Válasz JD Lipi #21128. hozzászólásáraIlyen hozzáállás kéne máshol is Hány éves volt a traktor a javításkor? És itthon nem akarták megcsinálni, vagy miért döntöttetek mellettük?
Válasz Mate11 #21122. hozzászólásáraHa egyáltalán volt ilyen hiba. Lehet csak időhúzás.
A régi injektorokat tetesd vissza. Meg elektromos befecskendező szelepet céleszközön lehet csak bemérni!
Hol a jegyzőkönyve a mérésnek?!
Olyan nincs hogy nyitvamarad! Ha igy lenne akkor megpróbálna beindúlni, mert van az égéstérben üzemanyag.
De mivel a szivatyú tol mint az ökör annyi üzemanyag lefolyna a dugó mellett és látszana az olajszinten.
Olyan van hogy átszakad az injektor kis és nagy köre, de akkor a visszatérőn dől a gázolaj kifelé.
Válasz Kálmán László #21100. hozzászólásáraMunkalámpa üzemmódban a kartámaszon lévő kapcsolóval kapcsolható ami a villogó kapcsoló előtt van a bal oldali. Ha nem megy akkor biztosítékokat kell megnézni a magtartályban.
Válasz Mate11 #21120. hozzászólásáraHát egyenek melegszart... biztos vidáman elvannak a megacégek pénzeiből többi nembratyi paraszthoz meg másképp állnak.
Válasz .Feco. #21118. hozzászólásáraA sorkereső lámpák fent vannak a magtartály két oldalán azt lehet kapcsolni munkalámpák mellett az index karral. Ebben az esetben biztosíték gondja lehet a T-nek.
Válasz JD Lipi #21115. hozzászólásáraMás ország márkaszervize javíthat külföldinek? Mintha olyat olvastam volna, hogy az importőr nem nyúlhat át másik importőr "területére" semmilyen szinten.
Válasz szanberg #21112. hozzászólásáraIgen, ez egy szériahiba, amit nem értek, hogy a nagy nevű gyártó miért nem vállalja be a javítást ingyen? Pláne ha márkaszerviz végzett minden karbantartást újkorától fogva, s tőlük is volt véve a traktor. Mert a gyűrűtörés csak idő kérdése minden gépben, ez esetben az a szerencsés aki gyorsan, még garanciában túlesik rajta. Ráadásul a gyárnak az alkatrész töredékébe kerülne mint nekünk, így kvázi a 25%-os térítés egy nagy átverés, mert a gyár többet keres az alkatrészeken mint amit "kifizet" 25% címen.
Válasz _NB_ #21104. hozzászólásáraAmíg a railcsőben nincs megfelelő nyomás, addig nem lehet beindítani, és szerintük az egyik! injektor nyitva maradt, így elment a nyomás. A jó kérdés az, az ha egy volt rossz, akkor minek cseréltek ki hatot.
Válasz bandigh #21102. hozzászólásáraÁllítólagosan ők mindent szétszedtek a filterektől kezdve szivattyúig, és az injektorcsere után sikerült begyújtani. Csak ha ők rontották el, akkor miért számláznak ki 6 darab injektort? Azt mondták, hogy mindenből van cseredarab, akkor miért nem próbálták ki melyik a rossz? Mert ha egyszerre mind a 6 elromlik javítás közben, ott nagy baklövést csinálhattak a szerelők.
Válasz Sk Laci #21101. hozzászólásáraIgen Komáromban a központban volt a "javítás", ha ezt annak lehet nevezni. Szakértelemről náluk nem nagyon lehet beszélni, nemrég a 6120M-re egy homlokrakodót vettünk, ott szerelték föl, mikor hoztuk el kértük őket, hogy mutassák meg, hogyan kell levenni:"Fölrakni föl tudom, de le még nem vettem egyet se". Eredmény, hogy az oldalsó "kiakasztó karokat" fordítva rakták föl, így le se lehetett szedni, otthon kellett átcsavarozni. A 6 hónapos garancia az vállalkozásokra is érvényes? Mert magánszemélyeket a törvény jobban véd.
Válasz Ifj Veréb József #21098. hozzászólásáraA számla semmiképpen nem lesz kifizetve, vissza lesz küldve. A probléma részben az is, hogy nemtudom melyik tételek tartoznak jogosan a javításhoz, s melyek lettek a szerviz "szakértelme" miatt cserélve. Jogi út azért problémás, mert ott a másik traktor, amihez Szlovákiában mástól nem is tudnánk alkatrészeket venni (szűrőket persze lehet, de mást nem nagyon), meg persze garanciális még, így bele se mernék gondolni h a garanciális javítás milyen minőségben és tempóban folyna. Turbó csere itt sem volt, mi is 5ezer € körül tartottuk reálisnak (szerviz is ennyit saccolt), ebből még 25%-ot térít a gyár, szóval kb. 10ezer € az "átverés".
Válasz _NB_ #21117. hozzászólásáraA WTS esetében ha a munka lámpák fel voltak kapcsolva akkor az iranyjelzokar nem indexet kapcsolt, hanem az oldalsó “sor kereső” lámpákat azaz ha szükséged volt rá akkor csak kikattintottad és ment. Gondolom ezt kicsit tovabbgondoltak és ez kapcsolhatja ezt is... a W-n is van az a lámpa ami a képen van de meg sosem gondolkoztam azon hogy mi kapcsolhatja...
Field light switch (E) controls:
Side finder lights with turn signal lever
Üzemi fényszóró kapcsoló (E), amely a következőket kapcsolja:
Oldalsó munkalámpák, irányjelző kapcsolóval
Ez melyikre érti? ami a kapaszkodó korlátra van rögzítve ? A kapcsolást hogy érti hogy az irányjelző karral?
----------------------------------------------------------------------------------------
A könyöklőre meg a tarlólámpákat amihez tesz egy megjegyzést
"Üzemi fényszórók 1 (Mellső tarlóvilágítás) kapcsoló
A kapcsoló lenyomásával kapcsolhatja BE/KI a mellső tarlóvilágítást.
MEGJEGYZÉS: Ha a közúti fények BE vannak kapcsolva, a tarlóvilágítást és a hátsó ívfényeket nem lehet bekapcsolni.
