2 faluval arrébb sokáig sima Rábával húzták a Cultust, asszem az is 4,2 volt. Itt domb nem volt, de síkon se tudta 5.fokozatnál gyorsabban, most megnéztem, az könyv szerint 6,9km/h lenne, de terhelve sztem annyi se, mélység se volt valami sok, skálára nemtudom, de szerintem a 20 centit nem érte el. Ott csak egyszer húzták, mondjuk a Rábával nem csinált porhanyós földet, mondjuk az is kötött talaj volt, nem a legkötöttebb, de azért erős. De aztán még ígyis jó termés volt utána, mélység nélkül.
Azóta is Cultus után vetnek minden nyár végi és őszi növényt. Utána általában 1-2 sor tárcsa, most már Carrier, előtte IH, vagy mikor hogy, repce alá van hogy vetés előtt kompaktor. Szóval maga a Cultus szerintem is nagyon jó. Aki meg használja úgy, mint te is, annál meg még inkább.
Válasz *** HM *** #1118. hozzászólásárade ahhoz elkéne hívnom netparasztot megszakérteni a gazdaságunkat és elvinné a notill-ből szerzett megtakarításokat hahahaha
Válasz *** HM *** #1114. hozzászólásáraAz a baj a duplákkal, hogy így is mikor nagyot fog a JD és nagy az ellenerő neki egyszerűen letilt és kilöki üresbe magát a traktor. Igazából nem is a slip a legnagyobb negatív tényező a nehéz munkában, mert nagyon sokszor az van amit írok szimpla kerekekkel is. Tegnap a teszten is mikor megindultam leraktam és 8-ban nem bírt a motor sem kipörögni és mikor megindult volna meg is állt az egész,kezdhettük előlről a mérést, ilyenkor persze kormányra esel hassal. Ikrekkel ezt megtenné domb közepén is vagy komolyabb lapos helyen is akármikor mert kaparni már nem tudna kicsit sem a hajtáslánc terhelése megnőne sokkal, plusz a motor hőfok is kiakadna szerintem
Válasz Dns8 #1108. hozzászólásáraHát én meg azt mondom ha ép eszű vagyok, többet tudó traktort veszek funkcionálisan és talajon is mint kiderült, és az árkülönbségből még kijön egy 7,5méteres Allrounder vagy egy 6 méteres Joker hozzá vagy akármilyen hasonló nagyobbakhoz való vakaró
ja és a fogyasztás....Nagyon sokat visszahoz egy kevesebbet faló szerkezet középtávon is már.
Válasz szanberg #1110. hozzászólásáraItt a hátulja a lényeg.
Mikor mész fölfele.
Ott kéne lenni a dupla 650 710 vredinek.
És ha a 420 cultus se engedi akkor ez megint nem house csak pitsazene...
Megint ott vagyunk ahol a parttttt szakad...
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #1109. hozzászólásáraBármi megtörténhet de ezen 86 fokos volt a motor húzatás közben a partoldalban, a JD-n meg 101 de több is volt már, illetve mikor elmentem érte beleültem jöttem másnap reggel bekellett ezen mindent állítani lágyra hangolt motor-váltó vezérléssel volt állítva, gyenge agresszivitásra, először nem is ment az úgy mint kéne, nem hagyta terhelni magát, magyarul utcai beállítással volt mondhatni, ha nagyon ráfeküdnének a témára alapból minden karcosra lenne pakolva szerintem.
Válasz Dns8 #1108. hozzászólásáraNekem most kellett most volt időm, de másnap már máshová volt időzítve az a gép, valamint annak is meglesz a gazdája így nem tudták itt hagyni több időre most, az eredetileg érkező gépet is elvitték így lett emez, de pörög a biznisz.
Valamikor a 6497-est elhoztuk demózni, kiszántottunk vele 350 hektárt és akkor decemberben megkérdezte a kereskedő, hogy akkor veszünk traktort????!?!?!???
Az demó volt a javából, manapság ez már nem megy...
Válasz *** HM *** #1105. hozzászólásáraHát az már más kategória, az egy óriás univerzális gép ami végülis már nem is univerzális, mert arra kellenek a 900-as gumik azzal mérlegen már nem tudsz felhajtani, arra már ápoló kerekeket nem fogsz pakolni szóval igazából univerzális építésű de nehéz talajmunkás traktorok azok.
Ami nekem majdnem feddhetetlen lenne elérhető áron és konstrukciók mellett az egy Mf 8740S. 30lóval több mint emez amit demóztam valamint nagyobb orsrúllyal 16tonnára súlyozva és előbbre tolt súlyponttal az kemény megoldás lenne, nembeszélve a spéci újításokkal a kabinban, karfán, monitor rendszernél... 200ezer alatt
Válasz szanberg #1103. hozzászólásáraNem kötekedésből, de érdemes lett volna fékpadra is rákötni mindkettőt, mert hallani olyat is, hogy a demós gépeket felpiszkálják kicsit, nehogy ezen múljon az eladás...hiába csinálsz Te precíz összehasonlítást... az is lehet hogy olvassák itt a fórumot és mident elkövetnek hogy piros győzelem legyen, és holnap minden fórum olvasó rohan a kétkatához
Válasz szanberg #1103. hozzászólásáraJó hogy nyert a ferga már azon izgultam hogy megtetszik a jd.Megkell köszönni a forgalmazónak a demo órákat. Akit komolyan vesznek annak 3-4 napra adják a demót nem ilyen kerulj egyet és visszük is tovább történet.Én 4 napot nyomtam az eressel nem tökéletes de épeszü ember akkor is azt veszi ebben a kategóriábam.
