Válasz Dzsanosi #9923. hozzászólásáraAz orbitban állítottad a nyomást be,hol kell ha nem titok mert a robbantott ábrája 2 állítható szelepet is hoz benne ?
Válasz erik18 #9922. hozzászólásáraOrbit mtz 160 ad
Munkahenger munkaut 23cm szár vastagság 36 mm (liebherr 902 alol van)
Csövek lenyomattam méretre
A konzolt meg magam csináltam 10mm es lemez 5db M16 10.9 csavar
Hid sikolva hogy felfeküdjön a lemez
Felcsavarozva
És kész
Könnyű nagyon
,,Pontosan erre vágytam "
Van T elággal ora bekötve látom mit tud 40-50 báron fordit helybe
Max 130 ra állitottam
160 nál kezd sirni
Aztán ha gyengül rà lehet állitani vagy cserélni amit kell
Válasz erik18 #9916. hozzászólásáraA nyomáshatároló az olajtartály tetején van , egy kétoldalt lapolt hengeres alk. , rá megy a szivattyú nyomó ága majd onnan megy a kormányműre a nyomócső .
Kiszerelve lehet csak állítani !
Az orbitos kérdést nem értem , ez gyárilag rásegítős kormányzású . Átalakítani át lehet orbit vezérlésűre , de annak egy része szakműhelyt igényel .
Endy.papa 20120 csináltatott ilyet , vele kellene konzultálnod a menetéről .( 9863-as hozzászólás )
Válasz T.f. #9915. hozzászólásáraMegvan az új szivattyú.kicsivel jobb a helyzet de még mindig nehézkes. Honnan és mennyiért lehetne kormányorbitott venni kompletten rá. A nyomáson amúgy hol lehet állítani?
Válasz erik18 #9914. hozzászólásáraSzia.
Használttal ne kísérletez .
Típusa : ZCT 16 L , cikkszáma :80 420 902
Új szivattyú itthon az AXIAL-nál van ( kicsit drága )
https://webshop.axial.hu/erogep-alkatreszek/zetor/kormanyszervo-szivattyu-80420902.html
Kintről :
https://www.nekvinda-obchod.cz/produkt/14094-cerpadlo-ztc-16-/
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/traktor-alkatreszek/zetor-alkatreszek/h_6737917
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/eszkoz-alkatreszek/zetor-alkatreszek-3011-es-7745-ig-plusz-zetor-proxima-forterra-alkatreszek/h_3709777
A Dunaszerdahely utánvéttel postáz , beszélnek magyarul ( a tulaj magyar ).
Válasz kolias #9910. hozzászólásáraOtthoni men hiszem, hogy jó lenne, de legyen szerencséd.
Kb 1 euró az ára /350 Ft/db/.
Kell hogy legyen Zetor traktor márkaszervizekben.
Válasz Nyomasek Bobo #9909. hozzászólásáraCsavart bele a termosztatházba, rá a gumidugót, majd hozzáilleszted a vízpumpa nyomóágához, ami a termosztát felé vezet. Utánna csavarozom a termosztatházat. Így nem fordul el a gumidugó.
Válasz Sk Laci #9908. hozzászólásáraJa megvan az is. Bár lehet üres.
Nem kaptam tömítést a vízpumpához, az országban meg nnics cikkszám szerint. (Lengyeleknél van bőven).
Lesz gyártás itthon.
Válasz Sk Laci #9906. hozzászólásáraKöszönöm.
Hűtőt fellazítottam, úgy kicsit több hely lett, ki tudtam venni.
A termosztát ház a motor és a vízpumpa közti rész? Ebbe szerintem termosztát nincs.
Új lesz bele rakva, mozog az egész vízpumpa. Hirtelen kezdett folyni. Majd szétszedem, ha javítható lesz tartalék.
Szervóolaj ott szivárog ahol a képen van az a koronás biztosító vagy mi.
Folyik álló helyzetben is a szervó ha előre lejt a traktor, munka közben kicsit jobban, napi fél liter ha megy. Csak simering, vagy komolyabb javítás kell.
Tekerni lehet a kormányt még elég jól.
Válasz kolias #9904. hozzászólásáraNem kell leszedni az elejét.
Ventilátor lapátot leveszed, és kiszereled a vízpumpát.
Annak idején én a motorháztetőt is levettem, majd a termosztat házat is. Így vígan hozzá lehet férni a vízpumpához. A betétgumi ami a vízpumpa és a termosztatház között van meglehet meg lessz már a gumi keményedve, lehet új fog kelleni.
