Válasz envagyok2 #3619. hozzászólásáraTehát rövidebben, nekem az ideiglenes gyep átváltott állandóra ami szerinted azért van mert régebben volt, de most a kollégával ugyanez történt.
tudod miért mert az ideiglenes gyep fogalma ez:
ideiglenes gyep (EK rendelet)
olyan gyep vagy egyéb, a herefélék (Trifolium) és a lucernafélék (Medicago) nemzetségébe tartozó fajok és ezek kizárólagos keverékei alkotta növényállományok kivételével az Európai Mezőgazdasági Garanciaalapból, valamint az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból és a központi költségvetésből finanszírozott egyes támogatások igénybevételével kapcsolatos eljárási szabályokról szóló miniszteri rendelet 1. mellékletében felsorolt fajokból álló takarmánynövény vetés nélküli vagy vetéssel történő termesztésére használt földterület, amely a telepítéstől számítva öt évnél fiatalabb, és nem az állandó gyepterület visszaállítási kötelezettség okán került telepítésre
Válasz termelo #3618. hozzászólásáraakkor előről. azt kérdezte, hogy állandó gyeppé válzotott az ideiglenes gyepe. erre írtam, ha feltöri, és országos szinbten csökken, akkro visszaállíttatják. ha soha nem ad be semmit, akkor valszeg lehet szarni a visszaállításra, mondjuk ebben nem vagyok biztos, köztartozásként lehet akkoris behajtjék a szankciót, nem tudom, nem is fogok jogszablyokat kukázni ez ügyben, de ha ad még be majd valmait, akkro biztos hogy érvényesítik. a másik, te írtad, hogy ideiglenes gyepek 5 év után állandü gyeppé változnak, ezér tnem szabad 5 évnél tovább bent hagyni. erre pedig azt írtam, hogy koráébban vaóban volt ilyen szabály, épp azért, mert mindenki törte fel az állandó gyepeket és szántót csinált belőle, és akkor gond volt az országos szntű teljesítéssel, és ezt találták ki, hogy akkor az ideiglenesből csinálnak álalmndót, és nem kell visszaállítani. és erre yírtam, hogy suzerintem ez megszűnt pár éve, nem csinálank ideiglensből állandót, sehány év után sem, hanem az van, ha mégis csökken a sznt alá, akkor aki feltörte, azon behajtják.
és írtam még egy példát, hogy én állandüó gyeppé akartam átminősíteni egy kitisztított legelőt, mert soha nem lesz az felszántva, de nem engedte a rendszer, mert állandó gyep legeltetett hasznosítst nem engedett oda bejelölni, ami nem állndó gyep fedvény, úgyhogy maradt az ideiglenes gyep, vagy egyéb gyep hasznosítás, és nincs állandó gyep fedvény az aott területen. pedig itt kereshetne pár hektárt a kincstár, ennyivel kevesebbet kell majd visszaállíttatni, de most hogy így kibeszéltük, azt mondom jobb is így, hogy ingyen nem állíthattam át, ha mégis kell, akkro fizessenek érte.
Válasz envagyok2 #3617. hozzászólásáraÉn azt írtam le tapasztalatból az életben, hogy mennek a dolgok nem tudom minek rettented el ezt az embert amikor nem is csináltál még ilyent, ez mégis mire jó?
Válasz termelo #3616. hozzászólásáraakkor te éld így az életed.
gondoldo, ha adott esetben visszaállítási köütelezettséged van, akkor azt nem kényszerítik ki? ki fogják. de biztos nem szankcióval, hanem lehet fejszével. ez benne van? kalapács? fegyver? puska? nyíl? dárda? lándzsa? vigyázz, figyelj olda, a lándzsát ténylet így írják, dzs-vel, a bándzs vagymit olvastam, azt nem.
a egyátalán nem adsz be soha többet, akkor feltörheted ha más dolgok kapcsán adsz be, akkro nem, mert szankcionálnak, és le fogják vonni 10 év mőúlva is. állandó gyepet csak engedéllyel lehet feltörni
Az általad hivatkozott rendelet részben csak a 2 db legfontosabb szankció és engedély szó nem szerepel
Kellene más hivatkozást belinkelni mert ez egyáltalán nem releváns
Válasz termelo #3613. hozzászólására6. Állandó gyepterület – HMKÁ 1. előírás
9. § (1) Az állandó gyepterületet fenn kell tartani országos szinten a 2018-as referenciaévnek megfelelő mértékben, amely az állandó gyepterületnek a mezőgazdasági területhez viszonyított aránya alapján került meghatározásra.
(2) Az állandó gyepterület mértékét országos szinten minden évben a Kincstár állapítja meg az (EU) 2021/2115 európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a tagállamok 2023–2027-es, KAP stratégiai tervében kidolgozandó egyes beavatkozás-típusokra vonatkozó kiegészítő követelményekkel, valamint a jó mezőgazdasági és környezeti állapotra (GAEC) vonatkozó 1. szabványra irányadó szabályokkal történő kiegészítéséről szóló, 2021. december 7-i (EU) 2022/126 bizottsági rendelet [a továbbiakban: (EU) 2022/126 bizottsági rendelet] 48. cikke szerint.
(3) Az állandó gyepterület elhelyezkedését, valamint feltörésének tényét a Kincstár az egységes kérelem adatai, a MePAR-ban rendelkezésre álló adatok, valamint a helyszíni vizsgálat eredménye alapján állapítja meg.
(4) Ha a (2) bekezdés szerint megállapított tárgyévi állandó gyepterület aránya több mint 5%-kal csökken a 2018. évi referenciaarányhoz képest, és az állandó gyepterület tárgyévi összterülete 0,5%-ot meghaladó mértékben csökken a referenciaarányban szereplő állandó gyepterület összterületéhez képest, akkor egyes, állandó gyepterületnek nem minősülő területeket állandó gyepterületté kell visszaállítani. A referenciaarány megállapításánál az (EU) 2022/126 bizottsági rendelet 48. cikk (1) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.
