Válasz oprita #68044. hozzászólásáraMielőtt szétszeded: Vedd le a bal oldali sebességváltófedelet! Nézz jól körül és mozgasd meg a fogaskerekeket, tengelyeket! Különösen a terepváltóét!. Ha minden rendben van, jöhet a TLT. Csak kiveszed a TLT hajtómüvet. Utána a tengelyt. De lőtte legyen bekapcsolva! Ha onnan hiányzik, azt is ki tudod cserélni. Addig ne huzd szét, míg a pontos helyét nem tudod! A hátramenetnél rég volt persely. A perselydarab vándorolhatott.
Válasz Tekergőkee #68050. hozzászólásáraA ragasztott birja. Szegecselt nem a szegecset szabta el hanem sugár irányba a szegecseknél szétrepedt mintha szétpréselték volna. Mondjuk nekem életbevágo me nix eleje. Levegőst ugye forduloban zárogatni lell de a hidraulikát is emeljük azt is kézzel irányitjuk .ennyi belefér.
Válasz oprita #68053. hozzászólásáraMinél előbb! Ha van sürgős munkád, végezd el! Ha valami furcsa, eddig nem hallható zaj lesz, akkor stop! Valószinüleg már a fogaskerékpár és a tengely cserés lesz.
Válasz mtz5550e #68054. hozzászólásáraHideg motornál a felső vízcsőfelé zárva. a vékony csövön (kisvízkör) keringeti a szivattyu a motorban a hűtőfolyadékot. Amikor a termosztát nyít, a vékony csövön megszűnik a folyadékáramlás. Van átmenet. De az téged ne zavarjon meg! A hűtőre csak a termosztát nyítása után szállít a szivattyú.
Bemásoltam egy oldalt, ahol láthatod a termosztátot. Ha a zöld nyíllal jobbra lépsz kettőt, a szivattyút is láthatod. Ott lesz az a csatlakozó, amelyre a vékony cső megy. https://www.belmtz.ru/nodesall/n000000259.html
Sziasztok, új fajta termosztát ház hogy működik elviekben? A termosztát a felfelé menő csőnél zár de a termosztát ház adagoló felőli kisebbik oldalsó kifolyojan tud áramlani a hűtő alja felé? Így hogy tud melegedni egyáltalán? Valaki leirná hogy működik ez elviekben? Köszi
Válasz Gergő80 #68048. hozzászólására8,1 barral használom a hw kocsikat, nem panaszkodtak még a fékszelepek. Igaz nem ez az utángyártott szarok. Az egyik 1979-es gyártású, a másik 1977 egy idősek a potkocsikkal.
Wabco lefúvó van a gepen nekem.
Válasz oli003 #68046. hozzászólására18,4-es gumival nem csúszik meg a gyári tarcsas difi. Ragasztott mint előttem is mondtak, a 82 be is az lett téve a levegős difihez, és érezni lehetett mikor bekapcsoltam a difit. Sose csuszott meg.
Válasz osztro.m #68047. hozzászólásáraA váltó alól nem jött le semmi furcsaság,csak a difi alól.Most néztem,a szórótárcsa alatti persely lehet?Érdekes,mert jó olaj mindíg maxon volt benne. Én meg hat év alatt menetarányosat soha nemhasználtam.
Válasz oli003 #68046. hozzászólásáranormális lefúvó szeleppel 10 bárra állítva jó a levegős difi zár 18.4 es kerekekkel
csak a pótkocsi fékszelep elé kell egy nyomás szabályzó
https://lincos.hu/5212-vizlevalaszto-nyomasszabalyozoval-1-2.html mert se a hw se az mbp szelep nem szereti a 6 bár feletti nyomást
Válasz oprita #68044. hozzászólásáraSzia, akkora persely nekem a váltóba volt szétmenve. Ennek a cikkszmámú fogaskerékperselye: 50-1701190 kiskabinos 80as traktoron... Ez a kerék hajtja a TLT-t menetarányos hajtásnál.