Ha a vízpumpa csurog szedd szét, lehet bele kapni tömítőgyürüt. Új csapágy is ajánlatos.
De mielőtt szétszednéd a vízpumpát, mozgassad meg a tengőt, nincsen e kilengés /csapágy körül az öntvény megkophat, ha megszorult már előtte a csapágy/.
Szervóból mennyire folyik az olaj?
Könnyen megy?
Meglehet a javított nem fog csurogni, de viszont nem jön össze a javítás álló traktornál kjét kézzel fogod tekerni betámaszkodva, mert annyira megszorulhat.
Sajnos volt benne szerencsém.
Vízpumpánál menő motornál is csurog a hütőfolyadék?
Ha csak az állónál, akkor szokott segíteni ha telenyomják a zsírzónál kenőzsírral
Sziasztok! zetor Crystal 120 45 vízpumpa cseréhez mindent le kell bontani az elejéből hűtő,olajhűtő levegőszűrő vagy egyszerűbben is hozzá lehet férni?
Ha meg már kibontom a hűtőt, folyik az olaj a szervóból, ott mit kell cserélni, mert már sokan azt mondták nem érdemes, mert úgyis folyni fog. A hűtő felől is hozzá lehet férni, vagy jobban szét kell bontani? Csak egy simering, vagy mást baja is lehet?
Köszönöm.
Válasz erik18 #9902. hozzászólásáraSzia . Lehet állítani a szabályzószelepen , de az nem pótolja a kopott szivattyú hiányzó teljesítményét ,amire a tünetek utalnak . Jelen esetben a szivattyú cseréje lenne a megoldás .
Válasz Buvargabi #9900. hozzászólásáraSzinkron hiba miatt nehez veszi a sebességet amiatt nem dobja ki
Inkább rögzitési hiba rugó törés
Vagy csapágy probléma
Bontás után minden kiderül
Üdv mindenkinek!egy kis probléma:9641es forterra az irànyvàltòt kidobja 2,3as fokozatban!én a szinkronra gondolok.esetleg valaki tudja a oroblémàt? Előre is köszi!
Válasz erik18 #9898. hozzászólásáraOtt ha sokat esik akkor ott kell keresni a hibát
Sajnos ugy vehető le hogy a váltó olajat le kell engedni
Elengeded a vezérlést meg a vezérlő olajat, gardánt , 4 csavar és lentvan
Van benne egy dugattyú azon lehet elment a karmantyú(dugattyútömités) vagy van még benne egy cserélhető persely meg kapcsos acélkarika ( labirintgyűrű) itt tud még szökni a nyomás
Pár száz forintos tételek
Vagy még akkor eshet a nyomás végső esetben ha elkoptak a lamellák és tulnyit a dugattyú de akkor jobban leesne szerintem mert ha tulnyit lecsipi visdzazáráskor a tömitést
Akkor viszont jobban leesne szerintem
De persze szétszedéskor érdemes megnézni milyen állapotban van nem e célszerű eggymenetben már azt is cserélni nehogy pár hét után meg amiatt kelljen szétszedni
De ez már kicsit drágább 20-30 körül talán
Válasz Dzsanosi #9895. hozzászólásáraA nai nap átnéztük és ha a nyúl vagy teknös vagy tlt van bekapcsolva akkor 12-13 bar. Viszont a 4x4 akkor 1500 as fordulaton 8bar ra esik vissza. Ennek mi lehet az oka? Viszon így is a 8 bar megvan.
Válasz endypapa_20120 #9894. hozzászólásáraJol irtad minimum 7.8bár gépkönyv szerint abban az esetben ha mind a 3 funkció bevan kapcsolva (tlt, 4x4, nyul)
Ha ettöl kevesebb a nyomás csúszhatnak a kuplungok és megszűnik a kényszerkenés
Nekem már kb 500 óra van benne mióta javitottam de 1500 felett melegen 13 bárt tud hidegen 14 fölött is van
Válasz T.f. #9749. hozzászólásáraSzia a privát adatlapodon nem tudok írni mert nem jelenik meg nekem,a szántóföldi permetezős topikba van egy kérdésem arra ha tudnál válaszolni,de az lenne a legjobb ha megadnád a tel számodat és úgy beszélhetnénk!
Köszi!
Válasz *** HM *** #9878. hozzászólásáraLeengedtem a segéd munkahengeren keresztül, ahol letekertem a tömlőt, lejött a nyomás. Amikor alsó helyzetbe értek a karok, szétszedtem a gombákokon a csatlakozókábelokat, kontaktszprej és ment minden tovább gond nélkül.