(5) Ha az állandó gyepterület aránya országos szinten 3%-ot meghaladó mértékben csökken a (4) bekezdés szerinti referenciaarányhoz képest, akkor a Kincstár erről a tényről tájékoztatja a hatáskörrel rendelkező hatóságot.
(6) Állandó gyepterület visszaállítására azt a mezőgazdasági termelőt kell kötelezni, aki az állandó gyepterület arányának (4) bekezdés szerinti csökkenésének évét megelőző két naptári évben benyújtott egységes kérelme alapján olyan földterülettel rendelkezik, amely állandó gyepterületként használt földterületből más célú földterületté került átalakításra. A visszaállítási kötelezettség alól mentesül az a mezőgazdasági termelő, akinek terhére legfeljebb 0,25 hektár nagyságú területet érintő visszaállítási kötelezettség lenne megállapítható.
(7) A visszaállítási kötelezettség megállapítása során az utólagos erdőtelepítéssel érintett állandó gyepterületet – a karácsonyfa-ültetvények és energetikai faültetvények kivételével –, valamint a mezőgazdasági hasznosítás alól véglegesen kikerülő gyepterületet figyelmen kívül kell hagyni.
(8) A mezőgazdasági termelő visszaállítási kötelezettségének mértékét a mezőgazdasági termelő által az állandó gyepterület arányának (4) bekezdés szerinti csökkenésének évét megelőző két naptári évben benyújtott egységes kérelme alapján más célú földterületté átalakított állandó legelőnek és állandó gyepterületnek minősülő földterületek méretével arányosan kell megállapítani.
(9) A Kincstár a tárgyév végéig dönt a mezőgazdasági termelőt terhelő egyéni visszaállítási kötelezettségről, annak mértékéről és határidejéről, amelynek megvalósítása nem eshet a következő évi egységes kérelem benyújtására előírt határidő lejártánál későbbi időpontra.
10. § (1) A mezőgazdasági termelő a 9. § (6) bekezdése szerinti visszaállítási kötelezettségének
a) a feltört vagy átalakított állandó gyepterület állandó gyepterületté történő visszaállításával,
b) a feltört vagy átalakított állandó gyepterület helyett – az erdőterület kivételével – más terület állandó gyepterületté alakításával vagy
c) a meglévő ideiglenes gyepterület állandó gyepterületté alakításával
tehet eleget.
(2) A visszaállítást az erre vonatkozó kötelezettséggel érintett földterületenként legalább 0,25 hektár kiterjedésű földterületen kell elvégezni. A visszaállítási kötelezettség akkor teljesíthető ökológiai gazdálkodásban részt vevő szántó művelési ágú területen, ha a mezőgazdasági termelő a visszaállítási kötelezettség idejére nem rendelkezik más megfelelő nagyságú területtel a visszaállítási kötelezettség teljesítésére.
(3) A visszaállítási kötelezettség teljesítését a mezőgazdasági termelőnek a tárgyévet követő egységes kérelemben kell bejelentenie, megjelölve az állandó gyepterületei közül azon területeket, amelyeket az előző évi visszaállítási kötelezettség teljesítése során alakított ki. Ideiglenes gyepterület állandó gyepterületté alakítása esetén a mezőgazdasági termelőnek az egységes kérelemben arról is nyilatkoznia kell, hogy hány évre visszamenőlegesen minősül az érintett földterület ideiglenes gyepterületnek.
(4) A visszaállítási kötelezettségnek való megfelelést a Kincstár ellenőrzi.
(5) Az állandó gyepterületté visszaállított vagy állandó gyepterületként létrehozott terület a visszaállítás vagy létrehozás időpontjától állandó gyepterületnek minősül, és azt a visszaállítás vagy létrehozás időpontjától számított öt évig fenn kell tartani. Meglévő ideiglenes gyepterület állandó gyepterületté alakításának esetében a fenntartási kötelezettség az ideiglenes gyepterület telepítésétől számított öt évig áll fenn.
(6) Ha a mezőgazdasági termelő a tárgyévet megelőző évben bejelentett és elismert elháríthatatlan külső ok (a továbbiakban: vis maior) miatt nem teljesítette a visszaállítási kötelezettségét, úgy a tárgyévben köteles ennek eleget tenni, továbbá a tárgyévi egységes kérelemben állandó gyepterületként bejelentett földterületei tekintetében további olyan vis maior bejelentés nem fogadható el, amelyben a visszaállítási kötelezettség alóli mentesítést kezdeményezi.
Válasz termelo #3609. hozzászólásáramit írtam te faasz? azt, hogy orszgos kötelezettsgvállalás van rá, ha csökken, akkor vusszaállítás. erre írtad, hogy ez hülyeség, majd jössz, hogy tudmásod szerint nincs cöskkenés. nem azt mondtam hogy van, hanem ha van, akkro csöcs
Válasz envagyok2 #3608. hozzászólására10. § * Az állandó gyepterület elhelyezkedését, valamint annak feltörése tényét a Kincstár az egységes kérelem adatai, a MePAR-ban rendelkezésre álló adatok, valamint a helyszíni ellenőrzés eredménye alapján állapítja meg.
Tehát megállapítja és ?
12. Állandó gyepterület visszaállítása az állandó gyepterület országos arányának csökkenése esetén
Tudomásom szerint eddig még nem csökkent a bázishoz képest, és ?
Te törtél már fel gyepet? Amit írtál pont a fordítottja, én rendszeresen indítok blokk változást és több esetben törtem már fel gyepet de ilyen hülyeségeket még nem hallottam.
