Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.83 Ft USD 337.84 Ft CHF 428.08 Ft GBP 457.46 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93665 hozzászólás
Nincs profilkép
#68065 mtz5550e
2020-01-13 19:41:22

Válasz Lala5995 #68055. hozzászólásáraKöszönöm szépen, minden világos! smile thumbupcool

#68064 Gumóka
2020-01-13 19:36:56

Válasz Tekergőkee #68062. hozzászólásáraRagasztott tarakat rakunk be mis is, eddig jól bírja, ár-érték arányba, mifelénk mindenki ezt ajánlja.

#68063 Gumóka
2020-01-13 19:34:26

Válasz medikus #68061. hozzászólásáraÉn is erre jutottam, illetve már napokkal ezelőtt is írtad.

Csak még mindig nem térek napirendre afelett, ha hozzá nem nyúltam, hogy a francba ment tönkre?smile huh
Na mindegy.

Bár néztem videót futólag ma, a felső tengely a váltóban, amin a kúpkerék van, az okozhat ilyen hibát? Ott ugye új kúpcsapágy került be, tehát szerelve lett, de ha jól vettem ki a videóból, annak a végén az előtétház felé is van fogaskereke, gondolom az csatlakozik a felezőre(gyorsítóra), tehát elvileg annak a híd felöli hajtás oldalán végzett csapágycsere okozhat elől eddig "rejtett" hibát?

Az előtétház-váltó hajtás kapcsolatát illetően még akad homály nálam, tehát lehet lesz böszmeség is benne.

Szóval az előtétházban megy a nyelestengely, ami felfelé hajtja a szivattyút és felezőt, a felező pedig a váltó felső tengelyét, amihez tologatom a sebességeket?

Lefelé pedig a tlt hajtás megy végig a váltó aljában, gondolom én.

Ott van egy tengely amiben tűgörgőket kell rakni, de ha jól látom, az előtétházat nem kell hézagolni, viszont a váltón belül kell.


#68062 Tekergőkee
2020-01-13 19:31:45

Válasz .Richard. #68057. hozzászólásáraAnnyi belefér bizony, azt raktam én is a ragasztottat.
A 952 meg elektro-hidraulikus kapcsolású, az a középen taposás kicsit nagyon esetlen.

#68061 medikus
2020-01-13 19:17:37

Válasz Gumóka #68041. hozzászólásáraNyelestengely + kapcsoló kerék!!!!!!!!!!!!smile sweatdrop

Nincs profilkép
#68060 Lala5995
2020-01-13 19:03:24

Válasz oprita #68049. hozzászólásáraA terepváltónál a bordástengely( 48-as) hátsó végét a 198-as fogaskerékben persely támasztja . Gyakran elkopik.

#68059 endypapa_20120
2020-01-13 18:59:13

Válasz oprita #68045. hozzászólásáraKöszönöm! Megoldódott a probléma.

Nincs profilkép
#68058 Lala5995
2020-01-13 18:44:59

Válasz oprita #68044. hozzászólásáraMielőtt szétszeded: Vedd le a bal oldali sebességváltófedelet! Nézz jól körül és mozgasd meg a fogaskerekeket, tengelyeket! Különösen a terepváltóét!. Ha minden rendben van, jöhet a TLT. Csak kiveszed a TLT hajtómüvet. Utána a tengelyt. De lőtte legyen bekapcsolva! Ha onnan hiányzik, azt is ki tudod cserélni. Addig ne huzd szét, míg a pontos helyét nem tudod! A hátramenetnél rég volt persely. A perselydarab vándorolhatott.

Nincs profilkép
#68057 .Richard.
2020-01-13 18:41:08

Válasz Tekergőkee #68050. hozzászólásáraA ragasztott birja. Szegecselt nem a szegecset szabta el hanem sugár irányba a szegecseknél szétrepedt mintha szétpréselték volna. Mondjuk nekem életbevágo me nix eleje. Levegőst ugye forduloban zárogatni lell de a hidraulikát is emeljük azt is kézzel irányitjuk .ennyi belefér.

Nincs profilkép
#68056 Lala5995
2020-01-13 18:24:07

Válasz oprita #68053. hozzászólásáraMinél előbb! Ha van sürgős munkád, végezd el! Ha valami furcsa, eddig nem hallható zaj lesz, akkor stop! Valószinüleg már a fogaskerékpár és a tengely cserés lesz.

