Nem, 2/b-be olyan 3,5-4-et megy. 2/c olyan 4,7-5, ma már ment 2/d-be is az olyan 5,4-6 km/h. 3/a is még csak olyan 7-8 km/h ha jol emlékszem. IH-t azzal szoktam huzni általában.
Hát pedig nincsenek világbajnok földjeink. Nem tudja egyik sem kukoricából a 80-100 mázsát. Ma csináltam a kötött földekből a legjobb művelésüt, az a kimondott gép bemutatóra való talaj, jo barna fövenyes, éppen nyirkos, abba ugy szalad a gép észre se veszi mit huz. Kár hogy nem olyan mind. Nekünk is 650-es gumi van rajta hátul olyan 78-80 q lehet a gép, nem huzza gyorsan, de amennyivel huzza az kényelmes neki. Meg most hogy kezd száradni a talaj, nem ragad a késhez már és nem gyurja, egyre könnyebben viszi.
Válasz #10461. hozzászólásra
Akkor még se nincsenek rossz talajadotságaid. Hasonló lazítóm van nekem is, nálam a mélység 45 cm-nél megáll. Mélyebben nem tudom húzni a traktorral ami 180 Le, 8700 kg, 650 széles hátsó gumikkal nem tudja leadni a teljesítményt, nagy a csúszás a gép elöt. 40-45 cm-nél 3-26 százalék csúszás van, 5-12 km/ó gyorsasággal húzza és a fogyasztás 16-18 L/ha. Árvíz utánni parcellán ami nem volt soha mélyebben dolgozva 26 L/ha.
175 LE-s a gép. 2/C-vel ami olyan 4-5 km/h között van elhuzza a világ végére is bármilyen mélyen bármilyen talajon, melegedés erőlködés nélkül. 5-6%-os a csuszás átlagosan. Kicsit sok, kellene egy tonnás orrsúly meg pár mázsa a hátuljára. Most épp ezt keresgélek. Olyan 150 ha-van a lazítóba, most tervezzük megforditani a késeket. Panasz nincsen rá. Benne van az anyag rendesen. Ha semmi nem megy bele a földbe ez akkor is. És más lazítókhoz képest sokkal könnyebb húzásu, marha jol megkeveri a felső réteget a szárnyakkal. Bitang jo eszköz. 4 db van itt a helyben. 2 7késes amit egy JD 8330-al huznak meg 250 rábával, meg egy 9 késeset is 250 rábával huznak dupla kerékkel.
Kérdés, bármi van szivesen segitek, mert ez tényleg egy szuper eszköz.
Maradjunk annyiban,hogy a föld ezen fele tavaly meg volt már huzva keresztbe 45-cm-re, itt nincs is vele gond, tényleg szép, meg viszonylag könnyű huzni. A másik végén van 2 ha, ami nem volt 20 éve már rendesen megszántva se, friss szerzemény, na az irdatlan. Vödörnyi rögek be be szorultak a szélső fog meg a terelő lemez közé, munka volt kiszedni. Fel kellett hajtani a lemezt, utána penge lett. Most olyan 50-52 cm-re van lazitva, 26 liter lett az átlag fogyasztás. A bógáncs meg az acat gyökérrel felfele vigyorog.
A tárcsát ha lehet elkerülnénk. Tavaly ezt az utat végigjártuk, borzalmas munkája lett. Meg ha ősszel kizöldül és bejönnek az esők ott minden munkát el kell felejteni.
Ma ledobtuk a gémet, felraktuk az orrsulyt meg a lazítot. Huztunk itt ott párat hogy milyen a munkája 30-35 mm eső után. Térdig érő egy két szál megmaradt bógáncsot ugy beledugja a földbe, semmi nem látszik ki belőle.
Réti talajon is fordultam párat amit elöntött az árviz tavasszal, meg még életében se volt lazitva, hát valami irdatlan. 4-5 km/h 25 liter és majd kiráz az ülésből olyanokat szaggat át.
Szerintetek ha most meglenne huzva kizöldülhet még mire leesik a hó?
Árvakelés nincs benne, pihentetve volt, pál szál megerősödött bógáncs van benne, de ha ez esőt kap akkor minden féle munkát el lehet felejteni.
Nagy 8000-es JD traki 7,2-es tárcsával hátul ikrekkel ott vonúlt a pálya mellett.
Legközelebb szemfüles leszek, bár ahogy írtam akkor hajnalban beültünk az autóba elindultunk és akkor mondták, hogy orosháza térsége, magamtól fogalmam sem volt merre kell menni, a koma vitt ő szervezte az utat éncsak becsatlakoztam.
