Egy olyan kérdés: Egy táblán belül pont település határ húzódik. A tábla azon felén, ahol helyben lakónak számítok már van bejegyzett földhasználatom, a kérdés az lenne hogy a szomszédos parcella ami már a másik településhez tartozik milyen elő haszonbérletre vagyok jogosult? A szomszédos terület bérlőjét írnám be, csak nem tudom ebben a helyzetben az jogos vagy sem... köszönöm a válaszokat!
Köszi! Még variálok, hogy vegyek egy új Biardzkit vagy hozzak osztrákoktól egy használt márkás gépet, biard árán elég fasza, használt márkás gépet lehet venni.... Hány hektáron használod a biardzkit?
Abban kérnék segítséget, hogy a hátra menet csipogót melyik kapcsoló kapcsolja? A Linde bowdwnél lévő vagy a karnál lévő? Cseréltem csipogót, de villany nem jön el odáig. A kapcsolókat is kimértem jó mind a kettő. Kábel problémára gondolok de jó lenne tudni merre induljak. Meg még esetleg annyi jó lenne tudni a kábel pozitívot vagy negetívot bont-e? Ha más nem lesz lengőbe dobok egy új kábelt.... Vagy eseteg kapcsolási rajzot honnan tudnék letölteni? :)
Nem rég csináltunk eggyet, szintén 952 úgy látszik széria hiba... Kuplungozva volt a gép, belülről lett meghegesztve, begyökölve, zsírtalanítva, 2x átlett rajt húzva a varrat.
hello, lehet hülyeség mert énse nagyon értek hozzá, de én úgy etetek, hogy mindig rakok egy kis vizet a tápba, így meg eszik az utolsó porszemet is. Igaz enm önetetővel vannak etetve....
Egy olyan kérdéssel fordulok felétek: kifüggesztésen vannak föld haszonbérletek, itt helyben, a bérlő a szerződés szerint egy KFT aki 20km-en belüli telephellyel rendelkezik. A előző bérlő is ez a KFT volt, az előző szerződés még nem járt le úgy kerültek kifüggesztésre az új szerződések. Kérdés annyi, hogy mint helyben lakó, tudok rá tenni elfogadó nyilatkozatot vagy sem? Előre is köszönöm a válaszokat.
Igazából a erre voltam kiváncsi :) Itt egy szaki azt magyarázta, hogy direktbe nem szabad folyamatosan használni.... Ezek szerint semmi baja nem lesz ha pl. szántáskor behúzom direktbe aztán adj neki.... Meg még annyi kérdés: a koronás anyát mennyire kell meghúzni, mert van egy kis játéka a karimának, (elől a hídnál is) Vagy úgy meghúzom mint az autó kerékcsapágynál a koronás anyát az megfelelő? Köszönöm a válaszokat.
Valaki tudna segíteni: Utólag építettem be az elsőhajtást (80 as mtz) Automata üzembe nem hajt az eleje, csak ha direktre kapcsolom. Azt próbáltam tegnap hogy kihúztam a kardán szabadonfutóból a csapot, automata állásba kapcsoltam az osztóművet, a kardán szinte nulla ellenállással kézzel tudom forgatni. Mi lehet a probléma? illetve mennyire lehet javítani? előre is köszönöm!
Vastagperemes hüvely azért kell, mert ha barázdába mész, a kormányösszekötő beleér az alvázba. Utólag cseréltem én is ki a hüvelyeket, addig használtam a régivel.
Van egy olyan topic hogy mtz orbitozás ott olvasgass. Egy jó tanács, az új korány összekötő gömbfejeket szedd szét mert semmi zsír nincs bent. Én fúrtam belezsírzó gombot is.
Nekem is egyszerübb lett volna... féltem is a hegesztéstől, de mivel 300km-re vagyunk egymástól a szükség nagy úr :D Előtte azért csináltam hegesztési próbát, egy kidobott 80 as hídon.
