Fórum

CASE IH AXIAL FLOW kombájn 

Létrehozta: BT, 2009-07-21 22:44:11

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #635 szanberg | 2020-02-27 16:24:29

    Válasz baldwin #631. hozzászólására

    Ez a 6140-nek a megfelelője?
    Egy nagy Cx mennyivel olcsóbb? Teljesítmény?

  • Válasz » #634 >>>>Cs.Gazda>>>> | 2020-02-27 13:17:10

    Válasz szanberg #628. hozzászólására

    Néhány százezer forintal csak a sima 2 tengelyestől.

  • Válasz » #633 csferri | 2020-02-27 12:29:30

    Válasz baldwin #632. hozzászólására
    Forgózsámolyost egyedül is tudod akasztani, ha nem túl nagy a tengelytáv szűk helyre is jól befordul.

  • Válasz » #632 baldwin | 2020-02-27 10:57:35

    Válasz Szabi. #630. hozzászólására

    Nem is a tolatás a gond, azt szerintem meg tudom oldani, inkább a kis, szűkkebb helyekre való befordulás a kérdés. Nekem ez a fontosabb. kombájnnal nem szoktam rohanni, meg nem is kell messze mennem.
    a kormányzott tengelyes zsámolyos lenne a legjobb valószínűleg, de annak az árát egyelőre nem is tudom...

    a tandem és a sima forgózsámolyos között árban nincs olyan nagy különbség.

  • Válasz » #631 baldwin | 2020-02-27 10:54:01

    Válasz szanberg #629. hozzászólására

    New Holland CR7.90 lett a befutó, remélem aratás után nyerő döntésnek is mondhatom.

    A végén már nem volt kérdés, hogy rotoros, ez és az IH között filóztam. Árban az IH valamivel kedvezőbb lett volna, de mindent összevetve meggyőzött a nh.
    Az volt előtte is, remélem ezzel is legalább annyira meg leszek elégedve, mint a régivel.

  • Válasz » #630 Szabi. | 2020-02-27 10:27:07

    Válasz baldwin #627. hozzászólására

    Zsámolyos.
    Gyorsabban vonulsz, nem pattog, nem ugrál, nem szórod el.
    Kell egy kamera a kombájn seggére és tudsz tolatni bármerre.

  • Válasz » #629 szanberg | 2020-02-27 10:20:25

    Válasz baldwin #625. hozzászólására

    Na mit vettél végülis?

    múltkor még filózás periódusodban voltál

  • Válasz » #628 szanberg | 2020-02-27 10:19:04

    Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #624. hozzászólására

    Ez a legjobb!!!!!

    csak kuuva drága lehetsmile sweatdrop

  • Válasz » #627 baldwin | 2020-02-27 10:14:00

    Válasz RkTomi #626. hozzászólására

    Köszi a kimerítő infót.
    Nekem nem kell nagy távolságokat vonulnom vele, ezek alapján talán jobb választás lehet a tandem kocsi.

  • Válasz » #626 RkTomi | 2020-02-27 07:49:31

    Válasz baldwin #625. hozzászólására

    Az egy tengelyes, vagy a tandem jobban bemegy utána. A zsámolyos stabilabb ez biztos. Szűk kanyargós helyre a 25 lábas asztalt zsámolyos kocsin inkább külön traktorral húzzuk be a kombájn előtt mert nem tudná lekövetni másképpen az utat. A zsámolyos kocsinál a hátsó tengely messzebb megy a kombájn után, ezért kell a több hely a fordulóknál.

  • Válasz » #625 baldwin | 2020-02-27 07:24:23

    Válasz szanberg #622. hozzászólására

    nekem 7,6-os asztalhoz lenne, az a lényeg, hogy szűk helyekre, bejárókra melyik megy jobban a kombájn nyomában (ill. a zsámolyos két helyen támaszkodik, gondolom stabilabb)

  • Válasz » #624 >>>>Cs.Gazda>>>> | 2020-02-27 07:19:17

    Válasz baldwin #621. hozzászólására
    Nekem nyárra jön meg egy forgózsámolyos+hátsó híd kormányzott.
    Kíváncsi leszek milyen lesz. 7,7es asztalhoz.