Sokhelyütt levan darálva a kukorica felétek már sőt elmunkált táblákat is láttam gondolom búzát akarnak vetni utána
Azt azé gondolhatod h. kaphatott eleget az a gumi nagytraktoron magába.....
De akár lehet jó karba is, rövid idő alatt lefutott fiatal gumi, ami elpörög melletted pár évet.
1 gumi jövőjét se könnyű megjósóni.....
Heccikém!
Vannak eladó 23x38 collos ikrek zsírújak jó áron, lenne rájuk 2db 40%-os gumi 650/85 R38. Szerinted a 40%-os ikergumiban is van fantázia???
új nemlesz rá az biztos ez a méret a legdrágább a piacon.
Így a 4méteres vakarók lennének megcélozva.
Beszéltem egy emberrel akinek ilyen meg ilyesmi traktorjai vannak aztmondta ég és föld ha hátul ikrek vanna fent! Egy kategóriával emeli a gépet.
Meg mint mondtam elől is meglesz a tonna kilógatva fronthidrón illetve vágatok ki hátsó keréksúlyokat még majd a tél során csendes időben.
Mellettetek voltunk Székkutason versenyen tegnap Sanyibáttya!
Nagyon korán indultunk nagyon későn érkeztünk marha messze van kisbusszal csordogálva.
Egyébként akkor tudtam meg hogy hová megyünk amikor már indultunk el itthonról, fogalmam sem volt holvan székkutas mostmár tudom
Most keltem indulunk a motorrrrrversenyre, pedig tegnapelőtt este -gyalog- összetörtem magamat a terasz sarkán, kemény volt akar a kádszéle mostmeg hikomatos velorexes összetörött testemmel nehéz a kelés hehe
Lenne egy eladó diskripper!!!
Plusz hátra ikerkerék is volna kilátásban az Xtrára, plusz fellesz bővítve az orrsúlyom tonnásra.
Szerintem zsírozódna így már a gépkapcsolat nemgondolod????
Válasz #10428. hozzászólásra
o.k.köszi!holnap folytatom a lazitást(esők előtt elkezdtem,de abba is hagytam,mert katasztrófálisan kemény volt a főld.a 20-as nyirócsavar8.8ascsak ugy durrogott...)
Válasz #10429. hozzászólásra
Pöttingernek nincsen TD másolata. Van tárcsája, grúberje 2-3 soros, vetögépje hasonló a váderhoz. Nekem 3 soros grúber van tölük és egy rövid tárcsa amit munka közben összehasonlítottam a váder carierjével. A pöttinger elönye a váder carierjéhez amit tapasztaltam: kiseb sebesség mellett is jól bekeveri a szalmát, a mélyebben megmüvelt talajnál nem tolja olyan hamar meg a laza földet a nagyobb tárcsaátmérö miatt, nagyobb súly/ méter szélességre, gyorsabb szögálitás a tárcsalapoknál /csak át kell tenni a csapot a lyukakkban, és nem kell csavaros orsóval áligatni a szekciókat/ az ára talán a fele a cariernek, szétrakásnál nem kell tolatgatni. Egyetlen elönyt amit a cariernél láttam hogy nedvesben jobban tisztítja a hengert mint a pöttinger terradiskje.
Van bizony, és félreértés ne essék nem leszólni akarom, mert ha zsebemben lenne az ára énis ilyet vennék mindentől függetlenül.
Tavaly ősszel elhozták a TD300-at demózni, egy szezonos gép volt de olajok folytak munkahengerek elfosták magukat, rövidtárcsa sor elől vázrészen elvetemedve stbstb...
Jójó nyúzta mindenki de akkoris az látszik, hogy nem mindenható és megölhető.
Ettől függetlenül ezek a vakarók közül csakis Topdown-t vennék, gondolok itt kentaur pöttinger kverneland vakarók között.
Mondjuk az MT Tiger a nagyobb tárcsái végett jobban teccenek de kikéne próbálni, minőségben egykutya lehet a kettő.
Válasz #10425. hozzászólásra
Azt nézd meg hogy a 20-60 cm-es szelvény mennyire nedves ha elég száraz mehet, de ez attól is függ milyen kések vannak a lazítón van amelyik viszonylag nevesebb talajon is hatékony.
Azzal egyetértek, hogy a drágább, márkásabb gép használtan is drágább lesz, de annak is lehetnek és vannak hibái. A tavalyi talajművelőn beszélgettünk egy illetővel a td mellett, és azt mondta, hogy neki ilyen van és ennek is vannak hibái, elő-elő jöttek a gyengeségek.
