Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 397.3 Ft USD 337.72 Ft CHF 424.99 Ft GBP 456.41 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93655 hozzászólás
Nincs profilkép
#49105 Zsolesz100
2017-02-17 20:40:01

Üdv!
820as nagyműszerfalasnak, le van csúszva egy rózsaszín kábel a gyújtáskapcsolóról.

Valaki tudja esetleg fejből hogy melyik lábról esett le?

Esetleg egy jó kapcsolási rajz is jó lenne.

Nem vettem észre hogy valami nem működne, de azért gondolom jó lenne ha a helyén lenne.

Köszi

#49104 Tomi81
2017-02-17 19:13:40

Üdv!
Aki használ ikerkereket a muszkán, annak hogy bírja a féltengely és a csapágy?

#49103 rigás
2017-02-17 17:03:49

Válasz Jakabjóska #49102. hozzászólásáraÉn sem azt mondtam ,hogy nekem szimpatikus csak azt, hogy a régiek jók voltak. Szomszédnak is ilyen van az ötvenesébe (80-as motor/köradagoló), télen megy legtöbbet Köszörül is keményen a nyomorult önindító meg bírja.smile biggrin

Igaza volt a szerelődnek nem a levegőbe beszélt, és tudta azt is mit és miért csinál.
Te is jól döntöttél amikor felújíttattad a régi eredeti szerkezetet, mert annál jobbat nem veszel, csak rosszabbat.

Az áttételes nekem csak egy kísérlet volt, ami bevált ugyan, de maradtam a régi nagy vasaknál... talán nosztalgiából...smile laugh

Amúgy a 820-as eredeti 24v-os indító motorja nagyjából olyan gyors mint az áttételes...smile whistling

#49102 Jakabjóska
2017-02-17 16:33:06

Válasz rigás #49101. hozzászólásáraNekem sosem volt szimpatikus, pedig van az ismerősök között aki dícséri. Cseréltem már egy 892-ben komplett kuplungot ilyen önindító hibája miatt. Leesett a rögzítő a fogaskerékről, ami beesett a kuplunghoz, és rendezkedett egy kicsit......

#49101 rigás
2017-02-17 16:10:50

Válasz Jakabjóska #49099. hozzászólásáraJó volt az, csak a mostaniak olyanok már mint minden más. Legyen az alkatrész vagy késztermék, egyre silányabb, egyre használhatatlanabb.

Még mikor kezdtek megjelenni vettem egyet, akkor még csak a cseh gyártmányt lehetett kapni. Közel 20 éve szolgál egy télen is használatos traktorba. Két éve vacakolt, kiszárad belőle a gyári zsír.
Kapott némi kulimázt oszt tekert tovább!smile cowboy

#49100 rigás
2017-02-17 15:58:25

Válasz Full Random #49095. hozzászólásáraUgyanazt fogod kapni, csak olcsóbban...smile thumbupcool
Sajnos az MTZ alkatrészek minősége az kínai,smile thumbdown ami nem kínai az meg hamisítvány.smile aikido

#49099 Jakabjóska
2017-02-17 14:45:05

Válasz rsándor #49098. hozzászólásáraÍgy van. A minimotor nem való semmire (szerintem). Én megcsináltattam a gyári önindítót, bronzkefék cserélve rugókkal együtt, a grafitos bronz perselyek is cserélve, a kommutátor meg fel lett forrasztva, letisztítva, és évek óta nincs vele gondom. Azt mondta a villanyszerkesztő kolléga, hogy a régi fajta önindítónak az a legnagyobb ellensége, ha gyenge akkuval, vagy megfelelő kontakt nélkül van kínozva, akkor melegszik a kommutátor és meggyengül a forrasztásnál

Nincs profilkép
#49098 rsándor
2017-02-17 13:14:47

Válasz vén cigány #49097. hozzászólására Ezzel nem értek egyet, ha egy áttételest egy kicsit megkilnasztol, kuka. szerintem gyári a hátsó bronzkefés a jó, vesz rá egy csapágyházat /csak nem kell őrült módon meghúzni a két csavart/, le kell zsírozni a perselyeket és mehet.

#49097 vén cigány
2017-02-17 10:03:03

Válasz Full Random #49088. hozzászólásáraSzerény véleményem szerint nem érdemes a felújítással foglalkozni.
A pereselyek is meglehetnek kopva.
Egy új áttételes és örökös, ha vigyázol rá.smile thumbup

#49096 medikus
2017-02-17 09:57:46

Válasz Full Random #49095. hozzászólásáraUgyan olyan!!!!Sőt még a kefe is szorul,vagy nem megy bele!!A képen is látszik,hogy a kefetartó lemez,keskenyebb részén kerekre van hajtva a lemez!!!smile drool

Nincs profilkép
#49095 Full Random
2017-02-17 09:53:52

Válasz Full Random #49088
hozzászólására
A keletagrósat tényleg benéztem, akkor megveszem a habisat. Reggel voltam a helyi mtz alkatrészesnél, nos ott 3400 volt de súlyra kb 1/3-a mint amit kivettem. Gagyinak tűnt s drága, majd meglátom milyen lesz a habis.


