Üdv!
Kis segítséget szeretnék kérni. 820.2-es mtz-m van és olyan gondom támadt vele, hogy miután felmelegszik üzemmelegre az olaj a hidraulikában, ha egy bizonyos magasságon túl emelem, utána már nem engedi le szépen a munkagépet (pl az ekét) hanem egy idő után, amikor eléggé előre toltam az ülés melletti hidraulika kart, egyszerűen csak leejti a munkagépet. Próbálkoztam a munkahenger feljavításával, de az sem segített a problémán.... Amúgy hidegebb olajjal tökéletesen működik.
előre is köszönöm az építő jellegű válaszokat.
Sziasztok
Óra nélkül nehézkes lesz a dolog.
Ha ez segít, megnéztem két bontatlant ebben a csavar vége a kontraanyától 13 a másiknak 15mm. De ez csak kb jó, mert a ruszki ami éppen jön úgy szereli. Más a rugó bennük.
Előfordulhat hogy elő töltés állítás után többet fogyaszt a gép?
Mert előtte tankoltam tele majd állítottunk rajta és ugyanazt a távot a mutató szerint negyed tankkal tettem meg előtte meg annyit nem mutatott vagy a mutató csal .
Ja,még a szórásbol kimaradt egy másik ismerősöm.,10mázsás műkakiszóróval a hátsó felnit szokta szétbaszatni a külső hegesztésnél.azt nem tom,h. Ade hangotmax akkor,mikor leperdül,azt felni élen megy.
Üdv! Gabesz! Szerintem ha melegen elfordul,azt nem melegszik az olaj akko eltaláltad! Majd lesz óra,akko megméred. Féltengely átbaszhatám,ha repedt a kerékagy,az a része,amelyik a nagyobb darab! Nyigáláskor meg lhet,h. Pattog az öntvény.kivülről nem mindig látni,h. Milyen,csak belülről a felninélránézve. Amúgy meg lhet,h. Az ékpálya kopott,ezt ott mocorog,mindegy,mennyire van meghúzva a kerékagy.
kattogást én is szoktam hallani néha (erőteljesebb kattanások) főleg akkor amikor vmi nehéz függesztett dolgot viszek vele, vagy amikor az egy tengelyes pótot megpakolva húzom..... de én se tudom mi lehet ez
Válasz #33199. hozzászólásra
Én meg azt hittem az előző gazdája hanyag volt...
Kaptam egy nyugati gépet, megcsináltam ahogy elő van írva. Aztán mi lett belőle, emtézé!
Szervónál , hogy tudom beállítani a biztonsági szelepet, óra nélkül?
Ellett állítva és most kapott egy új szivattyút.
Most úgy lett beállítva, hogy kb. 900 fordulatszámnál nyit ki, ha el van tekerve valamelyik irányba kormány!
Néhány éve vettünk egy öreg 50-est, öcsém mondja jó a váltója meg sem reccsen... Nem, hogy trepniíg de még a légtartályok is tele voltak barnás vizes trutyival.Javítás után amikor megkapta a hajtómű olajat rögtön tipikus MTZ váltó lett...
Válasz #33190. hozzászólásra
Ha fogy a hidrrulika olaj akkor rossz a hidro szivattyú szimeringe, és beengedi az olajat a váltóba. Nézd meg nincs e nagyon tele a váltó hidro/hajtómű olaj keverékkel.
Ettől függetlenül csöpöghet onnan hajtómű illetve motorolaj is. Előbbi rosz tömítés illetve kopott O gyűrűk miatt, utóbbit főtengely szimering hibája okozza.
Sziasztok
Olyan problémám lenne hogy a kuplung harang alján lévő ablakon üzem közben csöpög az olaj, a hidraulika olaj viszont fogy a tartályból.
Az a kérdésem hogy hol tud átfolyni az olaj?
Válasz #31482. hozzászólásra
Helló!
Ha meg van még engem érdekelne,megvenném!
Ha aktuális légyszíves csörgess meg vagy írj egy üzenetet erre a számra:
0670/542 72 70.