Válasz termelo #3602. hozzászólásáranekem az a legutolsó emlékem, hogy ez megszűnt, korában így volt, de megszűnt ez az 5 éves dolog. mondjuk azt sem tudom, hogy mi alapján posztogatják ezeket, jogszabály, vagy valami belső szabáéyzat, ez nyilvános, vagy sem, fogalmam sincs. azt tudom, hogy nekem egyik legelőmön volt huszohat totál alaktalan nem támogatható folt, bokrok, szemét, biszbasz, kipucoltam, rendbetettem, minden korábbi parcellát töröltem, mert vagy nyolc darabként futott, és egybe jelöltem, változásátvezetéssel, hogy mostantól ez egy darab gyep. megjelöltem állndó gyep legeltetett hasznosítást, és jött vissza, hogy ez nem jó, mert állandó gyep hasznosítást csak ott lehet jelölni, ahol állandó gyep fedvény van. maradt a nyolc parcella és még huszonhat folt benne valami más gyep fedvénnyel és hasznosítással. jóvan akkor basszátok meg az anyátok, ha nektek jó, nekem is. így maradt.
Válasz migrisimogato #3603. hozzászólásáraha egyátalán nem adsz be soha többet, akkor feltörheted ha más dolgok kapcsán adsz be, akkro nem, mert szankcionálnak, és le fogják vonni 10 év mőúlva is. állandó gyepet csak engedéllyel lehet feltörni, itt országos sztű a vállalás, avgyis országos szionte nem csökkenhet a területe. ha mégis csökkenne, akkor kérhetik a visszaállítását.
Válasz migrisimogato #3603. hozzászólásáraAz Államkincstárt nem érdekli a művelési ág csak, hogy legyen rajta földhasználat, mivel az feltételezésem szerint neked van így igényelheted rá a támogatást.
Én felülvetném "szántó" típusú fűfélével, pl nádképű csenkesz. Így ahogy van vessétek bele és adjátok be arra a fémzárszámra a területalapút PAZ15 kóddal.
Ne akarj talajmunkát stb. ne bonyolítsd az életed.
Válasz termelo #3602. hozzászólásáraKöszönöm szépen a választ!
De hát így azt az állandó gyepes részt nem fogom tudni tovább szántóként használni, igaz? Hiába szántó a művelési ága a területnek a tulajdoni lap szerint.
Ha mondjuk nem veszek igénybe rá földalapú támogatást, akkor feltörhetem azt a gyepes részt és újra használhatom eredeti rendeltetésének megfelelően szántóként, vagy mi az eljárás ilyen esetben?
Sziasztok!
Van itt olyan fórumozó, aki az Egységes kérelem témakörén belül, a különböző termőföld-hasznosítási módokkal kapcsolatban képben van? Van egy fura problémám ezzel kapcsolatban és segítségre lenne szükségem.
A probléma röviden:
Van egy egy helyrajzi számon lévő, szántó művelési ágú földterületem. Ezt a földet sok éve már két részre osztva művelem. Egyik felén a szántó művelési ágnak megfelelően, míg a másik felét ideiglenes gyepként hasznosítottuk eddig (kaszáltuk, szénát báláztunk, stb).
Most azt írta az Egységes kérelem rendszere, erre a gyepes részre, hogy az mostantól már állandó gyepnek minősül. Ez hogyan lehetséges, hogy az egy helyrajzi számon lévő szántónak az egyik feléből, központilag, csinálnak egy állandó gyep művelési ágú részt, a másik felében meg marad a szántó művelési ág?
Földhivatalilag is szét lesz majd bontva ez a terület, két külön helyrajzi számra? Az egyik marad szántó, a másikat meg átminősítik gyeppé? (A két különböző művelési ágú rész területének nagysága évről-évre változott ezen a táblán belül, általában a szántó rész javára .)
Találkozott már valaki ilyen esettel?
Válasz Roli74 #3598. hozzászólásáraVálasztási év jön, így kicsi az esélye hogy rosszabbá tennék a feltételeket..sőt megkockáztatom aki elindul rajta az nyerni fog..
De őszintén annak mi értelme hogy egy 60-65 éves átadja egy 50 évesnek? Egy raklapnyi pénzt adnak és ezzel csak jó esetben 15 évre oldották meg a problémát és azt is csak pár ezer esetben?
Ha egyszer már ezt eldöntötték hogy pénzt áldoznak erre legalább papíron oldják meg minimum 25 évre.. mert ugye a másik oldala ennek hogy valószínűleg az esetek fele csak papíron lesz gazdaságátadás a döntésekben ugyanúgy az átadó fog dönteni..
Tehát majd kijön a statisztikákban hogy az unióban x százalékkal fiatalodott a gazdatársadalom de közben meg részben csak papíron lesz így..
Ezzel semmilyen probléma nem lesz megoldva csak megint ellesz füstölve rengeteg pénz és akik nyertek jól járnak a többiek meg szidják őket..
A fiatalok menekülnek a mezőgazdaságból.A kis családi gazdaságok se tudják marasztalni a gyerekeiket mert földet kellene hozzá szerezni azt meg hiába lehet 10 hektárig kifüggesztés nélkül venni oda komoly pénz kell mert a földárak is elszálltak és jelenleg a megtérülése erősen kérdéses.Bérelni meg nem tud mert mindenki mindenki szomszédja és ahogy kifüggesztik ugranak is rá..
Mondjuk azt nem is értem hogy miért nem lehet akkor a vétel példáján,10-20 hektárt kifüggesztés nélkül bérelni. Mondom ezt úgy hogy én jelenleg ezen rendszer haszonélvezője vagyok.
