van konkrét fogyasztásadatom. 22 liter/óra, 1800-1900 fordulat között nyomtam neki, mint süket a csengőt. viszonyítva a 6280-hoz, óránként több, de annyival több a terület is. nagyon kéne a rugózott híd és fülke, meg kicsit szélesebb gumik. mindenesetre megnyugodtam, hogy nem egy gázolajtemető. már csak kényelmi problémáim vannak, amik nem elhanyagolhatóak és ezért vetés után megy a háztól a masina
Válasz #15776. hozzászólásra
Ahol nagyon jó a fogyasztás ott nincs elég lóerő, Annyira nem rosz a JD fogyasztás, nekem a röncsiben is JD motor van de nagyon rugalmas a motor, és nem érdekel az a napi 20 liter töblet!!
Nyílván nem mm-ekben kell gondolkodni, nagyon vékony bajláglemezek vannak de egyébként igazad van.
Mégis látni olyat hogy nulla kopás szemre még a fénye sem változott a futófelületnek aztán csak belógósodik...
Én előfeszítettem úgy, hogy kb nullán érintőn összeraktam határozottan, aztán a tizedes lemez már nem fért közé, végül 0,05-össel még éppen összetudtam koccintani a seegergyűrűt a helyére. Remélem sokáig jólesz a csávó, a gyári csapágyak gyártási helyétől nemvoltam elájulva egyébként...
Azért itt van egy kis téveszme vagy minek nevezzem. Legalább is szerintem balgaság azt hinni hogy egy beállított kúpcsapágy ha meglógósodik akkor azt utána lehet hézagolni. Akkor ott már a futófelület megkopott akkor pedig mehet a levesbe. Hiába hézagolsz utána pár óra és még jobban fog lógni. A kúpcsapágyak nem azért hézagolhatók hogy után lehessen állítani őket hanem azért hogy új csapágy beszerelésekor be lehessen állítani őket. Aztán ha sok ezer óra után elkezd lógni akkor csere kíméletlenül nem után állítás.
Te tudod, de ha az elejét nemtudod kikapcsolni, illetve hiába kapcsolod és alszik ki a lámpája de hajt még attól akkor pótkocsival fogod a legjobban tönkretenni...
Ha szimeringes ott akkor már félős hogy kottyan a tengő is, akkorpedig elfogja ereszteni az olajnyomást ami az elsőhajtás kuplungját vezérli, tehát nemfog felállni belül a megfelelő bar-nyomás és hajt az eleje folyamatosan. Plusz kevesebb lesz a rendszer nyomása is szerintem ami pedig nemigen jó a váltónak....
Nem rossz traktorok ezek amit vettél, attól hallani bajokat akik nem néznek a dolgok után, te ne légy ilyen. Félóra alatt meglátod hogy jó e vagy sem, ezt csináld meg munka előtt.
Én a 8270Xtrán javítottam ezt, viszont időnként holszezonokban lefogom kapni a kardánt és meglógatni a tengelyét mert ha még csak épen kotyanna akkor egy bajláglemezzel kintről lehet hézagolni a kúpcsapágyakon és ha ez követe van szépen akkor lehet soha nemlesz már baja, sőt kb ennyi a történet.
Válasz #15779. hozzászólásra
Majd utánajárunk a dolognak köszi!
Végülis a talajok már készek már csak a vetés van hátra, azt meg a claas csinálja. Csak póttal fog szaladgálni.
Bendix!
NE dolgozz vele! Szedesd szét az elsőkerékhajtást a hasa alatt, mert szétveri a belét lehet már ígyis gatya, de lehet hogy csak szimmering gumigyűrű...
Lényeg a lényeg, hogy kottyanhat az a kihajtástengely már aztán azért ereszt is. Viszont ha kottyan akkor megfogja enni a tengelyvéget, illetve a kapcsolórendszerét(Nemtudom hogy ebben a modellben kapcsosgyűrű vagy gumigyűrű van de inkább az első)
Kezd azzal, ezt magad is megtudod nézni, hogy kapcsol e az elsőkerékhajtás ki be! Menj vele betonon tökre alászeett kománnyal és kapcsol ki be az elejét. Ha rán ugrik feszül bekapcsoláskor aztán kikapcsolva megkönnyebbűl akkor jó! Ha nem könyebbűl meg viszont a visszajelzője kialszik akkor nemjó.
Aztán leveszed tőről a kardánt ami az elsőhídra megy. A kardáncsonkot pedig próbáld megrángatni kottyan e, illetve axiális irányba ki be jár e! Ha igen akkor hézagolni kell a csapágyon. Viszont ha nem kapcsolja ki az elejét akkor már lehet is szétszedni, hasaalól kikapni a tengelyt kuplungot leejteni alatta és megnézni mivan. de ezt már bízd szervízre, hívd Pityut.
Ha csak ereszt az olaj és minden más jó akkor csak szimering de ez ritkán fordul elő
Tegnap meghozták a 8140-es Fergát!
Képek nincsenek, de korához képest jó bőrben van!
Váltó vesz minden sebességet, de mire rájöttünk, hogy hogy van benne a terep...