Mtz re most vettem black bull JX80 at ez is bevan kötve hátsó hídba... Nézegettem én is ezeket a lengyel rakókat, aztán Black Bull lett de nem bántam meg, nem sokkal drágább,de sokkal minőségibb kivitelezés, ja és az árba bent van a házhoz szállítás, felszerelés, a hidraulika bekötés nem vesz el egy kivezérelt kört, mert sorolják a traktor hidraulikájával. (akartam képet felrakni de nem sikerült)
Köszönöm! :) Egyenlőre még nem szedtem szét lehet a hüvelyt nem is kell cserélni. A kúpkerékházat mindenkép cserélem TARA vastagperemesre az orbitozás miatt.
Én is vagy gyári vagy Tara cuccokat szerelekbe, azokkal nincs gond.
Ha már a pornál tartunk egy marék szilicium-karbid por megold minden zaj problémát... (örökre) Hallottam olyan sztorit hogy a rendszerváltás után induló bérvállakozó így nullázta le a konkurencia gépparkját...
Elsőhíd reduktor hüvellyel kapcsolatban valakinek tapasztalat? Az utángyártott mennyire jó minőség? Árban van 10e Ft különbség és azért nem mindegy... Előre is köszönöm!
Ennek a keréknek a hátsófele pont a hátsó híd felé néz, simán át úszhatott az olajjal. Ezen a keréken keresztül megy még egy tengely, ami viszi motorarányosnál a tlt-t. Tehát ha motorarányosba használod akkor is simán "meg eheti a perselyt". Én se értettem miért kopott el az enyém, mert soha nem ment olajnélkül.
Szia, akkora persely nekem a váltóba volt szétmenve. Ennek a cikkszmámú fogaskerékperselye: 50-1701190 kiskabinos 80as traktoron... Ez a kerék hajtja a TLT-t menetarányos hajtásnál.
(googleba írd be a cikkszámot ha nem találod máshogy)
Szia, nem olvastam végig az összes hozzászólást, de a napokban nekem is volt hasonló jelenség össszerakás után. A felezőváltó léptető villáját rosszul raktam vissza, nekem azért kerregett. Meg csinált olyat néha néha besatuzott a hátsó kerék, nem tudom, hogy ebből kifolyólag de miután megfordítottam a villát jó lett.
Van egy fényező haver, ő adta a tanácsokat... Amin nagyon szar volt a festés lelett homokfújva... A többit át drótkorongoztam lelett alapozva. Szombathelyen van egy cég akik forgalmaznak kimondottan gépekre való festéket Hagentaler hungária.. Akril color a szint kikeverik olyanra amire akarod.
Kinek mit ér... Nézz körbe mennyibe kerül a normális minőségű műbőr... Meg mennyi munka végig ott voltam amíg csinálta. Ja és nézd meg mennyibe kerül egy tudus Palmatex ragasztó, ami fogy rendesen. Úgy vagyok vele egyszer kell normálisan megcsinálni...
A festéssel is úgy voltam pár éve lefestettem a traktort sima időjárás álló trinát vagy supralux festékkel.. Aztán két év alatt rózsaszin lett a traktor... Most lefújtam normális 2k festékkel, negyed annyi idő alatt megszárad, 1000x más a fénye. Nem mindig az olcsó az olcsó...
Én most csináltattam, minőségi anyagból, Eddig amiért fizettem 60 at: A tető, oldalsó, felső burkolatok amik lepatinthatók, a tlt kézigáz burkolat, ülés alatti szerelő ablak.. A vége kb 100-120 lesz. De ez alászivacsozva, UV és időjárás álló minőségi műbőrből..
Mtz hez létezik elvileg nagyobb szállítási teljesítményű szivattyú. Valaki tudna ebbe segíteni? Esetleg cikkszám vagy valami link hogy melyik lehet az...
Köszönöm
Rendeben, mindeképp a jobb változatot szeretném... A hüvelyeket mindeképp cseréljem vastag peremesre? Már félig meddig átalakítottam, orbitosra jelenleg a "felső munkahengeres" változat üzemel. Télen jobban lesz időm foglalkozni vele majd akkor csinálnám meg alsó munkahengeresre, csak próbálom keresni a jó megoldást, hogy ne akkor keljen rögtönözni...