Válasz Tomszi #1098. hozzászólásáraIgazából a munka 1/3-a lehet ez a mélyítő meló itt kell kompromisszumot kötni ha olyan van, kalászosok alá vagy tarlóhántáskor repülnek ezek a gépek 15-ökkel a Cultussal maguk mögött így tökéletes ez az eszköz méret, a nagy partokkal-akkor mondjuk úgy dombokkal- úgysem lehet mit kezdeni, ha arra tervezel akkor laposon 20-al kéne húzni középmélyen de annyival meg már nem lehet dolgozni ugye, szóval jók ezek ennek, annyi, hogy törekedni kell két menetben lemenni 30centire és akkor sokkal símább a meló és jobb a minőség is, jellemzően domboldalon rosszabb a talaj is így ha lehet így kell eljárni, ha meg nem tudsz akkor kibírják csak van kis vergődés azért.
Egyébként csodálatos szerszám ez a 420-as, olyanszinten jó munkája van, hogy iszonyú spórolás vele dolgozni, hántott tarlókat egy sorral meghúzva vetőágyakat kapok, nyilván helyközel jó munkakörülmények mellett, sárban vagy troszka szárazban változik a történet, de ha ezzel lehántok vékonyabban gyorsan, úgy megkel a főd, hogy aztán rámélyítve igazi aprómorzsás omlós pályát kapok, ha mélyebbre eresztem az eketalpból kapar fel némi tömörödött röget de jól szét is nyomja és biztos hogy sokat javít a talaj állapotán. Késválasztékot fogok még bővíteni, jó az 50-es de mélyebb melóra és nyersebb körülmények közé megfogom venni a 40-es Low disturbance kopókat rá, valamint tarlóhántani pedig feldobom a szárnyakat a csúcsok mellé sekélyebb munkára, elektromos ütvecsavarozóval nem nagy kunszt de segít a jobb munkavégzésben.
Válasz Tomszi #1097. hozzászólásárapl Totalcar
Bemutató: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T Q4 - 2016.
"– Viszont ugyanazt a nyolcokozatú ZF automata sebváltót használják, mint szinte bárki más a piacon. Hogy lehet, hogy az Alfában mégis annyira máshogy kapcsolja a fokozatokat, mint bármilyen más kocsiban?
– A váltó vezérlőszoftvere saját, és a titok a motor és a váltó közötti kapcsolatban van. Egy automatánál ma már nem túl bonyolult a normál működést felprogramozni, ezt szinte bárki megcsinálja. De azt a 10 százalék többletet hozzáadni 6-7 hónap munka volt. Rengeteg változat készült a szoftverre, végül a százötvenedik kalibrációt használjuk."
Válasz noi24 #1101. hozzászólásáraAmikor vontatási helyzetbe felhajtod a szárnyakat leereszted hátul a futóművet és a trakin ilyenkor 2 tonna, a hátsó tengelyen pedig 4 tonna jut(vader gyári kezelésije szerint) akkor sem lapúl 5 centit a gumi 2,5-bar-nál sem, 2,8-nál meg egészen szinte alig van lapulása neki -ma néztem át zsíroztam kerekeket fújattam, kipercent vídia helyét élfémmel felhegesztettem- és ezt is megfigyeltem, de értem mire akarsz kilyukadni, figyeltem ezekre a dolgokra.
Válasz a2457 #1100. hozzászólására3,5 kontra 4,5 perc adott szakaszon, az, hogy a függesztőkarok állása 3centivel magasabb vagy alacsonyabb a gépre kötő tengelyüknél és a traktor geometriája ezáltal hajszálakkal változik az nem fog eget rengetni, amúgy az MF sokkal magasabb építésű hasmagasság is nagyobb meg az egész gép magasabb, de a hárompontjuknál nem látni érzékelhető különbséget, talán ez a hasraütés szerű 3 centi amit írtam.
Válasz Tomszi #1098. hozzászólásáraHát ezzel kevesebbet dolgoztam jelentősen mert tényleg csak pár órát és más volt a figyelem középpontjában is, de amúgy teccik, ami hiányzik belőle a JD után: jobb kéznél flakontartó, MF-en bal kéznél van nekem nem esik kézre, én szeretem az ülést egy kattanással jobbra forgatva dolgozni úgy jobb hátra nézegetni. Aztán nincsen benne mélynyomó a hangrendszerben. Ez is fontos mert mikor elmélyülök a munkában én szeretem hallgatni a zenéimet, egésznap elvagyok velük és ha csak magas van akkor az bizonyos idő után már nem gyere be. Továbbá ebben nem volt gyári telefon kihangosító, a JD fejegysége gyárilag tudja, igaz ez az alap felszereltségű Ferga volt. Tároló rekeszek, hely az ülés mögött kb ugyan az, kabin totál ugyanolyan széles és hosszú is ,annyi, hogy picit összébb van véve a két A-oszlop rajta, kb 5 centivel. Beszéllni jobb az MF-be mert van plusz kapaszkodó utastérben is ami tiszta és nem poros valamint jobban kinyílik az ajtaja neki, nem dörgölődik hozzá a hátam a poros ajtó aljhoz. Klíma és légkeverés nagyságrendekkel jobb benne, van plusz lábhűtés kör is amit bekapcsolva egy külön ventilátor fúj, igaz ez elég hangos befúvást eredményez, nem is használtam benne. Akkor a karfán eleinte azt gondoltam totál felesleges a JD-nél az, hogy onnan lehessen rádiót kapcsolgatni hangerőt szabályozni de amúgy nem, ez is hiányzott a fergából a JD-után. Nem lusta az ember csak amikor egy állásból mindent letudsz pötyögni és ezt megszokod kicsit utána kellemetlen a plafonba nyúlkálni ha épen csörög a telefon vagy ilyenek...Segédülés puhább a JD-ben -ezt a kollégám mondja- Gyorsulása úton kegyetlen, a JD lomha mire felkapcsolgatsz begyúl a hajad, igaz mai napra valami oknál fogva az eddigi 8-as fokozat helyett 10-essel indul a gép, nemtudom mitől vagy hogyan, talán intellektuálisan állítottak rajta!?!?!?!? mert én biztos, hogy nem szándékosan, esetleg ha elnyomtam valamit az akasztgatás közben de nemhiszem. Akkor irányváltó kar jobb amikor bal oldalon van és nem jobb oldalt a sebváltó karral egyben, az új JD-k is már ilyenek, ez jobban használható szerintem. Táblavégi forduló MF-en sokkal könyebben testre szabható és működtethető. Aztán ezen 6 kihelyezett kör volt, kettőt egy kis joystickal lehetett vezérelni a többit billentyűs megoldással mint a JD-karfában is van, a johnin málnak a gumi bevonatok, ezen masszívabb a kapcsoló anyaga, ja és az említett joystickre rálehet programozni akármit is hárompontot bármit, ez tök jó mert ahogy jól esik személyre szabható a traktor kezelőszervei, a mostani újaknál az érintős monitor még faszább lesz majd ami az S-szériákban fut már. Ja még annyit, hogy a kormányoszlop állító pedált ha benyomod JD-nél az leesik az öledbe szabadesésben, fergánál a kart megnyomva pedig felhúzza egy rúgó koppra, lefelé pedig olyan könnyen elegánsan kell magadra húzni, jobb érzés.
