Mfpisti, mégegyszer köszönöm a mai telefonos segitséget, én voltam a romániai telefonáló. Ha nem tul nagy kérés még egy kis infót szeretnék kérni a speed shift váltó müködéséről, illetve még lenne egy olyan, hogy kéziféket mennyire nehéz javitani a 6270 ben? Köszönet mégegyszer.
Szinte mindenre be lehet állítani. Bitang hasznos kis funkcio meg marhára kézre esik.
Ha jol emlékszek még sebességet is vált, de erre nem esküszök.
De tényleg annyiból áll az egész, hogy nyom az ember neki egy felvételt és egy fordulót mozdulatról mozdulatra megjegyez és utánna csak 1 gombot kell nyomkodni.
Akkó azt írjad mit fogol hozzá venni, meg milyen kanócot lehetne rádugni meg a pontos nevit.?
Olyat nem tudna, hogy a traktor hidraulikájának adna valami jelet, mitomén vetőgípet, munkagépet kiemené magátó vagy valami?
Meg ugye a beállított átfolyást alapjárattól parkettáig állandóan tartja. Na jó 1000-es fordulattól hehe
Azért jó mert a 12soros White-on a ventillátor hidróját mi direktbe az egyik körről pörgetjük meg, nincsen kardános szivattyú meg ilyen vackok semmi....
Aztán ezt bekapcsolod ugye és folyamatosan forog, mellette a 6 talajkeréknek a 6 munkahengere által emelnie kell forgóban a gépet meg közen nyomjelzőt váltani, és tök jó mert így is állandó a légnyomás a vetőkocsikon
Középen marad a joystick, nem akad meg végállásban persze. Viszont ha ilyenkor hátranézel a hidró tömbre a gép farán ott egy kis kakas játszik hehe, és úszóban meg kiakad végállásba. Ez egyébként annyit tesz, hogy az elektromos kört kintről tudod mechanikusan vezérelni működtetni, de bentről a pöccintéssel ezt a kis kart a gép lökdösi elektromágneses téma...
Persze mindent lehet vele miért ne lehetne??!?!?!?!
meg mint írtam mindenféle programozást lehet velük elköveti mennyi ideig mennyi %-on nyomják az olajat ésatöbbi.... + és - irányokba külön külön.
Topcon meg tud vezérelni ilyen dógokat de nekünk nincs mit vezérelnünk, csak sorvezetésre haszáltuk. egyenlőre.
Vagy egy függesztett 800literes 15méteres meg egy 600literes 12méteres permetezőnk mi ezekkel vegyszerezünk orrba szájba, a bogballe régi 10éves szóval....nincs itt mit vezérelni hehe
Túlnyomáskor a kis bütyök úgy marad, vagy visszaáll középre?
Akkó olyat is tud, hogy megpöcinted aztán összecsuk kinyit valami gépet?
Heva hengert gombnyomásra ki lehet vele nyitni?
Nem te vetté valami topcon-t mester? Írgyá róla valamit, lehetne azzal permetelőt , műganajszórót vagy vetőgípet vezíreni?
A narancssárgák mint írták is elsőhajtás meg diffizár kapcsolók!
A másik két kar mögötti kapcsoló helyen kéne lenni ennek de ez a kabin nincs felszerelve ilyennel, pedig amit én láttam eddig nagyobb 6400-ast mindegyik tudta ezt.
Egyszerű, lnyegében az a kézigáz a mechanikus régiféle mellett-
Tud tárolni A és B fordulatot melyeket 10-enként tudsz feljebb és lejjebb állítani.
Tegyükfel húzom az ekét 1900-as fordulaton A programban a forgónál meg belököm a B gombot és beáll az oda beállított mondjuk 1300-as fordulatra.
de lehet olyat is programozni vele, hogy a hárompont felemelésekor vált B fordulatra rögtön vagy másodpercenkénti eltolással, ez is állítható, leeresztéskor pedig feladja a magasabb fordulatú programot, de ha a GTA-n állítom a tábavégi fordulót akkor meg mindent lehet vele variálni.
Ráfordulok a barázdára megnyomok egy gombot és lefuttatja az általam beállított vagy felvett programot, mert fel is vehető egy forduló mit csinálsz az alatt.
Tehát ráfordulok B fordulaton mondjuk 1400-on megnyomom a fekete gombot a karfán, és automatikusan zárja a diffizárat, ekét leengedi gázt feladja A üzemi fordulatra. De leeht ezt összevissza is állítani, nekem ígyvan nagyjából beállítva.
Ja igen itt is lehet idő tányezőt hozzáadni tehát, hogy mennyi teljen el a lépések között másodperc, vagy hány métert menjen a gép közöttük
Úgy,hogy a joystick-nak van egy végállás kattanója ha azon túlnyomod akkor úszóban lesz a kör.
De van még két fekete kapcsoló is ezen, ezek valami funkció váltó kapcsolók amiket soha sem használtunk.
Dual control meg isobus meg ilyen rendszerekhez, mert bennevan minden ilyen modern vakaró hehe.
