Akkor meg mi van,ha leesik a veréb a szilvafáról?Legalább -30 fok.A gyári 210ah 6Voltos akksi akkor is beinditotta az 50-es motort,na erröl ennyit.Az akku áramleadása a hömérséklet süllyedésével jelentösen csökken.Hidegben a motorolaj olyan mint a méz,fékezi az inditót,nö az áram, esik a feszültség kellöen.A 100Ah kb 500-600Ampert képes leadni.Az öninditó feszültsége 12Voltos rendszernél nem eshet 9Volt alá,mert különben csak nyekereg.Aki télen nem akar inditani elég a 100-as,aki akar annak 2x100 kell,ha nem akar nyekeregni...
Válasz #31481. hozzászólásra
A .3-asoknak van külön egy kis kijelző a fordulat szám órába az mutatja a sebességet ha megy a traktor ha egy helybe áll akkor az ü.ó. -át mutatja!
Sziasztok!Van egy olyan problémám az index-el,hogy kirakom akármelyik irányba felvillan elalszik,felvillan elalszik! Van egy kérdésem is:szerintetek melyik a jobb szervo szivattyú?1:http://webaruhaz.habi.hu/cikkek/reszletek/pag_cikkreszletek.aspx?CIKKID=11740 2:http://webaruhaz.habi.hu/termekek/1892/szervoszivattyu_ns14_mtz.html 3:http://www.mtz-traktor-alkatresz.hu/mtz+kormanymu/kormany+szivattyu+ns-14.html
Üdv kollégák ! Következő a jelenség. Mtz 820 szívó. Hengerfejezés után még mindig melegen ment a motor. ki lett pucolva a hűtő jó lett (tele iszappal)....közben mivel 4000 üz felett jár a vas. A porlasztók-adagoló el ment ellenőrzésre. Azóta már a második adagolós állított az adagolón. Kicsivel jobb lett. Indul kipörög , kevésbé füstöl de középtartományban még fel nem pörög feketén füstöl és bubogó hang a levegő szűrő felől folyamatosan. A szelephézagok jók. A (folytó szelep a torokban nyitva van..nem ragadt be ) Levegő rendszer tiszta. Az adagoló javítás előtt jó volt.
De ha el lenne kopva, sőt tételezzük fel hogy 1 mm hézag van köztük, sőt még o gyűrű sincs benne, akkor sem folyhat az olaj felfele.Ez számomra a paradoxon.Mert ha színig lenne olajjal akkor megérteném, hogy túlnyomás miatt folyik ki de még ha a beöntő csonkig is van töltve az olaj, onnan még kb 20-30cm a hüvely teteje.Mitől megy oda fel az olaj?Max levegőt kéne neki ott kinyomni, még ha túlnyomás keletkezne is a reduktorházban.
" 1 perc alat ennek az értéknek a 60 szorosát tudja ami 6000Amper" -ezt nem tudom honnan vetted és még ragaszkodsz is hozzá.Ezt a kötekedő stílust meg add elő a sarki kocsmában de ne ITT. A legtöbben azért járnak ide ,hogy olyan problémákról és azok megoldásairól olvassanak amivel még nem találkoztak ,szóval a fő vezérlőelv egymás segítése és ebbe a kötekedés nagyon nem illik bele.Remélem nem sértődtél meg.
El van kopva a reduktorhüvely, és a peremes hüvely. Oda akkor lehet bármilyen gumigyűrűt tenni, akkor is engedni fog. Nekem ugyan ilyen, feltöltöm olajjal, és elég neki az is, ha csak rásüt a nap, és már okádja is az olajat. Csak annyi a bajom az egésszel, hogy nem merem kicserélni ezekre a szuper minőségű "eredeti Belorusz" alkatrészekre a régi, kopottakat.
Ezt megérteném, ha mindenkinek folyna az olaj.De ha gyárilag nincs szuszogó akkor nem is kell.Szerintem nálad csak azért nem folyik,mert megtömted zsírral.
Ezzel kínlódtam én is, nem is olyan régen beszéltünk róla. Az lett a megoldás, hogy kapott egy szuszogót a reduktorház, plusz megtömtem jól zsírral így sűrűbb lett az olaj. Azóta megszűnt a dolog.
Ezzel kínlódtam én is, nem is olyan régen beszéltünk róla. Az lett a megoldás, hogy kapott egy szuszogót a reduktorház, plusz megtömtem jól zsírral így sűrűbb lett az olaj. Azóta megszűnt a dolog.
