Gázolaj árak 596 Ft Benzin árak 585 Ft EUR 395.41 Ft USD 337.84 Ft CHF 419.46 Ft GBP 458.51 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93786 hozzászólás
Nincs profilkép
#73786 atyu80
2021-01-24 07:39:10

Válasz mtz1221 #73783. hozzászólásáraOda gyártatni egy hézagolót ami jó passzos?

Nincs profilkép
#73785 R Sándor
2021-01-24 07:17:17

Válasz .Richard. #73779. hozzászólásáraÉn csak a tapasztalatokat ,és a lehetőségeket îrtam le, hogy ö melyiket választja rá van bízva,Én is voltam így egy régi 80-as MTZ- vél, összetört a csapágy mikor felraktam az ujjat az ráesett (bevettem egy leszarom tablettát) összeraktam úgy, és több évig jártam vele gond nélkül . Mert azt csak a jóisten tudja hogy mióta lógott rajta a régi is.

#73784 ...:::Pisti:::...
2021-01-24 07:10:41

Mi a múltkor 78as szimeringet tettünk be. A féltengelyből is le lett egy pici szedve, 78ra.

#73783 mtz1221
2021-01-24 00:13:25

Válasz atyu80 #73782. hozzászólásáraKell egy alátét a csapágy elé,inkább 5 tizeddel kisebb mint nagyobb.

Nincs profilkép
#73782 atyu80
2021-01-23 23:02:12

Válasz mtz1221 #73781. hozzászólásáraErre nem is gondoltam még, viszont hossz irányba is van játéka akkor a belső csapágynál is ez lenne a helyzet?

#73781 mtz1221
2021-01-23 22:47:28

Válasz atyu80 #73780. hozzászólásáraMennyi az a lötty ? 5 tizedet gond nélkül fel kell pontozni,meg Würth csapágyragasztóval becsületesen megkenni.

Nincs profilkép
#73780 atyu80
2021-01-23 22:40:00

Válasz R Sándor #73772. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget mindenkinek, sajnos nem csak a szimeringnél rossz hanem lötyög is minden irányban de szemmel látható hogy a féltengely jár a csapágyban és nem a csapágy hibázik. Így nem igazán akarok neki állni a tavasznak még ha csak pótkocsit húzgál sem , gondolom nem egészséges...

Nincs profilkép
#73779 .Richard.
2021-01-23 22:26:03

Válasz R Sándor #73778. hozzászólásáraZsugor miatt is faragja vékonyabbra. Rézzel felrakni az nem akkora hőhatás mint a hegesztés. Az nem ronthatja.

Nincs profilkép
#73778 R Sándor
2021-01-23 22:17:46

Válasz .Richard. #73777. hozzászólásáraItt régen a tsz-ben hegesztgették egy pár sofőr megjárta , azóta senki nem meri az ismeretségi körömben . Többet nem tudok mondani. Még azt is csinálták hogy lejjebb szedik és zsugor kötéssel tesznek rá egy hüvelyt , hogy ez mennyire tartós azt nem tudom.

Nincs profilkép
#73777 .Richard.
2021-01-23 22:06:56

Válasz R Sándor #73771. hozzászólásáraRézzel forrasztani aztán esztergálni. Az csak jo nem?

#73776 Gergő80
2021-01-23 22:03:42

Válasz atyu80 #73768. hozzászólásáraszerintem csapágy alá zsugor kötéssel gyűrű ha csak szimering probléma a fedélbe odébb lehet esztergálni a szimering helyét kettő gyári is simán elfér és érintetlen helyen fut

#73775 csferri
2021-01-23 22:01:42

Válasz envagyok2 #73773. hozzászólásáraOtt van a táblázatba hogy már a 15,5 -el is minuszos az eleje (lassabb), a nagyobbal még mínuszosabb lesz.

#73774 Gergő80
2021-01-23 21:59:02

Válasz envagyok2 #73763. hozzászólására nekem 18,4 r30 van hátul 11,2 r20 elől

Nincs profilkép
#73773 envagyok2
2021-01-23 21:40:36

Válasz mtz1221 #73769. hozzászólásáratökéletes válasz, ezt szerettem volna hallani, hahaha
ez a 7/ éppen lehet annyi, hogy már lassabb az eleje mint a hátuélja, vagyis nem húzza magát, hanem tolja az elejét.
azt lehet tudni, hogy alapesetben mennyi az eleje és a hátuéja által megtett út beli különbség? (vagy emeljem föl, azt nyaraljak vele egy 100 km-t? hahah)

Nincs profilkép
#73772 R Sándor
2021-01-23 21:37:53

Válasz atyu80 #73768. hozzászólásáraFelejtős!!! onnantól kezdve csak idő kérdése hogy mikor törik el ,és akkor hátrafelé kigurul a kerék a gép alól, és szétszakítja a hátsó sárvédőt is.A hogy az ismerősőm mondta -neki volt ilyen a hegesztés miatt-" mint ha a föld nyílt volna meg alattam". egyébként ha a csapágy log rajta akkor rakd vissza nyugodtan , ha a szimeringnél van bemaródva akkor meg vegyél bele abból a méretből 2 db leg keskenyebbet és úgy rakd össze , a második nem lesz teljes szélességgel a házban de nem fog kiesni, és máshová kerül a szimering éle ,igy nem fog folyni.Hajrá!!

