Válasz máris szomszéd #3663. hozzászólására
Elvileg a gumin van még egy nyomás érték is, de számok magyarul
137A8 / 134D = 2300kg 40km/h / 2120kg 65km/h
109A8 / 106B = 1030kg 40km/h / 950kg 50km/h
Válasz máris szomszéd #3663. hozzászólásáraVan a kerék nyomás, sebesség és a terhelhetőség, e-három érték között olyan összefüggés van, hogy a "nyomástól függ" a terhelhetőség és a sebesség.
Valamelyik guminál több nyomás érték és a hozzá tartozó terhelhetőség és sebesség is megvan adva.
Tehát a gumi ha pl elbír 1500kg-ot ahhoz tartozik egy nyomás érték, mert kisebb nyomáson alacsonyabb a terhelhetőség és így változik a sebesség is.
460/85 -R34 (MTZ) gumivétel előtt állok. Évi 200 üzemóra, ebből 180 óra kb talajmunka használatra kellene. 900 kg-os váltvaforgató eke, illetve néha raklapos műtrágya (1700 kg toronnyal együtt) mozgatás a legnagyobb terhelése.
Tehát nem elkopni fog nálam a gumi, hanem elöregedni. :)
460/85R34 BKT Agrimax RT 855 147/A8 gumin gondolkodom első körben.
Mik a tapasztalatok ezzel a gumival?
Vagy esetleg ki mit ajánlana helyette?
Válasz F-A-R-M-E-R \ #3657. hozzászólásáraSzerintem gumi függő az egész (új gumik között újabban 4-5 centi különbségek vannak széllességben egyazon méret között). Törökön 9.5 collos gumi van a 8.3 collos felnin gyárilag, és jobban áll rajta mint az mtz gyári gumija a sajátján.
Sziasztok
Hátha érdekel valakit, egy Alliance 650/85 R38- as 95%-ős gumi, párban.
Iker kerék volt de méret hiba miatt nem tudjuk használni.
Képet árat privátban, illetve telefonon
70/633-9845
Köszi.
Válasz BMWs paraszt-JD fanatikus #3651. hozzászólásáraLejjebb nem a diagonál gumit írtam, hanem a radiált. Zetor a diagonált csak 30 km/ó sebességü gépekre engedi a könyv szerint. Felette csak radiál gumizás.
Szépen össze tud repedezni az oldalfal a körmöknél. Már több mint 14 éve ilyen, megy rajta a traktor, de amikor le van terhelve, nagyon szét tudnak nyílni a repedések.
Válasz R Sándor #3648. hozzászólásáraMitas es mitas kozott is van kulonbseg.
Mondjuk egy diagonal nem pont az a minoseg mint egy ac85 ami lenyegeben conti. Ez csak egy pelda.
Válasz Claastra. #3646. hozzászólásáraAkkor szerinted a Taurus jobb mint a Mitas?? A régi Taurusok nem koptak viszont kitört az oldalfaluk,a mitast nem tudom.
Válasz Claastra. #3646. hozzászólásáraAz miért ment tönkre laposan jártál vele és felpúposodott, vagy kirepedt mint a Good Year-nak a körmöknél belül mint nekem???
Válasz Claastra. #3643. hozzászólásáraNem kopnak gyorsabban, mint az előtte levő márka?
Nálam sokkal gyorsabban kopik, mint a Mitas. Lehet az is közrejátszik, hogy ugyan annál a gumiméretnél /14,9-24/ egy körömpárral kevesebb van. Viszont nem pattog össze az oldala, mint a Mitasnak.
Válasz Claastra. #3643. hozzászólásáraNekem is az 556 röncsin az van elöl, a másikon meg kléber fitker de az már régi vásárlás csak lent volt a pinyóban nyirkos helyen tárolva sötétben négy évig, akkor még megfizethető volt a kléber gumi!
