Válasz Berkó_ #24560. hozzászólásáraÉn nem mondtam hogy az az urizálás jele- sőt tisztelem is ha valakinek van ilyesmire ereje is ideje. 15 éve még valahogy én is mindegyiket heti szinten megmostam és ki tisztítottam, most meg évi szinten ha van rá energiám 2x. Nem azért mert annyival lustább lettem, hanem anyval többet melózom.
Válasz mtz1221 #24556. hozzászólásáraEgyiken se kellett a fő darabokhoz hozzá nyúlni. Ahogy írod, olajfolyások, adagoló, gyorscsatlakozók, kopó alkatrészek. Az öregen a hátsó ablaktörlő motor nem működik, ezen kívül mindegyiken minden is.
Az hogy szőnyegek vannak minden trakiban és mezítláb, vagy zokniban hajtom a gépeket, nem porolok piszkolok be, az nem az urizálás jele, hanem próbálok esztétikailag is vigyázni rájuk.
Válasz szanberg #24557. hozzászólásáraMeg a fűtés csapját is, nem ? Na majd a tiédet amit eladtál, arra leszek kíváncsi mennyire érezték rá mikor kell eladni.
Válasz Berkó_ #24550. hozzászólásáraMikor azt mondod oatikára, mit értesz alatta ? Fő darabokat is kellett javítani, vagy csak ilyen adagolo turbó kuplung stb, és olajfolyásokra ?
Válasz Sk Laci #24554. hozzászólásáraNeked egy 7722s vagy 7726S kellene az nh helyett!
De ha régebbi géped lenne, 6497 vagy 6499, semmi mást nem keresnél!!!
Válasz Berkó_ #24550. hozzászólásáraNagyon örülök, hogy rátaláltál arra a márkára, ami bejött neked.
Én még mindig keresgélek.
Zetornak a legnagyobb teljesítményü traktora 170 le, ami nekem kevés.
JD nem rossz, de irdatlan drága.
NH-val "pofára estem", nem tudok benne megbízni, hogy a belgiumi sebességváltó gyárban valamit normálisan össze e tudnak rakni. De az első hidat is ellégé elfuseráltan rakták össze /mit egy acél alátét a tücsapágyak mellé...... kihagyták, meg is lett az eredménye . összeroppant a bal első agy. Komplett új az egész bal fele/.
A szervizháttér szaktudása akár az orosz rulett...... "vagy-vagy".
Válasz neo. #24544. hozzászólására
Szép géppark, gratula hozzá!
Nekem is kéne már valami tető föléjük, mert a szívem szakad meg, ha egy éjszakát is a csillaggarázsban töltenek. A csarnokban nincs mindig hely, hogy bennt aludjanak.
Válasz $HMP$ #24548. hozzászólásáraHát ha elmondanám akkor a környékbeli gazdák megköveznének.
Igazából a lentebb említett munkaeszközök miatt kellett az erősebb gép, ezáltal kompromisszum mentesen minden körülmények között tudok velük együtt dolgozni.
7812 üó-san vettem, lábon hoztam haza SK-ból.
A 8260-ashoz képest kicsit pattogósabb a hídrugózás ellenére is, meg keményebb az ülés rugózása is, ami a kényelmet árnyalja picit, de mosolyt csal az arcomra bármikor, mikor odalépek a gázra, és nem kérdez vissza, csak húz mint egy igás ló!
Válasz Ares 826 #24549. hozzászólásáraVan, de azt nem mondjuk el. Meg mikor jön a szerelő, azt se. Hajnalban jönnek, hogy senki se lássa őket, hogy elmondhassuk, ezeket javítani sem kell.
Válasz Sk Laci #24546. hozzászólására3ok miatt Ferguson. 1.Gyerekkoromban nagyapámnak a piros 552-es Mtz-jét nyüstöltem, és úgy nőttem fel, hogy a traktor színe piros.
2. 2010-ben volt egy szántóföldi bemutató, amit az Austro Diesel és a Väderstad szervezett. Számomra olyan szépek voltak a gépkapcsolatok, hogy akkor eldöntöttem, hogy ha felérem őket, akkor ezek lesznek. 6465-Rapid vetőgéppel és 6499 egy Cultussal.