Nincs profilkép
#68055 Lala5995
2020-01-13 18:22:02

Válasz mtz5550e #68054. hozzászólásáraHideg motornál a felső vízcsőfelé zárva. a vékony csövön (kisvízkör) keringeti a szivattyu a motorban a hűtőfolyadékot. Amikor a termosztát nyít, a vékony csövön megszűnik a folyadékáramlás. Van átmenet. De az téged ne zavarjon meg! A hűtőre csak a termosztát nyítása után szállít a szivattyú.
Bemásoltam egy oldalt, ahol láthatod a termosztátot. Ha a zöld nyíllal jobbra lépsz kettőt, a szivattyút is láthatod. Ott lesz az a csatlakozó, amelyre a vékony cső megy.
https://www.belmtz.ru/nodesall/n000000259.html

Nincs profilkép
#68054 mtz5550e
2020-01-13 18:02:31

Sziasztok, új fajta termosztát ház hogy működik elviekben? A termosztát a felfelé menő csőnél zár de a termosztát ház adagoló felőli kisebbik oldalsó kifolyojan tud áramlani a hűtő alja felé? Így hogy tud melegedni egyáltalán? Valaki leirná hogy működik ez elviekben? Köszismile thumbupcool

#68053 oprita
2020-01-13 17:23:59

Válasz mtz1221 #68052. hozzászólására94-es nagyfülkés.Mennyire fontos vagy sürgős ez nekem,ezek szerint szét kéne húzni...

#68052 mtz1221
2020-01-13 16:48:04

Válasz oprita #68044. hozzászólásáraERRE tippelnék,vagy a régebbi típusoknak a szabadonfutóban meg a hátramenet fogaskerekében is persely volt a tűgörgők helyett.

#68051 Tekergőkee
2020-01-13 16:16:14

Válasz Gergő80 #68048. hozzászólására8,1 barral használom a hw kocsikat, nem panaszkodtak még a fékszelepek. Igaz nem ez az utángyártott szarok. Az egyik 1979-es gyártású, a másik 1977 egy idősek a potkocsikkal.
Wabco lefúvó van a gepen nekem.

#68050 Tekergőkee
2020-01-13 16:12:53

Válasz oli003 #68046. hozzászólására18,4-es gumival nem csúszik meg a gyári tarcsas difi. Ragasztott mint előttem is mondtak, a 82 be is az lett téve a levegős difihez, és érezni lehetett mikor bekapcsoltam a difit. Sose csuszott meg.

#68049 oprita
2020-01-13 15:41:57

Válasz osztro.m #68047. hozzászólásáraA váltó alól nem jött le semmi furcsaság,csak a difi alól.Most néztem,a szórótárcsa alatti persely lehet?Érdekes,mert jó olaj mindíg maxon volt benne. Én meg hat év alatt menetarányosat soha nemhasználtam.

#68048 Gergő80
2020-01-13 15:34:49

Válasz oli003 #68046. hozzászólásáranormális lefúvó szeleppel 10 bárra állítva jó a levegős difi zár 18.4 es kerekekkel
csak a pótkocsi fékszelep elé kell egy nyomás szabályzó
https://lincos.hu/5212-vizlevalaszto-nyomasszabalyozoval-1-2.html mert se a hw se az mbp szelep nem szereti a 6 bár feletti nyomást

Nincs profilkép
#68047 osztro.m
2020-01-13 15:19:49

Válasz oprita #68044. hozzászólásáraSzia, akkora persely nekem a váltóba volt szétmenve. Ennek a cikkszmámú fogaskerékperselye: 50-1701190 kiskabinos 80as traktoron... Ez a kerék hajtja a TLT-t menetarányos hajtásnál.

(googleba írd be a cikkszámot ha nem találod máshogy)

Nincs profilkép
#68046 oli003
2020-01-13 15:09:40

Válasz .Richard. #68042. hozzászólásáraAZ a bajom a tárcsással,hogy mikor kellene ,hogy fogjon akkor csúszik meg mondjul nekem 16.9-es gumik vannak rajta.Szegecselt tárcsák voltak benne eddig,vagy mondjatok valami jófajta tárcsát hejete a.i jobban tapad.

