Gázolaj árak 607 Ft Benzin árak 590 Ft EUR 398.41 Ft USD 338.41 Ft CHF 426.8 Ft GBP 459.56 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93606 hozzászólás
#49055 Sanyee
2017-02-15 21:29:05

Válasz amino #49052. hozzászólásáraEzt elég sok minden eggyüttese kiválthatja nálad, hogy beszitál a kormàny.
Első kőrben azt mondanám, hogy sok a munkahengered visszaeresztése!

#49054 Vinkó75
2017-02-15 21:21:02

Hmmmmmm.....az elképzelhető egy új üres blokk átépítésekor a kis olaj záródugók nem lettek beütve,a motor két végén ? Ezért a tömítést a nyomás áttépve elszökik? Nyilván beleszaladtam egy ilyenbe.

Nincs profilkép
#49053 a2457
2017-02-15 21:06:01

Válasz vén cigány #49050. hozzászólásáraés az volna a korrekt megoldás egyébként..
a centrifugál önmagában szerintem nem elég. ahogy a papír sem. a kettő együtt viszont ritka dolog :D

//az említett henger vonal hiba nagyonis helytálló, azért nem említettem mert felújítani használtat szokott az ember aztán előbb ki szokott derülni. de maximálisan jár a pont.//

Nincs profilkép
#49052 amino
2017-02-15 21:04:26

sziasztok!
10 pontos kérdés: kipofoztunk egy 5000 üzemórát futott góyalábas 82-es Mtz-t (motor,kuplung,hengerfej,adagoló,porlasztók,hűtő,generátor,üzemanyag rendszer,összes olaj stb,javítva lett vagy cserélve)de egy fő hiba a kerekek szitálása nem sikerült megoldani:( amit cseréltünk összes gömbfej betétekkel meghúzva!alsó irányítókar meghúzva(laza volt)!kormányrúdon voltak lazulások ezek is meghúzva+a csukló utáni bordás tengely is új és fel lett öntve friss olajjal a rendszer.Máshoz nem nyúltunk,a szitálás nem szűnt meg semmit sem változott, aszfaltos úton alig lehet korrigálni annyira szitál már 10-15 km/h nál kb...:( biztos ismert probléma ez a fórumba ezért várom a segítségeteket a toronyban kellene ezt állítani valahol?hol és mennyit ? ??hallottam valami kihézagolásról is. köszi a segítséget!

#49050 vén cigány
2017-02-15 20:52:56

Válasz Büresz #49047. hozzászólásáraAz Ifákon papír és centrifugál is volt.

Nincs profilkép
#49048 dagadtmadar
2017-02-15 20:44:31

Válasz Büresz #49047. hozzászólásárakivéve ha nem forog nagyon jó meg minden de csak a szopás van vele...
a papírszűrőt meg 200 óránként eldobod és nincs vele gond...

#49047 Büresz
2017-02-15 20:40:35

Válasz dagadtmadar #49046. hozzászólásáraGondolkodtam már én is ilyenen, de elvileg jobban megszűri olajsarat a centriszűrő.

Nincs profilkép
#49046 dagadtmadar
2017-02-15 20:29:29

Válasz Büresz #49037. hozzászólásáraÜdv! én feladtam a küzdelmet a centrifugál szűrővel soha nem tudtam eldönteni h forog-e vagy sem...
2x eltört a tengely még bontottan is 5000 lett volna darabja a 2. törésnél újat akartam venni...
9000-et mondtak rá de a patronos szűrő kompletten 14000 volt és egy patron 1000-2000 között mozog.

#49045 Sanyee
2017-02-15 20:16:26

Válasz a2457 #49044. hozzászólására31,68km/h.

A remegés meg lehet attól is, hogy a blokkba a furat nem egyenes.
Sok új mtz-nél így csak a blokk csere oldja meg a dolgot. Utánna már mennek rendesen nem remeg a kipufogó úgy mint előtt.