Sziasztok, valaki magyarázza már el nekem, hogy a kerék reduktor házból hogy folyhat felfele az olaj a reduktorház hüvely gumigyűrűin keresztül, álló helyzetben?A házban kb 2 liter olaj van vagyis félig van.Még ha valahogy túlnyomás is lenne benne, akkor is csak a levegőnek kellene kijönni de nem az olajnak.Már mindent kicseréltem benne, szimeringet, o gyűrűket, de álló helyzetben is másnapra folyik belőle az olaj.És nem értem hogy tud feljutni lentről.
az ajánlásod, hogy hegesztő kábellel legyen bekötve teljesen jó. a mérete is jó. de ahopgy eljutottál a méretéhez, az valóban "rendhagyó".
a vellanymotor nem olyan mint egy ellenállás.
2.7 Kw addíg rendben is van, de ez a motor névleges teljesítménye, névleges terhelés és névleges kapocsfeszültség mellett.
terhelés alatt indítod eleve, az állóra fékezett mérési módszer amit a kolléga helyesen említ megmutatja az indítás pillanatában felvett maximális áramerősséget. Ez az ami minket érdekel is.
feleslegesen osztod a 2,7 Kw-t 12 voltal, ugyanis egy feltöltött akksi nem 12 voltot ad. terhelés mentesen többet, akkora teher alatt mint amit egy naagy hideg diesel motor indítása melett jelent neki az önindító meg kevesebbet.
nem beszélve arról, hogy van a kábelnek ellenállása amivel be van kötve (normális esetben ennek elhanyagolhatónak KELL lennie), meg van az akksinak egy belső ellenállása, ami ugye feszültség osztóként működik és természetesen ez is csak lefele veszi a kapocsfeszültséget.
ha merülőben van már nagyon az akksi és ráindítasz a masinára azért hallod csattogni a relét (ismerős lehet ez a hang :) ) , mert leesik annyira a kapocsfeszültség hogy a relé nem is tud behúzva maradni.
foglamam sincsen miért kellett aggresszíven leiskolázni a másikat, mikor éppenséggel Te vagy aki féligazságot írt.
rendben hogy egy akksira 100 AH van írva, de ez legföljebb nagyvonalakban és csak "papíron" jelenti azt hogy 10 ampert ad 10 órán át, vagy 100 ameprt 1 órán át. az akksi nem ideális kapacitor.
félreértés ne essék, a hegesztókábel tökéletesen megfelel,
de a metódus amivel eljutottál hozzá valahol a tudatlanság optimizmusa és a gányolás közti félúton található. ami még mindíg nem lenne baj, mert rávilágítottak hogy beza téves az útvonalad, tanulni belőle meg nem szégyen. aggresszívan letorkolni a másikat mert helyre teszi a téves feltételezéseket viszont gyalázatos, és igazán méltatlan a segítő szándékúval szemben.
akár azt is kérdezhetted volna hogy "mi folyik itt gyöngyösön" :)
Az osztóműben található koronás anyát mennyire kellene meghúzni? Mosta ez a bordás hüvely kardánt rángatva lötyög, gondolom az új szimeringnek sem tesz jót.Amúgy szétszereléskor simán kézzel letekertem.
Válasz #31462. hozzászólásra
Nem szeretnélek én téged oktatni, valószínűleg jobban értesz az elektromos- villamossági dolgokhoz mint én.
Egy két olyan dolgot írtál azonban, amire egy autóvillamossághoz kicsit is értő ember felkapja fejét. (már ne haragudj ezért)
Szép Napot!
Válasz #31459. hozzászólásra
Annak idején úgy kezdték az atóvill gyakorlati oktatását, hogy több száz indítómotort kellet felújítani és próbapadon ellenőrizni.
Plusz ezután még tantárgyam volt a fősulin, autógépész a szakon az általános villamosságtan és két félévben az autóvillamosságról is számot kellet adni.
Az önindító amúgy egyenáramú főáramkörű motor,ha állóra fékezed,és úgy kapcsolod feszültségre,gyakorlatilag zárlatba kapcsolod!Észlény!Persze,hogy nagy áramokat fog felvenni!
"Az akkumulátor címkéjén lévő feliratok és jelentésük:
Egy gépjárműindító akkumulátor címkéjén (adattábláján) megtalálható:
a gyártó neve, az akkumulátor típusa (pl. PERION 2000 A2262), fajtajelölése (pl. abszolút gondozásmentes, hibrid rendszerű, kalciumos ólomötvözettel gyártott) és főbb elektromos paraméterei, pl. 12 V, 62 Ah. 420 A (MSZ) 550 A, (SAE) valamint a termék egységes termékazonosító kódja (ETK) a pontos és félreérthetetlen azonosítás céljából.