#68045 oprita
2020-01-13 14:54:51

Válasz endypapa_20120 #68036. hozzászólásáraLehet,hogy tudok szerezni használtat.Öreg téeszcsés szakinál sokminden van ,csak kicsit borsos áron.

#68044 oprita
2020-01-13 14:45:49

Kollégák,segítsetek.
82-esből leengedtem a hajtóműolajat.A difi alól kihozott az olaj,meg a mosás kb. fél gyufásdoboznyi bronztörmeléket,meg egy brozpersely maradékát.Ennek az íve alapján ítélve 1,5 - 2 collos lehetett a persely.Mi lehetett ez és hol?

#68043 prütyi
2020-01-13 13:51:47

Válasz .Richard. #68042. hozzászólásáraNálunk a körmös se ránt semmit, mert ha már halvány látszatja van hogy kelleni fog akkor már úgy megyünk neki, mert annál bosszantóbb dolog nincs ha az a kicsi hiányzik. Volt ott a tárcsással is probálkozás de sose volt tökéletes, így a nagygenerálnál megkapta a körmös kapcsolót, a tárcsák meg valahol a vaskupacban pihennek. Illetve a kismunkahenger sokkal kissebb nyomáson is kapcsol, így azért nem kell maxon járatni a kompresszort se.

Nincs profilkép
#68042 .Richard.
2020-01-13 13:13:28

Válasz prütyi #68039. hozzászólásáraMiert nem jo a tárcsás? Ragasztott fog mint a beton. Lehet azért van egy csuszás határ'hogy ne szabd le a traki hátulját. Meg ezt javitani könnyű. Ha nekem taposos lenne meg is hagynám benne. Potot huzni elég'mert csak a traki sulya van rug is vele.nem csuszik. . Lazito eke ami ad sulyt a farára de ott is megsiratja a motort mint megcsuszna. Tehát zárt difivel nekifutni az akadának a jo nem akkor zárni mikor egyik rug a másik áll. Akkor a körmös is faszul ahogy hirtele bekap a fogba.

#68041 Gumóka
2020-01-13 13:09:12

Válasz rigás #68035. hozzászólásáraKinyomott kuplungnál nincs hangja, próbálgattam már én is. Összerakás után viszont lassúban nem volt akkora hangja, mint gyorsban, mármint a felezőváltónál.
Azóta meg használva ugye lett, azt már nem figyeltem, hogy most mennyire zörög lassúban.

Néztem most a robbantott ábrát, meg youtubeoztam egy sort, kicsit jobban átlássam a dolgot, hogy mi lehet.

Nincs profilkép
#68040 antalocz
2020-01-13 13:03:06

?

#68039 prütyi
2020-01-13 12:54:40

Válasz oli003 #68038. hozzászólásáraNem fér el, pláne úgy nem hogy a tehermentesítő keret is ott van. Egy apró légmunkahenger kapcsolja a difiházon belül. Ez testvérem fejében születet ötlet és ő tervezte meg, illetve gyártotta le hozzá a cuccokat.Tökéletesen működik. Egy hátránya van ennek is, hogy járatni kell a kompresszort,de itt a meghibásodás lehetősége sokkal kevesebb mint a gyári 80-82-es difizárnál. Annak a mérnöknek b.sznám szét a fején a gyári difizárat amelyik megtervezte. Miért nem bírták megtartani a körmös kapcsolót ha már egyszer az 50-esen meg a 45-ösön megtudták csinálni?

Nincs profilkép
#68038 oli003
2020-01-13 11:43:37

Válasz prütyi #68034. hozzászólásáraSzia.
Olvastam,hogy taposós difid van a nagy fülkésben.elfér a tank alatt a pedál,vagy hogy oldottátok meg?

#68037 Jakabjóska
2020-01-13 10:52:23

Válasz endypapa_20120 #68036. hozzászólásáraHirdetésekben kell keresni, mert az már kincs, nehezen beszerezhető. A régi helyére az új csak faragással megy be.

#68036 endypapa_20120
2020-01-13 10:45:45

Tud valaki beszerzési helyét régifajta panorámás ajtózár szerkezetnek?
Vagy passzol a régi helyére (fölfogatás) az új?