Azért az, hogy ajdnem olyan az nem jelnti azt, hogy olyan is! van egy mondás: a járt utat a járatlanért el ne hagyd! Te tipikusan olyan vagy, hogy nem azt v eszed meg, amit mindenki más, hanem keresed a másolatait, hazai gyártásait, stb.
Tipikus példa: törökszentmiklóson készülnek a Claas és az RK kaszák is. Csak a Claas mindig Claas lesz, az RK meg mindig csak RK. Az, hogy a Simba ad nekik bérmunkát, amihez ad technológiát, meg minősségirányítást(!), nem jelenti azt, hogy ugyan ezt a saját eszközeikhez is használhatják, sőt!!!
A másik: az, hogy egy 10 milliós eszköz gond nélkül megcsinál 150 ha-t, az egy elég elvárható dolog. Nekünk a TopDown 3000 felett jár, és nem is vagyunk nagy gazdaság, mennyit mehet akkor egy Bóly Rt-ben, vagy Dalmandon?! és ha visszaosztod a majdani eladási ár, és a vételi ár különbségét a megművet területre, akkor kijön, hogy vagy ugyan annyiba kerül, vagy hektáronként párszáz forintodba kerül, hogy a piac legbeváltabb, és legnagyobb példányszámban eladott gépét vedd meg egy házibarkács sehol sem dolgozó gép helyett. Még az is lehet, hogy jó, de ha ugyan annyit eldolgozik, mint egy topDown, akkor sem vagy vele sokkal előrébb! De ha nem jó, és két év után elkezd szétszakadozni, akkor kidobtál 10 milliót egy olyan gépre, ami neked sem jó, és senki sem fogja megvenni tőled! Ugyan olyan dolog, mint a vetőgépesben írod, hogy nem mersz kísérletezni, mert sok pénz. Ez is sok....
Nyílvánvaló meg 1500-at is, csak ugye Jamo írta, hogy valami kis grubber kései meghajlottak meg izééééé...
Szóval ebben van anyag, ugyanaz a minőségű és vastagságú acélokból készül mint a Simbák, olyan csapágyazások vannak rajta, csak jelentősen kedvezőbb áron.
Hengerből lesz többféle, ékgyűrűs meg DD henger is azt mondta az értékesítő. Nyílván betyárabb a vader henger, de a lazítón meg ilyen tüskés henger van mint ezen csak kisebb átmérő és nagyonszépen visszazár, jó a munkája.
Ez meg a 7tonnájának jórészét a hengerre ereszti munka közben tehát nincs apelláta szerintem
12468 hozzászólás
Üdv! Véleményeket szeretnék kérni erről a forgóboronáról
Válasz #10468. hozzászólásra
Nem, 2/b-be olyan 3,5-4-et megy. 2/c olyan 4,7-5, ma már ment 2/d-be is az olyan 5,4-6 km/h. 3/a is még csak olyan 7-8 km/h ha jol emlékszem. IH-t azzal szoktam huzni általában.
Válasz #10461. hozzászólásra
Nem 2/b fokozatot akartál írni?
Ha Dyna 6 váltó van benne akkor 2/c ben 8,5-9 körül menne szerintem.
Válasz #10465. hozzászólásra
Hát pedig nincsenek világbajnok földjeink. Nem tudja egyik sem kukoricából a 80-100 mázsát. Ma csináltam a kötött földekből a legjobb művelésüt, az a kimondott gép bemutatóra való talaj, jo barna fövenyes, éppen nyirkos, abba ugy szalad a gép észre se veszi mit huz. Kár hogy nem olyan mind. Nekünk is 650-es gumi van rajta hátul olyan 78-80 q lehet a gép, nem huzza gyorsan, de amennyivel huzza az kényelmes neki. Meg most hogy kezd száradni a talaj, nem ragad a késhez már és nem gyurja, egyre könnyebben viszi.
Válasz #10464. hozzászólásra
Mea culpa, tényleg.
Válasz #10461. hozzászólásra
Akkor még se nincsenek rossz talajadotságaid. Hasonló lazítóm van nekem is, nálam a mélység 45 cm-nél megáll. Mélyebben nem tudom húzni a traktorral ami 180 Le, 8700 kg, 650 széles hátsó gumikkal nem tudja leadni a teljesítményt, nagy a csúszás a gép elöt. 40-45 cm-nél 3-26 százalék csúszás van, 5-12 km/ó gyorsasággal húzza és a fogyasztás 16-18 L/ha. Árvíz utánni parcellán ami nem volt soha mélyebben dolgozva 26 L/ha.
má elhangzott pedig a 50 52 ne szunyáljunk