Nincs profilkép
#49044 a2457
2017-02-15 19:42:25

Válasz Mtz 550E #49039. hozzászólásárahát ha meg akarod szüntetni akkor újra le kell bontani és megnézni hogy ki van e egyensúlyozva a főtengely, biztos e hogy a hajtókarok dugattyúk és csapszegek egyforma tömegűek stb..
lendkerék is megtud szivatni , szintén mehet szabályzásra majd egyensúlyozásra.
főtengelytörés előidézője egyébként a rezonencia.egy másik témakörben kérdeztem nincsen e valakinek leharcolt motor+kuplung+váltó (80-as) s amikor valaki válaszolt rá hogy mondjak árat felújított a motor, én ugyan hasra mondtam valamit de kevésbé tetszett az illetőnek. nos azért van, mert tudom hogyha csak mindenből újat beledob az ember az ugyan nincsen felújítva.
ez még a szerencsésebb eset amikor összeméred az alkatrészeket, de akkor gondolom te is érzed hogy nem 100% os mert rázza magát. ez a vibrálás rázza az egész gépet, minden csapágyat és fogaskereket. meg a csodás minőségű orosz öntvényeket.
durva esetben a kuplungház anyagát is kifárasztja, de az olyankor szokott lenni amikor mondjuk csak 1 hengernél cserélnek dugattyút mert az volt csak repedt aztán összedobják úgy. na az gányolás mesterfokon.
a tévedés az szokott lenni hogy úgysem pörög 2200 nál többet az mtz, nem olyan gyors motor. de aki szemfüles megnézi lökethosszát, és kipötyögi hogy 2200 as fordulaton milyen gyorsan száguldozik az a dugattyú azt máris pofán vágja a valóság.

#49042 lala1
2017-02-15 19:34:27

Hogy könnyebb legyen.

Nincs profilkép
#49041 dávidka234567
2017-02-15 18:17:34

valaki esetleg nemtugya hogy a 80 mtz szervo szivatyu forgás irányát?

Nincs profilkép
#49040 Mtz 550E
2017-02-15 17:06:11

Hali!
Valaki rakott fel mostanában új 80-as hengerfejet? Mert nekem a levegőszűrő felől a hengerfejen van egy kiscsavar és ott szivárog az olaj vagy mi az ott?

Nincs profilkép
#49039 Mtz 550E
2017-02-15 17:00:30

Válasz a2457 #49005. hozzászólásáraÜdv!
Megcsináltuk a motorgenerált: főtengely köszörülés új csapágysor hüvely dugó gyűrűsor és kapott egy turbót is!

Mi összerakás előtt a hajtókarokat a dugót csapszeggel együtt leméregettük! És úgy raktuk össze!

Ez a rázkódás vagy rezonancia nekem is eddig nem volt ennyire! Új motortartóbak lett rakva!

#49038 mtz1221
2017-02-15 12:04:37

Válasz Büresz #49037. hozzászólásáraNekem sem volt semmi koksz benne.Végül azt vettem észre hogy a biztonsági szelep(a felső a centrifugán)hamarább nyitott mint a nyomástartó.Fel alátéteztem(fel is ment a nyomás 5 bárra,pedig előtte az alsó szelepre nem reagált)és megjavult utána.Ja meg én is cseréltem az O gyűrűt is.

#49037 Büresz
2017-02-15 07:12:27

Válasz mtz1221 #49036. hozzászólásáraLehett hogy nekem sem forog mert nem hallom és olajcserekor nincs olajsár. Mit nézzek meg rajt?

#49036 mtz1221
2017-02-14 23:39:18

Válasz hori62 #49035. hozzászólásáraAzt én is kidobtam belőle.Szerintem azon csak nyáron 40 fok-bani munkánál megy át az olaj rendesen.

#49035 hori62
2017-02-14 23:33:47

Válasz mtz1221 #49033. hozzászólásáraRégebben, vagy két napig szórakoztam vele mert nem akart az olaj a hűtő felé menni.Szét szedtem mindent mire rájöttem, hogy a hűtőnél lévő kis szűrő volt eltömődve, pedig az is ki volt mosva, át lehetett látni rajta, de az olaj mégsem ment át.

Nincs profilkép
#49034 .Richard.
2017-02-14 23:23:15

Válasz mtz1221 #49033. hozzászólásárasmile thumbupbeszaràs. Tehát a köcsög belseje olajnyomàs alatt,mindig tele. Köszönjük a kèpet a kollègànak!

#49033 mtz1221
2017-02-14 23:14:17

Válasz hori62 #49031. hozzászólásáraPont így fordítva írtam,de a lényeg ugyanaz,kell a gumigyűrű.

#49032 mtz1221
2017-02-14 23:11:05

Válasz .Richard. #49030. hozzászólásáraVan még egy dolog amitől majdnem hátast dobtam.Mikor a hathengerest szervizelték(látta rajtam az öreg hogy még nem láttam oroszt,és végig tanított.)A forgó rész gyárilag megvan jegyezve,hogy úgy tedd vissza ahogy levetted.smile w00tCsak azt nem tudta hogy a balanszírozás végett,vagy épp a gumigyűrű védelme végett.

#49031 hori62
2017-02-14 23:09:08

Válasz mtz1221 #49025. hozzászólásáraÜdv mindenkinek!

