Gázolaj árak 595 Ft Benzin árak 585 Ft EUR 408.16 Ft USD 358.42 Ft CHF 436.11 Ft GBP 477.33 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

92862 hozzászólás
#76362 mtz1221
2021-09-07 22:08:30

Válasz Gumóka #76360. hozzászólásáraITT is nézz már szét. Nem kaptál te véletlenül 420 mm hosszú munkahengert a 410 mm helyett ???smile sweatdrop

#76361 mtz1221
2021-09-07 22:02:18

Válasz Gumóka #76355. hozzászólásáraLehet még jobb is lesz úgy hogy kitekered teljesen, és utána viszed hogy ne érjen bele. Csak arra vigyázz ha elengeded a kormányt, visszaugrik valamennyit.

#76360 Gumóka
2021-09-07 22:01:12

Válasz mtz1221 #76359. hozzászólásáraMeglesz az, csak kell még hozzá 2 nap, aztán elmondhatom, hogy 1 nap alatt felszórtam 4 napig meg állítgattamsmile lol

#76359 mtz1221
2021-09-07 21:58:25

Válasz .Richard. #76358. hozzászólásáraLehet, de ha több 10ezer mtz-t meg tudtak orbitolozni, akkor meglesz nála is a bibi, előbb vagy utóbb.

Nincs profilkép
#76358 .Richard.
2021-09-07 21:54:27

Válasz Gumóka #76356. hozzászólásáraMunkahengert lehet hegeszteni. De rövidebb nincs ilyen?

#76357 Gumóka
2021-09-07 21:16:30

Válasz mtz1221 #76353. hozzászólásáraErre már én is gondoltam...smile sweatdrop

Másrészt nem téma, ha egyik oldalra nem fordul akkorát, szerintem a gyári szervós se egyforma volt jobbra-balra.

#76356 Gumóka
2021-09-07 21:14:18

Válasz .Richard. #76354. hozzászólásáraGyári C-50 munkahenger, nagyon nem piszkálnám, bár, már volt gondolatom, hogy megbilicselem a szár szenes végét, hasonló elven, mint gyárilag is lehetett az emelő munkahengert.
Kicsit kókány, de működhet...

#76355 Gumóka
2021-09-07 21:10:19

Válasz mtz1221 #76352. hozzászólásáraJó meglátás.

Kúpok tuti jók, légkulccsal verettem rá 10.9-es csavarral, meg az illesztőstoftek is passzosak, mert fel kellett hozzá fúrni a reduktorházat, meg a két kart is.

Aztán lehet nem feles munkahengerről kell indulni, hanem kitekerni oda, ahol beleér, aztán onnan vinni a nyomtávot addig, még jó a távolság, aztán hozzá a többit is, majd ellentétesen is megnézni. Még ez jutott eszembe.

Egyébként érdekes, mert a két szöghajtás sem áll függőben párhuzamosan egymáshoz, ezt tavaly vettem észre, viszont az orsómenetnél, meg az éknél ugyanúgy áll mindkettő szemre. Aztán lehet ott a hiba.

Annak örülök, legalább a féltengelyek már rendesen mozognak ki-be.

Nincs profilkép
#76354 .Richard.
2021-09-07 21:01:19

Válasz Gumóka #76351. hozzászólásárakormányokkal lehet bajlódni az tuti. Van olyan jármű amin a középpontot is nehéz összehozni. Mi lenne ha a munkahenger száron rövidítesz meg hozzá rövidíted a palástot? A záró vége menetes? Esetleg elvágni a hid felöli csap felett és ott rövidíteni a hengert aztán visszahegeszt. meg a rudat is a karmantyúknál lerövidíteni ?

#76353 mtz1221
2021-09-07 20:54:46

Válasz mtz1221 #76352. hozzászólásáraAmúgy én is ilyen vagyok, valamelyik liba valamikor megátkozott, mert minden másodjára jön össze ???? Százalékra.

#76352 mtz1221
2021-09-07 20:49:40

Válasz Gumóka #76349. hozzászólásáraDe nem is játszik szerepet, ha el is van hegesztve pár centit, anyit viszed a nyomtávot utánna. Valami más lesz a gond, ha úgy nem jön össze hogy felén lévő munkahengertől indulsz, meg ahhoz a bal kerék . Kúpok behúzódtak
rendesen, mindenhol ???

#76351 Gumóka
2021-09-07 20:41:15

Válasz fexco #76350. hozzászólásáraGondoltam rá én is aztán rájöttem, hogy nézhetem azt is, csak nem jutok vele előrébb...smile laugh

#76350 fexco
2021-09-07 20:07:39

Válasz Gumóka #76349. hozzászólásáraMondanám gyere el nezdmeg a 82est,de fwlesleges,mert az 3részes hidas.amugy igen,1ricni látszik ki,éppenhogycsak.