Előre is köszönöm!
Üdv! AtoZz! Nem rossz ötlet az az átalakitás! De,az a szimering,birni fogja a 6-9 báros nyomást? Nem ok nélkül használnak tömszelencét nyomás megtertásra,meg még forog is. Szimeringet legtöbb setben tehermentesitik a nyomás alol.pl.vizszivattyú. ott is lelevegősödik,nem pedig folyik. Tehát,szivó oldal. Hidro szivattyú,mindig a szivóágba van vezetve a szimeringet terhelő olaj. A nagy olajnyomás rászoritja a szimeringet a tengelyre,azt akora surlódást csinál a gumi meg a fém,h. Elkoptaja hamar. Szerintem. Majd ird meg,mi az eredmény.
:hát, sajnos.. úgy szokott végződni ha nicnsen pucolva a tömb -saját bőrömön tapasztaltam- hogy az a forgács kiköt valahol...
a szűrőben, de addig hosszú utat tesz meg.
baszkurálhatja a munkahengert is, fennakasztja a kúpos szelepet, rossz esetben elég finom darabokra megy szét és a szűrőn áűt eljut a szivattyúba ami egy egyszerű reccsenés kíséretében szépen meg is reped tőle.
jóbarátom úgy járt mint te, vele nem vacakoltam szerencsére feltétlen bízik abban amit mondok. munkahengert elvitettem vele átnézetni, szétszedték, kimosták, egyúttal karmantyú és egyebek meg lettek csinálva.
szivattyú repült, tömböt visszavitte (habinál kérdés nélkül cserélik) hidraulika olaj repült, szűrő repült, tartály kiszed kipucol csövek átnyomatva kompresszorral.
újtömb kezdésnek szétszed, forgácsot kiszedni, gumigyűrűk élből cserélve, forgácsolási hibák kireszelve (amikor a furatokat csinálják rá van hogy nem tolja a paraszt végig a fúrót, aztán ha benézel a furatba látod van egy szép vékonka perem, mert épphogy a fúró hegye átütötte az anyagot aztán ugye kúpos. kevesebb olaj megy át, meg idővel lemossa azt a peremet aztán megint egy rakás szar lesz tőle minden..)
orbit szivattyú is csere, kormány munkahenger és kocka is elvitetve pucolás+amit lehet tegyenek benne rendbe.
szivattyúnak a nyomóága kicserélve tömlősre.
na, miután ez megvolt egy darabig a felmenőimmel kellett foglalkozni mert csuklottak nem keveset. aztán elmúlt a dolog de a dög még megy, azóta sem volt baja igazából, csakhát ersze a jó hidrsilány tömb a nyakas szelepnél kicsit vérzik. avval nincsen mágus aki tudna is mit kezdeni.
ez az a helyzet amitől rosz lesz az mtz mint gép.
csak kevesen vannak akik a felsoroltakra veszik a fáradtságot :D
lehet azt ius, csak akkor meg nem kell csodálkozni ha szezonban amikor pont rohadtul kéne hogy menjen, muszka azt mondja hogy márpedig nem megy sehova.
valszeg ezt b.ftam el mert nem takarítottam ki az új tömböt és már két nap alatt kétszer pusztult el de a padlógáz + kar rángatása módszerrel újra indult ma kicseréltem a szűrőt is. remélem most már nem szopat
Üdv, mtz 80 kisfülkésnél ülés melletti helyzetszabályzót érdemes megtartani? Nincsenek rajta a fogak csak csavarral tudom rögzíteni és ha meglazul igencsak megnehezíti a dolgom......újat nem találok senkinél és így felmerült a gondolat hogy lehet jobb lenne megszabadulni tőle....
A gyári teleszkóp az nem gázrugó, az csak egy sima lengéscsillapító mind a két irányba csillapít és nem az ő feladata megemelni megtartani a selyhajod!
