Fórum

Mezőgazdasági kenőolajok 

Létrehozta: travolta76, 2009-08-24 14:37:27

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #591 UE-28 | 2018-04-20 13:26:26

    Válasz oprita #590. hozzászólására

    Gyere át a körbálázósbasmile wink

  • Válasz » #590 oprita | 2018-04-20 13:22:55

    Válasz UE-28 #589. hozzászólására

    Galvácson nem leskelődtél?

  • Válasz » #589 UE-28 | 2018-04-20 11:38:23

    Válasz ..MZ/X.. #588. hozzászólására

    smile blink
    Öööö, nincs több kérdésem!smile laughsmile thumbupcool

    Köszi

  • Válasz » #588 ..MZ/X.. | 2018-04-20 10:20:00

  • Válasz » #587 UE-28 | 2018-04-20 09:55:59

    Üdv!

    Ha magas minőségű zsírt akarok venni, akkor milyen tulajdonságit kell keresnem, mi alapján vannak minősítve?

    Köszi

  • Válasz » #586 *** HM *** | 2018-04-16 22:32:15

  • Válasz » #585 mtz1221 | 2018-04-16 22:07:32

  • Válasz » #584 bandigh | 2018-04-16 21:47:22

    Válasz *** HM *** #583. hozzászólására

    Mehet, de a CI doszt elég. Viszkozitása ugyanannyi legyen.

  • Válasz » #583 *** HM *** | 2018-04-16 21:17:17

    CF4 helyett CI4 vagy CJ4 mehet nyugodtan a motorba?

  • Válasz » #582 sanyeee | 2018-03-21 18:27:55

    Üdv mindenkinek!
    Egy kis segitségre lenne szükségen, mégpedig hidraulika olyjat szeretnék cseerélni egy silózóban, ami eddig voltt benne, az nagy valószinüséggel sima hidraulika olaj, amit meg használni szeretnék, az fél-szintetikus, maga az olaj tipusa ugyanaz, csak azzal van a gond, hogy a rendszerből a benne található olaj max 80 százalékát ha ki fogom tudni szerelni, vagy lehet még annyit se. Fog-e gondot okozni vajon, ha vegyül a nem fél szintetikus a sima olajjal?smile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmilie

  • Válasz » #581 Sanyee | 2018-03-04 15:47:17

    A videón a használt olajat is újrahasznosítják.
    https://m.youtube.com/watch?v=jQEpnlhi7zY
    Ezek szerint nem lehet konkrétumot mondani. Ha nem egy odaégetett, léghűtéses motorból van akkor az olaj viszkozítása nem csökken jelentősen. Ez a mai szintetikus motorolajoknál még jobban igaz lehet.
    Viszont amit itt is írtatok fém "por" vagy korom az olajban már hagy maga után kivetninivalót. Ezt szűrve vagy cserélve a motor élettartama meghosszabbítható.

  • Válasz » #580 raba.steiger.320 | 2018-03-04 15:04:53

  • Válasz » #579 Sk Laci | 2018-03-04 13:27:11

    Válasz raba.steiger.320 #572. hozzászólására
    Azt a "miért kell spórolni millios technikán 20 30 ezret amikor az keresi a pénzt" valaki másnak kéne feltened.
    Én azt írtam tegye bele azt, amit a gyár előír, és ha lehúza mínuszig, vagy a fele csereintervalumnál cserélje le az olajat, ez se spórolós téma.
    Nekem a 600 előírt olajcserét 300 óránál cserélem. Mert 300 nál úgy is kell cserélni olajszürőt, akor menjen bele az új olaj is. Én így csinálom, és mindenből csak eredetit rakok.
    Én a gépen nem "spórolok"smile wink