Feleségem olvasott valami olyant hogy az eredeti 50 éves korhatárt levitték 40 évre a gazdaság átvevő tekintetében. Már ami a gazdaság átadás átvételt illeti. Elolvasott valamit, vagy tényleg ennyi embert ki akarnak ebből a dologból hagyni? A cikket újra elő akarta keresni nekem de már nem találja.. Bárki tud erről bármit is???
Köszönöm.
Se a fiatal gazda nem jelnt még meg, se a gazdaság átadás, még tervezet sincs róla. Mi történt, mire várnak? Csomóan kiesnek belőle...
Eddig a kisüzem jött, de nagyon le lett csökkentve. 2.5 misi előleg. 20 millió volt még tavaly Nincs pénz semmire....
Válasz mihaszna #3590. hozzászólásáraIgen, tudom, várom, mint a messiást. De - elvileg - ahhoz már át kell adni a gazdaságot, nehogy ne legyen elég idő a sok papírmunkára és az alapján lehet pályázni. Na de, ha még ki sincs írva és bármit variálnak benne, akkor úszik az ügyvédi díj, vagyis feleslegesen lett átruházva a gazdaság. Ezért kérdezem.
Válasz Baráth Bernadett #3588. hozzászólásáraJó kérdés .Azt tudni hogy 06.30-ig lehet beadni .Félek hogy aztán birálják!Ha be van adva megjelenik az ügyfél nyilvántartási rendszerben?
Válasz Füle #3584. hozzászólásáraA jelenleg aktív pályázatok esetében, ahol +15% intenzitás növekedést ad a meglévő átadási szerződés, az amúgy működik?
Válasz hashtag #3583. hozzászólásáraMindent át lehet adni gazdaságátadással is,de nem pályázattal,az erdőnek nincs értéke!Gazdaságátadást lehet bármikor csinálni,csak nem kap támogatást!
Válasz Füle #3582. hozzászólásáraHa az átadandó gazdaság része, miért ne lehetne. Szinte mindent át lehet. A pályázat az más kérdés, de maga a szerződés volt a kérdés szerintem. De ha csak annyi van, ajándékozni is lehet.
De ha hagyatékolás volt, ott már nemigen beszélhetünk gazdaságátadásról, legalábbis jogilag, szerintem.
Azt nyilatkozták nemrég, hogy nemsokára jelennek meg olyan pályázatok, amiken bárki részt vehet, attól függetlenül, hogy már indult másik pályázatokon és még nem zárta le őket. Egyszerre több pályázaton is lehet indulni.
Sajna a fiatal gazdát annyira elhúzták, hogy kiestem az 5 évből.....
Áprilisra írták de még ősszel se fog megjelenni...
Válasz Füle #3579. hozzászólására1 hektáros erdőt át lehet adni? Anyu nevén van.De nincs neki semmi mezőgazdasági képzetsége. Nincs más. Apu halálával mindent én csinálok már. Apu nevén volt minden.....
Helló.
Fenyőcsemete termesztése milyen kertészeti tevékenységnek számít?
A kertészetes pályázat 7. melléklet - STÉ értékek jegyzékében?
A Kertészeti termeléssel összefüggő STÉ kódok jegyzékében nincs benne, de a csemetéket iskolázni kell. Ezt minek tekintik?
Válasz Gazdász93 #3575. hozzászólásáraMeg ott van rá pénz. Itt Zalában átmegyünk Szlovéniába, sok kis parcellás szántó területek vannak. Lendva környékén. Nagyon szép, ápolt a környék, a pincés területek. Vannak itt is elhanyagolt birtokok, de kevés.
Válasz SzocsA #3572. hozzászólásáraOtt valószínűleg nem ennyire sógor-koma-jóbarát alapon bírálják el a pályázatokat mint nálunk. Itt már nagyon átvannak esve a ló túloldalára, aki meg szóvá meri tenni az kap pár ellenőrzést.
3623 hozzászólás
Válasz envagyok2 #3622. hozzászólásáraEz nem igaz!
1 db fotót fognak kérni az adategyeztetéshez.
Válasz migrisimogato #3603. hozzászólásáranyugdtan föltörheted, szánccccsd ki, boronád le, semmi gond, soha senki nem szól érte egy szót se.
Válasz envagyok2 #3619. hozzászólásáraSorrendben:
kolléga segítséget kért 1 kérdésben
aki már csinált ilyent válaszolt
aki meg nem az nekiállt elszabotálni de minek
Elég lett volna ha annyit mondasz nem tudom.
Válasz envagyok2 #3619. hozzászólásáraTehát rövidebben, nekem az ideiglenes gyep átváltott állandóra ami szerinted azért van mert régebben volt, de most a kollégával ugyanez történt.
öt évnél fiatalabb, és nem az állandó gyepterület visszaállítási kötelezettség okán került telepítésre
tudod miért mert az ideiglenes gyep fogalma ez:
ideiglenes gyep (EK rendelet)
olyan gyep vagy egyéb, a herefélék (Trifolium) és a lucernafélék (Medicago) nemzetségébe tartozó fajok és ezek kizárólagos keverékei alkotta növényállományok kivételével az Európai Mezőgazdasági Garanciaalapból, valamint az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból és a központi költségvetésből finanszírozott egyes támogatások igénybevételével kapcsolatos eljárási szabályokról szóló miniszteri rendelet 1. mellékletében felsorolt fajokból álló takarmánynövény vetés nélküli vagy vetéssel történő termesztésére használt földterület, amely a telepítéstől számítva
Válasz termelo #3618. hozzászólásáraakkor előről. azt kérdezte, hogy állandó gyeppé válzotott az ideiglenes gyepe. erre írtam, ha feltöri, és országos szinbten csökken, akkro visszaállíttatják. ha soha nem ad be semmit, akkor valszeg lehet szarni a visszaállításra, mondjuk ebben nem vagyok biztos, köztartozásként lehet akkoris behajtjék a szankciót, nem tudom, nem is fogok jogszablyokat kukázni ez ügyben, de ha ad még be majd valmait, akkro biztos hogy érvényesítik. a másik, te írtad, hogy ideiglenes gyepek 5 év után állandü gyeppé változnak, ezér tnem szabad 5 évnél tovább bent hagyni. erre pedig azt írtam, hogy koráébban vaóban volt ilyen szabály, épp azért, mert mindenki törte fel az állandó gyepeket és szántót csinált belőle, és akkor gond volt az országos szntű teljesítéssel, és ezt találták ki, hogy akkor az ideiglenesből csinálnak álalmndót, és nem kell visszaállítani. és erre yírtam, hogy suzerintem ez megszűnt pár éve, nem csinálank ideiglensből állandót, sehány év után sem, hanem az van, ha mégis csökken a sznt alá, akkor aki feltörte, azon behajtják.