Válasz #10462. hozzászólásra
Jah igen, a lényeg lemaradt. 50-52 cm-en húzom most.
Válasz #10461. hozzászólásra
Köszi szépen. Te milyen mélyen húzod?
Válasz #10459. hozzászólásra
175 LE-s a gép. 2/C-vel ami olyan 4-5 km/h között van elhuzza a világ végére is bármilyen mélyen bármilyen talajon, melegedés erőlködés nélkül. 5-6%-os a csuszás átlagosan. Kicsit sok, kellene egy tonnás orrsúly meg pár mázsa a hátuljára. Most épp ezt keresgélek. Olyan 150 ha-van a lazítóba, most tervezzük megforditani a késeket. Panasz nincsen rá. Benne van az anyag rendesen. Ha semmi nem megy bele a földbe ez akkor is. És más lazítókhoz képest sokkal könnyebb húzásu, marha jol megkeveri a felső réteget a szárnyakkal. Bitang jo eszköz. 4 db van itt a helyben. 2 7késes amit egy JD 8330-al huznak meg 250 rábával, meg egy 9 késeset is 250 rábával huznak dupla kerékkel.
Kérdés, bármi van szivesen segitek, mert ez tényleg egy szuper eszköz.
Válasz #10458. hozzászólásra
Maradjunk annyiban,hogy a föld ezen fele tavaly meg volt már huzva keresztbe 45-cm-re, itt nincs is vele gond, tényleg szép, meg viszonylag könnyű huzni. A másik végén van 2 ha, ami nem volt 20 éve már rendesen megszántva se, friss szerzemény, na az irdatlan. Vödörnyi rögek be be szorultak a szélső fog meg a terelő lemez közé, munka volt kiszedni. Fel kellett hajtani a lemezt, utána penge lett. Most olyan 50-52 cm-re van lazitva, 26 liter lett az átlag fogyasztás. A bógáncs meg az acat gyökérrel felfele vigyorog.
Válasz #10456. hozzászólásra
Hecci kérdése engem is érdekelne kicsit. Hány lovas is a gép és mi a véleménye róla, ha ezt húzod és milyen mélyen?
Válasz #10456. hozzászólásra
Greven ez zsír jó főd!!!
könnyű így ilyen jó talajokon dolgozni.
Válasz #10456. hozzászólásra

