Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak619 FtEUR409.67 FtUSD391.08 FtCHF438.79 FtGBP495.54 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Üdv' Elektromos vízhőfok mérő óra mutatója főkapcsoló benyomás után csak egy kicsit mozdul és ott is marad vízhőfoktól függetlenül. Új gombával tesztelve, ugyanaz a jelenség. Az óra lehet cserés, vagy hol lehetne még a hibát keresni?
Válasz Maszek Zs #70326. hozzászólásáraNem olyan rosszak a HBR cuccok mint,amire nem írják rá hogy hova valósi.Kardánjuk pl olyan mint egy 5 X drágább nyugati.
Válasz bertalanist76 #70322. hozzászólásáraKeresd gyógyszertárat azzal szembe. De fent van a neten is.
Úgy keress rá (ZsoSzi traktor)
Fent van a telefonszám is. Telefonon beszélsz vele már eldöntöd,hogy érdemes-e!
Válasz Gumóka #70316. hozzászólásáraMost olvastam hogy, Dunaföldvári vagy én oda járok a habiba alkatrészért,akit írtál kisöreg boltos szintén ott található,mert ha igen szívesen vásárolnék én is tőle.
Válasz rocska64 #70314. hozzászólásáraÉn is ezek között nőttem fel, aztán kicsit másfelé sodort az élet, akkor épp nagykorúan sok minden megmaradt javításokból, de mire tényleg érdekelt volna kicsit elfordítottak a mezőgazdaságtól, 10 év után most tudtam saját gépet venni, aztán most jön olyan is, amit akkoriban öregapámnak nem kellett javítani, de így is sokat tudtam tanulni tőle.
Emlegetem is sokszor, Ő még körmöstraktoron kezdte, műhelyfőnökként nyugdíjazták, 40 év egy helyen.
Csak mire én is odaértem korban, hogy komolyabban tanuljak tőle, elment...
Most meg ha magam kárán is, de sok mindent meg kell tanuljak, mert ezt akarom csinálni.
Válasz Gumóka #70310. hozzászólásáraGyerek korom óta traktoron ülök,több mint 40 év szakmai tapasztalat jóval túl az 5x en és még mindig elő jönnek olyan dolgok hogy még én is tanulok!! Ez már csak egy ilyen szakma.
Válasz Gumóka #70311. hozzászólásáraA zsír új hátsó házban jobban lötyögött a csapágy mint a régiben, pedig zsír újat vettem 245000.-ért,mert egy szem bontottat nem hirdettek akkor,bezzeg azóta mindig látok bontottat.amit kiszedtem belőle vas súlya az öntvénnyel együtt 300kiló felett volt, kaptam érte 12000.- ha jól emlékszem.
Válasz bertalanist76 #70307. hozzászólásáraEz egyébként a tömeggyártás és az üzletpolitika átka. Fossák a mennyiséget a minőségi követelmények alatt pont azért mert a piac kéri a mennyiséget, a mennyiség meg azért kell mert a minőség már nincs meg, így egy adott alkatrész akár fele élettartamú.
Tehát összefügg az egész, a gyártó és a kereskedő na meg a méhtelepes jól jár, Te meg lassan a nokedlit is villáskulccsal eszed.
Én egy kisvállalkozótól hozom az alkatrészt, jóbarátom, nála tényleg van gyári, ha nincs akkor Tara. Csapágyakból van neki elfekvő békebeli készlet, felvásárolgatja őket, ha nincs akkor marad a zvl-zkl, vagy, mivel rokonsága ukrán, jön onnan is alkatrész, nekem is így van bent ukrán skf olcsóbban, mint itthon .
Sőt még raktam be mgm radaxot is.
Ami meg rossz, cseréli, mert bizony van, amit Ő sem tud ellenőrizni.
Na meg aztán van olyan is, ahol az import is gyári eladáskor...
Kellenek ötletek, tanácsok, sokat kérdeztem itt is, illetve sok hasznos segtséget is kaptam.
