Válasz Gerimur #19644. hozzászólásáraAzért így barátibb az ára. Én is a fardaruhoz úgy vettem potom pénzért a 120x60-s zártszelvényt egy vasgyűjtögető emberkétől. Na meg a helyi vastelepeken is szét szoktam nézni a tesóknál, mert néha kincseket lehet találni.
Nevetséges, hogy a leadott vas 20 Ft/kg áron van, míg az új vas ára, üzlettől függően kb. 400 Ft/ kg.
Most vettem egy 180 mm átmérőjű 30 mm széles köracél pogácsát ékszíjtárcsának, aztán 3.500 Ft volt a 8.4 kg vas.
Válasz Wendelke #19641. hozzászólásáraAz 5mm-es lemez 16.800 volt a hajlítás 2.000,az Alkyton festék 6.000 az esztergályos munka 1,5l pálesz.A többi anyag megvolt.
Válasz Gerimur #19639. hozzászólásáraFrankó! Egyébként azért kérdeztem, mert pont nem rég láttam, egy hasonló hóhúzót itt az Apróhirdetések között, az is szép kék, de kisebb, meg az anyag is kevesebb benne.
Az eladó 119.000 Ft-ér hirdeti. Neked mennyi munkával, és mennyiben állt meg, ha kérdezhetek ilyent.
Válasz Wendelke #19638. hozzászólására A hosszanti merevítése 80x40x5-ös U gerenda,keresztmerevítők pedig 5mm-es lemez.
Egy-két dolgot másoltam (pl:a fordítóját) a többi az saját elgondolás meg ami közben adódott.
Szóval jól néz ki. A méretezés saját kútfőből, vagy lemásoltál egy ilyen húzót? Az láttam hogy a lap 5 mm-s lemezből van, a merevítése az mekkora a lapnak?
Válasz dávidka234567 #19635. hozzászólásáraAmikor felteszed a gépre a képnézegető progiban van jobbra, meg balra forgatási lehetőség is. Kb. ennyi, és mindjárt nem kell kitörni a nyakunkat.
Válasz Gerimur #19625. hozzászólásáraEgyik cimborám is a húzót favorizálta, mert egyszerűbben, olcsóbban lehet kivitelezni. De nekem is a toló tetszik jobban, talán jövő télre lesz nekem is, nem mintha akkora havak lettek volna mostanában.
Válasz Wendelke #19621. hozzászólásáraIgazad van a toló jobb lenne. Ez valamivel olcsőbban kijött.Nekem kb:1Km van, amit húznom kellene.De,ha este mennek többen éjszakára dolgozni nem tudnak kimenni az utcából mert, nagy a hó.{ebben én is érintett vagyok}.
Mellékesen a toló is tervbe van sak az idő szab határt.
Sziasztok! Tavaly már kérdeztem,h milyen tipusú és forgásirányú a T30as hidraulika szivattyúja! Annyit tudnátok segíteni,h ha az NS10 helyett NS14 rakok fel akoor a töblet nyomás elbírja e a vezérműtöb, vmit,h 6 vagy 4 bordás e a tengelye!??? Előre is köszönöm a segítséget!
nagy erő, és viszonlyag kis teljesítmény, persze hogy lassú. de ha gyors lenne akkor meg erő nem lenne benne :D
mindenesetre érzékeny játékszer, ekkora erő simán kitépheti az elejét a gépnek ha arról van szó.
Válasz Gerimur #19615. hozzászólásáraSzép estét!Egy 5.5tonnás,4000W-os csörlő.Távirányító és vezetékes irányító.Főkapcsolónak egy szigetelt áramtalanítót raktam.Lassubb mint a hidraulikus.Mászóba lenne egysebességű a trakival,de a "kiskuplungot"nem nagyon kinozzuk vontatással.Húzott ki úgy,hogy egytengelyes hasán csúszott/kerekek nen is forogtak/3 erdei méter nyers cser ölfával a sárból.
Miért hóhúzó lett, a toló nem jobb? Azt tudom, hogy ezt egyszerűbb kivitelezni, nem kell plusz hidraulika az elejére, meg külön felfüggesztés. Csak ennyi az oka, vagy esetleg húzó még is jobb, mint a toló.
Válasz 44claasgarantos #19618. hozzászólásáraAz sem rossz ötlet, de ha mondjuk otthonról indulsz a Trakival, akkor én a hősugárzót egyszerűen beraknám a fülkébe kb. 10 perccel előbb mint az indulás, aztán a had menjen a 220-ról hosszabbítóval. Akkor mehet 2000W-on is, ha éppen olyan.
Ezt meg egy másik haver csinálta a Trabijával, amikor nem tudott otthon a garázsban parkolni, aztán kissé fagyosak voltak a téli éjszakák.
Válasz a2457 #19612. hozzászólására Még nem tudom,egyenlőre csak, terv.
Kisérletezünk még.
Szólóban működik,igaz hosszabb távon még a fűtéssel nem próbáltuk.
A motorolajos,hidraulikás fűtés annyi mint, halottnak csók.
Egyenlőre köszönöm mindenki segítségét!
Válasz Gerimur #19597. hozzászólásáraaz a baj hogy a számok nem tudnak hazudni..
de tény, ha csak gyorsabban be akarod fűteni a fülkét akkor megérhet egy próbát. viszont agy reményeket nem fűznék hozzá.