Annyi probléma van, hogy a power D fokozatát, valamint a nyúl és béka jelet nem jelzi vissza a műszerfal, de veszi a sebességeket, gondolom valami biztosíték, vagy valami kicsúszhatott. Illetve reggelre az elsőkerékhajtás tengelytől, ahonnan kijön a gép hasából, csepegett pár csepp olaj, de ezt leszámítva egyben van úgy néz ki, de úgyis majd munkában dől el...
Amit most ketten is irtok ez mélység és eszköz függő,csak a teljes terhelésnél lévő óránénti fogyasztással tudunk összehasonlitani...és hogy ez hektáronkét kedvezö legyen az peddig a megefelelö gépszélességgel érhetö el,ez az amit mindenkinek a saját gazdaságában tudja összehangolni még ugy is hogy elmegy a szomszédba ingyen ill gázolaj árban dolgozni egy napot ha neki másik fajta munkagépe van...A gépkapcsolatokat amik azonosak azokat lehetne összehasonltani,vásárlás elött
de ez olyan 40 cm szántott fosóba volt, ahol tavaly tarlóba elásta magát a 6280-as többször is. ez a sárga kapaszkodott rendesen, pedig a vonórész folyamatosan surolta a talajt
Ja, leesett, hehe! Nehéz munkáknál egyértelműen segít, de pontos üzemanyag megtakarítást azért nem tudok írni, mert anélkül a 4 vassal épphogy elevickélt a gép (volt, hogy egyet le is akasztottam), a chippel meg pont jó lett.
De mondhatnám azt, hogy tuninggal 1 sebességgel gyorsabban lehet haladni, egy alig leheletnyi óránkénti fogyasztás növekedés mellett, tehát pici megtakarítás van. De ezt nem tudnám megmondani pontosan, és azért annál kevesebb, mint amit a prospektus ígér.
Figyelj én sem kételkedem szavaidban, alap dolog hogy a másik tapasztalatait nem baxogatjuk.
Azért itt nehézmunkánál a nem messzi nagycég 8330-8430-9420-as nagygépei 2200-on dübörögnek nehézmunkánál mert kérik a kakaót azt hallom a gépészeiktől.
Ha nehéz a helyzet akkor odakell baxxxxxni a lovak közé hehe
A lazító Leták. (Legközelebb ilyet nem veszek, nincsenek rajta nyíró csapok.)
Szanberg! Megkérdezem majd egy ismerősömet a JD-k pontos fogyasztásáról. Akad nála többféle (régi és új 6000-esek, 8000-es), de nem nagyon különbözik az enyémtől, annyit tudok.
Amúgy eszem ágában sincs a Fergákat fikkantani (pláne itt), jó gépeknek tartom azokat IS(!). Csak a JD-k iszákosságáról szóló híreket itt nem bizonyítja semmi.
Ezeket a motorokat nem érdemes agyig forgatni, mert nem teljesít többet. Nagy terhelésnél sem pörgetem 1950-2000 fölé, egyenletes talajon 1750-1850.nél ugyanúgy húz, szépen és jó fogyasztással dolgozik.
Rögtön utánakötném a 6,2-es IH tárcsát kíváncsiságból mit kezdene vele hehe
Amúgy tényleg kipróbálnám egy kör ereéig szabadidőmben. Egyébként ez csak egy köztes gép ehhez normális helyen nincs is eszköz, mert vagy olyan van amit mtz is elviszeget vagy olyan amihez 220-250lóerő szükséges
kezdek összebarátkozni a sárgával. meg mondtam neki, hogy ha nem viselkedik rendesen, eladom egy borsodi gépgyilkos parasztnak, aki megfürdeti a Bódvában
Én ebbe csak annyit szólnék bele, hogy 7430Premium meg 7930-as gépezetek tulajait ismerem és bizony szíjják a fogukat mert nemtudnak 10liter alatt tárcsázni nehéz IH-val illetve 30liter alatt szántani 4fejes IH ekével. Lazítóval meg 50 literek ilyesmi.
Azt azért ne felejtsd el, hogy a claas traktorok hajtása váltója hidraulikája Massey Fergusonból van, mégha egy kevésbé takarékos JD motor is van benne azért is ehet kevesebbet zöld társainál mert a hajtásláncon fellépő veszteségek kisebb mértékűek vagy ilyesmi, erretudok gondolni amikor két ugyanolyan motor más gépben nagyon máshogy fogyaszt.
ásóborona 4-4,5 liter/ha
pótkocsizás 14-18 liter/óra (ez nem annyira pontos mérés)
üresen szaladva 11-12 liter/óra
altalajlazítás 50-55 cm 22-33 liter/óra. Ez brutál nagy szórás, de ez van. Nem ugyanabban az évben születtek. Nyilván talaj meg évjárat függő.
Semmivel sem rosszabb értékek, mint más trakiknál.
ez kevés, nem?
abszolút mindent ezzel csinálsz, vagy van egy nagyobb, és ezzel csak végszükség esetén csinálsz erősebb melót?
10 lityó/üzemóra, ez üzemi átlagban kevésnek tűnik nekem, ha mindent egy gép csinál.
Megnéztem, 1777 üzemóra alatt 18743 liter lenne a fogyasztás. Ebben minden van ,szántás,vetés,permetezés,műtrágya szórás,tárcsázás,kombinátorozás,szállítás,sorközművelés.
24488 hozzászólás
Válasz #15788. hozzászólásra

