Annyira nem vészes. Én már iktattam is ki és építettem is be igaz kis fülkés 50-esekbe. A munkahengerhez vezető csövek kivételével tudtommal nincs különösebb eltérés a két típus között. ja, a 80-as szivattyú nagyobb teljesítményű esetünkben viszont ez most lényegtelen.
Ha kéred tudok feltenni ide képeket mindkét verzióról.
igen, csöveket kell lekötni, munkahengert meg közvetlen a tömbre.
röfik, ezek a szivattyúk ilyenek. mind.
bármikor fojga magát, aztán ha szétszeded a rotoroknál látsz majd 2 vese alakú baszkuranciát. na azok megrepednek, egy pici darabka abból bemegy a rotorhoz, aztán szivattyúnak annyi.
3 év nagyon sok idő :D
amikor teszel fel másikat, akkor mielőtt bármit tennél még a boltba bontsad ki. vedd le a takarócuccot onnan ahol az olajcsövek mennek rá. nézzél bele.
ha sorjás a furat mint az állat kérjél helyből másikat.
otthon mielőtt feltennéd, fogjad be satuba.
öntsél bele olajat, bemenő oldal nézzen felfele. járasd meg kézzel (villáskulccsal) ha netán nem voltak jók a gyárban (megesik) akkor fog kijönni még belőle szemét.
hátuljáról amikor evvel végeztél egyesével vedd ki a csavarokat, menetragasztót neki, és úgy tedd vissza. Egyszerre csak 1 et, egymással szembelevőkkel csináld. jó faszájosan húzzad meg, de figyelj mert aluminimumos, nehogy megszakadjon. Régi szivattyún kísérletezz mit visel el. fel úgy rakjad a szivattyút, hogy ahova felmegy azt csiszoló vászonnal dörzsöld tisztára, nyomjál rá abból a veres motortümítő pasztából egy vékony réteget. erre megy egy klingerit réteg, amire megen megy egy ilyen veres trutymó réteg.
kicsit hadd húzzon meg a tömítő, akkor leszen frankó.
felteszed a szivattyút, elsőnek a rámanő csöveket csavarozd rá.
a szivattyú csavarjait csak kapasd fel hogy álljon valahogy.
a csöveknél is ugyanez a tömítéses játék megy.
ha nagyon jót akarsz magadnak akkor a szivattyú és a tömb közti fém csövet kiváltos egyúttal tömlőre. jövőben sokkal könyebb az élet, és nem fog folyatni ott akkor már soha.
ha meghúztál mindent, akkor lehet a szivattyút fogó csavarokat is, istenesen oda kell tépni.
ameddig evvel szórakozol, eressz le egy keveset a hidraulika olajból.
tegyed be a mélyhűtőbe, hamar ki fog derülni hogy vizes e.
a szuszogóba iván nem tett deszikátort, így val.szeg az lessz.
kavitációs hatás szokja még megenni a szivattyút, meg a tömböt is.
ha ez így van, nem kell okoskodni olaj csere.
hidraulia szűrőt is cseréld ki, akkor is ha nem koszos vagy nem vizes az olajad.
első olyan nap végén amikor van is használva a hidraulika, és be is meelgszik még meleg állapotában a csöveknek, meg a szivattyú tartó csavarjainak húzzál utánna. nem kell sajnálni, csak olyan ivánosan.
mondanom nem kell, bárhol áteresz csavar van meg rézkarika azt simára kellesz óvatosan csiszolni, lángon kimelegíteni és hirtelen hűteni.
van aki vízben hűti, és mélyhűtőből kivett olajban szoktam.
mennél hirtelenebben hűtöd le annál jobb.
de ne csak beledobjad, hanem mozgassad benne, akkor fog klafán hűlni.
ha mindent jól csinálsz, akkor elégsokáig jó lessz, és télen se fog olyan "lusta" lenni első pár emelésnél. általában az azért szokott lenni mert vizes az olaj aztán nem annyira szereti a dolgot.
hidraulika olaj mondanom sem kell felejtős ha ivánról van szó, sima motorolaj az bőségesen megteszi. azt szereti.
Még nem volt szerencsém hozzá,de ami csövek mennek bele a vezértömbtöl kiiktatni,a munkahenger felé menö csöveket a vezértömbre kötni.Majd komolyabb szakik fent lesznek megmondják a tuttit.