talán vtz-ről is lehet lesni, valami kis radiátorba benyomatni ennek is a motorolaját.
az sem gyorsabb, de legalább extra fűtés a levegőn kívül.
mtz generátort nem erőltetném, édesmindegy mit írnak rá, nemigen ad le kakaót. inkább egy személyautóét próbálnám rá, valami olyat amiben van bika is.
100A minimum. de szerintem jó lesz az 120 asnak is amire rábíznék ilyesmit.
és még így sem 1000 wattra utaznék hanem inkább csak 500 ra.
ugyanis alapjáraton kevesebbel fog tölteni, hidegindítás után meg már csak nem pörgeted üvegen a kéthengerest.
Válasz Gerimur #19595. hozzászólásáraGerimur!Nekem egy 4000W-os elektromos csörlő van felszerelve. 155A/h aksi van,járó motornál használjuk,generátor 30A/h -val tölt ilyenkor. Egy mentés után 10 perc után áll vissza szokásos töltésre.A megfelelő kábel,biztosíték,főkapcsoló nagy összeg volt.
Egy használt tolólapot vettünk,szezonon kívül hengerlés árba.Ha kész lesz az átalakítás teszek fel képet.
Válasz suzy1958 #19605. hozzászólásáraNekem így sikerült megoldani mert nem kaptam eredetit.Landini fülketartó kis átalakítással, és puhább mint az eredeti,azóta nem remeg a fülke.
Válasz papp.janos #19599. hozzászólására Még nincs teljesen kész de,csak a jövő héten tudom folytatni.Festés előtt lefotózom.
5mm-es vaslemezből van,2méter széles,50cm magas.A hátuljára még fel kell hegeszteni a merevítéseket mert, csak félig van kész.Hengereltetni akartam csak a környéken nem találtam olyat aki ilyen vastag lemezt meghengerelt volna.
Válasz Wendelke #19598. hozzászólására A hengerektől meg van a fűtésem és viszonylag jó is.De így előbb meleg lenne a kabinban.Vagy esetleg mind a kettőt megcsinálni.
Nekem 155AH-ás akksi van a traktorba,tennék rá 1000W-os generátort {lehet nem is kellene}és kisebb teljesítményű hősugárzót.Nem is kellene neki egyfolytában menni mert, ha a gép megmelegszik ki is lehetne kapcsolni.
Üdv. Mindenkinek ! Segítséget kérnék , T25 traktoromhoz keresek új 2 db. fülketartó gumibakot , esetleg ha valaki tudna segíteni hol kapható , nem találom sem a Habinál se egyik Webáruháznál sem . Előre is köszömöm .Sz. József
Válasz prütyi #19601. hozzászólásáraKöszi a választ! Azért kérdeztem, mert az említett marót újítom fel és a gazdi miatt úgy néz ki rajtam marad. És hogy ezt megtartsam a T25 után vagy sem. De ha elkészül, kipórbálom földben, ha az az infó hogy elvileg bírnia kell...
Válasz papp.janos #19600. hozzászólásáraSzerintem a t-25 tlt keresztül többet tud a kisdutránál, de 160-as marót kutya kötelessége elvinnie legyen bulgár vagy lengyel.
Srácok! Egy kérdésem lenne: UE28 Kisdutra után a gyári talajmaró milyen lenne T25 után? 160cm elvileg a munkaszélessége. És ez nem kapálja a földet, hanem marja. 80 -as MTZ-vel hajtották. T25 izomlázas lenne tőle?
Válasz Gerimur #19593. hozzászólásáraHello,
A hóhúzód egész jól sikerült az adott képek alapján. Tudnál még képeket felrakni? A hó ekének milyen vastag lapos vasat használtál? Ez az egész szerekezt milyen széles?
Válasz Gerimur #19595. hozzászólásáraRáadásul ilyen terhelésnél lehet, hogy a generátor sem tudna 13.2 V-ot, és még hamarabb lemerülne az egész cucc.
Felteszel még egy generátort, ami tud mondjuk 100 A-t, az elviszi az 1000 W-os hősugárzót az inverteren keresztül.
Gyenge a fűtésed Gerimur? Te nem csináltad meg a légfűtést a hengerekről?
Van egyébként 12 V-ról működtethető hősugárzó is, amikor Trabim volt, szereztem egyet, bár csak arra volt jó, hogy az ablakra fújt egy kis meleg levegőt.
25342 hozzászólás
Válasz Wendelke #19646. hozzászólására A fardarúdról oszthatnál meg méreteket meg képeket.
Köszi!
Válasz Gerimur #19644. hozzászólásáraAzért így barátibb az ára. Én is a fardaruhoz úgy vettem potom pénzért a 120x60-s zártszelvényt egy vasgyűjtögető emberkétől. Na meg a helyi vastelepeken is szét szoktam nézni a tesóknál, mert néha kincseket lehet találni.
Nevetséges, hogy a leadott vas 20 Ft/kg áron van, míg az új vas ára, üzlettől függően kb. 400 Ft/ kg.
Most vettem egy 180 mm átmérőjű 30 mm széles köracél pogácsát ékszíjtárcsának, aztán 3.500 Ft volt a 8.4 kg vas.
Válasz Myrrdin #19642. hozzászólásáraNagyon köszi!