(googleba írd be a cikkszámot ha nem találod máshogy)
Válasz .Richard. #68042. hozzászólásáraAZ a bajom a tárcsással,hogy mikor kellene ,hogy fogjon akkor csúszik meg mondjul nekem 16.9-es gumik vannak rajta.Szegecselt tárcsák voltak benne eddig,vagy mondjatok valami jófajta tárcsát hejete a.i jobban tapad.
Kollégák,segítsetek.
82-esből leengedtem a hajtóműolajat.A difi alól kihozott az olaj,meg a mosás kb. fél gyufásdoboznyi bronztörmeléket,meg egy brozpersely maradékát.Ennek az íve alapján ítélve 1,5 - 2 collos lehetett a persely.Mi lehetett ez és hol?
Válasz .Richard. #68042. hozzászólásáraNálunk a körmös se ránt semmit, mert ha már halvány látszatja van hogy kelleni fog akkor már úgy megyünk neki, mert annál bosszantóbb dolog nincs ha az a kicsi hiányzik. Volt ott a tárcsással is probálkozás de sose volt tökéletes, így a nagygenerálnál megkapta a körmös kapcsolót, a tárcsák meg valahol a vaskupacban pihennek. Illetve a kismunkahenger sokkal kissebb nyomáson is kapcsol, így azért nem kell maxon járatni a kompresszort se.
Válasz prütyi #68039. hozzászólásáraMiert nem jo a tárcsás? Ragasztott fog mint a beton. Lehet azért van egy csuszás határ'hogy ne szabd le a traki hátulját. Meg ezt javitani könnyű. Ha nekem taposos lenne meg is hagynám benne. Potot huzni elég'mert csak a traki sulya van rug is vele.nem csuszik. . Lazito eke ami ad sulyt a farára de ott is megsiratja a motort mint megcsuszna. Tehát zárt difivel nekifutni az akadának a jo nem akkor zárni mikor egyik rug a másik áll. Akkor a körmös is faszul ahogy hirtele bekap a fogba.
Válasz rigás #68035. hozzászólásáraKinyomott kuplungnál nincs hangja, próbálgattam már én is. Összerakás után viszont lassúban nem volt akkora hangja, mint gyorsban, mármint a felezőváltónál.
Azóta meg használva ugye lett, azt már nem figyeltem, hogy most mennyire zörög lassúban.
Néztem most a robbantott ábrát, meg youtubeoztam egy sort, kicsit jobban átlássam a dolgot, hogy mi lehet.
Válasz oli003 #68038. hozzászólásáraNem fér el, pláne úgy nem hogy a tehermentesítő keret is ott van. Egy apró légmunkahenger kapcsolja a difiházon belül. Ez testvérem fejében születet ötlet és ő tervezte meg, illetve gyártotta le hozzá a cuccokat.Tökéletesen működik. Egy hátránya van ennek is, hogy járatni kell a kompresszort,de itt a meghibásodás lehetősége sokkal kevesebb mint a gyári 80-82-es difizárnál. Annak a mérnöknek b.sznám szét a fején a gyári difizárat amelyik megtervezte. Miért nem bírták megtartani a körmös kapcsolót ha már egyszer az 50-esen meg a 45-ösön megtudták csinálni?
Válasz UE-28 Apa #68021. hozzászólásáraAz 52-esemen meg lenyomom jobblábbal és már meg is kerülné a kisdutrát. Csak orosz! Nekünk már a nagyfülkés 82-esben is körmös 50-es difizár van,ha be van kapcsolva itt se csúszik meg semmi.
Válasz csferri #68003. hozzászólására
Sajnos a név sem jelent minden esetben minőséget. A cél a legyártott, eladott mennyiség és a lehető legnagyobb profit. Családban van mérnök, autógyáraknak dolgoznak bérben, műanyag bizbaszokat terveznek újra, hogy jóformán grammokat spóroljanak az anyagból.
Öreg mx120-as gépünkön 5 mikronos van, ~3000 óra volt benne mikor hozzánk került, szervizes ismerős ajánlotta a szűrőt. Azóta bele tekertünk kicsit többet mint 10e és üa rendszerben még gyári mindene. Vágtam már szét összehasonlítás képpen a mellette lévő gyárit és rengeteg szmötyit megfog a finom amit a durva átenged. Általában 2 finom lemegy egy gyári mellé. Pedig jó ideje nincs kannázás, kúton tankolunk.