Amúgy lehet programozni, hogy ha megpöccinted az adott elektromos kiadószelep körének a joytickját akkor hány másodpercig milyen átfolyással nyomasson meg ilyesmi, folyamatos nyomatást mindent lehet vele állítani.
A 6400-8400 fülke az nagyon jó és kényelmes!
Gyárilag drága ülések ülésfűtéssel mindenfelé állítható fotellel, puha szivacsos kárpitok amit komolyabb személyautó is megirígyelhetne tapintásában nyomásában, hangszigetelésében.
Elektromos tükrök+tükörfűtés, hátsó ablaktörlő, jó hangszórók....
meg eleve a GTA monitor igen jó dolog mégha a maiakhoz képest régi vágású cucc, akkor is. tud mindent amit kell.
no meg az alaktromos fordulatszám tároló kapcsoló meg a plusszmínusz kapcsolója ésatöbbi.
Annyi, hogy tavasszal átkellessz kicsit nézni a gépet mert van egykét baja korosodásából eredően leginkább, apró dolgok, légrúgós kabin valamelyik csöve ereszt de most tiszta berakott saras az egész gép törzse, megmég szántani is van neki ha jobban fagy mint ma reggelre(-3fok)
Meg az üzemanyagtartályon lévő szerszámos láda alatt egy sarokban van egy vékony repedés a tankon, ha televágjuk anyaggal akkor izzad, eztis bekell hegeszteni meg elsőhídnál van olajköd véknyan ilyenek...
ja meg a farán idén volt olyan baj, hogy az egész kiadószelep tömb 4db 10-es csavarral van a géptörzsre felcsavarozva, no ezek elszakadtak a sok rázkódástól és lógni kezdett az egész tömb egység.
Levették a fiúk kibányászták az elfáradt csavarokat hoztam nekik keményet újat összerakták, de nemtudtam ott lenni intézkedések tárgyalások anyagbeszerzések végett és valamit nemjól rakhattal dughattak össze, mert először nem működött semmi rajta, aztán nézegettem megcseréltem két kábelt amit emlékezetből nem láttam jónak akkor a 3pont már jólett és működik de az elektromos szelepek most nem.
Figyelni kell mindenkire a faxomba....
Mindegy ha nembírunk majd vele bátyja eljön megjavíjja nekünk mert a 12soros white géphez kell 3kör, meg amúgyis legyen naprakész a gép
Igen van két mechanikus hidraulika kar mint a beszúrt képen is látjuk, illetve a karfában a pohártartó helyén van egy kis kék joystick amivel a másik kettő kiadószelep párokat lehet működtetni. Ezek elektromosak, és azért jók mert tudok vele táblavégi fordulót programozni meg úgy szimplán is programozható vezérelhető a kiadószelepek paraméterei, működési módjai ésatöbbi...
A 4-ből kettő-háromnak szokott lenni úszója, az 5455-ön ha jól tévedek 2, az Xtrán meg 3 úszós kör van.
A 6497-esen pedig mindegyiken van úszó, igaz ebből kettő elektromos kiadós.
A műanyaggal meg ahogy mondják tudod reteszelni középen nulla állásban a karokat nehogy véletlen eltold ha nővel vagy a gépben, meg nyomatós állásokban is mindkét végen ha folyamatos munkára van szükség: pl hidromotort hajtatsz vele meg.
Akkor az ülés felőli karnál ki van nyitva a reteszelés és "hagyományos" módon működik? azt hittem, hogy le van törve az elsőnél valami.
Melyik karnak van úszó helyzete és hogyan?
De tudod eltelt 8év azóta, hogy idehoztál egy piros vasdarabot. Biztosan emlékszel még rá, akkoriban elég nagy durranás votl ez a környéken legalábbis, mert az akkor kapható fullos felszerelt kategóriás traki volt ez, mai napig nemkell szágyenkeznie ilyentéren sem.
Amit a 8év alatt ledolgozott nem kis üzemben nem könnyű földeken, nem egyszerű időjárásban, kb 4kezelővel összevissza váltogatva, és MINDEN más gépnél kevesebbet fogyaszt ami errefelé megordult bármikor is időközben, ezzel egyetemben mindig a legvégén állt ki a barázdából ha jött az eső vagy mocsok idő.......
szóval ezen elkell gondolkodni, tudod nekem semmi érdekem hogy mások is ilyen gépet vegyenek mert pont nem érdekel ilyentéren, de amúgy jótanácsként írok mindig nem átbaxásból, aki megfogadta senki nem panaszkodott még én azt mondom.
Meg azt, hogy ha most tudnán kcserélni akkor jönne helyette a 7622 vagy 24-es ami nagyvonalakban kb ugyanez a traktor persze megfelelő értelemben érted.
de a nagy is bevállt pedig 8. szezonjának végére ért ide hozzánk és csak nehéz munkát végez, aki szidta ezt a szériát is az sosem tulajdonolt ilyen traktort meg végképpen nem dolgozott velük.