Csak ha már így van feltéve, akkor úgy jobb , tudom nem mindenki informatikus
Válasz Wendelke #19641. hozzászólásáraAz 5mm-es lemez 16.800 volt a hajlítás 2.000,az Alkyton festék 6.000 az esztergályos munka 1,5l pálesz.A többi anyag megvolt.
Válasz stefi69 #19640. hozzászólásáraAz tuti,még Mtz után is jó.
Aránylag olcsón ki is jött.
Válasz Wendelke #19636. hozzászólására


remélem így jobb lesz
Válasz Gerimur #19639. hozzászólásáraFrankó! Egyébként azért kérdeztem, mert pont nem rég láttam, egy hasonló hóhúzót itt az Apróhirdetések között, az is szép kék
, de kisebb, meg az anyag is kevesebb benne.

Az eladó 119.000 Ft-ér hirdeti. Neked mennyi munkával, és mennyiben állt meg, ha kérdezhetek ilyent.
Válasz Gerimur #19631. hozzászólására
Ezt a Vlagyi nem fogja széttépni!
Válasz Wendelke #19638. hozzászólására A hosszanti merevítése 80x40x5-ös U gerenda,keresztmerevítők pedig 5mm-es lemez.
Egy-két dolgot másoltam (pl:a fordítóját) a többi az saját elgondolás meg ami közben adódott.
Válasz Gerimur #19631. hozzászólásáraSzép, kék
Szóval jól néz ki. A méretezés saját kútfőből, vagy lemásoltál egy ilyen húzót? Az láttam hogy a lap 5 mm-s lemezből van, a merevítése az mekkora a lapnak?
Válasz a2457 #19630. hozzászólásáraAkkor én maradok a tolónál, mert szerintem alapvetően hótolásra akarom majd használni.
Válasz dávidka234567 #19635. hozzászólásáraAmikor felteszed a gépre a képnézegető progiban van jobbra, meg balra forgatási lehetőség is.
Kb. ennyi, és mindjárt nem kell kitörni a nyakunkat.
Várjuk jo idöt aztán irány simitozni a képekért ne haragugyatok hogy nincs elforgatva
Válasz Wendelke #19629. hozzászólására Kész lett!
Már csak a gumiélt kell feltennem.
Válasz Wendelke #19629. hozzászólásáraannyi hogy húzóval nem járod össze amit már elhúztál.
tolóval meg ugye ott mész ahol már eltoltad.
sáros utat javítani jobb a húzó szerintem.
de havat jobb tolni.
kinek mire kell, mindkettőnek van előnye.
Válasz Gerimur #19625. hozzászólásáraEgyik cimborám is a húzót favorizálta, mert egyszerűbben, olcsóbban lehet kivitelezni. De nekem is a toló tetszik jobban, talán jövő télre lesz nekem is, nem mintha akkora havak lettek volna mostanában.
Válasz cb_kicsiogre #19624. hozzászólásáraRá van irva,hogy balos v. jobbos.
Válasz cb_kicsiogre #19624. hozzászólásáraMi NS10-et tettünk fel.Ha ,jól emlékszem ballos.De, ebben nem vagyok biztos.Már régen volt.
Válasz Gerimur #19625. hozzászólására Bocs, a helyesírási hibákért de,telefonról írok!
Válasz Wendelke #19621. hozzászólásáraIgazad van a toló jobb lenne. Ez valamivel olcsőbban kijött.Nekem kb:1Km van, amit húznom kellene.De,ha este mennek többen éjszakára dolgozni nem tudnak kimenni az utcából mert, nagy a hó.{ebben én is érintett vagyok}.
Mellékesen a toló is tervbe van sak az idő szab határt.
Sziasztok! Tavaly már kérdeztem,h milyen tipusú és forgásirányú a T30as hidraulika szivattyúja! Annyit tudnátok segíteni,h ha az NS10 helyett NS14 rakok fel akoor a töblet nyomás elbírja e a vezérműtöb, vmit,h 6 vagy 4 bordás e a tengelye!??? Előre is köszönöm a segítséget!
Válasz sines68 #19622. hozzászólására:) 5.5 tonna gyakorlatilag nem sokkal kevesebb mint a szerelvény tömege, persze hogy kihúz bárhonnan :D
nagy erő, és viszonlyag kis teljesítmény, persze hogy lassú. de ha gyors lenne akkor meg erő nem lenne benne :D
mindenesetre érzékeny játékszer, ekkora erő simán kitépheti az elejét a gépnek ha arról van szó.
Válasz Gerimur #19615. hozzászólásáraSzép estét!Egy 5.5tonnás,4000W-os csörlő.Távirányító és vezetékes irányító.Főkapcsolónak egy szigetelt áramtalanítót raktam.Lassubb mint a hidraulikus.Mászóba lenne egysebességű a trakival,de a "kiskuplungot"nem nagyon kinozzuk vontatással.Húzott ki úgy,hogy egytengelyes hasán csúszott/kerekek nen is forogtak/3 erdei méter nyers cser ölfával a sárból.
Válasz Gerimur #19620. hozzászólásáraHali!

