Sziasztok! Új T25/A tulajdonos lettem és érdekelne, hogy az ajtók belső gumi szigetelését, hogy cserélhetném le, mert eddig sehol sem találtam ilyen szigetelést? Köszi a segítséget!
Válasz jsandman2870 #23780. hozzászólásáraAmennyiben nincs nagy hiba: a terepváltó karja lóghat.Vagy a kar vége lehet kopott. A reteszelőszerkezet nagyon rá van állítva, nem engedi kapcsolni a fokozatot teljesen kinyomott kupplungnál. Nagyobb hiba: váltóban a fogaskerékpár, kapcsolóvilla hibái.
Üdv. Mindenkinek.
Vajdaságból jelentkezek, t25 vásárláson gondolkodom. Egy hirdetésben kedvező áron találtam egy 25öst. Fizikailag még nem láttam a gépet, de az eladó úgy hirdeti,h a lassú (terep) sebességek nem működnek és hogy a traktor hosszabb időt állt. Van valakinek tippje hogy mi lehet a váltó hiba?
Előre is köszönöm az ötleteket!
Ma 14 00-kor Csornán láttam egy igényesen lefestet T-25-öskét.A Szombathelyi intercitivel jártam ki,dudálgattam neki.Nem tudom látogatja-e ezt a fórumot?Régen úgy emlékszem lakhely látszott.
Válasz Titán76 #23775. hozzászólásáraSzia, ez így elég fura kiosztásra. Biztos 1-4,2-5,3-6 vannak párban?
Terep-országúti megtévesztő elnevezés, inkább a lassú - gyors a jó.
Igazából csak 3fokozat van, a "párosak", a páratlanok ezek közötti sebességtartományt fednek le némi átfedéssel.
1-2, 3-4, 5-6 kiosztással a kulisszán
Válasz crupie #23774. hozzászólásáraAzt próbáltad,hogy a jól működő emelőkart rakod a nem műkörő helyére ? Akkor mit csinál. A rudazat is lehet annyit megkopva ,hogy lógnak a z illesztések és ez álltal nem emel. Próbáld ki. Ha van IGAZI szerelőd az megmondja a gumigyűrű méretét, meg azt is hogy miért nem működik annál a hengernél a deko !
Válasz Тамаш Ф #23761. hozzászólásáraNézegetem ezeket a sebváltós képeket,de ... Az enyémen nem ilyen van. Másképp áll. Amilyen sorrendben van a terep olyan sorrendben megy az országúti is. Vagyis jobban mondva ugyanazon a helyen van. Jobra lent 1és 4 balra lent 3és 6 az fölött 2 és 5-ös. A többi ugyan ott van a mászófokozatok és az országút iletve terep (felező)
Válasz Gepi #23773. hozzászólásáraKöszönöm kollégák a tanácsokat.Rendeltem a habitól 2 db ot,a helyzet változatlan,az újjal sem működik.Igazi szerelővel néztük először,szelephézag is jó volt,benéztem tükörrel azon a 10 mm-es lyukon a jó szelepnél kicsit lehet látni a szelepemelő rúd tőkéjét a másiknál nem.De nem jöttünk rá miért.A jól működő dekompresszor tengely meg volt szorulva.van középen egy o gyűrű,ugye belül kap olajat a motortól de az ó gyűrű előtt zsírozni kéne szerintem 5 évenként nem árt kihúzni megzsírozni.A másik gondom az új tengelyre o gyűrű kéne,de nem tudom hogy mérik az ó gyűrűt 6,75 mm a gyűrű beesztergálásba az átmérő 2,6 széles.Milyen gyűrűt vegyek?
Mivel eddig nem jöttem rá a megoldásra ,arra gondoltam veszek egy áttételes önindítót és nem használok dekompresszort.
Köszi a tanácsokat mégegyszer.
Válasz crupie #23766. hozzászólásáraA képen bekarikázott részen le van sarkalva. Felhegeszted és igényesen megköszörülöd akkor teszi a dolgát tovább, ne hogy azt hidd a habis verzió jobb anyagból van.