3. 2015-ben Szanberget, illetve a Két-Katás Szabó István kérdeztem a németből kinézett 6465-ről, készségesen segítettek, és ajánlották.
4. A ráadás: A megbízhatóság!
Ugyan a hozzá nem értésem miatt voltak kezdeti nehézségek a 6465-el, (meg amúgy is jól le volt harcolva), de miután rendbe raktuk, azóta hibátlanul teszi a dolgát, és 14300 üó. körül van most benne. A 6480-ast úgy vettem Covid idején Németből, hogy ki se mentem megnézni (nem oltattam be magam, anélkül pedig a határt át se léphettem). Garanciát vállaltak rá, így "vakon" megvettem. Életem legjobb vétele volt. 4 éve csak elfordítom a kulcsot és hajtom. Természetesen szervizelésre karbantartásra odafigyelve.
A két naggyal már más a helyzet. Az öreg le volt harcolva, de azt is patikára megcsináltuk és teszi a dolgát.
Az új meg már új, 9 éves léttére rosszabb állapotban vannak a kábelkötegei mint a 2006-os gépben. 1 hónap alatt már volt 2x kidörzsölés, és olyan gyenge rossz minőségű hogy az agyam eldobom. Igaz az autóelektronikás cimborám megnyugtatott: az összes más márkájú gépeknél is fennáll ez a probléma, legyen az JD, vagy nyuszi stb.
Eredetileg egy 6497 vagy 6499est szerettem volna, de a jót nem adják el. 3 éve szorgosan kerestem kutattam a piacon, hogy legyen egy erős talajos gépem, de megfizethető áron nem találtam.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Válasz Sk Laci #24546. hozzászólásáraFergusonok a legjobb gépek a piacon!
Kiváltképpen ezek a szériák. 6400-7400-7600-7700 Az nagyon el van találva.
6497-esünket (ami már a cimboráé) 19 évesen bármelyik zsír új 200-as traktor mellé oda merném állítani, úgy teljesítményben, mind fogyasztásban!
De a kora béli gépeket(Kivéve 8010-es JD-k) már mindenki rég lecserélte a környéken, ez még mindig olyan mint a doxa.
Válasz mtz1221 #24536. hozzászólásáraCsak hobbiból vannak a tanyán jószágok, oda bőven elég lenne az egyik homlokos. A kisebbik gépet vettem pontosan 10 éve rakodóval együtt (Szanberg Ferguson áradatai hatására). A másikat pedig 2021-ben szintén Németből mint az elsőt is . Nem terveztem még egy rakodósat, de ez volt jó árban. Kamionokat pakolok, így ki van használva mind a két gép.
Válasz szanberg #24535. hozzászólásáraHát én sem terveztem idén gépet vásárolni, de szembe jött velem a 7726-os, aztán meg is vettem. Éppen ezért eladó is a 8260-as, pedig azt is frankón rendbetettük, majdnem jobban tetszik, mint az újabb gép, de haladni kell a korral.
Válasz Berkó_ #24534. hozzászólásáraHelyes! Legjobb gépek!!!!
Valahogyan nem leltem az utódjait a meglévőknek. Pl Fendt-et jobb árban tudtam venni mint mondjuk 8600-as fergát, aztán amennyiért a Challenger jött, annyiért 7722-est sem adnak. Néztem most újban a 8727S-t, jó árban adják és felszerelt komoly gép, de nem akartam hitelt, mert nincsen nekünk, így lesz egy fétis gép
Pipálgatom a bakancs listámat
Gyerekek!
Egy korszak véget ért!
Elvitte a 6497-es legendát egyik cimbora ide a szomszédba.
Nem is kellett volna eladni, sajnálom is. Az a gép keresett ki mindent ami ma van!
Viszont az állat tartásnak vége, azon kívül a neki való eszközöket eladtam már. Csak arra a pár nap pótkocsizásra meg sajnáltam, hogy áll egész évben, romlik az akku, majd a klíma, öregednek a gumik stb...
8270-est kolléga átveszi majd, annak is végülis megvan a gazdája.
A kettőből lesz majd egy cseppet combosabb, amit a mostani eszköz parkhoz tudok igazítani.