Emlékezz vissza amikor ilyen gépeket vettünk itt mindenki csa khurrogott, hogy ilyen meg olyan xarok, mert a régie ksi azok voltak ésatöbbi.....
Azóta meg a környéken csak piros traktort vettek semmi mást, de abból vagy 20darabot ha nem többet
Bocs,a radiál meg az axiál FORDÍTVA van! Mindíg összekeverem!
Igazán felszereltség kérdése. Az egyszerűbbek nyitott (mtz,SE-standard jd), az "okosabbak" zárt. (nagy kategóriájú gépek, prémium jd). A többi márkát nem tudom. De a nyugatiakban sztem inkább zárt.
Zárt központ-dugattyús szivattyú, radiál-axiál.
Axiál:a dugattyúban lévő szelep szabályozza a nyomást.
Radiál:egy billenő tárcsát vezérel a vezérlő nyomás. Ezzel szabályozza a nyomás és áramlás mennyiségét.
Nyitott központ-fogaskerék szivattyú.
Itt a hidr körben a szabályzó szelep szabályozza a nyomást és engedi a visszafolyó cstornába. Itt állandó a nyomás,míg a másiknál mindíg annyi,amennyi kell. Legalábbis a radiáldugattyúsnál. Az axiálost nem nagyon ismerem.
hmmmmm......... ez pont az kérdezi tőlem, aki ebből diplomázott
Sokminden lehet..... a sokszelepes motor nyalván hatékonyabb. Egy új motor sokkal kevesebbet eszik, mint egy idősebb. A hajtásláncról nem tudok nyilatkozni, mert csak az egyiket ismerem. Ha CCLS hidraulika, az nyilván kevesebb teljesítményt eszik. Plusz van benne legalább 10% emberi tényező is legalább, hiszen nyilván igazolni szeretné magát az ember, hogy miért adott ilyen sok pénzt. Ezt abszolut nem negatív, inkább pozitív értelemeben mondom, hiszen jómagam is metámogatom önmagam ha valamilyen beruházás helyességét igazolom maagammal szemben.
Szanberg is valami hasonló.........annyiszor elmondtam már neki, szinte mindegy hogy milyen márkába ült volna át a T150-esből. Gondolom mindenki át tudja érezni miről beszélek.
A súlyozás nagyon jó!
Így kitudod használni a 160 lóerőt, leadja a trakid szépen!
Na igen a kis hidro szivattyúval nem is értem mi a faxnak gyártanak traktort, még a kis 5455-ösre is lassú.
A nagyokon meg már elég nagy köcsögök vannak hátul melyek a 3pontot emelik, kell a nagy feltöltő.
Az Xtrán 110 literes van ha jól tudom, a 6497-en pedig 150 vagy 60. Ez utóbbi nagyon komoly, az xtra-é is elég egyébként mindenhez, csak megint azttudom mondani, a 6497-es előbb volt, megszoktuk itt is a nagyobb hidro teljesítményét és amikor átültem a 8270-be visszalépésnek éreztem mert azért lassabb
87.000 + ÁFA volt. Felszereltsége pedig:
Alap essential +
Emelt hidraulika szivattyú teljesítmény(vigyázat alapban 57 l)
Pót sulyok: 910 kg elől + 500 hátul
Vontató
Légfék
Dupla villogó + munkalámpák(összesen 16 darab lámpa van rajta elől + 6 darab hátul)
Sárvédők elől + szélesített hátsók
gumizás: 540/65 R 28 Michelin
650/65 R 38 Michelin
Misi èn nem tudom,de a mchale bàlàzòval a 6497es valami bitang keveset eszik,visszakène keresnem amit nyàron ìrtam erről, de az biztos,hogy 2decit sem eszik bàlànkènt, amìg ismerősnek 6910es gèpe 4-5decit bekajol per bàla.
az 5455ös is 4körűl ha nehezebb a terep, de lapos jò pàlyàn is kell neki 3.5DECI ahogz mèrebettük
Válasz #19494. hozzászólásra
Igazából a tesztek is hamisak néha. Rengeteg buktató van mérések között. Pl. a magyarokon kívül mindenki betonon mér vontatási teljesítményt ( tudtommal ). Gyakorlatból tudom, a leírt adatok néha félre vezetőek.
Az igazság amit TE magad tapasztalsz.
a tlt miatt van az a nagy fogyasztáskülönbség,
egy axion 820 bálázóval jóval kevesebbet fogyaszt mint egy 7530 johni pedig ugyanaz a motor csak a hexashift/dyna váltó tlt kihajtása sokkal hatékonyabb. Talajmunkán viszont a jd váltó egy kissé jobb.
Megvagyok elégedve a 8270-essel. pont 3éve ősszel szántás szezonra hoztam a gépet használtan.
Akkor kapásból körbegumiztam 4zsírúj került rá, illetve összes szűrők olajok folyadékok lelettek cserélve. Résolaj csövet cseréltem, egykét gázolajos gumicsövet meg ilyen apróságok voltak vele de azóta is szépen üzemel. Ja igen szelepet állítottam akkor rajta ésatöbbi...
kb 10millióból állt fel 2011 őszén így ahogy leírtam, átnézve nullásra szervízelve 4új gumival felszerelve, meg hátra egy pár ikerfelnit vettem hozzá, gumi az volt a régiek.