120-as talajmarót szeretnék a T 25-re tenni . Mekkora hajlásszöget lehet kalkulálni kardáncsuklónként ? A kerék külső fesztávja 160, így 20cm-t el kell csúsztassam jobbra...
Dekompresszor javítás témában szeretnék tanácsot kérni.Az egyik dekompresszor tengely nem emeli a szívó szelepet. Átcserélve a működő helyére ott viszont emeli.Szelepszár tőkét kéne cserélni, vagy mit csináljak?
Válasz pityubacsi5 #23746. hozzászólásáraHa jól emlékszem hosszabbra kell venni hogy gyengébb legyen a reteszelés.
1-2 kör tekerése után megkell nézni hogy mennyire kell lenyomni a kuplungot váltáshoz(állómotornál).
De a ló túloldalára sem szabad átesni, mert akkor terhelés alatt kidobja a sebességet.
Azért olyan puha nem lesz mint egy újautóé.
Válasz Lala5995 #23748. hozzászólásáraKöszönöm, bármit meg lehet találni és annak a cáfolatát is teljesen igazad van ! Köszönöm a linket, itt a tél és a hideg így át fogom tanulmányozni (mint látni a hivatalos váltási kép sem egyezik mert kétkaros és nekem meg egykaros meg teljes rutintalanság a jelen helyzet)
Válasz ND #23751. hozzászólására Köszönöm ! Az eddig tapasztaltjaim alapján valahogy ez lehet az igazság amit írtál, csak nem teljesen megy vagy nekem vagy a gépnek... Megpróbálom ezek alapján a varázslatot és majd utána szedem le a váltófedelet végelkeseredettségemben :D
Válasz Tom250 #23752. hozzászólásáraKöszönöm ! Gondolom ez a kétkarosra van, és akkor már csak az a kérdés mi a római és az arab szám és a felső sor (FORR-H-REVR) összefüggése meg az SL jelentése ? A H gondolom az üres, a többiben csak tippem lenne 50% találattal :)
Sziasztok! Valaki használt már trágyaszórót t25-el amennyiben igen az lenne a kérdésem hogy bírja-e, nyilván nem nagyra gondolok ilyen kb 3Tonnás méretűre, a kardán ami aggaszt hogy bírná a kiképzést, csak hogy érdemes-e vennem hozzá vagy csináltassam meg mással?
Válasz simonjg #23747. hozzászólásáraKoppanásig előre lassú-gyors váltó
Előre jobbra 1-2
Előre balra 3-4
Hátra balra 5-6
Hátra jobbra mászó I-II - ezekben nem tolat
Ha az Irányváltód nem külön karos (amit javaslok megcsinálni) akkor koppra hátra van az előre-hátra
Szóval lehet kutacsolni serényen
Kardán motorfordulattól függ.
Max fordulaton (25nél 1800?) adja ki az 500-540et. Alatta arányosan kevesebb, jó közelítéssel a motor fordulat 1/3a a kardáné
Válasz simonjg #23747. hozzászólásáraA tlt fordulatszám, motorfordulat függő. Az, hogy hányadik fokozatban van mindegy. Ha van a gépen "km óra", rá tudsz jönni, egy darabig nézni kell ugyan, de minden infót mutat az az egy óra .
Válasz simonjg #23747. hozzászólásáraNem szeretnélek megbántani! De bármit megtalálsz a neten! Csak a keresőbe kell beíni! PL: T 25 kezelési. Ennyi elég! Olvasd el és minden egyszerűbb lesz! Mi is így tanultuk meg! Sok sikert!
Válasz Тамаш Ф #23731. hozzászólására Első értelmes ötlet, köszönöm ! Esetleg arról hogy hol-melyik fokozat van és az milyen fordulatszámot generál haladásnál és kardánnál arról tudsz valamit,mert ez az egyszerűnek tűnő képlet is disszertációval felér...