Környékbeli helyeken is a cr motoros gépek jóval többet elmennek ahol rajta a finom fleetguard. Ahol nincs ott 4000-5000 óra körül dobálják ki a befecskendezőket.
Válasz mtz1221 #68026. hozzászólásáraHavernak nyáron 1 hónap után úszkaltak az "ázott nyarfaviragok" a tiszta tartályban... Nem volt a napon, de fény érte a tartályt...(meg a meleg/hideg...)
Nálam pl a benya a pincében aránylag soká eláll, ott sötét van meg kb állandó a hőmérséklet.
Próbalj legközelebb konzerválót tenni a tartályba.. hátha jobb...
Válasz csferri #68013. hozzászólásáraIbc-be van lehet az is a gond mert 5-6000 liter után lesz az alján valami rothadó büdös valami,majd tavaszra kap mosást vagy új ibc-t.Ha kibírt volna 5xx órát(1 évet) nem is bántam volna (mert kidobtam a gyárit is mikor a man berakodott)és az tiszta volt.Ezek szerint rengeteget megfogott az adagolótól az 5 micronos.
Válasz Gumóka #68014. hozzászólásáraNem lesz ott akkora gond.Majdnem biztos vagyok benne hogy felső tengelynek a váltóban volt mozgása,és azt előre toltátok pár mm,és az végett összeér valami valahol.Nekem volt hogy a felső tengelynek az első csapágya el ment és nem lehetett a felezőt csak lassúba berakni,és fél évig elhajtottam gond nélkül 1-ik csapágy nélkül.
Sziasztok! Egy kérdésem lenne MTZ 50-esem fel kell gumiznom. Meredek területen használom, és nem tudom melyik csúszna kevésbé lefelé? A szélesebb vagy a szűk?
Jó estét!
Nagyon köszönöm a segítséget és a tanácsokat! Eddig a "műszer" nem volt vallatóra fogva csak most egy kissé fagyott földben kellett volna vitézkednie,de ez most nem sikerűlt. A kis dutránál ilyen esetben csak a bal kezemmel hátra nyúlok és nincs más csak előre!!! Ez magyar márka!
Válasz .Richard. #68017. hozzászólásáraNem tudom, 30 évig pótkocsit húzgált egy gyártelepen állítólag 80-asként, az utána lévő tulajnál 25 ha földet művelt Tápiószelén, Ő építette 82-re is.
Netes Adatbázis szerint is én vagyok a 3. tulaja.
A hátsóhídban minden orosz volt, az tuti.
Kuplungot már cserélték előttem, tavasszal mi is tárcsát csak, de új a lendkerék és a szerkezet is, az tuti.
Akkor a tömítések-szimeringek miatt húztuk szét.
Válasz Celtises #68012. hozzászólásáraBosszant persze, mert ha csak az őszt kibírta volna, nem kéne most kapkodni, hogy ne tavaszi szántás legyen, maga az adott hiba, ami miatt megcsúsztam már megvolt, tehát így is meg úgy is javítás lett volna a program, csak az nem mindegy, hogy kényelmesen megcsinálgatom szabadidőmben vagy rohanok vele, mert csúszok.
Mellette meg még millió dolog...
Mellékesbe ilyenkor sok ez, mikor az idő ketyeg, kulcsoltam én még éjfélkor is azért, hogy mihamarabb meglegyen. Aztán így is soká készült, mert szétszakadni én sem tudok.
Szerelő meg ilyenkor főleg nem tudja azonnal vállalni, ami érthető is, másrészt meg a környéken alig van olyan, aki tényleg érti is.
Válasz Gumóka #68014. hozzászólásáraEbben még eredeti cucc lehet. Ha most szétkapod szar időig még el is készülhet. Ha beszarik veszel bele valami biliacél tengelyt meg kerekeket jó pizzért azt baszhatod. Vagy vegyél egy darázsderekat nézd át azt kicseréled ezével. Szerintem ne öld meg az ekével. Akkor a kuplung is előjön,azt is nézd meg.
