Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR405.35 FtUSD392.31 FtCHF431.22 FtGBP486.62 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Sziasztok.Tud valaki segíteni abban,hogy 4650-es traktor a fűzött blokkot,vagy komplett motort,megbízható helyről hol lehet beszerezni? Köszönöm a segítséget.
Válasz AJj #24859. hozzászólásáraNincs a rendszerben lefúvó szelep. Viszont van gáz alsó felső nyomáskapcsoló a szárító tartálynál. Szerintem ezt zártad rövidre. Ha van műszered rá kellene tenned van-e nyomás. Mondtad túl volt melegedve lehet a felső nyomás ment túl mert az elejében kondenzáló van. Nyomd meg a szelepeket ha nincs gáz akkor valahol kikopott a cső, ilyen gyorsan valami drasztikus repedés lehet.
Válasz AJj #24859. hozzászólására2 traktor járt ugyanígy, mindkettőnél a cső lyukadt ki a kompresszor és a hűtö közt, az ok ugyancsak a hűtő eltömődöttsége miatti megnövekedett klímagàznyomás volt, elvileg van nyomáskapcsoló ami lekapcsolja a kompresszort, valószínűleg ezt a nyomást már nem bírta ki a cső.
Válasz AJj #24859. hozzászólására
Először is, gáz nélkül ne köszörültesd a kompresszort, mert nem szereti. Nem véletlenül nem kapcsol, ha nincs meg a rendszerben a nyomás.
Nem törvényszerű, hogy olajosnak fogod látni, amit kifúj, pláne hogy forró volt ott minden és esetleg el is párolgott, ha ki fújta valahol.
Hogy azért-e mert a motor is közel volt a "jóhoz" azért szállt-e el valami cső, vagy csak azért mert, 15 év után pont akkor jött az ideje.
Megoldás: klímás, ő majd ha semmit nem lát szemmel, akkor nitrogén nyomáspróba, ha megvan hol szelel, ha szelel, akkor csere javítás, töltés.
Nem tudok olyanról, hogy biztonsági szelep lenne benne(lehet van), de amikor túlnyomás van, akkor is "elfagy" és nem dolgozik tovább.
Gyanítom amúgy valami csöved szállt el, lehet a meleg miatt, eddig bírta el jött az ideje.
Hali szakik! Klimás kérdésem van.
6320-as traktorral tegnap tárcsáztam a búza tarlót és kicsit melegedett, még nem volt a hőmérő a pirosban, de elől, a motorház alól valami elszisszent, mintha gőz távozott volna. Megálltam, a hűtő előtti védőrácsot kitisztítottam, tele volt pelyvával. Azonnal lement a vízhőfok a normál értékre, de a klima ezután már nem fújta a hideg levegőt! Megnéztem a klimakompresszor kuplungja megállt.
A szárító tartálynál lévő nyomáskapcsolót rövidre zártam és így a klimakompresszor elindult, de továbbra sem hideget fúj. Körbenéztem a motortérben, de sehol se látok a klimacsöveken csatlakozásokon olajfoltot. Az utántöltő csonk szelepét próbáltam , nem éreztem hogy lenne a rendszerbe nyomás.
Kérdéseim: Elszökött a gáz a rendszerből a motor túlmelegedése miatt? Hol tud távozni hogy nem látom sehol az olajfoltot? Van valami biztonsági szelep? Elég csak utántölteni, vagy komolyabb vizsgálat szükséges?
John deere szervízprogram egyszerű verziója elérhető valahol magyar felhasználók részére?
Amerikában már a komplett 170gigás JD service advisor programot ingyen letölthetik a vásárlók bármilyen gépet vásárolnak.
oké,hogy új kombájnokhoz idehaza is online szerviz jár,na de egy első w sorozatú kombájnhoz vagy nem legujabb traktorhoz hol érhető el laptopra legalább egy egyszerü diagnosztikai program amit azért egy mai fiatal gépész is le tud futtatni?
Különösen aratáskor fontos ez,amikor nem mindegy,hogy egy laptop program hiánya miatt kell egy napot állnia a gépnek,mert addigra ér oda a szervizes.