#68035 rigás
2020-01-13 09:46:52

Válasz Gumóka #68019. hozzászólásáraEgy gyors kérdés, álló helyzetben alapjáraton kinyomott kuplunggal nem szűnik vagy csökken jelentősen a zaj?

#68034 prütyi
2020-01-13 09:35:37

Válasz UE-28 Apa #68021. hozzászólásáraAz 52-esemen meg lenyomom jobblábbal és már meg is kerülné a kisdutrát. Csak orosz! Nekünk már a nagyfülkés 82-esben is körmös 50-es difizár van,ha be van kapcsolva itt se csúszik meg semmi.

#68033 ..MZ/X..
2020-01-13 08:50:34

Válasz csferri #68003. hozzászólásárasmile thumbup
Sajnos a név sem jelent minden esetben minőséget. A cél a legyártott, eladott mennyiség és a lehető legnagyobb profit. Családban van mérnök, autógyáraknak dolgoznak bérben, műanyag bizbaszokat terveznek újra, hogy jóformán grammokat spóroljanak az anyagból.
Öreg mx120-as gépünkön 5 mikronos van, ~3000 óra volt benne mikor hozzánk került, szervizes ismerős ajánlotta a szűrőt. Azóta bele tekertünk kicsit többet mint 10e és üa rendszerben még gyári mindene. Vágtam már szét összehasonlítás képpen a mellette lévő gyárit és rengeteg szmötyit megfog a finom amit a durva átenged. Általában 2 finom lemegy egy gyári mellé. Pedig jó ideje nincs kannázás, kúton tankolunk.
Környékbeli helyeken is a cr motoros gépek jóval többet elmennek ahol rajta a finom fleetguard. Ahol nincs ott 4000-5000 óra körül dobálják ki a befecskendezőket.

#68032 bandigh
2020-01-13 08:34:01

Válasz osztro.m #68031. hozzászólásáraMeg ugye, akkor sokkal nehezebben borul fel..

Nincs profilkép
#68031 osztro.m
2020-01-13 07:47:32

Válasz Sala26 #68022. hozzászólásáraÉn széleset vennék.... Ausztriába a hegyekbe sokszor látni 30-40-50 lóerős kis Steyr traktorokat duplakerékkel. Szélesebb gumi= nagyob felütet.

#68029 csoppika
2020-01-13 05:01:52

Válasz mtz1221 #68026. hozzászólásáraHavernak nyáron 1 hónap után úszkaltak az "ázott nyarfaviragok" a tiszta tartályban... Nem volt a napon, de fény érte a tartályt...(meg a meleg/hideg...)
Nálam pl a benya a pincében aránylag soká eláll, ott sötét van meg kb állandó a hőmérséklet.
Próbalj legközelebb konzerválót tenni a tartályba.. hátha jobb...

#68028 mtz1221
2020-01-13 00:24:42

Válasz Sala26 #68022. hozzászólásáraA szűk lehetőleg minél nagyobb bordásat.Előre meg csak hossz irányba legyenek a bordák 3 vagy 4.

#68027 mtz1221
2020-01-13 00:19:39

Válasz Gumóka #68014. hozzászólásáraÉn csak vicceltem az 550-el,ott voltak a nemző fejek,3 is.smile flowers

#68026 mtz1221
2020-01-13 00:16:59

Válasz csferri #68013. hozzászólásáraIbc-be van lehet az is a gond mert 5-6000 liter után lesz az alján valami rothadó büdös valami,majd tavaszra kap mosást vagy új ibc-t.Ha kibírt volna 5xx órát(1 évet) nem is bántam volna (mert kidobtam a gyárit is mikor a man berakodott)és az tiszta volt.Ezek szerint rengeteget megfogott az adagolótól az 5 micronos.

#68025 mtz1221
2020-01-13 00:10:47

Válasz Gumóka #68014. hozzászólásáraNem lesz ott akkora gond.Majdnem biztos vagyok benne hogy felső tengelynek a váltóban volt mozgása,és azt előre toltátok pár mm,és az végett összeér valami valahol.Nekem volt hogy a felső tengelynek az első csapágya el ment és nem lehetett a felezőt csak lassúba berakni,és fél évig elhajtottam gond nélkül 1-ik csapágy nélkül.

Nincs profilkép
#68024 antalocz
2020-01-12 21:42:41

Sziasztok !
Az osztomű tengelyén ahova kapcsolodik a kardantengely ,ott a koronás anyat teljesen mekell tépni és ugy rögzíteni?