Miért hóhúzó lett, a toló nem jobb? Azt tudom, hogy ezt egyszerűbb kivitelezni, nem kell plusz hidraulika az elejére, meg külön felfüggesztés. Csak ennyi az oka, vagy esetleg húzó még is jobb, mint a toló.
Válasz papp.janos #19599. hozzászólására Festés előtti képek:

Válasz 44claasgarantos #19618. hozzászólásáraAz sem rossz ötlet, de ha mondjuk otthonról indulsz a Trakival, akkor én a hősugárzót egyszerűen beraknám a fülkébe kb. 10 perccel előbb mint az indulás, aztán a had menjen a 220-ról hosszabbítóval. Akkor mehet 2000W-on is, ha éppen olyan.
Ezt meg egy másik haver csinálta a Trabijával, amikor nem tudott otthon a garázsban parkolni, aztán kissé fagyosak voltak a téli éjszakák.
tegyél bele egy benzin vagy gázolajos kályhát
Válasz a2457 #19612. hozzászólására Még nem tudom,egyenlőre csak, terv.
Kisérletezünk még.
Szólóban működik,igaz hosszabb távon még a fűtéssel nem próbáltuk.
A motorolajos,hidraulikás fűtés annyi mint, halottnak csók.
Egyenlőre köszönöm mindenki segítségét!
Válasz atis26 #19613. hozzászólására Nézd át a vezetékeket,és a relét.
Válasz sines68 #19610. hozzászólására Patent géped van,"irigy vagyok rá".
A turbó mennyit jelent rajt?
A csörlőröl tudnál adni bővebb információt?
Válasz atis26 #19613. hozzászólásáraÖsszeégett a kábel egy másikkal!
Sziasztok folyamatosan világit az irányjelzőm mi lehet a baja?
Válasz Gerimur #19597. hozzászólásáraaz a baj hogy a számok nem tudnak hazudni..
de tény, ha csak gyorsabban be akarod fűteni a fülkét akkor megérhet egy próbát. viszont agy reményeket nem fűznék hozzá.
talán vtz-ről is lehet lesni, valami kis radiátorba benyomatni ennek is a motorolaját.
az sem gyorsabb, de legalább extra fűtés a levegőn kívül.
mtz generátort nem erőltetném, édesmindegy mit írnak rá, nemigen ad le kakaót. inkább egy személyautóét próbálnám rá, valami olyat amiben van bika is.
100A minimum. de szerintem jó lesz az 120 asnak is amire rábíznék ilyesmit.
és még így sem 1000 wattra utaznék hanem inkább csak 500 ra.
ugyanis alapjáraton kevesebbel fog tölteni, hidegindítás után meg már csak nem pörgeted üvegen a kéthengerest.
Válasz sines68 #19610. hozzászólásáraEz egy csoda masina még turbós is ? Nem semmi!
Válasz Gerimur #19595. hozzászólásáraGerimur!Nekem egy 4000W-os elektromos csörlő van felszerelve. 155A/h aksi van,járó motornál használjuk,generátor 30A/h -val tölt ilyenkor. Egy mentés után 10 perc után áll vissza szokásos töltésre.A megfelelő kábel,biztosíték,főkapcsoló nagy összeg volt.