Itt a 12 V az akkumulátor névleges kapocsfeszültsége, a 62 Ah a 20 órára vonatkoztatott tárolóképesség, a 420 A (MSZ) és 550 A (SAE) pedig az MSZ, illetve az SAE szabvány szerinti hidegindító áramértéket jelöli. "
- Hidegindító képesség, hidegindítási áram, hidegindítási amperszám, hidegstart-áramérték. (CCA-Cold Cranking Amps)
A gépjárműindító akkumulátort -l8 °C-os hidegben, a típusára megadott értékű terhelöárammal kisütve:
- DIN szabvány szerint: a 30. másodpercben a kapocsfeszültség nem eshet cellánként 1.5 V (12 V-os telepnél 9 V) és a 150. másodpercben cellánként 1 V (12 V-os telepnél 6 V) alá.
- MSZ (IEC) szabvány szerint: a 60. másodpercben a feszültség nem eshet cellánként 1,4 V (12 V-os telepnél 8.4 V) alá.
- SAE amerikai szabvány szerint: a 70. másodpercben a feszültség nem eshet cellánként I,2 V (12 V-os telepnél 7.2 V) alá.
A fentiekből belátható, hogy miért van nagyobb hidegindítási áramérték feltüntetve az amerikai típusok címkéin, mint az azonos edényméretű európaiakén.
A DIN szabvány szerint megjelölt akkumulátorokon pl. az Ah-ban megadott tárolóképesség mellett a hidegindítási áramot a következőképpen adják meg: 72 Ah/430 A. Egyéb megjelöléseknél a szabványra többnyire zárójelben utalnak.
Talán neked is valami villamos-ipari szakvégzettséged van? Szerintem amihez nem értesz ne szólj bele!Én se szólók bele a mechanikus,hidraulikus és egyéb témájú dolgokba,mivel nem értek hozzá!Mindenki maradjon a saját kaptafájánál!
" 1 perc alat ennek az értéknek a 60 szorosát tudja ami 6000Amper"
A maximális amper rá van írva az akkumulátorra. Például 12V ; 170Ah; 1000A
Az önindító maximális áramfelvételét úgy lehet megnézni, hogy próbapadon állóra van fékezve és akkor mutatja az ampermérő tényleges ampert.
Nem biztos,hogy az önindítóval van baj,lehet az indító reléd fingott ki.Töltsd fel az akksi(ka)t,és indísd be kézzel,egy darab vastag vezetékkel zárd össze az önindítón a nagy vastag kábelt ami az akksiról jön és a behúzó mágnest,ha így sem indul akkor gáz van,ha indul nem az önindító a rossz.
Kis segítség az akksi és önindító bajokhoz! A kis önindító alatt itt gondolom az áttételest értjük.Annak a teljesítménye 2,7kW azaz 2700W(att)!Egy egyszerű képlettel kiszámítható,hogy mi is az áramfelvétele,ami így néz ki: P=UxI (egyenáramnál) ahol P teljesítmény Wattban,U feszültség Voltban és I áramerősség Amperban.A képletet átrendezve I=P/U tehát 2700W osztva 12Volt-al (mert ugye akksiról indítunk) ami 225Amper áramerősséget ad.Tehát ennyi az önindító pillanatnyi áramfelvétele.Akksinál az Ah (Amperóra) azt takarja,hogy az akksi egy órán át hány amper áramot tud nekünk adni.Pl. a 100Ah-ás akksi 60percig tud 100Ampert ami azt jelenti,hogy 1 perc alat ennek az értéknek a 60 szorosát tudja ami 6000Amper,szerintem ez bőven el tudja tekerni az önindítót.A kábel méretezése és fajtája.Én mindenképpen a gumi hegesztőkábelt javasolnám,mivel nagyon hajlékony,réz a vezetőere és ellenálló az olajjal gázolajjal szemben is.Típusjele H01N2-D és az 50mm2-es keresztmetszetűt javasolnám /ára:2000-2500Ft/m attól függően,hogy hol veszi az ember/,ami 210-230Amper-t vígan elbír. ennél kisebb keresztmetszetet én nem javasolnék.