25342 hozzászólás
Válasz dávidka234567 #23249. hozzászólásáraSzia Dávid!

Szeretnék tanácsot kérni tőled,felvennéd velem a kapcsolatot!? tajtil@optanet.hu
Válasz Gepi #23794. hozzászólásárahttps://webaruhaz.habi.hu/termekek/2744/T_25_hengerfej_szerelt_izzitogyertyas.html
Válasz Sanyi74 #23793. hozzászólásáraAz izzítós vagy sima?
Vajon mennyibe fáj egy felújítás?
Válasz atis26 #23790. hozzászólására20ezer szerelt új
Válasz atis26 #23790. hozzászólásáraVegyél újat
Boldog Újévet kívánok mindenkinek
Sziasztok hengerfejet keresek? Tud valaki?
Válasz Goethe #23788. hozzászólásáraDodgem!
Moderálási elveink miatt törölve: 2019-12-17 10:15:05
Válasz Тамаш Ф #23786. hozzászólásáralada niva azaz igazi
Válasz tothstvan #23783. hozzászólásáraIlyet ragasztottam fel az ajtó, ablak köré.
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/2556/Gumiprofil_szigetelo_panoramas_fm_.html
Válasz Sanyi74 #23784. hozzászólásáraÉn bontóban vettem talán Astra első ajtajáról.
Mindegy csak hasonlítson
Válasz tothstvan #23783. hozzászólásáraSzia.Lada gumicsíkot raktam
Sziasztok! Új T25/A tulajdonos lettem és érdekelne, hogy az ajtók belső gumi szigetelését, hogy cserélhetném le, mert eddig sehol sem találtam ilyen szigetelést? Köszi a segítséget!
Köszönöm a választ.
Válasz jsandman2870 #23780. hozzászólásáraAmennyiben nincs nagy hiba: a terepváltó karja lóghat.Vagy a kar vége lehet kopott. A reteszelőszerkezet nagyon rá van állítva, nem engedi kapcsolni a fokozatot teljesen kinyomott kupplungnál. Nagyobb hiba: váltóban a fogaskerékpár, kapcsolóvilla hibái.
Üdv. Mindenkinek.
Vajdaságból jelentkezek, t25 vásárláson gondolkodom. Egy hirdetésben kedvező áron találtam egy 25öst. Fizikailag még nem láttam a gépet, de az eladó úgy hirdeti,h a lassú (terep) sebességek nem működnek és hogy a traktor hosszabb időt állt. Van valakinek tippje hogy mi lehet a váltó hiba?
Előre is köszönöm az ötleteket!
Ma 14 00-kor Csornán láttam egy igényesen lefestet T-25-öskét.A Szombathelyi intercitivel jártam ki,dudálgattam neki.Nem tudom látogatja-e ezt a fórumot?Régen úgy emlékszem lakhely látszott.
Válasz Titán76 #23775. hozzászólásáraSzia, ez így elég fura kiosztásra. Biztos 1-4,2-5,3-6 vannak párban?
Terep-országúti megtévesztő elnevezés, inkább a lassú - gyors a jó.
Igazából csak 3fokozat van, a "párosak", a páratlanok ezek közötti sebességtartományt fednek le némi átfedéssel.
1-2, 3-4, 5-6 kiosztással a kulisszán
Válasz crupie #23774. hozzászólásáraAzt próbáltad,hogy a jól működő emelőkart rakod a nem műkörő helyére ? Akkor mit csinál. A rudazat is lehet annyit megkopva ,hogy lógnak a z illesztések és ez álltal nem emel. Próbáld ki. Ha van IGAZI szerelőd az megmondja a gumigyűrű méretét, meg azt is hogy miért nem működik annál a hengernél a deko !
Válasz Gepi #23773. hozzászólásáraA szöveg értéssel van némi problémád . Olvasd el a »#23766 hszt. Többször hogy megértsed !