Válasz Feri #24527. hozzászólására40 éves öreg egérrágta szarokat is helyre raknak 100%ra. Küldj egy emailt, ha bejutok valamelyik nap időben, átküldöm őket.
Válasz Feri #24524. hozzászólásáraElektor műszerész ha jól tudom lexion paneleket javított egy időben tuti valódi neve ja jól emlékszem Ábrahám Sándor . Ha kell hívj megszerzem a számát .
Válasz Feri #24522. hozzászólásáraVan itt Vajdaságban pár magyar srác, akik a 40 éveseket is átrátzák, emberi árban. Ha kell emailban küldöm a számúkat, csak nem tudom kmre és a határra mennyit képesek beszámolni.
Válasz Feri #24522. hozzászólásáraSzekszárdon a dadogós Sanyit ismered ? Lehet tud rá megoldást . De ha csak kábel gond van azt lehet egyszerűbb villmoságis szaki is tudja cserélni .
Válasz Mate11 #24507. hozzászólásáraUgyanez a gondom: Valtra T-180 4db elektromosan állítható körből 2 hibázott.
250000ft/db vezérlőfej cserével megoldódott. T-191-el küszködök rendszertelenül
hozza a hibát,van amikor jó minden,van mikor teljesen eltünnek a monotorról a körök.
Ha megmozgatom a betáp -vezérlő vezetékét,akkor van .hogy megjavúl, de a legtöbbször
szopat. 400000ft/db ajánlatot kaptam,négyet kellene cserélni.Keresnék olyan szakit aki
ezeket esetleg javítja,hasonlókép a motorvezérlésekhez. Tudtok valami megoldást,akkor
ne tartsátok magatokban!
Válasz szanberg #24519. hozzászólásáraEz meg az első 7 évben az akkori gazdánál első számú talajos gép volt 150 hektáron meg valamennyi bérmunka területen 3 késsel lazított és 4 fejjel szántott 3,6-os tárcsát és 4,2 méteres ásóboronát húzott . Jelenleg nekem is 3 késsel lazít egy Helti 3*50-es lazítóval meg tárcsázik 4 méteres tárcsával és egy 4 méteres kompaktort húzatok még vele . Ja és persze a 2,6 méteres 10 kapás Helti grubert is húzza 20-22 centi mélyen eddig .
Válasz Hús Futár #24518. hozzászólásáraÍgy van! Nem nehéz talajos gép az, kisebb eszközökkel nem túl terhelve kimegy a világból, ellenkező esetben meg szét fog esni. Nem arra találták ki, hogy 5-el kaparásszon rugdoskodjon a vas előtt.
Mienkben 12 ezer óra van, régen sokat ment talajon de a hármas eke nem terhelte túl, olyan a gép mint új korában, egy szösszenés vagy bármi nemű hang vagy zörgés forgás morgás nélkül üzemel, pont mint új korában!!!
Válasz szanberg #24517. hozzászólásáraEgyik csap helyett már csavar van benne . Ahhoz képest elég akaratos jószág már az új adagolóval csak sajnos túl könnyű , akartam vízzel tölteni a gumikat de végén letettem róla nehogy akkor meg baja legyen a váltónak vagy difinek mikor nagyon kifeszítem . Nem szeretném kinyírni így is túl sokba van már nekem .
Válasz Hús Futár #24516. hozzászólásáraAz így akkor jó is lesz mindig, csak maradjon ott a poti!
Valószínűleg az erő mérő csapok romlanak. Ne foglalkozz vele, nem nagy dolog az, bár nyilván kis gép jobban észre veszi a terhelést
Válasz Hús Futár #24514. hozzászólásáraIgen, de ha rosszak az erő mérő csapok alul, akkor sem fog jól működni! Sőt, öreg gépeknél le is kell húzni a csatiját nekik mert képesek letestelni a rendszert, aztán meg nem működik a hárompont.
Ha letekered nullára, akkor helyzet szabályzó rendszer működik. Vagyis, a magasság állító potméterrel tudod szintezni a farát. Ennek feltétele egy jól működő külső potméter a hárompont emelő tengelyén! Illetve annak megfelelően beállítása, vagy kalibrálása.