A rugós feszítő már nem tud rendesen átbillenni azért ugrik vissza,tekerd vissza ahol volt és a rugó csavarján húzz 2 teljes fordulatot ha még mindig csúszik utána már csak 1 fordulatonként húzz mert ha túl sokat húzol egyszerre lehet megint nem fog átbillenni. Nekem már dupla rugó van benne mert a gyári már elfáradt így a 2.5 m talajmarót is elbírja csúszás nélkül.Lényeg mindig tudd hogy mennyit állítottál el rajta és ha mégrosszabb vissza tudd állítani.
Nem biztos, lehet, hogy túl sokat az csavartál a fékszalag állító csavarján.
Állítsd be a fékszalagokat előírás szerint.
Tedd közép állásba a TLT kapcsoló karját. TLT tengelyt ilyenkor kézzel lehet forgatni. Ezután szorítsd be a csavarokat és csak annyit engedj ki, hogy pont kézzel lehessen forgatni.
Válasz #31444. hozzászólásra
Akkor a kapcsoló nem kapcsolja be rendesen a szalagot nem feszíti meg ahogy kell és azért csúszik meg?A kontra anya fellazítása után kellene a csavaron beljebb hajtani? A rugó erő az mit befolyásol menyire feszítse meg a szalagot? Kikapcsolt állapotban csináljam?
Hali!
Ma állítottam a kardán hajtó fékszalagon két fordulatot tekertem beljebb rajta mert már néha megcsúszott főleg axiál permetezővel! De most meg ha bekapcsolom a kart vissza ki löki! Min kellene még állítani? A rugó erő csavaron kell ki jebb tekerni vagy mi lehet a baj?
Válasz #31438. hozzászólásra
Egy kopottabb önindító jelentősen megnöveli az áramfelvételt. Például perselyek kopottak.
Valamint próbapadon lehetne látni, hogy mennyi ténylegesen az önindító áramfelvétele és akkor lehetne pontosan aksit választani hozzá.
Az sem mindegy,hogy milyen közel van az aksi a motorhoz....l
Üdv.
A kuplungra egy tipp.
A csőtengelybe gumigyűrűt nem cseréltetek?
Mert ha oda egy kicsit vastagabb húsú gumigyűrűt teszel, akkor kinyomott kuplungnál is hajtja egy kicsit a nyomszerkezet a váltót.
Helló!
Hát télen álltalában pihen a gép!akkor egy 100asnak tekerni kell ha minden oké!? hétvégén megpróbálom az ARO 320D- be nemrég vettem új 100Ah-s akkut, majd azt beteszem megnézem mit csinál....kis önindító is új, már áramtalanítóról is húztam testet közvetlen az önindítóra!porlasztók is újak, az adagoló is most volt adagolósnál...úgyhogy indulnia kellene, de nem akar :D lehet még nem akar dolgozni!
Válasz #31436. hozzászólásra
A generátornak,illetve a töltésnek 1000+1 baja lehet! Azt hogy konkrétan a tiednek mi baja,itt csak találgatni lehet!Majd egy villamosságszerelő megmondja hogy mit kell cserélni!
93602 hozzászólás
Válasz #31467. hozzászólásra
Akkor meg mi van,ha leesik a veréb a szilvafáról?Legalább -30 fok.A gyári 210ah 6Voltos akksi akkor is beinditotta az 50-es motort,na erröl ennyit.Az akku áramleadása a hömérséklet süllyedésével jelentösen csökken.Hidegben a motorolaj olyan mint a méz,fékezi az inditót,nö az áram, esik a feszültség kellöen.A 100Ah kb 500-600Ampert képes leadni.Az öninditó feszültsége 12Voltos rendszernél nem eshet 9Volt alá,mert különben csak nyekereg.Aki télen nem akar inditani elég a 100-as,aki akar annak 2x100 kell,ha nem akar nyekeregni...
Válasz #31482. hozzászólásra

Nyugati exportos gépeken volt ilyen ,néha még lehet látni ithoni hirdetésekben is!Keress róla videót a youtubon van fenn!
Válasz #31481. hozzászólásra
A .3-asoknak van külön egy kis kijelző a fordulat szám órába az mutatja a sebességet ha megy a traktor ha egy helybe áll akkor az ü.ó. -át mutatja!
Válasz #31482. hozzászólásra


Power shift cccp.
Tudja valaki hogy hogy müködik ez a váltó? Tekerős a vége
hali
mtz 1025.3-as van
a fordulatszámmérőt hogyan kell értelmezni,melyik sebességbe hány km/h-val megy a traktor?
Sziasztok!Van egy olyan problémám az index-el,hogy kirakom akármelyik irányba felvillan elalszik,felvillan elalszik!