Válasz Ares 826 #3639. hozzászólásáraFigyelj Sandorom ha van ruszki a az is jó , nem elkopni fog nálad sem , Lexin Megan jó Török meg olcsó de qrva kemény
Válasz Claastra. #3637. hozzászólásáraTe milyen gumit vennél a trakira Gábor milyet tanácsolsz hátra????????? Szerinted a Taurus hátul hogy viselkedne????????
Kollégák szerintetek milyen gumit érdemes venni trakira 620/70 R 42 méretben, ami megfizethető és valamennyire tartós is??? Eddig a masinán kléber volt de azt valami horror áron adják újban! Esetleg valakinek nincs 30-40% kléber fitker gumija felesleges amit "begurított" a csere után a fészer alá??????
Válasz Sk Laci #3626. hozzászólásáraHát akkor én maradok a használt guminál szerintem, annyit nem használom a kocsit hogy vegyek rá 8 gumit ilyen "ócóóóó" áron! Köszi azért az infót!
Válasz Sk Laci #3623. hozzászólásáraEgy képet tudnál küldeni?
Eddig többnyire piros kék csíkokkal találkoztam a futófelületen.
A bridgestone gyárba ha jól emlékszem akkor került rá amikor a sütő formából kijöttek, és minden egyes darabot fúvott állapotban lézeres méréssel ellenőriztek. Itt kerül rá az oldalára is egy piros pötty, elméletileg ide kellene kerülnie a szelepnek, talán itt a legnagyobb a kimozdulása, (ebbe már nem vagyok biztos).
Válasz Tomi81 #3627. hozzászólásáraÜdv!
Egy taurus-t elméletileg 8-9-10 colos felnire fel lehet pakolni. A legtöbb gyártó 10"-os felnire ajánlja és a megengedett méret a 8-9 coll.
Szóval csak nyugodtan
Válasz Ares 826 #3624. hozzászólására11,00 R20 KAMA I 68 mintázatú gumi+belső+gallér 213 euró áfaval együtt. 2 db vettem, de ha többet vettem volna van kedvezmény is.
Válasz Gumiarzenál #3621. hozzászólásáraSzeretném megkérdezni, mit jelent a két fehér csík a gumiabroncs futófelületén körbe, és az abroncs oldalán az egyik feléről a profil közepe felé 2 fehér csík van körbe kb 2 cm-re egymástól?
Az oldalán van még 2db barna és egy db kék négyzet kb 1x1 cm négyzet. Ezek mit jelentenek?
Ha jól emlékszem 2 jegyü szám van benne.
Van valakinek tapasztalata orosz gyártmányú KAMA gumiabroncsokkal?
Mire számíthatok az élettartamot illetően?
A kereskedő szerint még egy eladott gumival se volt jótállás ideje alatt probléma.
10 év alatt remélem nem fog ellőni az oldala.
Konkrétan a KAMA I-68 11,00 R20 16 vásznas gumiról lenne szó.
Válasz atisgyulai #3619. hozzászólásáraAkkor Alliance, BKT, Taurus, Firestone (ez egy kicsit több, de szűken beleférhet)
Vredestein nem gyártja ezt a méretet
Trelleborg sokkal húzósabb
Válasz Gumiarzenál #3618. hozzászólásáraEnnyire nem vagyok skót.
Darab árra gondoltam!
De 70-80 között keresgélek, csak tudom hogy a végén úgy is rábeszélem magam kicsit drágábbra.
Válasz atisgyulai #3616. hozzászólásáraGondolom itt párra gondolsz, mivel darabárba ebbe a 100-ba elég sok fajta beleférne.
Ezzel a radiál abroncsokat ki is lőtted.
Orosz gumiból a VL-40-et semmiféle képpen nem ajánlanám, F35 Voltyre ami sűrűbb minta de az is nagyon gyenge.
BKT diagonál sem igazán fér bele ebbe az árba, főleg hogy az még nem is adja hozzá a tömlőt.
A GTK radiál abroncs talán a legolcsóbb, de az is nettó 55 körül van.