Válasz mtz1221 #68010. hozzászólásáraNana, ne hasonlítsd össze a kettőt!
Tényleg, mi lehet 550E-vel? Lehet már méregeti a dugattyúkamrákat, aztán gondolkozik a dugattyúk cseréjén.
Szétszedem a hátulját az eleje jó, összerakom a hátulját az eleje szar.
Szopat engem ez a szar, ha meg tényleg szar, akkor úgy is javítani kell, valószínű ott lesz baj, nem kevés, de, hogy őszinte legyek, már pont le.szarom, jövő héten megszántok, ha széthullik közben, elásom a p.csába, ha nem, akkor meg meg lesz a program tavaszig.
Most hiába veszem le a fedelet, aztán nézegetem, néztem én a váltót is, minden fog megvolt, lógást sem vettem észre, de azon a fedélen keresztül mindent úgy sem látni.
Ettől függetlenül, nekem a motorja jó, indul is, meg megy is, de mondjuk én nem kínlódok hetente ugyanazon, meg basztatom ha kell, ha nem, mert nem tetszik.
Ha nem szexuálná túlzottan a fülem, így is szarnék bele, de csúf hangos, a fejem szétmegy tőle.
Az megint egy más történet, hogy mögöttem nincs annyi tapasztalat, mint itt sokatokban, aki segített, de először csinálom, inkább kérdezek többet és néha marhaságot is, vagy érdeklődök, mert ha már adott egy ilyen lehetőség az internet által, akkor kérek segítséget, mert kérdezni nem szégyen, mondjuk ha elbaszom, az meg a saját károm.
De ha már van, aki csak két szóval is többet tud mondani, az segítség, másrészt meg nekem elég egyszer is elmondani.
Csak sok az újdonság, amivel még nem találkoztam, a kisujjamból meg én se tudom kiszopni a frankót.
Nekem ennyire futotta, szegény ember vízzel főz alapon.
Válasz mtz1221 #68008. hozzászólásáraNekem azóta is birja ment vagy 500 órát, dehát az 5 micronos CR motorhoz való,. meghát én nem tudom nálatok milyen a nafta, esetleg kannázás ott óhatatlanul több kosz kerül be a tankba.
Válasz Gumóka #68011. hozzászólásáraElhiszem, hogy bosszant a meló miatt.
Csak nehogy baj legyen. Ismerősnek is elkezdett kattog i. Felemelte az ekét hazament. Mire hazáért már hátrafelé megszorult. Előre megy de zakatol. Ha jobb idő lesz szedjük szét.
93659 hozzászólás
Válasz oprita #68045. hozzászólásáraKöszönöm! Megoldódott a probléma.
Válasz oprita #68044. hozzászólásáraMielőtt szétszeded: Vedd le a bal oldali sebességváltófedelet! Nézz jól körül és mozgasd meg a fogaskerekeket, tengelyeket! Különösen a terepváltóét!. Ha minden rendben van, jöhet a TLT. Csak kiveszed a TLT hajtómüvet. Utána a tengelyt. De lőtte legyen bekapcsolva! Ha onnan hiányzik, azt is ki tudod cserélni. Addig ne huzd szét, míg a pontos helyét nem tudod! A hátramenetnél rég volt persely. A perselydarab vándorolhatott.
Válasz Tekergőkee #68050. hozzászólásáraA ragasztott birja. Szegecselt nem a szegecset szabta el hanem sugár irányba a szegecseknél szétrepedt mintha szétpréselték volna. Mondjuk nekem életbevágo me nix eleje. Levegőst ugye forduloban zárogatni lell de a hidraulikát is emeljük azt is kézzel irányitjuk .ennyi belefér.
Válasz oprita #68053. hozzászólásáraMinél előbb! Ha van sürgős munkád, végezd el! Ha valami furcsa, eddig nem hallható zaj lesz, akkor stop! Valószinüleg már a fogaskerékpár és a tengely cserés lesz.
Válasz mtz5550e #68054. hozzászólásáraHideg motornál a felső vízcsőfelé zárva. a vékony csövön (kisvízkör) keringeti a szivattyu a motorban a hűtőfolyadékot. Amikor a termosztát nyít, a vékony csövön megszűnik a folyadékáramlás. Van átmenet. De az téged ne zavarjon meg! A hűtőre csak a termosztát nyítása után szállít a szivattyú.