SZóval ha valaki tud ilyen programot ne tartsa magában! Köszi! :D
Válasz Sk Laci #24852. hozzászólásáraÉn speciel nem láttam még senkit, aki kiengedte a feltermelt kompresszorból a levegőt, hogy ne legyen benne nyomás, pedig párszáz szűrőfújást láttam már, a magamén kívül.
Földmunkagép szervízes mondta annó, nagy nyomáson ne fújjuk még belülről sem, ha mégis max 4 barral.
Hozzátette, a papírfiltert nagy nyomáson szétfújod, könnyebben átengedi a port, csökken a szűrőteljesítmény.
Belső finomat pedig soha, illetve kívülről sem szabad.
Én ki szoktam ütögetni, csereperiódus alatt max 2x fújva kicsit, nem hullott el egy motor sem.
Válasz Sk Laci #24849. hozzászólásáraNem mennek tönkre, de néha ha belevilágítasz lámpával oldalról kívülről, van hogy besüt a nap. Főleg ha 8 bárral megcsapattad már jópárszor.
Persze ránézésre teljesen ép és egészséges.
Válasz A.I. #24843. hozzászólásáraNálunk van 6920,6155,8R310 meg DeutzFahr 6205 is,mindegyiknek fújni szoktuk a szűrőjét,ha porosak a körülmények.....először kikocogtatom a javát,utána belülről kifelé kifújom,aztán kívülről jó srégen tartva a pisztolyt lefújom a maradékot....ezt 2x megcsinálom,és arany tiszta....az 500-as periódus végén,ha szépen van takarítva,a belső biztonsági szűrő úgy néz ki,mintha új lenne.....aki azt 1200-as cserét kitalálta,meg azt mondja,ne tisztítsd na az nem látott még gépet dolgozni poros körülmények között
Válasz madle #24844. hozzászólásáraNyugodtan kifújhatod belőle a port, ha nem nyomod oda hozzá a fúvatót, csak mondjuk 40 centiről fújod, akkor tuti nem sérül, és még akkor is látványosan kiküldi belőle a finom port. Attól még időnként vegyed meg majd az újat, motoron nem érdemes sokat spórolni, előbb utóbb minden szűrő elhasználódik.
Válasz madle #24844. hozzászólásáraAbban is ez az ovális fazon van, mint a kis 6000ekben gondolom.
Az a baj, hogyúgy tele pakolja, hogy nem kap levegőt, amíg át nem szakad, addig jó lehet.
Egy biztos, én ha nagy a por minden reggel indulás előtt kifújatom, ha nem akkor még csak úgy időnként. Nem tapasztaltam, hogy a szűrő tönkre ment volna miatta.
Mikor már nagyon koszos fújás után is, (~500 óra) akkor szoktunk újat.
Manapság lassan jön el ez az idő !
Válasz A.I. #24843. hozzászólásáraAzt megcsinálnám, de nem rogynak össze a cellák a levegőtől? Nem azért írják rá hogy ne tisztítsam? Vagy csak azért hogy menyjen a paraszt vegye az újat.
5100M a traki
Válasz madle #24842. hozzászólásáraFúvasd ki levegővel, mondjuk nem írtad milyen JD, de én a mieinknél szemrebbenés nélkül odaütögetem, visszafújom, aztán hajrá tovább.
1200 órát tisztítás nélkül, tuti nem bír ki csak, ha nem mindig aszfalton megy.
külső levegőszűrőre valóban 1200 óra a csereperiódus? A szűrőre meg nagybetővel rá van írva, hogy ne tisztítsam.. Azért elég szarul szokott kinézni már 250-300 óra után kívülről.. Mondjuk belől hibátlan, de én kicseréltem, vagy pazarlás?
Sziasztok. Adott egy John Deer 6530 Prémium traktor 2007 es. Hengerfejes lett szét lett szedve és akkor már a Denso injektorok is bevizsgálva felújítva. Össze lett rakva a gép meg lettek adva az új injektor kódok, elfogadta de még is hibának hozza ki mind a 6 dbot. Próbaképp beìrtuk a régi injektor kódot és ahhoz nem hoz ki hibát , de nincs jó hangja a traktornak. Még annyi a történethez hogy akik felújították adta volna polcról felújítottat mondva hogy úgy is kód a lényeg, de kértem azt kérem vissza ami benne volt. Hát nem azt kaptuk vissza, de beletettük. A eredetinek a kódja 04H00654 az útolso 3 szám változik. Amit kaptunk annak teljesen más a száma de az injektorok teljesen úgyan úgy néznek ki. Nem tudja valaki mi lehet a baj? Előre is köszönöm.