Válasz Тамаш Ф #23761. hozzászólásáraNézegetem ezeket a sebváltós képeket,de ... Az enyémen nem ilyen van. Másképp áll. Amilyen sorrendben van a terep olyan sorrendben megy az országúti is. Vagyis jobban mondva ugyanazon a helyen van. Jobra lent 1és 4 balra lent 3és 6 az fölött 2 és 5-ös. A többi ugyan ott van a mászófokozatok és az országút iletve terep (felező)
Válasz Gepi #23773. hozzászólásáraKöszönöm kollégák a tanácsokat.Rendeltem a habitól 2 db ot,a helyzet változatlan,az újjal sem működik.Igazi szerelővel néztük először,szelephézag is jó volt,benéztem tükörrel azon a 10 mm-es lyukon a jó szelepnél kicsit lehet látni a szelepemelő rúd tőkéjét a másiknál nem.De nem jöttünk rá miért.A jól működő dekompresszor tengely meg volt szorulva.van középen egy o gyűrű,ugye belül kap olajat a motortól de az ó gyűrű előtt zsírozni kéne szerintem 5 évenként nem árt kihúzni megzsírozni.A másik gondom az új tengelyre o gyűrű kéne,de nem tudom hogy mérik az ó gyűrűt 6,75 mm a gyűrű beesztergálásba az átmérő 2,6 széles.Milyen gyűrűt vegyek?
Mivel eddig nem jöttem rá a megoldásra ,arra gondoltam veszek egy áttételes önindítót és nem használok dekompresszort.
Köszi a tanácsokat mégegyszer.
Válasz stefi69 #23772. hozzászólásáraEgy henger egy ilyen emelő.
Válasz Gepi #23771. hozzászólásáraHa a sarka lenne elkopva, akkor a másik hengerben sem dolgozna !
Válasz crupie #23766. hozzászólásáraA képen bekarikázott részen le van sarkalva. Felhegeszted és igényesen megköszörülöd akkor teszi a dolgát tovább, ne hogy azt hidd a habis verzió jobb anyagból van.

Válasz ND #23769. hozzászólásáraKöszönöm !
Válasz simonjg #23767. hozzászólásáraÁtlag kardán 10-15fokot bír el általában.
Fölötte nagy hajlásszögű
Válasz crupie #23766. hozzászólásáraSzelep hézag hogy áll ? Először állitsd be !
120-as talajmarót szeretnék a T 25-re tenni . Mekkora hajlásszöget lehet kalkulálni kardáncsuklónként ? A kerék külső fesztávja 160, így 20cm-t el kell csúsztassam jobbra...
Sziasztok!
Dekompresszor javítás témában szeretnék tanácsot kérni.Az egyik dekompresszor tengely nem emeli a szívó szelepet. Átcserélve a működő helyére ott viszont emeli.Szelepszár tőkét kéne cserélni, vagy mit csináljak?
Válasz Sanyi74 #23763. hozzászólásáraPanda(ha jól emlékszem..)
Válasz Sanyi74 #23763. hozzászólásáraClio talán
Sziasztok Milyen ülés van gépetekben?
Válasz Тамаш Ф #23761. hozzászólásáraSztem a sebváltós képeket összecserélted, nem?
Válasz simonjg #23747. hozzászólására1 karos sebességváltónál:




2 karos:
Ilyet csak orosz könyvben/videóban láttam :
Fordulatszámot így jelzi:
A gép névleg fordulatszáma 540/perc
Csak a motor(főtenegly)forudalatszáma befolyásolja.
Válasz pityubacsi5 #23746. hozzászólásáraHa jól emlékszem hosszabbra kell venni hogy gyengébb legyen a reteszelés.
1-2 kör tekerése után megkell nézni hogy mennyire kell lenyomni a kuplungot váltáshoz(állómotornál).
De a ló túloldalára sem szabad átesni, mert akkor terhelés alatt kidobja a sebességet.
Azért olyan puha nem lesz mint egy újautóé.
