Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak619 FtEUR412.2 FtUSD390.32 FtCHF444.05 FtGBP498.01 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
sziasztok!
segítségre lenne szükésgem new holland tl100a traktor váltójából folyik az olaj felülről ahol a belső munkahenger vége van, ott van egy fedél valamyilen szelepek vannak benne 2db imbusz csavar fogja le. a szervizes azt mondta, hogy ez típushiba nem lehet vele semmit kezdeni de hátha mégis van valami megoldás:)
Válaszokat elö re is köszi
Lenne egy kérdésem a TM 190-esel kapcsolatba.Most lett felújítva a váltó kuplungok és most azt csinálja hogy 7 ésa 12 sebességnél rángat ha felengedem a kuplungot,kicseréltem az A és a M mágnesszelepet (azt mondták az a rossz)de semmi változás.Ha esetleg valaki tapasztalt ilyen problémát és megtalálta a hibát annak nagyon megköszönném ha megosztaná a hiba okát.
SEGÍTSETEK!!!!!!
Van egy mccormic mxt175 traktorom, amit nem rég vásároltunk, 4600ü/h,, teljes olaj csere,szűrők cseréje után, felakasztottuk a 16245 zetor munkagépeit, és azt tapasztaltuk, hogy híre-hamva nincs a 175le-nek, a zetoral
kétszer annyit lehetett megcsinálni, mint a csúcstechnikával, be lett mérve és 105le ad le
2003 gép, 6 hengeres pörkinsz motor hajtaná, de mégse sikerül,, semmi nem utal, különös bajra, pöccre indul, egy csepp füst se jön ki rajta, fúl száraz minden,, de nincs eég erő benne,,NEM szeretnék fölöslegesen sokat költeni rá,, csak azt ami muszáj.. MÁR hallottam, hogy más is küszködött ilyen problémával, de a milyenknek nem az a baja..
imélcimem veszelovszkia@invitel.hu
Tisztelt New Hollandos kollegák!
Az AC pumpában lévő szűrő eldugolása volt a nyertes megoldás.Ezutón is köszönöm a segítségeteket!Sziasztok éljenek a nyuszik!!!
Válasz Sk Laci #2848. hozzászólásáraEnnél jóval egyszerűbb . Úgy csinálom hogy ne maradjon benne sok nafta műszak végére . Azt aláfeküdve le tudom kannába engedni . A leeresztő csapról leveszem a szívó csövet és kitekerem a tankból a csapot azon van a kis szűrő kb mint egy simson tankjában ami van . Ezt eltakarítom és mehet vissza .
Válasz Hús Futár #2845. hozzászólásáraAkkor biztosan nem úgy van mint a T szérián. Kitankolni a naftát, levenni a bal hátsó kereket, levenni a bal tartájt, és csak utána férsz hozzá a szívócsőhöz, mivel a vezetőfülkétől nem lehet kiemelni. Jobnak láttam kidobni a szürőt, minthogy ezt mindet végigbohóckodni évente, vagy ahogyan szükség lenne rá az üzemanyag tisztasága szerint. Úgy is van még 3 szürő az üzemanyag adagolóig.
Válasz kollar765 #2843. hozzászólásáraA búvárcsövet érdemes megnézni a tövénél.
El szokott repedni a műanyag és levegőt szív a gázolajjal együtt.
Meg lehet ragasztani.
Válasz kollar765 #2843. hozzászólásáraSzívócső végén kellene szitának lenni, az volt nálam behordva.
Nekem T7040 van, a tiéd öregebb model. Lehet ottan más is, de ezt jobban az tudná megmondania, akinek az M-es modelcsaládból van traktora és volt már neki hasonló problémája.
Tisztelt New Hollandosok segítséget kérnék!!! Üzemanyag Ac pumpa elektromos mennyi üzemanyagot kell szállítson egy perc alatt?Ugyanis az én gépem kevés üzemanyagot kap terhelés alatt!