A tarlóvilágítás fényt biztosít a kezelőnek éjszakai munkálatoknál és rossz látási viszonyok esetén."
A fülke alján a két C vel jelölt lámpára azt írja
"Munkalámpák széles adapterekhez (opció)"
Ez mit takar, olyan nincs, hogy adapter függő esetleg?
Tehát csak a nagy adaptereket ha felteszed akkor működik? (lehet túlgondolom)
Válasz szanberg #21111. hozzászólására Köszi, de minden kábel ép egézséges, átnéztem töviről hegyire! Az izzó csatinál bekapcsolt állapotban 0,5V megjelenik de ennyi!
Válasz Mate11 #21097. hozzászólásáraMi a 8530-as váltóját Németországban Reebo jd nál Fisbekben csináltattuk. Nagyon korektek voltak túlságosan is pl kitéhez képest!
Válasz Sk Laci #21106. hozzászólásáraEz inkább nálatok lehet országos sajátosság, itt sem a John Deere sem a claas sem a fendt alkatreszellatasaval nincs gond! Szinte minden van másnapra, ami nem másnap az két nap múlva... nagyon ritka eset hogy valami ennyi idő alatt ne oldodjon meg...
Válasz Mate11 #21097. hozzászólásáraEz a gyűrűtörés nagyon "teccik"
Persze forgalmazó kb tagadja, illetve mondódik, hogy igen láttak már ilyen történt ilyen de nagyon ritkán.
Beszéltem jónéhány emberrel. Szerelőkkel felhasználókkal. Egyik szervizes azt mondja az csak a 360R-ben törött. Másik azt mondta csak a 335-ben... Nálam volt egy 345R gyűrűtöréssel, nálatok egy 310R..... De 370R-es tulajjal is beszéltem most télen ugyanilyen gonddal....
Szóval kijelenthetjük, a kuuvajó 9 literes JD motor egy szemetdomb, azért bocsássa már meg a világ, ennyi tapasztalattal hátuk mögött a mai világban hogy nem lehet egy normális motort összerakni, az nevetséges de inkább felháborító...
Ha nem tudják, vegyenek Cumminstól motorokat mint a nagy 620RX-ekbe meg is teszik...
Válasz Sk Laci #21106. hozzászólásáraEz is egy dolog hogy alig találnak megfelelő alkatrészt, a másik ami engem jobban zavar a beazonosításnál is vannak gondok, nem túl jó ilyen téren az alkatrész kereskedők rendszere.
Pl: Személyautónál is csomó után keresgélést igényel, mert minden alkatrészt megkerestem a gyártó oldalán, hogy ott mit írnak, mert az alkatrész boltban simán odaadták előszór a nem belevalót, hiába forgalmi, motor, alvázszám, rossz, pontatlan a rendszerük.
Volt már nálunk is franciából légipostán érkezett alkatrész, ki is kerekedett a szemünk az árán.
Válasz _NB_ #21104. hozzászólásáraSzétkapni és atomjaira szedni, majd megjavítani azt lehet, de olyan helyen ahol rendes az alkatrészellátás. Most csinálom épen a Zetor első hídján a jobb lehajtást. Guferot mást ad el a Zetorszervisz, mint ami benne van, bordástengely, ami a kardánykereszthez kapcsolódik állitólag eredeti. Számomra nagyon fura eredeti, ahol a kardánykereszt megy, gyengéb a fala 2 mm-rel, a szégerbiztosítót másikat kell vennem be a szatelitokhoz, mert az eredeti széger 1 mm-rel széleseb mint az állitólagos eredeti alkatrészen a nút, az anyagminőségbe nem látok bele, az majd idővel megmutatkozik. Golyóscsapokat a kormánymőhöz meg kitudja mikor kapom meg, mert már 12 napja volt a rendelés, de még híre se nincsen, hogy találtak e valahol. És ez csak egy Zetor Carárro hídja. Minden Európai, de nincsen. Kerékagycsapágyat azt kaptam "eredetit" olasz helyett made in polland.
Amikor a NH javítotam egész Európában hajtoták az alkatrészt, mert nincsen az adot országban a központi raktárban. Ugyan ez volt az ismerősöm traktorjával is, ami más márka.
Amcsiban meglehet minden van polcon, de Európa az alkatrészellátásal nagy le van maradva. Nagyon kínosan nevetséges, ami az EU alkatrészellátását illeti. De az árát piszokul meg tudják kérni.
Válasz _NB_ #21104. hozzászólásáraMi is borzasztó sokáig szívtunk kombájnnál azzal hogy időnként elment az ereje, kicsit hebehett, füstölt...
Aztán egy idő múlva meg mintha mise történt volna, ment szépen.
Azt mondták nem megy egy injektor néha, vagy tápszivattyú, vagy railnyomás szabályozó, vagy túlnyomásszelep, vagy kitudja. Ezekből cserélve is lett a többsége.
Aztán bebújt a mókár, a railcsőnyomás mérő szenzor 3 vezetékes csatlakozójában megigazította az egyik vezetéket, és jó lett..
Válasz Mate11 #21097. hozzászólásáraEz érdekes, ha nem indul egy dugó és gyűrű csere után a traki akkor én amire gyanakodnak
1. nem sikerült a légtelenítés, nem jut el az üzemanyag a porlasztóig
2.a) ha van üzemanyag és ne indul akkor vezérlés nem lett elrakva
2.b) ha van üzemanyag és nem indul akkor kompresszió megvan e, szelepek jól zárnak
Aztán, hogy egy ilyen trakiban milyen védelmi rendszerek vannak azt nem tudom, pl: alacsony a motor olaj szint és olajnyomás esetén esetleg nem indítható.
Tehát nem a 6 új porlasztó az első gondolatom.
Minden szakmában van tanuló pénz, de azt jobb esetben nem a megrendelő fizeti hanem aki elb@sza.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mindenesetre itt egy amcsi muksó aki egyedül mondhatni a pusztában javít ilyen gépeket, ide kéne elküldeni az összes szervizest tangyakorlatra . . . kenyéren és vízen link
Itt egy 6170r motorját kikapja és atomjaira szedi link
Válasz Mate11 #21097. hozzászólásáraEz nagy lehúzásnak hangzik, meg eleve inkorrekt az egész. Lassan készült el, és még milliókkal megtoldották a számlát, aztán kérdés hogy egyáltalán a “rossz” injektoroknak mi lett a sorsa, nem e ketyeg vele egy másik gép. Ha nem hajlandóak megegyezni a dolgokban, mindenképp jogi útra terelném az ügyet. Már úgyis mindegy, addig valahogy végezzétek el a munkát, a gépet meg valami független helyre kéne elvinni, vagy akár a kitében megbontani újból és jegyzőkönyveztetni mindent. A lecserélt szivattyút meg az injektorokat bevizsgáltatni, ha megvannak egyáltalán.