Sziasztok!Régifajta üléssel kapcsolatban lenne kérdésem!1.A torziós tengely az mit állít?2.vettem bele egy teleszkópot ilyet:http://www.mtz-traktor-alkatresz.hu/?mod=webshop_product&cla=webshop_product&fun=product&pid=546&wid=2807&flypage=flypage_default.html de kézzel összetudom nyomni,nézegettem őket a habinál és találtam egy ilyet:http://webaruhaz.habi.hu/termekek/7964/vezetoules_gazteleszkop_24_5x230_UJ_TIP.html ez jó lehet bele?Mert amit rendeltem az üres ülést nem tartja meg!Ilyen ülésről beszélek:http://webaruhaz.habi.hu/termekek/2087/vezetoules_szerkezet.html ilyenről!
tömböt felújítani nem éri meg.
úgyse fog sikerülni max ideiglenesen.
ha karok nem akadnak, tömb nem vérzik,
még annyit megtennék a helyedben hogy megnyomatnám a munikahengert a steyr ről, megnézni hogy biztosan jó lett e a karmantyúzás. szopatott már meg ilyen.
új tömböt -mán írtam tudom- ki kell pucolni, tényleg tele van forgáccsal.
csavarokat áthúzkodni, mert úgyis laza lessz a fele, a festék tartja.
ha nagyon precíz akarsz lenni kitekered egyessével aztán menetragasztót neki.
sajnos tömb alternatívát nem találtam még mindíg, olyat tudtam volna hogy úszó állás nélküli lett volna és 1:1 ben befért volna a az eredeti helyére. dehát az úgy karcsú.
ha esetleg tudsz valami más gépét ami belebarkácsolható akkor inkább azt ajánlanám, lehet hogy a hydrosila tömb csak 30-40 között van mindíg, de hogy jó nem lesz sokáig az is biztos ...
tehát,ami megy a difizár közepébe,az a szelep,6drb m6os csavar fogja,az forog egyben az egész difizárral,a közepe,amire csatlakozika csö áll,azaz akörül forog az egész,abban van benne 2csapágy,szemering,a "hat lyuku lemezben" pedig van egy plasztik persely,ami axiálisan tartja az egész difizárt
Válasz #33175. hozzászólásra
Az antislip karnak három állása van középen semleges felső állás lezárja a rendszert (rögzíti a függesztést), alsó állásban bekapcsolt antislip.
Ide másolok neked egy régebbi bejegyzést a fórumról amit anno elmentettem magamnak (a szerzőnek köszönet).
A /régebbi MTZ-ken/ vezérlőtömb karjai mellett lévő "tenyérnyi" gomb, az antiszlip állítócsavarja, csavargatása csak akkor ér valamit ha:
1/ van, és működik a gépen a hidroakkumulátor /a hátsótengely fölött a bal oldalon lévő henger/
2/ a szabályozó "erőszabályozás" helyzetbe van kapcsolva, vagyis a kar befelé van billentve /ilyenkor a rudazat vezérli a szabályozót/.
Akkor a gombot az óramutató járásával egyezően csavarva az alátámasztási nyomást csökkented, fordítva pedig növeled.
A fenti két feltétel megléte nélkül az antiszlip abszolut hatástalan, és nem is érzékelsz semmi változást.
Nekem van antislippes gépem, de csak a rögzítés funkciót szoktam rajt használni, mert talajmunkát nem végez.
Helyzeterő szabályzó az már nincs... Az anti slip az bent van de sose használtam.. hogyan kell működni ha jó? valamerre tekerem el elzárja a tömb és a munkahenger közti olajat? Bocs a hülye kérdésekért ez az 1. mtz-m
Azt nem értem,h. A hatluku lemez,rögzitve a tárcsához,akkor a bekötés,meg az olajcsövel együtt elforog abba a lemezben? V. Hol tod forogni a tárcsán a szelep? Ott nem jön ki az olaj? Abba karmantyú lesz v. Gumigyürü? Csak gyürü nem kevés bßle? Szerintem jó ötlet!
Válasz #33172. hozzászólásra
Nem egy kategória a két traki!