Van egy kérdésem is:szerintetek melyik a jobb szervo szivattyú?1:http://webaruhaz.habi.hu/cikkek/reszletek/pag_cikkreszletek.aspx?CIKKID=11740 2:http://webaruhaz.habi.hu/termekek/1892/szervoszivattyu_ns14_mtz.html 3:http://www.mtz-traktor-alkatresz.hu/mtz+kormanymu/kormany+szivattyu+ns-14.html
Üdv kollégák ! Következő a jelenség. Mtz 820 szívó. Hengerfejezés után még mindig melegen ment a motor. ki lett pucolva a hűtő jó lett (tele iszappal)....közben mivel 4000 üz felett jár a vas. A porlasztók-adagoló el ment ellenőrzésre. Azóta már a második adagolós állított az adagolón. Kicsivel jobb lett. Indul kipörög , kevésbé füstöl de középtartományban még fel nem pörög feketén füstöl és bubogó hang a levegő szűrő felől folyamatosan. A szelephézagok jók. A (folytó szelep a torokban nyitva van..nem ragadt be ) Levegő rendszer tiszta. Az adagoló javítás előtt jó volt.
Válasz #31477. hozzászólásra
A nyomás a reduktorban az olaj fölött keletkezik, a hüvely alja meg benne van az olajban, így fel fogja nyomni a hüvely melletti résen
Válasz #31474. hozzászólásra
De ha el lenne kopva, sőt tételezzük fel hogy 1 mm hézag van köztük, sőt még o gyűrű sincs benne, akkor sem folyhat az olaj felfele.Ez számomra a paradoxon.Mert ha színig lenne olajjal akkor megérteném, hogy túlnyomás miatt folyik ki de még ha a beöntő csonkig is van töltve az olaj, onnan még kb 20-30cm a hüvely teteje.Mitől megy oda fel az olaj?Max levegőt kéne neki ott kinyomni, még ha túlnyomás keletkezne is a reduktorházban.
Válasz #31448. hozzászólásra
Szia!
" 1 perc alat ennek az értéknek a 60 szorosát tudja ami 6000Amper" -ezt nem tudom honnan vetted és még ragaszkodsz is hozzá.Ezt a kötekedő stílust meg add elő a sarki kocsmában de ne ITT. A legtöbben azért járnak ide ,hogy olyan problémákról és azok megoldásairól olvassanak amivel még nem találkoztak ,szóval a fő vezérlőelv egymás segítése és ebbe a kötekedés nagyon nem illik bele.Remélem nem sértődtél meg.
Válasz #31467. hozzászólásra
És itt a pont nálad
Válasz #31469. hozzászólásra
El van kopva a reduktorhüvely, és a peremes hüvely. Oda akkor lehet bármilyen gumigyűrűt tenni, akkor is engedni fog. Nekem ugyan ilyen, feltöltöm olajjal, és elég neki az is, ha csak rásüt a nap, és már okádja is az olajat. Csak annyi a bajom az egésszel, hogy nem merem kicserélni ezekre a szuper minőségű "eredeti Belorusz" alkatrészekre a régi, kopottakat.
Ezt megérteném, ha mindenkinek folyna az olaj.De ha gyárilag nincs szuszogó akkor nem is kell.Szerintem nálad csak azért nem folyik,mert megtömted zsírral.
Idő közben meglett a 82 gondja miért szitált be folyton, eltört a rugó. Kicseréltük és azóta megszűnt a szitálás.
Válasz #31469. hozzászólásra

Ezzel kínlódtam én is, nem is olyan régen beszéltünk róla. Az lett a megoldás, hogy kapott egy szuszogót a reduktorház, plusz megtömtem jól zsírral így sűrűbb lett az olaj. Azóta megszűnt a dolog.
Válasz #31469. hozzászólásra

Ezzel kínlódtam én is, nem is olyan régen beszéltünk róla. Az lett a megoldás, hogy kapott egy szuszogót a reduktorház, plusz megtömtem jól zsírral így sűrűbb lett az olaj. Azóta megszűnt a dolog.
Sziasztok, valaki magyarázza már el nekem, hogy a kerék reduktor házból hogy folyhat felfele az olaj a reduktorház hüvely gumigyűrűin keresztül, álló helyzetben?A házban kb 2 liter olaj van vagyis félig van.Még ha valahogy túlnyomás is lenne benne, akkor is csak a levegőnek kellene kijönni de nem az olajnak.Már mindent kicseréltem benne, szimeringet, o gyűrűket, de álló helyzetben is másnapra folyik belőle az olaj.És nem értem hogy tud feljutni lentről.