  • Válasz » #623 bandigh | 2020-02-27 07:12:29

    Válasz baldwin #621. hozzászólására

    A zsámolyos kényelmesebb, de a tolatást csak pár méterig tudod megoldani, nem látod mikor törik meg. Szóval előre menj :D
    Jól követi a kombájnt, de a hátsó tengely eléggé levágja a kanyart, szűk helyeke, bejárókon előfordul h az árkon húzod át, de nyugalom, nehezen borul fel smile sweatdrop Amelyik több zártszelvényből van kiépítve, azt könnyen át tudod alakítani a 6/8 soros asztalok szállítására is, ez hasznos ám!

  • Válasz » #622 szanberg | 2020-02-27 07:04:27

    Válasz baldwin #621. hozzászólására

    A nagy asztalokhoz csakis zsámolyost!
    Nekünk a két 9.2-es asztalhoz volt egy tandem tengelyes meg egy zsámolyos, azóta átalakítottuk a másikat is az utóbbira. Egyszerűen tandemnél a talpaló megsüllyedt, ment a küszködés, míg amazt csak leakasztom és áll a kerekén, nemkell birkózni vele. Jobban is jön a gép mögött bár ezek már hosszúak, vannak bajok sarkon fordulásnál, de stabilabbak menetközben, míg tanem volt csak lebegett csapkodott a gép után, leért a bukkanókon, vasúti átjáróban.... 7 méterig jó a tandem.

  • Válasz » #621 baldwin | 2020-02-27 06:43:40

    Egy kis segítség kellene, lehet nagyon banális a kérdés, de akkor is...

    Kombájn vágóasztal kocsiban milyet érdemes választani?
    Tandem tengelyest vagy forgózsámolyost(2 tengelyest)?
    A tandemmel könnyebb tolatni, viszont a forgózsámolyos talán jobban követi a kombájnt, kis szűk kanyarokban jobban fordul.

    vélemény? tapasztalat?

    köszi

  • Válasz » #620 szanberg | 2020-02-11 19:56:12

    Válasz baldwin #618. hozzászólására

    Értem.
    A nagy Terrus nekem is teccik, csak mint írtam, ide a nagy szerepbe több kellessz.

    Igen a JD is ikerrotor felé megy mert többet lehet kihozni belőle.

  • Válasz » #619 baldwin | 2020-02-11 19:34:48

    Válasz szanberg #616. hozzászólására

    a jd is elkezdte az ikerrotoros technikát, ez vezet akkor előre?

  • Válasz » #618 baldwin | 2020-02-11 19:33:59

    Válasz szanberg #617. hozzászólására
    Volt mellette már akkor egy másik steyr 6230cvt, jól muzsikált, az volt a fiatalabb, mikor csere mellett döntöttünk, a jd-nek kellett mennie.
    6.éve van meg a régebbi, meg vagyok velük elégedve

  • Válasz » #617 szanberg | 2020-02-11 18:14:30

    Válasz baldwin #614. hozzászólására

    A 7830 után hogyhogy nem JD-lett? Miért a Steyr?

  • Válasz » #616 szanberg | 2020-02-11 18:13:54

    Válasz baldwin #615. hozzászólására

    Gabonában jobban megy a CR, a neki megfelelő IH-val szemben. Ez az iker rotor öröksége.

  • Válasz » #615 baldwin | 2020-02-11 18:08:46

    Vissza a rotoros kombájn témához:
    vélemény a nh cr kombájnokról. Nagyjából ez meg az ih között filózok

  • Válasz » #614 baldwin | 2020-02-11 18:06:06

    Válasz szanberg #613. hozzászólására

    Láttam, korábban szóba hoztad a steyrt, nálunk van egy terrus 300-as. Nekünk ez a nagy traktor.
    Munkagépek: lemken karat 4m-es, vogel terradig lazító 7 kés, lemken rubin 12 5m-es.

  • Válasz » #613 szanberg | 2020-02-11 17:25:00

    Válasz Rabó001 #612. hozzászólására

    Nem nézem én ezeket a gépeket, csak felmerült és amúgy teccik, de nem a nagy helyébe való ide nekünk az biztos.

  • Válasz » #612 Rabó001 | 2020-02-11 16:58:30

    Válasz szanberg #607. hozzászólására
    Nemis értem, te se a papírformát nézted a Cultusos próbáknál, egyébként nagyon is érthetően. Meg folyton azt írtad hogy olyan gép kell, amivel a kellő mélységben és kellő sebességgel tudsz haladni, dombnak felfelé is.

    A Grammerüléses Kirovec lesz a jó megoldás szerintem.