8270-en csak kézzel kell szépen beállítani, hogy felső végállásnál éppen megállítsa az emelést, a kicsit újabb 5455 és 6497-en viszont már kalibrálni kell ezt. Utóbbin egészen biztosan, 5455-re már nem vennék mérget.
Olyan kérdésem lenne hogy az 5465-ösön hol keressem a hidraulika karok helyzetének jeladóját mert valamiért csak a két végpontot és közép állást lehet rajta állítani .
24561 hozzászólás
Válasz Berkó_ #24560. hozzászólásáraÉn nem mondtam hogy az az urizálás jele- sőt tisztelem is ha valakinek van ilyesmire ereje is ideje. 15 éve még valahogy én is mindegyiket heti szinten megmostam és ki tisztítottam, most meg évi szinten ha van rá energiám 2x. Nem azért mert annyival lustább lettem, hanem anyval többet melózom.
Válasz mtz1221 #24556. hozzászólásáraEgyiken se kellett a fő darabokhoz hozzá nyúlni. Ahogy írod, olajfolyások, adagoló, gyorscsatlakozók, kopó alkatrészek. Az öregen a hátsó ablaktörlő motor nem működik, ezen kívül mindegyiken minden is.
Az hogy szőnyegek vannak minden trakiban és mezítláb, vagy zokniban hajtom a gépeket, nem porolok piszkolok be, az nem az urizálás jele, hanem próbálok esztétikailag is vigyázni rájuk.
Válasz szanberg #24555. hozzászólásáraMinálunk alig van mf. Azokat is csak 2 cég szervizeli 100+ km-re tőkem.
Válasz szanberg #24557. hozzászólásáraMeg a fűtés csapját is, nem ? Na majd a tiédet amit eladtál, arra leszek kíváncsi mennyire érezték rá mikor kell eladni.
Válasz mtz1221 #24556. hozzászólásáraLecserélte az olajat + ablaktörlő lapát
Válasz Berkó_ #24550. hozzászólásáraMikor azt mondod oatikára, mit értesz alatta ? Fő darabokat is kellett javítani, vagy csak ilyen adagolo turbó kuplung stb, és olajfolyásokra ?
Válasz Sk Laci #24554. hozzászólásáraNeked egy 7722s vagy 7726S kellene az nh helyett!
De ha régebbi géped lenne, 6497 vagy 6499, semmi mást nem keresnél!!!
Válasz Berkó_ #24550. hozzászólásáraNagyon örülök, hogy rátaláltál arra a márkára, ami bejött neked.
Én még mindig keresgélek.
Zetornak a legnagyobb teljesítményü traktora 170 le, ami nekem kevés.
JD nem rossz, de irdatlan drága.
NH-val "pofára estem", nem tudok benne megbízni, hogy a belgiumi sebességváltó gyárban valamit normálisan össze e tudnak rakni. De az első hidat is ellégé elfuseráltan rakták össze /mit egy acél alátét a tücsapágyak mellé...... kihagyták, meg is lett az eredménye . összeroppant a bal első agy. Komplett új az egész bal fele/.
A szervizháttér szaktudása akár az orosz rulett...... "vagy-vagy".
Válasz neo. #24544. hozzászólására



Szép géppark, gratula hozzá!
Nekem is kéne már valami tető föléjük, mert a szívem szakad meg, ha egy éjszakát is a csillaggarázsban töltenek. A csarnokban nincs mindig hely, hogy bennt aludjanak.
Válasz $HMP$ #24548. hozzászólásáraHát ha elmondanám akkor a környékbeli gazdák megköveznének.

Igazából a lentebb említett munkaeszközök miatt kellett az erősebb gép, ezáltal kompromisszum mentesen minden körülmények között tudok velük együtt dolgozni.
7812 üó-san vettem, lábon hoztam haza SK-ból.
A 8260-ashoz képest kicsit pattogósabb a hídrugózás ellenére is, meg keményebb az ülés rugózása is, ami a kényelmet árnyalja picit, de mosolyt csal az arcomra bármikor, mikor odalépek a gázra, és nem kérdez vissza, csak húz mint egy igás ló!