Mtz 550-esnél teljesen jol müködö hidrolika.Aztán hipp-hopp szétreccsent a szivattyu.Mi okozhatta?vezértömbbe szelep rendbe voltak.Kicseréltem most mükszik ujjra.Csak nehogy megismétlödjön.Kb 3éve lehetett fenn a szivattyu.
kúpos szelepre nemigen gyanakodnék.
első körben kiiktatnám az antiszlippet úgy ahogy van.
onnantól, ha járó motornál is visszaejt, akkor megkell nézni a munkahengert,
ha az rendben akkor a tömböt ahogyan van eldobnám.
ha meg antiszlip nélkül nem enged vissza, akkor simaliba hogy hol a gond forrása.
ha van más gép amin jó a hidraulika, és véletlen tömlőt is tudsz szerezni megpróbálhatod kiszerelés nélkül rádugni, csak tömlővel. megsasolni hogy visszaenged e teher alatt. emelj fel vele egy ekét mondjuk.
gyorsan ki lehet vele zárni a munkahenger karmantyú gondot.
Most olvastam újra. Tehát leállított motornál enged vissza csak, ezek szerint járó motornál fixen tartja az eszközt?!
Így már bonyolultabb a dolog lehet az antislip, a tömb azon belül is a kúpos (nyakas) szelep hibája, de nagy valószínűséggel nem az említett olajfolyás az oka.
Válasz #32576. hozzászólásra
Ott csak a gömbcsapok ó gyűrűi kopottak azért ereszti az olajat, attól nem enged le a hidraulikád.
Látom van antislipped, nem tudom szoktad e használni, hidroakkuja megvan e, mert ha azzal van gond vagy nem a megfelelő állásba van (semleges/kikapcsolt illetve lezárt) attól is leengedhet.
Nem tudom nem ismerem az előzményeket, viszont ha még nem lett volna én először munkahenger karmantyúzással kezdeném minden mást csak azután ha az nem hoz eredményt.
Rahoker-től származik eddig meg voltam vele elégedve.
Gabesz2:lapát nem törött le csak vmitől meg görbült,lehet,hogy ágaskodott egy kicsit és mozoghatott annyit a hűtő hogy elérje a ventillátor és belekaphatott,de szerintem ha így is volt a lapátnak nem kellett volna meg görbülnie.A kocsit leakasztottam az úton csak jött egy másiktraktoros és odébb kellett húzni,utána betoltam a kocsit ehy diófa alá annyira hogy az egyik ága ott volt a traktor elejénél,de ha az görbitette volna meg akkor rögtön ki lyukadt volna és még utána hűztam a tuskót,ahogy kijött a tusko benyomtam a kuplungot meg a féket és utána csattant.
Na ismét van időm így folytatom a javítgatást....mtz 80 kisfülkésről van szó.Hiba még mindig ugyan az ha leáll a motor leenged a hidraulika...de most fedeztem fel hogy ahol csatlakozik a kar ott elég szépen folyik az olaj....lehet hogy elkopott bent vmi és így elveszti a nyomást? bal szélső csavarnál folyik.....
Nemigazán tudok rá mit mondani. Én még nem láttam ferdén mart fogaskereket, de minden elképzelhető.Ha mégis van ilyen, azt könnyen ki lehet szúrni, mert a fog nem párhuzamos a tengellyel. Ha ez nem is látszik, de lehet mérni, illetve a fogak kopási képén is meg kell h. mutatkozzon, amit mégiscsak lehet látni. Jártunk már úgy, h. a villa reteszelő golyójának a hornyát kellett egy kicsit igazítani, mert már lekopott a sarka, és okozott már ilyet egy görbe tengely is. Bármi lehet a gond, látni kellene, és mérni. Így csak vaktában lövöldözünk, habár valaki így is bele találhat, de igazából a műszeres hibafeltárás többet ér.
Tolom az igét !!!!! Homlok rakós verzióra "ajánlott"-állítólag. Mivel azt kissé nehezményezik szét húzni. Dee van 1 nagy bibi vele....Ez megeszi még a lendkereket is. De addig bitang jó !!!!
Válasz #32562. hozzászólásra
Egyre figyelj oda, itt is valszeg eltörött a hűtőventilátor lapát és az baszta szét.
Egyszer úgy jártam, hogy két ventilátor lapát törött el és másodjára szúrta ki a hűtőt. Már reklamáltam a boltosnál, hogy szarok a ventilátor lapátok és törnek...