Dehát ahol van píííz
Csak érdeklődésképpen mit kérsz érte??
Gyorsan cseréled a gípeket hallod e
Válasz #15786. hozzászólásra
van konkrét fogyasztásadatom. 22 liter/óra, 1800-1900 fordulat között nyomtam neki, mint süket a csengőt. viszonyítva a 6280-hoz, óránként több, de annyival több a terület is. nagyon kéne a rugózott híd és fülke, meg kicsit szélesebb gumik. mindenesetre megnyugodtam, hogy nem egy gázolajtemető. már csak kényelmi problémáim vannak, amik nem elhanyagolhatóak és ezért vetés után megy a háztól a masina
Válasz #15785. hozzászólásra
Nászom ehhez mit szólsz...http://www.ketkata.hu/node/1023
Válasz #15776. hozzászólásra



Ahol nagyon jó a fogyasztás ott nincs elég lóerő, Annyira nem rosz a JD fogyasztás, nekem a röncsiben is JD motor van de nagyon rugalmas a motor, és nem érdekel az a napi 20 liter töblet!!
Válasz #15783. hozzászólásra
Nyílván nem mm-ekben kell gondolkodni, nagyon vékony bajláglemezek vannak de egyébként igazad van.
Mégis látni olyat hogy nulla kopás szemre még a fénye sem változott a futófelületnek aztán csak belógósodik...
Én előfeszítettem úgy, hogy kb nullán érintőn összeraktam határozottan, aztán a tizedes lemez már nem fért közé, végül 0,05-össel még éppen összetudtam koccintani a seegergyűrűt a helyére. Remélem sokáig jólesz a csávó, a gyári csapágyak gyártási helyétől nemvoltam elájulva egyébként...
Válasz #15782. hozzászólásra
OK!
Majd írom, mire jutottunk!
Válasz #15782. hozzászólásra
Akkor ott már a futófelület megkopott akkor pedig mehet a levesbe. Hiába hézagolsz utána pár óra és még jobban fog lógni. A kúpcsapágyak nem azért hézagolhatók hogy után lehessen állítani őket hanem azért hogy új csapágy beszerelésekor be lehessen állítani őket. Aztán ha sok ezer óra után elkezd lógni akkor csere kíméletlenül nem után állítás.
Azért itt van egy kis téveszme vagy minek nevezzem. Legalább is szerintem balgaság azt hinni hogy egy beállított kúpcsapágy ha meglógósodik akkor azt utána lehet hézagolni.
Válasz #15781. hozzászólásra
Te tudod, de ha az elejét nemtudod kikapcsolni, illetve hiába kapcsolod és alszik ki a lámpája de hajt még attól akkor pótkocsival fogod a legjobban tönkretenni...
Ha szimeringes ott akkor már félős hogy kottyan a tengő is, akkorpedig elfogja ereszteni az olajnyomást ami az elsőhajtás kuplungját vezérli, tehát nemfog felállni belül a megfelelő bar-nyomás és hajt az eleje folyamatosan. Plusz kevesebb lesz a rendszer nyomása is szerintem ami pedig nemigen jó a váltónak....
Nem rossz traktorok ezek amit vettél, attól hallani bajokat akik nem néznek a dolgok után, te ne légy ilyen. Félóra alatt meglátod hogy jó e vagy sem, ezt csináld meg munka előtt.
Én a 8270Xtrán javítottam ezt, viszont időnként holszezonokban lefogom kapni a kardánt és meglógatni a tengelyét mert ha még csak épen kotyanna akkor egy bajláglemezzel kintről lehet hézagolni a kúpcsapágyakon és ha ez követe van szépen akkor lehet soha nemlesz már baja, sőt kb ennyi a történet.
Válasz #15779. hozzászólásra
Majd utánajárunk a dolognak köszi!
Végülis a talajok már készek már csak a vetés van hátra, azt meg a claas csinálja. Csak póttal fog szaladgálni.
Válasz #15779. hozzászólásra