Ha neked holnap reggel nem indul be egy traktor akkor sem azzal kezded, hogy 6(!) új injektor meg főszivattyú csere..
Válasz Mate11 #21097. hozzászólásáraSzia. Konkrétan Komáromba volt a gép javítva, vagy valamelyik alközpontban? Azért kérdezem, mert Komárom a központ, és ezen a néven szalad Szlovákiában mindenhol a cég, ha cégen belül fel is osztoták dél, nyugat, közép,..... központokra.
Még egyvalamit. Szlovákiában van 6 hónapos gari az alkatrészekre, és a javításokra is.Ha beleférsz, akor használd ki a lehetőséget, mert az idő múlik.
Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy adott egy t560i, a fülke allján lévő két kis lámpának van biztosítékja vagy reléje külön valahol? Mert nem világítanak!Izzók jók! Köszi
Én a 6068 as motorra tudok csak árat mondani, de az kb 1,5Mft a teljes felujítása. De turbó csere nincs benne.
Kb 100.000.- garniturája a dugo készletnek. Az eleve 600 a 6 db.
Válasz Mate11 #21097. hozzászólásáraA helyzeted nem reménytelen. De mivel más országról van szó a törvényeket nem tudom.
De minden esetben jogi út a leg kézenfekvőbb. Csak hosszadalmas. És mivel használtad a "nagyjavítás után" nehézkes a bizonyítás. Vissza kellett volna vinni azon nyomban a gépet hogy igy nem veszitek át.
Ha most mással megcsináltatod az sem lesz olcsóbb. Aki elkezdte annak kell befejezni, de egy fillért sem szabad neki adi amíg nem jó a gép. A számlát ha még nem fizetted ki ne is tedd meg szerintem. De üdvédet keress fel mindenféleképpen.
Én sok típusú gépet javítok,javítottam meg még fogok is. De a diagnózis a leírtak alapján a hanyag összeszerelés.
Szerintem nem az injektorok cseréje miatt indult be a motor.
Ez komplex ügy nagyon.
Az alább leírt problémával szeretném a segítségeteket kérni:
Adott egy 2012-es 8310R traktor, mely újkorától nálunk van. Most 7800 óránál "szokásos" gyűrűtörés volt diagnostizálva (novemberben), és február elején elvittük szervizbe (Agroservis Komárom, Szlovákia). Hetekig hozzá sem nyúltak, aztán elkezdték javítgatni, többszöri sürgetés után (mikor már talajt kellett volna készíteni) összerakták és nem tudták beindítani. A leadáskor a motor begyújtásával nem volt gond. Az üzemanyag szivattyúktól kezdve minden dolgot kicseréltek, végül arra jutottak, hogy az injektorok rosszak, mert "biztosan" valamelyik nyitva marad, ezért nem épül föl a nyomás, és ezért nem épül fel a nyomás a nyomócsőben, emiatt nem indul. Itt az első probléma, hogy az injektorok jók voltak, mikor a traktor be lett adva javításra (ezért valószínűleg a javítás alatt romlott el), mégis kiszámlázták mind a 6 darabot. Szóban azt mondták, hogy ezek a plusz javítások nem lesznek kiszámlázva. Mikor hívtak, hogy kész, elhoztuk, útközben csöpögött az üzemanyag, és mindenféle hibakódot ír ki. Többször kijöttek, próbálkoztak, hibakódok maradtak, most Németországból várnak "segítséget". Legfölháborítóbb az egészben, hogy ma kiküldték a számlát (14300€ adó nélkül), egy traktorra, amit kvázi tönkretettek, azóta használhatatlan.
Kérdésem, hogy volt e valakinek hasonló motorjavítása, mert elvileg ez egy szervizcsomag (gyártó elengedte a 25%-át), szóval gondolom erre van egy általános díj, erre lennék kiváncsi. Most a számlán 3 oldalnyi tétel van (filterek, akkumulátor, csapágyak, szenzorok, csövek vannak borsos áron), amelyek előre nem voltak leegyezve.
Ki mit tenne ez esetben? A traktor tavaly augusztustól szinte mindig elromlott, hidraulikacsövek repednek, egyszer majdnem felgyúlt az egész traktor, szóval az őszi szezonban a szervizes heti vendég volt.
Jól úgysem fog végződni a dolog, a nagyobb gond hogy sajnos van még egy zöld traktorunk, ami elég új, azt még nem tudjuk eladni.
Még az érdekelne, hogy a Kite esetleg hajlandó-e lenne kijárni külföldre javítani, esetleg van-e más Mo-n, aki javít JD-ket?
Bocsánat, hogy hosszú lett, előre is köszönöm a tanácsokat.
Gondoltam naivan ez az S-es érték ami segít kiszámolnia kerék átmérőt, de nem.
Innentől érdekes a történet, mert nem mindegyik gyártó árulja el a RC-t, a kerék terhelt gördülési kerületet.
Van egy Michelin katalógus itt szerepelnek RC értékek és RCI értékek is. link
Persze az RC érték gyártónként, kerék fajtánként, mintázatonként eltérő.
Van még az RCI (Rolling Circumference Index) ez egy olyan szám ami a közel azonos RC méretű kerekeket jelöli egy számmal.
Így tudunk keresgélni szélesebb vagy keskenyebb kerekeket úgy, hogy a nem változik az első hátsó kerék gördülési aránya, persze ehhez felnit is kell cserélni a legtöbb esetben.
Pl: egy Firestone katalógus RCI szerint rendezve link
A magyar nyelvű JD használatinál hiányzik egy tört vonal a képleteknél, anélkül nehezebb értelmezni, plusz itt egy ábra, ami a magyarból vagy kimarad vagy csak nem láttam
RC
Rolling Circumference at reference
load and pressure. Distance covered
in one complete revolution of the
wheel on an asphalt road. Value
in mm measured according to
ISO11795.