Ha netalán tán törmeléket vett be az elosztóhoz, és így nem mozdul ki a szemét a szenzortól, lehet szétszedni. Nekem szerencsére nem kellett.
Hívjad fel a szervizt, ha nem boldogulnál. Nagyon kiváncsi vagyok kit küldenek ki, ha Misi elment tőlük, aki becsukott szemmel szétszedi meg összerakja bármelyik Zetor modelt.
11626 hozzászólás
Köszönöm.
Az enyém más alakú kicsit,de ha jól látom akkor a jobb oldali lesz a képen.Végállásig kitekerted és ott van a legnagyobb nyomás ?
Válasz Dzsanosi #9925. hozzászólásáraItt kell állitani

Válasz mtz1221 #9924. hozzászólásáraHello
Nem titok
5 ös imbusz
A tetején a behajtásnál
Válasz Dzsanosi #9923. hozzászólásáraAz orbitban állítottad a nyomást be,hol kell ha nem titok mert a robbantott ábrája 2 állítható szelepet is hoz benne ?
Válasz erik18 #9922. hozzászólásáraOrbit mtz 160 ad

Munkahenger munkaut 23cm szár vastagság 36 mm (liebherr 902 alol van)
Csövek lenyomattam méretre
A konzolt meg magam csináltam 10mm es lemez 5db M16 10.9 csavar
Hid sikolva hogy felfeküdjön a lemez
Felcsavarozva
És kész
Könnyű nagyon
,,Pontosan erre vágytam "
Van T elággal ora bekötve látom mit tud 40-50 báron fordit helybe
Max 130 ra állitottam
160 nál kezd sirni
Aztán ha gyengül rà lehet állitani vagy cserélni amit kell
Válasz Dzsanosi #9920. hozzászólásáraEzt a szettet hol és mennyiért lehet beszerezni?
Válasz Dzsanosi #9919. hozzászólására
Válasz Dzsanosi #9919. hozzászólására
Válasz T.f. #9917. hozzászólásáraAz én átalakitásom most lett kész

Lehet nem is kellett volna venni kormányművet csak olajat és szűrőt cserélni!
Nálam ettől megjavult...
Válasz erik18 #9916. hozzászólásáraA nyomáshatároló az olajtartály tetején van , egy kétoldalt lapolt hengeres alk. , rá megy a szivattyú nyomó ága majd onnan megy a kormányműre a nyomócső .
Kiszerelve lehet csak állítani !
Az orbitos kérdést nem értem , ez gyárilag rásegítős kormányzású . Átalakítani át lehet orbit vezérlésűre , de annak egy része szakműhelyt igényel .
Endy.papa 20120 csináltatott ilyet , vele kellene konzultálnod a menetéről .( 9863-as hozzászólás )
Válasz T.f. #9915. hozzászólásáraMegvan az új szivattyú.kicsivel jobb a helyzet de még mindig nehézkes. Honnan és mennyiért lehetne kormányorbitott venni kompletten rá. A nyomáson amúgy hol lehet állítani?
Válasz erik18 #9914. hozzászólásáraSzia.
Használttal ne kísérletez .
Típusa : ZCT 16 L , cikkszáma :80 420 902
Új szivattyú itthon az AXIAL-nál van ( kicsit drága )
https://webshop.axial.hu/erogep-alkatreszek/zetor/kormanyszervo-szivattyu-80420902.html
Kintről :
https://www.nekvinda-obchod.cz/produkt/14094-cerpadlo-ztc-16-/
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/traktor-alkatreszek/zetor-alkatreszek/h_6737917
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/eszkoz-alkatreszek/zetor-alkatreszek-3011-es-7745-ig-plusz-zetor-proxima-forterra-alkatreszek/h_3709777
A Dunaszerdahely utánvéttel postáz , beszélnek magyarul ( a tulaj magyar ).
Üdv. 16045 re keresek kornány hidraulika szivattyút. Ha van valakinek eladó vagy van tippje h borsodban hol szerezhető be. Köszönöm
Válasz Nyomasek Bobo #9909. hozzászólásáraÚgy ahogy SK Laci írja csak tegyél rá egy kis szilikont mind a két oldalra különben ázalogni fog a fagyálló.
Válasz kolias #9910. hozzászólásáraOtthoni men hiszem, hogy jó lenne, de legyen szerencséd.
Kb 1 euró az ára /350 Ft/db/.
Kell hogy legyen Zetor traktor márkaszervizekben.