Idén az első híd oldalhajtásánál a féltengelyen lévő kardánkereszteket cseréltük ki meg féltengely szimmeringeket akkor már, illetve most őszre vízpumpát kellett még rajta cserélni, meg már akkor termosztátokat is kicseréltem.
Elég egyszerű nagy bitang vasdarab. Nem annyira ügyes, de nehéz és erős szívós. Nekem a hídrugozás hiányzik csak belőle azért, mert a másik gépünk ami hamarabb volt abban van és úgymond visszalépés beleülni utána egy merev hidas gépbe.
Ezzel viszont már el lehet lazítózgatni meg vakarózni komoly vasakkal is nehéz talajokon is, aztán nagy gazdaságokban több helyütt még mindig megvannak ezek amiket tizen éve vettek akkor újonnan tizen meg huszonezer órás is fut az országban nem egy nem kettő, látok benne tartalékot, hatalmas sonkák hajtások, elsőhíd meg mindene vastag, anyag van benne
Én mondtam, hogy a CR-es sisu motor fogyasztásban kuuva jó!
Plusz ugye a dyna6-os váltó még mellé, a kettő valami igen jó összhangban van.
Ha nemkell permetezni meg ilyen könnyű munkákat végezni akkor talajra nagyot kell venni nincs mese.
Egyébként franciaországban két éve voltunk kint gyárlátogatáson, illetve szántóföldi tesztnapon demonstrációs rendezvényen.
Két 7616-os dolgozott ugyanazzal a lazítóval és meglepődtem mit elhúztak! Igaz száraz jó körülmények uralkodtak tudott fogni a gép, főleg a 0,8bar-on járatott gép, a másik amiben 1,6bar volt az jobban elkapargatott, plusz a gázolatfogyasztás is látszott üvegcsőben a kabin mellé fogatva, hektárra felszorozva valami 4liter jött ki a puhább gumival dolgozó javára.
No de a lényeg, hogy ott a 7616-osok igen jól mentek szemem láttára, igaz hídrúgó minden volt ami talajon is sokat segít a trakcióban.
24488 hozzászólás
Mfpisti, mégegyszer köszönöm a mai telefonos segitséget, én voltam a romániai telefonáló. Ha nem tul nagy kérés még egy kis infót szeretnék kérni a speed shift váltó müködéséről, illetve még lenne egy olyan, hogy kéziféket mennyire nehéz javitani a 6270 ben? Köszönet mégegyszer.
Válasz #19537. hozzászólásra
Szinte mindenre be lehet állítani. Bitang hasznos kis funkcio meg marhára kézre esik.
Ha jol emlékszek még sebességet is vált, de erre nem esküszök.
De tényleg annyiból áll az egész, hogy nyom az ember neki egy felvételt és egy fordulót mozdulatról mozdulatra megjegyez és utánna csak 1 gombot kell nyomkodni.
Válasz #19535. hozzászólásra
Olyat akkor nem csinál , hogy emeled a nyomjelzőt aztán emenéd a vetőgépet, de nem emeli hehe.
Válasz #19534. hozzászólásra
Akkó azt írjad mit fogol hozzá venni, meg milyen kanócot lehetne rádugni meg a pontos nevit.?
Olyat nem tudna, hogy a traktor hidraulikájának adna valami jelet, mitomén vetőgípet, munkagépet kiemené magátó vagy valami?
Meg ugye a beállított átfolyást alapjárattól parkettáig állandóan tartja. Na jó 1000-es fordulattól hehe
Azért jó mert a 12soros White-on a ventillátor hidróját mi direktbe az egyik körről pörgetjük meg, nincsen kardános szivattyú meg ilyen vackok semmi....
Aztán ezt bekapcsolod ugye és folyamatosan forog, mellette a 6 talajkeréknek a 6 munkahengere által emelnie kell forgóban a gépet meg közen nyomjelzőt váltani, és tök jó mert így is állandó a légnyomás a vetőkocsikon
Válasz #19533. hozzászólásra
Középen marad a joystick, nem akad meg végállásban persze. Viszont ha ilyenkor hátranézel a hidró tömbre a gép farán ott egy kis kakas játszik hehe, és úszóban meg kiakad végállásba. Ez egyébként annyit tesz, hogy az elektromos kört kintről tudod mechanikusan vezérelni működtetni, de bentről a pöccintéssel ezt a kis kart a gép lökdösi elektromágneses téma...
Persze mindent lehet vele miért ne lehetne??!?!?!?!
meg mint írtam mindenféle programozást lehet velük elköveti mennyi ideig mennyi %-on nyomják az olajat ésatöbbi.... + és - irányokba külön külön.
Topcon meg tud vezérelni ilyen dógokat de nekünk nincs mit vezérelnünk, csak sorvezetésre haszáltuk. egyenlőre.