SLR
Static Loaded Radius is the radius
from the wheel centre down to
the ground, at reference load and
pressure. The difference between
unloaded radius and static loaded
radius is called deflection. This value
varies between 15-30% of the tire
section height, depending on tire
type.
SRI
The Speed Radius Index states a
theoretical value only to be used for
calculation of the max speed of a
vehicle according to EU homologation
procedures.
John Deere Ag - New Equipment: Technical Publications - Equipment Search link
Keresés után alul megjelennek a zölden a linkek,
(lehet magyar nyelvet is beállítani a szűrésnél, de valószínű csökkenti a találatokat, passz)
ezeket másik ablakban egyenként megnyitva látható, hogy van e elérhető használati, (zöld OMAL...link)
------------------------------------------------------------------------------------------------
A lentebb keresett JD6105M van magyar nyelven is
.Szabi-t kell elkapni , hogy milyen évjáratú a traki ?
2012 utáni vagy 2016 utáni
(pl itt is előjön hogy angolul van manuál a 2016 utáni trakikhoz,de magyarul nincs)
PL:
A 2012 utáni JD 6105M, 6115M, 6125M,
6130M és 6140M traktorok link
itt baloldalt a könyvtármenüben a 65-s szekció utolsó egy harmadában vannak a linkek a
"Gumiabroncs kombinációk...." (Tire Combinations ...)névnél
alatt pár sorral
a "A gumiabroncs-kombináció kiszámítása..." (Calculate Tire Combinations)
Így kerek a történet,
mert az SRI értékeket a "Gumiabroncs kombinációk...."-nál kapja meg az ember amit használni kell a "A gumiabroncs-kombináció kiszámítása..." oldalnál.
Válasz .Szabi #21088. hozzászólásáraA fékezés miatt, az elsőkerék kicsit nagyobb átmérőjű és szilárd útburkoaton feszül. Próbáld ki ha megváltoztadod a keréknyomásokat, változik-e.
Sziasztok
6105M-es traki, amikor bekapcsol az elso hajtas fekezeskor, hangosan kapcsolja ki, olyan mintha megemelne picit az elejet es hangosan roppan. Ha menet kozbe veszem ki a kapcsoloval eszrevehetetlen.
Nem tudom micsoda, de valoszinu olaj mukodteti ezt a kapcsolast. De ha levego, akkor esetleg koze lehet hozza, hogy kidorzsolodott egy levegocsovem, es folyamatosan ereszt?
Válasz bandigh #21086. hozzászólásáraNincs, kuplungos elindulásnál sincs, valamint irányváltónál sincs. Csak menet közben, mintha rádobná a kuplungot. De azon is agyaltam, hogy az első kereket kapcsolgathatja rá? Mintha az eleje rántana be, de lehet csak beképzelem már. A visszajelző nem jelzi még egy pillanatra sem, hogy bekapcsolná.
Válasz bandigh #21084. hozzászólásáraIgen kuplungolós, viszont van egy "auto clutch" gomb a váltó karon, ami szintén szolgálja a funkciót, ha azzal kuplungolok szépen rácsúsztatja a kuplungot és nem csattog. De nem értem miért ilyen a sima kuplung pedál. Szerintem nem normális.
Persze mondték, hogy használjam a gombot, dehát csak idegesít, hogy a pedállal meg így durrog.
olyan dolog jött elő az 5100M-es gépemen, hogy ha D-ben közúton megyek vele, 1-től 2-3-4-be váltogatva kuplungpedállal, minden kuplungolásnál elég nagyot csattan. "ránt" Mintha rádobná a kuplungot. Pedig a lábam van, hogy már fel is van emelve a pedálról. Alsó fordulatról elkezdem nyomni a gázt, hogy gyorsítsak, és abban a pillanatban csattan egyet.
KITE volt kint 3x, nagy nehezen sikerült nekik a váltót kalibrálni, mert fel kellett hozzá melegíteni a váltó olajat 60 fok fölé. Semmi változást nem eredményezett. Megnézték a kuplung pedál kapcsoló szenzort, az is 0-250-es értékig szépen leköveti a pedál benyomását.
A váltója 16/16-os mechanikus. Irányváltónál nem ránt. Illetve a váltón van egy elektromos kuplung, ha azt használom gyönyörűen rácsúsztatja a kuplungot váltásoknál. Csak a pedálos csattog, hiába csúsztatom rá lábbal szépen. 60 üzemóra van a gépben.
Találkozott már esetleg valaki ilyennel? Komolyan úgy érzem, hogy a gazdálkodók többet értenek legtöbb esetben a gépekhez, mint a szervizesek. Ezért kérem a tanácsotokat, hátha valaki már látott ilyet.
25279 hozzászólás
Válasz Mate11 #21130. hozzászólásáraKínlódtunk a kitével 2 hétig! Traktor 2007 evj 6950 űó nal lett javitva. 5200 űó nál vettűk angliából! Hozzáállasuk az példaértékű volt!
Válasz JD Lipi #21128. hozzászólásáraIlyen hozzáállás kéne máshol is
Hány éves volt a traktor a javításkor? És itthon nem akarták megcsinálni, vagy miért döntöttetek mellettük?
Válasz Mate11 #21122. hozzászólásáraHa egyáltalán volt ilyen hiba. Lehet csak időhúzás.
A régi injektorokat tetesd vissza. Meg elektromos befecskendező szelepet céleszközön lehet csak bemérni!
Hol a jegyzőkönyve a mérésnek?!
Olyan nincs hogy nyitvamarad! Ha igy lenne akkor megpróbálna beindúlni, mert van az égéstérben üzemanyag.
De mivel a szivatyú tol mint az ökör annyi üzemanyag lefolyna a dugó mellett és látszana az olajszinten.
Olyan van hogy átszakad az injektor kis és nagy köre, de akkor a visszatérőn dől a gázolaj kifelé.
Válasz Mate11 #21124. hozzászólásáraNekünk megcsinálták! IVT váltó javitás modul cssere gyári hibában lett cserélveamit nem kelkett kifizetni!