Nincs profilkép
#73771 R Sándor
2021-01-23 21:37:53

Válasz atyu80 #73768. hozzászólásáraFelejtős!!! onnantól kezdve csak idő kérdése hogy mikor törik el ,és akkor hátrafelé kigurul a kerék a gép alól, és szétszakítja a hátsó sárvédőt is.A hogy az ismerősőm mondta -neki volt ilyen a hegesztés miatt-" mint ha a föld nyílt volna meg alattam". egyébként ha a csapágy log rajta akkor rakd vissza nyugodtan , ha a szimeringnél van bemaródva akkor meg vegyél bele abból a méretből 2 db leg keskenyebbet és úgy rakd össze , a második nem lesz teljes szélességgel a házban de nem fog kiesni, és máshová kerül a szimering éle ,igy nem fog folyni.Hajrá!!

#73770 mtz1221
2021-01-23 21:26:36

Válasz atyu80 #73768. hozzászólásáraCo-val nagy gázzal,lassan hogy ne melegedjen át.

#73769 mtz1221
2021-01-23 21:25:06

Válasz envagyok2 #73767. hozzászólásáraHa nem homlokrakodózik éjjel nappal,akkor autómatában 100 évig elmegy a gyári első kerekkel is. 7 centi különbség van köztük,lehet elmenne gond nélkül direktbe is."7"

Nincs profilkép
#73768 atyu80
2021-01-23 21:17:39

Féltengely felhegesztés majd esztergálásra ki mit mond, érdemes vele foglalkozni?

Nincs profilkép
#73767 envagyok2
2021-01-23 21:06:21

Válasz mtz1221 #73766. hozzászólásárajóvan nah, végigértem rajta.
200 csak a két első komplettan pluszba, plusz a hátsó felára, hmmmm

de a sima 82es első mellé nem kéne feltenni, ugye? van aki azt mondja hogy nem érdekes, kibírja, nyilván csak földön van használva.

Nincs profilkép
#73765 envagyok2
2021-01-23 21:00:41

Válasz mtz1221 #73764. hozzászólásáraezt a első gumit milyen felnire lehet feltenni?

Nincs profilkép
#73763 envagyok2
2021-01-23 20:49:48

82esre tett valaki hátra 16,9-es gumit? lehet tenni simán, vagy van olyan első gumi, amivel fel lehet tenni?
vagy szijjjelszakad még a minden is?

#73762 mtz1221
2021-01-23 20:07:21

Válasz kis Zombi #73761. hozzászólásáraItt olyant láttam hogy meg esztergálták a dugattyút,és arra csináltak méretre karmantyút de egyben volt.Az már bírja 5-6 éve,nehéz vetőggéppel.Egyik 110-sen sincs szelep ?Gegének csináltak 120-ast szeleppel cakk pakk 200 euróért méretre munkahengert.

Nincs profilkép
#73761 kis Zombi
2021-01-23 19:19:19

C 100-as munkahenger karmantyúzásról (gumi gyűrű helyett) mik a tapasztalatok ? Mennyivel bírja tovább, mint ha csak a gumi gyűrűket cseréljük ?

C 110-est nem akarok bele rakni, mert azokon nincs "puca" és a targonca tornyot nem akarom beleemelni a fülkébe.

#73760 prütyi
2021-01-23 18:00:59

Válasz fexco #73755. hozzászólásáraNekünk is a 94-es 82-es az fixes volt nem rúgózott mivel rúgó se volt benne. Az az alátét olyan nagy átmérőjű volt hogy a csizmaszár alsó pereme arra ült rá.

#73759 Gumóka
2021-01-23 18:00:14

Válasz fexco #73758. hozzászólásáraÚj rugónak is van azért útja, de tény hogy sokat leül, ezt akkor látni igazán mikor meg kell emelni. Jön szét 4-5 centit biztos.
Mondjuk nekem rugózik így is, látom menet közbe, mondjuk kényelmesebb mint ha merev lenne, csak szarabb javítani.

Kocsizáskor jó, lényegesen jobban lehetett ezekkel repeszteni, ha jó volt a rugózás.

#73758 fexco
2021-01-23 17:55:20

Válasz Gumóka #73757. hozzászólásáranemtudom.mondjk én beraknák akkorát,amekkorát csak lehet.

