Válasz subikiss #3042. hozzászólásáraMost ősszel volt szerecsém egy 4,5 méter széles Unia rt-t kipróbálni homokba és kötöttbe egyaránt. 10 cm körüli mélységben 12-13 km/h körül tudta húzni. Meglepődtem milyen könnyedén húzta, igaz a körülmények is optimálisak voltak. De azért hosszú távon a trakinak elég lesz a 4 méteres, gondolni kell arra is, hogy nem mindig vannak optimális körülmények.
Válasz VMisi #3041. hozzászólásáraEbben igazad van és megfontolom, viszont a legjobb választás akkor születne ha kipróbálnám magam mögött mind a kettőt.
Válasz honorbi #3039. hozzászólásáraDe több a taposás, meg a szélesebb tárcsa elviszi akkor is a gép szélességét ha fent vannak az ikerkerekek.
Mindenképp vontatott 4 méterest választanám.
Válasz Hatoss #3038. hozzászólásáraHali! Köszönöm az infót, 150 le utan menne homokos területekre a 3 méteres, igy gyorsabban is tudom húzni akár. Azt gondolom nem sokkal lassabb a munkavégzés mint egy vontatott 4 méteressel.
Válasz honorbi #3028. hozzászólásáraHali 3 m-s van nekem a laprugós szárral gabonatarlót szecskázott szalmával kb 12 cm-en húzom nagyon jól keveri ha a traktorod bírja a sebességet 10 km/h mehetsz mélyebbre is, az ékgyűrűs henger jól zár, nedves vizes kuk. tarlón 10-12 cm-ig jó, mélyebben ha mész lassítani kell. ár érték arányban szerintem jó a kis-közepes gazdaságba merem ajánlani
Válasz .Norbert #3036. hozzászólásáraIgen ahogy mondjátok! Hoztak 2 új gerendát, amire kb. 3mm lemezből van ráhegesztve határolók.. Mint egy alátét, ráhúzgálva, s csak kívül meghegesztve!
Válasz határjáró #3032. hozzászólásáraMeg 100% !!
V tárcsám eladtam az első kerülő után az akpilal...
Merem ajánlan! 4200euro+pdv (áfa ami szerbiában 20%)
Válasz .Norbert #3022. hozzászólásáraKerék ügyben nincs tapasztalatom!
De egy észrevételt megosztanák! Elkezdtek oldalra csúszkálni a gumik,tárcsák. Küldtem egy képet a gyártónak, s következő héten már nálam is voltak kicserélni! Szó nélkül jöttek, s nem kértek semmit! Le a kalappal a gyártó előtt! Akpil!!
Raktak rá határoló lemezeket, amik nem engedik oldalirányba elcsúszni!
Valamint ha már csinálod, csináld állíthatóra a tárcsa szögét!Jó dolog nagyon, s csak plusz pár furat!
Mai nap volt szerencsém egy 4,5 m-es török rövidtárcsát húzni. Kerék a henger mögött volt. Sikerült bepattogtatni, igaz csak második soron ekkor a mozgás inkább fel le irányú volt. Majd a kereket úszóba tettük, a földön gurult így is csak második soron sikerült bepattogtatni így már nem is fel le mozgott hanem jobbra balra mozgott...
Tovább folytatnám a kutatásom, ehhez kellene egy kis segítség.
Van e valakinek olyan rövidtárcsája amin a kerék a henger előtt van vagy a rövidtárcsa fölé csukódik és akár már első soron húzva, magasabb sebességnél is bepattog?
Válasz Becő #3008. hozzászólásáraMegmondom őszintén, hogy akkor inkább felejtős ez a fajta henger, mert ha ~1 millát rá kell költeni egy gépre, akkor már nem éri meg. És akkor még ott van a többi része, ami szintén eléggé el van használva, bármikor cserés lehet bármi. 4-től meg már kezdődnek az új keleti márkák. Azokat is meg lehetne nézni.
Válasz Vadmalac #3006. hozzászólásáraA hengerek között nagy a rés, elkopott a köröm. Látható a fotókon, már nem is egy vonalban állnak a hengerek, nem voltak utánfeszítve. Ez azért baj, mert a homok föld alatta a tengelyt is megkezdi, fel kell szabályozni, vagy hüvelyt kell rá esztergálni. Nekünk is elkopott ez az öntvény henger, mi öntettünk prizmacsúcsos hengert, ugyan úgy 60-as tengelyre megy rá, mint az eredeti. Csapok nem tűnnek rosszaknak, bár zsírosak. Ennyi pénzért én megvenném és rátenném a prizmákat.
