Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 341.18 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93592 hozzászólás
#53092 Jakabjóska
2017-10-28 19:45:05

Válasz dávidka234567 #53084. hozzászólásáraA difit a féktengelyház alatti lemezekkel lehet hézagolni, nem a "fékdobbal". Ha a féktengely mozog, attól semminek nincs hibája.

#53090 dracke
2017-10-28 19:36:48

olyan problémám lenne hogy a munkahenger kb évente, más félévente nekiáll folyatni, szétszedem és az O gyűrűk amik benne vannak szét vannak mállva, megvannak puhulva. (javítókészletes O gyűrűk) az a kérdésem lenne hogy van e erre valami megoldás vagy mit lehetne tenni?

Nincs profilkép
#53089 dávidka234567
2017-10-28 19:27:28

Válasz Bandita29 #53088. hozzászólásáraakkor az és azt hogy tudnám hézagolni?

#53087 csoppika
2017-10-28 18:59:13

Válasz dávidka234567 #53086. hozzászólásáraBeletetted az új O gyűrűket?

#53085 Bandita29
2017-10-28 18:26:07

Válasz dávidka234567 #53084. hozzászólásáraOtt nincs kúpgörgős csapágy.

Nincs profilkép
#53084 dávidka234567
2017-10-28 15:55:13

Olyan kérdésem lenne felétek hogy a difi felén levetem a fékdobot és mondom megmozgatom a féktengelyt érzem hogy ki be tudom huzkálni hogyan tudom kihézagolni ott a kupgőrgős csapágyat???

#53083 Zoltán Rózsa
2017-10-28 07:30:42

Válasz mtz1221 #53058. hozzászólásáraHát igen itt bizony töke van a mennyaszonynaksmile lolsmile lol

Nincs profilkép
#53082 Tomszi
2017-10-28 01:48:25

Válasz ..MZ/X.. #53074. hozzászólásáraIgen, nem egy egetverő összeg 10 vagy akár 20 ezer forint, de azért mégsem jellemző hogy sokaknak lenne terhelővillája, szerintem legalábbis, az én környezetemből kiindulva.
Ismerek olyat akinek a családban 3-4 autó is fut, aztán egy kompresszorja nincsen...
Ismerem a digitális verziót is, mondjuk nemtom mibe kerül, olyannal dolgoztam ami többféle mérést tud, akku teszt, generátor, meg még nemtudom mi. Meg a mai áramtalanítókat is, mikor mondják a boltban hogy vidd az originált, az tovább bírja, nem sokkal drágább, aha...Érdekes van olyan 20 éves cccp-gyártmány ami még most is jó.

#53080 Gergő,
2017-10-27 23:20:06

Válasz ..MZ/X.. #53079. hozzászólásáraÉs így nem adja fel hamar valami? Hidraulika szivattyú Pl?

#53079 ..MZ/X..
2017-10-27 23:12:35

Válasz Gergő, #53078. hozzászólásáraMert már meg van kopva. Alternatíva kb 30 centi kutyalánc (bundás nélkül) és valahogy ráapplikálni a karra egy kampót amibe be lehet akasztani.
Nekem a bálázós gép évek óta így megy. Ott is elektrohidraulikus tömb van. Reggel kezdéskor beakasztom ha vége a melónak üresbe van dobva, semmi csicsa.

#53078 Gergő,
2017-10-27 23:06:31

Válasz ..MZ/X.. #53076. hozzászólásáraÉrtem. Köszönöm az ötletet.
Ki lehet akasztani ,csak ha jobban a gázpedálra lépek akkor vissza ugrik, meg ha olyan kedve van smile laugh

Azért gondoltam hogy van alternatíva akkor meg csinálnám.

#53077 ..MZ/X..
2017-10-27 22:59:35

Válasz Blahoncio #53053. hozzászólásáraFolyást megmatatod, megszagolod kiderül olaj-e vagy petro. Ha a turbo nyomja akkor figyelj rá, mert képes megetetni magával a motorolajat és addig pörög míg szét nem repül a motor, leállítani sem tudod csak ha levered a turbo olajcsövét.

#53076 ..MZ/X..
2017-10-27 22:55:05

Válasz Gergő, #53073. hozzászólásáraMíg nincs kikopva a tömb elméletileg van rögzített állás. Aztán meg kikötve bármeddig nyomja. Ha nem kell rendszeresen lebontani a gépről akkor meg be kell kötni a szivattyú és a gyári tömbje közé.

#53075 mtz1221
2017-10-27 22:52:14

Válasz Gergő, #53073. hozzászólásáraKörbe kellene rendesen nézni a rendszert.Ha az erőszabályzó elé be lenne egy T elosztó téve,egyik végére mehetne gyors csatlakozó.A visszajövő meg mehetne valamelyik hátsóba,ha a karja úszóba lenne lökve.

