Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.09 Ft USD 339.1 Ft CHF 426.26 Ft GBP 459.14 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93655 hozzászólás
#31055 röfik
2014-03-08 20:32:33

Igy kiment a fényezés 13 év alatt az oldala csak télen van fenn az szép bordo még.smile scared

#31054 Sanyee
2014-03-08 20:24:58

Válasz #31070. hozzászólásra

Test kábelból egy legyen nem kell azt túlbonyolítani. Egy búrán belül lekötöd a középső égőhöz, majd onnan egy kábellal hozzákötöd a többi lemez foglalathoz is. Ahol kell ott rákötsz a főkábelre 2 oldalvezetéket a megfelelő szálakra onnan viszed a lámpákhoz.


#31053 Gabesz2
2014-03-08 19:45:42

Válasz #31083. hozzászólásra
Szerencséd volt, hogy nem jött elő egy kontakt vagy test hiba, mert akkor csak nézted volnasmile thumbup

#31052 röfik
2014-03-08 18:56:47

Válasz #31079. hozzászólásra

Mindent átvizsgálunk majd hogy a legkevesebbet szopjunk vele.smile thumbupcool

Nincs profilkép
#31049 dagadtmadar
2014-03-08 15:38:25

Válasz #31082. hozzászólásra

0 villamossági tudással tavaly én is csináltam világítást a permetezőre. Nem volt eddig vele semmi probléma csak 20cm-el lehetett volna hosszabb a kábel mert munka közben a forgolódás miatt feszül a vezeték így ki kell húznom :D smile sweatdrop

Kis leleményesség kell hozzá és pofon egyszerű
én hátulról mentem előre.
először bekábeleztem a búrát jobb és balt külön majd összehoztam egy kábelre és a dugvillába bekötöttem ahogy a szabvány mutatja és kész is :)
segítség lehet ha megnézed a gép hátsó lámpájának a kábelezését.

#31048 Gabesz2
2014-03-08 11:36:01

Válasz #31072. hozzászólásra
Ha még soha nem kötöttél be ne állj neki mert nem fog sikerülni.
Keress egy villamossági szerelőt.
http://www.vonohorog.hu/Index/dugaljak

#31047 mtz1221
2014-03-08 11:05:45

Valaki tudja-e,hogy a kompreszor menyit fordul a motorhoz képestsmile confused

#31046 jaminka
2014-03-08 09:35:02

Sziasztok!Egy olyan kérésem lenne hogy akinek van panorámafülkés 80-as vagy 82-es,az lefényképezné nekem a fenti kapcsolókra,hogy milyen színű vezeték megy?Előre is köszi!

#31045 mtz1221
2014-03-07 22:26:51

Válasz #31077. hozzászólásra
Most jutott eszembe,pár éve az egyik haver szarakodod ilyen smile hammerszelepbeleesésel meg dadogásal.És neki az egyik szelepemelőszár volt elég jól megörbülve,és az néha beszorult vagy elvitte a szelephézagot

Nincs profilkép
#31044 boby978
2014-03-07 22:13:25

Honnan tudom hogy jo-e a nyomAs vezerszelep?emelni emel rendesen.azt a reteszelot lehet javitani?.

#31043 röfik
2014-03-07 22:02:43

Válasz #31076. hozzászólásra

Vezértömbben a tolattyu reteszelöje szarakodik sztem ha más jo nyomás vezérszelep jo?

Nincs profilkép
#31042 boby978
2014-03-07 21:35:19

Üdv.mtz 50 hidraulika karja ndm akar uszóban maradni.mi lehet a baja?

#31041 Jakabjóska
2014-03-07 21:29:28

Válasz #31074. hozzászólásra
Én is 5 szállal szoktam általában kötni. Viszont annyiból jobb, ha a helyzetjelző is külön van, hogy ha az egyik oldalon hiba van, akkor legalább a másik megmarad. Csak azért írtam neki, hogy kösse be a 7 szálat, mert tegnap még a dugvilla bekötését kérdezte. És hogy írjam le, hogy melyiket kell közösre kötni, és melyiket lehet üresen hagyni?