és írtam még egy példát, hogy én állandüó gyeppé akartam átminősíteni egy kitisztított legelőt, mert soha nem lesz az felszántva, de nem engedte a rendszer, mert állandó gyep legeltetett hasznosítst nem engedett oda bejelölni, ami nem állndó gyep fedvény, úgyhogy maradt az ideiglenes gyep, vagy egyéb gyep hasznosítás, és nincs állandó gyep fedvény az aott területen. pedig itt kereshetne pár hektárt a kincstár, ennyivel kevesebbet kell majd visszaállíttatni, de most hogy így kibeszéltük, azt mondom jobb is így, hogy ingyen nem állíthattam át, ha mégis kell, akkro fizessenek érte.
Válasz envagyok2 #3617. hozzászólásáraÉn azt írtam le tapasztalatból az életben, hogy mennek a dolgok nem tudom minek rettented el ezt az embert amikor nem is csináltál még ilyent, ez mégis mire jó?
Válasz termelo #3616. hozzászólásáraakkor te éld így az életed.
gondoldo, ha adott esetben visszaállítási köütelezettséged van, akkor azt nem kényszerítik ki? ki fogják. de biztos nem szankcióval, hanem lehet fejszével. ez benne van? kalapács? fegyver? puska? nyíl? dárda? lándzsa? vigyázz, figyelj olda, a lándzsát ténylet így írják, dzs-vel, a bándzs vagymit olvastam, azt nem.
Válasz envagyok2 #3615. hozzászólásáraezt írtad:


a egyátalán nem adsz be soha többet, akkor feltörheted ha más dolgok kapcsán adsz be, akkro nem, mert szankcionálnak, és le fogják vonni 10 év mőúlva is. állandó gyepet csak engedéllyel lehet feltörni
Az általad hivatkozott rendelet részben csak a 2 db legfontosabb szankció és engedély szó nem szerepel
Kellene más hivatkozást belinkelni mert ez egyáltalán nem releváns
Válasz termelo #3613. hozzászólására6. Állandó gyepterület – HMKÁ 1. előírás
9. § (1) Az állandó gyepterületet fenn kell tartani országos szinten a 2018-as referenciaévnek megfelelő mértékben, amely az állandó gyepterületnek a mezőgazdasági területhez viszonyított aránya alapján került meghatározásra.
(2) Az állandó gyepterület mértékét országos szinten minden évben a Kincstár állapítja meg az (EU) 2021/2115 európai parlamenti és tanácsi rendeletnek a tagállamok 2023–2027-es, KAP stratégiai tervében kidolgozandó egyes beavatkozás-típusokra vonatkozó kiegészítő követelményekkel, valamint a jó mezőgazdasági és környezeti állapotra (GAEC) vonatkozó 1. szabványra irányadó szabályokkal történő kiegészítéséről szóló, 2021. december 7-i (EU) 2022/126 bizottsági rendelet [a továbbiakban: (EU) 2022/126 bizottsági rendelet] 48. cikke szerint.
(3) Az állandó gyepterület elhelyezkedését, valamint feltörésének tényét a Kincstár az egységes kérelem adatai, a MePAR-ban rendelkezésre álló adatok, valamint a helyszíni vizsgálat eredménye alapján állapítja meg.
(4) Ha a (2) bekezdés szerint megállapított tárgyévi állandó gyepterület aránya több mint 5%-kal csökken a 2018. évi referenciaarányhoz képest, és az állandó gyepterület tárgyévi összterülete 0,5%-ot meghaladó mértékben csökken a referenciaarányban szereplő állandó gyepterület összterületéhez képest, akkor egyes, állandó gyepterületnek nem minősülő területeket állandó gyepterületté kell visszaállítani. A referenciaarány megállapításánál az (EU) 2022/126 bizottsági rendelet 48. cikk (1) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.
(5) Ha az állandó gyepterület aránya országos szinten 3%-ot meghaladó mértékben csökken a (4) bekezdés szerinti referenciaarányhoz képest, akkor a Kincstár erről a tényről tájékoztatja a hatáskörrel rendelkező hatóságot.
(6) Állandó gyepterület visszaállítására azt a mezőgazdasági termelőt kell kötelezni, aki az állandó gyepterület arányának (4) bekezdés szerinti csökkenésének évét megelőző két naptári évben benyújtott egységes kérelme alapján olyan földterülettel rendelkezik, amely állandó gyepterületként használt földterületből más célú földterületté került átalakításra. A visszaállítási kötelezettség alól mentesül az a mezőgazdasági termelő, akinek terhére legfeljebb 0,25 hektár nagyságú területet érintő visszaállítási kötelezettség lenne megállapítható.
(7) A visszaállítási kötelezettség megállapítása során az utólagos erdőtelepítéssel érintett állandó gyepterületet – a karácsonyfa-ültetvények és energetikai faültetvények kivételével –, valamint a mezőgazdasági hasznosítás alól véglegesen kikerülő gyepterületet figyelmen kívül kell hagyni.