  • Válasz » #611 szanberg | 2020-02-11 13:19:32

    Válasz Szabi. #610. hozzászólására

    A föld kuuvára kötött!
    De a gép még keményebbsmile sweatdrop

  • Válasz » #610 Szabi. | 2020-02-11 13:09:51

    Milyen földek ezek, hogy a 300LE a 7-es TD bírja rajta húzni !!???smile scaredsmile scaredsmile scared

  • Válasz » #609 bandigh | 2020-02-10 19:40:30

    Válasz szanberg #607. hozzászólására

    Te se az 1,9-es pickupok között válogattál smile sweatdrop

  • Válasz » #608 zsigi.. | 2020-02-10 19:31:29

  • Válasz » #607 szanberg | 2020-02-10 18:51:14

    Válasz zsigi.. #605. hozzászólására

    Papír forma/száraz adatok szerint csak a nyomatéka ami elmarad a 8000-szériáktól, de ez meg kevésbé fontos ha van egy jó fokozatmentes váltó, mert az kidolgozza a motor hátrányát adott pillanatban ugye.

  • Válasz » #606 zsigi.. | 2020-02-10 18:18:08

    Válasz Batka #600. hozzászólására

    6.7es gabona asztal 8as NAS 6os gyári kuki de ez nagyon kicsi hozzá. Gabonába ha egy tábla 30-40 közt is le megy naprábol is itt körül. A kuki asztal fogja vissza mert az 8 km körül dolgozik a legszebben.

  • Válasz » #605 zsigi.. | 2020-02-10 18:10:36

    Válasz szanberg #601. hozzászólására

    Valóban elboldogul úgy mint a 8as szériás traktorok ugyon azon munkagépekkel. Nálunk a KÜHNE KTL 7/3 a legnehezebb gépe vagy a Teráno de viszi szépen. A motor csak köbcentire a pumáé az első híd meg a hátulja ha jól tudom valóban a magnumé. Fogyasztásban hihetetlen de jobb a pumátol is könnyű munkáknál is ugyon azon munkagéppel.

  • Válasz » #604 bandigh | 2020-02-10 15:39:36

    Válasz szanberg #603. hozzászólására

    Ha úgy gondolkodsz, hogy vetni, átrakózni meg mindenre akarsz venni egy megerősített hajtásláncú 250-es gépet, akkor jól gondolkodsz. Viszont nagygép helyett odajutunk, amit annó a nagyfendeken szídtunk, hogy jó gép, de nem arra meg nem akkora motorral. De amúgy jó. Lenne. ÉS sok helyen jó is volt sokáig.

  • Válasz » #603 szanberg | 2020-02-10 15:14:05

    Válasz bandigh #602. hozzászólására

    Az agri css ember azt mondta az erőátviteli berendezések nagyon strapabírók, lényegében motoron kívül a magnum cuccai hajtanak benne.

  • Válasz » #602 bandigh | 2020-02-10 15:02:35

    Válasz szanberg #601. hozzászólására

    Szerintem ha cultust vagy az ekét nem akasztod utána, mindent meg tud frankón csinálni, és örökös lesz. Talán erre rájöttek a cégnél is, hogy megcsinálták a tökéletes mindenes gépet, ezért reklámozzák mindenhol egy baszottnagy nehézkultivátorral vagy ekével, mert tudják hogy valamivel el kell rontani, amúgy 10 évig senki nem fog újat venni smile lol
    Na jó, ha valami van, a talajozó gép elromlik, utána lehet akasztani, de nem azt amit 300 lónak ajánlanak smile flowers

  • Válasz » #601 szanberg | 2020-02-10 13:58:20

    Válasz zsigi.. #599. hozzászólására

    Mennyivel tud kevesebbet mint egy 310-es Magnum mondjuk? Vagy bármelyik kategória társa.

    Csak mert beszéltem egy illetővel és azt mondja nagyon meglepő teljesítménnyel bír, ugyan azokat az eszközöket húzzák vele mint a 933-as Fendt-el és nem is vall szégyent mellette igazából.

    Erre kíváncsi vagyok, igaz ez egy féligmeddig értelmezhetetlen kategória, mert a klasszikus univerzáltól (pl puma vagy úgy 7-es társaik) nagyobb, mert ez azért 8000 méret és súly kb, de attól meg -leginkább a motorja végett- kisebb kevesebb azért.

    Nekem Steyr-ben teccik a legjobban valamiért az a szín-dizájn bejön de nagynak kevés lenne, illetve nem teljeskörű megoldás.