  • Válasz » #578 bandigh | 2018-03-04 11:51:36

  • Válasz » #577 raba.steiger.320 | 2018-03-04 11:46:17

    Válasz bandigh #576. hozzászólására

    Jó jó mi csereljük is rendesen én csak idédéztem
    AZ ÉN HOZÁSZOLÁSM 572

  • Válasz » #576 bandigh | 2018-03-04 11:41:45

    Válasz raba.steiger.320 #573. hozzászólására

    Igazából elég baj is lenne ha a hidraulikaszűrőn bármi látható változás lenne. Mondjuk nagy fémdarabok felakadva, vagy össze lenne horpadva, vagy nem is tudom mit kéne rajta látni. Az olajból a használat során keletkező nagyon apró méretű fém”port” kell leginkább kiszűrni, ami sajnos többnyire olyan finom részecskékből áll, amit egyszerűen a szűrők is átengednek. Ahogy a szűrő kezd eltömődni, a maradék szabad felületeken egyre nagyobb az àramlás, és a finom fém ami átjut ezen az persze koptatja, bővíti ugye a fémhálót(egy kicsit), nagyobb lesz az áteresztett darabok mérete. Leeresztéskor, erős fényben meg is látszik hogy csillog a fémpor az olajban. Ez a csere legfőbb oka.

  • Válasz » #575 Büresz | 2018-03-04 11:35:17

    Válasz MTZ1025.3 helyett, JD fan #574. hozzászólására

    Ha szabad szemmel meglátod a fémszilánkot akkor ott már nagyon nagy baj van!

  • Válasz » #574 MTZ1025.3 helyett, JD fan | 2018-03-04 11:25:00

    Válasz raba.steiger.320 #572. hozzászólására

    Figyelj, ha a szuro tele van femszilankkal olajsarral stb, akkor nem kerdezem ezt meg.
    De mivel szinte semmi nem volt benne, olyan mintha csak azert csereljem h uj legyen rajta?
    Ettol le lesz cserelve nyugodj meg, csak nem ertem.

  • Válasz » #573 raba.steiger.320 | 2018-03-04 10:36:39

    """Válasz » #19421 MTZ1025.3 helyett, JD fan | 2018-03-03 21:36:15
    MTZ1025.3 helyett, JD fan
    6m trakinal mennyire fontos a 750uzemoras hidraulika es valtoszuro csere?
    500 nal levettem a hidraulika szurőt mert gumigyuru engedett, de szinte olyan volt mint amikor beletettem.""""
    ?????????????????????????????????????????????????

  • Válasz » #572 raba.steiger.320 | 2018-03-04 10:32:17

    Válasz Sk Laci #571. hozzászólására

    Hogy mikor lesz rosszabb az olaj minösége az nagyon sok tényzöje van pl sok hideginditás, üzemanyag minöség, magashöfokon használod vagy hidegen a motort,motor állapot es még nagyon sok tényezö.De hamár eről beszélünk akkor miért kell sporolni egy millios technikán 20 30 ezret amikor ez keresi a pénzt.Mintha a forumon olvastam hogy, megnézte a szüröt és jó volt 750 óránál a válton, akkor már cserélni kell 15000 ft de a javitás meg millios.Hát ezt hivják szarrágásnak.Náluk is volt hogy többet 50 órával de többel nem.

  • Válasz » #571 Sk Laci | 2018-03-04 09:40:53

    Válasz bandigh #559. hozzászólására
    Ne spekulálj. Ted bele a gyár által előírt olajat, és amikor lehúza az olajmérőn a mínusz csíkig, vagy eléri a fele motorórát, cseréld le. Nem olyan drága a motorolaj, hogy egy esetleges motorfelujítást beválalj a spóroláson.
    Nekem is járnak kínálgatni az olcsób olajakat, de sohase vettem. Ami belevaló az megy bele a megadot csereintervalum felénél.

  • Válasz » #570 szanberg | 2018-03-04 09:24:05

    Én a személyautóinkban is sűrűbben cserélem, pedig a bmw-be 9liter olaj kell, de a 20-30ezres gyári intervallumok helyett 10körül ledobom.

  • Válasz » #569 szanberg | 2018-03-04 09:22:41

    Én a személyautóinkban is sűrűbben cserélem, pedig a bmw-be 9liter olaj kell, de a 20-30ezres gyári intervallumok helyett 10körül ledobom.