Válasz Ares 826 #24549. hozzászólásáraVan, de azt nem mondjuk el. Meg mikor jön a szerelő, azt se.
Hajnalban jönnek, hogy senki se lássa őket, hogy elmondhassuk, ezeket javítani sem kell. 
Válasz Sk Laci #24546. hozzászólására3ok miatt Ferguson. 1.Gyerekkoromban nagyapámnak a piros 552-es Mtz-jét nyüstöltem, és úgy nőttem fel, hogy a traktor színe piros.
2. 2010-ben volt egy szántóföldi bemutató, amit az Austro Diesel és a Väderstad szervezett. Számomra olyan szépek voltak a gépkapcsolatok, hogy akkor eldöntöttem, hogy ha felérem őket, akkor ezek lesznek. 6465-Rapid vetőgéppel és 6499 egy Cultussal.
3. 2015-ben Szanberget, illetve a Két-Katás Szabó István kérdeztem a németből kinézett 6465-ről, készségesen segítettek, és ajánlották.
4. A ráadás: A megbízhatóság!
Ugyan a hozzá nem értésem miatt voltak kezdeti nehézségek a 6465-el, (meg amúgy is jól le volt harcolva), de miután rendbe raktuk, azóta hibátlanul teszi a dolgát, és 14300 üó. körül van most benne. A 6480-ast úgy vettem Covid idején Németből, hogy ki se mentem megnézni (nem oltattam be magam, anélkül pedig a határt át se léphettem). Garanciát vállaltak rá, így "vakon" megvettem. Életem legjobb vétele volt. 4 éve csak elfordítom a kulcsot és hajtom. Természetesen szervizelésre karbantartásra odafigyelve.
A két naggyal már más a helyzet. Az öreg le volt harcolva, de azt is patikára megcsináltuk és teszi a dolgát.
Az új meg már új, 9 éves léttére rosszabb állapotban vannak a kábelkötegei mint a 2006-os gépben. 1 hónap alatt már volt 2x kidörzsölés, és olyan gyenge rossz minőségű hogy az agyam eldobom. Igaz az autóelektronikás cimborám megnyugtatott: az összes más márkájú gépeknél is fennáll ez a probléma, legyen az JD, vagy nyuszi stb.
Eredetileg egy 6497 vagy 6499est szerettem volna, de a jót nem adják el. 3 éve szorgosan kerestem kutattam a piacon, hogy legyen egy erős talajos gépem, de megfizethető áron nem találtam.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Válasz szanberg #24535. hozzászólásáraVan azért ezeknek is gyenge pontjuk ám, mint minden más trakinak.

Válasz Berkó_ #24543. hozzászólásáraMekkora területre kell neked a 260as?
Ez van németből?
Hány órás..... erővel mindennek elégedett vagy akkor vele?
Válasz Sk Laci #24546. hozzászólásáraFergusonok a legjobb gépek a piacon!
Kiváltképpen ezek a szériák. 6400-7400-7600-7700 Az nagyon el van találva.
6497-esünket (ami már a cimboráé) 19 évesen bármelyik zsír új 200-as traktor mellé oda merném állítani, úgy teljesítményben, mind fogyasztásban!
De a kora béli gépeket(Kivéve 8010-es JD-k) már mindenki rég lecserélte a környéken, ez még mindig olyan mint a doxa.
Válasz Berkó_ #24534. hozzászólásáraFanatizmus, vagy ennyire meggyőző a MF minőség-megbízhatóság???
Válasz Berkó_ #24542. hozzászólásáraFeketék a gyengéim.
Válasz Berkó_ #24534. hozzászólásáraCsak az MF!
Válasz $HMP$ #24541. hozzászólására5 késes lazító, 5 m Joker, 6 m mulcsvetögép, és 3 m házi Top Down.
Válasz mtz1221 #24540. hozzászólásáraMilyen jó a memóriád, a feketét illetően!
Akkor még csak a kisebbik volt meg a 6465-ös.
Válasz Berkó_ #24538. hozzászólására7726 al miket huzol?
Válasz Berkó_ #24539. hozzászólásáraFasza.
Nem emlékszem már melyik csúnya pirossal vetted el pár éve a szép feketét ?