#73757 Gumóka
2021-01-23 17:38:10

Válasz fexco #73749. hozzászólásáraTavasszal volt hüvelycsere, nekem nem volt alátét a nyomcsapágyon...smile blink

Úgy is raktam össze. Csapágy-rugó aztán ennyi.

Egyébként kéne?smile confused

#73756 mtz1221
2021-01-23 17:22:48

Válasz fexco #73754. hozzászólásáraNyomódik (fárad) a rugó lassan.

#73755 fexco
2021-01-23 17:21:48

Válasz mtz1221 #73753. hozzászólásáraakkor kb ezek az alátétek olyan vastagok pontosan,mint a rugók terheletlenűl?smile wacko

#73754 fexco
2021-01-23 17:17:37

Válasz mtz1221 #73751. hozzászólásáranálam ugyanez a szitu-----vagyis mégse,inkább az,hogy elvileg amikor maxra összeül akkor nehezebb a dolga az orbitnak.nekem nem,mert nemveszem észre,onnan tudom,amikor nemorbitos volt,raktunk bele alátétet a nyomcsapágyra pluszba,neműlt le teljesen,és jóval könnyebb volt a kormány igen.mostanra meg eltünt az a nemleülés.---amúgy hogy tud eltünni???smile confused

#73753 mtz1221
2021-01-23 17:12:55

Válasz fexco #73752. hozzászólásáraIgen,kivettem az alátéteket meg vettem bele 2 rugót.Ha kell meg mérem az alátéteket,már ha megtalálom őket így 20 év után.smile sweatdrop

#73752 fexco
2021-01-23 17:10:22

Válasz mtz1221 #73751. hozzászólásáraakkor ezt értsem úgy,hhogy a tied ujkorába "fix"volt.te meg kivetted ezeket a bazi nagy alátéteket,és megjött a rugózás????
nálam ugyanez a szitu.ezért kérdem.

#73751 mtz1221
2021-01-23 17:06:25

Válasz fexco #73746. hozzászólásáraEgy bazi nagy alátét volt a rugók alján.én is arra gondoltam hogy elő keresem őket,és vissza rakom.Mert homlokrakodó óta,nagyon elő jött a csizmák kopása.smile cursing

#73750 fexco
2021-01-23 17:04:48

Válasz fexco #73749. hozzászólására"széles távtartó"=vastagságragondolok

#73749 fexco
2021-01-23 17:02:36

Válasz Gumóka #73747. hozzászólásáraüdv!nem!nálam az lenne a lényeg,felső végállásba maradjon fixen.(láttam én is 94-95ös kiadású pirosokat,amik fixek)elvileg te most pont benne vagy??:a reduktornál alúl van a nyomcsapágy,tetejére nálad milyen széles "távtartó"van,---van egyáltalán??--és ugye erre jön az a kibaszott rugó.

#73748 fexco
2021-01-23 16:58:12

Válasz fexco #73746. hozzászólásáraHIBÁK:kb8000óra alatt:igazából majdnem minden amikor vezérgép volt.---a bölcső,darázsderék,motor, hátsó hajtómű napkerék törés,féltengelycsapágy stb...szóval minden.egyedűl a váltó bontatlan.amúgy az ára ennek is kb ugyanannyi volt!tett az asztalra bőven.érdekes most már nem vezérgép,csak homlokrakodózik,semmi baja.még a gömbgejek se,amióta megkapta az originál összekötőrudat orbitozáskor.csak megy-megy-megy.....

#73747 Gumóka
2021-01-23 16:55:59

Válasz fexco #73746. hozzászólásáraTörött rugósmile lol

Vagy acélpersely, vagy gumituskó a rugó helyére.

#73746 fexco
2021-01-23 16:50:29

Válasz Gabi 07 #73743. hozzászólásáramienk 94es kék.első-keréksúly nélkűl.szabályzó benne volt.meg kaptuk hozzá azt a böszme autómata kampót.az óra most majdnem8000.bárcsak ebből az első rugózást kispórolták volna!!!!!!HOGY LEHET MEGOLDANI,HOGY FIX LEGYEN????