  • Válasz » #600 Batka | 2020-02-10 10:41:32

    Válasz zsigi.. #597. hozzászólására

    Milyen asztalokkal használjátok és mennyit lehet leszedni egy 6140-essel egy nap kukoricából és kalászosból?

  • Válasz » #599 zsigi.. | 2020-02-10 10:27:34

    Válasz szanberg #598. hozzászólására

    Egyrészről az egyszerűsége/teljesítménye más részről egy színű gépparksmile rolleyes. Az optum alapjában véve jó gép. Voltak gyerek betegségei mint minden első szériás gépnél de amiért rá eset a választás azt hozza.

  • Válasz » #598 szanberg | 2020-02-08 07:45:54

    Válasz zsigi.. #597. hozzászólására

    Mi volt az ok, hogy rotorosra váltották?

    (Optum300 jól szuperál?)

  • Válasz » #597 zsigi.. | 2020-02-06 13:33:13

    Válasz baldwin #595. hozzászólására

    Szia cx8070 helyett lett a 6140 De ha gondolod telefonon is kérdezhetsz

  • Válasz » #596 Gabben | 2020-02-06 11:59:29

    Válasz baldwin #588. hozzászólására

    Kedves Baldwin!

    Mivel pont ilyen rotoros IH gépünk van a gazdaságban mint amilyen Téged érdekel, ezért ha elküldöd az e-mail címemre az elérhetőséged akkor felhívlak és szívesen elmondom a tapasztalataim smile thumbup

    dieselgabee@gmail.com

    Üdv.!
    G

  • Válasz » #595 baldwin | 2020-02-05 20:25:01

    Válasz zsigi.. #590. hozzászólására

    NH cx milyen volt, ahhoz képest van nagyobb teljesítménye a 6140-nek? mert nekem is a másik opció nh cx 8.70 kb, vagy hasonló.
    6,7-es asztallal le tudod terhelni? mert azt mondják az kell a rotornak

  • Válasz » #594 zsigi.. | 2020-02-05 19:11:19

    Válasz szanberg #593. hozzászólására

    6.7 de az osztrákok azt mondták nagyobb kellenesmile thumbup

  • Válasz » #593 szanberg | 2020-02-05 19:01:29

    Válasz zsigi.. #590. hozzászólására

    Mekkora asztalok vannak a 6140-hez?

  • Válasz » #592 szanberg | 2020-02-05 19:00:28

    Válasz Szabi. #591. hozzászólására

    Ugyan melyik forgalmazó!?!?!?

  • Válasz » #591 Szabi. | 2020-02-05 18:45:48

    Válasz baldwin #589. hozzászólására

    Pedig 1xű a válasz....Axiál=(egyenlőre)Claas, ezért az MF-ben van, viszont maguk a forgalmazók sem dcsérik.......

  • Válasz » #590 zsigi.. | 2020-02-05 18:36:11

    Válasz baldwin #589. hozzászólására

    Mindenben szépen boldogul a rotoros de főleg nagy hozamnál látom az előnyét. Brutál mi anyagot át tud engedni 9 tona feletti buzában is 6-6.5 km Addig valóban lehet nyűgös míg ki nem tapasztalod a kosarazást gabonánál évente sőt szezon eleje és vége közt is van olyan hogy változtatni kell. Nekem 6140 van elötte NH CX ek voltak. Én személy szerint az idal kombájnt túl bonyolultnak találom.

  • Válasz » #589 baldwin | 2020-02-05 18:08:59

    az AGCO ideal nálunk egyébként mf vagy fendt lesz?

  • Válasz » #588 baldwin | 2020-02-05 18:06:30

    ih-val kacérkodom erősen, ha már rotoros, nekik van benn tapasztalatuk rendesen, ezek az újabbak már talán az európai körülményekhez is jobban adaptálhatók.

    a beállítás nem tudom mennyire macera, azért ha sokszor kell esetleg kosarakat kell cserélgetni, az nem túl szerencsés.

    valakinek gyakorlati tapasztalat?

  • Válasz » #587 baldwin | 2020-02-05 17:56:00

    Válasz szanberg #585. hozzászólására

    Az AGCO kombájn nagy nekem, de jó lehet

  • Válasz » #586 baldwin | 2020-02-05 17:50:28

    Válasz bandigh #584. hozzászólására

    A szalma minőség nem fontos, megy vissza minden a földre, ill földbe..

Fórum szabályzat

Elolvasom »

[bezárás x]