Tömbön kívül mi van még, gondolok olyanra mint antislip illetve helyzet erő szabályzó.
Antislippel lehet rögzíteni van olyan állása feltéve, hogy van a gépedbe és működik is.
Tömböt felújítani, hát nem tudom... Venni szoktam újat, sok a selejt ritkán jön be elsőnek.
Ja ha újat veszel nem árt kipucolni tele szokott lenni forgáccsal.
Üdv!
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni (mtz80 kiskabin), a vissza enged a hidraulikám vagyis nem tartja meg a súly se a kivezetett se a hátsó függesztő. Érdemes a vezértömböt felújítani vagy vegyek új vezértömböt rá?
Mennyire jók az új tömbök? Elég vicces h a 60 éves Steyr traktorom hidraulikája 2 hét után se enged vissza szinte egy centit se, a ruszkin meg 2 perc alatt nullára enged.... Vagy lelehet valahogy fixálni legalább a hátulját h menet közbe ne engedjen le?
(a munkahengert megkarmattyúztam, elméletileg az jó)
köszönöm a válaszokat.
raktam énis mindent újat,de nemsokáig volt jó,aztán régit felujitottam,az sem lett valami tartós,igy elegem lett belöle,és kap egy forgószelepet,remélem ez majd segit a baján
igy már remélem érthetöbb lessz
üdv! Difizárat mire alakitod át? Ugyanúgy a gyári csapon forog a tömszelence. Nem? Azt az esztergált részt mihez rögzited? Mindig folyt? V.miért alakitod? Szentem az árt neki,h. A fedél nem tartja központosan,meg tolatáskor ellenkezőleg forog,ez meg a tömszelencének nem a legjobb. Én beraktam az új cuccokat,membrán tárcsa szelep. Szelepbe meg nyomtam zsirt,azt úgy raktam föl a fedéllel. Tuti megoldás! azóta nem folyik. Ja ragasztott tárcsa van bent,szegecset letépi.
93679 hozzászólás
Válasz #33218. hozzászólásra
Ez irányjelző elektronika, ennek elvileg nincs köze a helyzetjelzőkhöz. Beszerezni meg szerintem már sehol nem lehet.
Sziasztok!

Ma behalt az összes helyzetjelző a trakin, a biztosítékokat meg kivágja.
Van egy ilyen szerkezet /kép/ a trakiba, de nem tudom, hogy mi is ez pontosan és hol lehetne beszerezni.
Ezt kicserélném és meglátjuk, hogy mi lesz.
Üdv!
Kis segítséget szeretnék kérni. 820.2-es mtz-m van és olyan gondom támadt vele, hogy miután felmelegszik üzemmelegre az olaj a hidraulikában, ha egy bizonyos magasságon túl emelem, utána már nem engedi le szépen a munkagépet (pl az ekét) hanem egy idő után, amikor eléggé előre toltam az ülés melletti hidraulika kart, egyszerűen csak leejti a munkagépet. Próbálkoztam a munkahenger feljavításával, de az sem segített a problémán.... Amúgy hidegebb olajjal tökéletesen működik.
előre is köszönöm az építő jellegű válaszokat.
Sziasztok
Válasz #33212. hozzászólásra
nem sajnos mindegyik sebességbe,minnél jobban eröltetem annál erösseben kattog és mélyeben,
Válasz #33200. hozzászólásra

Óra nélkül nehézkes lesz a dolog.
Ha ez segít, megnéztem két bontatlant ebben a csavar vége a kontraanyától 13 a másiknak 15mm. De ez csak kb jó, mert a ruszki ami éppen jön úgy szereli. Más a rugó bennük.
Előfordulhat hogy elő töltés állítás után többet fogyaszt a gép?
Mert előtte tankoltam tele majd állítottunk rajta és ugyanazt a távot a mutató szerint negyed tankkal tettem meg előtte meg annyit nem mutatott vagy a mutató csal .