(8) A mezőgazdasági termelő visszaállítási kötelezettségének mértékét a mezőgazdasági termelő által az állandó gyepterület arányának (4) bekezdés szerinti csökkenésének évét megelőző két naptári évben benyújtott egységes kérelme alapján más célú földterületté átalakított állandó legelőnek és állandó gyepterületnek minősülő földterületek méretével arányosan kell megállapítani.
(9) A Kincstár a tárgyév végéig dönt a mezőgazdasági termelőt terhelő egyéni visszaállítási kötelezettségről, annak mértékéről és határidejéről, amelynek megvalósítása nem eshet a következő évi egységes kérelem benyújtására előírt határidő lejártánál későbbi időpontra.
10. § (1) A mezőgazdasági termelő a 9. § (6) bekezdése szerinti visszaállítási kötelezettségének
a) a feltört vagy átalakított állandó gyepterület állandó gyepterületté történő visszaállításával,
b) a feltört vagy átalakított állandó gyepterület helyett – az erdőterület kivételével – más terület állandó gyepterületté alakításával vagy
c) a meglévő ideiglenes gyepterület állandó gyepterületté alakításával
tehet eleget.
(2) A visszaállítást az erre vonatkozó kötelezettséggel érintett földterületenként legalább 0,25 hektár kiterjedésű földterületen kell elvégezni. A visszaállítási kötelezettség akkor teljesíthető ökológiai gazdálkodásban részt vevő szántó művelési ágú területen, ha a mezőgazdasági termelő a visszaállítási kötelezettség idejére nem rendelkezik más megfelelő nagyságú területtel a visszaállítási kötelezettség teljesítésére.
(3) A visszaállítási kötelezettség teljesítését a mezőgazdasági termelőnek a tárgyévet követő egységes kérelemben kell bejelentenie, megjelölve az állandó gyepterületei közül azon területeket, amelyeket az előző évi visszaállítási kötelezettség teljesítése során alakított ki. Ideiglenes gyepterület állandó gyepterületté alakítása esetén a mezőgazdasági termelőnek az egységes kérelemben arról is nyilatkoznia kell, hogy hány évre visszamenőlegesen minősül az érintett földterület ideiglenes gyepterületnek.
(4) A visszaállítási kötelezettségnek való megfelelést a Kincstár ellenőrzi.
(5) Az állandó gyepterületté visszaállított vagy állandó gyepterületként létrehozott terület a visszaállítás vagy létrehozás időpontjától állandó gyepterületnek minősül, és azt a visszaállítás vagy létrehozás időpontjától számított öt évig fenn kell tartani. Meglévő ideiglenes gyepterület állandó gyepterületté alakításának esetében a fenntartási kötelezettség az ideiglenes gyepterület telepítésétől számított öt évig áll fenn.
(6) Ha a mezőgazdasági termelő a tárgyévet megelőző évben bejelentett és elismert elháríthatatlan külső ok (a továbbiakban: vis maior) miatt nem teljesítette a visszaállítási kötelezettségét, úgy a tárgyévben köteles ennek eleget tenni, továbbá a tárgyévi egységes kérelemben állandó gyepterületként bejelentett földterületei tekintetében további olyan vis maior bejelentés nem fogadható el, amelyben a visszaállítási kötelezettség alóli mentesítést kezdeményezi.
Válasz termelo #3612. hozzászólásáraírtam hogy ugyanott?
Válasz envagyok2 #3611. hozzászólásáraNekem nem kell tovább olvasnom mert én már csináltam ilyent és semmi szankció bla-bla nem volt.
Hol kell kezdeni az olvasást az alkotmánynál?
Ha valaki megjelöl egy forrást azt ezért illik pontosan.
Válasz termelo #3609. hozzászólásáraJa és ha vissza kellene állítani akkor sem kellene ugyanott:
(9) * A mezőgazdasági termelő a visszaállítási kötelezettségének
b) a feltört vagy átalakított, állandó gyepterület helyett – az erdőterület kivételével – más terület állandó gyepterületté alakításával
tehet eleget.
Válasz termelo #3609. hozzászólásáraha meg bpővebben érdekel, akkro olvas tovább.
Válasz termelo #3609. hozzászólásáramit írtam te faasz? azt, hogy orszgos kötelezettsgvállalás van rá, ha csökken, akkor vusszaállítás. erre írtad, hogy ez hülyeség, majd jössz, hogy tudmásod szerint nincs cöskkenés. nem azt mondtam hogy van, hanem ha van, akkro csöcs
Válasz envagyok2 #3608. hozzászólására10. § * Az állandó gyepterület elhelyezkedését, valamint annak feltörése tényét a Kincstár az egységes kérelem adatai, a MePAR-ban rendelkezésre álló adatok, valamint a helyszíni ellenőrzés eredménye alapján állapítja meg.
Tehát megállapítja és ?
12. Állandó gyepterület visszaállítása az állandó gyepterület országos arányának csökkenése esetén
Tudomásom szerint eddig még nem csökkent a bázishoz képest, és ?
Ezek semmik
Válasz termelo #3607. hozzászólásárahttps://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1500010.fm
Válasz envagyok2 #3605. hozzászólásáraHa ez így van akkor miért nem jelölted meg ennek a forrását?

Te törtél már fel gyepet? Amit írtál pont a fordítottja, én rendszeresen indítok blokk változást és több esetben törtem már fel gyepet de ilyen hülyeségeket még nem hallottam.
