Válasz atisgyulai #3626. hozzászólásáraSzerintem meg igen, a 454 abban más a madzagfogó megoldás egy tengelyen egy fogaskerékkel dolgozik, a Velgernél úgy tudom kettő részre van osztva a kötözés külön fogaskaréken van a csomózócsőr és külön a zsinegfogó is! Amit én javítottam azon így volt!
Válasz UE-28 Apa #3625. hozzászólásáraPucold ki a kamrát madzag legyen be fűzve üresen kézzel valakivel hajtasd meg,tedd kötésre(madzagot kézzel húzd hátrafelé kötés közben)és nagyon lassan hajtasd és figyeld a kötés menetét mind két oldalon és rá jössz hogy mi a hiba,(mindég a jó oldalhoz kell igazítani a rosszat,fogaskerekek lógását kopását hézagát)
Válasz szantofold22 #3628. hozzászólásáraPróbàlj meg egy 300-350 es jutát ugy tudom azt "szeretik "a kisbálázók. Volt hogy madzagmárkát kellett váltani anno mert mert kiszöszölte. Nem tudom hogy egy John deere vagy egy eredeti claas madzag milyen lehet.De a hálója nagyon jó.
Válasz szantofold22 #3628. hozzászólásáraKöszönöm mindenkinek a segítő tanácsokat. Próbálkozunk, a legegyszerűbb a vastagabb madzag, de nem ez lehet a végleges megoldás talán.
Válasz UE-28 Apa #3625. hozzászólásáraVékony a madzag.S lehet nem is szereti. K 453 assal Annó még volt Partiumos 400 as volt az alap a végén 350 el tudtunk dolgozni. Körbálázóban használtam 600 ast a bérgèpesek 1000 est.
Welger jó gép az a bikaszarvas megoldás jó.Előbb próbálj ki egy fasza vastag madzagot mielőtt fejet ugrassz a szerelésbe. K453 nàl meg ha nyütte alsó vagy felső madzagfogón kellett visszavenni.De én madzagra gyanakszom.Vékony és szar lehet .S az egyik fele jobban észreveszi. 350! Est bele.!
Válasz UE-28 Apa #3625. hozzászólásáraVidd el a madzag fogó mindkét részét normális esztergályoshoz,hogy igazítsa össze a két részt egymáshoz.Kúpolja össze őket.
Válasz UE-28 Apa #3625. hozzászólásáraÜdvözletem!
A gépet nem ismerem, nekünk 454-es fasírt volt, de a kötésmechanizmus gondolom nem sokban különbözik.
És mintha az rémlene, hogy a kés volt életlen, ami a madzagot vágja. Akkor csinált ilyet.
Welger AP 42-es bálázóval a következő problémánk van.
A madzagfogó alá szorul kb. 2 cm-es foszlány darabokból, és most már minden kötés után elszakad a madzag, amikor kb. 20-30 cm-t tolódik kifelé a bála.Ez csak a baloldali kötésnél jelentkezik. Először csak ritkábban kezdte a hibázást. Segítségeteket köszönöm. A madzag 600-as.
Üdv!
Segítsèget szeretnèk kèrni. Bamfords bl 58hoz kellene zsinegfogó ès hozzá fèsű. Nemigen találok hozzá alkatrèszt sajnos, de egyszer csereltem már, akkor köla rivale II -èt tettem ra nèmi alakítással. Esetleg tud valaki olyan szemèlyt akitől tudnèk beszerezni? Sajnos ritkan van időm felkeresni ezt a forumot, de emailben elerheto vagyok mindig, esetleg ha valaki tudna segiteni megköszönném ha oda kuldene egy telefonszamot.
Email: barathbalazs888@gmail.com
Válaszokat előre is nagyon szèpen köszönöm!
Válasz VMisi #3615. hozzászólásáraSzerintem a Markant 50 azért kicsit lassú. Valami gyorsabb és strapabíróbb kell. Két szezon alatt simán megkoptak a kosvezeto sínek, az összes csapágy elkezdett kotyogni, na meg a lánc annyit nyúlt hogy már nem tudtam hova feszíteni és még akkor is nyúlt, pedig amikor vettem tip top volt mindene. Egyéb minden szépen megy, főleg a kötözőfej 1000 ből 1000, az nagyon tetszik.
Válasz jozef19 #3618. hozzászólásáraPedig nem jobb mint a régi claas-szok. Sokan azt gondolják, hogy jd és akkor az jó. A 2 méteres rendfelszedő is kamu, a belseje 175 cm csak. A welger az már valóban 2 méteres.