Bemásoltam egy oldalt, ahol láthatod a termosztátot. Ha a zöld nyíllal jobbra lépsz kettőt, a szivattyút is láthatod. Ott lesz az a csatlakozó, amelyre a vékony cső megy.
https://www.belmtz.ru/nodesall/n000000259.html
Sziasztok, új fajta termosztát ház hogy működik elviekben? A termosztát a felfelé menő csőnél zár de a termosztát ház adagoló felőli kisebbik oldalsó kifolyojan tud áramlani a hűtő alja felé? Így hogy tud melegedni egyáltalán? Valaki leirná hogy működik ez elviekben? Köszi
Válasz mtz1221 #68052. hozzászólására94-es nagyfülkés.Mennyire fontos vagy sürgős ez nekem,ezek szerint szét kéne húzni...
Válasz oprita #68044. hozzászólásáraERRE tippelnék,vagy a régebbi típusoknak a szabadonfutóban meg a hátramenet fogaskerekében is persely volt a tűgörgők helyett.
Válasz Gergő80 #68048. hozzászólására8,1 barral használom a hw kocsikat, nem panaszkodtak még a fékszelepek. Igaz nem ez az utángyártott szarok. Az egyik 1979-es gyártású, a másik 1977 egy idősek a potkocsikkal.
Wabco lefúvó van a gepen nekem.
Válasz oli003 #68046. hozzászólására18,4-es gumival nem csúszik meg a gyári tarcsas difi. Ragasztott mint előttem is mondtak, a 82 be is az lett téve a levegős difihez, és érezni lehetett mikor bekapcsoltam a difit. Sose csuszott meg.
Válasz osztro.m #68047. hozzászólásáraA váltó alól nem jött le semmi furcsaság,csak a difi alól.Most néztem,a szórótárcsa alatti persely lehet?Érdekes,mert jó olaj mindíg maxon volt benne. Én meg hat év alatt menetarányosat soha nemhasználtam.
Válasz oli003 #68046. hozzászólásáranormális lefúvó szeleppel 10 bárra állítva jó a levegős difi zár
18.4 es kerekekkel
csak a pótkocsi fékszelep elé kell egy nyomás szabályzó
https://lincos.hu/5212-vizlevalaszto-nyomasszabalyozoval-1-2.html mert se a hw se az mbp szelep nem szereti a 6 bár feletti nyomást
Válasz oprita #68044. hozzászólásáraSzia, akkora persely nekem a váltóba volt szétmenve. Ennek a cikkszmámú fogaskerékperselye: 50-1701190 kiskabinos 80as traktoron... Ez a kerék hajtja a TLT-t menetarányos hajtásnál.
(googleba írd be a cikkszámot ha nem találod máshogy)
Válasz .Richard. #68042. hozzászólásáraAZ a bajom a tárcsással,hogy mikor kellene ,hogy fogjon akkor csúszik meg mondjul nekem 16.9-es gumik vannak rajta.Szegecselt tárcsák voltak benne eddig,vagy mondjatok valami jófajta tárcsát hejete a.i jobban tapad.
Válasz endypapa_20120 #68036. hozzászólásáraLehet,hogy tudok szerezni használtat.Öreg téeszcsés szakinál sokminden van ,csak kicsit borsos áron.
Kollégák,segítsetek.
82-esből leengedtem a hajtóműolajat.A difi alól kihozott az olaj,meg a mosás kb. fél gyufásdoboznyi bronztörmeléket,meg egy brozpersely maradékát.Ennek az íve alapján ítélve 1,5 - 2 collos lehetett a persely.Mi lehetett ez és hol?
Válasz .Richard. #68042. hozzászólásáraNálunk a körmös se ránt semmit, mert ha már halvány látszatja van hogy kelleni fog akkor már úgy megyünk neki, mert annál bosszantóbb dolog nincs ha az a kicsi hiányzik. Volt ott a tárcsással is probálkozás de sose volt tökéletes, így a nagygenerálnál megkapta a körmös kapcsolót, a tárcsák meg valahol a vaskupacban pihennek. Illetve a kismunkahenger sokkal kissebb nyomáson is kapcsol, így azért nem kell maxon járatni a kompresszort se.