Ezért is vagyok itt, mert sok hasznos dolgot olvasok segítőkész emberektől
Adott dologhoz persze lehetek "hülye" mert amit tudok, azt már nem kell megtanulni, amit meg nem azt pedig igen és ezt segítséggel vagy épp a saját káromon tanulom meg.
Válasz Gumóka #70303. hozzászólásáraFélre érted az egészet vagy nem bírod a kritikát? Nem mondtam hogy hűje vagy,ha neked nem kellenek az ötletek tanácsok,akkor majd magad rá jössz hogy mit rontottál el,és kezdheted újra az egészet,pont szezon közepén. Tudod van nálunk egy mondás: Okos ember más kárán, a..... ember meg a saját kárán tanul.Ami elég drága dolog.
Válasz Gumóka #70303. hozzászólásáraNem is azért zörög a nyelestengely mert szarul raktad össze,hanem azért mert előtted rakták össze rossz/nagyobb hézagokkal.
Válasz Celtises #70306. hozzászólásáraAkkor érted hogy,mi a bajom.amikor a legjobb minőségűt kérem akkor is valami szart kapok,amire azt mondják az a jobb.
Nem értem ha a jobb szinte rögtön szar lesz, akkor a szar meddig tarthat.
Nem is lenne ezzel baj ha nem kerülne pénzbe és dupla időbe ha valamit kétszer kell szétszedni.
Például a porlasztó csúcsból már egyből 8at vettem,mert 4ből egy mindig szar.
Válasz bertalanist76 #70305. hozzászólására10-ből 9 fel lenne háborodva, hogy neki az olcsót adják. A minőségi alkatrész Mtz-hez nem eladható.
Csináltunk váltót ami 2 éve lett összerakva. A felső sorban a Zkl csapágyakból az összes golyó kihullott. KB 800üó.
Válasz Gumóka #70304. hozzászólásáraÉn meg csak azt kaptam,nem értem miért nem tartanak legalább kétféle minőséget,mindenből csak a gyengébb . porlasztó csúcs 4ből egy hibás ,új hengerfej tömítés már most folyatja az olajat középen és ez csak a múlt havi lista. A tömítés készlet is kriminális volt.
Válasz rocska64 #70300. hozzászólásáraÉn nem is mondtam, hogy mindent tudok, mert kérdeztem itt is sokat, meg volt szaki, aki összerakás után megnézte azt a difit is.
De azt sem mondta senki, hogy egy difihézagolás és csapágyazás után azért fog zörögni elől a nyelestengely, mert szarul lett összerakva a difi úgy, hogy a traktor két métert ment...
Hülye azért én sem vagyok hozzá, csak van ami még kimaradt eddig az életemből...
Válasz Gumóka #70295. hozzászólásáraA csapágyakkal az volt a bajom hogy,a gpz újjan jobban lógott mint a 4000üzemórás 25éves orosz. De ha már kiszedtem...
Egy jó volt az egészben hogy,megtudtam az összes csapágy európai számozását.
Mondjuk a régi kosaras tűgörgős helyett a habinál kezembe nyomtak egy csomó tűgörgőt,kosár nélkül,hát nagyot néztem.
Úgyhogy majd jön szét újra az egész csak rá kell vennem magam. a tlt-t is kicserélem majd az új lamellásra.
Válasz rocska64 #70296. hozzászólásáraA váltót én nem bontottam, nálam a hátsóhíd háza szakadt meg a függesztőszerkezetnél. Akkor belenéztünk, a váltóba, nem találtunk érdemleges hibát. Újra lett hézagolva a komplett differencálmű, tehát a kúpkerék és a bolygómű is, előírás szerint, igaz maradt az eredeti fogaskerékpár.
A difi kapott két új csapágyat, meg a kúpkerék tengelye a híd felől.
Nekem nem rövid időn belül, hanem összerakás után az első tesztkörön már zörgött a tengely. Az előtétház melegszik is, a hátsóhíd nem.