Hát a helyzet nem tudtam ,hogy létezik ilyen is olyan is.... Még a régi vékony peremes csizmák vannak bent... Viszont lehet azt is cserélnem kell a télen, mert az olajat ki nyomja, meg lógása is van... Ha jól értelmezem akkor célszerübb a két összekötős válozatra alakítani?
Valaki tudna abban segíteni, hogy az átalakításhoz (82-es) melyik fajta nyomtáv/ irányítókarok kellenek? Valahol olvastam, hogy 3 fajta létezik és nem mindegy melyik. mert hogy a kormányöszekötő belefog érni...(talán a karterba...)
Előre is köszönöm!
Én úgy jártam, hogy egy évet kihagytam a hosszabíttással (nem volt üzemképes a gép). Bementem abba a megyeszékhelyi okmányirodába ahol kiállították elötte x évvel. Kezdődött azzal, hogy az ügyintéző csajnak halvány lila fingja se volt h miez a rendszám.... Majd jött a másik és nem tudták eldönteni, hogy akkor ez most új igénylés vagy hosszabítás, ment a telefon ide oda, meg hogy közlekedéshatósági engedélyeztetés stb.... Majd az egyik ügyintéző oda súgja, hogy menjek át X város hivatalába mert ott rugalmasabbak. Elutott a méreg, bementem a kereskedésbe ahol az autómat vettem, oda adtam az ügyintézőjüknek a papírjaimat, meghatlmaztam, másnap a kezembe volt az érvényes határozat. Kért ezért nettó 3000Ft ot. A másik ilyen kálvária: vettem egy forgalomból kivont, hagyatékolt trakort, amit két kiskorú örökölt, 4szer mentem vissza mert mindig találtak valamit....
Előzmény: Pont #4564 hozzászólása
Köszönöm!
Sziasztok!
Egy olyan kérdés: Egy táblán belül pont település határ húzódik. A tábla azon felén, ahol helyben lakónak számítok már van bejegyzett földhasználatom, a kérdés az lenne hogy a szomszédos parcella ami már a másik településhez tartozik milyen elő haszonbérletre vagyok jogosult? A szomszédos terület bérlőjét írnám be, csak nem tudom ebben a helyzetben az jogos vagy sem... köszönöm a válaszokat!
Előzmény: Tomi81 #5747 hozzászólása
Köszi! Még variálok, hogy vegyek egy új Biardzkit vagy hozzak osztrákoktól egy használt márkás gépet, biard árán elég fasza, használt márkás gépet lehet venni.... Hány hektáron használod a biardzkit?
Sziasztok!
Biardzki permetezővel kapcsolatban valakinek tapasztalat?
Sziasztok!
Szénabála árat idén kalkulált már valaki? 120X150 hálós John Deere bálára gondolok rétifű...
Sziasztok!
Abban kérnék segítséget, hogy a hátra menet csipogót melyik kapcsoló kapcsolja? A Linde bowdwnél lévő vagy a karnál lévő? Cseréltem csipogót, de villany nem jön el odáig. A kapcsolókat is kimértem jó mind a kettő. Kábel problémára gondolok de jó lenne tudni merre induljak. Meg még esetleg annyi jó lenne tudni a kábel pozitívot vagy negetívot bont-e? Ha más nem lesz lengőbe dobok egy új kábelt.... Vagy eseteg kapcsolási rajzot honnan tudnék letölteni? :)
Előzmény: fendt309 #19584 hozzászólása
Sekator+Puma+Decis Mega
Előzmény: mtz1221 #19579 hozzászólása
Múlthéten nyomtam le a tavasziárpákat, másnap mindkét lábam olyan volt mintha 80 éves lennék... Tuti a vegyszer miatt...
Sziasztok!
Görögszéna termesztéssel kapcsolatban valakinek van tapasztalata?
Előzmény: VW passat #70059 hozzászólása
Nem rég csináltunk eggyet, szintén 952 úgy látszik széria hiba... Kuplungozva volt a gép, belülről lett meghegesztve, begyökölve, zsírtalanítva, 2x átlett rajt húzva a varrat.