Egy ILYEN gépnek mi baja lehet? Csapágyak, esetleg csapok lógása? Mennyire jellemző, hogy a csapágyakat cserélni kell? Ha jól tudom az húzós nagyon. Mit kell megnézni ha ilyet vesz használtan az ember?
Az öntvény henger egyébként nekem jobban tetszik, mint az újabb lemezből készült. Valaki tett be képet, hogy annyira elkopott, hogy elkezdett szétválni a gyűrű az élénél. Erről vélemény?
Vagy esetleg egy használt Carrier árán egy új lengyel gép? Mindenen jár az agyam.
Válasz cimbike. #3004. hozzászólásáraA rába és a 8300 között van érezhető különbség? Van mikor morognak előtte, vagy viszik mindenféle körülények között mint a rongyot? 225Le-höz érdemes 650-est venni szerinted?
Válasz Vadmalac #3000. hozzászólására183 Le-vel húzok 5 m-es Pöettinger rövidtárcsát ami jóval nehezebb mint a Carier. Viszi gond nélkül partokban is, de a sebeség függ a munkamélységtől, domborzati viszonyoktól, talajállapottól,....
Carrier 500 és 650-nek mekkora Le kell a valóságban 60-70 kA kötöttségű talajon, ha bele van engedve rendesen? 10-12km/h sebességnél gyorsabban nem húznám. Gondolom 10-zel viszont húzni kell, hogy jó legyen a munkája. Van itt, aki 6910-es JD-vel húz 5m-es Vogel rövidtárcsát, de nem tudom milyen mélyen és milyen sebességgel, meg van aki 6920-szal évekig 420-as Carriert húzott csak. 155Le-s Case-zel is 420-ast húznak. Ha elosztom, az utóbbi 2 kb. 37Le/m-re jön ki, akkor az 5m-esnek 185Le-kellene, a 650-esnek 240. Ez mennyire valós?
6395 hozzászólás
Válasz Berkó_ #3044. hozzászólásáraMekkora geppel huztad?
Válasz subikiss #3042. hozzászólásáraMost ősszel volt szerecsém egy 4,5 méter széles Unia rt-t kipróbálni homokba és kötöttbe egyaránt. 10 cm körüli mélységben 12-13 km/h körül tudta húzni. Meglepődtem milyen könnyedén húzta, igaz a körülmények is optimálisak voltak. De azért hosszú távon a trakinak elég lesz a 4 méteres, gondolni kell arra is, hogy nem mindig vannak optimális körülmények.
Válasz VMisi #3041. hozzászólásáraEbben igazad van és megfontolom, viszont a legjobb választás akkor születne ha kipróbálnám magam mögött mind a kettőt.
Válasz Berkó_ #3040. hozzászólásáraTe húztál már a tieddel rövidtárcsát? Mekkorát bír el?
Válasz honorbi #3039. hozzászólásáraDe több a taposás, meg a szélesebb tárcsa elviszi akkor is a gép szélességét ha fent vannak az ikerkerekek.
Mindenképp vontatott 4 méterest választanám.
Válasz honorbi #3039. hozzászólásáraÉn a helyedben a 4 méterest választanám.
Válasz Hatoss #3038. hozzászólásáraHali! Köszönöm az infót, 150 le utan menne homokos területekre a 3 méteres, igy gyorsabban is tudom húzni akár. Azt gondolom nem sokkal lassabb a munkavégzés mint egy vontatott 4 méteressel.
Válasz honorbi #3028. hozzászólásáraHali 3 m-s van nekem a laprugós szárral gabonatarlót szecskázott szalmával kb 12 cm-en húzom nagyon jól keveri ha a traktorod bírja a sebességet 10 km/h mehetsz mélyebbre is, az ékgyűrűs henger jól zár, nedves vizes kuk. tarlón 10-12 cm-ig jó, mélyebben ha mész lassítani kell. ár érték arányban szerintem jó a kis-közepes gazdaságba merem ajánlani
Válasz .Norbert #3036. hozzászólásáraIgen ahogy mondjátok! Hoztak 2 új gerendát, amire kb. 3mm lemezből van ráhegesztve határolók.. Mint egy alátét, ráhúzgálva, s csak kívül meghegesztve!