Válasz szanberg #1095. hozzászólására10 centit lehet nem lapul,de nem is konkrétan 10-re gondoltam nem mértem meg,de legyen 5,az a ballonos kerék simán lapul annyit az pedig plusz vonóerőben nem kevés. De mindegy is egyébként,csak érdeklődtem hogy erre figyeltél e mind a két gép esetében.
hát azért ez a vonóerő kérdés nem olyan egyszerű.. úgyértem ottvan a kerékátmérő, fontos hogy ahhoz képest hol van a teszt vontatmány "támadási pontja", számít mert a tömegáthelyeződés mértéke nem mindegy.
lentebb a gumihevederes azért adja fel a gumikerekessel szemben mert annak túl magas a vontatási pont, jobban hanyatt dől így a heveder jó része épp semmitse fog.
minnél nagyobb gépet és erőt nézünk annál nehezebb fair összehasonlítást csinálni. s mégnehezebb adott géphez eszközt tökéletesen illeszteni.
Válasz lac* #1081. hozzászólásáraMotortól hátrafelé egy az egyben egyezik a fendt és az mf fokozatmentes váltós gépeik. 1050-et nemtudom abban mi hasonló a 936-939 szériákhoz.
Aztán ahogy néztem a rúgózás az más ugye 8000 mf-ben és fendt között, viszont az oldalhajtások is szerintem egy kaptafák, nem lennék meglepődve ha ugyanazon cikkszámú alkatrészek vannak belül.
A hernyó fendtek is Challengerek egy az egyben, annyi, hogy a fokozatmentes hajtóművekkel nem tudom mi a pálya ezeknél.
Válasz szanberg #1094. hozzászólásáraMajd az apróságokat is kivesézed az MF-en? Mert a Johniról azt is leírtad hogy nincs kézre a hamutartója (konkrétan nem ezt, de érted).
Egyébként az nemtudom honnan jön, hogy a John Deere 8R fel van magasztalva, meg hogy csodát várnak tőle. Sok van az tény. Egyre több. egyik is azt vesz, másik is, mennek egymás után. Szerintem nagy részükkel meg is vannak elégedve, de az is biztos hogy ilyet, mint te, kevés helyen csinálnak, hogy stopperezik, meg hasonlók.
Itt keresett egy magát Versatile ügynöknek kiadó egyén, hogy jelentkezz, olvastad?
Ha neked mindegyik gép gyenge, mert partok vannak meg mittudomén (egyébként nekünk síkvidékieknek a part az a Baltonpart, tópart, vízpart), meg rendesen mélyen is akarod húzni, meg sebesség is legyen, ami nem baj, akkor pedig nagyobb traktor kell a 4,2-es Cultus elé, vagy böszme gumihevederes, vagy Csuklós, vagy egy Grammerüléses Kirovec.
Válasz avm #1067. hozzászólásáraA Valtrának mi köze a Fendt-hez és az MF-hez, az is az AGCO csoport tagja lett.
Én egyszer, hát már jó rég, bemutatón mentem fokozatmentes MF-fel pár kört. Mellettem a pilóta, asszem Austro Dieseles, de nemis ez a lényeg, kérdezem tőle egyből hogy akkor ez ugyanaz a váltó, mint a Fendt Vario, mivel hát tudtam hogy az AGCO konszern tagja mindegyik. Azt mondta hogy lényegében igen, csak nem ugyanolyan szoftver van bennük, azt nem adja vele a Fendt. Igaz-e, nekem anno ezt mondták, d eez már rég volt.
Válasz noi24 #1089. hozzászólásáraMind a kettőn megvolt tartatva úgy, hogy a rúd feszülés mentes legyen szépen vonalban. Cultus kereke ha 10 centit lapúl akkor defektes, 1-2centiről beszélhetünk az is számít nyilván de itt ez sem játszott figyeltem én mindenre, az a baj legtöbben azt nem akarják itt felfogni, hogy nem hadjárat ez márka ellen, hanem saját magamnak egy objektív teszt ahol a stoppernél nincs mire fogni.