Majd ez egyik szaki (30 éves Tsz-es múlt) adta tippet, hogy a vízpumpa a rossz. Kicseréltem a vízpumpát és azóta nem volt ventilátor törés....
Válasz #32550. hozzászólásra
Szerintem a csattanás attól lehetett hogy nyomás alatt volt a hűtő és akkor b*szta ki!Sajnos ezt már nem lehet javittatni cserés! Mindig olyankor van gondja amikor menni kéne,van még bálázni való de ha minden igaz akkor holnap jön az új hűtő meg a ventillátor (igaz szerintem utángyártott mert fele annyi mint a gyári,de szántásnál tartotta a hőfokot!)Jah és ez a hűtő kb 5 hónapos volt!
Szép estét mindenkinek!Mtz kerámia kuplungtárcsáról van valakinek tapasztalata?Ma raktam vele össze először a kedvenc gépemet.Normális hozzászólóknak köszönöm!
Az lenne a kérdésem ,mivel az 550esen 4010-es kcr van sokat ment negyed gázon és most már elkezdte a kipufógon fujni az olajat és folyik le a blokk oldalán is elől és hátul a kipufogó tömítésnél.A hüvelyezés biztos, nem tudom a főtengellyel kéne-e foglalkozni mivel az olajnyomás jó,Ja gondolom a motor 80-as,most nézek utána az áraknak és közlöm a tulajjal, a motor kivételhez nincsen időm és emelőm se .Remélem a hüvelyezéssel és a hengerfej javítással megszünik a baj.Várom hozzászolásaitokat ,tanácsaitokat jövö héten szét kéne dönteni.Előre is köszönöm. Zsolt
Ez szerintem direktbe megy az ampermérőhöz. Az ampermérő csavarjait, saruit ellenőrizd!!!!
Ha minden kötél szakad és nem akarsz villamosságist keresni, vigyél egy direkt szálat az indító kapcsolótól az önindítóig. (az alsó vékony 50-es)
Van a fülkét összekötő sokpólusú csatlakozó el van oxidállódva.
itt a feszültség az oxid miatt lecsökken így nem tud meghúzni a mágnes tekercs és csak kattog. viszont ha kívülről összezárják azonnal indúl.
kijavítás: elindulúnk visszafele a mágnestekercs vezérlőszálától és mikor elérjük a sokpólusú csatlakozót, akkor levágjuk ezt a szálat és a másik oldalon a vele szemben lévő párját megkeressük és egy komolyabb vezetékkel összekötjük.
én legutóljára 6-os sarut préseltem rá és egy 6-os csavarral kötöttem össze.
itt megjegyezném ez a csatlakozó felelős a tompított lámpa csap éppen pislákol, vagy egyáltalán nem világít hibajelenségért is.
Valaki tudja értelmezni melyik az a fülkét összekötő sokpólusú csatlakozó? Mert nekem is valamikor csak kattog de kintről mindig indít rendesen ha összezárom!
Hali!
A képen mutatott vezetéknek a másik végét hová kell kötni? Mert ha az van tényleg eloxidálódva a csatlakozónál azért nem indít mindig akkor ez a vezeték helyett kívülről húzok be egy másikat!
sziasztok! 820.2 es traktoron a bal első guminak a külső fele kétszer annyira elvan kopva mint a belső fele. Most ahogy lemostam egyszerre feltünt. Ez 2 hét alatt kb, gabonát hordtunk vele és elötte nem kopott igy a gumi egyenletesen kopott ugyanugy mint a két felével. Mi lehet ennek az oka?
Sziasztok!Tegnap amíg aratták a zabunkat a föld végén volt egypár tuskó,vittem is magammal ásót meg drótkötelet mondom pár perc aztán kint lesz az összes.Megástam az elsőt ráakasztottam be 4-be nem is igen rúgott a kerék m ár kint is volt,közben a kombájnos fogott egy akkora medvét,hogy alig bírták kiszedni amíg ők küszködtek a macival én ástam tovább a tuskót arra is ráakasztottam megveszítettem a kötelet már kint volt a tuskó amikor egyszer csak csattanik valami akkorát mint az állat jön oda fater,hogy mi van?Mondom neki nem tudom,nézegeti a gépet hát folyott a hűtőből a víz kb fél perc alatt az összes elfolyott,leállítottam jobban megnéztük és elgörbítette a ventillátor lapátot, kb 1 km-re volt otthontól,hát valahogy majd haza kell menni kértem 20 liter vizet egy kannába azzal locsoltem a blokkot.Elindultunk hazafele húztam az mbp-t félig rakottan zabbal vonópaddal mert arra könyebb volt ráakasztani a kocsit 6-8-9 mentünk is elég rendesen elértünk olyan 350-40 méterre elkezd nyikorogni az ékszíjtárcsa megálltunk,láttuk,hogy elgörbült még 1 lapát úgy döntött fater,hogy vegyük le az ékszíjat ne,hogy még az is elszakadjon,végül nagy nehezen hazaértünk.Ez volt a tuskó átka!