Előzmény: joolaci73 #3021 hozzászólása
hello, lehet hülyeség mert énse nagyon értek hozzá, de én úgy etetek, hogy mindig rakok egy kis vizet a tápba, így meg eszik az utolsó porszemet is. Igaz enm önetetővel vannak etetve....
Előzmény: szeszko #3723 hozzászólása
Köszönöm!
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulok felétek: kifüggesztésen vannak föld haszonbérletek, itt helyben, a bérlő a szerződés szerint egy KFT aki 20km-en belüli telephellyel rendelkezik. A előző bérlő is ez a KFT volt, az előző szerződés még nem járt le úgy kerültek kifüggesztésre az új szerződések. Kérdés annyi, hogy mint helyben lakó, tudok rá tenni elfogadó nyilatkozatot vagy sem? Előre is köszönöm a válaszokat.
Sziasztok! Van egy E516 os kombájn kabinon. INGYEN ELVIHETŐ!!! Szombathely
Előzmény: Gergő80 #68656 hozzászólása
Igazából a erre voltam kiváncsi :) Itt egy szaki azt magyarázta, hogy direktbe nem szabad folyamatosan használni.... Ezek szerint semmi baja nem lesz ha pl. szántáskor behúzom direktbe aztán adj neki.... Meg még annyi kérdés: a koronás anyát mennyire kell meghúzni, mert van egy kis játéka a karimának, (elől a hídnál is) Vagy úgy meghúzom mint az autó kerékcsapágynál a koronás anyát az megfelelő? Köszönöm a válaszokat.
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni: Utólag építettem be az elsőhajtást (80 as mtz) Automata üzembe nem hajt az eleje, csak ha direktre kapcsolom. Azt próbáltam tegnap hogy kihúztam a kardán szabadonfutóból a csapot, automata állásba kapcsoltam az osztóművet, a kardán szinte nulla ellenállással kézzel tudom forgatni. Mi lehet a probléma? illetve mennyire lehet javítani? előre is köszönöm!
Előzmény: Mtz 550E #68632 hozzászólása
Keress rá a az oldalon, (szelephézag) : ez a hozzászólás teljesen érthető:
Ifj Veréb József | 2019-05-23 21:38:00
Előzmény: Lala5995 #68434 hozzászólása
Köszi! Mindig tanul az ember, nem tudtam, hogy létezik ilyen is :)
Előzmény: Toni12 #68423 hozzászólása
Vastagperemes hüvely azért kell, mert ha barázdába mész, a kormányösszekötő beleér az alvázba. Utólag cseréltem én is ki a hüvelyeket, addig használtam a régivel.
Van egy olyan topic hogy mtz orbitozás ott olvasgass. Egy jó tanács, az új korány összekötő gömbfejeket szedd szét mert semmi zsír nincs bent. Én fúrtam belezsírzó gombot is.
Előzmény: Toni12 #68390 hozzászólása
Én felvarratm a helyén simán.
Előzmény: Gumóka #68386 hozzászólása
Nekem is egyszerübb lett volna... féltem is a hegesztéstől, de mivel 300km-re vagyunk egymástól a szükség nagy úr :D Előtte azért csináltam hegesztési próbát, egy kidobott 80 as hídon.
Előzmény: Toni12 #68384 hozzászólása
Elküldi postán a bakot, én magam felvarrtam. A hídház acél öntény CO-co val simán lehet hegeszteni..
Előzmény: Sötét Paraszt #1885 hozzászólása
Nekem a BB rakó, 60*120 as zártszelvénnyel van bekötve. Falvastagságot nem tudok, de biztos nem 3 as falú, mert a súlya meg van becsületesen..