Válasz #31467. hozzászólásra
csak olvasom és nem értem h egy ilyen fórumban miért kell az embereknek összekapni...
Sajnálatos...
Válasz #31464. hozzászólásra
az ajánlásod, hogy hegesztő kábellel legyen bekötve teljesen jó. a mérete is jó. de ahopgy eljutottál a méretéhez, az valóban "rendhagyó".
a vellanymotor nem olyan mint egy ellenállás.
2.7 Kw addíg rendben is van, de ez a motor névleges teljesítménye, névleges terhelés és névleges kapocsfeszültség mellett.
terhelés alatt indítod eleve, az állóra fékezett mérési módszer amit a kolléga helyesen említ megmutatja az indítás pillanatában felvett maximális áramerősséget. Ez az ami minket érdekel is.
feleslegesen osztod a 2,7 Kw-t 12 voltal, ugyanis egy feltöltött akksi nem 12 voltot ad. terhelés mentesen többet, akkora teher alatt mint amit egy naagy hideg diesel motor indítása melett jelent neki az önindító meg kevesebbet.
nem beszélve arról, hogy van a kábelnek ellenállása amivel be van kötve (normális esetben ennek elhanyagolhatónak KELL lennie), meg van az akksinak egy belső ellenállása, ami ugye feszültség osztóként működik és természetesen ez is csak lefele veszi a kapocsfeszültséget.
ha merülőben van már nagyon az akksi és ráindítasz a masinára azért hallod csattogni a relét (ismerős lehet ez a hang :) ) , mert leesik annyira a kapocsfeszültség hogy a relé nem is tud behúzva maradni.
foglamam sincsen miért kellett aggresszíven leiskolázni a másikat, mikor éppenséggel Te vagy aki féligazságot írt.
rendben hogy egy akksira 100 AH van írva, de ez legföljebb nagyvonalakban és csak "papíron" jelenti azt hogy 10 ampert ad 10 órán át, vagy 100 ameprt 1 órán át. az akksi nem ideális kapacitor.
félreértés ne essék, a hegesztókábel tökéletesen megfelel,
de a metódus amivel eljutottál hozzá valahol a tudatlanság optimizmusa és a gányolás közti félúton található. ami még mindíg nem lenne baj, mert rávilágítottak hogy beza téves az útvonalad, tanulni belőle meg nem szégyen. aggresszívan letorkolni a másikat mert helyre teszi a téves feltételezéseket viszont gyalázatos, és igazán méltatlan a segítő szándékúval szemben.
akár azt is kérdezhetted volna hogy "mi folyik itt gyöngyösön" :)
Válasz #31182. hozzászólásra
Nyomástartószelepet cseréld ki
Sziasztok!
Az osztóműben található koronás anyát mennyire kellene meghúzni? Mosta ez a bordás hüvely kardánt rángatva lötyög, gondolom az új szimeringnek sem tesz jót.Amúgy szétszereléskor simán kézzel letekertem.
Válasz #31463. hozzászólásra
Részemről téma off!
Válasz #31462. hozzászólásra
Nem szeretnélek én téged oktatni, valószínűleg jobban értesz az elektromos- villamossági dolgokhoz mint én.
Egy két olyan dolgot írtál azonban, amire egy autóvillamossághoz kicsit is értő ember felkapja fejét. (már ne haragudj ezért)
Szép Napot!
Válasz #31460. hozzászólásra
én csak egy egyszerű technikus vagyok,én nem jártam fősulira,mint te!hallgatom az okosságot!
Nos?
Válasz #31460. hozzászólásra



Akkor hallgatlak mester
Válasz #31459. hozzászólásra
Annak idején úgy kezdték az atóvill gyakorlati oktatását, hogy több száz indítómotort kellet felújítani és próbapadon ellenőrizni.
Plusz ezután még tantárgyam volt a fősulin, autógépész a szakon az általános villamosságtan és két félévben az autóvillamosságról is számot kellet adni.
Válasz #31458. hozzászólásra

Akkor mesélj kicsit az egyenáramú soros motorról vagy legyen inkább a söntmotor?
Válasz #31457. hozzászólásra
Autóvill szerelő műszerész végzettségem.
Válasz #31455. hozzászólásra

Egyenáramú főáramkörű motor ez most feladta a leckét,mi?
Válasz #31453. hozzászólásra

Saját kútfőből dolgozz,ne a gúglit másold!
Válasz #31451. hozzászólásra
Persze,hogy nagy áramokat fog felvenni!