#31040 mtz1221
2014-03-07 20:43:32

Válasz #31073. hozzászólásra
Nem kötöszködés miatt,de van aki csak 5vezetékest használ és hátul van szétosztva,test ,hejzet és fék marad közös

#31039 Jakabjóska
2014-03-07 20:32:56

Válasz #31072. hozzászólásra

Bekötöd a dugvillába mind a hét szál drótot. Legalább a testvezeték legyen más színű, hogy azt ne kelljen keresgetni. Valahol elosztod kétfelé: 3 balra, 3 jobbra, a test marad közös. Aztán kapcsolsz indexet balra, kilámpázod, hogy melyiken jön ki áram, rákötöd a bal indxre. És így tovább: jobb index, helyzetjelző jobb-bal, féklámpa, és fog maradni egy üres vezetéked, ami a tartalék ( vagy újabban utánfutó ködlámpa, esetleg tolatólámpa).

Nincs profilkép
#31038 Zsolti23
2014-03-07 20:24:47

Válasz #31071. hozzászólásra

De nem a dugvilla bekötése kell hanem a lámpa!

Nincs profilkép
#31037 Zoller
2014-03-07 19:17:30

Válasz #31070. hozzászólásra

Üsd be a googleba hogy dugvilla bekötése ott lesz kép is.

Nincs profilkép
#31036 Zsolti23
2014-03-07 18:32:09

Hali!
Utánfutón lévő lámpának a bekötéséhez tudna valaki segíteni? Hogy mennyi vezeték és hová kell kötni? Köszönöm! Esetleg ha valakinek van lefényképezhetné a belsejét hogy van bekötve az égőknél!

#31035 mtz1221
2014-03-07 12:30:39

Válasz #31068. hozzászólásra
Haha,tesztelsz benünket?az az olajleeresztő csavarsmile hammer

#31034 Sanyee
2014-03-07 11:59:55

A szervószivattyú aljánál mi a feladata a 3. csavarnak, ami a szívócsőnél van? 2 felfogatja a szivattyúra, a 3. meg keresztbe van.

#31033 ..MZ/X..
2014-03-07 11:55:30

Válasz #31055. hozzászólásra

Hány wattos? 18 vagy 24-es?
Érdemes amúgy megnézni az e-bay-t én is onnan veszem ezeket (többek között). Legutóbb 3500-ért vettem a 27W-os lámpákat from csájna, igaz liciten volt ennyi. Fix eladásnál 4000 párszázba kerül. Ingyen postával elküldik, arra kell figyelni, hogy egyesével kell rendelni mert ha 22euro érték fölé csúszol akkor áfát kell utána fizetni, 50 felett pedig +5% vám van. Semmi extra gagyi nincs bennük, van ami már 1 éve dolgozik a rakodós Ivánon hiba nélkül.
Nálam már szinte a kutya farkára is ilyen van szerelve.smile lol

Nincs profilkép
#31032 a2457
2014-03-06 22:38:53

Válasz #31065. hozzászólásra

nem rossz a xenon sem, az biztos.
de amit linkeltél az 20 ezerbe kerül.
amit én összeszedtem az maximum 3500-4000 közt megúszható bőven.
LEDnek nemcsak a teljesítmény felvételhez képest nagyon magas fényerő az előnye. hanem az, hogyha nincsen fullra járatva, akkor rettenetesen sokáig bírja. rázkódásra, rezgésre abszolute immunis.
a xenon sajnos a rezgést nem szereti meg a rázkódást..
és az élettartama talán 2000 óra.

#31031 jozef19
2014-03-06 21:53:36

Válasz #31059. hozzászólásra
Ez meg kszenony...a lószart is felpiritja az úton...