Majd -20C fokban kiderül.Indít rendesen semmivel nincs szarabb hangja mint annak amit kölcsönkaptam ,Valószínű ez az első szénkefe garnitúra lehetett benne.Az apró különbség az az újhoz képest ,hogy így került 1700pénzbe a négy szénkefe plusz vettem 1garnitúra támasztórúgót pár forintért.Nálunk csak Agroker van ők csak Hitachi-t tartanak az 21800+fa azaz 27686Ft. Majd egy barátokmtól jön jóárasan új tartaléknak jó lesz
Ha szénkefék elkopnak, akkor általában a perselyek is kopnak.
Az a gond a kopott perselyekkel, hogy megnő az önindító áram felvétele és hidegindításnál ez problémát jelenthet. Ezt próbapadon, jól lehet látni és mérni.
Egy új önindítóval viszont jó pár évig nincs gond. (persze hozzáértő ember kezében, ismerek olyan embert, aki szinte évente szétéget egyet)
Új hozzászólás
válasz erre >> | #1. hozzászólás, Ákos87 küldte be 2014-07-26 18:21:38-kor | [TÖRÖL] | Felhasználó kitiltása: egy napra | egy hétre | egy hónapra
Üdvözlök Mindenkit!
Érdeklődni szeretnék, hogy esetleg valaki próbálkozott-e már azzal, hogy egy kicsit erősebbé tegye a "hagyományos" MTZ hidraulika rendszert. Ha igen milyen módszerekkel sikerült ezt elérni, pl.: milyen vezérműtömböt, illetve szivattyút tett bele, stb. Előre is köszönöm a válaszokat.
93600 hozzászólás
Létezik 82.0 (2001-es), hogy a mostani 2 akksis megoldást lecseréljem egy nagyra? Nem találtam még sajnos méretben megfelelő akksit ami beférne.
Válasz #32584. hozzászólásra

Szerinted hol van az antislip?
A kormány vagy az ülés alatt?
Válasz #32584. hozzászólásra
Annyira nem vészes. Én már iktattam is ki és építettem is be igaz kis fülkés 50-esekbe. A munkahengerhez vezető csövek kivételével tudtommal nincs különösebb eltérés a két típus között. ja, a 80-as szivattyú nagyobb teljesítményű esetünkben viszont ez most lényegtelen.
Ha kéred tudok feltenni ide képeket mindkét verzióról.
Válasz #32583. hozzászólásra
igen, csöveket kell lekötni, munkahengert meg közvetlen a tömbre.
röfik, ezek a szivattyúk ilyenek. mind.
bármikor fojga magát, aztán ha szétszeded a rotoroknál látsz majd 2 vese alakú baszkuranciát. na azok megrepednek, egy pici darabka abból bemegy a rotorhoz, aztán szivattyúnak annyi.
3 év nagyon sok idő :D
amikor teszel fel másikat, akkor mielőtt bármit tennél még a boltba bontsad ki. vedd le a takarócuccot onnan ahol az olajcsövek mennek rá. nézzél bele.
ha sorjás a furat mint az állat kérjél helyből másikat.
otthon mielőtt feltennéd, fogjad be satuba.
öntsél bele olajat, bemenő oldal nézzen felfele. járasd meg kézzel (villáskulccsal) ha netán nem voltak jók a gyárban (megesik) akkor fog kijönni még belőle szemét.
hátuljáról amikor evvel végeztél egyesével vedd ki a csavarokat, menetragasztót neki, és úgy tedd vissza. Egyszerre csak 1 et, egymással szembelevőkkel csináld. jó faszájosan húzzad meg, de figyelj mert aluminimumos, nehogy megszakadjon. Régi szivattyún kísérletezz mit visel el. fel úgy rakjad a szivattyút, hogy ahova felmegy azt csiszoló vászonnal dörzsöld tisztára, nyomjál rá abból a veres motortümítő pasztából egy vékony réteget. erre megy egy klingerit réteg, amire megen megy egy ilyen veres trutymó réteg.