#53074 ..MZ/X..
2017-10-27 22:50:22

Válasz Tomszi #53056. hozzászólásáraNem egy nagy beruházás, kb 10e egy terhelővilla. Odahaza jobb esetben van 1-2 autó 1-2-3 egyéb gép amiben akku van. Ráadásul a tendencia az akkuk minőségénél azt mutatja, hogy 2-3 évente sajnos elő kell venni a villát. Áramtalanítóra is rá szoktuk akasztani, mert az is folyton döglődik gyártmánytól függetlenül. Nem szeretnek rezet belerakni csak valami futtatott sz@r érintkezők vannak bennük.
5-6000-ért van digitális teszter is ami megmondja, hogy rossz az akku. Csak a CCA-t kell neki beütni és nagyjából tud következtetni.
Ha meg nem szán rá akkor keressen elektromókust a faluban akinek van és hajlandó rámérni.

#53073 Gergő,
2017-10-27 22:33:20

Sziasztok!

MTZ-n meglehet oldani úgy a hidraulika kört hogy állandó nyomáson legyen?

Lenne egy elektromosan működtethető hidraulika tömb amihez kellene ez az állandó nyomásos kör csak így meg húzni kell hozzá a kart, vagy "ki akasztható" (egy darabig) és most így működik

Nincs profilkép
#53072 dávidka234567
2017-10-27 22:26:46

Féktengelybe melkpra gumi gyűrűkell?

#53071 medikus
2017-10-27 21:27:29

Válasz Full Random #53070. hozzászólásáraKicsi diódák,cserélhetőek!!Van a Tv szerelőnek is!Pl By238 Vagy valami Sy-os!

Nincs profilkép
#53070 Full Random
2017-10-27 21:22:01

Válasz medikus #53069. hozzászólásáraMeglessz, ha pedig a generátort fingattam meg akkor csak a dióda mehetett ki vagy lehet tekercs bajom is?

#53069 medikus
2017-10-27 21:17:19

Válasz Full Random #53068. hozzászólásáraValószínűbb a generátor,de mind kettő meghibásodhat!A középső D+ kivezetés belül 3db kb 1 amperes diódáról jön ki!A gerjesztés meg kb 5 ampert fogyaszt!Ha a 3 kis dióda közül csak 1 is elmegy,nem jön ki elég működtető áram a szabályozóra!Próbálkozz először egy szabályozó cserével!

Nincs profilkép
#53068 Full Random
2017-10-27 21:09:02

Válasz medikus #53065. hozzászólásáraValamit sikerült elbaszni mert nem csinál már semmit ha csvarhúzóval direktre zárom. Ilyenkor a generátor vagy a szabályzó lesz offos?
Az létezik, hogy a generátor gyengélkedik s egy ilyen kis vissza jelző kontroll lámpa már nem gerjeszti fel? Vagyis cserés.

#53067 mtz1221
2017-10-27 21:04:47

Válasz Gepi #53066. hozzászólásáraAmelyiknek 13-as az ékszíj tárcsája,meg átalakítás nélkül felmegy.Iskra vagy bosch legyen.Elviszed a régit egy autóbontóba és keresel.Nekem valamelyik fiaté ment fel.A habiban van amúgy zetorra való megneton normális árban,abból a 10545-sé jó rá.

#53066 Gepi
2017-10-27 20:54:24

Elnézést a kérdésértsmile offtopicsmile ban.
Ha már generátor téma.
Milyen autó generátorát érdemes rászerelni?

#53065 medikus
2017-10-27 20:38:24

Válasz Full Random #53063. hozzászólásáraBiztosíték tábla!De ne nagyon kötözz a generátoron össze semmit!Nem használ annak sem,meg a szabályozónak sem!

#53064 mtz1221
2017-10-27 20:35:39

Válasz Full Random #53063. hozzászólásáraSzerintem tök mindegy,az csak addig kell még begerjeszt.Ha van üres biztosítékod,akkor azért oda tedd.

Nincs profilkép
#53063 Full Random
2017-10-27 20:31:33

Válasz mtz1221 #53062. hozzászólásáraÉs számít honnan hozom el neki a +-t?
Töltés mérő óra vagy csak egyszerűen a biztosíték táblából?

#53062 mtz1221
2017-10-27 20:17:00

Válasz Full Random #53061. hozzászólásáraKell egy kontrol lámpa a fülkébe.Egyik lába állandó + kötve,a másik a szabályzó D kivezetésére.