4417 hozzászólás
Válasz máris szomszéd #3663. hozzászólására
Elvileg a gumin van még egy nyomás érték is, de számok magyarul
137A8 / 134D = 2300kg 40km/h / 2120kg 65km/h
109A8 / 106B = 1030kg 40km/h / 950kg 50km/h
Válasz máris szomszéd #3663. hozzászólásáraVan a kerék nyomás, sebesség és a terhelhetőség, e-három érték között olyan összefüggés van, hogy a "nyomástól függ" a terhelhetőség és a sebesség.

Valamelyik guminál több nyomás érték és a hozzá tartozó terhelhetőség és sebesség is megvan adva.
Tehát a gumi ha pl elbír 1500kg-ot ahhoz tartozik egy nyomás érték, mert kisebb nyomáson alacsonyabb a terhelhetőség és így változik a sebesség is.
pl egy random Mitas gumi adatáblája
Válasz máris szomszéd #3663. hozzászólásárahttps://gumiarzenal.hu/custom/gumiarzenal/image/data/LET%C3%96LT%C3%89SEK/Gumiarzen%C3%A1l%20traktorgumi%20akad%C3%A9mia.pdf
Válasz zoli.ficze #3660. hozzászólásáraGRI márkát vegyél az ATRÁTÓL olcsó és fasza! Én 620/70 R42 vettem nagyon meg vagyok vele elégedve.
Konkrétan mit jelent egy 9.5 R 44-es guminál ez a terhelési/sebesség index?
A terhelési érdekelne.
137A8/134D
109 A8 / 106 B
Válasz zoli.ficze #3660. hozzászólásáraNyugi,5 év alatt még a garázsban is elöregszenek ezek a mai " gumik"!!!
Válasz zoli.ficze #3660. hozzászólásáraNagyon nem tudsz vele melléfogni
Sziasztok!
460/85 -R34 (MTZ) gumivétel előtt állok. Évi 200 üzemóra, ebből 180 óra kb talajmunka használatra kellene. 900 kg-os váltvaforgató eke, illetve néha raklapos műtrágya (1700 kg toronnyal együtt) mozgatás a legnagyobb terhelése.
Tehát nem elkopni fog nálam a gumi, hanem elöregedni. :)
460/85R34 BKT Agrimax RT 855 147/A8 gumin gondolkodom első körben.
Mik a tapasztalatok ezzel a gumival?
Vagy esetleg ki mit ajánlana helyette?
Üdvözletem keresek 12,4-36 os traktor gumit hasznltan egyet vagy kettőt is vennék tud valaki segíteni? Előre is köszönöm.
Válasz F-A-R-M-E-R \ #3657. hozzászólásáraSzerintem gumi függő az egész (új gumik között újabban 4-5 centi különbségek vannak széllességben egyazon méret között). Törökön 9.5 collos gumi van a 8.3 collos felnin gyárilag, és jobban áll rajta mint az mtz gyári gumija a sajátján.
Erre a felni gumi párosításra, nekem azt mondták üzletben hogy 7x20 felni kell, mert îgy rosszul áll rajta.Ez igaz??

Sziasztok!
Taurus gumi a körmök mellett elkezdett feljönni, lassan eldobós lesz? Vissza olvasgattam már , de gondoltam inkább többször mint egyszer se
Sziasztok,
Trayal márkájú gumival van valakinek tapasztalata?
Sziasztok
Hátha érdekel valakit, egy Alliance 650/85 R38- as 95%-ős gumi, párban.
Iker kerék volt de méret hiba miatt nem tudjuk használni.
Képet árat privátban, illetve telefonon
70/633-9845
Köszi.
Válasz BMWs paraszt-JD fanatikus #3651. hozzászólásáraLejjebb nem a diagonál gumit írtam, hanem a radiált. Zetor a diagonált csak 30 km/ó sebességü gépekre engedi a könyv szerint. Felette csak radiál gumizás.