Semmilyen szankció nincs
Válasz termelo #3602. hozzászólásáranekem az a legutolsó emlékem, hogy ez megszűnt, korában így volt, de megszűnt ez az 5 éves dolog. mondjuk azt sem tudom, hogy mi alapján posztogatják ezeket, jogszabály, vagy valami belső szabáéyzat, ez nyilvános, vagy sem, fogalmam sincs. azt tudom, hogy nekem egyik legelőmön volt huszohat totál alaktalan nem támogatható folt, bokrok, szemét, biszbasz, kipucoltam, rendbetettem, minden korábbi parcellát töröltem, mert vagy nyolc darabként futott, és egybe jelöltem, változásátvezetéssel, hogy mostantól ez egy darab gyep. megjelöltem állndó gyep legeltetett hasznosítást, és jött vissza, hogy ez nem jó, mert állandó gyep hasznosítást csak ott lehet jelölni, ahol állandó gyep fedvény van. maradt a nyolc parcella és még huszonhat folt benne valami más gyep fedvénnyel és hasznosítással. jóvan akkor basszátok meg az anyátok, ha nektek jó, nekem is. így maradt.
Válasz migrisimogato #3603. hozzászólásáraha egyátalán nem adsz be soha többet, akkor feltörheted ha más dolgok kapcsán adsz be, akkro nem, mert szankcionálnak, és le fogják vonni 10 év mőúlva is. állandó gyepet csak engedéllyel lehet feltörni, itt országos sztű a vállalás, avgyis országos szionte nem csökkenhet a területe. ha mégis csökkenne, akkor kérhetik a visszaállítását.
Válasz migrisimogato #3603. hozzászólásáraAz Államkincstárt nem érdekli a művelési ág csak, hogy legyen rajta földhasználat, mivel az feltételezésem szerint neked van így igényelheted rá a támogatást.
Én felülvetném "szántó" típusú fűfélével, pl nádképű csenkesz. Így ahogy van vessétek bele és adjátok be arra a fémzárszámra a területalapút PAZ15 kóddal.
Ne akarj talajmunkát stb. ne bonyolítsd az életed.
Válasz termelo #3602. hozzászólásáraKöszönöm szépen a választ!
De hát így azt az állandó gyepes részt nem fogom tudni tovább szántóként használni, igaz? Hiába szántó a művelési ága a területnek a tulajdoni lap szerint.
Ha mondjuk nem veszek igénybe rá földalapú támogatást, akkor feltörhetem azt a gyepes részt és újra használhatom eredeti rendeltetésének megfelelően szántóként, vagy mi az eljárás ilyen esetben?
Válasz migrisimogato #3601. hozzászólásáraAz állandó gyep csak fedvény, a földhivatali nyilvántartáshoz nincs köze.
Az ideiglenes gyep csak 5 évig az utána ha nem veted újra átvált, így jogszerűen jártak el.
Sziasztok!
Van itt olyan fórumozó, aki az Egységes kérelem témakörén belül, a különböző termőföld-hasznosítási módokkal kapcsolatban képben van? Van egy fura problémám ezzel kapcsolatban és segítségre lenne szükségem.
A probléma röviden:
Van egy egy helyrajzi számon lévő, szántó művelési ágú földterületem. Ezt a földet sok éve már két részre osztva művelem. Egyik felén a szántó művelési ágnak megfelelően, míg a másik felét ideiglenes gyepként hasznosítottuk eddig (kaszáltuk, szénát báláztunk, stb).
Most azt írta az Egységes kérelem rendszere, erre a gyepes részre, hogy az mostantól már állandó gyepnek minősül. Ez hogyan lehetséges, hogy az egy helyrajzi számon lévő szántónak az egyik feléből, központilag, csinálnak egy állandó gyep művelési ágú részt, a másik felében meg marad a szántó művelési ág?
Földhivatalilag is szét lesz majd bontva ez a terület, két külön helyrajzi számra? Az egyik marad szántó, a másikat meg átminősítik gyeppé? (A két különböző művelési ágú rész területének nagysága évről-évre változott ezen a táblán belül, általában a szántó rész javára .)
Találkozott már valaki ilyen esettel?
Válasz Roli74 #3598. hozzászólásáraVálasztási év jön, így kicsi az esélye hogy rosszabbá tennék a feltételeket..sőt megkockáztatom aki elindul rajta az nyerni fog..
De őszintén annak mi értelme hogy egy 60-65 éves átadja egy 50 évesnek? Egy raklapnyi pénzt adnak és ezzel csak jó esetben 15 évre oldották meg a problémát és azt is csak pár ezer esetben?
Ha egyszer már ezt eldöntötték hogy pénzt áldoznak erre legalább papíron oldják meg minimum 25 évre.. mert ugye a másik oldala ennek hogy valószínűleg az esetek fele csak papíron lesz gazdaságátadás a döntésekben ugyanúgy az átadó fog dönteni..
Tehát majd kijön a statisztikákban hogy az unióban x százalékkal fiatalodott a gazdatársadalom de közben meg részben csak papíron lesz így..
Ezzel semmilyen probléma nem lesz megoldva csak megint ellesz füstölve rengeteg pénz és akik nyertek jól járnak a többiek meg szidják őket..
A fiatalok menekülnek a mezőgazdaságból.A kis családi gazdaságok se tudják marasztalni a gyerekeiket mert földet kellene hozzá szerezni azt meg hiába lehet 10 hektárig kifüggesztés nélkül venni oda komoly pénz kell mert a földárak is elszálltak és jelenleg a megtérülése erősen kérdéses.Bérelni meg nem tud mert mindenki mindenki szomszédja és ahogy kifüggesztik ugranak is rá..
Mondjuk azt nem is értem hogy miért nem lehet akkor a vétel példáján,10-20 hektárt kifüggesztés nélkül bérelni. Mondom ezt úgy hogy én jelenleg ezen rendszer haszonélvezője vagyok.