El is felejtettem írni, hogy a welgeren a láncon kívűl nyírócsavar sincs, kuplungos. Legalábbis a nagyobbak.
Válasz VMisi #3615. hozzászólásáraNekem 1970.böl van Markant,de ugyanez volt Dominant,meg Trabant néven,aki nem hiszi járjon utána.de a 459 már nem gyenge...
Válasz karda.alpar #3613. hozzászólásáraHa nincs lánc nincs sírás! :)
Pedig a markanttal lehetne haladni. Miért nem tudsz? A markanthoz hasonló, de régebbi dominant is többet tudott mint a legnagyobb és ma is gyártott 459-es jd.
Sziasztok! Milyen kis kocka bálázót ajánlanátok, évi 20.000-25.000 bálára, bérmunkára, ami hosszú távon bírná? Én John Deere 332, 336, vagy Welger Ap52 nézegettem. Kb úgy 1.2-1.5 misi a keret.
Válaszotokat előre is köszönöm! Szép napot!
Válasz UE-28 #3604. hozzászólásáraA fene ezekbe a cifra nevekbe. Jól ismerem Laciékat, soha nem figyeltem, hogy mi a nevük, még a telómba is MTZ változatként van beírva.
De azért köszönöm neked is meg ND-nek is.
A kötőcsör görgőjének a vezetőpályájára lenne szükségem. Ez egy félhold alakú és kb a közepén van a felfogatáshoz egy nyúlványa. Ha valakinek van, esetleg használt is vagy tudja, hogy hol lehet megvenni és tudatja velem, megköszönném. Ha jól sejtem eredetileg IH McCormik kötőfej.
Lehet,hogy Te voltál,egy kedves gazdatárs a dunakanyarból felhívott és már másodjára segített.
A lényeg,hogy az a teleszkópnak látszó fényes rúd,amin keresztül történik a tűk hajtása, egy 5-ös csavarral van biztosítva aminek a nyaka gyárilag el van véknyítva. És ez szakadt el,hogy ne törjön el a tű.
Nagyon jól ki van ez is találva,hogy ne sérüljön a drága tű.
Tényleg azt lehet mondani,hogy a kockabálázók élvonalában lehet a Welger,ha nem azoknak a királya.
Válasz slaczo #3577. hozzászólásáraHelló! Nekem is ugyanez a gondom a gépem el! Esetleg tudsz valami tanácsot mondani? Vagy egy telefonszámot kérhetnék?
Válasz UE-28 #3590. hozzászólásáraMi védi a tűt baleset ellen? Nyíróstift? Ha stift, nem tudott elfordulni az a tengely a perselyében? Kézzel próbáltátok felhúzni a tűt, hogy mi hol mozdul utána még?
Válasz csibefarm #3584. hozzászólására3.330 tól de inkább 6.00 tol lehet érdekes neked.Madzag is lehet rossz.Anno volt hogy 400 rol 350 re kellett váltani.A lehuzo is ludas ha rajta marad.De ha szetbomlik a csőrnek megvan e a kampoja.Illetve az alsó madzagfogot kellene talan jobban ráállítani hogy ne csusszon ki a szál.Ha nem huzza ki a görcs végét hurokban marad akkor csőr.https://m.youtube.com/watch?v=RsIWgUIh2o8
Telefonon beszéltünk,hogy egy akáckaró miatt nem jön fel a tű,csak elindul és kb féluton megáll. A tűk nem törtek el,elvileg biztosított lenne a mozgásuk, vezérlés és minden egyéb ok-nak tűnik.
Amikor a tű már nem megy feljebb akkor az azt mozgató rudazat,ami egy teleszkóphoz hasonló és a képen fényes a szára,csak az csúszik szét jobban,de a tű már áll...
Nincs benne semmi különleges. Látod majd mi jön ki a gépből. Ne harmaton csináld, hanem amikor jól porzik. A körbálázóval, azért báláznak harmaton, mert megcsúszik a szalma. A kisbálázónál van továbbító egység.