Az 1-es nyilnál megy az olaj a szűrőbe, közvetlenül a szivattyútol.
A 3-as fúvókánál jön ki, ez forgatja a forgórészt.
A 4-es furaton folyik ki és alul a vékony csövön megy a szelepekhez.
Ha a tömítő gyűrű hibás és nem tömít rendesen természetesen szökik az olajnyomás.

Nincs profilkép
#49030 .Richard.
2017-02-14 23:04:18

Válasz mtz1221 #49027. hozzászólásáraAkkor ezt megbeszèltük. Olajcserènèl,kivàncsisàgbol, Kicserèlem aZT a gumit. Igaz,az ellapult kemény valami ami benne van. smile thumbup

#49027 mtz1221
2017-02-14 22:50:58

Válasz .Richard. #49026. hozzászólásáraNekem se de egy pár éve,nem akart forogni.Szét szedtem darabokra,és akkor jöttem rá hogy mi merre.Másképp az életben nem érdekelt volna engem se.

Nincs profilkép
#49026 .Richard.
2017-02-14 22:45:58

Válasz mtz1221 #49025. hozzászólásáraDe. Hidegen nem,melegen etikus.. Folyni szokott,de talàn 2deci. Akkor, lehet,hogy Nàlam is szar a gyűrű, azt lefolyik,mire kiszedem? Hát ha most ezt Tènyleg annyit tömít,akkor olajnyomàskeresèsnèl miért nem nèzi ezt senki? Nekem eszembe nem jutott volna. Mindig tanul az ember. Volt munkahelyemen,egyik motoron,,a centrifuga oldalán volt kívül kèt fúvòka, belül meg teljesen tele olajjal, meg trutyival. Ez így èrthető, forog,szü. De belül a fúvóka, meg forog is...

#49025 mtz1221
2017-02-14 22:33:05

Válasz .Richard. #49021. hozzászólásáraItt jobban látszik.A vékony csövön megy be az olaj,a vastagabbon(amelyiken a menet van)Ott meg ki.Nem cseréltél még meleg motornál olajat?Ha jó az O gyűrű akkor a forgó rész tele van olajjal.

Nincs profilkép
#49024 .Richard.
2017-02-14 22:30:47

Válasz T.f. #49023. hozzászólásáraZseniális. De nehéz elképzelés,hogy a centrifuga tele olajjal forog. A kèp alapján,meglehetősen nagy a centrifuga olajkivezető helye. Èn most is Ùgy gondolom, hogy egy csöppnyi rès a szűrőnèl semmit nem eredmènyezhett,Max Màshol megy ki az olaj.kèp arànyaihoz viszonyítva. De ha igazatok van,legyen Ùgy. Köszönöm. Kiveszem a gumit,azt kipròbàlom. smile lol

#49022 T.f.
2017-02-14 22:19:30

Válasz .Richard. #49012. hozzászólásáraBocs , hogy beleszólok , de az MTZ esetén a centrifugál szűrő főáramú.

Nincs profilkép
#49021 .Richard.
2017-02-14 22:18:59

Válasz mtz1221 #49020. hozzászólásáraÉs ott kisebb a luk,mint amekkora a fúvókák mèrete,amin bemegy,? Tökig olajban forogna a centrifuga?ha tele olajjal,nem tud forogni. Ha nem telik meg,akadàjtalanul nyomja a fúvòka,amit akkor az sem zavarna,hogy a pàr tizedes hèzagolàs van lent a guminàl ès elmegy egy kis olaj. kètlem. De,viszont,mikor olajnyomàshiànya van a paripànak,senki nem babràlja a Centrifugàt.

#49020 mtz1221
2017-02-14 22:11:55

Válasz .Richard. #49019. hozzászólásáraA forgó rész alján.Ha kiveszed a tengelyt akkor meglátod az alján.

Nincs profilkép
#49019 .Richard.
2017-02-14 22:07:01

Válasz gabika82 #49016. hozzászólásáraMi a magyarázat? Normális esetben,hol megy ki az olaj?

#49018 gabika82
2017-02-14 21:59:12

Válasz csoppika #49017. hozzászólásáraakor helyes volt a tiped köszönöm

#49014 csferri
2017-02-14 21:49:53

Válasz .Richard. #49012. hozzászólásáraHa az olajfuratokat ledugóznád ugyan annyi lenne az olajnyomás, ha az O gyűrű nem tömít gyengül az olajnyomás.smile thumbup

#49013 Sanyee
2017-02-14 21:44:56

Válasz 9020 #49006. hozzászólásáraTurbós mtz-be nem jó, de szívó motorba elmehet 20w50.
Van nem sokkal drágábban magasabb minősítésű olajuk is.
ts-1 15w-40-el nekem még nem volt bajom. Azt tudnám ajánlani minimumnak.