Nincs profilkép
#53061 Full Random
2017-10-27 20:09:59

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni Generátor bekötésében.
Nem tudom, hogyan kell a gerjesztést bekötni.Ha a generátoron lévő 2 baloldali csavart összezárom akkor van töltés, 13,8 volt és a töltés mutató és +-an tér ki.

Köszönöm szépen előre is.


#53060 mtz1221
2017-10-27 17:18:58

Válasz csoppika #53059. hozzászólásáraDe a 70-eseknek,még van kemencéjük.Azok a hasamnak tudnak jót tenni.A 20 asok meg tüzelnek,a két szó meg két örömforrás nem is messze van egymástól.smile whistling

#53059 csoppika
2017-10-27 16:55:07

Válasz mtz1221 #53058. hozzászólásáraA Rózsika is lehet kellemes hetvenes...smile sweatdrop

#53058 mtz1221
2017-10-27 16:49:39

Válasz csoppika #53042. hozzászólásáraBe vállalnám,csak attól félek hogy fordítva írta a nevét.És mire odaérek a Rózsikámból Zoltán lesz.smile sweatdrop

Nincs profilkép
#53057 Magister
2017-10-27 15:58:20

Mondom: Akku,generátor, fesszabályzó, indítómotor, kábelek, kapcsoló..a többit b..ad ki belőle és menni fog...

Nincs profilkép
#53056 Tomszi
2017-10-27 15:51:26

Válasz medikus #53046. hozzászólásáraNyilván az akku hibáját a terhelővillával lehet kiszűrni. Csak terhelővilla nincs minden háznál, multiméter még nagyobb eséllyel. És én a multimétert a feszültségesés kiszűrésére írtam, arra meg jó is.

#53055 Bandita29
2017-10-27 15:14:57

Válasz Blahoncio #53054. hozzászólásáraMár más is kérdezte, ha a vastag feketét összekötöd a vékony kék madzaggal, szakszerűen egy villás kulccsal, akkor indít???

Sebváltó üresben, áramtalanító benyomva....

Nincs profilkép
#53054 Blahoncio
2017-10-27 15:01:34

Válasz Tomi81 #53052. hozzászólásáraAkkut nem tudom megmérni akku saruk átcsiszolva újrakötve amit kellett, testkábel csillog villog.
De az önindítós képen lévő kettő kék vezeték egy nyomógombra van bekötve a műszerfalra gondolom azzal indították. Semmi. Össze vissza van minden kötögetve.
Vill.szer. vasárnap átnézi.

Nincs profilkép
#53053 Blahoncio
2017-10-27 14:53:29

Válasz Blahoncio #53051. hozzászólására



Itt van néhány foto. A turbó és kipuf. között szerintetek honnan származó olaj. Vagy gázolaj?
A kereskedésben a szervizes csávó azt mondta hogy a porlasztócsúcsok valamelyike rossz azért folyik. Szerintem turbo problem.
Én az eredeti állapotot szeretném visszaállítani azért értetlenledek ennyit. Mtz 550 és 80 után nekem ez egy nyugati géppel ér fel. Erőben konfortban meg mindenben. Klímát bele és kimegyek vele a világból.
De először legyen minden fasza rajta.
És olyan árat alkudtam ki hogyha ki kell cserélni a turbot, új akku, új önindító kell, esetleg gyenge motorgenerál ha kell . Plusz festegetés, fülke rendbetétele még akkor is 3 guriga alatt maradok.

#53052 Tomi81
2017-10-27 14:35:19

Válasz Blahoncio #53051. hozzászólásáraCsak én meg azért kérdeztem, hogy kintről indul e, mert ha igen akkor a relé-gyújtáskapcsoló, sebességváltó kapcsoló környékén kell keresgélni.
Ha kintről sem, akkor jön az amit a többiek írtak.
Akku, testelés, kábelek(!), áramtalanító kapcsoló.

Ja! még a test kábelre nézz rá. Az akksitartótól a három pont tetejére megy rá. Ilyen fonott kábel. Na ha ott nem jó a kontakt akkor sem nem indul.

Nincs profilkép
#53051 Blahoncio
2017-10-27 14:00:32

Válasz Tomi81 #53050. hozzászólásáraKissé félreértettél. A nem is ez a lényeg... a húzásra egyből röffen-re értettem.

#53050 Tomi81
2017-10-27 13:29:58

Válasz ..MZ/X.. #53049. hozzászólásáraTudod, szeretne segíteni az ember...
De el lett intézve azzal, hogy nem lényeg.