Válasz laci92627 #2839. hozzászólásáraNagyon szívesen! Sajnos idősebb gépeknél erre fel kell készülni, hullik szét az összes szigetelés olyan helyeken is, ahol nem is gondolná az ember, aztán napokba telik mire megtalálja mi a hiba. Vánszorogtam már én be alapjáraton 20 km-ről, mert az adagolóhoz menő vezetékek valami lehetetlen helyen összeértek, mert lemállott róla a szigetelés. Két nap volt mire megtaláltuk ketten a szervizessel
Válasz otis #2838. hozzászólásáraSzálszakadás nincs A és B között meg van az 5 volt.Tovább bontottam a három vezetéket és kb 20cm-re a csatlakozótól a vezetékek burkolata meg volt repedve mind a 3 nem értek össze,de szerintem ott át húzott.Szétválasztottam őket leszigeteltem és jó lett tökéletesen működik munka közben is.Gondolom a gomba magától nem javulhatott meg az vagy jó vagy nem.
Otis nagyon szépen köszönöm a segítséget nagyon sokat segítettél!!
Ha így néz ki a műszerfalad hátulja, akkor a c081-es csatinál kellene kutakodnod, méghozzá úgy, hogy a B pont és a c081-es 2-es pontja között, illetve a C pont és a c081-es 1-es pontja között mérsz folytonosságot. Mivel az A pontodat testelve megvolt az 5 volt, így az a szál valószínű jó. Ha nem találsz semmit, akkor lehet hogy a műszefalad halt meg.
Válasz otis #2834. hozzászólásáraIgen ilyen csatlakozó van rajta.Összekötöttem a B és C pontokat ráadtam a gyújtást és nem ugrott fel a maximumra,hanem semmit nem mutatott a kijelző pont úgy mint mikor le van húzva a csoki.Ezután a műszert testre raktam gyújtást ráadtam csak az A-n jön ki áram kb 5 volt.
Ha igen, akkor a B és a C pontokat kösd össze, gyújtást ráadod és ha a műszerfalon az olajnyomás maximumot mutat, akkor mérj feszültséget a B és az A pontok között. Ha 5 volt alatt mérsz akkor a vezetéknél kell kereskedni, ha megvan az 5 volt, akkor gomba lesz.
Válasz otis #2832. hozzászólásáraReggel megpróbálom,bár nem hinném hogy ott lenne a bibi kontantsprayel már fújtam,előtte a vezetékek össze voltak érve a csatlakozó tövénél de azt már helyreraktam.
Hogyan lehet a motorolaj nyomáskapcsolót tesztelni? vagy a rádugható csokiból(3 lábas) valamit kimérni? nem tudom eldönteni hogy a kapcsoló vagy a vezeték zárlatos esetleg valahol.Egyszer csak egy vonal volt és stop felirat,leállítottam,ujraindítottam és jó volt eljátszottam 3 szor,reggel indítom most meg alapjáraton ki van akadva maxon,olajnyomás rendben,visszajelző indítás után kialszik.
Válasz nht8040 #2822. hozzászólásáraTtalán a prog gombot kell nyomvatartani, miközben beindítod. belépsz a setup menube, majd TRANS ---> CAL
mindent ki fog írni mit csinálj
fontos: 60c váltóolaj, 1200 motorfordulat.
Válasz PéZé #2823. hozzászólásáraErőérzékenység szabályzó feszültsége alacsony.
vagy kábel szakadás, testelés, vagy kiment a potenciométer (amit tekergetsz a fülkében).
HH menüben tudod megnézni, kérj meg egy szervizest hogyan tudsz belépni /a diagnosztikai csatlakozón kell áthidalni két érintkezőt majd gyújtást ráadni és akkor belép a HH menübe, az újabb new holland tipusoknál/. H9 munü 31 csatorna. Teljesen jobbra majd balra forgatod a szabályzót, a kijelzett értéknek pedig valahol 80 - 10 között kell lennie.
(Hátsó függesztőkar vezérlés)
Válasz balazs_90 #2824. hozzászólásárat5.95-öt tavaly augusztusba vettem. 1100 óra van benne. egy csavart se kellett még rajta meghúzni. Hi-Lo váltóval van. egy picit többet eszik azért mint egy mtz, de csendes, van benne normális klima,
elektronikus 3 pont erős hidraulika. elöte egy mtz 892.2 volt 2400 óránál első gumi nulla itt 1100 óránál első gumin nem látszik semmi kopás.