Jónapot. Van egy John Deere 6920 IVT váltós
Már többször kaptam ezt a hibakódot 304085 5 TCU és azt szeretném kérdezni hogy mi okozhatja ezt a problémát. Válaszokat előre köszönöm!
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem tapasztalt e már valaki S kombájnnál pro drive váltónál olyat amikor felvált második fokozatba úgy megtorpan a gép,hogy egy pillanatra megcsúsznak az első kerekek?!
Sziasztok!Javítok egy 6125r traktort a klíma feltöltő ventilátort cseréltem mindig be jelzett magas áramfelvétel miatt.A hiba megszűnt,de most még a klíma kompresszor nem megy.Semmi hiba jelzés ellőtte működött.Ebben kérnék segítséget.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, a 2018-as évjáratú JD 6120 m traktoron a müszerfalon hogyan kell átállítani az 500-as szervizóra intervallumot?
Olajakot, szürőköt lecseréltem, de nem sikerült rájönnöm, hogyan kell átállítani a szervizóra intervallumot.
Le tudná valaki írni, hogyan jutok el a szervizóra átállitásához
Válasz Mercso1108 #24828. hozzászólásáraA km/h alatti az jelenti hogy aktív a kipufogó tisztítás. Az alatt lévő pedig a fordulatszámnak van beállítva felső korlát.
Nyomoztam. Arra jutottunk hogy van a WGS84 koordinátáknak is több változata. A kézi GPS feldob vagy20 at. Most azt kellene tudni, hogy mi a JD által használt WGS84 formátum?
Válasz Claassic #24823. hozzászólásáraNincs véletlenül nyomvonal eltolás beállítva? Teljesen új nyomvonalként üres táblánál is csak párhuzamosra teszi a mezsgye helyett?
Válasz Claassic #24823. hozzászólásáraSzívesen.
Nekem amúgy ha megadom a 2 sarokpontot (végpontot)oda teszi a 0 vonalat minden eltolás nélkül a képzelet beli mezsgyére.
Válasz Claassic #24821. hozzászólásáraHa a sarokpont EOV koordinátáit wgs dd-re lekonvertálod felviszed a gépre, akkor pontosan a tábla határvonalát kapod meg.
(Vannak ahol nincsenek kitaposva a földhivatal áltál kitűzütt karók, azon is kipróbálva ilyen módon pontosan szembe megy a karóval a gép nulla vonal eltolás mellett.)
Még mindig azt mondom, ettől lehet van szakszerűbb módszer, de az is biztos, hogy ez pontos 8 karakterrel is, szerintem a 9ik az már mm pontosság.
Válasz A.I. #24819. hozzászólásáraJd rtk rendszerről van szó. A kézi gps 9 tizedes pontosságig írja ki, a JD monitor 8 tizedes pontosságot tud fogadni.
Ennek ellenére a vonal ugyan párhuzamos a karókkal, de nem a gép középvonalára esik.
Azt nem értem miért tolódik el méterekkel.
Válasz Claassic #24817. hozzászólásáraA kézi műszer földmérési pontosságú? Amúgy ha jd rendszerről van szó, azt javaslom hogy a jd operations center honlapon rögzítsed a nyomvonalaidat, ott könnyen szerkeszthető, átnevezhető, áthelyezhető minden nyomvonal, és a műholdképre van elhelyezve, egyből látod hogy nagyjából jó helyen van-e.
Válasz Claassic #24815. hozzászólásáraÉn úgy használom ahogy írod.
Megadom a mezsgye karók kordinátáit(A -B pont) és akkor megkapod a mezsgye vonalát, a helyrajziszám pontos határát(RTK-val).
Ha azon mész végig, akkor pontosan a gép középvonala alá esik a határ.