Vagy egy függesztett 800literes 15méteres meg egy 600literes 12méteres permetezőnk mi ezekkel vegyszerezünk orrba szájba, a bogballe régi 10éves szóval....nincs itt mit vezérelni hehe
Válasz #19531. hozzászólásra
Túlnyomáskor a kis bütyök úgy marad, vagy visszaáll középre?
Akkó olyat is tud, hogy megpöcinted aztán összecsuk kinyit valami gépet?
Heva hengert gombnyomásra ki lehet vele nyitni?
Nem te vetté valami topcon-t mester? Írgyá róla valamit, lehetne azzal permetelőt , műganajszórót vagy vetőgípet vezíreni?
Válasz #19528. hozzászólásra
A narancssárgák mint írták is elsőhajtás meg diffizár kapcsolók!
A másik két kar mögötti kapcsoló helyen kéne lenni ennek de ez a kabin nincs felszerelve ilyennel, pedig amit én láttam eddig nagyobb 6400-ast mindegyik tudta ezt.
Egyszerű, lnyegében az a kézigáz a mechanikus régiféle mellett-
Tud tárolni A és B fordulatot melyeket 10-enként tudsz feljebb és lejjebb állítani.
Tegyükfel húzom az ekét 1900-as fordulaton A programban a forgónál meg belököm a B gombot és beáll az oda beállított mondjuk 1300-as fordulatra.
de lehet olyat is programozni vele, hogy a hárompont felemelésekor vált B fordulatra rögtön vagy másodpercenkénti eltolással, ez is állítható, leeresztéskor pedig feladja a magasabb fordulatú programot, de ha a GTA-n állítom a tábavégi fordulót akkor meg mindent lehet vele variálni.
mittudomén szántok sárban, bevan állítva a forduló programom, vontatott eke ésatöbbi.
Ráfordulok a barázdára megnyomok egy gombot és lefuttatja az általam beállított vagy felvett programot, mert fel is vehető egy forduló mit csinálsz az alatt.
Tehát ráfordulok B fordulaton mondjuk 1400-on megnyomom a fekete gombot a karfán, és automatikusan zárja a diffizárat, ekét leengedi gázt feladja A üzemi fordulatra. De leeht ezt összevissza is állítani, nekem ígyvan nagyjából beállítva.
Ja igen itt is lehet idő tányezőt hozzáadni tehát, hogy mennyi teljen el a lépések között másodperc, vagy hány métert menjen a gép közöttük
Válasz #19523. hozzászólásra
Úgy,hogy a joystick-nak van egy végállás kattanója ha azon túlnyomod akkor úszóban lesz a kör.
De van még két fekete kapcsoló is ezen, ezek valami funkció váltó kapcsolók amiket soha sem használtunk.
Dual control meg isobus meg ilyen rendszerekhez, mert bennevan minden ilyen modern vakaró hehe.
Amúgy lehet programozni, hogy ha megpöccinted az adott elektromos kiadószelep körének a joytickját akkor hány másodpercig milyen átfolyással nyomasson meg ilyesmi, folyamatos nyomatást mindent lehet vele állítani.
Válasz #19523. hozzászólásra
Mester eztet kióvasod, aztán elmehetsz a hegyekbe gípkezelőnek hehe.
http://www.agroalfa.hu/userfiles/file/MF%20kezel%C3%A9sik/MF%206497-99%20HU.pdf
ezt
Válasz #19528. hozzászólásra
Az egyik az elsőkerék-hajtás a másik a difizár .
Válasz #19527. hozzászólásra
Akkor a lejjebb belinkelt (19514hsz) képen is a két narancssárga kapcsoló is az?
Mire valók? Hogy működnek?
Válasz #19526. hozzászólásra
https://www.google.hu/search?q=mf+6485+cabine&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=CjqdVNWpC6v9ygOJiIDICw&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=c8fKK-6pVQ0DSM%253A%3BOSb3TmadlYU8cM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.agriavis.com%252Fmedias%252Fimages%252Favis%252Foriginales%252Favis_2577-2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.agriavis.com%252Fproduit-4096-tracteurs%252Bagricoles-massey%252Bferguson-6485%252Bdyna%252B6.html%3B3661%3B2620
GTA monitor a kis képernyő. Elektromos gáz meg az első hidraulika kar mögött lévő két kapcsoló
Válasz #19522. hozzászólásra
Ez nem a cr-es 6400-es, ebben nem hinném hogy van elektromos fordulatszám tároló, bár gőzöm sincs, hogy mi az.
GTA monitor is gyanús.
Szanberg! Erről a traktorról mi a véleményed?
/http://www.traktorpool.co.hu/details/traktorok/Massey-Ferguson-8670-Dyna-VT/1933362/
Válasz #19522. hozzászólásra
melyik jd-nek a váltója van a 8270-be
a környéken a 8280-asba töbször is volt vele gond
Válasz #19518. hozzászólásra
Az elektronyoson hogyan van úszó?
Illetve hogyan működik, ?