kicsit hadd húzzon meg a tömítő, akkor leszen frankó.
felteszed a szivattyút, elsőnek a rámanő csöveket csavarozd rá.
a szivattyú csavarjait csak kapasd fel hogy álljon valahogy.
a csöveknél is ugyanez a tömítéses játék megy.
ha nagyon jót akarsz magadnak akkor a szivattyú és a tömb közti fém csövet kiváltos egyúttal tömlőre. jövőben sokkal könyebb az élet, és nem fog folyatni ott akkor már soha.
ha meghúztál mindent, akkor lehet a szivattyút fogó csavarokat is, istenesen oda kell tépni.
ameddig evvel szórakozol, eressz le egy keveset a hidraulika olajból.
tegyed be a mélyhűtőbe, hamar ki fog derülni hogy vizes e.
a szuszogóba iván nem tett deszikátort, így val.szeg az lessz.
kavitációs hatás szokja még megenni a szivattyút, meg a tömböt is.
ha ez így van, nem kell okoskodni olaj csere.
hidraulia szűrőt is cseréld ki, akkor is ha nem koszos vagy nem vizes az olajad.
első olyan nap végén amikor van is használva a hidraulika, és be is meelgszik még meleg állapotában a csöveknek, meg a szivattyú tartó csavarjainak húzzál utánna. nem kell sajnálni, csak olyan ivánosan.
mondanom nem kell, bárhol áteresz csavar van meg rézkarika azt simára kellesz óvatosan csiszolni, lángon kimelegíteni és hirtelen hűteni.
van aki vízben hűti, és mélyhűtőből kivett olajban szoktam.
mennél hirtelenebben hűtöd le annál jobb.
de ne csak beledobjad, hanem mozgassad benne, akkor fog klafán hűlni.
ha mindent jól csinálsz, akkor elégsokáig jó lessz, és télen se fog olyan "lusta" lenni első pár emelésnél. általában az azért szokott lenni mert vizes az olaj aztán nem annyira szereti a dolgot.
hidraulika olaj mondanom sem kell felejtős ha ivánról van szó, sima motorolaj az bőségesen megteszi. azt szereti.
Válasz #32584. hozzászólásra

Még nem volt szerencsém hozzá,de ami csövek mennek bele a vezértömbtöl kiiktatni,a munkahenger felé menö csöveket a vezértömbre kötni.Majd komolyabb szakik fent lesznek megmondják a tuttit.
Antislip kiiktatása mennyire bonyolult? Bocsi csak nemrég vettem a traktort és még nagyon tanuló cipőben vagyok műszakilag
Mtz 550-esnél teljesen jol müködö hidrolika.Aztán hipp-hopp szétreccsent a szivattyu.Mi okozhatta?vezértömbbe szelep rendbe voltak.Kicseréltem most mükszik ujjra.Csak nehogy megismétlödjön.Kb 3éve lehetett fenn a szivattyu.

Válasz #32581. hozzászólásra
kúpos szelepre nemigen gyanakodnék.
első körben kiiktatnám az antiszlippet úgy ahogy van.
onnantól, ha járó motornál is visszaejt, akkor megkell nézni a munkahengert,
ha az rendben akkor a tömböt ahogyan van eldobnám.
ha meg antiszlip nélkül nem enged vissza, akkor simaliba hogy hol a gond forrása.
ha van más gép amin jó a hidraulika, és véletlen tömlőt is tudsz szerezni megpróbálhatod kiszerelés nélkül rádugni, csak tömlővel. megsasolni hogy visszaenged e teher alatt. emelj fel vele egy ekét mondjuk.
gyorsan ki lehet vele zárni a munkahenger karmantyú gondot.
Igen járó motornál meg se moccan de amint leállítom leengedi
Válasz #32576. hozzászólásra
Most olvastam újra. Tehát leállított motornál enged vissza csak, ezek szerint járó motornál fixen tartja az eszközt?!
Így már bonyolultabb a dolog lehet az antislip, a tömb azon belül is a kúpos (nyakas) szelep hibája, de nagy valószínűséggel nem az említett olajfolyás az oka.
Válasz #32577. hozzászólásra
ahogy már mondták a vízpumpát cseréld, akkor is ha jónak tűnik olcsóbb mit egy hűtő!