Szépen össze tud repedezni az oldalfal a körmöknél. Már több mint 14 éve ilyen, megy rajta a traktor, de amikor le van terhelve, nagyon szét tudnak nyílni a repedések.
Válasz BMWs paraszt-JD fanatikus #3651. hozzászólásáraKösz már legalább ezt is tudom , Most nézegetek 16.9-r 38 Mitas ami AC 85- ős akkor az pont nem a legrosszabb minőség.
Válasz R Sándor #3648. hozzászólásáraMitas es mitas kozott is van kulonbseg.
Mondjuk egy diagonal nem pont az a minoseg mint egy ac85 ami lenyegeben conti. Ez csak egy pelda.
Válasz Claastra. #3649. hozzászólásáraBelsővel sem lett volna jó, vagy nem is bíztál már utána a gumiba??????
Válasz Ares 826 #3647. hozzászólásáratökös lett mindkattő,egy hét külombséggel.vagyis két réteg közé ment a levegő és nagy hólyag lett rajtuk
Válasz Claastra. #3646. hozzászólásáraAkkor szerinted a Taurus jobb mint a Mitas?? A régi Taurusok nem koptak viszont kitört az oldalfaluk,a mitast nem tudom.
Válasz Claastra. #3646. hozzászólásáraAz miért ment tönkre laposan jártál vele és felpúposodott, vagy kirepedt mint a Good Year-nak a körmöknél belül mint nekem???
Válasz Sk Laci #3645. hozzászólására3 éves mitasok mentek a kukába , kombájn hátsó kerék tökös lett mindkettő
Válasz Claastra. #3643. hozzászólásáraNem kopnak gyorsabban, mint az előtte levő márka?
Nálam sokkal gyorsabban kopik, mint a Mitas. Lehet az is közrejátszik, hogy ugyan annál a gumiméretnél /14,9-24/ egy körömpárral kevesebb van. Viszont nem pattog össze az oldala, mint a Mitasnak.
Válasz Claastra. #3643. hozzászólásáraNekem is az 556 röncsin az van elöl, a másikon meg kléber fitker de az már régi vásárlás csak lent volt a pinyóban nyirkos helyen tárolva sötétben négy évig, akkor még megfizethető volt a kléber gumi!

Válasz Ares 826 #3639. hozzászólásáraAmúgy az elsők nálam Taurusok mindkét Valtrán
Válasz bandigh #3640. hozzászólásáraÍgy van a Dutrancsra török Özka,Petlas diag lesz formavilágában az stimmel rá
Válasz Ares 826 #3639. hozzászólásáraFigyelj Sandorom ha van ruszki a az is jó , nem elkopni fog nálad sem , Lexin Megan jó Török meg olcsó de qrva kemény
Válasz Sk Laci #3638. hozzászólásáraLehet a retró kinézet a cél, de azért mégis jó legyen a gumi
Válasz Claastra. #3637. hozzászólásáraTe milyen gumit vennél a trakira Gábor milyet tanácsolsz hátra????????? Szerinted a Taurus hátul hogy viselkedne????????
Válasz Claastra. #3637. hozzászólásáraÚjat vegyél rá, ha már egyszer felujítottad. És még jól is fog vele kinézni.
Keresnek 4 db 14,9 x 28 köpenyt egyformán újat vagy újszerűt
Válasz JDFERI #3635. hozzászólásáramost néztem de már nem hírdetik. Csak ukrán van használtba Dneproshina és új BKT. köszi a segítséget.
Válasz Ares 826 #3634. hozzászólásáraÜdv, contit hirdet a Kaposflex használtan .
Kollégák szerintetek milyen gumit érdemes venni trakira 620/70 R 42 méretben, ami megfizethető és valamennyire tartós is??? Eddig a masinán kléber volt de azt valami horror áron adják újban! Esetleg valakinek nincs 30-40% kléber fitker gumija felesleges amit "begurított" a csere után a fészer alá??????


Válasz Sk Laci #3626. hozzászólásáraHát akkor én maradok a használt guminál szerintem, annyit nem használom a kocsit hogy vegyek rá 8 gumit ilyen "ócóóóó" áron! Köszi azért az infót!