Válasz Claastra. #3035. hozzászólásáraElnézést már

Válasz .Norbert #3034. hozzászólására2-t norbikám há számoljámá


Válasz Gege #3029. hozzászólásáraKöszi szépen
Vittek egy új gerendát amin rajta voltak a határoló lemezek?
Válasz határjáró #3032. hozzászólásáraMeg 100% !!
V tárcsám eladtam az első kerülő után az akpilal...
Merem ajánlan! 4200euro+pdv (áfa ami szerbiában 20%)
Válasz Gege #3031. hozzászólásáraMeg vagy elégedve vele?
Válasz határjáró #3030. hozzászólásáraAkpil Gepard!

Válasz Gege #3029. hozzászólásáraAkpil Bison XL?
Válasz .Norbert #3022. hozzászólásáraKerék ügyben nincs tapasztalatom!



De egy észrevételt megosztanák! Elkezdtek oldalra csúszkálni a gumik,tárcsák. Küldtem egy képet a gyártónak, s következő héten már nálam is voltak kicserélni! Szó nélkül jöttek, s nem kértek semmit! Le a kalappal a gyártó előtt! Akpil!!
Raktak rá határoló lemezeket, amik nem engedik oldalirányba elcsúszni!
Valamint ha már csinálod, csináld állíthatóra a tárcsa szögét!Jó dolog nagyon, s csak plusz pár furat!
Üdv! Mandam rövidtárcsákról van valakinek tapasztalata használat terén?
Válasz Dave #3025. hozzászólásáraMég utángyártott henger estén is 150-200 eft / m az ár,nincs túl nagy létjogosultsága a dolognak
Válasz Dave #3025. hozzászólásáraHa a kerék a henger előtt lesz akkor még másik gép vagy targonca sem kell!
Válasz .Norbert #3022. hozzászólásárahttps://www.agroinform.hu/gepeszet/ilyen-konnyen-meg-soha-nem-cserelt-hengert-34971-002
Sziasztok,
ismeri valaki ezt a rövidtárcsát? Esetleg használ ilyet?
Válasz .Norbert #3022. hozzászólásáraVN Terradisc pro 500 hydro van nekünk
Mai nap volt szerencsém egy 4,5 m-es török rövidtárcsát húzni. Kerék a henger mögött volt. Sikerült bepattogtatni, igaz csak második soron ekkor a mozgás inkább fel le irányú volt. Majd a kereket úszóba tettük, a földön gurult így is csak második soron sikerült bepattogtatni így már nem is fel le mozgott hanem jobbra balra mozgott...


Tovább folytatnám a kutatásom, ehhez kellene egy kis segítség.
Van e valakinek olyan rövidtárcsája amin a kerék a henger előtt van vagy a rövidtárcsa fölé csukódik és akár már első soron húzva, magasabb sebességnél is bepattog?
Erről a rövid tárcsáról kinek mi a vélemyénye?
Lazább talajokon használnám szántást elmunkálni, tartlóhántásra.
Válasz Vadmalac #3019. hozzászólásárahttp://www.agrotec.hu/obrazky-soubory/pottinger-rovid-tarcsak-terradisc_hu-6bb51.pdf?redir
Válasz lala #3014. hozzászólásáraMilyen az a vágó-tömörítő henger?
Válasz borda77 (Joe) #3017. hozzászólásárakösz az infót
Válasz lala #3016. hozzászólásáraaz RT-m megvan már 5-6 éve semmi gondom nem volt vele soha nyersbe sem...amikor meg sár a föld egyik sem megy el.
Válasz borda77 (Joe) #3015. hozzászólásáranyers talajon hogy dolgozik?
Válasz lala #3014. hozzászólásáraÉn acélhengert vennék vagy DD henger ki hoyg nevezi... Azt is vettem anno a rövidre is meg a terranora is...
SOS szerintetek ékgyűrűs henger vagy Vágó-tömörítő henger a jobb választás rövid tárcsára
?Munkaminőség nedves száraz talajon
Válasz Vadmalac #3010. hozzászólásáraAzért a keletit is gondold meg jól! Ha felújítva egy árba jön ki a keletivel akkor inkább a nyugatit választanám.


Amúgy a lemez dd henger se jobb konstrukciója a carriernek, mert azok meg az előfeszítés miatt ropognak össze...