K454 bàlàzò beàlìtàsàhoz kèrnèk segitsèget
Kèzzel le forgatva szèpen köt, vilàvall etetve szèpen köt, de a tarlòn az egyik fej nem akkar kötni az istennek sem màr lassan minden Uj csör , csör leszorìtò rugò, vezèrlö ,tàrcsa csomò lehuzò, frissen èlezett kès, fogas kerekek
A hiba hogy az alsó szàlltat elengedi vagz ha nem akkor ràszorul a csörre
3832 hozzászólás
Válasz atisgyulai #3626. hozzászólásáraSzerintem meg igen, a 454 abban más a madzagfogó megoldás egy tengelyen egy fogaskerékkel dolgozik, a Velgernél úgy tudom kettő részre van osztva a kötözés külön fogaskaréken van a csomózócsőr és külön a zsinegfogó is! Amit én javítottam azon így volt!
Válasz UE-28 Apa #3625. hozzászólásáraPucold ki a kamrát madzag legyen be fűzve üresen kézzel valakivel hajtasd meg,tedd kötésre(madzagot kézzel húzd hátrafelé kötés közben)és nagyon lassan hajtasd és figyeld a kötés menetét mind két oldalon és rá jössz hogy mi a hiba,(mindég a jó oldalhoz kell igazítani a rosszat,fogaskerekek lógását kopását hézagát)
Válasz szantofold22 #3628. hozzászólásáraPróbàlj meg egy 300-350 es jutát ugy tudom azt "szeretik "a kisbálázók. Volt hogy madzagmárkát kellett váltani anno mert mert kiszöszölte. Nem tudom hogy egy John deere vagy egy eredeti claas madzag milyen lehet.De a hálója nagyon jó.
Válasz szantofold22 #3628. hozzászólásáraKöszönöm mindenkinek a segítő tanácsokat. Próbálkozunk, a legegyszerűbb a vastagabb madzag, de nem ez lehet a végleges megoldás talán.
Válasz UE-28 Apa #3625. hozzászólásáraVékony a madzag.S lehet nem is szereti. K 453 assal Annó még volt Partiumos 400 as volt az alap a végén 350 el tudtunk dolgozni. Körbálázóban használtam 600 ast a bérgèpesek 1000 est.
Welger jó gép az a bikaszarvas megoldás jó.Előbb próbálj ki egy fasza vastag madzagot mielőtt fejet ugrassz a szerelésbe. K453 nàl meg ha nyütte alsó vagy felső madzagfogón kellett visszavenni.De én madzagra gyanakszom.Vékony és szar lehet .S az egyik fele jobban észreveszi. 350! Est bele.!
Válasz UE-28 Apa #3625. hozzászólásáraVidd el a madzag fogó mindkét részét normális esztergályoshoz,hogy igazítsa össze a két részt egymáshoz.Kúpolja össze őket.
Válasz UE-28 Apa #3625. hozzászólásáraÜdvözletem!

A gépet nem ismerem, nekünk 454-es fasírt volt, de a kötésmechanizmus gondolom nem sokban különbözik.
És mintha az rémlene, hogy a kés volt életlen, ami a madzagot vágja. Akkor csinált ilyet.
Welger AP 42-es bálázóval a következő problémánk van.
A madzagfogó alá szorul kb. 2 cm-es foszlány darabokból, és most már minden kötés után elszakad a madzag, amikor kb. 20-30 cm-t tolódik kifelé a bála.Ez csak a baloldali kötésnél jelentkezik. Először csak ritkábban kezdte a hibázást. Segítségeteket köszönöm. A madzag 600-as.
Üdv!
Segítsèget szeretnèk kèrni. Bamfords bl 58hoz kellene zsinegfogó ès hozzá fèsű. Nemigen találok hozzá alkatrèszt sajnos, de egyszer csereltem már, akkor köla rivale II -èt tettem ra nèmi alakítással. Esetleg tud valaki olyan szemèlyt akitől tudnèk beszerezni? Sajnos ritkan van időm felkeresni ezt a forumot, de emailben elerheto vagyok mindig, esetleg ha valaki tudna segiteni megköszönném ha oda kuldene egy telefonszamot.
Email: barathbalazs888@gmail.com
Válaszokat előre is nagyon szèpen köszönöm!
Válasz VMisi #3615. hozzászólásáraSzerintem a Markant 50 azért kicsit lassú. Valami gyorsabb és strapabíróbb kell. Két szezon alatt simán megkoptak a kosvezeto sínek, az összes csapágy elkezdett kotyogni, na meg a lánc annyit nyúlt hogy már nem tudtam hova feszíteni és még akkor is nyúlt, pedig amikor vettem tip top volt mindene. Egyéb minden szépen megy, főleg a kötözőfej 1000 ből 1000, az nagyon tetszik.
Válasz jozef19 #3621. hozzászólásáraIgen elvileg. Gyakorlatban meg nem tud többet, pontosabban kevesebbet.