Sziasztok, 21 hibakódot dob fel a 8560-asom. Ez valami hidraulikával összefüggő hiba. A táblázat szerint:Draft Sensitivity Control Voltage Low (Short Or Open Circuit)= Draft érzékenység Vezérlő feszültség alacsony (rövidzárlat vagy szakadás). Hol keressem ezt a hibát? Melyik alkatrészt érintheti? Tudtok az érintett részről rajzot küldeni?
Válasz Vinkó75 #2814. hozzászólásáraKicsit mintha azt üzenné a videó, h minek fizessek ki egy embert, ha van olyan lehetőség h magától dolgozó traktor. Őszintén szólva nem szivesen küldenék ki az éjszakába magában egy 80 milliós gépkapcsolatot, remélve, hogy reggelre elvet vagy 100 hektárt. Tegyük fel a manók éjjel megtankolják vetőmaggal, de ha egy tömörítőkeréken kimegy a csapágy vagy egy csoroszjában, akkor az reggelre csonkig el fog kopni, és 100 sor kukorica hiányozni fog ki mert csak 1 cm mélyre tette. A meglévő automatizáltsági szint is nagy-nagy segítség, lényegében csak felügyeled a gépet, beállítasz dolgokat, de ha valami van, közbe tudsz lépni. Egy ilyen értékű gépnél már nem a gépkezelő munkabére lesz az ami miatt megéri ezt a technológiát választani. Legyen ez, csinálja magától, de akkor is legyen ott valaki. Vagy esetleg úgy mint volt is hogy egyik gépen ott a gazda, de félszemmel figyeli a robotot. Mondjuk tárcsázik egénsz nap egy darabban akkor elhiszem h tök hasznos. De ha van a falu körül 5 helyen, akkor hogy jut oda? Rendőrök gondolom nem néznék jó szemmel a faluban a trakit magától közlekedve. Elhiszem h vannak akik már most megvennék ezt a technológiát, de szerintem tulnyomó részben csak ilyen úri huncutságnak, különlegesen menő cuccnak, mint pl a bálnafas*bőrrel bevont ülésű luxusterepjárót.
Válasz GREVEN #2815. hozzászólásáraValószínűleg olyanoknak tervezték mint pl egy amerikai gazdának akinek a farmja körül van a x 1000hektár földje, ott a saját belső úthálózatot használná, valószínűleg nem is mehetnek ki közútra ez amolyan belsőhasználatos paripa.
Ma már ilyet nem tudok elképzelni, hogy elfelejt megállni...ect, elromlik a váltó kapcsoló - leállítja a motort, felakad a gáz - leállítja motort vagy a gázolaj szivattyút, elveszti a GPS jelet - szintén leáll.. ezekkel szerintem manapság már nincs gond,
Ami probléma lehet az a "kamera" rendszer ami körbe pásztáz és ennek a szoftvere ami felismer pl egy gyereket aki ép alszik a szalma renden, vagy leguggolva épp hangyákat számol..ect.
Válasz Vinkó75 #2816. hozzászólásáraHa az Agroparkal nem rugtuk volna össze a port már lehet lenne benne azóta, de egyenlőre besöpörtük a sarokba ezt a dolgot. Pláne hogy nem volt értelmes ember ott aki értett volna ehhez.
Válasz kislaszlotamas01 #2805. hozzászólásáraÚjraindításnál ismét erőteljesen megy a motor?
Ha még egyszer megcsinálja, akkor vedd le az üzemanyagslágot, és fújjál bele. Kint a határban egy darabig segít. Ha le tudod állitani egy napra a traktort, vedd ki az üzemanyagtankból a slágot, húzd le a végéről a szürőt, az lessz behordva. Nyugodtan rakd össze szürő nélkül. Eleinte az üvegpohárhál ahol van a második szürő fogja behordani piszokkal a tankból, de ezt 1-2 nap alatt abbahagyja. A traktoron még úgy is van másik két filter, ami védi a motort. Hasonló helyzetben voltam én is a NH 7040-essel. Amit írtam neked, nekem bevált. Azóta nincsen gondom teljesítmény csökkenéssel.