ugyanez történt a T-151 Valtrával is! De megmútöttük!
Válasz #15766. hozzászólásra
Bendix!
NE dolgozz vele! Szedesd szét az elsőkerékhajtást a hasa alatt, mert szétveri a belét lehet már ígyis gatya, de lehet hogy csak szimmering gumigyűrű...
Lényeg a lényeg, hogy kottyanhat az a kihajtástengely már aztán azért ereszt is. Viszont ha kottyan akkor megfogja enni a tengelyvéget, illetve a kapcsolórendszerét(Nemtudom hogy ebben a modellben kapcsosgyűrű vagy gumigyűrű van de inkább az első)
Kezd azzal, ezt magad is megtudod nézni, hogy kapcsol e az elsőkerékhajtás ki be! Menj vele betonon tökre alászeett kománnyal és kapcsol ki be az elejét. Ha rán ugrik feszül bekapcsoláskor aztán kikapcsolva megkönnyebbűl akkor jó! Ha nem könyebbűl meg viszont a visszajelzője kialszik akkor nemjó.
Aztán leveszed tőről a kardánt ami az elsőhídra megy. A kardáncsonkot pedig próbáld megrángatni kottyan e, illetve axiális irányba ki be jár e! Ha igen akkor hézagolni kell a csapágyon. Viszont ha nem kapcsolja ki az elejét akkor már lehet is szétszedni, hasaalól kikapni a tengelyt kuplungot leejteni alatta és megnézni mivan. de ezt már bízd szervízre, hívd Pityut.
Ha csak ereszt az olaj és minden más jó akkor csak szimering de ez ritkán fordul elő
Válasz #15771. hozzászólásra
Ha olyan mint a 36os szériáé akkor az az nem nagy kunszt.. csak az olajat kell leengedni a váltóból a javításhoz az vele a macera.
Válasz #15770. hozzászólásra

81es szériában? Mert az szerintem ledes.
Válasz #15761. hozzászólásra

Valóban ekkora fogyasztási különbség van MF és JD között?!
Válasz #15773. hozzászólásra




Ebben az évben?????
Válasz #15771. hozzászólásra
engem meg a fölülről csöpögő fagyálló
Válasz #15772. hozzászólásra
31mm
Válasz #15770. hozzászólásra