#76349 Gumóka
2021-09-07 19:55:27

Válasz mtz1221 #76348. hozzászólásáraA bakot? Levághatom sarokcsiszolóval 15E-értsmile devil

Gyártja egyébként az ember, viszik is tőle, meg fel is teszi, mint az enyémet is, ha másnak jó, csak épp nekem kell szopni vele?
Nálam már az lenne a furcsa, ha valami elsőre menne anyázás nélkülsmile lol

Valahol meg van ennek is a megoldása, csak rá kell jönni...

#76348 mtz1221
2021-09-07 19:41:38

Válasz Gumóka #76346. hozzászólásáraAz szívás lesz ha a baj arrébb lett egy centit hegesztve. Ha nem boldugulsz átveszem tőled féláron.smile devil

#76347 Gumóka
2021-09-07 19:40:52

Válasz Gumóka #76346. hozzászólásáraMondjuk a legszélső lukat még nem néztem a munkahenger felé, aztán kitekerni, mint a tied, lehet az lesz a nyerő.

Mára feladom, inkább bontok egy sört, holnap meg belevágom a csákánytsmile lol

Csak itt mindenki egyeneshidast vett, szöghajtásos orbittal talán nincs is a környéken.

Vagyis van, de azt hiába nézem, más a felépítése.


Azért köszönöm a segítséget!smile thumbup

#76346 Gumóka
2021-09-07 19:34:51

Válasz mtz1221 #76345. hozzászólásáraPasszolom, nem gyári hídja, ez utólagos tuning. Meg a bak is úgy lett rá felhegesztve, de az elvileg gyári méret.

Azt se tudom milyen kar létezik még.
Az eredeti két összekötőnél is belért egyébként a középső csukló, mikor aláfordult még a szervó végálása után. Azt most vettem észre, hogy szétszedtem. Aztán ott rövidebb a kar.

Hosszabb kéne még, csak poén, hogy a karternál van 5 centi, ott is bele kell férjen.

#76345 mtz1221
2021-09-07 19:24:51

Válasz Gumóka #76343. hozzászólásáraHa úgy sem lesz jó, akkor gyanús nekem hogy a kis fülkésre másik irányitó kar kell.smile rolleyessmile nonono

#76344 Gumóka
2021-09-07 19:01:37

Válasz mtz1221 #76342. hozzászólásáraNekem 1 ricni van most kint, kb egyenes, de nincs fent a kerék.

#76343 Gumóka
2021-09-07 19:00:29

Válasz mtz1221 #76342. hozzászólásáraÉn most aztán álogattam mindenhova, de nem adta ki...
Ha a szélén volt volt húztam össze rajta, akkor is beleért, ha középre tettem nyitottam oldalankét 2 centit igaz, de akkó is...
Fszom.

Most tényleg az van, 199 a mh teljes kinyúlása, beraktam a középső lyukba, aztán a bal oldalát egyenesre hozom, a mh középállásába, ha meg így se jó, én hajtom meg azt a kurva rudat.

#76342 mtz1221
2021-09-07 18:44:11

Válasz mtz1221 #76341. hozzászólásáraNekem így van teli felninél 11,2-es gumival 185 centi a közepén a gumi külső szélén .

#76341 mtz1221
2021-09-07 18:35:00

Válasz Gumóka #76340. hozzászólásáraA 12-12 centi már problémás, nagyobb állományban csócsálja a levelet. De bele fogsz te férni 180/190 első külsűbe, nemhiába van azon 3 luk.

#76339 Gumóka
2021-09-07 16:46:34

Válasz mtz1221 #76338. hozzászólásáraJa, csak ha az irányítókar helyzetét nézem a két végállásban, meg a munkahenger a két lyukban, akkor ott lyukadok ki, hogy a két lyuk közé kéne egy harmadik... Oszt' akkor lenne faszasmile lol

Elvileg kifelé még lehet jó a nyomtáv, a keskenyebb guminál a szélessége miatt lehet csalni kicsit.

A hárem (rom) sörköz ugye 225 centi 75-el, két méterig lehet még jó.

Külső méret most elvileg 185 centi +-.

Öregfater is sorközművelt valahogy a 1025-el, pedig ott nem piszkáltuk a nyomtávokat, azt azon még nagyobb gummák voltak smile sweatdrop

#76338 mtz1221
2021-09-07 16:31:20

Válasz Gumóka #76337. hozzászólásáraEz lesz a megoldás, lehet mind a kétfelé, másik lukba, csak a nyomtáv neked legyen jó.

#76337 Gumóka
2021-09-07 16:28:41

Válasz mtz1221 #76333. hozzászólásáraKitekeréskor beleér a hídközépbe.