Válasz Roli74 #3598. hozzászólásáraEnnek akkor lenne értelme, ha párhuzamba akarnák állítani a fiatal gazdával
Sziasztok
Feleségem olvasott valami olyant hogy az eredeti 50 éves korhatárt levitték 40 évre a gazdaság átvevő tekintetében. Már ami a gazdaság átadás átvételt illeti. Elolvasott valamit, vagy tényleg ennyi embert ki akarnak ebből a dologból hagyni? A cikket újra elő akarta keresni nekem de már nem találja.. Bárki tud erről bármit is???
Köszönöm.
Fontos!
Akinek van vissza dobott AKG/öko ültetvény pályázata, annak üzenik, hogy módosítva lett a jogszabály. Pár hét és lesz javított határozat.
Nekem legalábbis ügyfélszolgálaton ezt írták.
https://www.nak.hu/tajekoztatasi-szolgaltatas/kozos-agrarpolitika/108732-modosult-az-st-akg-ultetvenyekkel-kapcsolatos-resze
Moderálási elveink miatt törölve: 2025-05-19 08:12:59
Moderálási elveink miatt törölve: 2025-05-19 08:13:12
Moderálási elveink miatt törölve: 2025-05-19 08:12:44
Válasz Baráth Bernadett #3588. hozzászólásáraez nagyon jó kérdés , deén félek, hogy ez a pályázatosdi csak valami beetetés volt, nincs mögötte pénz
Se a fiatal gazda nem jelnt még meg, se a gazdaság átadás, még tervezet sincs róla. Mi történt, mire várnak? Csomóan kiesnek belőle...
Nincs pénz semmire....
Eddig a kisüzem jött, de nagyon le lett csökkentve. 2.5 misi előleg. 20 millió volt még tavaly
Válasz mihaszna #3590. hozzászólásáraIgen, tudom, várom, mint a messiást. De - elvileg - ahhoz már át kell adni a gazdaságot, nehogy ne legyen elég idő a sok papírmunkára és az alapján lehet pályázni. Na de, ha még ki sincs írva és bármit variálnak benne, akkor úszik az ügyvédi díj, vagyis feleslegesen lett átruházva a gazdaság. Ezért kérdezem.
Válasz Mse__ #3587. hozzászólásáraMég ki sincs írva az a pályázat
Válasz Baráth Bernadett #3588. hozzászólásáraJó kérdés .Azt tudni hogy 06.30-ig lehet beadni .Félek hogy aztán birálják!Ha be van adva megjelenik az ügyfél nyilvántartási rendszerben?
ÜDV mindenkinek!
Tudja valaki, hogy a most beadott kisüzem fejlesztési pályázatok (2025.04.01 II. szakasz) mikor lesznek elbírálva?
Gazdaságátadó pályázathoz a gazdaság átadási szerződést valaki már megcsináltatta? Mennyire bonyolult és mennyire drága az ügyvédi díj?
Válasz hashtag #3585. hozzászólásáraMűködik,de ha a 15%ot igénybe veszed,nem pályázhatsz a gazdaságátadásira
Válasz Füle #3584. hozzászólásáraA jelenleg aktív pályázatok esetében, ahol +15% intenzitás növekedést ad a meglévő átadási szerződés, az amúgy működik?
Válasz hashtag #3583. hozzászólásáraMindent át lehet adni gazdaságátadással is,de nem pályázattal,az erdőnek nincs értéke!Gazdaságátadást lehet bármikor csinálni,csak nem kap támogatást!
Válasz Füle #3582. hozzászólásáraHa az átadandó gazdaság része, miért ne lehetne. Szinte mindent át lehet. A pályázat az más kérdés, de maga a szerződés volt a kérdés szerintem. De ha csak annyi van, ajándékozni is lehet.
De ha hagyatékolás volt, ott már nemigen beszélhetünk gazdaságátadásról, legalábbis jogilag, szerintem.
Válasz SzocsA #3580. hozzászólásáraAz erőnek nincs ste értéke sajnos nem lehet átadni pályázattal!
Azt nyilatkozták nemrég, hogy nemsokára jelennek meg olyan pályázatok, amiken bárki részt vehet, attól függetlenül, hogy már indult másik pályázatokon és még nem zárta le őket. Egyszerre több pályázaton is lehet indulni.
Sajna a fiatal gazdát annyira elhúzták, hogy kiestem az 5 évből.....
Áprilisra írták de még ősszel se fog megjelenni...
Válasz Füle #3579. hozzászólására1 hektáros erdőt át lehet adni? Anyu nevén van.De nincs neki semmi mezőgazdasági képzetsége. Nincs más. Apu halálával mindent én csinálok már. Apu nevén volt minden.....
Válasz SzocsA #3578. hozzászólásáraŐsszel
A gazdaságátadásos pályázat mikor jelenik meg? Azt lehetett hallani, hogy februárban jön a tervezet...
Helló.
Fenyőcsemete termesztése milyen kertészeti tevékenységnek számít?
A kertészetes pályázat 7. melléklet - STÉ értékek jegyzékében?
A Kertészeti termeléssel összefüggő STÉ kódok jegyzékében nincs benne, de a csemetéket iskolázni kell. Ezt minek tekintik?
Válasz Gazdász93 #3575. hozzászólásáraMeg ott van rá pénz. Itt Zalában átmegyünk Szlovéniába, sok kis parcellás szántó területek vannak. Lendva környékén. Nagyon szép, ápolt a környék, a pincés területek. Vannak itt is elhanyagolt birtokok, de kevés.
Válasz SzocsA #3572. hozzászólásáraOtt valószínűleg nem ennyire sógor-koma-jóbarát alapon bírálják el a pályázatokat mint nálunk. Itt már nagyon átvannak esve a ló túloldalára, aki meg szóvá meri tenni az kap pár ellenőrzést.
Válasz SzocsA #3573. hozzászólásáraEzek se lesznek (jó mekegős a Magyar nyelv ????) ki írva.
Mert nincs rá pénz.