Válasz GREVEN #2815. hozzászólásáraEz igaz ! Azért kell a távfelügyelet,valamint számos biztonsági megoldás. De tény a Szerengetin vagy hasonló nagy földrészeken szépen elkószálhat ha akar gond nélkül. Amúgy az őzikéd is ki építhető részben egy jó greenstar. Egy program a muka megtervezéséhet-nyomvonalhoz-táblához igazítva. szépen eldolgozgat a traki igaz ott még benn kell ülni.
Válasz Vinkó75 #2814. hozzászólásáraJaja ezt olvastam, hogy kombájn ürítéskor navigálja a szállítot stb. Nem tudom, én biztos nem ruháznék be ilyenben. Az alap gép gondolom duplája egy rendesnek és ha egyszer beüt a gebasz a franc tudja hogy hova megy el a gép azzal a 8-10 méteres eszközzel, kinek mit tárcsázik ki, utat keresztez stb.
Ez Ausztráliába lehet jó, napokig mehet egyenesen mire találkozik egy kenguruval,de Európa más tészta.
Válasz GREVEN #2810. hozzászólásáraA felvételen látszik a távfelügyelet. Persze természetesen ez nem teljesen emberfüggetlen. De kőkeményen ezen irányba halad. Jelenleg ma nálunk is elérhetők olyan szolgáltatások. Mellyek mellett az ember azért kell hogy ki vigye a gépet. Gyakorlatilag a JD Itec pro-val szintén "önállóan dolgozik".Annyi hogy ott még az ember mint tényező bent van a kabinban.
Annyi madzag meg szenzor nincs a világon hogy minden apró bizbaszt figyeljen. Meg ezeknek a nagyobb dolgoknak is kb az első pár évben mükszik minden tökéletesen,aztán csak elfelejt megállni egykét nagyobb bajnál vagy megáll minden kontakt hibára.
Így is hogy csak ezt azt figyelnek érzékelők így se megbizhatók már ezek a gépek nem még igy.
Ez a skót gazdák játékszere lehet majd egyszer ha egyszer életképes lesz hosszutávon.
Válasz GREVEN #2810. hozzászólásáraMég a villanypóznát is észrevette...
Az általad említett hibák mindegyikére létezik már megoldás, és a munkagépek többsége is kontrollálható távfelügyelettel. Tetszik vagy sem, ez a jövő. No attól nem félek, hogy nálunk egyhamar megoldaná a traktoros hiányt, de belátható időn belül el fognak terjedni ezek a megoldások.
4411 hozzászólás
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-12-04 12:16:38
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-12-04 12:18:55
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-12-04 12:19:37
Válasz efge #2856. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget,kicserélem hátha jo lesz.
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-12-06 07:47:26
Válasz csibész #2854. hozzászólásáraHidroakkumulátor csere.
sziasztok!
segítségre lenne szükésgem new holland tl100a traktor váltójából folyik az olaj felülről ahol a belső munkahenger vége van, ott van egy fedél valamyilen szelepek vannak benne 2db imbusz csavar fogja le. a szervizes azt mondta, hogy ez típushiba nem lehet vele semmit kezdeni de hátha mégis van valami megoldás:)
Válaszokat elö re is köszi
Üdv mindenki!
Lenne egy kérdésem a TM 190-esel kapcsolatba.Most lett felújítva a váltó kuplungok és most azt csinálja hogy 7 ésa 12 sebességnél rángat ha felengedem a kuplungot,kicseréltem az A és a M mágnesszelepet (azt mondták az a rossz)de semmi változás.Ha esetleg valaki tapasztalt ilyen problémát és megtalálta a hibát annak nagyon megköszönném ha megosztaná a hiba okát.
SEGÍTSETEK!!!!!!