Válasz #33187. hozzászólásra
Megvan még persze, még ki se lett szerelve...tanakodok hogy mit kezdjek vele....
Válasz #33208. hozzászólásra
Mikor kattog ??
Nem csak ha 9-el mész?
Mert akkor homlok kerék lehet!
Ja,még a szórásbol kimaradt egy másik ismerősöm.,10mázsás műkakiszóróval a hátsó felnit szokta szétbaszatni a külső hegesztésnél.azt nem tom,h. Ade hangot
max akkor,mikor leperdül,azt felni élen megy.
Üdv! Gabesz! Szerintem ha melegen elfordul,azt nem melegszik az olaj akko eltaláltad! Majd lesz óra,akko megméred. Féltengely átbaszhatám,ha repedt a kerékagy,az a része,amelyik a nagyobb darab! Nyigáláskor meg lhet,h. Pattog az öntvény.kivülről nem mindig látni,h. Milyen,csak belülről a felninélránézve. Amúgy meg lhet,h. Az ékpálya kopott,ezt ott mocorog,mindegy,mennyire van meghúzva a kerékagy.
Válasz #33208. hozzászólásra
differenciálműbe is benéztél ?
(más ötletem nincsen)
köszi a válaszokat de semmi nincs eltörve mert ma szettem szét de semmit nem láttam rajt hogy mi lehet a hiba oka
Válasz #33202. hozzászólásra

kattogást én is szoktam hallani néha (erőteljesebb kattanások) főleg akkor amikor vmi nehéz függesztett dolgot viszek vele, vagy amikor az egy tengelyes pótot megpakolva húzom..... de én se tudom mi lehet ez
Válasz #33204. hozzászólásra
Jó estét!
Válasz #33199. hozzászólásra
Én meg azt hittem az előző gazdája hanyag volt...
Kaptam egy nyugati gépet, megcsináltam ahogy elő van írva. Aztán mi lett belőle, emtézé!
Válasz #33202. hozzászólásra
Ott valaminek kampec ! Nyilván szétszedős lesz !
Válasz #33202. hozzászólásra
Csapágy, esetleg a nagy fogaskerékből kitört egy fog.
Csapágyméret problémánál általában "dübög".
Sziasztok tudja valaki hogy mitöl kattoghat a féltengelyem?
Sziasztok tudja valaki hogy mitöl kattoghat a féltengelyem?
Szervónál , hogy tudom beállítani a biztonsági szelepet, óra nélkül?
Ellett állítva és most kapott egy új szivattyút.
Most úgy lett beállítva, hogy kb. 900 fordulatszámnál nyit ki, ha el van tekerve valamelyik irányba kormány!
Válasz #33198. hozzászólásra
:) ilyen is ritkán van,. úgy romoljon el valami hogy jobb legyen :D
kár volt megcsinálni szinte..
nyugatiakon is váltó/hidro olaj egyben van.
mtz korszerűsítés, ki kell verni a szimmeringet aztán jóóóvanaz :D
Válasz #33197. hozzászólásra


És meg sem reccsen a váltó (tapasztalat)!
Néhány éve vettünk egy öreg 50-est, öcsém mondja jó a váltója meg sem reccsen... Nem, hogy trepniíg de még a légtartályok is tele voltak barnás vizes trutyival.Javítás után amikor megkapta a hajtómű olajat rögtön tipikus MTZ váltó lett...
Válasz #33196. hozzászólásra

jól le van kenve a vas.......
Válasz #33192. hozzászólásra

Ez alapesetben így igaz, de azt írja fogy a hidraulika olaj. lehet, hogy trepniíg van a váltó "keverékkel"!
Válasz #33194. hozzászólásra


ott a pont, félre olvastam (fogy a hidr olaja)
Válasz #33190. hozzászólásra
Ha fogy a hidrrulika olaj akkor rossz a hidro szivattyú szimeringe, és beengedi az olajat a váltóba. Nézd meg nincs e nagyon tele a váltó hidro/hajtómű olaj keverékkel.
