltás. Persze vannak más okok, ami miatt meg jobb így ahogy van, ezért ez a téma nem is annyira izgat.
Ami jobban érdekel, az még mindig az eredeti kérdésem. A DD-s videókat már a megjelenéskor megnéztem, tisztában vagyok a működésével. De érdekelne az a része, ami nincs rajta egyik videón sem, illetve a 16/5-ös váltóról sem találtam olyan videót, mint a DD-ről.
Hol vannak ilyenkor a JD szerelők?
Válasz Vadmalac #17840. hozzászólásáraJavaslom nézd meg a youtube-on a működését.
Az A tartomány nehéz talajmunkára van 10.8-ig
A B tartomány vegyes szántóföldi munkára van 22 ig
A C tartomány szállításra van 42 ig.
Mindeben 8 powershift fokozat van
Pótkocsizáshoz benyomod a B/C tartományt és egésznap nem kell nyúlni semmihez. Nem értem ebben mi a rossz.
A lamellát meg hívd kuplungnak mert ez egy szögegyszerű duplakuplungos váltó, csak azért van benne kettő hogy mire az egyik szétold, a másik már tudjon is összekapcsolni. A 7,3 meg bőven A tartományon belűl van, gondolom ebben a tempóban szántanál, ezt inkább ne akard a B tartományban tenni.. Az 1,2 meg bőven elég kisi változás, ettől kisebb nemtudom minek. Akkor fendet kell venni
Válasz Garfield #17842. hozzászólásáraPersze
Válasz .Szabi. #17839. hozzászólásáraKöszi varrupozni lehet 540e-Ben vajon?
Válasz .Szabi. #17839. hozzászólásáraKöszi varrupozni lehet 540e-Ben vajon?
Válasz bandigh #17837. hozzászólásáraA marketing szöveg megvan, de én a lényegre vagyok kíváncsi. A dolog rákfenéje pont ott van, hogy bár mechanikusan zár, viszont az nem mindegy, hogy előtte és utána hány lamellás-hidraulikus kapcsolás van a hajtásláncban. Ráadásul nem értem miért, de ennél a váltónál sem tudták rendesen kiosztani az áttételeket. Pl. az A6 (7,3 km/h) az a B2 és a B3 közé esik, viszont ehhez tartományt kell váltani. Miért nem lehet egy olyan váltót csinálni, aminél a ténylegesen sebességben egymás után lévő fokozatok egymás után is kapcsolhatók. Milyen jó lenne ha nem ~1,2 km/h, hanem ~0,6 km/h-s lépésekben lehetne váltani!
Le merem fogadni, hogy komoly üzemanyag megtakarítást nem lehet elérni ezzel a váltóval egy full powerhez képest, csak meg van bonyolítva az egész!
Válasz Garfield #17838. hozzászólásáraA váltó behajtó tengelytől,egy összetoldott ujjnyi vastag tengely hajt hátra a tlt egységig.Ott van egy fogaskerekekből álló lassító áttétel(540-540E-1000),meg ott van benne az olajos többlamellás tlt kuplung.A komplett tlt egység levehető a difiház végéről.
Hello én azt szeretném kérdezni,hogy a kardán / tlt/ fogaskereken vagy min kapja a hajtást.
Válasz Vadmalac #17836. hozzászólásáraLényeg az, hogy a kapcsolások után 100%-ban zárt, mechanikus a hajtáslánc, mindegy h hány lamellán megy át, összezár és kész, nincs olaj, szivattyú, meg cvt meg mittudomain.
Ha már ennél a témánál tartunk, meg tudja valaki mondani, hogy jobb-e a direct drive hatásfoka, mint pl. egy sima full powershift-é? Én értem, hogy a fokozatválasztás mechanikus, magában a váltóban csak egy lamellasor dolgozik egyszerre. Viszont a váltó után van a szorzó hajtómű. Abban hogy történik a fokozatváltás? Minimum 1 lamellasor abban is kell hogy legyen, akkor már az irányváltóval együtt 3 lamellasoron megy át a hajtás. A 16/5-ös power váltóban egyszerre hány lamellasor dolgozik? Kíváncsi lennék rá hogy megy ez!
Válasz Gazda12 #17834. hozzászólásáraYoutube
John deere commadquad gearbox
John deere directdrive gearbox
Remélem tudtam segíteni
Válasz .Szabi. #17833. hozzászólásáraKerestem de nem találtam....Bocsánat azt hittem azért van ez a topic ha valamit nem tudok kérdezzek....
Válasz Gazda12 #17832. hozzászólásáraNe várd el senkitől,hogy ódákat írjon és részletesen elmagyarázza(azért,hogy megértsd) a két váltó közti lényeges különbségeket.
Vedd a fáradságot és olvass utána a jd honlapján,vagy googlezd ki.
Válasz .Szabi. #17831. hozzászólásáraKöszönöm a komoly választ.....
a működési elvre vagyok kiváncsi? Egyforma a hatás fokuk?