Válasz Tom250 #23758. hozzászólására Köszönöm, lassan leesik mi micsoda és lassan megértem mikor hová keveredtem és miért is... :)
Válasz simonjg #23754. hozzászólásáraIgen, ez a kétkaroshoz van, a legfelső sor az irányváltóé (Előre-Üres-Hátra)
A másodig sornak a színét kell nézni pl. a Római II-ben tudod használni a 2-es 4-es 6-os és a gyorsabb mászófokozatot (sl)
Válasz Lala5995 #23748. hozzászólásáraKöszönöm, bármit meg lehet találni és annak a cáfolatát is teljesen igazad van ! Köszönöm a linket, itt a tél és a hideg így át fogom tanulmányozni (mint látni a hivatalos váltási kép sem egyezik mert kétkaros és nekem meg egykaros meg teljes rutintalanság a jelen helyzet)
Válasz pityubacsi5 #23749. hozzászólására Köszönöm, túl könnyű lenne ha minden működne... Majd el fogok jutni a spirálcseréléshez is :)
Válasz ND #23751. hozzászólására Köszönöm ! Az eddig tapasztaltjaim alapján valahogy ez lehet az igazság amit írtál, csak nem teljesen megy vagy nekem vagy a gépnek... Megpróbálom ezek alapján a varázslatot és majd utána szedem le a váltófedelet végelkeseredettségemben :D
Válasz Tom250 #23752. hozzászólásáraKöszönöm ! Gondolom ez a kétkarosra van, és akkor már csak az a kérdés mi a római és az arab szám és a felső sor (FORR-H-REVR) összefüggése meg az SL jelentése ? A H gondolom az üres, a többiben csak tippem lenne 50% találattal :)
Sziasztok! Valaki használt már trágyaszórót t25-el amennyiben igen az lenne a kérdésem hogy bírja-e, nyilván nem nagyra gondolok ilyen kb 3Tonnás méretűre, a kardán ami aggaszt hogy bírná a kiképzést, csak hogy érdemes-e vennem hozzá vagy csináltassam meg mással?
Válasz simonjg #23747. hozzászólásáraEzt a képet korábban más már betette, de most berakom én is.
Válasz simonjg #23747. hozzászólásáraKoppanásig előre lassú-gyors váltó
Előre jobbra 1-2
Előre balra 3-4
Hátra balra 5-6
Hátra jobbra mászó I-II - ezekben nem tolat
Ha az Irányváltód nem külön karos (amit javaslok megcsinálni) akkor koppra hátra van az előre-hátra
Szóval lehet kutacsolni serényen
Kardán motorfordulattól függ.
Max fordulaton (25nél 1800?) adja ki az 500-540et. Alatta arányosan kevesebb, jó közelítéssel a motor fordulat 1/3a a kardáné
Válasz pityubacsi5 #23749. hozzászólásáraHa nincs elszakadva a spirál...
Válasz simonjg #23747. hozzászólásáraA tlt fordulatszám, motorfordulat függő. Az, hogy hányadik fokozatban van mindegy. Ha van a gépen "km óra", rá tudsz jönni, egy darabig nézni kell ugyan, de minden infót mutat az az egy óra .
Válasz simonjg #23747. hozzászólásáraNem szeretnélek megbántani! De bármit megtalálsz a neten! Csak a keresőbe kell beíni! PL: T 25 kezelési. Ennyi elég! Olvasd el és minden egyszerűbb lesz! Mi is így tanultuk meg! Sok sikert!
https://www.agroinform.hu/data/forum/documents/agroinform_20171126113441_t25_traktorok_javitasi.pdf
Válasz Тамаш Ф #23731. hozzászólására Első értelmes ötlet, köszönöm ! Esetleg arról hogy hol-melyik fokozat van és az milyen fordulatszámot generál haladásnál és kardánnál arról tudsz valamit,mert ez az egyszerűnek tűnő képlet is disszertációval felér...