Válasz Nyomasek Bobo #9909. hozzászólásáraCsavart bele a termosztatházba, rá a gumidugót, majd hozzáilleszted a vízpumpa nyomóágához, ami a termosztát felé vezet. Utánna csavarozom a termosztatházat. Így nem fordul el a gumidugó.
Válasz Sk Laci #9908. hozzászólásáraJa megvan az is. Bár lehet üres.
Nem kaptam tömítést a vízpumpához, az országban meg nnics cikkszám szerint. (Lengyeleknél van bőven).
Lesz gyártás itthon.
Válasz Sk Laci #9908. hozzászólásáraAzt a gumidugót hogy szorítod össze a 2 ház közé szerelésnél?
Válasz kolias #9907. hozzászólásáraTermosztat ház a vizpumpa felett van a hengerfejhez csavarozva.
Válasz Sk Laci #9906. hozzászólásáraKöszönöm.
Hűtőt fellazítottam, úgy kicsit több hely lett, ki tudtam venni.
A termosztát ház a motor és a vízpumpa közti rész? Ebbe szerintem termosztát nincs.
Új lesz bele rakva, mozog az egész vízpumpa. Hirtelen kezdett folyni. Majd szétszedem, ha javítható lesz tartalék.
Szervóolaj ott szivárog ahol a képen van az a koronás biztosító vagy mi.
Folyik álló helyzetben is a szervó ha előre lejt a traktor, munka közben kicsit jobban, napi fél liter ha megy. Csak simering, vagy komolyabb javítás kell.
Tekerni lehet a kormányt még elég jól.
Válasz kolias #9904. hozzászólásáraNem kell leszedni az elejét.
Ventilátor lapátot leveszed, és kiszereled a vízpumpát.
Annak idején én a motorháztetőt is levettem, majd a termosztat házat is. Így vígan hozzá lehet férni a vízpumpához. A betétgumi ami a vízpumpa és a termosztatház között van meglehet meg lessz már a gumi keményedve, lehet új fog kelleni.
Ha a vízpumpa csurog szedd szét, lehet bele kapni tömítőgyürüt. Új csapágy is ajánlatos.
De mielőtt szétszednéd a vízpumpát, mozgassad meg a tengőt, nincsen e kilengés /csapágy körül az öntvény megkophat, ha megszorult már előtte a csapágy/.
Szervóból mennyire folyik az olaj?
Könnyen megy?
Meglehet a javított nem fog csurogni, de viszont nem jön össze a javítás álló traktornál kjét kézzel fogod tekerni betámaszkodva, mert annyira megszorulhat.
Sajnos volt benne szerencsém.
Vízpumpánál menő motornál is csurog a hütőfolyadék?
Ha csak az állónál, akkor szokott segíteni ha telenyomják a zsírzónál kenőzsírral
Válasz kolias #9904. hozzászólására
Sziasztok! zetor Crystal 120 45 vízpumpa cseréhez mindent le kell bontani az elejéből hűtő,olajhűtő levegőszűrő vagy egyszerűbben is hozzá lehet férni?
Ha meg már kibontom a hűtőt, folyik az olaj a szervóból, ott mit kell cserélni, mert már sokan azt mondták nem érdemes, mert úgyis folyni fog. A hűtő felől is hozzá lehet férni, vagy jobban szét kell bontani? Csak egy simering, vagy mást baja is lehet?
Köszönöm.
Válasz erik18 #9902. hozzászólásáraSzia . Lehet állítani a szabályzószelepen , de az nem pótolja a kopott szivattyú hiányzó teljesítményét ,amire a tünetek utalnak . Jelen esetben a szivattyú cseréje lenne a megoldás .
Üdv. 16045 kormány olajnyomásán lehet állítani? Kis gázon nehéz és mintha akadozna vagy levegős lenne.
Válasz Buvargabi #9900. hozzászólásáraSzinkron hiba miatt nehez veszi a sebességet amiatt nem dobja ki
Inkább rögzitési hiba rugó törés
Vagy csapágy probléma
Bontás után minden kiderül
Üdv mindenkinek!egy kis probléma:9641es forterra az irànyvàltòt kidobja 2,3as fokozatban!én a szinkronra gondolok.esetleg valaki tudja a oroblémàt? Előre is köszi!