El kell tolni a határt az éppen aktuális munkaeszközhöz a munkaszélesség felével. Én így csinálom, pontos.
Lehet van szakszerűbb, vagy profibb megoldás, de ez működik.
Amúgy vannak ám csodák, méterekkel az ember földjét elművelők.(meg dimbes-domboson így is-úgy is görbét húz az ember mikor nem látja a két végét)
Amúgy is meguntam a karózgatást, kihordtunk már egy fél erdőt, de vannak bunkók, meg leszarom alakok akik sportot űznek abból, hogy kib.szassák a mezsgekarót.
25068 hozzászólás
Sziasztok.Tud valaki segíteni abban,hogy 4650-es traktor a fűzött blokkot,vagy komplett motort,megbízható helyről hol lehet beszerezni? Köszönöm a segítséget.
Egy kis múzeumi hangulat.
Válasz mtz1221 #24865. hozzászólására

Hali. Ilyen előszűrőt használ valaki, többet tud mint az mtzé vagy mint egy poharas donaldson ?http://tatic.agroinform.hu/data/aprohirdetes/apro_7159222/john-deere-levego-eloszuro-ap8403-at220930-003_fitmax_1600x1200_2.jpg
Válasz AJj #24859. hozzászólásáraNincs a rendszerben lefúvó szelep. Viszont van gáz alsó felső nyomáskapcsoló a szárító tartálynál. Szerintem ezt zártad rövidre. Ha van műszered rá kellene tenned van-e nyomás. Mondtad túl volt melegedve lehet a felső nyomás ment túl mert az elejében kondenzáló van. Nyomd meg a szelepeket ha nincs gáz akkor valahol kikopott a cső, ilyen gyorsan valami drasztikus repedés lehet.
Válasz AJj #24859. hozzászólására2 traktor járt ugyanígy, mindkettőnél a cső lyukadt ki a kompresszor és a hűtö közt, az ok ugyancsak a hűtő eltömődöttsége miatti megnövekedett klímagàznyomás volt, elvileg van nyomáskapcsoló ami lekapcsolja a kompresszort, valószínűleg ezt a nyomást már nem bírta ki a cső.
Válasz A.I. #24860. hozzászólásáraKöszi!
Moderálási elveink miatt törölve: 2023-07-28 09:01:08
Válasz AJj #24859. hozzászólására
Először is, gáz nélkül ne köszörültesd a kompresszort, mert nem szereti. Nem véletlenül nem kapcsol, ha nincs meg a rendszerben a nyomás.
Nem törvényszerű, hogy olajosnak fogod látni, amit kifúj, pláne hogy forró volt ott minden és esetleg el is párolgott, ha ki fújta valahol.
Hogy azért-e mert a motor is közel volt a "jóhoz" azért szállt-e el valami cső, vagy csak azért mert, 15 év után pont akkor jött az ideje.
Megoldás: klímás, ő majd ha semmit nem lát szemmel, akkor nitrogén nyomáspróba, ha megvan hol szelel, ha szelel, akkor csere javítás, töltés.
Nem tudok olyanról, hogy biztonsági szelep lenne benne(lehet van), de amikor túlnyomás van, akkor is "elfagy" és nem dolgozik tovább.
Gyanítom amúgy valami csöved szállt el, lehet a meleg miatt, eddig bírta el jött az ideje.
Hali szakik! Klimás kérdésem van.
6320-as traktorral tegnap tárcsáztam a búza tarlót és kicsit melegedett, még nem volt a hőmérő a pirosban, de elől, a motorház alól valami elszisszent, mintha gőz távozott volna. Megálltam, a hűtő előtti védőrácsot kitisztítottam, tele volt pelyvával. Azonnal lement a vízhőfok a normál értékre, de a klima ezután már nem fújta a hideg levegőt! Megnéztem a klimakompresszor kuplungja megállt.
A szárító tartálynál lévő nyomáskapcsolót rövidre zártam és így a klimakompresszor elindult, de továbbra sem hideget fúj. Körbenéztem a motortérben, de sehol se látok a klimacsöveken csatlakozásokon olajfoltot. Az utántöltő csonk szelepét próbáltam , nem éreztem hogy lenne a rendszerbe nyomás.