Válasz Kálmán László #21100. hozzászólásáraMunkalámpa üzemmódban a kartámaszon lévő kapcsolóval kapcsolható ami a villogó kapcsoló előtt van a bal oldali. Ha nem megy akkor biztosítékokat kell megnézni a magtartályban.
Válasz Mate11 #21120. hozzászólásáraHát egyenek melegszart... biztos vidáman elvannak a megacégek pénzeiből többi nembratyi paraszthoz meg másképp állnak.
Válasz .Feco. #21118. hozzászólásáraA sorkereső lámpák fent vannak a magtartály két oldalán azt lehet kapcsolni munkalámpák mellett az index karral. Ebben az esetben biztosíték gondja lehet a T-nek.
Válasz JD Lipi #21115. hozzászólásáraMás ország márkaszervize javíthat külföldinek? Mintha olyat olvastam volna, hogy az importőr nem nyúlhat át másik importőr "területére" semmilyen szinten.
Válasz szanberg #21112. hozzászólásáraIgen, ez egy szériahiba, amit nem értek, hogy a nagy nevű gyártó miért nem vállalja be a javítást ingyen? Pláne ha márkaszerviz végzett minden karbantartást újkorától fogva, s tőlük is volt véve a traktor. Mert a gyűrűtörés csak idő kérdése minden gépben, ez esetben az a szerencsés aki gyorsan, még garanciában túlesik rajta. Ráadásul a gyárnak az alkatrész töredékébe kerülne mint nekünk, így kvázi a 25%-os térítés egy nagy átverés, mert a gyár többet keres az alkatrészeken mint amit "kifizet" 25% címen.
Válasz _NB_ #21104. hozzászólásáraAmíg a railcsőben nincs megfelelő nyomás, addig nem lehet beindítani, és szerintük az egyik! injektor nyitva maradt, így elment a nyomás. A jó kérdés az, az ha egy volt rossz, akkor minek cseréltek ki hatot.
Válasz bandigh #21102. hozzászólásáraÁllítólagosan ők mindent szétszedtek a filterektől kezdve szivattyúig, és az injektorcsere után sikerült begyújtani. Csak ha ők rontották el, akkor miért számláznak ki 6 darab injektort? Azt mondták, hogy mindenből van cseredarab, akkor miért nem próbálták ki melyik a rossz? Mert ha egyszerre mind a 6 elromlik javítás közben, ott nagy baklövést csinálhattak a szerelők.
Válasz Sk Laci #21101. hozzászólásáraIgen Komáromban a központban volt a "javítás", ha ezt annak lehet nevezni. Szakértelemről náluk nem nagyon lehet beszélni, nemrég a 6120M-re egy homlokrakodót vettünk, ott szerelték föl, mikor hoztuk el kértük őket, hogy mutassák meg, hogyan kell levenni:"Fölrakni föl tudom, de le még nem vettem egyet se". Eredmény, hogy az oldalsó "kiakasztó karokat" fordítva rakták föl, így le se lehetett szedni, otthon kellett átcsavarozni.
A 6 hónapos garancia az vállalkozásokra is érvényes? Mert magánszemélyeket a törvény jobban véd.
Válasz Ifj Veréb József #21098. hozzászólásáraA számla semmiképpen nem lesz kifizetve, vissza lesz küldve. A probléma részben az is, hogy nemtudom melyik tételek tartoznak jogosan a javításhoz, s melyek lettek a szerviz "szakértelme" miatt cserélve. Jogi út azért problémás, mert ott a másik traktor, amihez Szlovákiában mástól nem is tudnánk alkatrészeket venni (szűrőket persze lehet, de mást nem nagyon), meg persze garanciális még, így bele se mernék gondolni h a garanciális javítás milyen minőségben és tempóban folyna. Turbó csere itt sem volt, mi is 5ezer € körül tartottuk reálisnak (szerviz is ennyit saccolt), ebből még 25%-ot térít a gyár, szóval kb. 10ezer € az "átverés".
Válasz _NB_ #21117. hozzászólásáraA WTS esetében ha a munka lámpák fel voltak kapcsolva akkor az iranyjelzokar nem indexet kapcsolt, hanem az oldalsó “sor kereső” lámpákat azaz ha szükséged volt rá akkor csak kikattintottad és ment. Gondolom ezt kicsit tovabbgondoltak és ez kapcsolhatja ezt is... a W-n is van az a lámpa ami a képen van de meg sosem gondolkoztam azon hogy mi kapcsolhatja...
Válasz Kálmán László #21116. hozzászólására
Van a bajuszkapcsoló, oda írja a munkalámpákat
Field light switch (E) controls:
Side finder lights with turn signal lever
Üzemi fényszóró kapcsoló (E), amely a következőket kapcsolja:
Oldalsó munkalámpák, irányjelző kapcsolóval
Ez melyikre érti? ami a kapaszkodó korlátra van rögzítve ? A kapcsolást hogy érti hogy az irányjelző karral?
----------------------------------------------------------------------------------------
A könyöklőre meg a tarlólámpákat amihez tesz egy megjegyzést
"Üzemi fényszórók 1 (Mellső tarlóvilágítás) kapcsoló
A kapcsoló lenyomásával kapcsolhatja BE/KI a mellső tarlóvilágítást.
MEGJEGYZÉS: Ha a közúti fények BE vannak kapcsolva, a tarlóvilágítást és a hátsó ívfényeket nem lehet bekapcsolni.
A tarlóvilágítás fényt biztosít a kezelőnek éjszakai munkálatoknál és rossz látási viszonyok esetén."
A fülke alján a két C vel jelölt lámpára azt írja
"Munkalámpák széles adapterekhez (opció)"
Ez mit takar, olyan nincs, hogy adapter függő esetleg?
Tehát csak a nagy adaptereket ha felteszed akkor működik? (lehet túlgondolom)
Válasz szanberg #21111. hozzászólására Köszi, de minden kábel ép egézséges, átnéztem töviről hegyire! Az izzó csatinál bekapcsolt állapotban 0,5V megjelenik de ennyi!
Válasz Mate11 #21097. hozzászólásáraMi a 8530-as váltóját Németországban Reebo jd nál Fisbekben csináltattuk. Nagyon korektek voltak túlságosan is pl kitéhez képest!