Válasz Ares 826 #3624. hozzászólására
Válasz Gumiarzenál #3628. hozzászólásáraKöszi!
Válasz Hús Futár #3625. hozzászólásáraAzt nem vetted a legjobb áron.
olyan nettó 65e körül szoktam adni
Válasz Sk Laci #3623. hozzászólásáraEgy képet tudnál küldeni?
Eddig többnyire piros kék csíkokkal találkoztam a futófelületen.
A bridgestone gyárba ha jól emlékszem akkor került rá amikor a sütő formából kijöttek, és minden egyes darabot fúvott állapotban lézeres méréssel ellenőriztek. Itt kerül rá az oldalára is egy piros pötty, elméletileg ide kellene kerülnie a szelepnek, talán itt a legnagyobb a kimozdulása, (ebbe már nem vagyok biztos).
Válasz Tomi81 #3627. hozzászólásáraÜdv!

Egy taurus-t elméletileg 8-9-10 colos felnire fel lehet pakolni. A legtöbb gyártó 10"-os felnire ajánlja és a megengedett méret a 8-9 coll.
Szóval csak nyugodtan
Válasz Gumiarzenál #3621. hozzászólásáraMester! A 10collos felnire fel lehet tenni a 11,2 gumit?
Válasz Ares 826 #3624. hozzászólására11,00 R20 KAMA I 68 mintázatú gumi+belső+gallér 213 euró áfaval együtt. 2 db vettem, de ha többet vettem volna van kedvezmény is.
Válasz Ares 826 #3624. hozzászólására83+ fáért vettem szeptemberben
Válasz Sk Laci #3622. hozzászólásáraEzt hol és mennyiért lehet venni???? Nekem is kellene a pótkocsira venni.

Válasz Gumiarzenál #3621. hozzászólásáraSzeretném megkérdezni, mit jelent a két fehér csík a gumiabroncs futófelületén körbe, és az abroncs oldalán az egyik feléről a profil közepe felé 2 fehér csík van körbe kb 2 cm-re egymástól?
Az oldalán van még 2db barna és egy db kék négyzet kb 1x1 cm négyzet. Ezek mit jelentenek?
Ha jól emlékszem 2 jegyü szám van benne.
Van valakinek tapasztalata orosz gyártmányú KAMA gumiabroncsokkal?
Mire számíthatok az élettartamot illetően?
A kereskedő szerint még egy eladott gumival se volt jótállás ideje alatt probléma.
10 év alatt remélem nem fog ellőni az oldala.
Konkrétan a KAMA I-68 11,00 R20 16 vásznas gumiról lenne szó.
Használ valaki 650/60R38 és 520/60R28 szerelést?
Ha igen írjon már rám privátba, szeretném a segítségét kérni.
Válasz atisgyulai #3619. hozzászólásáraAkkor Alliance, BKT, Taurus, Firestone (ez egy kicsit több, de szűken beleférhet)
Vredestein nem gyártja ezt a méretet
Trelleborg sokkal húzósabb
Válasz Gumiarzenál #3618. hozzászólásáraEnnyire nem vagyok skót.


Darab árra gondoltam!
De 70-80 között keresgélek, csak tudom hogy a végén úgy is rábeszélem magam kicsit drágábbra.
Válasz atisgyulai #3616. hozzászólásáraGondolom itt párra gondolsz, mivel darabárba ebbe a 100-ba elég sok fajta beleférne.
Ezzel a radiál abroncsokat ki is lőtted.
Orosz gumiból a VL-40-et semmiféle képpen nem ajánlanám, F35 Voltyre ami sűrűbb minta de az is nagyon gyenge.
BKT diagonál sem igazán fér bele ebbe az árba, főleg hogy az még nem is adja hozzá a tömlőt.
A GTK radiál abroncs talán a legolcsóbb, de az is nettó 55 körül van.