Válasz VMisi #3619. hozzászólásáraDe ott van a csiga,az már elötömörit.Nekem 1,4 a felszedö,nem túl széles...
Válasz Celtises #3617. hozzászólásáraNe bánd.
Válasz jozef19 #3618. hozzászólásáraPedig nem jobb mint a régi claas-szok. Sokan azt gondolják, hogy jd és akkor az jó. A 2 méteres rendfelszedő is kamu, a belseje 175 cm csak. A welger az már valóban 2 méteres.
El is felejtettem írni, hogy a welgeren a láncon kívűl nyírócsavar sincs, kuplungos. Legalábbis a nagyobbak.
Válasz VMisi #3615. hozzászólásáraNekem 1970.böl van Markant,de ugyanez volt Dominant,meg Trabant néven,aki nem hiszi járjon utána.de a 459 már nem gyenge...
Válasz VMisi #3614. hozzászólásáraMindig csigást akartam, de aztán nem lett. A JD nem csigás volt. A Claasokat mindig gyengélltem.
Sziasztok
Esetleg ha valakit érdekelne, van egy Sipma Z224/2 eladó.
Gazdaság felszámolása miatt.
https://www.youtube.com/watch?v=i-nI18uadAM
Válasz karda.alpar #3613. hozzászólásáraHa nincs lánc nincs sírás! :)
Pedig a markanttal lehetne haladni. Miért nem tudsz? A markanthoz hasonló, de régebbi dominant is többet tudott mint a legnagyobb és ma is gyártott 459-es jd.
Válasz Celtises #3609. hozzászólásáraElsősorban a csiga. Próbálj ki egy welgert meglátod! :) Minden más.
Válasz VMisi #3608. hozzászólásáraClaas Markant 50 volt, szerintem keves a kapacitasa, eleg lassan lehet haladni vele. Na meg a lancnyulasok...
Válasz karda.alpar #3606. hozzászólásáraÜdv!
+ 1 szavazat a Welgerre.
Az,hogy 1 láncszem és 1 cm szíj nincs
benne ez verhetetlenné teszi.
Válasz mtz1221 #3610. hozzászólásáraNem. Welgerünk sosem volt. K430 váltotta a JD-t. Kellett egy nagy felszedős gép, aztán millia alatt csak ez volt.
Válasz Celtises#3609 hozzászólásáraWelger után sírod vissza ???
Válasz VMisi #3608. hozzászólására
Mi a baj a JD-vel? Én visszasírom.
Válasz karda.alpar #3606. hozzászólásáraCsakis welgert, de olvass vissza. Ne legyen benne lánchajtás. Johnit felejtsd el, akkor inkább claas markant 65.
Válasz karda.alpar #3606. hozzászólásárahivjál06309259703 segitek
Sziasztok! Milyen kis kocka bálázót ajánlanátok, évi 20.000-25.000 bálára, bérmunkára, ami hosszú távon bírná? Én John Deere 332, 336, vagy Welger Ap52 nézegettem. Kb úgy 1.2-1.5 misi a keret.
Válaszotokat előre is köszönöm! Szép napot!
Válasz UE-28 #3604. hozzászólásáraA fene ezekbe a cifra nevekbe. Jól ismerem Laciékat, soha nem figyeltem, hogy mi a nevük, még a telómba is MTZ változatként van beírva.
De azért köszönöm neked is meg ND-nek is.
Válasz vénkabi #3602. hozzászólásáraIgen,ahol ND is írja.
Zsigmondy u. ,ami a Tiszai pályaudvartól megy a reptér felé
Válasz vénkabi #3602. hozzászólásáraa régi ÉszakTerv oldalában szerintem
Válasz UE-28 #3600. hozzászólásáraKöszönöm, megkeresem hol vannak.
Vagy ez az mtz-s bolt a Gömöri környékén
Válasz vénkabi #3599. hozzászólására06 30 9259703 hijvjálfelsegitek
Válasz vénkabi #3599. hozzászólásáraÜdv!
Miskolcon az Union Agronál érdemes megpróbálni,szinte mindent be tudnak szerezni!
A kötőcsör görgőjének a vezetőpályájára lenne szükségem. Ez egy félhold alakú és kb a közepén van a felfogatáshoz egy nyúlványa. Ha valakinek van, esetleg használt is vagy tudja, hogy hol lehet megvenni és tudatja velem, megköszönném. Ha jól sejtem eredetileg IH McCormik kötőfej.