#49094 medikus
2017-02-17 09:43:10

Válasz .Richard. #49093. hozzászólásáraNem kopik az szinte semennyit!Csak ha valami "ökör" kifűrészeli a kollektort!smile nonono

Nincs profilkép
#49093 .Richard.
2017-02-17 09:01:31

Válasz rigás #49092. hozzászólásáraigaz.az a trabi tesója. Én azért utállom azt a párhuzamos fajtát,mert a komutátor közepe fele annyira kopik,mint a külső íven. Gondolom a kerületi sebességtől. Leszabályozni is alig lehet,mert nem egyszerre kopik,ezért sokat lefaragnak,mehet a kukába. A hagyományos meg jóval többet kibír,ha új kefét,meg szabályzást kap. az többször javítható. Én valahogy így látom.

#49092 rigás
2017-02-17 08:31:48

Válasz .Richard. #49091. hozzászólásáraMeg az 1.3-as varnyú is...

Őőő... Én nem tudom melyik régebbi melyik újabb. Magam '90-ben vettem egy ötvenessel ezt a seggre kommutátorost, már akkor volt rajt vagy 4réteg festék. Most polcon van mint amolyan tartalék. nem tudom másnak, hogy nekem mindig is lassabb volt mint a merőleges kommutátorosok.smile confused

Nincs profilkép
#49091 .Richard.
2017-02-17 06:57:49

Válasz csoppika #49089. hozzászólásáraigy van. A Habis kép újfajta lehet. Ott,a kommutátorra tengely iránybol megy rá a kefe? 4Ütemű trabi volt ilyen ökör megoldásos. A másik kép szerintem a neki való,az a régi 50es,vagy 80 ra való.

Nincs profilkép
#49090 a2457
2017-02-17 06:16:23

Válasz rigás #49063. hozzászólásárajól rémlik, de abban lengyel motor van.
és 2 lépcsős papírszűrő. van egy durvább meg egy finomabb.

#49089 csoppika
2017-02-17 05:25:09

Válasz Full Random #49088. hozzászólásáraHa felteszed a szemüveged, láthatod, hogy képen nem egyforma... A keletagrós képen látható a habinál 50-es ként szerepel és ott 6300ft...

Nincs profilkép
#49088 Full Random
2017-02-16 23:12:02

Sziasztok, továbbra is építem MTZ 80 traktoromat mint néhány jóval régebbi hozzászólásomban már elhangzott.
Az önindítóhoz értem, ami indításkor nagyon lassan tekert aminek persze sok oka lehet. Szétszedés után a legjelentősebb probléma amit észleltem, hogy a szénkefetartó szét van ropogtatva vagyis 3 helyen teljesen törött.
Nézelődtem az utódja után,habinál bruttó 1970 keletagronál 9400 ft. A gyári cikkszám mindkettőnél egyforma. Szerintetek kereskedelmi árrés különbség vagy minőségbeli különbség ennek a szerintem hatalmas különbségnek az oka.

tanácsaitokat előre is köszönöm szépen, tisztelettel: Bálint


javítotthabi

keletagro

Nincs profilkép
#49087 Full Random
2017-02-16 23:09:47

Sziasztok, továbbra is építem MTZ 80 traktoromat mint néhány jóval régebbi hozzászólásomban már elhangzott.
Az önindítóhoz értem, ami indításkor nagyon lassan tekert aminek persze sok oka lehet. Szétszedés után a legjelentősebb probléma amit észleltem, hogy a szénkefetartó szét van ropogtatva vagyis 3 helyen teljesen törött.
Nézelődtem az utódja után,habinál bruttó 1970 keletagronál 9400 ft. A gyári cikkszám mindkettőnél egyforma. Szerintetek kereskedelmi árrés különbség vagy minőségbeli különbség ennek a szerintem hatalmas különbségnek az oka.

tanácsaitokat előre is köszönöm szépen, tisztelettel: Bálint[link1] [link2]


javított

Nincs profilkép
#49086 Full Random
2017-02-16 23:08:25

Sziasztok, továbbra is építem MTZ 80 traktoromat mint néhány jóval régebbi hozzászólásomban már elhangzott.
Az önindítóhoz értem, ami indításkor nagyon lassan tekert aminek persze sok oka lehet. Szétszedés után a legjelentősebb probléma amit észleltem, hogy a szénkefetartó szét van ropogtatva vagyis 3 helyen teljesen törött.
Nézelődtem az utódja után,habinál bruttó 1970 keletagronál 9400 ft. A gyári cikkszám mindkettőnél egyforma. Szerintetek kereskedelmi árrés különbség vagy minőségbeli különbség ennek a szerintem hatalmas különbségnek az oka.