Válasz _NB_ #21103. hozzászólására Köszönöm, nekem van hozzá kezelésim! De sajna semmi!Abból nem lettem okosabb!
Válasz Sk Laci #21106. hozzászólásáraEz inkább nálatok lehet országos sajátosság, itt sem a John Deere sem a claas sem a fendt alkatreszellatasaval nincs gond! Szinte minden van másnapra, ami nem másnap az két nap múlva... nagyon ritka eset hogy valami ennyi idő alatt ne oldodjon meg...
Válasz Mate11 #21097. hozzászólásáraEz a gyűrűtörés nagyon "teccik"
Persze forgalmazó kb tagadja, illetve mondódik, hogy igen láttak már ilyen történt ilyen de nagyon ritkán.
Beszéltem jónéhány emberrel. Szerelőkkel felhasználókkal. Egyik szervizes azt mondja az csak a 360R-ben törött. Másik azt mondta csak a 335-ben... Nálam volt egy 345R gyűrűtöréssel, nálatok egy 310R..... De 370R-es tulajjal is beszéltem most télen ugyanilyen gonddal....
Szóval kijelenthetjük, a kuuvajó 9 literes JD motor egy szemetdomb, azért bocsássa már meg a világ, ennyi tapasztalattal hátuk mögött a mai világban hogy nem lehet egy normális motort összerakni, az nevetséges de inkább felháborító...
Ha nem tudják, vegyenek Cumminstól motorokat mint a nagy 620RX-ekbe meg is teszik...
Válasz Kálmán László #21100. hozzászólásáraPatkány elrágta a kábeleket a burkolat mögött!
Bontsd le ezt és nézz alá!
Válasz Sk Laci #21106. hozzászólásáraEz is egy dolog hogy alig találnak megfelelő alkatrészt, a másik ami engem jobban zavar a beazonosításnál is vannak gondok, nem túl jó ilyen téren az alkatrész kereskedők rendszere.
Pl: Személyautónál is csomó után keresgélést igényel, mert minden alkatrészt megkerestem a gyártó oldalán, hogy ott mit írnak, mert az alkatrész boltban simán odaadták előszór a nem belevalót, hiába forgalmi, motor, alvázszám, rossz, pontatlan a rendszerük.
Volt már nálunk is franciából légipostán érkezett alkatrész, ki is kerekedett a szemünk az árán.
Moderálási elveink miatt törölve: 2019-04-16 16:20:55
Moderálási elveink miatt törölve: 2019-04-16 16:21:06
Válasz Sk Laci #21106. hozzászólásáraFergához másnapra eddig még mindig volt ami kellett
Válasz _NB_ #21104. hozzászólásáraSzétkapni és atomjaira szedni, majd megjavítani azt lehet, de olyan helyen ahol rendes az alkatrészellátás. Most csinálom épen a Zetor első hídján a jobb lehajtást. Guferot mást ad el a Zetorszervisz, mint ami benne van, bordástengely, ami a kardánykereszthez kapcsolódik állitólag eredeti. Számomra nagyon fura eredeti, ahol a kardánykereszt megy, gyengéb a fala 2 mm-rel, a szégerbiztosítót másikat kell vennem be a szatelitokhoz, mert az eredeti széger 1 mm-rel széleseb mint az állitólagos eredeti alkatrészen a nút, az anyagminőségbe nem látok bele, az majd idővel megmutatkozik. Golyóscsapokat a kormánymőhöz meg kitudja mikor kapom meg, mert már 12 napja volt a rendelés, de még híre se nincsen, hogy találtak e valahol. És ez csak egy Zetor Carárro hídja. Minden Európai, de nincsen. Kerékagycsapágyat azt kaptam "eredetit" olasz helyett made in polland.
Amikor a NH javítotam egész Európában hajtoták az alkatrészt, mert nincsen az adot országban a központi raktárban. Ugyan ez volt az ismerősöm traktorjával is, ami más márka.
Amcsiban meglehet minden van polcon, de Európa az alkatrészellátásal nagy le van maradva. Nagyon kínosan nevetséges, ami az EU alkatrészellátását illeti. De az árát piszokul meg tudják kérni.
Válasz _NB_ #21104. hozzászólásáraMi is borzasztó sokáig szívtunk kombájnnál azzal hogy időnként elment az ereje, kicsit hebehett, füstölt...
Aztán egy idő múlva meg mintha mise történt volna, ment szépen.
Azt mondták nem megy egy injektor néha, vagy tápszivattyú, vagy railnyomás szabályozó, vagy túlnyomásszelep, vagy kitudja. Ezekből cserélve is lett a többsége.
Aztán bebújt a mókár, a railcsőnyomás mérő szenzor 3 vezetékes csatlakozójában megigazította az egyik vezetéket, és jó lett..
Válasz Mate11 #21097. hozzászólásáraEz érdekes, ha nem indul egy dugó és gyűrű csere után a traki akkor én amire gyanakodnak
1. nem sikerült a légtelenítés, nem jut el az üzemanyag a porlasztóig
2.a) ha van üzemanyag és ne indul akkor vezérlés nem lett elrakva
2.b) ha van üzemanyag és nem indul akkor kompresszió megvan e, szelepek jól zárnak
Aztán, hogy egy ilyen trakiban milyen védelmi rendszerek vannak azt nem tudom, pl: alacsony a motor olaj szint és olajnyomás esetén esetleg nem indítható.
Tehát nem a 6 új porlasztó az első gondolatom.
Minden szakmában van tanuló pénz, de azt jobb esetben nem a megrendelő fizeti hanem aki elb@sza.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mindenesetre itt egy amcsi muksó aki egyedül mondhatni a pusztában javít ilyen gépeket, ide kéne elküldeni az összes szervizest tangyakorlatra . . . kenyéren és vízen
link
Itt egy 6170r motorját kikapja és atomjaira szedi
link
Válasz Kálmán László #21100. hozzászólására
Kombájnok - 2012/2013-as modellek
W540, W550, W650, W660,
T550, T560, T660, T670, széles fülkével
link
Elvileg széles adapter munka lámpa.
A 30-as és 50-es szakaszban irkálnak valamit, de nézd át hátha találsz valamit.