Van egy mccormic mxt175 traktorom, amit nem rég vásároltunk, 4600ü/h,, teljes olaj csere,szűrők cseréje után, felakasztottuk a 16245 zetor munkagépeit, és azt tapasztaltuk, hogy híre-hamva nincs a 175le-nek, a zetoral
kétszer annyit lehetett megcsinálni, mint a csúcstechnikával, be lett mérve és 105le ad le
2003 gép, 6 hengeres pörkinsz motor hajtaná, de mégse sikerül,, semmi nem utal, különös bajra, pöccre indul, egy csepp füst se jön ki rajta, fúl száraz minden,, de nincs eég erő benne,,NEM szeretnék fölöslegesen sokat költeni rá,, csak azt ami muszáj.. MÁR hallottam, hogy más is küszködött ilyen problémával, de a milyenknek nem az a baja..
imélcimem veszelovszkia@invitel.hu
Válasz quados #2849. hozzászólásáraNagyon köszönöm az információt sokat segített!!!
Tisztelt New Hollandos kollegák!
Az AC pumpában lévő szűrő eldugolása volt a nyertes megoldás.Ezutón is köszönöm a segítségeteket!Sziasztok éljenek a nyuszik!!!
Válasz Sk Laci #2848. hozzászólásáraEnnél jóval egyszerűbb . Úgy csinálom hogy ne maradjon benne sok nafta műszak végére . Azt aláfeküdve le tudom kannába engedni . A leeresztő csapról leveszem a szívó csövet és kitekerem a tankból a csapot azon van a kis szűrő kb mint egy simson tankjában ami van . Ezt eltakarítom és mehet vissza .
Válasz kollar765 #2841. hozzászólásáraaz ac pumpába van egy pici szürő az szokott eldugulni
Válasz Hús Futár #2845. hozzászólásáraAkkor biztosan nem úgy van mint a T szérián. Kitankolni a naftát, levenni a bal hátsó kereket, levenni a bal tartájt, és csak utána férsz hozzá a szívócsőhöz, mivel a vezetőfülkétől nem lehet kiemelni. Jobnak láttam kidobni a szürőt, minthogy ezt mindet végigbohóckodni évente, vagy ahogyan szükség lenne rá az üzemanyag tisztasága szerint. Úgy is van még 3 szürő az üzemanyag adagolóig.
Ezen nics szita a buvárcsö fém nicsvele gond megnéztem tank takaritás közbe .
Válasz kollar765 #2843. hozzászólásáraA búvárcsövet érdemes megnézni a tövénél.
El szokott repedni a műanyag és levegőt szív a gázolajjal együtt.
Meg lehet ragasztani.
Válasz Sk Laci #2844. hozzászólásáraA G-sben van olyan szűrő évente egyszer kiveszem és kipucolom
Válasz kollar765 #2843. hozzászólásáraSzívócső végén kellene szitának lenni, az volt nálam behordva.
Nekem T7040 van, a tiéd öregebb model. Lehet ottan más is, de ezt jobban az tudná megmondania, akinek az M-es modelcsaládból van traktora és volt már neki hasonló problémája.
M160 tank tiszta csövek szürök ujjak
Válasz kollar765 #2841. hozzászólásáraMelyik modelról van szó, hogy elektromos szivatyú van rajta?
A motor visszavette a teljsítményt-fordulatot?
Nekem volt már, a szita volt behordva a szívócső végén a tartályban. Levettem és anélkul használom.
Tisztelt New Hollandosok segítséget kérnék!!! Üzemanyag Ac pumpa elektromos mennyi üzemanyagot kell szállítson egy perc alatt?Ugyanis az én gépem kevés üzemanyagot kap terhelés alatt!