Jó értem nem törött hanem elhajlott, de akkor is egy lehetséges okkal kevesebb.
Egyébként pocsék munkát végzett az a fránya lapát, sajnálom!
Válasz #32576. hozzászólásra
Ott csak a gömbcsapok ó gyűrűi kopottak azért ereszti az olajat, attól nem enged le a hidraulikád.
Látom van antislipped, nem tudom szoktad e használni, hidroakkuja megvan e, mert ha azzal van gond vagy nem a megfelelő állásba van (semleges/kikapcsolt illetve lezárt) attól is leengedhet.
Nem tudom nem ismerem az előzményeket, viszont ha még nem lett volna én először munkahenger karmantyúzással kezdeném minden mást csak azután ha az nem hoz eredményt.
Válasz #32564. hozzászólásra
Rahoker-től származik eddig meg voltam vele elégedve.
Gabesz2:lapát nem törött le csak vmitől meg görbült,lehet,hogy ágaskodott egy kicsit és mozoghatott annyit a hűtő hogy elérje a ventillátor és belekaphatott,de szerintem ha így is volt a lapátnak nem kellett volna meg görbülnie.A kocsit leakasztottam az úton csak jött egy másiktraktoros és odébb kellett húzni,utána betoltam a kocsit ehy diófa alá annyira hogy az egyik ága ott volt a traktor elejénél,de ha az görbitette volna meg akkor rögtön ki lyukadt volna és még utána hűztam a tuskót,ahogy kijött a tusko benyomtam a kuplungot meg a féket és utána csattant.
Na ismét van időm így folytatom a javítgatást....mtz 80 kisfülkésről van szó.Hiba még mindig ugyan az ha leáll a motor leenged a hidraulika...de most fedeztem fel hogy ahol csatlakozik a kar ott elég szépen folyik az olaj....lehet hogy elkopott bent vmi és így elveszti a nyomást?
bal szélső csavarnál folyik.....
Válasz #32572. hozzászólásra
Neki esek a napokba......Még a tengely is cserélve volt...valamint új a kulissza !
Válasz #32561. hozzászólásra
Nagyon jó ,de megeszi a lendkereket nyom lapot ,mert ugye a kerámia bitang kemény anyag !
Válasz #32571. hozzászólásra





Válasz #32569. hozzászólásra
Nemigazán tudok rá mit mondani. Én még nem láttam ferdén mart fogaskereket, de minden elképzelhető.Ha mégis van ilyen, azt könnyen ki lehet szúrni, mert a fog nem párhuzamos a tengellyel. Ha ez nem is látszik, de lehet mérni, illetve a fogak kopási képén is meg kell h. mutatkozzon, amit mégiscsak lehet látni. Jártunk már úgy, h. a villa reteszelő golyójának a hornyát kellett egy kicsit igazítani, mert már lekopott a sarka, és okozott már ilyet egy görbe tengely is. Bármi lehet a gond, látni kellene, és mérni. Így csak vaktában lövöldözünk, habár valaki így is bele találhat, de igazából a műszeres hibafeltárás többet ér.
Válasz #32565. hozzászólásra





Itt vagyok!!!
Már mint egy nem normális.
Válasz #32568. hozzászólásra
Nagyon szépen köszönöm,ésszel bánok vele,csak aki utoljára használta,nem érezte a gépet.Köszi mégegyszer!Rendes vagy!
Válasz #32565. hozzászólásra

Hohoooo kolléga.....Váltó sebesség kidobálós észrevételemre rá néznél kicsit lejjebb.
Válasz #32561. hozzászólásra
Tolom az igét !!!!! Homlok rakós verzióra "ajánlott"-állítólag. Mivel azt kissé nehezményezik szét húzni. Dee van 1 nagy bibi vele....Ez megeszi még a lendkereket is. De addig bitang jó !!!!
Válasz #32562. hozzászólásra
Egyre figyelj oda, itt is valszeg eltörött a hűtőventilátor lapát és az baszta szét.
Egyszer úgy jártam, hogy két ventilátor lapát törött el és másodjára szúrta ki a hűtőt. Már reklamáltam a boltosnál, hogy szarok a ventilátor lapátok és törnek...
Majd ez egyik szaki (30 éves Tsz-es múlt) adta tippet, hogy a vízpumpa a rossz. Kicseréltem a vízpumpát és azóta nem volt ventilátor törés....