Válasz Mate11 #21097. hozzászólásáraEz nagy lehúzásnak hangzik, meg eleve inkorrekt az egész. Lassan készült el, és még milliókkal megtoldották a számlát, aztán kérdés hogy egyáltalán a “rossz” injektoroknak mi lett a sorsa, nem e ketyeg vele egy másik gép. Ha nem hajlandóak megegyezni a dolgokban, mindenképp jogi útra terelném az ügyet. Már úgyis mindegy, addig valahogy végezzétek el a munkát, a gépet meg valami független helyre kéne elvinni, vagy akár a kitében megbontani újból és jegyzőkönyveztetni mindent. A lecserélt szivattyút meg az injektorokat bevizsgáltatni, ha megvannak egyáltalán.
Ha neked holnap reggel nem indul be egy traktor akkor sem azzal kezded, hogy 6(!) új injektor meg főszivattyú csere..
Válasz Mate11 #21097. hozzászólásáraSzia. Konkrétan Komáromba volt a gép javítva, vagy valamelyik alközpontban? Azért kérdezem, mert Komárom a központ, és ezen a néven szalad Szlovákiában mindenhol a cég, ha cégen belül fel is osztoták dél, nyugat, közép,..... központokra.
Még egyvalamit. Szlovákiában van 6 hónapos gari az alkatrészekre, és a javításokra is.Ha beleférsz, akor használd ki a lehetőséget, mert az idő múlik.
Én a 6068 as motorra tudok csak árat mondani, de az kb 1,5Mft a teljes felujítása. De turbó csere nincs benne.
Kb 100.000.- garniturája a dugo készletnek. Az eleve 600 a 6 db.
Válasz Mate11 #21097. hozzászólásáraA helyzeted nem reménytelen. De mivel más országról van szó a törvényeket nem tudom.
De minden esetben jogi út a leg kézenfekvőbb. Csak hosszadalmas. És mivel használtad a "nagyjavítás után" nehézkes a bizonyítás. Vissza kellett volna vinni azon nyomban a gépet hogy igy nem veszitek át.
Ha most mással megcsináltatod az sem lesz olcsóbb. Aki elkezdte annak kell befejezni, de egy fillért sem szabad neki adi amíg nem jó a gép. A számlát ha még nem fizetted ki ne is tedd meg szerintem. De üdvédet keress fel mindenféleképpen.
Én sok típusú gépet javítok,javítottam meg még fogok is. De a diagnózis a leírtak alapján a hanyag összeszerelés.
Szerintem nem az injektorok cseréje miatt indult be a motor.
Ez komplex ügy nagyon.
Sziasztok fórumozók!

Az alább leírt problémával szeretném a segítségeteket kérni:
Adott egy 2012-es 8310R traktor, mely újkorától nálunk van. Most 7800 óránál "szokásos" gyűrűtörés volt diagnostizálva (novemberben), és február elején elvittük szervizbe (Agroservis Komárom, Szlovákia). Hetekig hozzá sem nyúltak, aztán elkezdték javítgatni, többszöri sürgetés után (mikor már talajt kellett volna készíteni) összerakták és nem tudták beindítani. A leadáskor a motor begyújtásával nem volt gond. Az üzemanyag szivattyúktól kezdve minden dolgot kicseréltek, végül arra jutottak, hogy az injektorok rosszak, mert "biztosan" valamelyik nyitva marad, ezért nem épül föl a nyomás, és ezért nem épül fel a nyomás a nyomócsőben, emiatt nem indul. Itt az első probléma, hogy az injektorok jók voltak, mikor a traktor be lett adva javításra (ezért valószínűleg a javítás alatt romlott el), mégis kiszámlázták mind a 6 darabot. Szóban azt mondták, hogy ezek a plusz javítások nem lesznek kiszámlázva. Mikor hívtak, hogy kész, elhoztuk, útközben csöpögött az üzemanyag, és mindenféle hibakódot ír ki. Többször kijöttek, próbálkoztak, hibakódok maradtak, most Németországból várnak "segítséget". Legfölháborítóbb az egészben, hogy ma kiküldték a számlát (14300€ adó nélkül), egy traktorra, amit kvázi tönkretettek, azóta használhatatlan.
Kérdésem, hogy volt e valakinek hasonló motorjavítása, mert elvileg ez egy szervizcsomag (gyártó elengedte a 25%-át), szóval gondolom erre van egy általános díj, erre lennék kiváncsi. Most a számlán 3 oldalnyi tétel van (filterek, akkumulátor, csapágyak, szenzorok, csövek vannak borsos áron), amelyek előre nem voltak leegyezve.
Ki mit tenne ez esetben? A traktor tavaly augusztustól szinte mindig elromlott, hidraulikacsövek repednek, egyszer majdnem felgyúlt az egész traktor, szóval az őszi szezonban a szervizes heti vendég volt.
Jól úgysem fog végződni a dolog, a nagyobb gond hogy sajnos van még egy zöld traktorunk, ami elég új, azt még nem tudjuk eladni.
Még az érdekelne, hogy a Kite esetleg hajlandó-e lenne kijárni külföldre javítani, esetleg van-e más Mo-n, aki javít JD-ket?
Bocsánat, hogy hosszú lett, előre is köszönöm a tanácsokat.
Válasz bandigh #21095. hozzászólásáraAlapos csak szeretnék lenni, de simán összekevertem a SRI-t az SLR-vel.
.

Gondoltam naivan ez az S-es érték ami segít kiszámolnia kerék átmérőt, de nem
Innentől érdekes a történet, mert nem mindegyik gyártó árulja el a RC-t, a kerék terhelt gördülési kerületet.
Van egy Michelin katalógus itt szerepelnek RC értékek és RCI értékek is.
link
Persze az RC érték gyártónként, kerék fajtánként, mintázatonként eltérő.
Van még az RCI (Rolling Circumference Index) ez egy olyan szám ami a közel azonos RC méretű kerekeket jelöli egy számmal.
Így tudunk keresgélni szélesebb vagy keskenyebb kerekeket úgy, hogy a nem változik az első hátsó kerék gördülési aránya, persze ehhez felnit is kell cserélni a legtöbb esetben.