Válasz prütyi #68039. hozzászólásáraMiert nem jo a tárcsás? Ragasztott fog mint a beton. Lehet azért van egy csuszás határ'hogy ne szabd le a traki hátulját. Meg ezt javitani könnyű. Ha nekem taposos lenne meg is hagynám benne. Potot huzni elég'mert csak a traki sulya van rug is vele.nem csuszik. . Lazito eke ami ad sulyt a farára de ott is megsiratja a motort mint megcsuszna. Tehát zárt difivel nekifutni az akadának a jo nem akkor zárni mikor egyik rug a másik áll. Akkor a körmös is faszul ahogy hirtele bekap a fogba.
Válasz rigás #68035. hozzászólásáraKinyomott kuplungnál nincs hangja, próbálgattam már én is. Összerakás után viszont lassúban nem volt akkora hangja, mint gyorsban, mármint a felezőváltónál.
Azóta meg használva ugye lett, azt már nem figyeltem, hogy most mennyire zörög lassúban.
Néztem most a robbantott ábrát, meg youtubeoztam egy sort, kicsit jobban átlássam a dolgot, hogy mi lehet.
?
Válasz oli003 #68038. hozzászólásáraNem fér el, pláne úgy nem hogy a tehermentesítő keret is ott van. Egy apró légmunkahenger kapcsolja a difiházon belül. Ez testvérem fejében születet ötlet és ő tervezte meg, illetve gyártotta le hozzá a cuccokat.Tökéletesen működik. Egy hátránya van ennek is, hogy járatni kell a kompresszort,de itt a meghibásodás lehetősége sokkal kevesebb mint a gyári 80-82-es difizárnál. Annak a mérnöknek b.sznám szét a fején a gyári difizárat amelyik megtervezte. Miért nem bírták megtartani a körmös kapcsolót ha már egyszer az 50-esen meg a 45-ösön megtudták csinálni?
Válasz prütyi #68034. hozzászólásáraSzia.
Olvastam,hogy taposós difid van a nagy fülkésben.elfér a tank alatt a pedál,vagy hogy oldottátok meg?
Válasz endypapa_20120 #68036. hozzászólásáraHirdetésekben kell keresni, mert az már kincs, nehezen beszerezhető. A régi helyére az új csak faragással megy be.
Tud valaki beszerzési helyét régifajta panorámás ajtózár szerkezetnek?
Vagy passzol a régi helyére (fölfogatás) az új?
Válasz Gumóka #68019. hozzászólásáraEgy gyors kérdés, álló helyzetben alapjáraton kinyomott kuplunggal nem szűnik vagy csökken jelentősen a zaj?
Válasz UE-28 Apa #68021. hozzászólásáraAz 52-esemen meg lenyomom jobblábbal és már meg is kerülné a kisdutrát. Csak orosz! Nekünk már a nagyfülkés 82-esben is körmös 50-es difizár van,ha be van kapcsolva itt se csúszik meg semmi.
Válasz csferri #68003. hozzászólására
Sajnos a név sem jelent minden esetben minőséget. A cél a legyártott, eladott mennyiség és a lehető legnagyobb profit. Családban van mérnök, autógyáraknak dolgoznak bérben, műanyag bizbaszokat terveznek újra, hogy jóformán grammokat spóroljanak az anyagból.
Öreg mx120-as gépünkön 5 mikronos van, ~3000 óra volt benne mikor hozzánk került, szervizes ismerős ajánlotta a szűrőt. Azóta bele tekertünk kicsit többet mint 10e és üa rendszerben még gyári mindene. Vágtam már szét összehasonlítás képpen a mellette lévő gyárit és rengeteg szmötyit megfog a finom amit a durva átenged. Általában 2 finom lemegy egy gyári mellé. Pedig jó ideje nincs kannázás, kúton tankolunk.
Környékbeli helyeken is a cr motoros gépek jóval többet elmennek ahol rajta a finom fleetguard. Ahol nincs ott 4000-5000 óra körül dobálják ki a befecskendezőket.