Az önindító amúgy egyenáramú főáramkörű motor,ha állóra fékezed,és úgy kapcsolod feszültségre,gyakorlatilag zárlatba kapcsolod!Észlény!
Válasz #31451. hozzászólásra
"Az akkumulátor címkéjén lévő feliratok és jelentésük:
Egy gépjárműindító akkumulátor címkéjén (adattábláján) megtalálható:
a gyártó neve, az akkumulátor típusa (pl. PERION 2000 A2262), fajtajelölése (pl. abszolút gondozásmentes, hibrid rendszerű, kalciumos ólomötvözettel gyártott) és főbb elektromos paraméterei, pl. 12 V, 62 Ah. 420 A (MSZ) 550 A, (SAE) valamint a termék egységes termékazonosító kódja (ETK) a pontos és félreérthetetlen azonosítás céljából.
Itt a 12 V az akkumulátor névleges kapocsfeszültsége, a 62 Ah a 20 órára vonatkoztatott tárolóképesség, a 420 A (MSZ) és 550 A (SAE) pedig az MSZ, illetve az SAE szabvány szerinti hidegindító áramértéket jelöli. "
- Hidegindító képesség, hidegindítási áram, hidegindítási amperszám, hidegstart-áramérték. (CCA-Cold Cranking Amps)
A gépjárműindító akkumulátort -l8 °C-os hidegben, a típusára megadott értékű terhelöárammal kisütve:
- DIN szabvány szerint: a 30. másodpercben a kapocsfeszültség nem eshet cellánként 1.5 V (12 V-os telepnél 9 V) és a 150. másodpercben cellánként 1 V (12 V-os telepnél 6 V) alá.
- MSZ (IEC) szabvány szerint: a 60. másodpercben a feszültség nem eshet cellánként 1,4 V (12 V-os telepnél 8.4 V) alá.
- SAE amerikai szabvány szerint: a 70. másodpercben a feszültség nem eshet cellánként I,2 V (12 V-os telepnél 7.2 V) alá.
A fentiekből belátható, hogy miért van nagyobb hidegindítási áramérték feltüntetve az amerikai típusok címkéin, mint az azonos edényméretű európaiakén.
A DIN szabvány szerint megjelölt akkumulátorokon pl. az Ah-ban megadott tárolóképesség mellett a hidegindítási áramot a következőképpen adják meg: 72 Ah/430 A. Egyéb megjelöléseknél a szabványra többnyire zárójelben utalnak.
Válasz #31451. hozzászólásra
Szerintem amihez nem értesz ne szólj bele!Én se szólók bele a mechanikus,hidraulikus és egyéb témájú dolgokba,mivel nem értek hozzá!Mindenki maradjon a saját kaptafájánál!
Talán neked is valami villamos-ipari szakvégzettséged van?
Válasz #31448. hozzászólásra


" 1 perc alat ennek az értéknek a 60 szorosát tudja ami 6000Amper"
A maximális amper rá van írva az akkumulátorra. Például 12V ; 170Ah; 1000A
Az önindító maximális áramfelvételét úgy lehet megnézni, hogy próbapadon állóra van fékezve és akkor mutatja az ampermérő tényleges ampert.
Válasz #31436. hozzászólásra
Milyen generátorod van?
Válasz #31442. hozzászólásra
Nem biztos,hogy az önindítóval van baj,lehet az indító reléd fingott ki.Töltsd fel az akksi(ka)t,és indísd be kézzel,egy darab vastag vezetékkel zárd össze az önindítón a nagy vastag kábelt ami az akksiról jön és a behúzó mágnest,ha így sem indul akkor gáz van,ha indul nem az önindító a rossz.
Kis segítség az akksi és önindító bajokhoz!
A kis önindító alatt itt gondolom az áttételest értjük.Annak a teljesítménye 2,7kW azaz 2700W(att)!Egy egyszerű képlettel kiszámítható,hogy mi is az áramfelvétele,ami így néz ki: P=UxI (egyenáramnál) ahol P teljesítmény Wattban,U feszültség Voltban és I áramerősség Amperban.A képletet átrendezve I=P/U tehát 2700W osztva 12Volt-al (mert ugye akksiról indítunk) ami 225Amper áramerősséget ad.Tehát ennyi az önindító pillanatnyi áramfelvétele.Akksinál az Ah (Amperóra) azt takarja,hogy az akksi egy órán át hány amper áramot tud nekünk adni.Pl. a 100Ah-ás akksi 60percig tud 100Ampert ami azt jelenti,hogy 1 perc alat ennek az értéknek a 60 szorosát tudja ami 6000Amper,szerintem ez bőven el tudja tekerni az önindítót.A kábel méretezése és fajtája.Én mindenképpen a gumi hegesztőkábelt javasolnám,mivel nagyon hajlékony,réz a vezetőere és ellenálló az olajjal gázolajjal szemben is.Típusjele H01N2-D és az 50mm2-es keresztmetszetűt javasolnám /ára:2000-2500Ft/m attól függően,hogy hol veszi az ember/,ami 210-230Amper-t vígan elbír.
ennél kisebb keresztmetszetet én nem javasolnék.