#31030 röfik
2014-03-06 21:52:07

Válasz #31063. hozzászólásra

Az 550-es ezért a csühögésért lett tavaly megbontva,nem igen látszott a hengerfejen szemmel a szelep probléma.A tömités jo volt akkor is.Hengerfej fellet ujitatva.Adagolo és porlasztok bevizsgálva stb.Öszerakás és ugyanugy csühög azota is.Csak mütrágyáz,vegyszerez,kaszál,zuzozik néha vet és szállit igazi nehéz munkát nem csinál már igy ráhagytuk megy oszt jo van,de valami nem stimmel ott az biztos.Porlaszto hibát kituidom szürni a csömegbontással erre még nem is gondoltam majd megnézem a témát és beszámolok.De viszont a 1025-ös lenne égetö hogy mennyire bontsuk meg a motort.A lényeg hogy teljesen jol müködött szelep törés 1-es hengernél.Dugo és hengefej csere után nem jol müködik,egy hengerfejet lestrapált és az uj is arra jutna ha menne sokat,meg melegszik,füstöl,és izzik a torok meg a turbo.Nincs elég teljesitmény.Töltés üzemanyag rendszer jo.Én arra gondolok hogy mikor a baj lett a vezértengely is sérülhetett esetleg és olyan mintha az eggyes henger nem ugy mükszik mint kéne.Helyi szakik még ilyet nemláttak és csak találgat mindenki hogy mi van vele.Mindent cseréltünk állitottunk és nem jo.smile confusedsmile confusedsmile confused

#31029 Szeni
2014-03-06 21:30:01

Válasz #31058. hozzászólásra

Mindenképpen meg kellene tudni, h. mi a baj, még a teljes megbontás előtt, v. legalább is behatárolni, mert utána már nehezebb a helyzet. Ha belebeszél a légszűrőbe, akkor annak vagy szelep problémája van, vagy kiégett a hengerfejtömítés a kettes, és hármas henger között. Ezt én a magasnyomású csövek lelazításával próbálnám behatárolni. Ha bármelyik hengernél megszűnik a visszaduma, akkor annak a szívó szelepe van bajban. Ha nem szűnik meg, de valamelyik középső henger leállításánál feleződik a visszaduma csapásszáma, akkor középen fúj át a tömítés. Ekkor a szélső hengerekre nem reagál a hang. Szóval valami ilyesmit kellene csinálni először. Nem tudtam teljes biztonsággal értelmezni a kérdésedet, a 1025-ös hibája után nem nagyon értettem, h. visszaváltottál-e az 550-es problémájára, vagy nem.

#31028 Szeni
2014-03-06 21:16:33

Válasz #31059. hozzászólásra

Hát, ha én nem is értettem mindent, de a fiam autóelektronikát tanul, ő biztosan érteni fogja, köszi !!!!

#31027 röfik
2014-03-06 21:12:02

Válasz #31060. hozzászólásra

Lettek szelepfészek is lett beépitve uj szelepek,sikolás nyomásproba stb.Többe került mint egy uj hengerfej.smile cursingsmile cursing

#31026 mtz1221
2014-03-06 20:38:55

Válasz #31058. hozzászólásra
lettek a szelepfészkek is cserélve,vagy csak a szelepek ?mert ha nagyon bevannak sülyesztve a szelepek akkor is tud furcsa hangokat adni

Nincs profilkép
#31025 a2457
2014-03-06 20:19:42

egy halogén égőnek durván wattonként durván 13 lumen fényereje van.
5 wattos power lednek tipikusan (természetes efehér spektrumú) 35 lumen wattonként, minimum. szóval ha valami nagyon olcsó vacak.
szóval egy 50 wattos halogén izzót ki lehet váltani 20 watt leddel. maximum 20 wattal.

50 wattos halogén tud durván 650 lument.
http://megaled.hu/hu/webshop/power-led/10w-20w-power-led/10w-semleges-feher-power-led-detail
ez meg 900 lumen.
na ez azért érdekes darab,
'mer' fogod magad, veszel egy ilyen vackot.
hővezető ragasztóval FINOMAN, vékony rétegnyi ragasztóval, okosba felragasztod egy darab aluminium hűtőbordára, amit egy pc bontóban hozzád csapnak vagy 500 forintért (proci hűtő, min. 90 wattos TDP-jű procié, ha így kéred adnak.) , aztán veszel egy méregdrága,
http://www.hestore.hu/prod_10024287.html
ilyentet,
kell még 1% os 1000-1050 ohmos ellenállat, 120 ohmos ellenállat, 10 uF es elektrolit kondi, meg egy 10 uF es tantál kondi.

http://www.hestore.hu/files/lm1085it.pdf
elején, application circuit feliratú ábra.
R1 120 ohm,
R2 az ~ 1K ohm
C1 10 uF elektrolit,
a jobb szélén levő kondi meg a 10 uF es tantál, hívjuk C2 nek.