Válasz osztro.m #68031. hozzászólásáraMeg ugye, akkor sokkal nehezebben borul fel..
Válasz Sala26 #68022. hozzászólásáraÉn széleset vennék.... Ausztriába a hegyekbe sokszor látni 30-40-50 lóerős kis Steyr traktorokat duplakerékkel. Szélesebb gumi= nagyob felütet.
Válasz Sala26 #68022. hozzászólásáraGumi heveder!!!

Válasz mtz1221 #68026. hozzászólásáraHavernak nyáron 1 hónap után úszkaltak az "ázott nyarfaviragok" a tiszta tartályban... Nem volt a napon, de fény érte a tartályt...(meg a meleg/hideg...)
Nálam pl a benya a pincében aránylag soká eláll, ott sötét van meg kb állandó a hőmérséklet.
Próbalj legközelebb konzerválót tenni a tartályba.. hátha jobb...
Válasz Sala26 #68022. hozzászólásáraA szűk lehetőleg minél nagyobb bordásat.Előre meg csak hossz irányba legyenek a bordák 3 vagy 4.
Válasz Gumóka #68014. hozzászólásáraÉn csak vicceltem az 550-el,ott voltak a nemző fejek,3 is.
Válasz csferri #68013. hozzászólásáraIbc-be van lehet az is a gond mert 5-6000 liter után lesz az alján valami rothadó büdös valami,majd tavaszra kap mosást vagy új ibc-t.Ha kibírt volna 5xx órát(1 évet) nem is bántam volna (mert kidobtam a gyárit is mikor a man berakodott)és az tiszta volt.Ezek szerint rengeteget megfogott az adagolótól az 5 micronos.
Válasz Gumóka #68014. hozzászólásáraNem lesz ott akkora gond.Majdnem biztos vagyok benne hogy felső tengelynek a váltóban volt mozgása,és azt előre toltátok pár mm,és az végett összeér valami valahol.Nekem volt hogy a felső tengelynek az első csapágya el ment és nem lehetett a felezőt csak lassúba berakni,és fél évig elhajtottam gond nélkül 1-ik csapágy nélkül.
Sziasztok !
Az osztomű tengelyén ahova kapcsolodik a kardantengely ,ott a koronás anyat teljesen mekell tépni és ugy rögzíteni?
Válasz Sala26 #68022. hozzászólására
Sziasztok! Egy kérdésem lenne MTZ 50-esem fel kell gumiznom. Meredek területen használom, és nem tudom melyik csúszna kevésbé lefelé? A szélesebb vagy a szűk?
Jó estét!
Nagyon köszönöm a segítséget és a tanácsokat! Eddig a "műszer" nem volt vallatóra fogva csak most egy kissé fagyott földben kellett volna vitézkednie,de ez most nem sikerűlt. A kis dutránál ilyen esetben csak a bal kezemmel hátra nyúlok és nincs más csak előre!!! Ez magyar márka!
Válasz Gumóka #68019. hozzászólásáraLehet a kardánhajtást feszegettétek meg mikor összetoltátok azt elöl valaminek nem tetszett.
Válasz .Richard. #68017. hozzászólásáraNem tudom, 30 évig pótkocsit húzgált egy gyártelepen állítólag 80-asként, az utána lévő tulajnál 25 ha földet művelt Tápiószelén, Ő építette 82-re is.
Netes Adatbázis szerint is én vagyok a 3. tulaja.
A hátsóhídban minden orosz volt, az tuti.
Kuplungot már cserélték előttem, tavasszal mi is tárcsát csak, de új a lendkerék és a szerkezet is, az tuti.
Akkor a tömítések-szimeringek miatt húztuk szét.
Ennyit tudok az előéletéről.
Válasz Celtises #68012. hozzászólásáraBosszant persze, mert ha csak az őszt kibírta volna, nem kéne most kapkodni, hogy ne tavaszi szántás legyen, maga az adott hiba, ami miatt megcsúsztam már megvolt, tehát így is meg úgy is javítás lett volna a program, csak az nem mindegy, hogy kényelmesen megcsinálgatom szabadidőmben vagy rohanok vele, mert csúszok.