Válasz mtz1221 #24536. hozzászólásáraCsak hobbiból vannak a tanyán jószágok, oda bőven elég lenne az egyik homlokos. A kisebbik gépet vettem pontosan 10 éve rakodóval együtt (Szanberg Ferguson áradatai hatására). A másikat pedig 2021-ben szintén Németből mint az elsőt is . Nem terveztem még egy rakodósat, de ez volt jó árban. Kamionokat pakolok, így ki van használva mind a két gép.
Válasz szanberg #24535. hozzászólásáraHát én sem terveztem idén gépet vásárolni, de szembe jött velem a 7726-os, aztán meg is vettem. Éppen ezért eladó is a 8260-as, pedig azt is frankón rendbetettük, majdnem jobban tetszik, mint az újabb gép, de haladni kell a korral.
8S-ről vélemény? Vagy van valakinek tapasztalata?
Válasz Berkó_ #24534. hozzászólásáraVan jószág is, vagy minek a 2 rakodó ? A kishidas hogy bírja a nagy rakodót ?
Válasz Berkó_ #24534. hozzászólásáraHelyes! Legjobb gépek!!!!

Valahogyan nem leltem az utódjait a meglévőknek. Pl Fendt-et jobb árban tudtam venni mint mondjuk 8600-as fergát, aztán amennyiért a Challenger jött, annyiért 7722-est sem adnak. Néztem most újban a 8727S-t, jó árban adják és felszerelt komoly gép, de nem akartam hitelt, mert nincsen nekünk, így lesz egy fétis gép
Pipálgatom a bakancs listámat
Válasz szanberg #24531. hozzászólásáraNekem meg csak bővül az MF flotta.


Válasz VMisi #24532. hozzászólására14
Vannak kilátások már igen
Válasz szanberg #24531. hozzászólásáraMennyi üó-val?
Tudod már, hogy mi lesz helyette?
Gyerekek!
Egy korszak véget ért!
Elvitte a 6497-es legendát egyik cimbora ide a szomszédba.
Nem is kellett volna eladni, sajnálom is. Az a gép keresett ki mindent ami ma van!
Viszont az állat tartásnak vége, azon kívül a neki való eszközöket eladtam már. Csak arra a pár nap pótkocsizásra meg sajnáltam, hogy áll egész évben, romlik az akku, majd a klíma, öregednek a gumik stb...
8270-est kolléga átveszi majd, annak is végülis megvan a gazdája.
A kettőből lesz majd egy cseppet combosabb, amit a mostani eszköz parkhoz tudok igazítani.
Válasz Feri #24522. hozzászólásáraTiszavasváriban Szabit Kft?
Ők javítanak sokminden ilyesmit.
Válasz mtz1221 #24528. hozzászólásáraInkább 20 évesek lesznek, az agyonelektonkázott prpblematikok.
Válasz Feri #24527. hozzászólására40 éves öreg egérrágta szarokat is helyre raknak 100%ra. Küldj egy emailt, ha bejutok valamelyik nap időben, átküldöm őket.
Válasz mtz1221 #24525. hozzászólásáraküldheted,50km-re vagyok a határtól. Mit értesz a 40év alatt?
Válasz Feri #24524. hozzászólásáraElektor műszerész ha jól tudom lexion paneleket javított egy időben tuti valódi neve ja jól emlékszem Ábrahám Sándor . Ha kell hívj megszerzem a számát .
Válasz Feri #24522. hozzászólásáraVan itt Vajdaságban pár magyar srác, akik a 40 éveseket is átrátzák, emberi árban. Ha kell emailban küldöm a számúkat, csak nem tudom kmre és a határra mennyit képesek beszámolni.
Válasz Hús Futár #24523. hozzászólásáraNem ismerem.Nem kábel gond. Program váltásnál,motor leállitásával megjavul.
Válasz Feri #24522. hozzászólásáraSzekszárdon a dadogós Sanyit ismered ? Lehet tud rá megoldást . De ha csak kábel gond van azt lehet egyszerűbb villmoságis szaki is tudja cserélni .
Válasz Mate11 #24507. hozzászólásáraUgyanez a gondom: Valtra T-180 4db elektromosan állítható körből 2 hibázott.