Kérdéseim: Elszökött a gáz a rendszerből a motor túlmelegedése miatt? Hol tud távozni hogy nem látom sehol az olajfoltot? Van valami biztonsági szelep? Elég csak utántölteni, vagy komolyabb vizsgálat szükséges?
Köszi a szakértői válaszokat!
Válasz Sylva #24857. hozzászólásáraProgramot nem tudok sajna, de keresd fel a KITE-t, szerintem ők tudnak segíteni
John deere szervízprogram egyszerű verziója elérhető valahol magyar felhasználók részére?
Amerikában már a komplett 170gigás JD service advisor programot ingyen letölthetik a vásárlók bármilyen gépet vásárolnak.
oké,hogy új kombájnokhoz idehaza is online szerviz jár,na de egy első w sorozatú kombájnhoz vagy nem legujabb traktorhoz hol érhető el laptopra legalább egy egyszerü diagnosztikai program amit azért egy mai fiatal gépész is le tud futtatni?
Különösen aratáskor fontos ez,amikor nem mindegy,hogy egy laptop program hiánya miatt kell egy napot állnia a gépnek,mert addigra ér oda a szervizes.
SZóval ha valaki tud ilyen programot ne tartsa magában! Köszi! :D
Válasz madle #24855. hozzászólásáraMehet rá! Etilénglikol a lényeg,hogy a másik is az legyen .
Udv!
Cool guard-ra onthetek mezei fagyallot?
Moderálási elveink miatt törölve: 2023-06-27 10:04:16
Válasz Sk Laci #24852. hozzászólásáraÉn speciel nem láttam még senkit, aki kiengedte a feltermelt kompresszorból a levegőt, hogy ne legyen benne nyomás, pedig párszáz szűrőfújást láttam már, a magamén kívül.
Válasz #bandi #24850. hozzászólásáraÉsszel fújatni, és nem barom módjára gondoltam....
Földmunkagép szervízes mondta annó, nagy nyomáson ne fújjuk még belülről sem, ha mégis max 4 barral.
Hozzátette, a papírfiltert nagy nyomáson szétfújod, könnyebben átengedi a port, csökken a szűrőteljesítmény.
Belső finomat pedig soha, illetve kívülről sem szabad.
Én ki szoktam ütögetni, csereperiódus alatt max 2x fújva kicsit, nem hullott el egy motor sem.
Egyébként egy jó ciklon aranyat ér.
Válasz Sk Laci #24849. hozzászólásáraNem mennek tönkre, de néha ha belevilágítasz lámpával oldalról kívülről, van hogy besüt a nap. Főleg ha 8 bárral megcsapattad már jópárszor.
Persze ránézésre teljesen ép és egészséges.
Válasz madle #24844. hozzászólásáraKombájnokban naponta vannak fújatva a levegőszürők, mégse mennek tönkre.
Válasz Agronomus #24847. hozzászólásáraHasonlóan gondolom, meg csinálom
.
Válasz A.I. #24843. hozzászólásáraNálunk van 6920,6155,8R310 meg DeutzFahr 6205 is,mindegyiknek fújni szoktuk a szűrőjét,ha porosak a körülmények.....először kikocogtatom a javát,utána belülről kifelé kifújom,aztán kívülről jó srégen tartva a pisztolyt lefújom a maradékot....ezt 2x megcsinálom,és arany tiszta....az 500-as periódus végén,ha szépen van takarítva,a belső biztonsági szűrő úgy néz ki,mintha új lenne.....aki azt 1200-as cserét kitalálta,meg azt mondja,ne tisztítsd na az nem látott még gépet dolgozni poros körülmények között
Válasz madle #24844. hozzászólásáraNyugodtan kifújhatod belőle a port, ha nem nyomod oda hozzá a fúvatót, csak mondjuk 40 centiről fújod, akkor tuti nem sérül, és még akkor is látványosan kiküldi belőle a finom port. Attól még időnként vegyed meg majd az újat, motoron nem érdemes sokat spórolni, előbb utóbb minden szűrő elhasználódik.