Ettől függetlenül csöpöghet onnan hajtómű illetve motorolaj is. Előbbi rosz tömítés illetve kopott O gyűrűk miatt, utóbbit főtengely szimering hibája okozza.
Válasz #33191. hozzászólásra

Használatban meg majd kiderül meddig is fogja birni,remélem sokáig
Válasz #33190. hozzászólásra
Valószínűleg váltó olaj...Nyeles tengely szimering...Vagy közbetét hajtó fogaskerék (hidr szivatyú) tengely gumigyűrű. Ha a motorból nem fogy az olaj.
Értem! Nekem a kombájnon ez áll,csapágy forog,azzal nyomja össze. Talán beválik!
Sziasztok
Olyan problémám lenne hogy a kuplung harang alján lévő ablakon üzem közben csöpög az olaj, a hidraulika olaj viszont fogy a tartályból.
Az a kérdésem hogy hol tud átfolyni az olaj?
Válasz #33188. hozzászólásra

Ha be válik szabadalmazni kell
Válasz #33186. hozzászólásra



A forgószelep kombájn variátorából származik,ott kb 160-200bart kell eltürnie,és ott müködik,akkor ittis kell neki
és igy néz ki felszerelve a helyére
Válasz #31482. hozzászólásra
Helló!
Ha meg van még engem érdekelne,megvenném!
Ha aktuális légyszíves csörgess meg vagy írj egy üzenetet erre a számra:
0670/542 72 70.
Előre is köszönöm!
Üdv! AtoZz! Nem rossz ötlet az az átalakitás! De,az a szimering,birni fogja a 6-9 báros nyomást? Nem ok nélkül használnak tömszelencét nyomás megtertásra,meg még forog is. Szimeringet legtöbb setben tehermentesitik a nyomás alol.pl.vizszivattyú. ott is lelevegősödik,nem pedig folyik. Tehát,szivó oldal. Hidro szivattyú,mindig a szivóágba van vezetve a szimeringet terhelő olaj. A nagy olajnyomás rászoritja a szimeringet a tengelyre,azt akora surlódást csinál a gumi meg a fém,h. Elkoptaja hamar. Szerintem. Majd ird meg,mi az eredmény.
Válasz #33181. hozzászólásra
A 2 linked nem a régifajta üléshez való. A régi fajtáét kézzel ki-be tudod mozgatni csak lassan, és az úgy jó!
Válasz #33183. hozzászólásra
:hát, sajnos.. úgy szokott végződni ha nicnsen pucolva a tömb -saját bőrömön tapasztaltam- hogy az a forgács kiköt valahol...
a szűrőben, de addig hosszú utat tesz meg.
baszkurálhatja a munkahengert is, fennakasztja a kúpos szelepet, rossz esetben elég finom darabokra megy szét és a szűrőn áűt eljut a szivattyúba ami egy egyszerű reccsenés kíséretében szépen meg is reped tőle.
jóbarátom úgy járt mint te, vele nem vacakoltam szerencsére feltétlen bízik abban amit mondok. munkahengert elvitettem vele átnézetni, szétszedték, kimosták, egyúttal karmantyú és egyebek meg lettek csinálva.
szivattyú repült, tömböt visszavitte (habinál kérdés nélkül cserélik) hidraulika olaj repült, szűrő repült, tartály kiszed kipucol csövek átnyomatva kompresszorral.
újtömb kezdésnek szétszed, forgácsot kiszedni, gumigyűrűk élből cserélve, forgácsolási hibák kireszelve (amikor a furatokat csinálják rá van hogy nem tolja a paraszt végig a fúrót, aztán ha benézel a furatba látod van egy szép vékonka perem, mert épphogy a fúró hegye átütötte az anyagot aztán ugye kúpos. kevesebb olaj megy át, meg idővel lemossa azt a peremet aztán megint egy rakás szar lesz tőle minden..)
orbit szivattyú is csere, kormány munkahenger és kocka is elvitetve pucolás+amit lehet tegyenek benne rendbe.