Mivel nagy átlagban mindig akkor romlik el a gép, mikor a legjobban kéne, annak örültem, hogy megy, nem, még a váltót és az előtétházat is szétborogatni, aminek szemrevételezéssel baja nem volt.
A munkát így is elvégezte, most majd sorrakerül az is, meg már nem is lesz olyan hideg
Ami még lényeges az annyi, hogy életemben először csináltam ilyet, tehát a hiba lehetősége jobban fennál, mint egy gyakorlott szakembernél.
:}Válasz rigás #70297. hozzászólásáraTökéletesen igazad van.Ha már szét van szedve nem árt ha oda figyelünk az össze rakásnál,úgy a minőségre (pénztárca függő) és a be állításokra.Mert ha kapkodunk,fél munkát csinálunk,annak soha nem lesz jó vége.
Válasz Gumóka #70295. hozzászólásáraAhogy egy ismerősöm mondta sorközművelés közben "kompromisszumokat kell kötni".
Ilyen az MTZ is, értelmesen meg kell csinálni ha azt akarjuk, hogy tartósan működjön. De nincs értelme sokba keríteni, meg zöldre festeni mert attól még MTZ marad.
Válasz Gumóka #70294. hozzászólásáraAzt nagyon jól tudom hogy a fogaskerekeket párba kel cserélni de ahoz szét kel bombázni az egész váltót és difit,és ha már újat teszel nem árt ha ki van hézagolva,vagy vissza teszed úgy ahogy volt azzal a be állítással,akkor ne csudálkoz hogy rövid időm belül el kezd zörögni a nyeles tengely
Válasz bertalanist76 #70289. hozzászólásáraNekem is van bent, zvl-zkl csapágy, sőt ukrán skf is.
Eddig bírják.
Egyébként a drága csapágy is lehet szar, egy mtz-be drága csapágyat venni meg pénztárcagyilkosság.
Nem versenytraktor ez.
Sokat kérdeztem itt én is, meg elég sokat vissza is olvastam a topicot.
Én is első terv szerint "csúcsra" akartam megcsinálni, aztán rájöttem, hogy nem ér annyit az egész traktor...
Válasz rocska64 #70288. hozzászólásáraFogaskereket kell párba cserélni, másrészt ki van hézagolva a kúpkerék, mint mondtam, a nyelestengely zörög. Az meg még egyel előrébb van.
Válasz fexco #70273. hozzászólásáraHa sokat használod a tlt-t akkor bele kell dobni a 892-es fogaskerekeit,és 1650 motornál fog 540-et fordulni.Enyém már 10 éve úgy megy,kevesebbet fogyaszt meg ami a legfontosabb nem ordít egész nap a füledbe nagy fordulaton.
Válasz fexco #70273. hozzászólásáraSzia.Kb 40 ha vagott evente 1x ősgyepet.Az indításnál kell odafigyelni.Alapgáz és lassan odahúzod a kart. Óvatosan felpörgetni.Enyhén fog visitani.A kvarc óránál 550-600 at fog mutatni.Piszkosúl fogja borotválni a tippanos selyemfüvet is.Középen nem lesz szakáll.De a gázt nem kell nyomni.Max 700 ig.A régi 550 esek felező nélkül valami 600 körül adnak le.Aki olyannal vágta jobb munkája volt mint egy felezős 80 asnak mondjuk 540 be.Hortobágyi ismerősék igy csinálták. Sokan áttértek a disco dobra gondolom ott nincs ez a rituálé.Csak egy 3,5 m es síklap egy egyenetlen szikpatkán vagy csak hegyét vágja vagy a földet is.Inkább síkra vetett anyagra való.Nem volt vele gond.A claas corto val is igy dolgoztak sokan .A penge is tovább tart hisz gyorsabban forog. Lucernánál meg jobb szálasabb gyepnél inkább sima 540.