250000ft/db vezérlőfej cserével megoldódott. T-191-el küszködök rendszertelenül
hozza a hibát,van amikor jó minden,van mikor teljesen eltünnek a monotorról a körök.
Ha megmozgatom a betáp -vezérlő vezetékét,akkor van .hogy megjavúl, de a legtöbbször
szopat. 400000ft/db ajánlatot kaptam,négyet kellene cserélni.Keresnék olyan szakit aki
ezeket esetleg javítja,hasonlókép a motorvezérlésekhez. Tudtok valami megoldást,akkor
ne tartsátok magatokban!
Válasz Hús Futár #24520. hozzászólásáraAztán talán sikerül a 16245-ös krisztált össze rakni akkor tavaszra már könyebb dolga lesz .
Válasz szanberg #24519. hozzászólásáraEz meg az első 7 évben az akkori gazdánál első számú talajos gép volt 150 hektáron meg valamennyi bérmunka területen 3 késsel lazított és 4 fejjel szántott 3,6-os tárcsát és 4,2 méteres ásóboronát húzott . Jelenleg nekem is 3 késsel lazít egy Helti 3*50-es lazítóval meg tárcsázik 4 méteres tárcsával és egy 4 méteres kompaktort húzatok még vele . Ja és persze a 2,6 méteres 10 kapás Helti grubert is húzza 20-22 centi mélyen eddig .
Válasz Hús Futár #24518. hozzászólásáraÍgy van! Nem nehéz talajos gép az, kisebb eszközökkel nem túl terhelve kimegy a világból, ellenkező esetben meg szét fog esni. Nem arra találták ki, hogy 5-el kaparásszon rugdoskodjon a vas előtt.
Mienkben 12 ezer óra van, régen sokat ment talajon de a hármas eke nem terhelte túl, olyan a gép mint új korában, egy szösszenés vagy bármi nemű hang vagy zörgés forgás morgás nélkül üzemel, pont mint új korában!!!
Válasz szanberg #24517. hozzászólásáraEgyik csap helyett már csavar van benne . Ahhoz képest elég akaratos jószág már az új adagolóval csak sajnos túl könnyű , akartam vízzel tölteni a gumikat de végén letettem róla nehogy akkor meg baja legyen a váltónak vagy difinek mikor nagyon kifeszítem . Nem szeretném kinyírni így is túl sokba van már nekem .
Válasz Hús Futár #24516. hozzászólásáraAz így akkor jó is lesz mindig, csak maradjon ott a poti!
Valószínűleg az erő mérő csapok romlanak. Ne foglalkozz vele, nem nagy dolog az, bár nyilván kis gép jobban észre veszi a terhelést
Válasz szanberg #24515. hozzászólásáraKöszönöm egyenlőre jó lett hogy letekertem a potmétert .
Válasz Hús Futár #24514. hozzászólásáraIgen, de ha rosszak az erő mérő csapok alul, akkor sem fog jól működni! Sőt, öreg gépeknél le is kell húzni a csatiját nekik mert képesek letestelni a rendszert, aztán meg nem működik a hárompont.
Ha letekered nullára, akkor helyzet szabályzó rendszer működik. Vagyis, a magasság állító potméterrel tudod szintezni a farát. Ennek feltétele egy jól működő külső potméter a hárompont emelő tengelyén! Illetve annak megfelelően beállítása, vagy kalibrálása.
8270-en csak kézzel kell szépen beállítani, hogy felső végállásnál éppen megállítsa az emelést, a kicsit újabb 5455 és 6497-en viszont már kalibrálni kell ezt. Utóbbin egészen biztosan, 5455-re már nem vennék mérget.
Válasz szanberg #24513. hozzászólásáranem próbáltam úgy de erőszabályzást nem csinál a gép mert nem emelt rá a lazítóra mikor kikötöttem hozzá .
Válasz Hús Futár #24512. hozzászólásáraAkkor is ha az erő szabályzó potméterét teljesen letekered 1-es alá?
Olyan kérdésem lenne hogy az 5465-ösön hol keressem a hidraulika karok helyzetének jeladóját mert valamiért csak a két végpontot és közép állást lehet rajta állítani .