Mellette meg még millió dolog...
Mellékesbe ilyenkor sok ez, mikor az idő ketyeg, kulcsoltam én még éjfélkor is azért, hogy mihamarabb meglegyen. Aztán így is soká készült, mert szétszakadni én sem tudok.
Szerelő meg ilyenkor főleg nem tudja azonnal vállalni, ami érthető is, másrészt meg a környéken alig van olyan, aki tényleg érti is.
Válasz Gumóka #68014. hozzászólásáraEbben még eredeti cucc lehet. Ha most szétkapod szar időig még el is készülhet. Ha beszarik veszel bele valami biliacél tengelyt meg kerekeket jó pizzért azt baszhatod. Vagy vegyél egy darázsderekat nézd át azt kicseréled ezével. Szerintem ne öld meg az ekével.
Akkor a kuplung is előjön,azt is nézd meg.
Válasz Gumóka #68014. hozzászólásáraAlul is van dekni,meg olaj is!!
Onnan is be lehet nézni!Hidraulika kapcsoló kerék?
Válasz mtz1221 #68010. hozzászólásáraNana, ne hasonlítsd össze a kettőt!
Tényleg, mi lehet 550E-vel? Lehet már méregeti a dugattyúkamrákat, aztán gondolkozik a dugattyúk cseréjén.
Válasz mtz1221 #68010. hozzászólásáraInkább kezd elmenni a kedvem, hogy mindig tojik valamit az ördög.
Szétszedem a hátulját az eleje jó, összerakom a hátulját az eleje szar.
Szopat engem ez a szar, ha meg tényleg szar, akkor úgy is javítani kell, valószínű ott lesz baj, nem kevés, de, hogy őszinte legyek, már pont le.szarom, jövő héten megszántok, ha széthullik közben, elásom a p.csába, ha nem, akkor meg meg lesz a program tavaszig.
Most hiába veszem le a fedelet, aztán nézegetem, néztem én a váltót is, minden fog megvolt, lógást sem vettem észre, de azon a fedélen keresztül mindent úgy sem látni.
Ettől függetlenül, nekem a motorja jó, indul is, meg megy is, de mondjuk én nem kínlódok hetente ugyanazon, meg basztatom ha kell, ha nem, mert nem tetszik.
Ha nem szexuálná túlzottan a fülem, így is szarnék bele, de csúf hangos, a fejem szétmegy tőle.
Az megint egy más történet, hogy mögöttem nincs annyi tapasztalat, mint itt sokatokban, aki segített, de először csinálom, inkább kérdezek többet és néha marhaságot is, vagy érdeklődök, mert ha már adott egy ilyen lehetőség az internet által, akkor kérek segítséget, mert kérdezni nem szégyen, mondjuk ha elbaszom, az meg a saját károm.
De ha már van, aki csak két szóval is többet tud mondani, az segítség, másrészt meg nekem elég egyszer is elmondani.
Csak sok az újdonság, amivel még nem találkoztam, a kisujjamból meg én se tudom kiszopni a frankót.
Nekem ennyire futotta, szegény ember vízzel főz alapon.
Válasz mtz1221 #68008. hozzászólásáraNekem azóta is birja ment vagy 500 órát, dehát az 5 micronos CR motorhoz való,. meghát én nem tudom nálatok milyen a nafta, esetleg kannázás ott óhatatlanul több kosz kerül be a tankba.
Válasz Gumóka #68011. hozzászólásáraElhiszem, hogy bosszant a meló miatt.
Csak nehogy baj legyen. Ismerősnek is elkezdett kattog i. Felemelte az ekét hazament. Mire hazáért már hátrafelé megszorult. Előre megy de zakatol. Ha jobb idő lesz szedjük szét.
Válasz Celtises #68009. hozzászólásáraPedig még van 7 ha szántani, ha kibírja, kibirja, ha nem, nem.
Jelenleg nincs más lehetőség.
Válasz Gumóka #68007. hozzászólásáraVedd le a váltó/felező ház tetejét,és nézz bele.Kezdesz rosszabb lenni mint 550e barátunk.