Nincs profilkép
#68022 Sala26
2020-01-12 20:59:49

Sziasztok! Egy kérdésem lenne MTZ 50-esem fel kell gumiznom. Meredek területen használom, és nem tudom melyik csúszna kevésbé lefelé? A szélesebb vagy a szűk?

#68021 UE-28 Apa
2020-01-12 20:56:30

Jó estét!
Nagyon köszönöm a segítséget és a tanácsokat! Eddig a "műszer" nem volt vallatóra fogva csak most egy kissé fagyott földben kellett volna vitézkednie,de ez most nem sikerűlt. A kis dutránál ilyen esetben csak a bal kezemmel hátra nyúlok és nincs más csak előre!!! Ez magyar márka!

Nincs profilkép
#68020 .Richard.
2020-01-12 20:55:14

Válasz Gumóka #68019. hozzászólásáraLehet a kardánhajtást feszegettétek meg mikor összetoltátok azt elöl valaminek nem tetszett.

#68019 Gumóka
2020-01-12 20:34:06

Válasz .Richard. #68017. hozzászólásáraNem tudom, 30 évig pótkocsit húzgált egy gyártelepen állítólag 80-asként, az utána lévő tulajnál 25 ha földet művelt Tápiószelén, Ő építette 82-re is.

Netes Adatbázis szerint is én vagyok a 3. tulaja.

A hátsóhídban minden orosz volt, az tuti.


Kuplungot már cserélték előttem, tavasszal mi is tárcsát csak, de új a lendkerék és a szerkezet is, az tuti.
Akkor a tömítések-szimeringek miatt húztuk szét.

Ennyit tudok az előéletéről.

#68018 Gumóka
2020-01-12 20:28:17

Válasz Celtises #68012. hozzászólásáraBosszant persze, mert ha csak az őszt kibírta volna, nem kéne most kapkodni, hogy ne tavaszi szántás legyen, maga az adott hiba, ami miatt megcsúsztam már megvolt, tehát így is meg úgy is javítás lett volna a program, csak az nem mindegy, hogy kényelmesen megcsinálgatom szabadidőmben vagy rohanok vele, mert csúszok.
Mellette meg még millió dolog...
Mellékesbe ilyenkor sok ez, mikor az idő ketyeg, kulcsoltam én még éjfélkor is azért, hogy mihamarabb meglegyen. Aztán így is soká készült, mert szétszakadni én sem tudok.

Szerelő meg ilyenkor főleg nem tudja azonnal vállalni, ami érthető is, másrészt meg a környéken alig van olyan, aki tényleg érti is.

Nincs profilkép
#68017 .Richard.
2020-01-12 20:26:21

Válasz Gumóka #68014. hozzászólásáraEbben még eredeti cucc lehet. Ha most szétkapod szar időig még el is készülhet. Ha beszarik veszel bele valami biliacél tengelyt meg kerekeket jó pizzért azt baszhatod. Vagy vegyél egy darázsderekat nézd át azt kicseréled ezével. Szerintem ne öld meg az ekével.smile nonono
smile cursingAkkor a kuplung is előjön,azt is nézd meg.

#68016 medikus
2020-01-12 20:22:22

Válasz Gumóka #68014. hozzászólásáraAlul is van dekni,meg olaj is!!smile lolOnnan is be lehet nézni!Hidraulika kapcsoló kerék?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
Nemcsak szavak, tettek is – így segít a kormány Székelyföldön
Nemcsak szavak, tettek is – így segít a kormány Székelyföldön
Az Agrárminisztérium kiemelt figyelmet fordít a külhoni gazdálkodók...
Nyugdíj előtt állsz? – Most milliókat kaphatsz!
Kombinátor 6,6 méteres
Kombinátor 6,6 méteres

2.300.000 Ft

CLAAS LINER 1550, KÉTROTOROS RENDKÉPZŐ
CLAAS LINER 1550, KÉTROTOROS RENDKÉPZŐ

2.950.000 Ft

Limousin bika üsző
Limousin bika üsző

1.850 Ft

Szemes kukorica eladó Battonyán, 5 tonna. 100 forint/kilogramm áron.
Szemes kukorica eladó Battonyán, 5...

500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]