C1
http://www.hestore.hu/prod_10031095.html
C2
http://www.hestore.hu/prod_10023011.html
R1
http://www.hestore.hu/prod_10027117.html
R2
http://www.hestore.hu/prod_10027206.html

arra viyázol, hogy a 3 lábű szörnynek is kell hűtőborda.
nincsen szigetelve, azt jelenti hogy a bordán is 12 volt lesz.
felcsavarod eztet is valami hűtőbordára.

a rajzon Vin jön a vellanykapcsolótól,
a kép alján az ilyen
____
__
_
jel megy a testre,
A Vout megy a LED pozitív lábára,
a cucctól viszel neki testet külön, z megy a LED negatyv lábjára.

Na, ezt az egész szart bevágod egy régebbi halogén ízzó helyére a munkalámpába, és ki fogja vinni az agyadat.
és minden 55 wattos halogén ízzód helyett 4 ilyet köthetsz be nyugodt szívvel.

ha ennek a fényénél nem látsz akkor nem munkalámpa kell neked :)


Lehet készen is kapni ilyen cuccokat, de azoknak kékes a fénye.
ami nem jó, mert ugyanbazi erősen világít, DE, a mélységrézetet becsapja, magyarul hiába van jól kivilágítva minden, bizonytalan a távolságmeghatározás, egyszerűen nem fogod élesen és jól látni, olyan mintha nem lenne elég erősen megvilágítva.
Másik véglet pirosas színnel bír, az is ersően világít, de a penetrációja rosz. az emberi szem sajátossága miatt a távolsággal a megvilágítás sokkal erőteljesebben gyöngül mintha halogén izzót használnál.
Legközelebb a halogénhez ledből a természetes vagy semleges fehér áll.

Na, remélem most sokat segítettem.
Aki nagyon akar ilyen bigyulákat csinálni annak segítek szívesen.

#31024 röfik
2014-03-06 20:14:48

Vezérmü tengely kopás,görbülés törés milyen müködési zavarral jár?550-es mtz köpködve jár a motor és a levegöszüröbe csühögés halattszik.Adagolo felujitva,porlasztok elötöltés jo,hengerfej felujitott egy éves.A gép 1994-es üzemora sok van benne nem tudom 6-7000 körül.Fötengely,vezérlés,elsöpajzs bontatlan olajnyomás majd 3bar melegen is.Minden más szo szerint volt már javitva cserélve rajta.Hasonlo szitu a 1025-ös is,már irtam lejjeb szelep törés kinyirta a motort.Kapott ideiglesen bontott hengerfejet nem ment tökéletesen 1-es henger szelepek teljesen átfujtak,melegdett,teljesitmény csökkenés,izott az egész kipufogo rendszer turbo.Szakik is tanácstalanok voltak kapott másik turbot probára azzal is szar .Lett uj hengerfej rá azzal sem jo.nem kinoztuk mert kinyirná azt is.Szerintem a vezérléssel is lett baj,de viszont jol indul motorhang jo,még nem értünk oda hogy megbontsuk.smile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confused

#31023 PBandi
2014-03-06 18:56:18

Válasz #31055. hozzászólásra

Tuti!Legalább nem kell izzót cserélned a következő 50 évben smile lol.Ha ilyen ócsó beledesítjük a Ruszkit.

Nincs profilkép
#31022 Roy 23
2014-03-06 18:33:42

sziasztok valaki nem tud egy jo homlokrakodot MTZ re it az email cimem tibimark@yahoo.com nagyon megkoszonem

#31021 (Claastra)
2014-03-06 18:32:29

Válasz #31053. hozzászólásra

Kevés watt ,és 30voltig használható ennyit tudok ,nézd meg a februári axiálos akciós ujságban,gondolom kínai,mivel a hasonló Hella és Bosch nettó 100körül kapható,nagyon jól világít,hoztam még hatot ,legyen itthol,a Valmet kap hátra is

#31020 Agromókuss
2014-03-06 18:09:44

Válasz #31053. hozzászólásra

Ezt majd a kolega mondja de szerintem 9ledes 27W-os smile biggrin
De hogy jobbe azt nem tudom smile smile

#31019 Szeni
2014-03-05 21:17:50

Válasz #31052. hozzászólásra

Mondjál már valamit róla !!! Jobb mint egy 55W-os halogén? Milyen gyártmány ? madeincsajna ? hány vattos ? hány ampert eszik százon ??????????