Válasz erik18 #9898. hozzászólásáraOtt ha sokat esik akkor ott kell keresni a hibát
Sajnos ugy vehető le hogy a váltó olajat le kell engedni
Elengeded a vezérlést meg a vezérlő olajat, gardánt , 4 csavar és lentvan
Van benne egy dugattyú azon lehet elment a karmantyú(dugattyútömités) vagy van még benne egy cserélhető persely meg kapcsos acélkarika ( labirintgyűrű) itt tud még szökni a nyomás
Pár száz forintos tételek
Vagy még akkor eshet a nyomás végső esetben ha elkoptak a lamellák és tulnyit a dugattyú de akkor jobban leesne szerintem mert ha tulnyit lecsipi visdzazáráskor a tömitést
Akkor viszont jobban leesne szerintem
De persze szétszedéskor érdemes megnézni milyen állapotban van nem e célszerű eggymenetben már azt is cserélni nehogy pár hét után meg amiatt kelljen szétszedni
De ez már kicsit drágább 20-30 körül talán
Válasz Dzsanosi #9895. hozzászólásáraA nai nap átnéztük és ha a nyúl vagy teknös vagy tlt van bekapcsolva akkor 12-13 bar. Viszont a 4x4 akkor 1500 as fordulaton 8bar ra esik vissza. Ennek mi lehet az oka? Viszon így is a 8 bar megvan.
Válasz Hús Futár #9896. hozzászólásáraKöszönöm szépen nagyuram!
Válasz Kamionos #9890. hozzászólásáraBocs 46-ost
Válasz endypapa_20120 #9894. hozzászólásáraJol irtad minimum 7.8bár gépkönyv szerint abban az esetben ha mind a 3 funkció bevan kapcsolva (tlt, 4x4, nyul)
Ha ettöl kevesebb a nyomás csúszhatnak a kuplungok és megszűnik a kényszerkenés
Nekem már kb 500 óra van benne mióta javitottam de 1500 felett melegen 13 bárt tud hidegen 14 fölött is van
Válasz Nyomasek Bobo #9893. hozzászólásáraHa jól emlékszem 12 ha minden ok, 8 a minimum, aminél nem csúszik meg. De nem 100 %.
Válasz endypapa_20120 #9892. hozzászólásáraHát nekem mikor már jó meleg, 1200-300nál már van fél-1 mp is... Ugye a kupec a dobnál csak a nagyon szükségeset cserélte.
Válasz erik18 #9891. hozzászólására10 körül. nem szokott változni. Kapcsoláskor esetleg egy pillanatra.
Üdv a 160 as crystalnak mennyinek kell lenni a váltóolajnyomásnak? Nyúl vahy békában szabad változnia?
Válasz Hús Futár #9884. hozzászólására48?
Gondolom 68-at akartál írni. Vagy 46-ot?
Válasz Hús Futár #9886. hozzászólásáraEl.
Válasz apuci #9887. hozzászólásáraPrivátba ment üzenet .
Válasz T.f. #9749. hozzászólásáraSzia a privát adatlapodon nem tudok írni mert nem jelenik meg nekem,a szántóföldi permetezős topikba van egy kérdésem arra ha tudnál válaszolni,de az lenne a legjobb ha megadnád a tel számodat és úgy beszélhetnénk!
Köszi!
Válasz kajszi_71823 #9885. hozzászólásáraCsak a kisebb 4 hengereseké elbírja a nagy motort ?
Válasz Hús Futár #9883. hozzászólásáraLétezik eredeti magneton is, nemkell semmit sem mókolni hozzá.
Válasz Kamionos #9882. hozzászólásáraÉn sima 48-as hidraulika olajat használok a szervókba
Válasz erik18 #9874. hozzászólásáraRába motorhoz létezett 12 v-os szerintem ráépíthető
Sziasztok!
Itt is megkérdezem, hátha többen olvassák ezt a témát.
6245-be mennyi szervóolaj kell és milyet tegyek bele?
Köszönöm előre is!
Válasz erik18 #9874. hozzászólásáraLétezik.
Válasz Dzsanosi #9875. hozzászólásáraKöszi. Valószínű ez lessz a megoldás.
Válasz *** HM *** #9878. hozzászólásáraLeengedtem a segéd munkahengeren keresztül, ahol letekertem a tömlőt, lejött a nyomás. Amikor alsó helyzetbe értek a karok, szétszedtem a gombákokon a csatlakozókábelokat, kontaktszprej és ment minden tovább gond nélkül.
Ha netalán tán törmeléket vett be az elosztóhoz, és így nem mozdul ki a szemét a szenzortól, lehet szétszedni. Nekem szerencsére nem kellett.
Hívjad fel a szervizt, ha nem boldogulnál. Nagyon kiváncsi vagyok kit küldenek ki, ha Misi elment tőlük, aki becsukott szemmel szétszedi meg összerakja bármelyik Zetor modelt.
Ehres hidraulikával mi a teendő emberek ha föltolta maxra a munkagép és föntmaradt?