(Nyugati gépnél előbb 540 meghajtani majd kikapcsolni s áttenni 1000 be.Előpörgetni mivel itt elektromos a kapcsolás. Eco kikapcsolni kb 100 al gyorsitja fel hirtelen .Tehát mig mondjuk normál hajtasnal 250 addig eco 350A hajtómüvet kivégzi túl gyors a gyorsulás..Olyat csináltam hogy mikor áttettem 1000 be (540 el felpörgettem kb 250-300 ra s igy kapta meg az gyorsabb hajtast.Akkor nem öli meg a szöghajtómüvet.Majd 1000 ret tovább lehet rakni eco ba.Akkor kb 1100 motor fordulaton lead mindent)
Nagykocka bálázóknál is szoktak előbb 540 el megmozgatni a 25q ás lendítő kereket majd 1000 be rakni s úgy birja a traki.)
Válasz Gumóka #70286. hozzászólásáraNekem is zörög azóta a nyelestengely,mióta kicseréltem az öntvényt. Bár én a gpz csapágyakra tippeltek,hát nem volt a legjobb választás,de a habiba ezt adták.
Válasz Gumóka #70286. hozzászólásáraA váltóba ha csapágyat cserélsz a szakzsargon úgy írja csak párba lehet cserélni,és utána be állítani,(kúpkereket)hézagolni,pontos méretre állítani más kép nem lesz jó.
Válasz sörhas #70283. hozzászólásáraCsinálhatja ezt a hangot vagy "tünetet" a fék, fék tárcsa fék tengely vagy baloldali fél tengely(csapágy külső belső) vagy nagy tányér kerék.Minden sebességbe csinálja?Ha minden sebességbe csinálja akkor véleményem szerint a difi házba kel keresni a hibát.
Válasz rocska64 #70284. hozzászólásáraNekem kiszakadt az öntvény hátul, tehát hídházat cseréltem. Finom kis meló volt, cserébe azóta,meg zörög a nyelestengely, így melegszik az előtétház és a váltó is úgy, hogy a váltót azért a helyén megnéztük, de a kúpkerék hátsó csapágyán kívül máshoz nem nyúltunk.
Január óta így megy, nincs idő most szétkapni, bírja még ki 1 hetet, ha meg nem, így jártam.
90685 hozzászólás
Válasz medikus #70334. hozzászólásáraAkkor is ugyanott áll a mutató, meg sem moccan.
Válasz Krisz_B #70333. hozzászólásáraA gomba vezetéket testre nyomva mit mutat?
Üdv' Elektromos vízhőfok mérő óra mutatója főkapcsoló benyomás után csak egy kicsit mozdul és ott is marad vízhőfoktól függetlenül. Új gombával tesztelve, ugyanaz a jelenség. Az óra lehet cserés, vagy hol lehetne még a hibát keresni?
Válasz Maszek Zs #70326. hozzászólásáraNem olyan rosszak a HBR cuccok mint,amire nem írják rá hogy hova valósi.Kardánjuk pl olyan mint egy 5 X drágább nyugati.
Válasz Maszek Zs #70330. hozzászólásáraRendben!
Válasz Gumóka #70328. hozzászólásáraNem dorogi vagyok de amúgy is akartalak majd hívni. Egy személyes beszélgetés,de majd hívlak!
Válasz bertalanist76 #70327. hozzászólásáraSzívesen!
Válasz Maszek Zs #70325. hozzászólásáraMás sztori volt a háza előtt, de talán már 5 éve is.
Nagydorogi vagy ezek szerint?
A román xt tárcsám is onnan vettem.
Válasz Maszek Zs #70324. hozzászólásáraKöszönöm szépen ,meg fogom keresni őket.
Tegnap pakoltam és találtam HBR-es gyűrűkészletet. Érdemes eltenni vagy dobjam a vasasba?
Válasz Gumóka #70323. hozzászólásáraMeg álltál elötte kamionnal?
Válasz bertalanist76 #70322. hozzászólásáraKeresd gyógyszertárat azzal szembe. De fent van a neten is.