szivattyúnak a nyomóága kicserélve tömlősre.
na, miután ez megvolt egy darabig a felmenőimmel kellett foglalkozni mert csuklottak nem keveset. aztán elmúlt a dolog de a dög még megy, azóta sem volt baja igazából, csakhát ersze a jó hidrsilány tömb a nyakas szelepnél kicsit vérzik. avval nincsen mágus aki tudna is mit kezdeni.
ez az a helyzet amitől rosz lesz az mtz mint gép.
csak kevesen vannak akik a felsoroltakra veszik a fáradtságot :D
lehet azt ius, csak akkor meg nem kell csodálkozni ha szezonban amikor pont rohadtul kéne hogy menjen, muszka azt mondja hogy márpedig nem megy sehova.
Válasz #33178. hozzászólásra
valszeg ezt b.ftam el mert nem takarítottam ki az új tömböt és már két nap alatt kétszer pusztult el de a padlógáz + kar rángatása módszerrel újra indult ma kicseréltem a szűrőt is. remélem most már nem szopat
Üdv, mtz 80 kisfülkésnél ülés melletti helyzetszabályzót érdemes megtartani? Nincsenek rajta a fogak csak csavarral tudom rögzíteni és ha meglazul igencsak megnehezíti a dolgom......újat nem találok senkinél és így felmerült a gondolat hogy lehet jobb lenne megszabadulni tőle....
Válasz #33180. hozzászólásra
Akkor mié?mert amit másodjára linkeltem az elvileg gázrugó!
Válasz #33179. hozzászólásra

A gyári teleszkóp az nem gázrugó, az csak egy sima lengéscsillapító mind a két irányba csillapít és nem az ő feladata megemelni megtartani a selyhajod!
Sziasztok!Régifajta üléssel kapcsolatban lenne kérdésem!1.A torziós tengely az mit állít?2.vettem bele egy teleszkópot ilyet:http://www.mtz-traktor-alkatresz.hu/?mod=webshop_product&cla=webshop_product&fun=product&pid=546&wid=2807&flypage=flypage_default.html de kézzel összetudom nyomni,nézegettem őket a habinál és találtam egy ilyet:http://webaruhaz.habi.hu/termekek/7964/vezetoules_gazteleszkop_24_5x230_UJ_TIP.html ez jó lehet bele?Mert amit rendeltem az üres ülést nem tartja meg!Ilyen
ülésről beszélek:http://webaruhaz.habi.hu/termekek/2087/vezetoules_szerkezet.html ilyenről!
Válasz #33172. hozzászólásra
tömböt felújítani nem éri meg.
úgyse fog sikerülni max ideiglenesen.
ha karok nem akadnak, tömb nem vérzik,
még annyit megtennék a helyedben hogy megnyomatnám a munikahengert a steyr ről, megnézni hogy biztosan jó lett e a karmantyúzás. szopatott már meg ilyen.
új tömböt -mán írtam tudom- ki kell pucolni, tényleg tele van forgáccsal.
csavarokat áthúzkodni, mert úgyis laza lessz a fele, a festék tartja.
ha nagyon precíz akarsz lenni kitekered egyessével aztán menetragasztót neki.
sajnos tömb alternatívát nem találtam még mindíg, olyat tudtam volna hogy úszó állás nélküli lett volna és 1:1 ben befért volna a az eredeti helyére. dehát az úgy karcsú.
ha esetleg tudsz valami más gépét ami belebarkácsolható akkor inkább azt ajánlanám, lehet hogy a hydrosila tömb csak 30-40 között van mindíg, de hogy jó nem lesz sokáig az is biztos ...
Válasz #33174. hozzászólásra
tehát,ami megy a difizár közepébe,az a szelep,6drb m6os csavar fogja,az forog egyben az egész difizárral,a közepe,amire csatlakozika csö áll,azaz akörül forog az egész,abban van benne 2csapágy,szemering,a "hat lyuku lemezben" pedig van egy plasztik persely,ami axiálisan tartja az egész difizárt
Válasz #33175. hozzászólásra
Az antislip karnak három állása van középen semleges felső állás lezárja a rendszert (rögzíti a függesztést), alsó állásban bekapcsolt antislip.