Épp most vagyunk benne egy projektbe amibe a carrier henger problémáinak orvoslása a cél
Ha bevállalod a tesztet akkor jóárasítva megkapod az első garnitúrát.
Kérlek küldj egy elérhetőséget vagy csörgess meg.
Infó: ITT
Válasz Vadmalac #3010. hozzászólásáraVN Terradisc esetleg?
Válasz Vadmalac #3009. hozzászólásáraIgen, elkopnak a gyűrűk közi kapcsolókörmök és onnantól kuka.
Válasz Becő #3008. hozzászólásáraMegmondom őszintén, hogy akkor inkább felejtős ez a fajta henger, mert ha ~1 millát rá kell költeni egy gépre, akkor már nem éri meg. És akkor még ott van a többi része, ami szintén eléggé el van használva, bármikor cserés lehet bármi. 4-től meg már kezdődnek az új keleti márkák. Azokat is meg lehetne nézni.
Válasz .Szabi. #3007. hozzászólásáraAz a bajod ezzel a hengertípussal, mint az utánad szóló kollégának?
Válasz Vadmalac #3006. hozzászólásáraA hengerek között nagy a rés, elkopott a köröm. Látható a fotókon, már nem is egy vonalban állnak a hengerek, nem voltak utánfeszítve. Ez azért baj, mert a homok föld alatta a tengelyt is megkezdi, fel kell szabályozni, vagy hüvelyt kell rá esztergálni. Nekünk is elkopott ez az öntvény henger, mi öntettünk prizmacsúcsos hengert, ugyan úgy 60-as tengelyre megy rá, mint az eredeti. Csapok nem tűnnek rosszaknak, bár zsírosak. Ennyi pénzért én megvenném és rátenném a prizmákat.
Válasz Vadmalac #3006. hozzászólásáraEzt a hengert nem szabad megvenni,
Egy ILYEN gépnek mi baja lehet? Csapágyak, esetleg csapok lógása? Mennyire jellemző, hogy a csapágyakat cserélni kell? Ha jól tudom az húzós nagyon. Mit kell megnézni ha ilyet vesz használtan az ember?
Az öntvény henger egyébként nekem jobban tetszik, mint az újabb lemezből készült. Valaki tett be képet, hogy annyira elkopott, hogy elkezdett szétválni a gyűrű az élénél. Erről vélemény?
Vagy esetleg egy használt Carrier árán egy új lengyel gép? Mindenen jár az agyam.
Válasz cimbike. #3004. hozzászólásáraA rába és a 8300 között van érezhető különbség? Van mikor morognak előtte, vagy viszik mindenféle körülények között mint a rongyot? 225Le-höz érdemes 650-est venni szerinted?
Válasz Vadmalac #3000. hozzászólásáraRába, 8300: 650 cr.
Válasz VMisi #3002. hozzászólásáraNem. Valahogy mindig jön fontosabb, ez meg csak tolódik.
Válasz Bárány #2997. hozzászólásáraVettél nagyobbat?
Válasz Vadmalac #3000. hozzászólására183 Le-vel húzok 5 m-es Pöettinger rövidtárcsát ami jóval nehezebb mint a Carier. Viszi gond nélkül partokban is, de a sebeség függ a munkamélységtől, domborzati viszonyoktól, talajállapottól,....
Carrier 500 és 650-nek mekkora Le kell a valóságban 60-70 kA kötöttségű talajon, ha bele van engedve rendesen? 10-12km/h sebességnél gyorsabban nem húznám. Gondolom 10-zel viszont húzni kell, hogy jó legyen a munkája. Van itt, aki 6910-es JD-vel húz 5m-es Vogel rövidtárcsát, de nem tudom milyen mélyen és milyen sebességgel, meg van aki 6920-szal évekig 420-as Carriert húzott csak. 155Le-s Case-zel is 420-ast húznak. Ha elosztom, az utóbbi 2 kb. 37Le/m-re jön ki, akkor az 5m-esnek 185Le-kellene, a 650-esnek 240. Ez mennyire valós?
Válasz VMisi #2998. hozzászólásáraSzerintem unia,mert ez az ujj szinezesuk
Válasz Dave #2996. hozzászólásáraMilyen gépen?
Válasz VMisi #2995. hozzászólásáraSemmi baja.
Válasz VMisi #2990. hozzászólásáraAgromash-on láttam.