A bakon alul ugye 3 lyuk van.
Ha a jobbos kerék felé teszem a szélsőbe, akkor ha balra alászedem, balról beleér, akkor ugye csontra be van húzva a munkahenger, tehát itt össze kéne húzni, hogy előbb beérjen végállásra ergo' nem fordít akkorát balra. Mert ugye itt a bal irányítókar megy a híd felé, a jobbos meg kifelé, tehát jobbról a hídközépnél van vagy 10 centi


Ha középre teszem a munkahengert lyukon, akkor meg mindez, csak fordítva.

#76336 mtz1221
2021-09-07 16:26:10

Válasz Gumóka #76334. hozzászólásáraAz már jó, de ha 75 centis sortávolságon dolgozol akkor rakd pont 1500-ra, néha sokat tesz a 2 centi is ha elbambulok.

#76335 mtz1221
2021-09-07 16:24:08

Válasz mtz1221 #76333. hozzászólásáraÚgy akartam írni hogy munkahenger szára a közepén, a bal kereket meg kiviszed/behozod hogy egyenesbe álljon, és utána a jobb kereket, az orsóval.

#76334 Gumóka
2021-09-07 16:23:35

Válasz mtz1221 #76332. hozzászólásáraEddig is egy nyomba ment az eleje-hátulja, de ha jó az elméletem, akkor nyitnom kell most rajta, mert középen van a munkahenger alul.


1480 a gumi közepe elvileg, de 13,6R38 van hátul, ez olyan 34-35 centi széles kb.

#76333 mtz1221
2021-09-07 16:17:55

Válasz Gumóka #76331. hozzászólásáraDe basszús ha a munkahenger középállásában beállítod a kerekeket egyenesbe az orsóval, akkor mi a gond ???

#76332 mtz1221
2021-09-07 16:14:49

Válasz Gumóka #76331. hozzászólásáraA külső széle 185 ??? 1500 kéne közepétől közepéig, az elsőket meg széthúzni hogy külseje a hátsó külsejével legyen egy szintben. Így ha az elsővel nem taposol, akkor a hátsóval sem fog, és szántásban is így a legjobb. Ha kell csinálok képet, teli felnivel, de az én hátsóm 1400-on van.

#76331 Gumóka
2021-09-07 16:01:26

Most a középső lyukban van a munkahenger és így, ha jobbra fordítom a kormányt akkor jobb oldalról is ér bele asszem... Igen, mert a jobbos irányítókar megy a híd irányába ha meg jobb oldalra teszem ki a munkahengert, akkor meg bal oldalról ér bele, ha balra alátekerem.Tehát ha középen van a munkahenger, akkor elvileg nyitnom kell az elején, mert akkor már rövidebb lesz a jobbra forduló munkahenger útja, tehát előbb kiér teljesen kitolt állásba ergo- a jobb oldalát se húzza annyit magával...
Ha meg jobb oldalra van kirakva a munkahenger akkor kéne összehúzni rajta, hogy előbb elérje a teljesen behúzott állást, hogy balra ne fordítson akkorát.
Elméletem szerint persze.


Nyitnék egyébként elvileg 185cm a nyomtáv hátul, sorközbe 2m-ig jó lehet?

Szerencsére megindult a bal oldala is, csak kellett még fékolaj, meg egy új orsó...

#76330 Gumóka
2021-09-07 14:06:35

Válasz mtz1221 #76328. hozzászólásáraIgen van két méret, Habinál most kérdeztem...

Elvileg ez lenne a rövidebb, de most se sok hely van a karternál....

#76328 mtz1221
2021-09-07 12:54:14

Válasz Gumóka #76327. hozzászólásáraVan, valaki szenvedett is itt vele pár éve mire rájött hogy a kar a gond, csak nem ugrik be ki volt.

#76327 Gumóka
2021-09-07 12:43:16

Válasz mtz1221 #76326. hozzászólásáraVagy többféle irányítókar lehet?
Unokatesómé orbitos, de az full maszek, neki tán alacsonyabban is van az összekötő, az is 1, de vékonyperemmel se ér bele neki. Ott szélesebb a nyomtáv is, de rájöttem, azt kár méricskélni.

Mondjuk ott a tartó hegesztett lemezből, de vagy a kar más, bölcsőből nem hiszem, h van a szöghajtáshoz másféle.


Nem is verne széjjel az ideg, ha mozogna a féltengelytok, de cseszik...

#76326 mtz1221
2021-09-07 12:16:44

Válasz Gumóka #76325. hozzászólásáraNincs senkinek egy gyári 820-as a környéken hogy körbe méregesd ??? Vagy itt néz szét. ITT is.