Válasz #19521. hozzászólásra
neem az 5400 fapados mint a 6200 8200 fülkék is.
A 6400-8400 fülke az nagyon jó és kényelmes!
Gyárilag drága ülések ülésfűtéssel mindenfelé állítható fotellel, puha szivacsos kárpitok amit komolyabb személyautó is megirígyelhetne tapintásában nyomásában, hangszigetelésében.
Elektromos tükrök+tükörfűtés, hátsó ablaktörlő, jó hangszórók....
meg eleve a GTA monitor igen jó dolog mégha a maiakhoz képest régi vágású cucc, akkor is. tud mindent amit kell.
no meg az alaktromos fordulatszám tároló kapcsoló meg a plusszmínusz kapcsolója ésatöbbi.
Annyi, hogy tavasszal átkellessz kicsit nézni a gépet mert van egykét baja korosodásából eredően leginkább, apró dolgok, légrúgós kabin valamelyik csöve ereszt de most tiszta berakott saras az egész gép törzse, megmég szántani is van neki ha jobban fagy mint ma reggelre(-3fok)
Meg az üzemanyagtartályon lévő szerszámos láda alatt egy sarokban van egy vékony repedés a tankon, ha televágjuk anyaggal akkor izzad, eztis bekell hegeszteni meg elsőhídnál van olajköd véknyan ilyenek...
ja meg a farán idén volt olyan baj, hogy az egész kiadószelep tömb 4db 10-es csavarral van a géptörzsre felcsavarozva, no ezek elszakadtak a sok rázkódástól és lógni kezdett az egész tömb egység.
Levették a fiúk kibányászták az elfáradt csavarokat hoztam nekik keményet újat összerakták, de nemtudtam ott lenni intézkedések tárgyalások anyagbeszerzések végett és valamit nemjól rakhattal dughattak össze, mert először nem működött semmi rajta, aztán nézegettem megcseréltem két kábelt amit emlékezetből nem láttam jónak akkor a 3pont már jólett és működik de az elektromos szelepek most nem.
Figyelni kell mindenkire a faxomba....
Mindegy ha nembírunk majd vele bátyja eljön megjavíjja nekünk mert a 12soros white géphez kell 3kör, meg amúgyis legyen naprakész a gép
Válasz #19520. hozzászólásra
Nem tudom, hogy a többi fülke hogy néz ki (6200 kivételével), azt gondoltam, hogy az 5400-nek is ilyen a belseje.
Válasz #19519. hozzászólásra

Látom.
szerinted a 6497 nem 6400-es???
Igen van két mechanikus hidraulika kar mint a beszúrt képen is látjuk, illetve a karfában a pohártartó helyén van egy kis kék joystick amivel a másik kettő kiadószelep párokat lehet működtetni. Ezek elektromosak, és azért jók mert tudok vele táblavégi fordulót programozni meg úgy szimplán is programozható vezérelhető a kiadószelepek paraméterei, működési módjai ésatöbbi...
Válasz #19518. hozzászólásra
Ez 6400-as fülke.
Hogy van 6497-en? Van mechanikus meg elektromos külső hidraulikád? Ez mire jó?
Válasz #19516. hozzászólásra
A 4-ből kettő-háromnak szokott lenni úszója, az 5455-ön ha jól tévedek 2, az Xtrán meg 3 úszós kör van.
A 6497-esen pedig mindegyiken van úszó, igaz ebből kettő elektromos kiadós.
A műanyaggal meg ahogy mondják tudod reteszelni középen nulla állásban a karokat nehogy véletlen eltold ha nővel vagy a gépben, meg nyomatós állásokban is mindkét végen ha folyamatos munkára van szükség: pl hidromotort hajtatsz vele meg.
Válasz #19516. hozzászólásra
Annak a körnek van úszó helyzete,amelyikbe kérték újkorában. Itt szerintem pont az elsőnek,és teljesen kifelé kell tolni a kart.
Válasz #19515. hozzászólásra
Akkor az ülés felőli karnál ki van nyitva a reteszelés és "hagyományos" módon működik? azt hittem, hogy le van törve az elsőnél valami.
Melyik karnak van úszó helyzete és hogyan?
Válasz #19514. hozzászólásra
reteszelheted vele a kart 3 helyzetben
A külső hidraulika karok végeinél mik azok a gombok? Mit lehet állítani?
Válasz #19503. hozzászólásra
Bátyja ez így igaz ahogy van!
De tudod eltelt 8év azóta, hogy idehoztál egy piros vasdarabot. Biztosan emlékszel még rá, akkoriban elég nagy durranás votl ez a környéken legalábbis, mert az akkor kapható fullos felszerelt kategóriás traki volt ez, mai napig nemkell szágyenkeznie ilyentéren sem.