Pár szót hogyan viseli a traktor ha ezt akasztod föl?
Próbálkozunk. Nem a legalkalmasabb, de haladni kell.



Válasz #10453. hozzászólásra
tárcsázd meg, aztán ha zöldül, akkor totálissal nyomjátok le
Válasz #10453. hozzászólásra
Most tárcsázzátok meg frissen, a lezártabb talajból hamarabb kifog kelni minden aztán még letudod tárcsázni mégegyszer ha szükséges.
Válasz #10452. hozzászólásra
A tárcsát ha lehet elkerülnénk. Tavaly ezt az utat végigjártuk, borzalmas munkája lett. Meg ha ősszel kizöldül és bejönnek az esők ott minden munkát el kell felejteni.
Válasz #10451. hozzászólásra
ha kizöldül lehúzod tárcsával, úgyis össze kell törni még kicsit, meg le is zárni
Ma ledobtuk a gémet, felraktuk az orrsulyt meg a lazítot. Huztunk itt ott párat hogy milyen a munkája 30-35 mm eső után. Térdig érő egy két szál megmaradt bógáncsot ugy beledugja a földbe, semmi nem látszik ki belőle.
Réti talajon is fordultam párat amit elöntött az árviz tavasszal, meg még életében se volt lazitva, hát valami irdatlan. 4-5 km/h 25 liter és majd kiráz az ülésből olyanokat szaggat át.
Szerintetek ha most meglenne huzva kizöldülhet még mire leesik a hó?
Árvakelés nincs benne, pihentetve volt, pál szál megerősödött bógáncs van benne, de ha ez esőt kap akkor minden féle munkát el lehet felejteni.
Válasz #10449. hozzászólásra
Máskor figyelmesebben olvasok.....
azt hittem a szántóversenyen voltatok, de annak már 2 hete.
Közben jöttem rá, hogy motorversenyről van szó.
Nagy 8000-es JD traki 7,2-es tárcsával hátul ikrekkel ott vonúlt a pálya mellett.
Legközelebb szemfüles leszek, bár ahogy írtam akkor hajnalban beültünk az autóba elindultunk és akkor mondták, hogy orosháza térsége, magamtól fogalmam sem volt merre kell menni, a koma vitt ő szervezte az utat éncsak becsatlakoztam.
Sokhelyütt levan darálva a kukorica felétek már sőt elmunkált táblákat is láttam gondolom búzát akarnak vetni utána
Válasz #10447. hozzászólásra
Én személy szerint nem, de pont a Bandyék telephelye mellett volt.....
ja meg a mienktől is kb. 10 km-re.
Válasz #10441. hozzászólásra