#76325 Gumóka
2021-09-07 11:48:50

Engem szopat ez az orbit.
Ha a jobb szélső lyukba van a mh. A bal oldala ér bele, ha középen, akkor meg a jobb oldala a hídközépbe...

A vicc az, hogy a bal oldalon a nyomtáv meg se mozdul 1,5 napja smile cursing


Nekem elég jól össze van húzva az eleje, de ha jól gondolom ezen még kéne összébb húzni?

#76322 prütyi
2021-09-06 07:04:45

Válasz Gumóka #76315. hozzászólásáraElső körben az ékeket vedd ki teljesen. A csigánál kapjon egy jó áztató fékolajos öntözést. Ezek után mi úgy csináltuk ,hogy egy emelőt betámasztattunk és azzal segítettünk a csigának. Illetve a csigát is úgy hajtottuk, hogy ráfűztünk egy csillag kulcsot és tengelyt ki-be véve váltottunk fogást. Ja a villáskulcs végén volt egy 1,5m hosszú cső is.

Nincs profilkép
#76321 Gabi 07
2021-09-06 06:31:12

2013-as 820-as (automata izzítós) az izzítás vissza jelző fojamatosan világított gyujtásra kapcsolva, egészen leálítás után a gyujtás lekapcsolásáig. Kiderült hogy az izzítás vezérlőbe valami törött kütyü van. Vettem bele újat, azóta gyujtásra téve szűk 1 percig 17 szer felvillan a visszajelző 3 másodpercenként. Mindent bemértem lelámpáztam, és az izzító relé megkapja a 12V-ot de negatívot nem ad a vezérlő neki csak 0.25mA-t. Hogyan jelez vissza ez a típus ha működik a rendszer, gyujtásra téve folyamatosan világít a visszajelző x ideig amíg izzít utánna kialszik?

#76320 Gumóka
2021-09-05 23:35:25

Válasz colizoli #76319. hozzászólásáraAz enyém is ilyen, ezt kell cseréljem, a bordáshüvelye van kikopva.

Nekem is kisfülkés 80-as, '77-es, ebbe még nincs külön kézifék, meg a hűtője is 50-esé.

De a bilincs, ami összefogja, a motor felett, azt is nézd meg, nekem bikából rá kellett tépni, mert egyébként lógott, hiába húzta a csavar. Oda tényleg kell a 10.9.

#76318 colizoli
2021-09-05 23:12:57

Válasz mtz1221 #76314. hozzászólásáracsak ez kisfülkés, és olyan van rajta, mint az 50-sen, ez még más rendszerü.

#76317 Gumóka
2021-09-05 22:59:32

Válasz mtz1221 #76316. hozzászólásáraAkkor reggelire sonka leszsmile sweatdropsmile lol

#76316 mtz1221
2021-09-05 22:07:00

Válasz Gumóka #76315. hozzászólására5 kilós kalapáccsal meg egy darab fával, előre hátra, le fel püfölni.smile sweatdrop

#76315 Gumóka
2021-09-05 21:41:44

Ha az elsőhídnál nem indul meg a féltengelytok nyomtávállításhoz, mi a legbeváltabb módszer?
2 napja fújkálom neki a wd40-et, de nem akar mozdulni

#76314 mtz1221
2021-09-05 20:19:23

Válasz colizoli #76312. hozzászólásáraKormányrúd toldaton meg kell a bevágását flexel bővíteni, és rendes 10.9-es csavarral összehúzatni.

#76313 Gumóka
2021-09-05 12:40:40

Válasz colizoli #76312. hozzászólásáraEl nem dobom igazából, ha kell esetleg később, vagy ha másnak nem kell, írsz, aztán összehozzuk valahogy.

Pénzt nem kérek érte egyébként sem, bontott ismeretlen állapotú cucc ez.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Örökzöld téma: Átjár-e a magyar a határ túloldalára vásárolni?
Örökzöld téma: Átjár-e a magyar a határ túloldalára vásárolni?
Kérdés persze, hogy melyik határról van szó.
Hirdetés
Új termékek a kalászosok védelmére az Asorbital® technológia erejével
Új termékek a kalászosok védelmére az Asorbital® technológia erejével
Kisebb hatóanyag-terheléssel, nagyobb hatás érhető el.
Szerelt kerék 300/95 R 46 repedezett gumival eladó
Szerelt kerék 300/95 R 46 repedezett...

150.000 Ft

Doosan DX 10 Z / 2020 / 1 366 üzemóra / Lízing 20%-tól
Doosan DX 10 Z / 2020 / 1 366 üzemóra /...

13.900 EUR

Lesencetomajon 110 hektár szántó,  legelő,  erdő eladó
Lesencetomajon 110 hektár szántó,...

499.000.000 Ft

BEA 21/25-3 eke
BEA 21/25-3 eke

150.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]