Egyébként ma az R-essel Cultusoztam, volt egy part ahol alig bírtam felvergődni, kikínoztam nem akartam a mélységből sokat engedni, elmondanám a JD erőszabályzója feszt játszott felfelé és nem nyúltam hozzá a tegnapi teszt óta meg előtte is így dolgoztam, első nap húztam úszóban csak a farát de aztán mondta cimbora akiknek ilyen eszközük van 8530JD-után, hogy jobb ha kiszinteztetem a farát és úgy dolgozok, 1-2 mázsát talán az is tol a gépre át és jobban leadja a vonóerőt, de amúgy nem volt semmi különbség se így se úgy, itt a mélységet a henger és a kerekek adják, maximum 1-1centit jelenthet ez mélységben amiről írunk most, nem egy sebességet, nem 50-es mtz-ről beszélünk
Válasz Dekalb #1078. hozzászólásáraNem mondtam le sőt fel sem tettem rá semmit, itt van bérbe a 8345R és kértem mellé összehasonlítani egy 8737-es Fergát. Amikor oda jutok, hogy vennék egyet és dönteni kell akkor bekérem az árakat és agyalunk mit mennyiért adnak.
Talajra nyilván a csuklós lenne a jó de ezt már kiveséztük, az csak arra. Nekem is elsősorban oda kellene, viszont ha ennyi pénz ki van adva kellene, hogy lehessen több funkciója egy gépnek, ugyanis nem ezernyi hektáros vállalkozás vagyunk, nem engedhetjük meg, hogy évi 300óra munkára 60x milliót kiadjunk. Ez is egy szempont, meglátjuk majd később, most egyenlőre puhatolózás van illetve ez a teszt elég éles volt két kategória társ között. Versatile más tészta, illetve azokból az univerzális ide játszana, elkell hozni most egyet demóba és megnézzük mi a pálya, kipróbálás nélkül biztos, hogy nem vennék, láthatod egy legendás 8000-ben is lehet csalódni nemhogy ismeretlen szériában
Válasz BélaNB #1090. hozzászólásáraMár csak a csirketelepi busz hiányzott. Az is végig húzta volna ! Amúgy a Keleti részén a Németeknek az Orosz vasak nagy becsben vannak tartva, a saját gépeik mellett. Csak pislogok én is mikor pakolják fel a gépeket a nettre..még Dutra is van szép számban. Talán több, mint az itthoni találkozókon.
Válasz GREVEN #1070. hozzászólásáraAz a helyzet ez olyan part, hogy itt nincsen megfelelő eszköz, 3 méteres kulti vicces lenne 370lóerő mögött, plusz szét is szakadna és azzal is slippelne 10%-ot akármikor, de te ezt nem tudhatod mert sík vagy
Válasz szanberg #1086. hozzászólásáraAzt értem hogy a földön kell hagyni,de úgy is lehet hogy úszó helyzetben húzod ekkor a cultus elsö kerekei összelapulnak vagy 10 centit, a pilota meg visszakapcsol vagy két fokozatot. Vagy úgy is lehet hogy annyira engeded le hogy ne legyen "hasa"a kerekeknek,plusz bekapcsolod az helyzeterő szabályzót de csak finoman,és mindjárt megtáltosodik a paripa.
Válasz noi24 #1062. hozzászólásáraA Cultus elől kerekeken gurul azokat a földön kell hagyni, ha felemelem a rudat akkor megemelem a kerekeket is, gondolhatod, hogy nem így dolgoztam a géppel....
Azért egy 580le, 25t gumihevederesnek nem szabadna ilyet csinàlnia! Vagy a sok szármaradványon csak siklott a heveder még a gumikerék ezt egy negyed fordulatnál ellökte volna?
Válasz avm #1067. hozzászólásáraÉn úgy tudom 1az1-ben a fend varioja van az Mf-ben. Motor más,bár az is talán valtra lesz az új Fendekben is.
Vario váltója saját fejlesztésben csak a CNH-nak és a Fendtnek van tudtommal,a többi gyártó beszállítótól veszi.
Válasz bandigh #1051. hozzászólásáraHa csak a Fendet nézem, talaj melóra Vario 1 es fokozat..váltó érzékenység 1-2...és sokáig elmegy gond nélkül. Pláne a hidraulika korrekciók is jól be vannak lőve. Nem kell annak kapkodnia. Fendt 240...5 késes fralaz 60cm. Közepes talaj szépen 1400-1500 néha a fordulat a motornak. Így dolgozik....már évek óta,mint látom most is gond nélkül. Megfelelő kezelővel persze.
6522 hozzászólás
Válasz szanberg #1107. hozzászólásáraKerék mi volt rajtuk hátul, szimpla vagy dupla? Ez valahogy elkerülte a figyelmemet.
2 faluval arrébb sokáig sima Rábával húzták a Cultust, asszem az is 4,2 volt. Itt domb nem volt, de síkon se tudta 5.fokozatnál gyorsabban, most megnéztem, az könyv szerint 6,9km/h lenne, de terhelve sztem annyi se, mélység se volt valami sok, skálára nemtudom, de szerintem a 20 centit nem érte el. Ott csak egyszer húzták, mondjuk a Rábával nem csinált porhanyós földet, mondjuk az is kötött talaj volt, nem a legkötöttebb, de azért erős. De aztán még ígyis jó termés volt utána, mélység nélkül.
Azóta is Cultus után vetnek minden nyár végi és őszi növényt. Utána általában 1-2 sor tárcsa, most már Carrier, előtte IH, vagy mikor hogy, repce alá van hogy vetés előtt kompaktor. Szóval maga a Cultus szerintem is nagyon jó. Aki meg használja úgy, mint te is, annál meg még inkább.
Válasz *** HM *** #1117. hozzászólásáraRendelnék is valamit csak időközben betonba került két nagy traki ára egy felet meg idáig elvitt az aszály idén...


Válasz a2457 #1100. hozzászólásárakép
Válasz *** HM *** #1118. hozzászólásárade ahhoz elkéne hívnom netparasztot megszakérteni a gazdaságunkat és elvinné a notill-ből szerzett megtakarításokat hahahaha
Válasz szanberg #1116. hozzászólásáraAkkor ez humusz cucc dombra.