Válasz laci92627 #2839. hozzászólásáraNagyon szívesen! Sajnos idősebb gépeknél erre fel kell készülni, hullik szét az összes szigetelés olyan helyeken is, ahol nem is gondolná az ember, aztán napokba telik mire megtalálja mi a hiba. Vánszorogtam már én be alapjáraton 20 km-ről, mert az adagolóhoz menő vezetékek valami lehetetlen helyen összeértek, mert lemállott róla a szigetelés. Két nap volt mire megtaláltuk ketten a szervizessel
Válasz otis #2838. hozzászólásáraSzálszakadás nincs A és B között meg van az 5 volt.Tovább bontottam a három vezetéket és kb 20cm-re a csatlakozótól a vezetékek burkolata meg volt repedve mind a 3 nem értek össze,de szerintem ott át húzott.Szétválasztottam őket leszigeteltem és jó lett tökéletesen működik munka közben is.Gondolom a gomba magától nem javulhatott meg az vagy jó vagy nem.
Otis nagyon szépen köszönöm a segítséget nagyon sokat segítettél!!
Válasz laci92627 #2837. hozzászólásáraNem, hogyha kijön az 5 volt az A és a B között, tehát nem a test és A között és nincs szálszakadás, akkor gomba.
Válasz otis #2836. hozzászólására
Ha itt nem lesz szálszakadás akkor gombahiba nem lehet csak műszerfalhiba?
Válasz laci92627 #2835. hozzászólásáraAkkor meg kellene nézni a műszerfalnál lévő csatlakozónál, hogy van-e szakadás.
Ha így néz ki a műszerfalad hátulja, akkor a c081-es csatinál kellene kutakodnod, méghozzá úgy, hogy a B pont és a c081-es 2-es pontja között, illetve a C pont és a c081-es 1-es pontja között mérsz folytonosságot. Mivel az A pontodat testelve megvolt az 5 volt, így az a szál valószínű jó. Ha nem találsz semmit, akkor lehet hogy a műszefalad halt meg.
Válasz otis #2834. hozzászólásáraIgen ilyen csatlakozó van rajta.Összekötöttem a B és C pontokat ráadtam a gyújtást és nem ugrott fel a maximumra,hanem semmit nem mutatott a kijelző pont úgy mint mikor le van húzva a csoki.Ezután a műszert testre raktam gyújtást ráadtam csak az A-n jön ki áram kb 5 volt.
Válasz laci92627 #2833. hozzászólásáraIlyen csatlakozó van rajta?:
Ha igen, akkor a B és a C pontokat kösd össze, gyújtást ráadod és ha a műszerfalon az olajnyomás maximumot mutat, akkor mérj feszültséget a B és az A pontok között. Ha 5 volt alatt mérsz akkor a vezetéknél kell kereskedni, ha megvan az 5 volt, akkor gomba lesz.
Válasz otis #2832. hozzászólásáraReggel megpróbálom,bár nem hinném hogy ott lenne a bibi kontantsprayel már fújtam,előtte a vezetékek össze voltak érve a csatlakozó tövénél de azt már helyreraktam.
Válasz laci92627 #2831. hozzászólásáraPróbáld meg csatlakozókat összébb hajlítani, lehet csak nem érintkezik rendesen.
Hogyan lehet a motorolaj nyomáskapcsolót tesztelni? vagy a rádugható csokiból(3 lábas) valamit kimérni? nem tudom eldönteni hogy a kapcsoló vagy a vezeték zárlatos esetleg valahol.Egyszer csak egy vonal volt és stop felirat,leállítottam,ujraindítottam és jó volt eljátszottam 3 szor,reggel indítom most meg alapjáraton ki van akadva maxon,olajnyomás rendben,visszajelző indítás után kialszik.
New Holland t7040 légfékrendszer öszzehozása pótkocsival???
Sziasztok esetleg valakinek van tapasztalata nh t7.270-sel? Valaszokat köszönöm
Szeretnék venni egy 100 lóerős(+-10) körüli traktort. Ha valaki tudd valami jót, megköszönöm :D Az ár kb. 6 millióig mehet.
Válasz nht8040 #2822. hozzászólásáraTtalán a prog gombot kell nyomvatartani, miközben beindítod. belépsz a setup menube, majd TRANS ---> CAL
mindent ki fog írni mit csinálj
fontos: 60c váltóolaj, 1200 motorfordulat.
Válasz PéZé #2823. hozzászólásáraErőérzékenység szabályzó feszültsége alacsony.
vagy kábel szakadás, testelés, vagy kiment a potenciométer (amit tekergetsz a fülkében).