Mennyi esőd volt koma?????????
Válasz #15769. hozzászólásra



nem az izzó aggaszt,inkább a csöpögés a kihaltásnál
Válasz #15769. hozzászólásra
mondom, hogy izzó. nekem több db is kiégett
Válasz #15766. hozzászólásra
Ajajj! Ez a nyúl-béka meg d fokozat visszajelzés nem jól hangzik. Kérdezd Mfpistit. Ő biztosan tudja mi lehet a gixer.
Válasz #15767. hozzászólásra
Lehetséges, de majd elhívunk egy szervízes palit, aki szokott nálunk járni, hogy átnézze, mert eléggé ért a fergákhoz.
Válasz #15766. hozzászólásra
lehet a visszajelző izzó ment ki
Tegnap meghozták a 8140-es Fergát!
...



Képek nincsenek, de korához képest jó bőrben van!
Váltó vesz minden sebességet, de mire rájöttünk, hogy hogy van benne a terep
Annyi probléma van, hogy a power D fokozatát, valamint a nyúl és béka jelet nem jelzi vissza a műszerfal, de veszi a sebességeket, gondolom valami biztosíték, vagy valami kicsúszhatott. Illetve reggelre az elsőkerékhajtás tengelytől, ahonnan kijön a gép hasából, csepegett pár csepp olaj, de ezt leszámítva egyben van úgy néz ki, de úgyis majd munkában dől el...
Válasz #15760. hozzászólásra
Amit most ketten is irtok ez mélység és eszköz függő,csak a teljes terhelésnél lévő óránénti fogyasztással tudunk összehasonlitani...és hogy ez hektáronkét kedvezö legyen az peddig a megefelelö gépszélességgel érhetö el,ez az amit mindenkinek a saját gazdaságában tudja összehangolni még ugy is hogy elmegy a szomszédba ingyen ill gázolaj árban dolgozni egy napot ha neki másik fajta munkagépe van...A gépkapcsolatokat amik azonosak azokat lehetne összehasonltani,vásárlás elött
Válasz #15762. hozzászólásra

a műtrágyaszóróra
Válasz #15761. hozzászólásra

de ez olyan 40 cm szántott fosóba volt, ahol tavaly tarlóba elásta magát a 6280-as többször is. ez a sárga kapaszkodott rendesen, pedig a vonórész folyamatosan surolta a talajt
Válasz #15759. hozzászólásra
Miért van jobb?Ők mire esküsznek?
Válasz #15760. hozzászólásra

Pont ilyet tudok énis mondani, 6497 15hektár rövidtárcsa 76liter vonulással kupaktól kupakig töltve
Válasz #15756. hozzászólásra
van infóm fogyasztásról. 15 heki rövidtárcsa 140 lityó
Válasz #15757. hozzászólásra



Az mindig is az vót, k...a drága!!! De nem mindenki esküszik rá hogy annyira jó is.
Válasz #15756. hozzászólásra
Ja, leesett, hehe! Nehéz munkáknál egyértelműen segít, de pontos üzemanyag megtakarítást azért nem tudok írni, mert anélkül a 4 vassal épphogy elevickélt a gép (volt, hogy egyet le is akasztottam), a chippel meg pont jó lett.
De mondhatnám azt, hogy tuninggal 1 sebességgel gyorsabban lehet haladni, egy alig leheletnyi óránkénti fogyasztás növekedés mellett, tehát pici megtakarítás van. De ezt nem tudnám megmondani pontosan, és azért annál kevesebb, mint amit a prospektus ígér.
Väderstadt vetőgép!! irealis áron a kopasznak is feláll a haja tőle!!!!
Válasz #15754. hozzászólásra
Rapid tuning box-ról beszél itt a koma
Figyelj én sem kételkedem szavaidban, alap dolog hogy a másik tapasztalatait nem baxogatjuk.
Azért itt nehézmunkánál a nem messzi nagycég 8330-8430-9420-as nagygépei 2200-on dübörögnek nehézmunkánál mert kérik a kakaót azt hallom a gépészeiktől.
Ha nehéz a helyzet akkor odakell baxxxxxni a lovak közé hehe
Válasz #15745. hozzászólásra
Mi az a rapid?
A lazító Leták. (Legközelebb ilyet nem veszek, nincsenek rajta nyíró csapok.)
Szanberg! Megkérdezem majd egy ismerősömet a JD-k pontos fogyasztásáról. Akad nála többféle (régi és új 6000-esek, 8000-es), de nem nagyon különbözik az enyémtől, annyit tudok.
Amúgy eszem ágában sincs a Fergákat fikkantani (pláne itt), jó gépeknek tartom azokat IS(!). Csak a JD-k iszákosságáról szóló híreket itt nem bizonyítja semmi.
Ezeket a motorokat nem érdemes agyig forgatni, mert nem teljesít többet. Nagy terhelésnél sem pörgetem 1950-2000 fölé, egyenletes talajon 1750-1850.nél ugyanúgy húz, szépen és jó fogyasztással dolgozik.
Válasz #15751. hozzászólásra