  • Válasz » #568 szanberg | 2018-03-04 09:20:29

    Az olaj nem fárad el ennyi idő alatt az tény de tele lesz korommal kopadékkal tömődik a szűrő lassan majd lerakódik leég ésatöbbi...

    Szóval én azt mondom inkább a ci4-est sűrűbben cserélni!

    Továbbá annyit mondanék még, hogy a mai modern olajok nem kenőképességükben javultak meg "tartósságukban" hanem a koromszűrők miatt adalékolnak variálnak, hogy annak feleljen meg.

  • Válasz » #567 lac* | 2018-03-03 22:24:06

    Válasz bandigh #566. hozzászólására

    Nem jártam utána,mert minek,600-nál cseréltem a még jó olajat is.
    Ez valami középérték lehet,új motor még nem veszi igénybe az olajat,még jó 600 óra után is,kopottabbnál lehet már 400 nál is cserélni kell.Most van a motorban 2700 óra,bevizsgáltatom 6000 -nél is,ki fog derülni mi a helyzet.
    Azt azért észrevettem,h egyre kevesebb kormot termelnek már ezek a motorok, az első olajcserénél még alig volt fekete az olaj.

  • Válasz » #566 bandigh | 2018-03-03 20:57:11

    Válasz lac* #565. hozzászólására

    Ezt a multkor már kiveséztük, azt mondtad utánnajársz hogy miben romlik az olaj az 250/500 vagy több óránál, és nem csak a viszkozitást kell mérni. Az 500 órás olaj ha ráfolyik a kezedre, művészet lemosni, és ez a korom miatt van, oké talán az fpt motoroknál nem ennyire, de egr szelepeseknél jobban, ha a labor azt mondja h fasza az olaj, attól még üszökfekete, festeni lehet vele, aki akarja hagyja benne 1200 órát, szívejoga.

  • Válasz » #565 lac* | 2018-03-03 16:14:36

    Válasz 4964 #563. hozzászólására

    Nem tudom milyen trakid/kombájnod van,de próbáld ki: várd meg az előírt olajcsere üzemórát és vizsgáltasd meg az olajat.
    Ha jó az eredmény,minek cserélnéd korábban?

  • Válasz » #564 Vinkó75 | 2018-03-03 16:10:40

    Válasz bandigh #559. hozzászólására

    Efendivel-őzikével,gyári olajakkal mit ajánlottak hozzá..jó olajjal még az Ivánnal is max 300 óra és csere. Próbáltuk az 500 órát. Mire elérte, már volt "bőven " utána töltve. Ez a kamionoknál..és a pályát nyomó autóknál ,működhet. De a helyben járós..vagy nagy igénybevételnek ki tett motoroknál. Nem műkszik frankón. De egyszerű..minta és irány a MOL labor.

  • Válasz » #563 4964 | 2018-03-03 16:01:37

    Válasz lac* #562. hozzászólására
    Nem sokkal drágább a sűrűbb olajcsere ha cI-4 olajat használ valaki. Előbb számoltam ki hogy kb 16500 ft/500 üzemóra a többlete a sűrübb olajcserének. Kérdés hogy mennyivel bírhat többet a motor ez miatt.
    Az autóiparban is problémák voltak több konszern motorjainál a túl hosszú intervallum miatt.
    A csereperiódus egy jó eszköz arra hogy belőjék a motor élettartamát egy 7-8000 üzemóra környékére. Általában ilyenkor már a második tulajnál lesz a gép.

  • Válasz » #562 lac* | 2018-03-03 15:44:28

    Válasz bandigh #559. hozzászólására

    Az utóbbi,de ez csak egy vélemény
    Mit szólsz,jönnek az 1200üó-ás olajcserék is lassan a legújabb motoroknál,azon is majd 250 nél cseréljük,csak ,h jót tegyünk a motornak?