#53049 ..MZ/X..
2017-10-27 13:16:50

Válasz medikus #53048. hozzászólásárasmile thumbupcool
Nincs ezzel gond ha olyan árat alkudott ki amibe belefér a szerelgetés. Nyavalyás MTZ azért nem egy atomreaktor, bár ahhoz is nekiállnának annyi ésszel mint a ruszkihoz.
Itt a lényeg ami szerinte nem is az:

"Válasz » #53026 Blahoncio | 2017-10-26 20:10:08
Válasz Blahoncio #53025. hozzászólására

Húzásra egyből röffen. Az önindítónál gyenge szikra amikor összezárom.
De most nem is ez a lényeg."

#53048 medikus
2017-10-27 10:40:02

Válasz ..MZ/X.. #53047. hozzászólásáraTuti,rossz az akku!!Vagy egyik,vagy mind kettő!Persze,azt szokták mondani,tegnap még indult!Ha friss vétel,vissza a kereskedőhöz,adjon olyat ami holnap is indít!!!!smile cursing

#53047 ..MZ/X..
2017-10-27 09:06:54

Válasz Blahoncio #53045. hozzászólásáraEnnyire azért nem bonyolult a dolog.
Kívülről rövidre zárva nem indul, szóval akkor el kellene indulni az akkuktól, jók-e egyáltalán. Feltölteni mindkettőt, terhelő villát rátenni. Sarukat átnézni, áramtalanítót, testkábeleket megnézni. Áramtalanítóra terhelő villával rá lehet próbálni. Végül ha minden jó akkor önindítót megnézni.

#53046 medikus
2017-10-27 08:53:25

Válasz Tomszi #53043. hozzászólásáraNem multiméter kell oda!!!!Terhelő villa az akkumulátorra!Egyből kiderül melyik a rossz!

Nincs profilkép
#53045 Blahoncio
2017-10-27 08:14:18

Válasz broll79 #53044. hozzászólásáraHeló!
A váltókarral is azt csinalja úgy hogy nyomozi kell az amper után ma kiderü mi a nyavaja van vele. smile cursing

#53044 broll79
2017-10-27 07:32:59

Válasz Blahoncio #53018. hozzászólásáraVáltókart balra ki majd előre és úgy inditsd. Ha sebességbe van inditáskor, akkor is elmegy az áram, vagy az aksi sarukat nézd át. Nekem az 50es csinálta, minden jó volt, de indításkor se kép se hang. A sarun kábel egy picit fel volt lazulva, kézzel nem lehetett érezni

Nincs profilkép
#53043 Tomszi
2017-10-26 23:55:53

Válasz Blahoncio #53037. hozzászólásáraHa kicserélted a gyújtáskapcsolót és most se jó akkor nem biztos hogy rossz volt. Az áramtalanító is mehet úgy tönkre hogy az előző indításnál még jó volt, aztán egyszercsak nem. Amit leírtál az pont lehet ettől, csalós, mert álló helyzetben világít minden, ha indítanál meg nem húz be (vagy nemis kattan az önindító), hanem elalszik minden. Újra próbálod, megint jó minden, csak indítani nem indít. Az új originál meg utángyártott áramtalanítók sajnos nem bírnak sokat.
A relé ha kiadja az áramot akkor annak jónak kell lennie. Ha a relé rossz, vagy a kulcs nem adj aki a "jelet", attól még a jó önindító külső összezárásra rendesen indít.
A rossz testcsatlakozásnál is rengeteg áram elveszik. Ha elkezdesz multiméterrel feszültségeket mérni az akkusarutól távolodva tized voltokkal egyre kevesebbet mérsz, attól simán lehet hogy nehezen indul.
Végig kell menni a kábeleken, énis jártam hasonlóan, sokáig az volt egyik mtz-vel hogy melegen elindult, másnap reggel hidegen meg nem, aztán csak zárogatták össze meg kocogatták az önindítót.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Nem kell, hogy a szerencsén múljon a repcetermés: mutatjuk, mire figyelj!
Nem kell, hogy a szerencsén múljon a repcetermés: mutatjuk, mire figyelj!
Talaj- és növényvizsgálatok szerepe a repce sikeres termesztéséhez.
KAP-reform pro és kontra: Túlél-e a hazai mezőgazdaság a brüsszeli változtatás után?
KAP-reform pro és kontra: Túlél-e a hazai mezőgazdaság a brüsszeli változtatás után?
Sok gazda szerint a támogatások megvonásával „lekapcsolnák a lélegeztetőgépről”...
Szalma kis kockabála eladó
Szalma kis kockabála eladó

500 Ft

JCB mélyásó kanál
JCB mélyásó kanál

490.000 Ft

Belarusz T25
Belarusz T25

1.200.000 Ft

Nissan minikotró, árokásó, forgókotró
Nissan minikotró, árokásó, forgókotró

2.299.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]