Válasz #32565. hozzászólásra
Na látod!!!Te például a kérdésemre válaszoltál?????Ilyen válaszok nem érdekelnek,azokból van elég!!!!!!!!!
Válasz #32561. hozzászólásra






Ezek szerint itt vannak nemnormálisak is ??????
Válasz #32562. hozzászólásra
Honnan vetted a hűtőt?
Válasz #32562. hozzászólásra
Bakker.......
Válasz #32550. hozzászólásra


Mindig olyankor van gondja amikor menni kéne,van még bálázni való de ha minden igaz akkor holnap jön az új hűtő meg a ventillátor (igaz szerintem utángyártott mert fele annyi mint a gyári,de szántásnál tartotta a hőfokot!)Jah és ez a hűtő kb 5 hónapos volt!
Szerintem a csattanás attól lehetett hogy nyomás alatt volt a hűtő és akkor b*szta ki!Sajnos ezt már nem lehet javittatni cserés!
Szép estét mindenkinek!Mtz kerámia kuplungtárcsáról van valakinek tapasztalata?Ma raktam vele össze először a kedvenc gépemet.Normális hozzászólóknak köszönöm!
Válasz #32559. hozzászólásra

Jo helyen keresed a problémát hüvely,dugo,gyürü,hengerfely.Olajnyomás jo akkor a fötengely még birja.
Az lenne a kérdésem ,mivel az 550esen 4010-es kcr van sokat ment negyed gázon és most már elkezdte a kipufógon fujni az olajat és folyik le a blokk oldalán is elől és hátul a kipufogó tömítésnél.A hüvelyezés biztos, nem tudom a főtengellyel kéne-e foglalkozni mivel az olajnyomás jó,Ja gondolom a motor 80-as,most nézek utána az áraknak és közlöm a tulajjal, a motor kivételhez nincsen időm és emelőm se .Remélem a hüvelyezéssel és a hengerfej javítással megszünik a baj.Várom hozzászolásaitokat ,tanácsaitokat jövö héten szét kéne dönteni.Előre is köszönöm. Zsolt
Sziasztok! MTZ 82.0 tudja valaki hogy a gyújtáskapcsoló melyik lábára milyen színű saru megy?
Válasz #32556. hozzászólásra
A másik vezeték a piros szinű az a gyújtáskapcsolótól jön direktbe ahogy ma néztem!
Válasz #32555. hozzászólásra
Ez szerintem direktbe megy az ampermérőhöz. Az ampermérő csavarjait, saruit ellenőrizd!!!!
Ha minden kötél szakad és nem akarsz villamosságist keresni, vigyél egy direkt szálat az indító kapcsolótól az önindítóig. (az alsó vékony 50-es)
Van a fülkét összekötő sokpólusú csatlakozó el van oxidállódva.
itt a feszültség az oxid miatt lecsökken így nem tud meghúzni a mágnes tekercs és csak kattog. viszont ha kívülről összezárják azonnal indúl.
kijavítás: elindulúnk visszafele a mágnestekercs vezérlőszálától és mikor elérjük a sokpólusú csatlakozót, akkor levágjuk ezt a szálat és a másik oldalon a vele szemben lévő párját megkeressük és egy komolyabb vezetékkel összekötjük.
én legutóljára 6-os sarut préseltem rá és egy 6-os csavarral kötöttem össze.
itt megjegyezném ez a csatlakozó felelős a tompított lámpa csap éppen pislákol, vagy egyáltalán nem világít hibajelenségért is.
Valaki tudja értelmezni melyik az a fülkét összekötő sokpólusú csatlakozó? Mert nekem is valamikor csak kattog de kintről mindig indít rendesen ha összezárom!
Válasz #32552. hozzászólásra
Ampermérőhöz megy? Mert látod levettem úgy nem is indit nincs áram alatt az egész gép!
Válasz #32547. hozzászólásra
Figyelj arra, ha törik a ventilátor lapát, akkor az vízpumpa cserés lesz.
Válasz #32551. hozzászólásra
Az ampermérőhöz megy. Miért kell másik, max az az érintkezőket kell csiszolni vagy cserélni.
Hali!
A képen mutatott vezetéknek a másik végét hová kell kötni? Mert ha az van tényleg eloxidálódva a csatlakozónál azért nem indít mindig akkor ez a vezeték helyett kívülről húzok be egy másikat!
Válasz #32547. hozzászólásra
no rendben, de mi lett a hűtővel?
mi csattant ?