Pl: egy Firestone katalógus RCI szerint rendezve
link
A magyar nyelvű JD használatinál hiányzik egy tört vonal a képleteknél, anélkül nehezebb értelmezni, plusz itt egy ábra, ami a magyarból vagy kimarad vagy csak nem láttam
link
RC
Rolling Circumference at reference
load and pressure. Distance covered
in one complete revolution of the
wheel on an asphalt road. Value
in mm measured according to
ISO11795.
SLR
Static Loaded Radius is the radius
from the wheel centre down to
the ground, at reference load and
pressure. The difference between
unloaded radius and static loaded
radius is called deflection. This value
varies between 15-30% of the tire
section height, depending on tire
type.
SRI
The Speed Radius Index states a
theoretical value only to be used for
calculation of the max speed of a
vehicle according to EU homologation
procedures.
Válasz _NB_ #21094. hozzászólásáraA szokásos alapossággal!
Válasz _NB_ #21093. hozzászólásáraAz url-ből visszanézve elvileg itt vannak a manaual-ok, de sok nem elérhető


John Deere Ag - New Equipment: Technical Publications - Equipment Search
link
Keresés után alul megjelennek a zölden a linkek,
(lehet magyar nyelvet is beállítani a szűrésnél, de valószínű csökkenti a találatokat, passz)
ezeket másik ablakban egyenként megnyitva látható, hogy van e elérhető használati, (zöld OMAL...link)
------------------------------------------------------------------------------------------------
A lentebb keresett JD6105M van magyar nyelven is
.Szabi-t kell elkapni , hogy milyen évjáratú a traki ?
2012 utáni vagy 2016 utáni
(pl itt is előjön hogy angolul van manuál a 2016 utáni trakikhoz,de magyarul nincs)
PL:
A 2012 utáni JD 6105M, 6115M, 6125M,
6130M és 6140M traktorok
link
itt baloldalt a könyvtármenüben a 65-s szekció utolsó egy harmadában vannak a linkek a
"Gumiabroncs kombinációk...." (Tire Combinations ...)névnél
alatt pár sorral
a "A gumiabroncs-kombináció kiszámítása..." (Calculate Tire Combinations)
Így kerek a történet,
mert az SRI értékeket a "Gumiabroncs kombinációk...."-nál kapja meg az ember amit használni kell a "A gumiabroncs-kombináció kiszámítása..." oldalnál.
Válasz Drisa #21092. hozzászólásáraGoogle bácsival kerestem csak.
Régebbről emlékeztem rá, hogy több típusé is elérhető volt.
John Deere, Calculate, Tire Combination,
e szavak mögé beírtam a típust és ennyi volt
link
Válasz _NB_ #21091. hozzászólásáraMás modellre hogyan tudok hasonlót nézni?
Válasz .Szabi #21088. hozzászólásáraItt hivatalos számolgató
http://manuals.deere.com/omview/OMAL213126_19/OULXA64,0002C13_19_20130301.html
Válasz .Szabi #21088. hozzászólásáraA fékezés miatt, az elsőkerék kicsit nagyobb átmérőjű és szilárd útburkoaton feszül. Próbáld ki ha megváltoztadod a keréknyomásokat, változik-e.
Válasz .Szabi #21088. hozzászólásáraFékezéskor feszül a hajtáslánc de a roppanás nem lehet természetes. Olaj kapcsolja a kuplungokat benne, nem levegő
Sziasztok
6105M-es traki, amikor bekapcsol az elso hajtas fekezeskor, hangosan kapcsolja ki, olyan mintha megemelne picit az elejet es hangosan roppan. Ha menet kozbe veszem ki a kapcsoloval eszrevehetetlen.
Nem tudom micsoda, de valoszinu olaj mukodteti ezt a kapcsolast. De ha levego, akkor esetleg koze lehet hozza, hogy kidorzsolodott egy levegocsovem, es folyamatosan ereszt?
Válasz bandigh #21086. hozzászólásáraNincs, kuplungos elindulásnál sincs, valamint irányváltónál sincs. Csak menet közben, mintha rádobná a kuplungot. De azon is agyaltam, hogy az első kereket kapcsolgathatja rá? Mintha az eleje rántana be, de lehet csak beképzelem már. A visszajelző nem jelzi még egy pillanatra sem, hogy bekapcsolná.
Válasz madle #21085. hozzászólásáraElindulásnál nincs ilyen gond a pedállal?
Válasz bandigh #21084. hozzászólásáraIgen kuplungolós, viszont van egy "auto clutch" gomb a váltó karon, ami szintén szolgálja a funkciót, ha azzal kuplungolok szépen rácsúsztatja a kuplungot és nem csattog. De nem értem miért ilyen a sima kuplung pedál. Szerintem nem normális.
Persze mondték, hogy használjam a gombot, dehát csak idegesít, hogy a pedállal meg így durrog.
Válasz madle #21083. hozzászólásáraEz olyan váltó amin 1-4 ig kuplungolni kell? Nem lehet gombbal felkapcsolni terhelés alatt?
Sziasztok,
olyan dolog jött elő az 5100M-es gépemen, hogy ha D-ben közúton megyek vele, 1-től 2-3-4-be váltogatva kuplungpedállal, minden kuplungolásnál elég nagyot csattan. "ránt" Mintha rádobná a kuplungot. Pedig a lábam van, hogy már fel is van emelve a pedálról. Alsó fordulatról elkezdem nyomni a gázt, hogy gyorsítsak, és abban a pillanatban csattan egyet.
KITE volt kint 3x, nagy nehezen sikerült nekik a váltót kalibrálni, mert fel kellett hozzá melegíteni a váltó olajat 60 fok fölé. Semmi változást nem eredményezett. Megnézték a kuplung pedál kapcsoló szenzort, az is 0-250-es értékig szépen leköveti a pedál benyomását.
A váltója 16/16-os mechanikus. Irányváltónál nem ránt. Illetve a váltón van egy elektromos kuplung, ha azt használom gyönyörűen rácsúsztatja a kuplungot váltásoknál. Csak a pedálos csattog, hiába csúsztatom rá lábbal szépen. 60 üzemóra van a gépben.
Találkozott már esetleg valaki ilyennel? Komolyan úgy érzem, hogy a gazdálkodók többet értenek legtöbb esetben a gépekhez, mint a szervizesek. Ezért kérem a tanácsotokat, hátha valaki már látott ilyet.
Válasz szanberg #21081. hozzászólásárairtam priv. ba