8410 kell oda oszt fölcsuksz 2 2 kapát...
Vagy notillbe csapsz át kuagyorsan...
Válasz szanberg #1110. hozzászólásáraGerendapódiumot kell neki csinálni 40 40 cm kilóghat a levegőbe...

Eridj rendeld 10év alatt lefizethető.
Válasz *** HM *** #1114. hozzászólásáraAz a baj a duplákkal, hogy így is mikor nagyot fog a JD és nagy az ellenerő neki egyszerűen letilt és kilöki üresbe magát a traktor. Igazából nem is a slip a legnagyobb negatív tényező a nehéz munkában, mert nagyon sokszor az van amit írok szimpla kerekekkel is. Tegnap a teszten is mikor megindultam leraktam és 8-ban nem bírt a motor sem kipörögni és mikor megindult volna meg is állt az egész,kezdhettük előlről a mérést, ilyenkor persze kormányra esel hassal. Ikrekkel ezt megtenné domb közepén is vagy komolyabb lapos helyen is akármikor mert kaparni már nem tudna kicsit sem a hajtáslánc terhelése megnőne sokkal, plusz a motor hőfok is kiakadna szerintem
Válasz Dns8 #1108. hozzászólásáraHát én meg azt mondom ha ép eszű vagyok, többet tudó traktort veszek funkcionálisan és talajon is mint kiderült, és az árkülönbségből még kijön egy 7,5méteres Allrounder vagy egy 6 méteres Joker hozzá vagy akármilyen hasonló nagyobbakhoz való vakaró
ja és a fogyasztás....Nagyon sokat visszahoz egy kevesebbet faló szerkezet középtávon is már.
Válasz szanberg #1110. hozzászólásáraItt a hátulja a lényeg.
Mikor mész fölfele.
Ott kéne lenni a dupla 650 710 vredinek.
És ha a 420 cultus se engedi akkor ez megint nem house csak pitsazene...
Megint ott vagyunk ahol a parttttt szakad...
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #1109. hozzászólásáraBármi megtörténhet de ezen 86 fokos volt a motor húzatás közben a partoldalban, a JD-n meg 101 de több is volt már, illetve mikor elmentem érte beleültem jöttem másnap reggel bekellett ezen mindent állítani lágyra hangolt motor-váltó vezérléssel volt állítva, gyenge agresszivitásra, először nem is ment az úgy mint kéne, nem hagyta terhelni magát, magyarul utcai beállítással volt mondhatni, ha nagyon ráfeküdnének a témára alapból minden karcosra lenne pakolva szerintem.
Válasz Dns8 #1108. hozzászólásáraNekem most kellett most volt időm, de másnap már máshová volt időzítve az a gép, valamint annak is meglesz a gazdája így nem tudták itt hagyni több időre most, az eredetileg érkező gépet is elvitték így lett emez, de pörög a biznisz.
Valamikor a 6497-est elhoztuk demózni, kiszántottunk vele 350 hektárt és akkor decemberben megkérdezte a kereskedő, hogy akkor veszünk traktort????!?!?!???
Az demó volt a javából, manapság ez már nem megy...
Válasz Dns8 #1108. hozzászólásáraVagy ha a H. úrral jár az ember bulizni vadászni meg mi...zom akkor Bajáról.
Válasz *** HM *** #1105. hozzászólásáraHát az már más kategória, az egy óriás univerzális gép ami végülis már nem is univerzális, mert arra kellenek a 900-as gumik azzal mérlegen már nem tudsz felhajtani, arra már ápoló kerekeket nem fogsz pakolni szóval igazából univerzális építésű de nehéz talajmunkás traktorok azok.
Ami nekem majdnem feddhetetlen lenne elérhető áron és konstrukciók mellett az egy Mf 8740S. 30lóval több mint emez amit demóztam valamint nagyobb orsrúllyal 16tonnára súlyozva és előbbre tolt súlyponttal az kemény megoldás lenne, nembeszélve a spéci újításokkal a kabinban, karfán, monitor rendszernél... 200ezer alatt
Válasz szanberg #1103. hozzászólásáraNem kötekedésből, de érdemes lett volna fékpadra is rákötni mindkettőt, mert hallani olyat is, hogy a demós gépeket felpiszkálják kicsit, nehogy ezen múljon az eladás...hiába csinálsz Te precíz összehasonlítást... az is lehet hogy olvassák itt a fórumot és mident elkövetnek hogy piros győzelem legyen, és holnap minden fórum olvasó rohan a kétkatához
Válasz szanberg #1103. hozzászólásáraJó hogy nyert a ferga már azon izgultam hogy megtetszik a jd.Megkell köszönni a forgalmazónak a demo órákat. Akit komolyan vesznek annak 3-4 napra adják a demót nem ilyen kerulj egyet és visszük is tovább történet.Én 4 napot nyomtam az eressel nem tökéletes de épeszü ember akkor is azt veszi ebben a kategóriábam.
Válasz Tomszi #1098. hozzászólásáraIgazából a munka 1/3-a lehet ez a mélyítő meló itt kell kompromisszumot kötni ha olyan van, kalászosok alá vagy tarlóhántáskor repülnek ezek a gépek 15-ökkel a Cultussal maguk mögött így tökéletes ez az eszköz méret, a nagy partokkal-akkor mondjuk úgy dombokkal- úgysem lehet mit kezdeni, ha arra tervezel akkor laposon 20-al kéne húzni középmélyen de annyival meg már nem lehet dolgozni ugye, szóval jók ezek ennek, annyi, hogy törekedni kell két menetben lemenni 30centire és akkor sokkal símább a meló és jobb a minőség is, jellemzően domboldalon rosszabb a talaj is így ha lehet így kell eljárni, ha meg nem tudsz akkor kibírják csak van kis vergődés azért.