Válasz UE-28 #3596. hozzászólásáraSzívesen,akkor újra hadra fogható,ennek örülök.
Igen,Esztergom környéke.
Válasz Nyomasek Bobo #3593. hozzászólásáraIgen, az előbb írtam le,nagyon jól meg van oldva a biztosítása, és 2 perc alatt könnyen szédszedhető
Válasz zoli6886 #3595. hozzászólásáraKöszi,megoldódni látszik!
Lehet,hogy Te voltál,egy kedves gazdatárs a dunakanyarból felhívott és már másodjára segített.
A lényeg,hogy az a teleszkópnak látszó fényes rúd,amin keresztül történik a tűk hajtása, egy 5-ös csavarral van biztosítva aminek a nyaka gyárilag el van véknyítva. És ez szakadt el,hogy ne törjön el a tű.
Nagyon jól ki van ez is találva,hogy ne sérüljön a drága tű.
Tényleg azt lehet mondani,hogy a kockabálázók élvonalában lehet a Welger,ha nem azoknak a királya.
Köszönöm
Válasz UE-28 #3590. hozzászólásáraMegoldódott a probléma ???
Válasz slaczo #3577. hozzászólásáraHelló! Nekem is ugyanez a gondom a gépem el! Esetleg tudsz valami tanácsot mondani? Vagy egy telefonszámot kérhetnék?
Válasz UE-28 #3590. hozzászólásáraMi védi a tűt baleset ellen? Nyíróstift? Ha stift, nem tudott elfordulni az a tengely a perselyében? Kézzel próbáltátok felhúzni a tűt, hogy mi hol mozdul utána még?
Válasz baloghsandor56 #3587. hozzászólására304415660
Válasz csibefarm #3584. hozzászólására3.330 tól de inkább 6.00 tol lehet érdekes neked.Madzag is lehet rossz.Anno volt hogy 400 rol 350 re kellett váltani.A lehuzo is ludas ha rajta marad.De ha szetbomlik a csőrnek megvan e a kampoja.Illetve az alsó madzagfogot kellene talan jobban ráállítani hogy ne csusszon ki a szál.Ha nem huzza ki a görcs végét hurokban marad akkor csőr.https://m.youtube.com/watch?v=RsIWgUIh2o8
Válasz UE-28 #3589. hozzászólásáraA fotón az egyik tű már ki volt szerelve,azért nem látható, a bálázó típisa pedig Welger Ap42.
Válasz baloghsandor56 #3583. hozzászólásáraTiszteletem!


Telefonon beszéltünk,hogy egy akáckaró miatt nem jön fel a tű,csak elindul és kb féluton megáll. A tűk nem törtek el,elvileg biztosított lenne a mozgásuk, vezérlés és minden egyéb ok-nak tűnik.
Amikor a tű már nem megy feljebb akkor az azt mozgató rudazat,ami egy teleszkóphoz hasonló és a képen fényes a szára,csak az csúszik szét jobban,de a tű már áll...
Nem jövünk rá a hiba okára...
Eddig jön fel a tű:
Válasz Celtises #3586. hozzászólásáraKöszi az infot.
Válasz csibefarm #3584. hozzászólásárairj egytelefonszámot elmondom mi ahiba
Válasz HGabi #3585. hozzászólásáraSzia!
Nincs benne semmi különleges. Látod majd mi jön ki a gépből. Ne harmaton csináld, hanem amikor jól porzik. A körbálázóval, azért báláznak harmaton, mert megcsúszik a szalma. A kisbálázónál van továbbító egység.
Sziasztok
Az idén kaptam 3Ha tarlót.
A kérdésem az hogy van valami trükkje a szalma bálázásnak, vagy ugyan úgy kell mint a szénát?
Sok helyen olvastam, hogy hajnalban báláznak mikor megvonul a szalma (körbálázóval).
Sipma bálázóm van.
Üdvözlet
K454 bàlàzò beàlìtàsàhoz kèrnèk segitsèget
Kèzzel le forgatva szèpen köt, vilàvall etetve szèpen köt, de a tarlòn az egyik fej nem akkar kötni az istennek sem màr lassan minden Uj csör , csör leszorìtò rugò, vezèrlö ,tàrcsa csomò lehuzò, frissen èlezett kès, fogas kerekek
A hiba hogy az alsó szàlltat elengedi vagz ha nem akkor ràszorul a csörre
Válasz lekvar83 #3582. hozzászólásárahivjálfel 06 30 9259703