Amit a 8év alatt ledolgozott nem kis üzemben nem könnyű földeken, nem egyszerű időjárásban, kb 4kezelővel összevissza váltogatva, és MINDEN más gépnél kevesebbet fogyaszt ami errefelé megordult bármikor is időközben, ezzel egyetemben mindig a legvégén állt ki a barázdából ha jött az eső vagy mocsok idő.......
szóval ezen elkell gondolkodni, tudod nekem semmi érdekem hogy mások is ilyen gépet vegyenek mert pont nem érdekel ilyentéren, de amúgy jótanácsként írok mindig nem átbaxásból, aki megfogadta senki nem panaszkodott még én azt mondom.
Meg azt, hogy ha most tudnán kcserélni akkor jönne helyette a 7622 vagy 24-es ami nagyvonalakban kb ugyanez a traktor persze megfelelő értelemben érted.
de a nagy is bevállt pedig 8. szezonjának végére ért ide hozzánk és csak nehéz munkát végez, aki szidta ezt a szériát is az sosem tulajdonolt ilyen traktort meg végképpen nem dolgozott velük.
Emlékezz vissza amikor ilyen gépeket vettünk itt mindenki csa khurrogott, hogy ilyen meg olyan xarok, mert a régie ksi azok voltak ésatöbbi.....
Azóta meg a környéken csak piros traktort vettek semmi mást, de abból vagy 20darabot ha nem többet
Válasz #19511. hozzászólásra


Bocs,a radiál meg az axiál FORDÍTVA van! Mindíg összekeverem!
Igazán felszereltség kérdése. Az egyszerűbbek nyitott (mtz,SE-standard jd), az "okosabbak" zárt. (nagy kategóriájú gépek, prémium jd). A többi márkát nem tudom. De a nyugatiakban sztem inkább zárt.
Válasz #19510. hozzászólásra
Köszi!
Melyik van elterjedve jobban? Kisebb típusoknál használják a nyitottat nagyobbaknál meg a zártakat?
Válasz #19508. hozzászólásra
Zárt központ-dugattyús szivattyú, radiál-axiál.
Axiál:a dugattyúban lévő szelep szabályozza a nyomást.
Radiál:egy billenő tárcsát vezérel a vezérlő nyomás. Ezzel szabályozza a nyomás és áramlás mennyiségét.
Nyitott központ-fogaskerék szivattyú.
Itt a hidr körben a szabályzó szelep szabályozza a nyomást és engedi a visszafolyó cstornába. Itt állandó a nyomás,míg a másiknál mindíg annyi,amennyi kell. Legalábbis a radiáldugattyúsnál. Az axiálost nem nagyon ismerem.
Válasz #19507. hozzászólásra
Claasban 500 óránként.
Válasz #19506. hozzászólásra
Mi a különbség a zárt meg a nem zárt központos hidraulika között?
Általában milyennel szerelik a gépeket (nem csak mf-ket)?
Egy olyan kérdés futott át az agyamon, hogy ezeket a Dyna 6 váltókat milyen időközönként illene kalibrálni?
Válasz #19504. hozzászólásra
Bocs!
Zárt központos.
Válasz #19503. hozzászólásra
Korrekt.
Válasz #19503. hozzászólásra
Hagy okosodjak már! 
Mi az a ccls hidraulika?
Válasz #19498. hozzászólásra

hmmmmm......... ez pont az kérdezi tőlem, aki ebből diplomázott
Sokminden lehet..... a sokszelepes motor nyalván hatékonyabb. Egy új motor sokkal kevesebbet eszik, mint egy idősebb. A hajtásláncról nem tudok nyilatkozni, mert csak az egyiket ismerem. Ha CCLS hidraulika, az nyilván kevesebb teljesítményt eszik. Plusz van benne legalább 10% emberi tényező is legalább, hiszen nyilván igazolni szeretné magát az ember, hogy miért adott ilyen sok pénzt. Ezt abszolut nem negatív, inkább pozitív értelemeben mondom, hiszen jómagam is metámogatom önmagam ha valamilyen beruházás helyességét igazolom maagammal szemben.
Szanberg is valami hasonló.........annyiszor elmondtam már neki, szinte mindegy hogy milyen márkába ült volna át a T150-esből. Gondolom mindenki át tudja érezni miről beszélek.
Válasz #19501. hozzászólásra
A súlyozás nagyon jó!
Így kitudod használni a 160 lóerőt, leadja a trakid szépen!
Na igen a kis hidro szivattyúval nem is értem mi a faxnak gyártanak traktort, még a kis 5455-ösre is lassú.
A nagyokon meg már elég nagy köcsögök vannak hátul melyek a 3pontot emelik, kell a nagy feltöltő.