Egy használt tolólapot vettünk,szezonon kívül hengerlés árba.Ha kész lesz az átalakítás teszek fel képet.
Válasz suzy1958 #19605. hozzászólásáraNekem így sikerült megoldani mert nem kaptam eredetit.Landini fülketartó kis átalakítással, és puhább mint az eredeti,azóta nem remeg a fülke.

Válasz suzy1958 #19605. hozzászólásáraFelsőzsolcán a Traktorker-nél próbáltad?
T30-hoz én is ott kaptam csak.Amit a Habinál árultak az nem olyan volt.
Válasz papp.janos #19599. hozzászólására Még nincs teljesen kész de,csak a jövő héten tudom folytatni.Festés előtt lefotózom.
5mm-es vaslemezből van,2méter széles,50cm magas.A hátuljára még fel kell hegeszteni a merevítéseket mert, csak félig van kész.Hengereltetni akartam csak a környéken nem találtam olyat aki ilyen vastag lemezt meghengerelt volna.
Válasz Wendelke #19598. hozzászólására A hengerektől meg van a fűtésem és viszonylag jó is.De így előbb meleg lenne a kabinban.Vagy esetleg mind a kettőt megcsinálni.
Nekem 155AH-ás akksi van a traktorba,tennék rá 1000W-os generátort {lehet nem is kellene}és kisebb teljesítményű hősugárzót.Nem is kellene neki egyfolytában menni mert, ha a gép megmelegszik ki is lehetne kapcsolni.
Üdv. Mindenkinek ! Segítséget kérnék , T25 traktoromhoz keresek új 2 db. fülketartó gumibakot , esetleg ha valaki tudna segíteni hol kapható , nem találom sem a Habinál se egyik Webáruháznál sem . Előre is köszömöm .Sz. József
Válasz prütyi #19601. hozzászólásáraKöszi a választ! Azért kérdeztem, mert az említett marót újítom fel és a gazdi miatt úgy néz ki rajtam marad. És hogy ezt megtartsam a T25 után vagy sem. De ha elkészül, kipórbálom földben, ha az az infó hogy elvileg bírnia kell...
Azt akartam irni 1000w generátornál nagyobat is kapni
Szia gerimur szerintem a fűtésed kivitelezhető csak egy 1000w atos mtz generátort kell vened vagy agyobat
Válasz papp.janos #19600. hozzászólásáraSzerintem a t-25 tlt keresztül többet tud a kisdutránál, de 160-as marót kutya kötelessége elvinnie legyen bulgár vagy lengyel.
Srácok! Egy kérdésem lenne: UE28 Kisdutra után a gyári talajmaró milyen lenne T25 után? 160cm elvileg a munkaszélessége. És ez nem kapálja a földet, hanem marja. 80 -as MTZ-vel hajtották. T25 izomlázas lenne tőle?

Válasz Gerimur #19593. hozzászólásáraHello,

A hóhúzód egész jól sikerült az adott képek alapján. Tudnál még képeket felrakni? A hó ekének milyen vastag lapos vasat használtál? Ez az egész szerekezt milyen széles?
Válasz Gerimur #19595. hozzászólásáraRáadásul ilyen terhelésnél lehet, hogy a generátor sem tudna 13.2 V-ot, és még hamarabb lemerülne az egész cucc.
, ami tud mondjuk 100 A-t, az elviszi az 1000 W-os hősugárzót az inverteren keresztül.

Felteszel még egy generátort
Gyenge a fűtésed Gerimur? Te nem csináltad meg a légfűtést a hengerekről?
Van egyébként 12 V-ról működtethető hősugárzó is, amikor Trabim volt, szereztem egyet, bár csak arra volt jó, hogy az ablakra fújt egy kis meleg levegőt.