Válasz madle #24844. hozzászólásáraAbban is ez az ovális fazon van, mint a kis 6000ekben gondolom.
!
Az a baj, hogyúgy tele pakolja, hogy nem kap levegőt, amíg át nem szakad, addig jó lehet.
Egy biztos, én ha nagy a por minden reggel indulás előtt kifújatom, ha nem akkor még csak úgy időnként. Nem tapasztaltam, hogy a szűrő tönkre ment volna miatta.
Mikor már nagyon koszos fújás után is, (~500 óra) akkor szoktunk újat.
Manapság lassan jön el ez az idő
Válasz A.I. #24843. hozzászólásáraAzt megcsinálnám, de nem rogynak össze a cellák a levegőtől? Nem azért írják rá hogy ne tisztítsam? Vagy csak azért hogy menyjen a paraszt vegye az újat.
5100M a traki
Válasz madle #24842. hozzászólásáraFúvasd ki levegővel, mondjuk nem írtad milyen JD, de én a mieinknél szemrebbenés nélkül odaütögetem, visszafújom, aztán hajrá tovább.
1200 órát tisztítás nélkül, tuti nem bír ki csak, ha nem mindig aszfalton megy.
Hali
külső levegőszűrőre valóban 1200 óra a csereperiódus? A szűrőre meg nagybetővel rá van írva, hogy ne tisztítsam.. Azért elég szarul szokott kinézni már 250-300 óra után kívülről.. Mondjuk belől hibátlan, de én kicseréltem, vagy pazarlás?
Válasz RkTomi #24840. hozzászólásáraKöszönöm szépen!
Válasz duka6420 #24838. hozzászólásáraA könyvben ennyit ír a hibakódhoz.
Sziasztok. Adott egy John Deer 6530 Prémium traktor 2007 es. Hengerfejes lett szét lett szedve és akkor már a Denso injektorok is bevizsgálva felújítva. Össze lett rakva a gép meg lettek adva az új injektor kódok, elfogadta de még is hibának hozza ki mind a 6 dbot. Próbaképp beìrtuk a régi injektor kódot és ahhoz nem hoz ki hibát , de nincs jó hangja a traktornak. Még annyi a történethez hogy akik felújították adta volna polcról felújítottat mondva hogy úgy is kód a lényeg, de kértem azt kérem vissza ami benne volt. Hát nem azt kaptuk vissza, de beletettük. A eredetinek a kódja 04H00654 az útolso 3 szám változik. Amit kaptunk annak teljesen más a száma de az injektorok teljesen úgyan úgy néznek ki. Nem tudja valaki mi lehet a baj? Előre is köszönöm.
Válasz RkTomi #24837. hozzászólásáraKöszi.
De mi okozhatja mert már többször jártam így?
Válasz duka6420 #24835. hozzászólásárasárga TCU 304085.05 BG szolenoid szelep, szakadt kör
Válasz Claassic #24826. hozzászólásárahttp://pf-prg.hu/
Ha megvan az eov itt váltsd át. Topcon fendt jd mindegyikre jó. Én ezt használom 8-9 éve.
Jónapot. Van egy John Deere 6920 IVT váltós
Már többször kaptam ezt a hibakódot 304085 5 TCU és azt szeretném kérdezni hogy mi okozhatja ezt a problémát. Válaszokat előre köszönöm!
Válasz korzo #11094. hozzászólásáraSzia. Mi a kérdés? Mire kell vàlaszolnom?

2014 óta Németorszàgban élek.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem tapasztalt e már valaki S kombájnnál pro drive váltónál olyat amikor felvált második fokozatba úgy megtorpan a gép,hogy egy pillanatra megcsúsznak az első kerekek?!
Sziasztok!Javítok egy 6125r traktort a klíma feltöltő ventilátort cseréltem mindig be jelzett magas áramfelvétel miatt.A hiba megszűnt,de most még a klíma kompresszor nem megy.Semmi hiba jelzés ellőtte működött.Ebben kérnék segítséget.
Válasz RkTomi #24829. hozzászólásáraKöszi az / aktiv kipufogo tisztitás volt idegen mert eddig nem irta /
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, a 2018-as évjáratú JD 6120 m traktoron a müszerfalon hogyan kell átállítani az 500-as szervizóra intervallumot?