HH menüben tudod megnézni, kérj meg egy szervizest hogyan tudsz belépni /a diagnosztikai csatlakozón kell áthidalni két érintkezőt majd gyújtást ráadni és akkor belép a HH menübe, az újabb new holland tipusoknál/. H9 munü 31 csatorna. Teljesen jobbra majd balra forgatod a szabályzót, a kijelzett értéknek pedig valahol 80 - 10 között kell lennie.
(Hátsó függesztőkar vezérlés)
Válasz balazs_90 #2824. hozzászólásárat5.95-öt tavaly augusztusba vettem. 1100 óra van benne. egy csavart se kellett még rajta meghúzni. Hi-Lo váltóval van. egy picit többet eszik azért mint egy mtz, de csendes, van benne normális klima,
elektronikus 3 pont erős hidraulika. elöte egy mtz 892.2 volt 2400 óránál első gumi nulla itt 1100 óránál első gumin nem látszik semmi kopás.
Helló
New holland TD5. és T5. traktorokról szeretnék véleményeket megtudni lehetőleg olyantól akinek van vagy ilyet használ.
Sziasztok, 21 hibakódot dob fel a 8560-asom. Ez valami hidraulikával összefüggő hiba. A táblázat szerint:Draft Sensitivity Control Voltage Low (Short Or Open Circuit)= Draft érzékenység Vezérlő feszültség alacsony (rövidzárlat vagy szakadás). Hol keressem ezt a hibát? Melyik alkatrészt érintheti? Tudtok az érintett részről rajzot küldeni?
Sziasztok, leírná nekem valaki a pontos menetét a t8000-es traktor váltó kalibrálásának? Kezelésiben sehol sem találom. Előre is köszönöm.
Tisztelt Kollégák!
Érdeklődnék van-e valakinek New Holland TS 115-höz kezelésije?
Válasz Vinkó75 #2814. hozzászólásáraKicsit mintha azt üzenné a videó, h minek fizessek ki egy embert, ha van olyan lehetőség h magától dolgozó traktor. Őszintén szólva nem szivesen küldenék ki az éjszakába magában egy 80 milliós gépkapcsolatot, remélve, hogy reggelre elvet vagy 100 hektárt. Tegyük fel a manók éjjel megtankolják vetőmaggal, de ha egy tömörítőkeréken kimegy a csapágy vagy egy csoroszjában, akkor az reggelre csonkig el fog kopni, és 100 sor kukorica hiányozni fog ki mert csak 1 cm mélyre tette. A meglévő automatizáltsági szint is nagy-nagy segítség, lényegében csak felügyeled a gépet, beállítasz dolgokat, de ha valami van, közbe tudsz lépni. Egy ilyen értékű gépnél már nem a gépkezelő munkabére lesz az ami miatt megéri ezt a technológiát választani. Legyen ez, csinálja magától, de akkor is legyen ott valaki. Vagy esetleg úgy mint volt is hogy egyik gépen ott a gazda, de félszemmel figyeli a robotot. Mondjuk tárcsázik egénsz nap egy darabban akkor elhiszem h tök hasznos. De ha van a falu körül 5 helyen, akkor hogy jut oda? Rendőrök gondolom nem néznék jó szemmel a faluban a trakit magától közlekedve. Elhiszem h vannak akik már most megvennék ezt a technológiát, de szerintem tulnyomó részben csak ilyen úri huncutságnak, különlegesen menő cuccnak, mint pl a bálnafas*bőrrel bevont ülésű luxusterepjárót.
Válasz GREVEN #2815. hozzászólásáraValószínűleg olyanoknak tervezték mint pl egy amerikai gazdának akinek a farmja körül van a x 1000hektár földje, ott a saját belső úthálózatot használná, valószínűleg nem is mehetnek ki közútra ez amolyan belsőhasználatos paripa.