Úgy keress rá (ZsoSzi traktor)
Fent van a telefonszám is. Telefonon beszélsz vele már eldöntöd,hogy érdemes-e!
Válasz Maszek Zs #70321. hozzászólásáraIgen, Zsolesz hoz mindent ami nem s.o.s., csak nekem nem kell Nagydorogig menni.
Betétlapos ismerettség a mienk
Épp elég volt 4 évig arra járni...
Válasz Maszek Zs #70321. hozzászólásáraPusztaszabolcsi vagyok,úgy néztem hogy,M6-os Paksig.tehát Paks felől
Válasz bertalanist76 #70320. hozzászólásáraNagydorog! Melyik irányból jössz?
Válasz Maszek Zs #70319. hozzászólásáraZsoszi ???? légyszi érthetően ha nem titkos.előre is köszönöm
Válasz bertalanist76 #70318. hozzászólásáraSzerintem nem odajár. Ide jár Zsosziba
Válasz Gumóka #70316. hozzászólásáraMost olvastam hogy, Dunaföldvári vagy én oda járok a habiba alkatrészért,akit írtál kisöreg boltos szintén ott található,mert ha igen szívesen vásárolnék én is tőle.
Válasz Gumóka #70316. hozzászólásáraSok sikert hozzá és ki tartást!
Válasz rocska64 #70314. hozzászólásáraÉn is ezek között nőttem fel, aztán kicsit másfelé sodort az élet, akkor épp nagykorúan sok minden megmaradt javításokból, de mire tényleg érdekelt volna kicsit elfordítottak a mezőgazdaságtól, 10 év után most tudtam saját gépet venni, aztán most jön olyan is, amit akkoriban öregapámnak nem kellett javítani, de így is sokat tudtam tanulni tőle.
Emlegetem is sokszor, Ő még körmöstraktoron kezdte, műhelyfőnökként nyugdíjazták, 40 év egy helyen.
Csak mire én is odaértem korban, hogy komolyabban tanuljak tőle, elment...
Most meg ha magam kárán is, de sok mindent meg kell tanuljak, mert ezt akarom csinálni.
Majd alakul ez is
Válasz bertalanist76 #70313. hozzászólásáraÉn a traktorral voltam így, mikor kerestem nem volt a környéken egy normális, miután a jelenlegit megvettem, azóta van.
Én is kérdeztem akkor az újat, tavaly decemberben 260 lett volna, 120-ért komplettet sikerült hozni.
Válasz Gumóka #70310. hozzászólásáraGyerek korom óta traktoron ülök,több mint 40 év szakmai tapasztalat jóval túl az 5x en és még mindig elő jönnek olyan dolgok hogy még én is tanulok!! Ez már csak egy ilyen szakma.
Válasz Gumóka #70311. hozzászólásáraA zsír új hátsó házban jobban lötyögött a csapágy mint a régiben, pedig zsír újat vettem 245000.-ért,mert egy szem bontottat nem hirdettek akkor,bezzeg azóta mindig látok bontottat.amit kiszedtem belőle vas súlya az öntvénnyel együtt 300kiló felett volt, kaptam érte 12000.- ha jól emlékszem.
Válasz mtz1221 #70308. hozzászólásáraElőtte nem vettem észre igazán semmit, azóta meg csőstől jön
Javították az biztos, ez 30 évig pótkocsis gép volt. Meg csak 40 év egyébként is.
Lesz majd egy szusszanás aztán belenézünk ismét.
Válasz bertalanist76 #70307. hozzászólásáraEz egyébként a tömeggyártás és az üzletpolitika átka. Fossák a mennyiséget a minőségi követelmények alatt pont azért mert a piac kéri a mennyiséget, a mennyiség meg azért kell mert a minőség már nincs meg, így egy adott alkatrész akár fele élettartamú.
Tehát összefügg az egész, a gyártó és a kereskedő na meg a méhtelepes jól jár, Te meg lassan a nokedlit is villáskulccsal eszed.