Válasz #31445. hozzászólásra

A rugós feszítő már nem tud rendesen átbillenni azért ugrik vissza,tekerd vissza ahol volt és a rugó csavarján húzz 2 teljes fordulatot ha még mindig csúszik utána már csak 1 fordulatonként húzz mert ha túl sokat húzol egyszerre lehet megint nem fog átbillenni. Nekem már dupla rugó van benne mert a gyári már elfáradt így a 2.5 m talajmarót is elbírja csúszás nélkül.Lényeg mindig tudd hogy mennyit állítottál el rajta és ha mégrosszabb vissza tudd állítani.
Válasz #31445. hozzászólásra

Nem biztos, lehet, hogy túl sokat az csavartál a fékszalag állító csavarján.
Állítsd be a fékszalagokat előírás szerint.
Tedd közép állásba a TLT kapcsoló karját. TLT tengelyt ilyenkor kézzel lehet forgatni. Ezután szorítsd be a csavarokat és csak annyit engedj ki, hogy pont kézzel lehessen forgatni.
Válasz #31444. hozzászólásra

Akkor a kapcsoló nem kapcsolja be rendesen a szalagot nem feszíti meg ahogy kell és azért csúszik meg?A kontra anya fellazítása után kellene a csavaron beljebb hajtani? A rugó erő az mit befolyásol menyire feszítse meg a szalagot? Kikapcsolt állapotban csináljam?
Válasz #31443. hozzászólásra

Tekerd vissza ahol volt mert a rugó már így nem tud átbillenni , csak a rugón feszíts!
Hali!
Ma állítottam a kardán hajtó fékszalagon két fordulatot tekertem beljebb rajta mert már néha megcsúszott főleg axiál permetezővel! De most meg ha bekapcsolom a kart vissza ki löki! Min kellene még állítani? A rugó erő csavaron kell ki jebb tekerni vagy mi lehet a baj?
Válasz #31441. hozzászólásra
helló!
Hát az önindító új,kb 5ször indította be eddig a gépet!50es kisfülkés, 80as motorral, és ugye az ülés alatt van az aksi!
Válasz #31438. hozzászólásra
Egy kopottabb önindító jelentősen megnöveli az áramfelvételt. Például perselyek kopottak.
Valamint próbapadon lehetne látni, hogy mennyi ténylegesen az önindító áramfelvétele és akkor lehetne pontosan aksit választani hozzá.
Az sem mindegy,hogy milyen közel van az aksi a motorhoz....l
Válasz #31439. hozzászólásra
Helló!
Ugyanazt a gumigyűrűt raktam vissza mert nem volt kopott!
Kb. A javítás után 1 hónappal kezdte ezt csinálni.
És csak melegen.
Válasz #31436. hozzászólásra
Üdv.
A kuplungra egy tipp.
A csőtengelybe gumigyűrűt nem cseréltetek?
Mert ha oda egy kicsit vastagabb húsú gumigyűrűt teszel, akkor kinyomott kuplungnál is hajtja egy kicsit a nyomszerkezet a váltót.
Válasz #31434. hozzászólásra
Helló!
Hát télen álltalában pihen a gép!akkor egy 100asnak tekerni kell ha minden oké!? hétvégén megpróbálom az ARO 320D- be nemrég vettem új 100Ah-s akkut, majd azt beteszem megnézem mit csinál....kis önindító is új, már áramtalanítóról is húztam testet közvetlen az önindítóra!porlasztók is újak, az adagoló is most volt adagolósnál...úgyhogy indulnia kellene, de nem akar :D lehet még nem akar dolgozni!
Válasz #31436. hozzászólásra
A generátornak,illetve a töltésnek 1000+1 baja lehet! Azt hogy konkrétan a tiednek mi baja,itt csak találgatni lehet!Majd egy villamosságszerelő megmondja hogy mit kell cserélni!