  • Válasz » #561 lac* | 2018-03-03 15:44:27

    Válasz bandigh #559. hozzászólására

    Az utóbbi,de ez csak egy vélemény
    Mit szólsz,jönnek az 1200üó-ás olajcserék is lassan a legújabb motoroknál,azon is majd 250 nél cseréljük,csak ,h jót tegyünk a motornak?

  • Válasz » #560 mtz1221 | 2018-03-03 14:59:27

    Válasz bandigh #559. hozzászólására
    Úgy se tud rá senki válaszolni.smile tongueDe majdnem biztos vagyok benne hogy bizonyos munkaóráig(pl 4-5000-ig) a CJ-4/500 felette a CI-4/250.

  • Válasz » #559 bandigh | 2018-03-03 14:40:31

    Legyen mondjuk egy Tier4i, “csak dízel” motor, előírt 500 órás olajcserével. Mikor teszel jobbat a motornak, ha CI-4 olajjal hajtod, de cseréled 250 óránál, vagy ha CJ-4 gyári olajjal, betartva az 500 órát? Többi verziót nem kell írni, ebből a kettőből tessék választani. Köszi

  • Válasz » #558 kölce | 2017-12-02 18:14:57

  • Válasz » #557 Sanyee | 2017-12-02 07:35:57

    Válasz kölce #556. hozzászólására

    Kb. 15 liter. A 15w40 jó bele, ha ilyen hidegebb időkbe is használod. Hardt vagy mannol diesel olajok is jók bele.

  • Válasz » #556 kölce | 2017-12-02 06:27:11

    Jónapot urak 50 es mtz be mennyi olaj kell ? És mit tegyek bele. Csak hidegen csipeget belőle kicsit. A füstből gondolom. A nivon nem igazán látszik.

  • Válasz » #555 lac* | 2017-12-01 19:48:00

    Válasz mtz1221 #554. hozzászólására

    Nem,ott kétévente cserélek,nem sokat megy a Htz

  • Válasz » #554 mtz1221 | 2017-12-01 19:46:54

    Válasz lac* #549. hozzászólására
    Deutz motoros,ott is 600 óráig elmered húzni az olajcserét ??

  • Válasz » #553 lac* | 2017-12-01 19:40:40

    Válasz Sötét Paraszt #550. hozzászólására

    Milyen külömbséget akarsz látni? A használt olaj biztos szennyezettebb mint az új.
    Én csak azért vizsgáltattam meg az olajat,hogy biztos legyek benne,hogy nem okozok kárt a 600üö-ás motorolajcserével.
    És ezt írásban szertném látni,nem ötletszerű,vagy anyagi érdekből sugallt jótanácsra alapozva.
    A motorban így továbbra is maradok a 600 órónál,a váltóban viszont bennhagyom az olajat még 200 órát. Utána megint bevizsgáltatom az olajat.Akkor viszont cserélek mindenféleképp,ha jó ha nem. Ez a terv.
    Egyébkéent ezekkel az Ambra olajakkal meg vagyok elégedve,ezt az Mf olajakról nem tudom elmondani,azokat a gari lejárta után nem is használtam.

  • Válasz » #552 Bárány | 2017-12-01 19:29:53

    Válasz Sötét Paraszt #542. hozzászólására

    Na, mégiscsak rákerestem. Hát ez ölég f.sza, csak pénzért lehet (legálisan) hozzájutni.
    Hivatalos ASTM D7899 - 13 letöltési oldal.
    (Mondjuk biztos ez is fenn van valahol feketén.smile wink)

  • Válasz » #551 bandigh | 2017-12-01 19:26:29

    Válasz Mokári Ádám #537. hozzászólására

    Mivel nem tudjuk hogy az egészet "megeszi" vagy csak a könnyebb részeit, a magas hőfokon hígabb frakciót mondjuk, ezért idővel lehet, hogy a bennemaradó mennyiség csak koszolódik valamelyest. Időnként azért le kéne cserélni, mondjuk az intervallum másfélszeresénél, vagy ahogy szimpatikus.