tanácsaitokat előre is köszönöm szépen, tisztelettel: Bálinthabikeletagro

Nincs profilkép
#49085 dagadtmadar
2017-02-16 21:28:33

Válasz zsozsi51 #49084. hozzászólásáraEz nem a géphez lett véve :D
valami szövetes jobb minőségű RK-05-ös rotációskapa hajtó ékszíja :D

#49084 zsozsi51
2017-02-16 21:08:28

Válasz dagadtmadar #49079. hozzászólásáraMegkérdezhetem, hogy a képem látható ékszíj milyen típusú?

Nincs profilkép
#49083 dagadtmadar
2017-02-16 20:48:30

Válasz rsándor #49082. hozzászólásáraigaz igaz :D
eléggé univerzális a szűrőház :D

Nincs profilkép
#49082 rsándor
2017-02-16 20:46:14

Válasz dagadtmadar #49081. hozzászólásáraNem hiszem hogy kell esztergálni, van olyan menettel csak szét kell nézni.

Nincs profilkép
#49081 dagadtmadar
2017-02-16 20:44:29

Válasz rsándor #49080. hozzászólásáraa közcsavar ami bele megy attól függ h milyen menetes a szűrő, de le lehet méricskélni és esztergáltatni bele olyan csavart amire az adott szűrő jó, persze gondolom függ attól is h mi a szűrő átmérője...

Nincs profilkép
#49080 rsándor
2017-02-16 20:42:27

Válasz dagadtmadar #49079. hozzászólására Köszi a választ én is gondolkodom egy ilyenben, és lehetne rá venni valani normális szűrőt mann vagy agcos-t.

Nincs profilkép
#49079 dagadtmadar
2017-02-16 20:33:50

Válasz rsándor #49057. hozzászólásáraÜdv!
Az olajnyomásom tökéletes 1200-as fordulattól 2,5-3 között alapjáraton 1 fölött valamivel

Fehérgyarmaton vettem Takács Sándornál sajnos nem tudom h mi a pontos típusa a szűrőháznak, de tökéletesen passzol a centrifugál szűrő méreteivel
A nyomás be volt rajta állítva feltettem és tökéletesen teszi a dolgát...

Nincs profilkép
#49078 amino
2017-02-16 20:13:16

Válasz Sanyee #49065. hozzászólásárarendben ezeket átnézem majd.Nem tudom még milyen más munkahenger van a kormánnyal kapcsolatban egy olyan mtz-n ami ég nem orbitos de majd utána nézek ennek is.Szerelőhöz nem tudom elvinni nem műszakis még max a szerelő tud eljönni :D

#49077 Büresz
2017-02-16 18:17:51

Válasz Mtz 550E #49076. hozzászólásáraValahol biztos kapni olyan csövet.

Nincs profilkép
#49076 Mtz 550E
2017-02-16 18:07:45

Válasz Büresz #49074. hozzászólásáraTényleg igazad van most megmértem a túrbó kivezetése 60mm meg a szívócső egyik vége is 60mm a másik vége 58mm meg a légszűrőnek is 58mm! De ilyen gumicsövet ami 58 meg 60mm lehet kapni? Mert az enyémet kicsit rövidre szabták és éppen csak összeér!

#49075 Büresz
2017-02-16 17:17:23

Válasz Mtz 550E #49073. hozzászólásáraHa összetudod rakni akkor tökmind1 hogy merre áll.

#49074 Büresz
2017-02-16 17:16:51

Válasz Mtz 550E #49073. hozzászólásáraNekem nem volt egyforma szerintem, legalábbis a 2 cső biztosan nem. szettbe vettem.

Nincs profilkép
#49073 Mtz 550E
2017-02-16 17:01:57

Válasz Büresz #49072. hozzászólásáraA turbón 58mm meg a légszürő házon is! Te hogy raktad a tieden?

#49072 Büresz
2017-02-16 16:27:27

Válasz Mtz 550E #49069. hozzászólásáraMert más a méret a turbón is meg a légszűrőn is.

#49071 mtz1221
2017-02-16 15:35:04

Válasz Mtz 550E #49069. hozzászólásáraNem lehet hogy nem véletlenül különböznek.smile wacko
A rájövő gumicsövek egyformák?

#49070 mtz1221
2017-02-16 15:31:38

Válasz Sanyee #49065. hozzászólásáraÉs mi az az egyedi megoldás ???