Én egy kisvállalkozótól hozom az alkatrészt, jóbarátom, nála tényleg van gyári, ha nincs akkor Tara. Csapágyakból van neki elfekvő békebeli készlet, felvásárolgatja őket, ha nincs akkor marad a zvl-zkl, vagy, mivel rokonsága ukrán, jön onnan is alkatrész, nekem is így van bent ukrán skf olcsóbban, mint itthon .
Sőt még raktam be mgm radaxot is.
Ami meg rossz, cseréli, mert bizony van, amit Ő sem tud ellenőrizni.
Na meg aztán van olyan is, ahol az import is gyári eladáskor...
Válasz rocska64 #70309. hozzászólásáraInkább félre értettem, vagyis értettelek szerintem.
Kellenek ötletek, tanácsok, sokat kérdeztem itt is, illetve sok hasznos segtséget is kaptam.
Ezért is vagyok itt, mert sok hasznos dolgot olvasok segítőkész emberektől
Adott dologhoz persze lehetek "hülye" mert amit tudok, azt már nem kell megtanulni, amit meg nem azt pedig igen és ezt segítséggel vagy épp a saját káromon tanulom meg.
Valahogy meg úgy is lesz
Válasz Gumóka #70303. hozzászólásáraFélre érted az egészet vagy nem bírod a kritikát? Nem mondtam hogy hűje vagy,ha neked nem kellenek az ötletek tanácsok,akkor majd magad rá jössz hogy mit rontottál el,és kezdheted újra az egészet,pont szezon közepén. Tudod van nálunk egy mondás: Okos ember más kárán, a..... ember meg a saját kárán tanul.Ami elég drága dolog.
Válasz Gumóka #70303. hozzászólásáraNem is azért zörög a nyelestengely mert szarul raktad össze,hanem azért mert előtted rakták össze rossz/nagyobb hézagokkal.
Válasz Celtises #70306. hozzászólásáraAkkor érted hogy,mi a bajom.amikor a legjobb minőségűt kérem akkor is valami szart kapok,amire azt mondják az a jobb.
Nem értem ha a jobb szinte rögtön szar lesz, akkor a szar meddig tarthat.
Nem is lenne ezzel baj ha nem kerülne pénzbe és dupla időbe ha valamit kétszer kell szétszedni.
Például a porlasztó csúcsból már egyből 8at vettem,mert 4ből egy mindig szar.
Válasz bertalanist76 #70305. hozzászólására10-ből 9 fel lenne háborodva, hogy neki az olcsót adják. A minőségi alkatrész Mtz-hez nem eladható.
Csináltunk váltót ami 2 éve lett összerakva. A felső sorban a Zkl csapágyakból az összes golyó kihullott. KB 800üó.
Válasz Gumóka #70304. hozzászólásáraÉn meg csak azt kaptam,nem értem miért nem tartanak legalább kétféle minőséget,mindenből csak a gyengébb . porlasztó csúcs 4ből egy hibás ,új hengerfej tömítés már most folyatja az olajat középen és ez csak a múlt havi lista. A tömítés készlet is kriminális volt.
Válasz mtz1221 #70302. hozzászólásáraÉn eleve tűgörgővel raktam össze, az a műanyagkosaras már ránézésre sem volt bizalomgerjesztő...
Válasz rocska64 #70300. hozzászólásáraÉn nem is mondtam, hogy mindent tudok, mert kérdeztem itt is sokat, meg volt szaki, aki összerakás után megnézte azt a difit is.
De azt sem mondta senki, hogy egy difihézagolás és csapágyazás után azért fog zörögni elől a nyelestengely, mert szarul lett összerakva a difi úgy, hogy a traktor két métert ment...
Hülye azért én sem vagyok hozzá, csak van ami még kimaradt eddig az életemből...
Válasz bertalanist76 #70301. hozzászólásáraÖrülj neki hogy rendesek voltak és tűgörgőket kaptál.Én valamikor műanyag kosarast kaptam ami két év után széthulott.