Nincs profilkép
#49012 .Richard.
2017-02-14 21:39:06

Válasz gabika82 #49010. hozzászólásáraezt leírnád bővebben? Mert én nem értem. A centrifugál szűrő, az alumínium henger,azt fogja a nagy anya a tetején,azt ha lecsavarod,lejön az alu henger trutymóstol. Az aluhenger alatt,oldalról van egy tömitő gyűrű azon a részen,ami a tengelyen marad. Az sérült? Ha az sérült,szerintem a nyomás ugyanúgy meg kell hogy maradjon,mert a tengelyen lévő forgó alumínium rész közepén megy ki az olaj akadájtalanul,merha nem így lenne,akkor a centrifugát a kicsi olajfurat fúvókék nem tudnák forgatni,mert csurig lenne olajjal. Én úgy tudom,hogy külön van szabályzója a max olajnyomásnak,meg az üzemi olajnak. Na ha az üzemi olajnyomást a centrifuga levakolása,vagy,tömítés hiánya okozza,akkor ott ez így nem jó. A centrifuga mellékéramú szűrő,a forgó alumínium tetején lévő olajfuvóka furatai ledugózása adhat esetleg plusz olajnyomás emelkedést,ha valaki fanatikus,az kiiktatja a szűrőt,de ugye ez itt nincs. Tehát,én ezt így nem értem,ha a szűrő jól össze van rakva,ilyen nem lehet.ez akkor a véletlenek összeadódása okaozta az olajhiányt,valami kosztól a szelepnél. Javítsatok ki,mert ezt én nem értem.smile cursing

Nincs profilkép
#49011 Claaastra
2017-02-14 21:27:50

Válasz Plútó #48989. hozzászólásáraHa tsz-csés módszerrel raknák össze nem volna gond,mert a szakik kiválogatták az összevaló dolgokat és mértek amit kellett,és nem volt ennyi gomd,igaz akkor csak" eredeti "
alkatrész volt

#49010 gabika82
2017-02-14 20:43:25

Üdv megoldodott a probléma a gépen a centrifugál szüröházba akol szét kel szedni a szűrőt hogy kitakaritsuk és ot van egy gumigyűrű és ez meg volt keményedve és kitörött belöle egy darab ott ment el a nyomás csak a tulaj nem vette észre kicseréltem és most olyan mint volt köszi mindenkinek

Nincs profilkép
#49009 Nabu
2017-02-14 20:26:55

Válasz gabika82 #48982. hozzászólásáraSzia! Ekkora nyomáskülönbség szerintem csak abból adódhat, hogy a centrifugálszűrő házában lévő 3 szelep tolattyúja kitért helyzetben megszorult valami kosz miatt. Ki kellene szedni a záródugókat majd a rugókat és megnézni, hogy a tolattyúk könnyen mozognak-e. Jó minőségű olajat használtál abból nem adódhat a hiba.

Nincs profilkép
#49008 rsándor
2017-02-14 20:24:24

Válasz dávidka234567 #49007. hozzászólására Azért sipol mert végálláson van és elenged a nyomástartó szelep az nem baj, a kuplungot úgy kell beállítani hogy mindhárom kiemelővillánál egyforma legyen a hézag a csapágyhoz képest és kb 1 gyufaszálnyi.

Nincs profilkép
#49007 dávidka234567
2017-02-14 18:50:34

Üdv most vettem egy mtz 80 as kisfülkést és olyan problémám van hogy ha alászedem a kormányt teljesen valami sipol milehet a baj?másik kérdésem kuplung beállitásrol mitkell ellenőrizni és hol köszönöm előre is

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Fontos! Módosult a nitrátrendelet
Fontos! Módosult a nitrátrendelet
Változik a kijuttatható nitrogén mennyisége.
Öntözés, fiatal gazda, gazdaságátadás – most érdemes lépni! +VIDEÓ
Öntözés, fiatal gazda, gazdaságátadás – most érdemes lépni! +VIDEÓ
Összefoglaló cikkünk a Célra tarts! – Agrártámogatások Agroinform webinárumról.
OVP rosta
OVP rosta

400.000 Ft

Viessmann Vitoligno 150-S 30 kW
Viessmann Vitoligno 150-S 30 kW

800.000 Ft

Landini Vision 100
Landini Vision 100

8.500.000 Ft

John Deere 3in1 vonólétra
John Deere 3in1 vonólétra

125.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]