#31018 (Claastra)
2014-03-05 21:06:49

Válasz #31042. hozzászólásra

nincs Mtz-m,a hótolós Valmet 15 éves és megvakultak a munkalámpák arra tettünk előre nagyon jó

#31017 röfik
2014-03-05 21:02:14

Válasz #31050. hozzászólásra

Biztos nem müködne.Itt adagolo porlaszto probléma áll fenn,ha van szaki ránéz megoldodik a gondod.

Nincs profilkép
#31016 LovasTomy
2014-03-05 20:52:46

Válasz #31048. hozzászólásra

Úgygondolod, hogy akkor nem is menne? azt tudom, hogy az 50esé egyenes a 80asé kamrás dugattyú, ezért is gondoltam, h nagy lenne a sűrítés ezért kopogna...

Nincs profilkép
#31015 LovasTomy
2014-03-05 20:51:11

Válasz #31047. hozzászólásra

Persze ismerem! De itt van majdnem szomszédom Szalkai Józsibá, jobban ismerik Hajas néven, nemtudom őt ismered e...elég nagy szaki mtz-ben, majd ő jön át rákukkantani a gépre!

#31014 röfik
2014-03-05 20:47:03

Válasz #31046. hozzászólásra

Akkor nem is müködne.Az 50-es hengerfejkamrás motor annak a dugolya sima fenekü nincs benne kamra,a 80-as motor közvetlebefecskendezés abban a dugonban van az égötér nem a hengerfejben.A két motor teljesen eltérö,abban nem vagyok otthon hogy mely alkatrészeik azonosak.Azt tudom hogy az 50-és 1025-ös mtz fötengelye ugyanolyan csak a 100-asé tán jobb minöségü.

#31013 Jakabjóska
2014-03-05 20:44:27

Válasz #31046. hozzászólásra

Akkor nem vagy messze, én Kányáson lakok. Ha ismered a Nagy Tibit, akkor őt kérdezd, ők szoktak javítani. Ha nem sikerül, akkor írj rám, megpróbálok lenézni valamikor.

Nincs profilkép
#31012 LovasTomy
2014-03-05 20:37:56

Válasz #31043. hozzászólásra

Mátraszőlős! igen az lesz, holnap még leelenőrizzük még 1szer a porlasztókat, meg valahogy megnézzük hogy nem e az 50es dugattyú van benne....az még szép lenne....aztán állítunk az előtöltésen!

#31011 gjoni
2014-03-05 20:32:58

Válasz #31034. hozzászólásra

Hali sajna igen messze vagy ! Az a lényeg a gyújtást lőjétek be valami szakival ,vagy közelebbi fórumozóval smile thumbup

Nincs profilkép
#31010 gumba
2014-03-05 20:29:27

Válasz #31038. hozzászólásra

Hálás köszönet!

#31009 Jakabjóska
2014-03-05 20:28:19

Válasz #31034. hozzászólásra

Nógrádban merre vagy?

#31008 Agromókuss
2014-03-05 20:19:28

Válasz #31041. hozzászólásra

MTZ-re raktad? előre vagy hátra? smile smile

#31007 (Claastra)
2014-03-05 20:08:33

Válasz #31040. hozzászólásra

igen ledest acióban Axinál, nettó 5800 kettőt felraktam és mintha világosba mennék éjjel is

#31006 Agromókuss
2014-03-05 20:04:53

Vett most valaki munkalámpát? smile smile

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Vigyázat: így kerülhet veszélybe a támogatásod!
Vigyázat: így kerülhet veszélybe a támogatásod!
Mire kell figyelni a Vidékfejlesztési Program támogatásainak lezárásakor?
KAP-reform: Ki jár jól és ki rosszul 2028-tól?
KAP-reform: Ki jár jól és ki rosszul 2028-tól?
A támogatások elosztása bonyolultabbá válhat, a források pedig csökkenhetnek.
Rockinger vonófej
Rockinger vonófej

80.000 Ft

Néró szőlő
Néró szőlő

280 Ft

Bosch GBH 12-52 DV elektromos fúró-vésőkalapács
Bosch GBH 12-52 DV elektromos...

100.000 Ft

6, 5/80-15belül hibás gumi
6, 5/80-15belül hibás gumi

5.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]