egy pár pohár után már szomorú
Válasz #15749. hozzászólásra
ma kezdtem komolyabban dolgozni vele. hát mit ne mondjak, van benne akarat rendesen
Válasz #15750. hozzászólásra
szamorodni!
Válasz #15748. hozzászólásra

jó ez a szomorodni
Válasz #15747. hozzászólásra



Rögtön utánakötném a 6,2-es IH tárcsát kíváncsiságból mit kezdene vele hehe
Amúgy tényleg kipróbálnám egy kör ereéig szabadidőmben. Egyébként ez csak egy köztes gép ehhez normális helyen nincs is eszköz, mert vagy olyan van amit mtz is elviszeget vagy olyan amihez 220-250lóerő szükséges
Válasz #15746. hozzászólásra
kezdek összebarátkozni a sárgával. meg mondtam neki, hogy ha nem viselkedik rendesen, eladom egy borsodi gépgyilkos parasztnak, aki megfürdeti a Bódvában
Válasz #15744. hozzászólásra
Én ebbe csak annyit szólnék bele, hogy 7430Premium meg 7930-as gépezetek tulajait ismerem és bizony szíjják a fogukat mert nemtudnak 10liter alatt tárcsázni nehéz IH-val illetve 30liter alatt szántani 4fejes IH ekével. Lazítóval meg 50 literek ilyesmi.
Azt azért ne felejtsd el, hogy a claas traktorok hajtása váltója hidraulikája Massey Fergusonból van, mégha egy kevésbé takarékos JD motor is van benne azért is ehet kevesebbet zöld társainál mert a hajtásláncon fellépő veszteségek kisebb mértékűek vagy ilyesmi, erretudok gondolni amikor két ugyanolyan motor más gépben nagyon máshogy fogyaszt.
Válasz #15744. hozzászólásra
?
A te gépedbe a rapid is bele szól,nem??? Milyen lazítót húzol 55 cm mélyen
Válasz #15735. hozzászólásra
Kifogás, kifogás, nyafogás. De a kedvedért:
ásóborona 4-4,5 liter/ha
pótkocsizás 14-18 liter/óra (ez nem annyira pontos mérés)
üresen szaladva 11-12 liter/óra
altalajlazítás 50-55 cm 22-33 liter/óra. Ez brutál nagy szórás, de ez van. Nem ugyanabban az évben születtek. Nyilván talaj meg évjárat függő.
Semmivel sem rosszabb értékek, mint más trakiknál.
Válasz #15741. hozzászólásra
Van nagyobb,de azzal már nem csinálok semmit.
Valójában több a fogyasztás a rapid miatt,azt nem méri a gép. De azzal időt takarítok meg.
itt a tutti gép: 6 henger, kis köbcenti, nagy súly, haha
http://www.werktuigen.nl/ads/details/85942/massey-ferguson-6480-dyna-6.html
Válasz #15740. hozzászólásra
ez kevés, nem?
abszolút mindent ezzel csinálsz, vagy van egy nagyobb, és ezzel csak végszükség esetén csinálsz erősebb melót?
10 lityó/üzemóra, ez üzemi átlagban kevésnek tűnik nekem, ha mindent egy gép csinál.
Válasz #15713. hozzászólásra
Megnéztem, 1777 üzemóra alatt 18743 liter lenne a fogyasztás. Ebben minden van ,szántás,vetés,permetezés,műtrágya szórás,tárcsázás,kombinátorozás,szállítás,sorközművelés.