Olajakot, szürőköt lecseréltem, de nem sikerült rájönnöm, hogyan kell átállítani a szervizóra intervallumot.
Le tudná valaki írni, hogyan jutok el a szervizóra átállitásához
Válasz Mercso1108 #24828. hozzászólásáraA km/h alatti az jelenti hogy aktív a kipufogó tisztítás. Az alatt lévő pedig a fordulatszámnak van beállítva felső korlát.
Sziaztok! john deere 6140 mi kehet ez a jel ki irta eddig nem csinalta ..

Válasz Claassic #24826. hozzászólásáraDD az kell neked.
Ezt használom működik és pontos!
EOV-nál az xxx,000 az utolsó karakter 0, mert úgy is csak 2 tizedesig adják meg a földnéről is.
A konverter meg 9 tizedesig vált, de a végét kerekítsd, nem hiszem, hogy 1 centivel lesz gond.
Nyomoztam. Arra jutottunk hogy van a WGS84 koordinátáknak is több változata. A kézi GPS feldob vagy20 at. Most azt kellene tudni, hogy mi a JD által használt WGS84 formátum?
Válasz Claassic #24823. hozzászólásáraNincs véletlenül nyomvonal eltolás beállítva? Teljesen új nyomvonalként üres táblánál is csak párhuzamosra teszi a mezsgye helyett?
Válasz Claassic #24823. hozzászólásáraSzívesen.
Nekem amúgy ha megadom a 2 sarokpontot (végpontot)oda teszi a 0 vonalat minden eltolás nélkül a képzelet beli mezsgyére.
Válasz A.I. #24822. hozzászólásáraEzért nem értem. Nem a határra tesz, csak a párhuzamosra. És nem nulla a nyom sorszáma.
Azért köszi a válaszokat!
Válasz Claassic #24821. hozzászólásáraHa a sarokpont EOV koordinátáit wgs dd-re lekonvertálod felviszed a gépre, akkor pontosan a tábla határvonalát kapod meg.
(Vannak ahol nincsenek kitaposva a földhivatal áltál kitűzütt karók, azon is kipróbálva ilyen módon pontosan szembe megy a karóval a gép nulla vonal eltolás mellett.)
Még mindig azt mondom, ettől lehet van szakszerűbb módszer, de az is biztos, hogy ez pontos 8 karakterrel is, szerintem a 9ik az már mm pontosság.
Válasz A.I. #24819. hozzászólásáraJd rtk rendszerről van szó. A kézi gps 9 tizedes pontosságig írja ki, a JD monitor 8 tizedes pontosságot tud fogadni.
Ennek ellenére a vonal ugyan párhuzamos a karókkal, de nem a gép középvonalára esik.
Azt nem értem miért tolódik el méterekkel.
Válasz Claassic #24817. hozzászólásáraA kézi műszer földmérési pontosságú? Amúgy ha jd rendszerről van szó, azt javaslom hogy a jd operations center honlapon rögzítsed a nyomvonalaidat, ott könnyen szerkeszthető, átnevezhető, áthelyezhető minden nyomvonal, és a műholdképre van elhelyezve, egyből látod hogy nagyjából jó helyen van-e.
Válasz Claassic #24815. hozzászólásáraÉn úgy használom ahogy írod.
Megadom a mezsgye karók kordinátáit(A -B pont) és akkor megkapod a mezsgye vonalát, a helyrajziszám pontos határát(RTK-val).
Ha azon mész végig, akkor pontosan a gép középvonala alá esik a határ.
El kell tolni a határt az éppen aktuális munkaeszközhöz a munkaszélesség felével. Én így csinálom, pontos.
Lehet van szakszerűbb, vagy profibb megoldás, de ez működik.
Amúgy vannak ám csodák, méterekkel az ember földjét elművelők.(meg dimbes-domboson így is-úgy is görbét húz az ember mikor nem látja a két végét)
Amúgy is meguntam a karózgatást, kihordtunk már egy fél erdőt, de vannak bunkók, meg leszarom alakok akik sportot űznek abból, hogy kib.szassák a mezsgekarót.