Előzmény: Bárány #1858 hozzászólása
Mtz re most vettem black bull JX80 at ez is bevan kötve hátsó hídba... Nézegettem én is ezeket a lengyel rakókat, aztán Black Bull lett de nem bántam meg, nem sokkal drágább,de sokkal minőségibb kivitelezés, ja és az árba bent van a házhoz szállítás, felszerelés, a hidraulika bekötés nem vesz el egy kivezérelt kört, mert sorolják a traktor hidraulikájával. (akartam képet felrakni de nem sikerült)
Előzmény: Gumóka #68151 hozzászólása
Nyírmtz ott a legolcsóbb
Előzmény: Gumóka #68148 hozzászólása
Köszönöm! :) Egyenlőre még nem szedtem szét lehet a hüvelyt nem is kell cserélni. A kúpkerékházat mindenkép cserélem TARA vastagperemesre az orbitozás miatt.
Én is vagy gyári vagy Tara cuccokat szerelekbe, azokkal nincs gond.
Ha már a pornál tartunk egy marék szilicium-karbid por megold minden zaj problémát... (örökre) Hallottam olyan sztorit hogy a rendszerváltás után induló bérvállakozó így nullázta le a konkurencia gépparkját...
Előzmény: Gumóka #68141 hozzászólása
Oké köszi, kúpkerék házból van tara addig oké is, viszont redoktor hüvelyből nem találtam, csak gyári van kb 15 ért meg utángyártott 5 ért....
Sziasztok!
Elsőhíd reduktor hüvellyel kapcsolatban valakinek tapasztalat? Az utángyártott mennyire jó minőség? Árban van 10e Ft különbség és azért nem mindegy... Előre is köszönöm!
Előzmény: osztro.m #68085 hozzászólása
Előzmény: oprita #68049 hozzászólása
Ennek a keréknek a hátsófele pont a hátsó híd felé néz, simán át úszhatott az olajjal. Ezen a keréken keresztül megy még egy tengely, ami viszi motorarányosnál a tlt-t. Tehát ha motorarányosba használod akkor is simán "meg eheti a perselyt". Én se értettem miért kopott el az enyém, mert soha nem ment olajnélkül.
Előzmény: oprita #68044 hozzászólása
Szia, akkora persely nekem a váltóba volt szétmenve. Ennek a cikkszmámú fogaskerékperselye: 50-1701190 kiskabinos 80as traktoron... Ez a kerék hajtja a TLT-t menetarányos hajtásnál.
(googleba írd be a cikkszámot ha nem találod máshogy)
Előzmény: Sala26 #68022 hozzászólása
Én széleset vennék.... Ausztriába a hegyekbe sokszor látni 30-40-50 lóerős kis Steyr traktorokat duplakerékkel. Szélesebb gumi= nagyob felütet.
Előzmény: Gumóka #67794 hozzászólása
Szia, nem olvastam végig az összes hozzászólást, de a napokban nekem is volt hasonló jelenség össszerakás után. A felezőváltó léptető villáját rosszul raktam vissza, nekem azért kerregett. Meg csinált olyat néha néha besatuzott a hátsó kerék, nem tudom, hogy ebből kifolyólag de miután megfordítottam a villát jó lett.
Sziasztok!
Valaki meg tudná írni, hogy a kulplungház/darázs derékba milyen csapágyak vannak? Kisbaninos 80 as a traktor. Előre is köszönöm!
Előzmény: medikus #66913 hozzászólása
Meg lett volna feléből is.. Anyag és anyag között van különbség árba 4-5 ezer ft 1 fméternél.. Csak elegem van a kétszeri munkából...
Előzmény: mtz1221 #66912 hozzászólása
Van egy fényező haver, ő adta a tanácsokat... Amin nagyon szar volt a festés lelett homokfújva... A többit át drótkorongoztam lelett alapozva. Szombathelyen van egy cég akik forgalmaznak kimondottan gépekre való festéket Hagentaler hungária.. Akril color a szint kikeverik olyanra amire akarod.
Előzmény: medikus #66908 hozzászólása
Kinek mit ér... Nézz körbe mennyibe kerül a normális minőségű műbőr... Meg mennyi munka végig ott voltam amíg csinálta. Ja és nézd meg mennyibe kerül egy tudus Palmatex ragasztó, ami fogy rendesen. Úgy vagyok vele egyszer kell normálisan megcsinálni...