Válasz Gumóka #70295. hozzászólásáraA csapágyakkal az volt a bajom hogy,a gpz újjan jobban lógott mint a 4000üzemórás 25éves orosz. De ha már kiszedtem...
Egy jó volt az egészben hogy,megtudtam az összes csapágy európai számozását.
Mondjuk a régi kosaras tűgörgős helyett a habinál kezembe nyomtak egy csomó tűgörgőt,kosár nélkül,hát nagyot néztem.
Úgyhogy majd jön szét újra az egész csak rá kell vennem magam. a tlt-t is kicserélem majd az új lamellásra.
Válasz Gumóka #70299. hozzászólásáraNeked még van mit tanulni ezek után.Amúgy nem az első alkalom hogy szét szedem az mtz ét.
Válasz rocska64 #70296. hozzászólásáraA váltót én nem bontottam, nálam a hátsóhíd háza szakadt meg a függesztőszerkezetnél. Akkor belenéztünk, a váltóba, nem találtunk érdemleges hibát. Újra lett hézagolva a komplett differencálmű, tehát a kúpkerék és a bolygómű is, előírás szerint, igaz maradt az eredeti fogaskerékpár.
A difi kapott két új csapágyat, meg a kúpkerék tengelye a híd felől.
Nekem nem rövid időn belül, hanem összerakás után az első tesztkörön már zörgött a tengely. Az előtétház melegszik is, a hátsóhíd nem.
Mivel nagy átlagban mindig akkor romlik el a gép, mikor a legjobban kéne, annak örültem, hogy megy, nem, még a váltót és az előtétházat is szétborogatni, aminek szemrevételezéssel baja nem volt.
A munkát így is elvégezte, most majd sorrakerül az is, meg már nem is lesz olyan hideg
Ami még lényeges az annyi, hogy életemben először csináltam ilyet, tehát a hiba lehetősége jobban fennál, mint egy gyakorlott szakembernél.
De hát mindig az jön, ami még nem vokt
Ez mtz, ez ilyen
:}Válasz rigás #70297. hozzászólásáraTökéletesen igazad van.Ha már szét van szedve nem árt ha oda figyelünk az össze rakásnál,úgy a minőségre (pénztárca függő) és a be állításokra.Mert ha kapkodunk,fél munkát csinálunk,annak soha nem lesz jó vége.
Válasz Gumóka #70295. hozzászólásáraAhogy egy ismerősöm mondta sorközművelés közben "kompromisszumokat kell kötni".
Ilyen az MTZ is, értelmesen meg kell csinálni ha azt akarjuk, hogy tartósan működjön. De nincs értelme sokba keríteni, meg zöldre festeni mert attól még MTZ marad.
Válasz Gumóka #70294. hozzászólásáraAzt nagyon jól tudom hogy a fogaskerekeket párba kel cserélni de ahoz szét kel bombázni az egész váltót és difit,és ha már újat teszel nem árt ha ki van hézagolva,vagy vissza teszed úgy ahogy volt azzal a be állítással,akkor ne csudálkoz hogy rövid időm belül el kezd zörögni a nyeles tengely
Válasz bertalanist76 #70289. hozzászólásáraNekem is van bent, zvl-zkl csapágy, sőt ukrán skf is.
Eddig bírják.
Egyébként a drága csapágy is lehet szar, egy mtz-be drága csapágyat venni meg pénztárcagyilkosság.
Nem versenytraktor ez.
Sokat kérdeztem itt én is, meg elég sokat vissza is olvastam a topicot.
Én is első terv szerint "csúcsra" akartam megcsinálni, aztán rájöttem, hogy nem ér annyit az egész traktor...
Válasz rocska64 #70288. hozzászólásáraFogaskereket kell párba cserélni, másrészt ki van hézagolva a kúpkerék, mint mondtam, a nyelestengely zörög. Az meg még egyel előrébb van.