B@ndy, Bendáv nem nézte?
Válasz #10441. hozzászólásra

Tényleg nem messze van 35km, a földjeim oda kb15-20km, nem is tudtam hogy van ott pálya?
Válasz #10444. hozzászólásra

Vagyis biztos, hogy közelebb... cca 10 Km.
Válasz #10441. hozzászólásra

Nah vazze... Szakítottam volna időt, hogy meglesselek, csak dobni kellet volna egy üzenetet ide. Hozzám még lehet közelebb van mint Sanyi bácsihoz.
Válasz #10442. hozzászólásra

Azt azé gondolhatod h. kaphatott eleget az a gumi nagytraktoron magába.....
De akár lehet jó karba is, rövid idő alatt lefutott fiatal gumi, ami elpörög melletted pár évet.
1 gumi jövőjét se könnyű megjósóni.....
Heccikém!
Vannak eladó 23x38 collos ikrek zsírújak jó áron, lenne rájuk 2db 40%-os gumi 650/85 R38. Szerinted a 40%-os ikergumiban is van fantázia???
új nemlesz rá az biztos ez a méret a legdrágább a piacon.
Így a 4méteres vakarók lennének megcélozva.
Beszéltem egy emberrel akinek ilyen meg ilyesmi traktorjai vannak aztmondta ég és föld ha hátul ikrek vanna fent! Egy kategóriával emeli a gépet.
Meg mint mondtam elől is meglesz a tonna kilógatva fronthidrón illetve vágatok ki hátsó keréksúlyokat még majd a tél során csendes időben.
Válasz #10439. hozzászólásra
Mellettetek voltunk Székkutason versenyen tegnap Sanyibáttya!
Nagyon korán indultunk nagyon későn érkeztünk marha messze van kisbusszal csordogálva.
Egyébként akkor tudtam meg hogy hová megyünk amikor már indultunk el itthonról, fogalmam sem volt holvan székkutas mostmár tudom
Válasz #10438. hozzászólásra

Csak kialakuló má.
Válasz #10438. hozzászólásra
Az elesésre
De vicc nélkül nem úszod meg............ 


Rosszul hajoltál a el a sodrófa elöl, nincs még kivilágítva.
Válasz #10435. hozzászólásra
mivan sorviszony?
Te nem hörpintettél???
Most keltem indulunk a motorrrrrversenyre, pedig tegnapelőtt este -gyalog- összetörtem magamat a terasz sarkán, kemény volt akar a kádszéle mostmeg hikomatos velorexes összetörött testemmel nehéz a kelés hehe
Lenne egy eladó diskripper!!!
Plusz hátra ikerkerék is volna kilátásban az Xtrára, plusz fellesz bővítve az orrsúlyom tonnásra.
Szerintem zsírozódna így már a gépkapcsolat nemgondolod????
Válasz #10436. hozzászólásra



sorviszony nesze
Válasz #10435. hozzászólásra
Köszönöm Heci a kisegítést, gyorsabb voltál, nem tudtam a helyes kifejezést.
Válasz #10434. hozzászólásra


1 hosszú rúddal.
Sorviszonyt akart írni de má hörpintett biztos......
Válasz #10431. hozzászólásra