Nincs profilkép
#49068 Mtz 550E
2017-02-16 15:02:29

Hali!
A turbó szívócsövének a két vége nem egyforma mindegy hogy fordítom vagy befolyásol valamit?



#49067 Vinkó75
2017-02-16 14:43:59

Válasz a2457 #49059. hozzászólásáraNyilván ütött a vodka. Az új blokkból a 4 db olaj fúvókát kihagyták...amin keresztül lövi az olajat a dugattyú alá. Na de ilyen nincs polcon sem. Végül a kicsit módosított popszegecs ,alulról beerőszakolva, meghozta az olajnyomást.

#49066 fpityu
2017-02-16 12:17:48

Válasz T.f. #49023. hozzászólására Pedig forog ha leállítod a motort még egy darabig hallani lehet hogy forog a centrifugál szűrő.

#49065 Sanyee
2017-02-16 11:57:55

Válasz amino #49061. hozzászólásáraNem éppen arra értettem, de ott is érdemes már kicserélni a gumigyűrűket. Javítani biztos javít valamit.
Viszont néha még egy komplett új munkahenger csere se oldja meg a dolgot.
Amibe a kormányrúd csatlakozik az a csigatengely. Az állítható ívet befele ütve tudod ennek a holtjátékát állítani. Ha már nem lehet tovább állítani akkor csigatengely csere kéne. De akkor már a fogasív és fogaslécre is rá kéne nézni. Csigatengely cserénél nem kell taljesen meghúzni a csavart. Elég neki 20Nm plusz még egy kicsit visszább engedni ezen is.

Van egy egyedi megoldás szerintem itt nem is nagyon hallottak róla. Ha már minden csere csődött mondott érdemes alkalmazni.

#49064 medikus
2017-02-16 09:15:57

Válasz amino #49061. hozzászólásáraSzerintem vidd el szerelőhöz,te annyi mindenhez NEM ÉRTESZ!!!!!!!!smile confused

#49063 rigás
2017-02-16 09:15:37

Válasz a2457 #49053. hozzászólásáraNeked nem kell mondanom inkább a többiek kedvéért, ugye a jó öreg rába-mam motor ott van centri és papír/filc szűrő is.

A rába-man-nál találtak ki jobb motort is, viszont ebből a szempontból (olajszűrés) jó.

Ha jól rémlik, van neked egy 01-es szériaszámú kiközelítőd...smile rolleyessmile drool

Nincs profilkép
#49061 amino
2017-02-16 09:04:55

Válasz Sanyee #49055. hozzászólásáraköszi a válaszokat.Ehhez a kormányzás futómű állitás dolgokhoz nem nagyon értek bocs.Ez egy régi nagy kormányoszlopos mtz.most nézegettem rajzokat.Szóval a munkahengerre arra gondolsz ami ha szemből nézed és jobb oldalon van abba van valami karmantyú egy tengelyen ami fogaslécbe végződik tehát az a karmantyú szerinted sokat elereszt,kopott? nem kizárt(cserélni fogom)...kormányoszlopba senki nem javított még.Annyi még,hogy az oszlop hátulján kabin fele néző tengely mire kormányrúd csatlakozik ott van egy csavar lefogatású állítható ív annak mi a szerepe??az is végálláson van már azt valaki már rá állította az idők során...Keréköszetartást nem tudom hogy kell mérni ittholi körülmények között de gumik egyformán vannak kopva szerintem azzal nem volt gond.

#49060 Büresz
2017-02-16 07:18:54

Válasz amino #49052. hozzászólásáraElőször nézz egy pontos kerék összetartást ami igazából széttartás kell hogy legyen, 2-3 akár 5 mili.

Nincs profilkép
#49059 a2457
2017-02-15 21:41:16

Válasz Vinkó75 #49054. hozzászólásáraember, oroszoktól jön, bármi megeshet :D

Nincs profilkép
#49057 rsándor
2017-02-15 21:40:28

Válasz dagadtmadar #49046. hozzászólásáraEbben is vannak állítható szelepek? Olajnyomás nem változott jó irányba mióta felraktad?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Tíz éve első a repcetáblákon!
Tíz éve első a repcetáblákon!
A változó klimatikus és szabályozási környezetben csak azok maradnak versenyben,...
Hamis növényvédő szerek: veszélyes hálózatot számoltak fel
Hamis növényvédő szerek: veszélyes hálózatot számoltak fel
Az ország az Európai Unió tagja akar lenni.
Gumi
Gumi

36.000 Ft

New Holland Braud SB56 szőlőkombájn
New Holland Braud SB56 szőlőkombájn

9.850.000 Ft

MTZ ACV automata vonófej, pótkocsi húzó
MTZ ACV automata vonófej, pótkocsi húzó

50.000 Ft

Szántóföldet bérelnék
Szántóföldet bérelnék

12 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]