Egyébként csodálatos szerszám ez a 420-as, olyanszinten jó munkája van, hogy iszonyú spórolás vele dolgozni, hántott tarlókat egy sorral meghúzva vetőágyakat kapok, nyilván helyközel jó munkakörülmények mellett, sárban vagy troszka szárazban változik a történet, de ha ezzel lehántok vékonyabban gyorsan, úgy megkel a főd, hogy aztán rámélyítve igazi aprómorzsás omlós pályát kapok, ha mélyebbre eresztem az eketalpból kapar fel némi tömörödött röget de jól szét is nyomja és biztos hogy sokat javít a talaj állapotán. Késválasztékot fogok még bővíteni, jó az 50-es de mélyebb melóra és nyersebb körülmények közé megfogom venni a 40-es Low disturbance kopókat rá, valamint tarlóhántani pedig feldobom a szárnyakat a csúcsok mellé sekélyebb munkára, elektromos ütvecsavarozóval nem nagy kunszt de segít a jobb munkavégzésben.
Válasz Tomszi #1097. hozzászólásárapl Totalcar
Bemutató: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T Q4 - 2016.
"– Viszont ugyanazt a nyolcokozatú ZF automata sebváltót használják, mint szinte bárki más a piacon. Hogy lehet, hogy az Alfában mégis annyira máshogy kapcsolja a fokozatokat, mint bármilyen más kocsiban?
– A váltó vezérlőszoftvere saját, és a titok a motor és a váltó közötti kapcsolatban van. Egy automatánál ma már nem túl bonyolult a normál működést felprogramozni, ezt szinte bárki megcsinálja. De azt a 10 százalék többletet hozzáadni 6-7 hónap munka volt. Rengeteg változat készült a szoftverre, végül a százötvenedik kalibrációt használjuk."
Kb az 1000 Fendt alja az a méret meg vas ami vágná a dombot mint univerzális konstrukció.
Válasz noi24 #1101. hozzászólásáraAmikor vontatási helyzetbe felhajtod a szárnyakat leereszted hátul a futóművet és a trakin ilyenkor 2 tonna, a hátsó tengelyen pedig 4 tonna jut(vader gyári kezelésije szerint) akkor sem lapúl 5 centit a gumi 2,5-bar-nál sem, 2,8-nál meg egészen szinte alig van lapulása neki -ma néztem át zsíroztam kerekeket fújattam, kipercent vídia helyét élfémmel felhegesztettem- és ezt is megfigyeltem, de értem mire akarsz kilyukadni, figyeltem ezekre a dolgokra.
Válasz a2457 #1100. hozzászólására3,5 kontra 4,5 perc adott szakaszon, az, hogy a függesztőkarok állása 3centivel magasabb vagy alacsonyabb a gépre kötő tengelyüknél és a traktor geometriája ezáltal hajszálakkal változik az nem fog eget rengetni, amúgy az MF sokkal magasabb építésű hasmagasság is nagyobb meg az egész gép magasabb, de a hárompontjuknál nem látni érzékelhető különbséget, talán ez a hasraütés szerű 3 centi amit írtam.
Válasz Tomszi #1098. hozzászólásáraHát ezzel kevesebbet dolgoztam jelentősen mert tényleg csak pár órát és más volt a figyelem középpontjában is, de amúgy teccik, ami hiányzik belőle a JD után: jobb kéznél flakontartó, MF-en bal kéznél van nekem nem esik kézre, én szeretem az ülést egy kattanással jobbra forgatva dolgozni úgy jobb hátra nézegetni. Aztán nincsen benne mélynyomó a hangrendszerben. Ez is fontos mert mikor elmélyülök a munkában én szeretem hallgatni a zenéimet, egésznap elvagyok velük és ha csak magas van akkor az bizonyos idő után már nem gyere be. Továbbá ebben nem volt gyári telefon kihangosító, a JD fejegysége gyárilag tudja, igaz ez az alap felszereltségű Ferga volt. Tároló rekeszek, hely az ülés mögött kb ugyan az, kabin totál ugyanolyan széles és hosszú is ,annyi, hogy picit összébb van véve a két A-oszlop rajta, kb 5 centivel. Beszéllni jobb az MF-be mert van plusz kapaszkodó utastérben is ami tiszta és nem poros valamint jobban kinyílik az ajtaja neki, nem dörgölődik hozzá a hátam a poros ajtó aljhoz. Klíma és légkeverés nagyságrendekkel jobb benne, van plusz lábhűtés kör is amit bekapcsolva egy külön ventilátor fúj, igaz ez elég hangos befúvást eredményez, nem is használtam benne. Akkor a karfán eleinte azt gondoltam totál felesleges a JD-nél az, hogy onnan lehessen rádiót kapcsolgatni hangerőt szabályozni de amúgy nem, ez is hiányzott a fergából a JD-után. Nem lusta az ember csak amikor egy állásból mindent letudsz pötyögni és ezt megszokod kicsit utána kellemetlen a plafonba nyúlkálni ha épen csörög a telefon vagy ilyenek...Segédülés puhább a JD-ben -ezt a kollégám mondja- Gyorsulása úton kegyetlen, a JD lomha mire felkapcsolgatsz begyúl a hajad, igaz mai napra valami oknál fogva az eddigi 8-as fokozat helyett 10-essel indul a gép, nemtudom mitől vagy hogyan, talán intellektuálisan állítottak rajta!?!?!?!? mert én biztos, hogy nem szándékosan, esetleg ha elnyomtam valamit az akasztgatás közben de nemhiszem. Akkor irányváltó kar jobb amikor bal oldalon van és nem jobb oldalt a sebváltó karral egyben, az új JD-k is már ilyenek, ez jobban használható szerintem. Táblavégi forduló MF-en sokkal könyebben testre szabható és működtethető. Aztán ezen 6 kihelyezett kör volt, kettőt egy kis joystickal lehetett vezérelni a többit billentyűs megoldással mint a JD-karfában is van, a johnin málnak a gumi bevonatok, ezen masszívabb a kapcsoló anyaga, ja és az említett joystickre rálehet programozni akármit is hárompontot bármit, ez tök jó mert ahogy jól esik személyre szabható a traktor kezelőszervei, a mostani újaknál az érintős monitor még faszább lesz majd ami az S-szériákban fut már. Ja még annyit, hogy a kormányoszlop állító pedált ha benyomod JD-nél az leesik az öledbe szabadesésben, fergánál a kart megnyomva pedig felhúzza egy rúgó koppra, lefelé pedig olyan könnyen elegánsan kell magadra húzni, jobb érzés.