Ma már ilyet nem tudok elképzelni, hogy elfelejt megállni...ect, elromlik a váltó kapcsoló - leállítja a motort, felakad a gáz - leállítja motort vagy a gázolaj szivattyút, elveszti a GPS jelet - szintén leáll.. ezekkel szerintem manapság már nincs gond,
Ami probléma lehet az a "kamera" rendszer ami körbe pásztáz és ennek a szoftvere ami felismer pl egy gyereket aki ép alszik a szalma renden, vagy leguggolva épp hangyákat számol..ect.
Válasz Vinkó75 #2816. hozzászólásáraHa az Agroparkal nem rugtuk volna össze a port már lehet lenne benne azóta, de egyenlőre besöpörtük a sarokba ezt a dolgot. Pláne hogy nem volt értelmes ember ott aki értett volna ehhez.
Válasz kislaszlotamas01 #2805. hozzászólásáraÚjraindításnál ismét erőteljesen megy a motor?
Ha még egyszer megcsinálja, akkor vedd le az üzemanyagslágot, és fújjál bele. Kint a határban egy darabig segít. Ha le tudod állitani egy napra a traktort, vedd ki az üzemanyagtankból a slágot, húzd le a végéről a szürőt, az lessz behordva. Nyugodtan rakd össze szürő nélkül. Eleinte az üvegpohárhál ahol van a második szürő fogja behordani piszokkal a tankból, de ezt 1-2 nap alatt abbahagyja. A traktoron még úgy is van másik két filter, ami védi a motort. Hasonló helyzetben voltam én is a NH 7040-essel. Amit írtam neked, nekem bevált. Azóta nincsen gondom teljesítmény csökkenéssel.
Válasz GREVEN #2815. hozzászólásáraEz igaz ! Azért kell a távfelügyelet,valamint számos biztonsági megoldás. De tény a Szerengetin vagy hasonló nagy földrészeken szépen elkószálhat ha akar gond nélkül. Amúgy az őzikéd is ki építhető részben egy jó greenstar. Egy program a muka megtervezéséhet-nyomvonalhoz-táblához igazítva. szépen eldolgozgat a traki igaz ott még benn kell ülni.
Válasz Vinkó75 #2814. hozzászólásáraJaja ezt olvastam, hogy kombájn ürítéskor navigálja a szállítot stb. Nem tudom, én biztos nem ruháznék be ilyenben. Az alap gép gondolom duplája egy rendesnek és ha egyszer beüt a gebasz a franc tudja hogy hova megy el a gép azzal a 8-10 méteres eszközzel, kinek mit tárcsázik ki, utat keresztez stb.
Ez Ausztráliába lehet jó, napokig mehet egyenesen mire találkozik egy kenguruval,de Európa más tészta.
Válasz GREVEN #2810. hozzászólásáraA felvételen látszik a távfelügyelet. Persze természetesen ez nem teljesen emberfüggetlen. De kőkeményen ezen irányba halad. Jelenleg ma nálunk is elérhetők olyan szolgáltatások. Mellyek mellett az ember azért kell hogy ki vigye a gépet. Gyakorlatilag a JD Itec pro-val szintén "önállóan dolgozik".Annyi hogy ott még az ember mint tényező bent van a kabinban.
Válasz Claaastra #2811. hozzászólásáraMindent nem vesz észre az sem. Ezek elég gyakoriak.
Annyi madzag meg szenzor nincs a világon hogy minden apró bizbaszt figyeljen. Meg ezeknek a nagyobb dolgoknak is kb az első pár évben mükszik minden tökéletesen,aztán csak elfelejt megállni egykét nagyobb bajnál vagy megáll minden kontakt hibára.
Így is hogy csak ezt azt figyelnek érzékelők így se megbizhatók már ezek a gépek nem még igy.
Ez a skót gazdák játékszere lehet majd egyszer ha egyszer életképes lesz hosszutávon.
Válasz GREVEN #2810. hozzászólásáraMég a villanypóznát is észrevette...
Az általad említett hibák mindegyikére létezik már megoldás, és a munkagépek többsége is kontrollálható távfelügyelettel. Tetszik vagy sem, ez a jövő. No attól nem félek, hogy nálunk egyhamar megoldaná a traktoros hiányt, de belátható időn belül el fognak terjedni ezek a megoldások.