Carieren hogy lehet szöget állítani???
Válasz #10428. hozzászólásra
a véleményed szerint melyik kést részesited jobbnak,ives,vagy egyenes?
Válasz #10428. hozzászólásra
o.k.köszi!holnap folytatom a lazitást(esők előtt elkezdtem,de abba is hagytam,mert katasztrófálisan kemény volt a főld.a 20-as nyirócsavar8.8ascsak ugy durrogott...)
Válasz #10429. hozzászólásra
Pöttingernek nincsen TD másolata. Van tárcsája, grúberje 2-3 soros, vetögépje hasonló a váderhoz. Nekem 3 soros grúber van tölük és egy rövid tárcsa amit munka közben összehasonlítottam a váder carierjével. A pöttinger elönye a váder carierjéhez amit tapasztaltam: kiseb sebesség mellett is jól bekeveri a szalmát, a mélyebben megmüvelt talajnál nem tolja olyan hamar meg a laza földet a nagyobb tárcsaátmérö miatt, nagyobb súly/ méter szélességre, gyorsabb szögálitás a tárcsalapoknál /csak át kell tenni a csapot a lyukakkban, és nem kell csavaros orsóval áligatni a szekciókat/ az ára talán a fele a cariernek, szétrakásnál nem kell tolatgatni. Egyetlen elönyt amit a cariernél láttam hogy nedvesben jobban tisztítja a hengert mint a pöttinger terradiskje.
Válasz #10424. hozzászólásra
Én még az üa fogyasztást se hagynám ki...
Válasz #10426. hozzászólásra
Van bizony, és félreértés ne essék nem leszólni akarom, mert ha zsebemben lenne az ára énis ilyet vennék mindentől függetlenül.
Tavaly ősszel elhozták a TD300-at demózni, egy szezonos gép volt de olajok folytak munkahengerek elfosták magukat, rövidtárcsa sor elől vázrészen elvetemedve stbstb...
Jójó nyúzta mindenki de akkoris az látszik, hogy nem mindenható és megölhető.
Ettől függetlenül ezek a vakarók közül csakis Topdown-t vennék, gondolok itt kentaur pöttinger kverneland vakarók között.
Mondjuk az MT Tiger a nagyobb tárcsái végett jobban teccenek de kikéne próbálni, minőségben egykutya lehet a kettő.
Válasz #10425. hozzászólásra
Azt nézd meg hogy a 20-60 cm-es szelvény mennyire nedves ha elég száraz mehet, de ez attól is függ milyen kések vannak a lazítón van amelyik viszonylag nevesebb talajon is hatékony.
Válasz #10425. hozzászólásra
milyen káros hatásai vannak?
Válasz #10424. hozzászólásra
Azzal egyetértek, hogy a drágább, márkásabb gép használtan is drágább lesz, de annak is lehetnek és vannak hibái. A tavalyi talajművelőn beszélgettünk egy illetővel a td mellett, és azt mondta, hogy neki ilyen van és ennek is vannak hibái, elő-elő jöttek a gyengeségek.
üdv.mindenkinek!viszonylag áttázott a főld,lazitózni kellene,érdemes??(nem jönnek elő a lazitó káros hatásai)???
Válasz #10420. hozzászólásra
Azért az, hogy ajdnem olyan az nem jelnti azt, hogy olyan is! van egy mondás: a járt utat a járatlanért el ne hagyd! Te tipikusan olyan vagy, hogy nem azt v eszed meg, amit mindenki más, hanem keresed a másolatait, hazai gyártásait, stb.
Tipikus példa: törökszentmiklóson készülnek a Claas és az RK kaszák is. Csak a Claas mindig Claas lesz, az RK meg mindig csak RK. Az, hogy a Simba ad nekik bérmunkát, amihez ad technológiát, meg minősségirányítást(!), nem jelenti azt, hogy ugyan ezt a saját eszközeikhez is használhatják, sőt!!!
A másik: az, hogy egy 10 milliós eszköz gond nélkül megcsinál 150 ha-t, az egy elég elvárható dolog. Nekünk a TopDown 3000 felett jár, és nem is vagyunk nagy gazdaság, mennyit mehet akkor egy Bóly Rt-ben, vagy Dalmandon?! és ha visszaosztod a majdani eladási ár, és a vételi ár különbségét a megművet területre, akkor kijön, hogy vagy ugyan annyiba kerül, vagy hektáronként párszáz forintodba kerül, hogy a piac legbeváltabb, és legnagyobb példányszámban eladott gépét vedd meg egy házibarkács sehol sem dolgozó gép helyett. Még az is lehet, hogy jó, de ha ugyan annyit eldolgozik, mint egy topDown, akkor sem vagy vele sokkal előrébb! De ha nem jó, és két év után elkezd szétszakadozni, akkor kidobtál 10 milliót egy olyan gépre, ami neked sem jó, és senki sem fogja megvenni tőled! Ugyan olyan dolog, mint a vetőgépesben írod, hogy nem mersz kísérletezni, mert sok pénz. Ez is sok....
Válasz #10422. hozzászólásra
Nyílvánvaló meg 1500-at is, csak ugye Jamo írta, hogy valami kis grubber kései meghajlottak meg izééééé...
Szóval ebben van anyag, ugyanaz a minőségű és vastagságú acélokból készül mint a Simbák, olyan csapágyazások vannak rajta, csak jelentősen kedvezőbb áron.
Hengerből lesz többféle, ékgyűrűs meg DD henger is azt mondta az értékesítő. Nyílván betyárabb a vader henger, de a lazítón meg ilyen tüskés henger van mint ezen csak kisebb átmérő és nagyonszépen visszazár, jó a munkája.
Ez meg a 7tonnájának jórészét a hengerre ereszti munka közben tehát nincs apelláta szerintem
Válasz #10420. hozzászólásra
Egy 10 millás gépnek illő a 150 hekit baj nélkül letudni.
A vader hengere azért szimpatikusabb.
Válasz #10420. hozzászólásra

Hy !
Na most már hívhatsz , ráérek ...