A festéssel is úgy voltam pár éve lefestettem a traktort sima időjárás álló trinát vagy supralux festékkel.. Aztán két év alatt rózsaszin lett a traktor... Most lefújtam normális 2k festékkel, negyed annyi idő alatt megszárad, 1000x más a fénye. Nem mindig az olcsó az olcsó...
Előzmény: Paraszt2 #66894 hozzászólása
Én most csináltattam, minőségi anyagból, Eddig amiért fizettem 60 at: A tető, oldalsó, felső burkolatok amik lepatinthatók, a tlt kézigáz burkolat, ülés alatti szerelő ablak.. A vége kb 100-120 lesz. De ez alászivacsozva, UV és időjárás álló minőségi műbőrből..
Sziasztok!
Mtz hez létezik elvileg nagyobb szállítási teljesítményű szivattyú. Valaki tudna ebbe segíteni? Esetleg cikkszám vagy valami link hogy melyik lehet az...
Köszönöm
Előzmény: Mtz821 #837 hozzászólása
Vagy arra gondolsz, hogy a két funkciót totál egyszerre lehessen működtetni?
Előzmény: Mtz821 #837 hozzászólása
Hidraulika útváltószeleppel :) Mondjuk egy ilyennel:
https://agrosat.hu/hidraulika_elemek/80_lit._hidr._vezerlotomb_/5k80-hidraulika-vezertomb
Előzmény: Gumóka #66484 hozzászólása
A festék próba sok mindent elárul....
Előzmény: prütyi #939 hozzászólása
Rendeben, mindeképp a jobb változatot szeretném... A hüvelyeket mindeképp cseréljem vastag peremesre? Már félig meddig átalakítottam, orbitosra jelenleg a "felső munkahengeres" változat üzemel. Télen jobban lesz időm foglalkozni vele majd akkor csinálnám meg alsó munkahengeresre, csak próbálom keresni a jó megoldást, hogy ne akkor keljen rögtönözni...
Előzmény: prütyi #937 hozzászólása
Köszönöm!
Hát a helyzet nem tudtam ,hogy létezik ilyen is olyan is.... Még a régi vékony peremes csizmák vannak bent... Viszont lehet azt is cserélnem kell a télen, mert az olajat ki nyomja, meg lógása is van... Ha jól értelmezem akkor célszerübb a két összekötős válozatra alakítani?
Sziasztok!
Valaki tudna abban segíteni, hogy az átalakításhoz (82-es) melyik fajta nyomtáv/ irányítókarok kellenek? Valahol olvastam, hogy 3 fajta létezik és nem mindegy melyik. mert hogy a kormányöszekötő belefog érni...(talán a karterba...)
Előre is köszönöm!
Előzmény: gelato #597 hozzászólása
Szia!
Mikori évjárat a traktor?
Előzmény: VW passat #1180 hozzászólása
Én úgy jártam, hogy egy évet kihagytam a hosszabíttással (nem volt üzemképes a gép). Bementem abba a megyeszékhelyi okmányirodába ahol kiállították elötte x évvel. Kezdődött azzal, hogy az ügyintéző csajnak halvány lila fingja se volt h miez a rendszám.... Majd jött a másik és nem tudták eldönteni, hogy akkor ez most új igénylés vagy hosszabítás, ment a telefon ide oda, meg hogy közlekedéshatósági engedélyeztetés stb.... Majd az egyik ügyintéző oda súgja, hogy menjek át X város hivatalába mert ott rugalmasabbak. Elutott a méreg, bementem a kereskedésbe ahol az autómat vettem, oda adtam az ügyintézőjüknek a papírjaimat, meghatlmaztam, másnap a kezembe volt az érvényes határozat. Kért ezért nettó 3000Ft ot. A másik ilyen kálvária: vettem egy forgalomból kivont, hagyatékolt trakort, amit két kiskorú örökölt, 4szer mentem vissza mert mindig találtak valamit....
Előzmény: UE-28 #1741 hozzászólása
Köszönöm! Még annyit ,hogy ha kint veszem meg akkor nettóban fizetek?
Előzmény: UE-28 #1735 hozzászólása
Szia,
A kereskedő elérhetőségét megtudnád adni?