Az Xtrán 110 literes van ha jól tudom, a 6497-en pedig 150 vagy 60. Ez utóbbi nagyon komoly, az xtra-é is elég egyébként mindenhez, csak megint azttudom mondani, a 6497-es előbb volt, megszoktuk itt is a nagyobb hidro teljesítményét és amikor átültem a 8270-be visszalépésnek éreztem mert azért lassabb
Válasz #19499. hozzászólásra
87.000 + ÁFA volt. Felszereltsége pedig:
Alap essential +
Emelt hidraulika szivattyú teljesítmény(vigyázat alapban 57 l)
Pót sulyok: 910 kg elől + 500 hátul
Vontató
Légfék
Dupla villogó + munkalámpák(összesen 16 darab lámpa van rajta elől + 6 darab hátul)
Sárvédők elől + szélesített hátsók
gumizás: 540/65 R 28 Michelin
650/65 R 38 Michelin
Válasz #19496. hozzászólásra
Misi èn nem tudom,de a mchale bàlàzòval a 6497es valami bitang keveset eszik,visszakène keresnem amit nyàron ìrtam erről, de az biztos,hogy 2decit sem eszik bàlànkènt, amìg ismerősnek 6910es gèpe 4-5decit bekajol per bàla.
az 5455ös is 4körűl ha nehezebb a terep, de lapos jò pàlyàn is kell neki 3.5DECI ahogz mèrebettük
Válasz #19481. hozzászólásra
Ha megkérdezhetem, mennyibe került és milyen felszereltséggel?? Én jövőre akarok venni 7616/18-ast.
Válasz #19497. hozzászólásra
19481 hsz
Válasz #19496. hozzászólásra
Melyik?
Másold már be légyszives, mert nincs erőm végig olvasni.
Válasz #19495. hozzászólásra
Szerinted miből adódik a lejjebb leírt fogyasztáskülönbség?
Válasz #19494. hozzászólásra
Igazából a tesztek is hamisak néha. Rengeteg buktató van mérések között. Pl. a magyarokon kívül mindenki betonon mér vontatási teljesítményt ( tudtommal ). Gyakorlatból tudom, a leírt adatok néha félre vezetőek.
Az igazság amit TE magad tapasztalsz.
Válasz #19492. hozzászólásra
Érdekes dolgok ezek!
Megnéznék teszteket, táblázatokat motorok, váltók veszteségeiről.
Válasz #19488. hozzászólásra
Akkor még a 0-ás T-s valtrák jöttek, azokban nem cr motor volt. T150 volt?
Válasz #19489. hozzászólásra
a tlt miatt van az a nagy fogyasztáskülönbség,
egy axion 820 bálázóval jóval kevesebbet fogyaszt mint egy 7530 johni pedig ugyanaz a motor csak a hexashift/dyna váltó tlt kihajtása sokkal hatékonyabb. Talajmunkán viszont a jd váltó egy kissé jobb.
Válasz #19480. hozzászólásra
Megvagyok elégedve a 8270-essel. pont 3éve ősszel szántás szezonra hoztam a gépet használtan.
Akkor kapásból körbegumiztam 4zsírúj került rá, illetve összes szűrők olajok folyadékok lelettek cserélve. Résolaj csövet cseréltem, egykét gázolajos gumicsövet meg ilyen apróságok voltak vele de azóta is szépen üzemel. Ja igen szelepet állítottam akkor rajta ésatöbbi...
kb 10millióból állt fel 2011 őszén így ahogy leírtam, átnézve nullásra szervízelve 4új gumival felszerelve, meg hátra egy pár ikerfelnit vettem hozzá, gumi az volt a régiek.
Idén az első híd oldalhajtásánál a féltengelyen lévő kardánkereszteket cseréltük ki meg féltengely szimmeringeket akkor már, illetve most őszre vízpumpát kellett még rajta cserélni, meg már akkor termosztátokat is kicseréltem.
Elég egyszerű nagy bitang vasdarab. Nem annyira ügyes, de nehéz és erős szívós. Nekem a hídrugozás hiányzik csak belőle azért, mert a másik gépünk ami hamarabb volt abban van és úgymond visszalépés beleülni utána egy merev hidas gépbe.
Ezzel viszont már el lehet lazítózgatni meg vakarózni komoly vasakkal is nehéz talajokon is, aztán nagy gazdaságokban több helyütt még mindig megvannak ezek amiket tizen éve vettek akkor újonnan tizen meg huszonezer órás is fut az országban nem egy nem kettő, látok benne tartalékot, hatalmas sonkák hajtások, elsőhíd meg mindene vastag, anyag van benne
Én mondtam, hogy a CR-es sisu motor fogyasztásban kuuva jó!
Plusz ugye a dyna6-os váltó még mellé, a kettő valami igen jó összhangban van.
Ha nemkell permetezni meg ilyen könnyű munkákat végezni akkor talajra nagyot kell venni nincs mese.
Egyébként franciaországban két éve voltunk kint gyárlátogatáson, illetve szántóföldi tesztnapon demonstrációs rendezvényen.
Két 7616-os dolgozott ugyanazzal a lazítóval és meglepődtem mit elhúztak! Igaz száraz jó körülmények uralkodtak tudott fogni a gép, főleg a 0,8bar-on járatott gép, a másik amiben 1,6bar volt az jobban elkapargatott, plusz a gázolatfogyasztás is látszott üvegcsőben a kabin mellé fogatva, hektárra felszorozva valami 4liter jött ki a puhább gumival dolgozó javára.
No de a lényeg, hogy ott a 7616-osok igen jól mentek szemem láttára, igaz hídrúgó minden volt ami talajon is sokat segít a trakcióban.