Ide másolok neked egy régebbi bejegyzést a fórumról amit anno elmentettem magamnak (a szerzőnek köszönet).
A /régebbi MTZ-ken/ vezérlőtömb karjai mellett lévő "tenyérnyi" gomb, az antiszlip állítócsavarja, csavargatása csak akkor ér valamit ha:
1/ van, és működik a gépen a hidroakkumulátor /a hátsótengely fölött a bal oldalon lévő henger/
2/ a szabályozó "erőszabályozás" helyzetbe van kapcsolva, vagyis a kar befelé van billentve /ilyenkor a rudazat vezérli a szabályozót/.
Akkor a gombot az óramutató járásával egyezően csavarva az alátámasztási nyomást csökkented, fordítva pedig növeled.
A fenti két feltétel megléte nélkül az antiszlip abszolut hatástalan, és nem is érzékelsz semmi változást.
Nekem van antislippes gépem, de csak a rögzítés funkciót szoktam rajt használni, mert talajmunkát nem végez.
Válasz #33173. hozzászólásra
Helyzeterő szabályzó az már nincs... Az anti slip az bent van de sose használtam.. hogyan kell működni ha jó? valamerre tekerem el elzárja a tömb és a munkahenger közti olajat? Bocs a hülye kérdésekért ez az 1. mtz-m
Azt nem értem,h. A hatluku lemez,rögzitve a tárcsához,akkor a bekötés,meg az olajcsövel együtt elforog abba a lemezben? V. Hol tod forogni a tárcsán a szelep? Ott nem jön ki az olaj? Abba karmantyú lesz v. Gumigyürü? Csak gyürü nem kevés bßle? Szerintem jó ötlet!
Válasz #33172. hozzászólásra
Nem egy kategória a két traki!
Tömbön kívül mi van még, gondolok olyanra mint antislip illetve helyzet erő szabályzó.
Antislippel lehet rögzíteni van olyan állása feltéve, hogy van a gépedbe és működik is.
Tömböt felújítani, hát nem tudom... Venni szoktam újat, sok a selejt ritkán jön be elsőnek.
Ja ha újat veszel nem árt kipucolni tele szokott lenni forgáccsal.
Üdv!
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni (mtz80 kiskabin), a vissza enged a hidraulikám vagyis nem tartja meg a súly se a kivezetett se a hátsó függesztő. Érdemes a vezértömböt felújítani vagy vegyek új vezértömböt rá?
Mennyire jók az új tömbök? Elég vicces h a 60 éves Steyr traktorom hidraulikája 2 hét után se enged vissza szinte egy centit se, a ruszkin meg 2 perc alatt nullára enged.... Vagy lelehet valahogy fixálni legalább a hátulját h menet közbe ne engedjen le?
(a munkahengert megkarmattyúztam, elméletileg az jó)
köszönöm a válaszokat.
Válasz #33170. hozzászólásra






raktam énis mindent újat,de nemsokáig volt jó,aztán régit felujitottam,az sem lett valami tartós,igy elegem lett belöle,és kap egy forgószelepet,remélem ez majd segit a baján
igy már remélem érthetöbb lessz
üdv! Difizárat mire alakitod át? Ugyanúgy a gyári csapon forog a tömszelence. Nem? Azt az esztergált részt mihez rögzited? Mindig folyt? V.miért alakitod? Szentem az árt neki,h. A fedél nem tartja központosan,meg tolatáskor ellenkezőleg forog,ez meg a tömszelencének nem a legjobb. Én beraktam az új cuccokat,membrán tárcsa szelep. Szelepbe meg nyomtam zsirt,azt úgy raktam föl a fedéllel. Tuti megoldás!
azóta nem folyik. Ja ragasztott tárcsa van bent,szegecset letépi.