Nincs profilkép
#73743 Gabi 07
2021-01-23 15:04:45

Világos barnából Nekünk 94-be 2db jött egyikbe volt erő helyzet szab. másikba nem, még a leírtakon kívül az elsőkerék rugózás volt kispórolva belőlük. Köradagolók cserélve lettek mindkettőn 2-3 év után. Egyiket 11 évesen ellopták, a másik még most is megvan, ezen újkora óta homlokrakodó van és 3 éve lett először széthúzva, kuplungtárcsa csere (a csillapító gumik támasztó lemezei elkoptak, és a kis leeső lemezdarabok bekerültek a tárcsa és a nyomólap közé, pedig a kuplungtárcsa súrlódó felülete még tökéletes volt) más fődarab még nem volt nála +bontva, motor váltó h.híd még érintetlen belülről mint a szűzlány. Hét éve vettük + a crystalt addig ez is csinálta a talajmunkát, azóta kiszolgáló és rakodós gép, igaz tavaj februárban orbitoztam a zetort, Fater + nem tudott várni és ezzel símítózott el 70 Ha-t.Üz óra nem tudom mivel sokáig ment spirál nélkül, de nem ünneplő traktornak volt használva. Így 26. évesen már igényelne némi törődést, kilátásba van a felújítás. De hogy visszahozta az árát többszörösen az biztos, 890 ezerbe került áfával annó, ha jól rémlik! A színek pedig kék a belső piacra, piros az exportra, a világosbarna + Bulgáriába készült, legalábbis valahol így olvastam! 94- ben pedig akkora volt az igény új olcsó traktorra, hogy minden elérhető gép jött az országba, ezért volt ennyi szín.

Nincs profilkép
#73742 .Richard.
2021-01-23 13:19:18

Válasz Gumóka #73739. hozzászólásáraNekem 550van. 89es. Izzitos fej 80as blokk. Helyzetszabályzo'hashuzo sulyok'kárpit alatt szigetelés'2venti . 4780òra van benne. Szoval ha ujfajta ora van benne akkor lehet már 9ezer orás lenne?smile scaredAdagolo 2szer beállitva. Egy fejszelep csere. Röpsuly csere. Egy uj hengerfej. Válto difi gyári'hűtőt ujat vettem be. Hidraulika gyári de motorolajjal bir mindent. Csip csupp elektronika bajai voltak. Madzagok stb. Gumi cserék. Kuplungtárcsa lehet eredeti mert alul belesve piros a fereodol széle. Gondolom a gyárban fujhatták le fedél nélkül. Ha ilyenek alkotnának sokáig mennének. Persze turbos 100lovas mororral lehet már meghalt volna. Amugy ez hagyományos narancssárga fako piros volt festés elött.

#73741 mtz1221
2021-01-23 11:35:50

Válasz Nyomasek Bobo #73737. hozzászólásáraNa vakoskodok,aszt hittem ghoni írt.smile sweatdropItt is annyi jó naftánál.Motorpal 4000 túl van de első 3 évben pirosat kapott,meg azóta is olcsót.(néha marad az ibc alján festékoldónak kinéző valami smile cursing),kör adagoló kombájnon rakovicán imt-n 6-7000 órákat ment el fej csere nélkül.

#73740 mtz1221
2021-01-23 11:30:05

Válasz Nyomasek Bobo #73737. hozzászólásáraNekünk a kékbe 15400-van,mindenki azt mondja lehet jobbak mint a pirosak.

#73739 Gumóka
2021-01-23 11:09:21

Válasz HGabi #73738. hozzászólására82.1, '98-as erőszabályzó és hashúzó nélkül, gyári orbit, nagyműszerfal, oldalváltó, felsúlyozva, meg jó porgyűjtő szövetkárpit. Mondjuk jó csendes gép volt.

Mondjuk ezen a belarus felirat is cirill betűs volt.

Nincs profilkép
#73738 HGabi
2021-01-23 10:36:34

Nekem meg olyan van,hogy
Mindene antracid szürke(sötét szürke) csak a motorház és a sárvédők pirosak.
normál adagoló, felsúlyozva teljesen, viszont gyárilag helyzet- erőszabályzó és hashúzó nélkül. Nagy műszerfal oldalváltó lux ülés. mindenhol kb 1cm szigetelés.
Ráadásul a kuplung is gyárilag erősített, a kuplungház is szélesebb.persze orbit nélkül.
újfajta fűtés van benne.

98-gyártás 82.1 van az adattáblán.

#73737 Nyomasek Bobo
2021-01-23 09:51:26

Válasz mtz1221 #73735. hozzászólásáraAz utnre számolva 2000 óra... Az már nem annyira szar...vagy?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Harc a szárazság ellen: tesztelik a sekély elárasztást
Harc a szárazság ellen: tesztelik a sekély elárasztást
Egy 20–30 centiméteres vízréteg megváltoztathatja a beregi ökoszisztémát – új...
Minden harmadik magyar gazdától megvonnák a támogatást?
Minden harmadik magyar gazdától megvonnák a támogatást?
Újabb nagy nemzetközi gazdatüntetetés robbanhat ki.
Komposzt eladó
Komposzt eladó

9.000 Ft

Valtra N 111, sisu 124 lovas motorral,  sorba befér
Valtra N 111, sisu 124 lovas motorral,...

14.900.000 Ft

Eladó 3 irányba billenős pótkocsi piros rendszámmal
Eladó 3 irányba billenős pótkocsi piros...

990.000 Ft

Borjú üsző
Borjú üsző

1.800 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]