Válasz #32547. hozzászólásra

Szépen le offolta a hütöt.Cserés.
sziasztok! 820.2 es traktoron a bal első guminak a külső fele kétszer annyira elvan kopva mint a belső fele. Most ahogy lemostam egyszerre feltünt. Ez 2 hét alatt kb, gabonát hordtunk vele és elötte nem kopott igy a gumi egyenletesen kopott ugyanugy mint a két felével. Mi lehet ennek az oka?
Sziasztok!Tegnap amíg aratták a zabunkat a föld végén volt egypár tuskó,vittem is magammal ásót meg drótkötelet mondom pár perc aztán kint lesz az összes.Megástam az elsőt ráakasztottam be 4-be nem is igen rúgott a kerék m ár kint is volt,közben a kombájnos fogott egy akkora medvét,hogy alig bírták kiszedni amíg ők küszködtek a macival én ástam tovább a tuskót arra is ráakasztottam megveszítettem a kötelet már kint volt a tuskó amikor egyszer csak csattanik valami akkorát mint az állat jön oda fater,hogy mi van?Mondom neki nem tudom,nézegeti a gépet hát folyott a hűtőből a víz kb fél perc alatt az összes elfolyott,leállítottam jobban megnéztük és elgörbítette a ventillátor lapátot, kb 1 km-re volt otthontól,hát valahogy majd haza kell menni kértem 20 liter vizet egy kannába azzal locsoltem a blokkot.Elindultunk hazafele húztam az mbp-t félig rakottan zabbal vonópaddal mert arra könyebb volt ráakasztani a kocsit 6-8-9 mentünk is elég rendesen elértünk olyan 350-40 méterre elkezd nyikorogni az ékszíjtárcsa megálltunk,láttuk,hogy elgörbült még 1 lapát úgy döntött fater,hogy vegyük le az ékszíjat ne,hogy még az is elszakadjon,végül nagy nehezen hazaértünk.Ez volt a tuskó átka!



Válasz #32545. hozzászólásra

Majd -20C fokban kiderül.Indít rendesen semmivel nincs szarabb hangja mint annak amit kölcsönkaptam ,Valószínű ez az első szénkefe garnitúra lehetett benne.Az apró különbség az az újhoz képest ,hogy így került 1700pénzbe a négy szénkefe plusz vettem 1garnitúra támasztórúgót pár forintért.Nálunk csak Agroker van ők csak Hitachi-t tartanak az 21800+fa azaz 27686Ft. Majd egy barátokmtól jön jóárasan új tartaléknak jó lesz
Válasz #32538. hozzászólásra

Ha szénkefék elkopnak, akkor általában a perselyek is kopnak.
Az a gond a kopott perselyekkel, hogy megnő az önindító áram felvétele és hidegindításnál ez problémát jelenthet. Ezt próbapadon, jól lehet látni és mérni.
Egy új önindítóval viszont jó pár évig nincs gond. (persze hozzáértő ember kezében, ismerek olyan embert, aki szinte évente szétéget egyet)
Válasz #32543. hozzászólásra
Igen én úgy vettem ki az írásából hogy ki kerüli a sokpólusú csatit
Válasz #32542. hozzászólásra
Az a vezeték megy rá a relé-re is? Most akkor lényegegében a sokpólusú csatlakozót kerülnék ki azzal az egy vezetékkel ami a behuzómágnesre megy rá?
Válasz #32541. hozzászólásra
Műszerfalba megy bele alulról,le kell bontani az oldalfalakat és akkor meg látod
Válasz #32495. hozzászólásra
Hali!
Tudnál segiteni hogy azt a sokpólusú csatlakozót merre keressem? Műszerfalba valahol? (nagyműszerfalas)
Nyitotta: Ákos87 2014-07-26 18:21:36
Új hozzászólás
válasz erre >> | #1. hozzászólás, Ákos87 küldte be 2014-07-26 18:21:38-kor | [TÖRÖL] | Felhasználó kitiltása: egy napra | egy hétre | egy hónapra
Üdvözlök Mindenkit!
Érdeklődni szeretnék, hogy esetleg valaki próbálkozott-e már azzal, hogy egy kicsit erősebbé tegye a "hagyományos" MTZ hidraulika rendszert. Ha igen milyen módszerekkel sikerült ezt elérni, pl.: milyen vezérműtömböt, illetve szivattyút tett bele, stb. Előre is köszönöm a válaszokat.