Válasz szanberg #1095. hozzászólására10 centit lehet nem lapul,de nem is konkrétan 10-re gondoltam nem mértem meg,de legyen 5,az a ballonos kerék simán lapul annyit az pedig plusz vonóerőben nem kevés. De mindegy is egyébként,csak érdeklődtem hogy erre figyeltél e mind a két gép esetében.
hát azért ez a vonóerő kérdés nem olyan egyszerű.. úgyértem ottvan a kerékátmérő, fontos hogy ahhoz képest hol van a teszt vontatmány "támadási pontja", számít mert a tömegáthelyeződés mértéke nem mindegy.
lentebb a gumihevederes azért adja fel a gumikerekessel szemben mert annak túl magas a vontatási pont, jobban hanyatt dől így a heveder jó része épp semmitse fog.
minnél nagyobb gépet és erőt nézünk annál nehezebb fair összehasonlítást csinálni. s mégnehezebb adott géphez eszközt tökéletesen illeszteni.
Válasz lac* #1081. hozzászólásáraMotortól hátrafelé egy az egyben egyezik a fendt és az mf fokozatmentes váltós gépeik. 1050-et nemtudom abban mi hasonló a 936-939 szériákhoz.
Aztán ahogy néztem a rúgózás az más ugye 8000 mf-ben és fendt között, viszont az oldalhajtások is szerintem egy kaptafák, nem lennék meglepődve ha ugyanazon cikkszámú alkatrészek vannak belül.
A hernyó fendtek is Challengerek egy az egyben, annyi, hogy a fokozatmentes hajtóművekkel nem tudom mi a pálya ezeknél.
Válasz szanberg #1094. hozzászólásáraMajd az apróságokat is kivesézed az MF-en? Mert a Johniról azt is leírtad hogy nincs kézre a hamutartója (konkrétan nem ezt, de érted).
Egyébként az nemtudom honnan jön, hogy a John Deere 8R fel van magasztalva, meg hogy csodát várnak tőle. Sok van az tény. Egyre több. egyik is azt vesz, másik is, mennek egymás után. Szerintem nagy részükkel meg is vannak elégedve, de az is biztos hogy ilyet, mint te, kevés helyen csinálnak, hogy stopperezik, meg hasonlók.
Itt keresett egy magát Versatile ügynöknek kiadó egyén, hogy jelentkezz, olvastad?
Ha neked mindegyik gép gyenge, mert partok vannak meg mittudomén (egyébként nekünk síkvidékieknek a part az a Baltonpart, tópart, vízpart), meg rendesen mélyen is akarod húzni, meg sebesség is legyen, ami nem baj, akkor pedig nagyobb traktor kell a 4,2-es Cultus elé, vagy böszme gumihevederes, vagy Csuklós, vagy egy Grammerüléses Kirovec.
Válasz avm #1067. hozzászólásáraA Valtrának mi köze a Fendt-hez és az MF-hez, az is az AGCO csoport tagja lett.
Én egyszer, hát már jó rég, bemutatón mentem fokozatmentes MF-fel pár kört. Mellettem a pilóta, asszem Austro Dieseles, de nemis ez a lényeg, kérdezem tőle egyből hogy akkor ez ugyanaz a váltó, mint a Fendt Vario, mivel hát tudtam hogy az AGCO konszern tagja mindegyik. Azt mondta hogy lényegében igen, csak nem ugyanolyan szoftver van bennük, azt nem adja vele a Fendt. Igaz-e, nekem anno ezt mondták, d eez már rég volt.
Válasz Vinkó75 #1093. hozzászólásáraVan itt komolyabb is:
Válasz noi24 #1089. hozzászólásáraMind a kettőn megvolt tartatva úgy, hogy a rúd feszülés mentes legyen szépen vonalban. Cultus kereke ha 10 centit lapúl akkor defektes, 1-2centiről beszélhetünk az is számít nyilván de itt ez sem játszott figyeltem én mindenre, az a baj legtöbben azt nem akarják itt felfogni, hogy nem hadjárat ez márka ellen, hanem saját magamnak egy objektív teszt ahol a stoppernél nincs mire fogni.
Egyébként ma az R-essel Cultusoztam, volt egy part ahol alig bírtam felvergődni, kikínoztam nem akartam a mélységből sokat engedni, elmondanám a JD erőszabályzója feszt játszott felfelé és nem nyúltam hozzá a tegnapi teszt óta meg előtte is így dolgoztam, első nap húztam úszóban csak a farát de aztán mondta cimbora akiknek ilyen eszközük van 8530JD-után, hogy jobb ha kiszinteztetem a farát és úgy dolgozok, 1-2 mázsát talán az is tol a gépre át és jobban leadja a vonóerőt, de amúgy nem volt semmi különbség se így se úgy, itt a mélységet a henger és a kerekek adják, maximum 1-1centit jelenthet ez mélységben amiről írunk most, nem egy sebességet, nem 50-es mtz-ről beszélünk
Válasz Dekalb #1078. hozzászólásáraNem mondtam le sőt fel sem tettem rá semmit, itt van bérbe a 8345R és kértem mellé összehasonlítani egy 8737-es Fergát. Amikor oda jutok, hogy vennék egyet és dönteni kell akkor bekérem az árakat és agyalunk mit mennyiért adnak.