  • Válasz » #550 Sötét Paraszt | 2017-12-01 19:24:55

    Válasz lac* #548. hozzászólására

    me akkó látni lehetne a különbséget

  • Válasz » #549 lac* | 2017-12-01 19:21:54

    Válasz mtz1221 #547. hozzászólására

    Most éppen Ambra 15w-40-es van benne,mert ez volt otthon,és az előírt szintnél jobb

  • Válasz » #548 lac* | 2017-12-01 19:19:41

    Válasz Sötét Paraszt #546. hozzászólására

    Nem,miért tenném?
    Csak komoly olajakat veszek,nem a tescóból

  • Válasz » #547 mtz1221 | 2017-12-01 19:02:15

    Válasz lac* #544. hozzászólására
    A htz-ben milyen olajat használsz ??Azt is vizsgáltattad ??Ott hány óránál kell cserélni ??

  • Válasz » #546 Sötét Paraszt | 2017-12-01 19:01:54

    Válasz lac* #544. hozzászólására

    zsír új olajat nem vizsgátattá be?

  • Válasz » #545 lac* | 2017-12-01 18:58:59

    Válasz lac* #544. hozzászólására

    plussz a bandigh által felvetett teljesítményszint romlás kérdésében is nyomozok még

  • Válasz » #544 lac* | 2017-12-01 18:57:51

    Válasz Sötét Paraszt #540. hozzászólására

    ezekre én is kiváncsi vagyok egyébként,folyamatban van,ha minden igaz kapok még infót

  • Válasz » #543 Bárány | 2017-12-01 18:54:47

    Válasz Sötét Paraszt #542. hozzászólására

    Miért, nem lehet ilyet találni? Én most nem fogok telefonon keresgélni.