Válasz fexco #70273. hozzászólásáraHa sokat használod a tlt-t akkor bele kell dobni a 892-es fogaskerekeit,és 1650 motornál fog 540-et fordulni.Enyém már 10 éve úgy megy,kevesebbet fogyaszt meg ami a legfontosabb nem ordít egész nap a füledbe nagy fordulaton.
Válasz szantofold22 #70291. hozzászólásáraEgyszóval eldolgozott sokáig odafigyeléssel.S nem alkalmazott kaszállt vele.
Válasz fexco #70273. hozzászólásáraSzia.Kb 40 ha vagott evente 1x ősgyepet.Az indításnál kell odafigyelni.Alapgáz és lassan odahúzod a kart. Óvatosan felpörgetni.Enyhén fog visitani.A kvarc óránál 550-600 at fog mutatni.Piszkosúl fogja borotválni a tippanos selyemfüvet is.Középen nem lesz szakáll.De a gázt nem kell nyomni.Max 700 ig.A régi 550 esek felező nélkül valami 600 körül adnak le.Aki olyannal vágta jobb munkája volt mint egy felezős 80 asnak mondjuk 540 be.Hortobágyi ismerősék igy csinálták. Sokan áttértek a disco dobra gondolom ott nincs ez a rituálé.Csak egy 3,5 m es síklap egy egyenetlen szikpatkán vagy csak hegyét vágja vagy a földet is.Inkább síkra vetett anyagra való.Nem volt vele gond.A claas corto val is igy dolgoztak sokan .A penge is tovább tart hisz gyorsabban forog. Lucernánál meg jobb szálasabb gyepnél inkább sima 540.
(Nyugati gépnél előbb 540 meghajtani majd kikapcsolni s áttenni 1000 be.Előpörgetni mivel itt elektromos a kapcsolás. Eco kikapcsolni kb 100 al gyorsitja fel hirtelen .Tehát mig mondjuk normál hajtasnal 250 addig eco 350A hajtómüvet kivégzi túl gyors a gyorsulás..Olyat csináltam hogy mikor áttettem 1000 be (540 el felpörgettem kb 250-300 ra s igy kapta meg az gyorsabb hajtast.Akkor nem öli meg a szöghajtómüvet.Majd 1000 ret tovább lehet rakni eco ba.Akkor kb 1100 motor fordulaton lead mindent)
Nagykocka bálázóknál is szoktak előbb 540 el megmozgatni a 25q ás lendítő kereket majd 1000 be rakni s úgy birja a traki.)
HBR-es gyűrű készlet milyen minőség? Ma találtam pakolás közben,érdemes elrakni?
Válasz Gumóka #70286. hozzászólásáraNekem is zörög azóta a nyelestengely,mióta kicseréltem az öntvényt. Bár én a gpz csapágyakra tippeltek,hát nem volt a legjobb választás,de a habiba ezt adták.
Válasz Gumóka #70286. hozzászólásáraA váltóba ha csapágyat cserélsz a szakzsargon úgy írja csak párba lehet cserélni,és utána be állítani,(kúpkereket)hézagolni,pontos méretre állítani más kép nem lesz jó.
Válasz sörhas #70283. hozzászólásáraCsinálhatja ezt a hangot vagy "tünetet" a fék, fék tárcsa fék tengely vagy baloldali fél tengely(csapágy külső belső) vagy nagy tányér kerék.Minden sebességbe csinálja?Ha minden sebességbe csinálja akkor véleményem szerint a difi házba kel keresni a hibát.
Válasz rocska64 #70284. hozzászólásáraNekem kiszakadt az öntvény hátul, tehát hídházat cseréltem. Finom kis meló volt, cserébe azóta,meg zörög a nyelestengely, így melegszik az előtétház és a váltó is úgy, hogy a váltót azért a helyén megnéztük, de a kúpkerék hátsó csapágyán kívül máshoz nem nyúltunk.
Január óta így megy, nincs idő most szétkapni, bírja még ki 1 hetet, ha meg nem, így jártam.
Szóval finom kis munka, lehet vele tornázni