Talajra nyilván a csuklós lenne a jó de ezt már kiveséztük, az csak arra. Nekem is elsősorban oda kellene, viszont ha ennyi pénz ki van adva kellene, hogy lehessen több funkciója egy gépnek, ugyanis nem ezernyi hektáros vállalkozás vagyunk, nem engedhetjük meg, hogy évi 300óra munkára 60x milliót kiadjunk. Ez is egy szempont, meglátjuk majd később, most egyenlőre puhatolózás van illetve ez a teszt elég éles volt két kategória társ között. Versatile más tészta, illetve azokból az univerzális ide játszana, elkell hozni most egyet demóba és megnézzük mi a pálya, kipróbálás nélkül biztos, hogy nem vennék, láthatod egy legendás 8000-ben is lehet csalódni nemhogy ismeretlen szériában
Válasz BélaNB #1090. hozzászólásáraMár csak a csirketelepi busz hiányzott. Az is végig húzta volna ! Amúgy a Keleti részén a Németeknek az Orosz vasak nagy becsben vannak tartva, a saját gépeik mellett. Csak pislogok én is mikor pakolják fel a gépeket a nettre..még Dutra is van szép számban. Talán több, mint az itthoni találkozókon.
-on vagy
Válasz GREVEN #1070. hozzászólásáraAz a helyzet ez olyan part, hogy itt nincsen megfelelő eszköz, 3 méteres kulti vicces lenne 370lóerő mögött, plusz szét is szakadna és azzal is slippelne 10%-ot akármikor, de te ezt nem tudhatod mert sík vagy
Így is össze lehet hasonlítani pár gépet:
Gumihevederes itt nincs, de 7, 18 és 27 percnél nem rosszak.
Válasz szanberg #1086. hozzászólásáraAzt értem hogy a földön kell hagyni,de úgy is lehet hogy úszó helyzetben húzod ekkor a cultus elsö kerekei összelapulnak vagy 10 centit, a pilota meg visszakapcsol vagy két fokozatot. Vagy úgy is lehet hogy annyira engeded le hogy ne legyen "hasa"a kerekeknek,plusz bekapcsolod az helyzeterő szabályzót de csak finoman,és mindjárt megtáltosodik a paripa.
Válasz blink #1084. hozzászólására
Válasz Sanyee #1082. hozzászólásáraMint a rongyot

Válasz noi24 #1062. hozzászólásáraA Cultus elől kerekeken gurul azokat a földön kell hagyni, ha felemelem a rudat akkor megemelem a kerekeket is, gondolhatod, hogy nem így dolgoztam a géppel....
Válasz Sanyee #1082. hozzászólásáraViccet félre téve, nem látni a CAT-en mekkora körmök vannak. a Fendt tuti vacsi uj gumi.
Válasz Sanyee #1082. hozzászólásáraItt nincs szármaradvány. Ha a Fendten szimpla kerék van lehet a JD elhúzza?
Válasz Sanyee #1082. hozzászólásáraHát milyen összehasonlítás ez? A CAT 90 fokos emelkedőn kellene hogy húzza felfele a fendet. Ez nem fer így.
Múlkor beszéltetek itt a gumihevederes gépek hátrányairól. Itt egy érdeked videó hozzá:
https://m.youtube.com/watch?v=GMqbuQuCs54
Azért egy 580le, 25t gumihevederesnek nem szabadna ilyet csinàlnia! Vagy a sok szármaradványon csak siklott a heveder még a gumikerék ezt egy negyed fordulatnál ellökte volna?
Válasz avm #1080. hozzászólásárapárhuzamosan lenne két variója az Agco istállónak,lehet nemtudom
Válasz lac* #1077. hozzászólásáraValtráé is saját fejlesztés, alighogy kész lettek vele és nyert egy-két díjat gyorsan meg is vette az AGCO.
Válasz avm #1067. hozzászólásáraMF dvt váltón rajta van a Fendt embléma
Válasz szanberg #1049. hozzászólásáracsak érdeklődök,miért mondtál le a versatiléról
Válasz avm #1067. hozzászólásáraÉn úgy tudom 1az1-ben a fend varioja van az Mf-ben. Motor más,bár az is talán valtra lesz az új Fendekben is.
Vario váltója saját fejlesztésben csak a CNH-nak és a Fendtnek van tudtommal,a többi gyártó beszállítótól veszi.
Válasz *** HM *** #1065. hozzászólásáraM-be nagyon kicsi az a régi fülke,inkább R,de én nem vennék JD-t
Válasz GREVEN #1074. hozzászólásáraA súlyok mellet elmentem. Azt nem láttam, melyik mekkora súllyal rendelkezik.
Válasz Vinkó75 #1072. hozzászólásáraFelsúlyozott gép húzta mind a két esetben. Ez nem súly kérdése.
Válasz bandigh #1051. hozzászólásáraHa csak a Fendet nézem, talaj melóra Vario 1 es fokozat..váltó érzékenység 1-2...és sokáig elmegy gond nélkül. Pláne a hidraulika korrekciók is jól be vannak lőve. Nem kell annak kapkodnia. Fendt 240...5 késes fralaz 60cm. Közepes talaj szépen 1400-1500 néha a fordulat a motornak. Így dolgozik....már évek óta,mint látom most is gond nélkül. Megfelelő kezelővel persze.