  • Válasz » #542 Sötét Paraszt | 2017-12-01 18:53:00

    Válasz Bárány #541. hozzászólására

    Mutass egy szabványt mondjuk ezt:
    ASTM D 7899-13

Gép- és alkatrész kereskedők, gépgyártók

Lista megtekintése
AB REX Kft.
Agráció Kft.
Agriline Kft.
Agro-Alfa Kft
Agro-Boma Mezőgép Kft.
Agro-H.M.G Kft.
Agro-man
Agro-Tipp Kft.
Agroázis Kft.
Agrobix Kft.
Agroconnect Kft.
Agrogép 2004 Kft.
Agroker Eger
Agroko95 Kft.
Agromaster Kft.
AGROPARK
Agrospic Kft.
Agrotec Magyarország Kft
Agrowolf Kft.
Alfa-Gép Kft.
Andest 2005 Bt.
Auditker Kft.
Axiál
Balla Imre e.v.
Baumachinen Kft.
Bedenek és Társa Bt.
Bihar-Express Kft.
Bohr
Busa Bt.
Cívis Mezőgép Kft
Contstar Kft.
Csiszár Csapodi Kft.
Diós-Gumi Kft
Doxmand
Egyedi GépKer Kft.
Erőgép-Szervíz Kft.
Everris International
Farmcenter Kft.
Forma Hungária Bt.
Für Gábor E.V
GÉPKÖZVETÍTŐ
GI-GA Farm Kft.
Gravetti Kft.
Gumiflex Kft.
Hanki-ker
Hidro Master Kft
Horizont Trade Kft.
Hungarpol Sp.z o.o.
Intradelog Kkt.
Japán Kistraktor Importőr
Kärcher Hungária Kft.
KC-Békés Kft.
Kerti Gépek
Két Kata Kft.
Kiskorpád Gépker Kft.
Kite Zrt.
Kosditrade Kft
Kőrös-Welt Kft
Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.
Leták Mezőgazdasági Gépgyár Kft.
Magtár Kft.
Mészáros Lajos e.v.
Metalwolf Kft.
Milsteman Kft.
MTE Speciál Kft.
Nagy Antal EV
Nowton Bt.
Odisys Bt.
P.G.-MOBIL Kft.
Pal-Tis Kft.
Pap-Agro Kft.
Penda Kft.
Pintér László e.v.
Promo plusz kft.
Raho-Ker Kft.
Rexxon-Trade Kft.
Romeplow Hungary Bt
Rotáció Kft.
Royal-Kert Kft.
Sasform Agrotechnika Kft
Sato-Gép Kft.
Seed-Imex Kft.
Servitec Kft.
Sióagrár Kft
Speed-ex Kft.
Starex Pro Kft.
Strautmann Gépgyártó Hungária Kft.
Szakadáth-Gépker Kft.
Szegána Kft.
Szemi-Agro Kft.
T-Oriens Kft.
Tartálygyár Kft
Tempel Kft.
Tisza Consult Bt.
Trade Impact Kft
Traktor Trade Kft.
Turquagro Kft.
Väderstad Kft.
Valbert Bt.
Városkert Gépipari és Kereskedelmi Kft.
Velox-Ker Kft.
Villám István
Wirax-Hungária Kft.
Zootechnika Gépgyártó Kft.
Ádám és Társa Kft.
Agratech Gépker Kft.
Agriszervíz Kft.
Agro-Békés Kft.
Agro-Contakt 2000 Kft.
Agro-Magic Kft.
Agro-Roll 96 Kft.
Agro-Viko Kft.
Agrobazár
Agrobörze
Agrofém71 Kft.
AgroHof
Agroker Holding Zrt.
Agrolánc Kft.
Agromehanika Kft.
Agroshop
Agrosprinter
Agrotec Magyarország Kft.
AJG Gépgyártó Kft.
Alp-agro
Atra Kecskemét Kft.
Austropannon Kft.
Babus Zoltán egyéni vállalkozó
Balog Mihály
Baywa GMZ
Bezerédi Agro Kft.
Biomassza Magyarország Kft.
Borsod Agroker Zrt
Bükkhegyi András
Clear-Globe Kft
Crystal- Mezőtúr Kft
D+V 1999 Kft.
Dorker Kft.
EAgro Kft.
Erdőgépker Kft.
Eu-GépKer Kft.
Farkas Szervíztechnika Kft.
Fliegl Abda Kft.
Földvársarok Kft.
General-Agri Hungary Kft.
GG 55 Kft.
GM Agro.net Kft.
Gumiarzenál Kft.
Győri Agroker Zrt.
Hergon Plus Kft
Homokháti Agrogép
HSC Motor Kft.
Idea Traktor Kft.
Invest Gépkereskedelmi Kft
KaposFlex Gumikereskedelmi Kft.
Kárpáti Hungary Kft.
Kelet Agro Kft.
Készenlét Zrt.
Király Ferenc e.v.
Kistata Agro Kft
Konzum Trade Kft.
Kovács Katalin E. V.
Kuhn Center Magyarország
Lakkos Kft.
Madarász Kft.
Mayer László egyéni vállalkozó
Metal Gold 2001 Kft.
Mező-Gép Agro Kft.
Miskó Gábor e.v.
Multiva Magyarország Kft
Novara Coop Kft.
Nyírker Kft.
Oraker Kft.
P+K 3000 Kkt.
Pálinkó József E.V.
Payer Ádám e.v.
PIK-PAK Korona
Polyduct Zrt.
Quivogne CEE GmbH
Realagro Kft.
ROBIX-MIKRO Kft.
ROSI TEH D.O.O
Royal Marine Kft.
S.C. Lorger S.R.L.
Satamo Plus Kft.
Schriffert Kereskedőház Bt.
Selector Export-Import Kft
Sinaopt Kft.
Sokoró Kft.
Stand-Agro Kft
Start Agro Kft.
Sz-Agro 2007 Kft.
SZAL-AGRO Kft.
Szekeres Kft.
Szentmihályi Gép Kft.
Takács Dinasztia Kft.
Té-Géta-68 Kft.
Tihanyi TB Kft.
Törő Gépek
Trakodó Kft.
Truck Central Kft.
Újhelyi Kft.
VAgro Mezőgazdasági Gépgyár
Valkon Kft.
Vektor-Holding Kft.
VÉRTESKER Kft.
Wild Control Kft.
Zetor-Vas
Társkereső hirdetés
[bezárás x]