Válasz kicsi503 #11355. hozzászólásáraZetor még nem volt a kezemben, de ami volt annak mindnek volt az olajpumpa kőrül egy biztonsági szelepje. Szerintem neked az nyit ki és azért ilyen magas az olajnyomás. Valahol kell lennie egy állíthatónak is, és ott lesz a gond az nem nyit ki, vagy később mint a biztonsági.
Kis segítségre, tanácsra lenne szükségem!
Alany.:16245
Hidegen a motorolajnyomás 5 bár volt.
Melegen, fordulaton 1,5 bár, alapjáraton 0,75 bár!
Olajteknőt leszedtük...láttuk, hogy az olajszivattyú csavarjai fel voltak lazulva, szinte lógott..ott engedte el a nyomást!
Motort kiszedtük...
A főtengely megsínylette, kapott újat...gyárit, valamint új nyugvó és hajtókarcsapágyakat!
Az olajszivattyú maradt, ami benne volt!
A csavarok megfelelő értékre lettek lehúzva...a főtengely nem szorult, szépen forgatható volt, ahogy kell!
Új olajat kapott, turbós mannol 15w-40.
Új patronos szűrőket.
Indítás után, alapjáraton 6 báros az olajnyomás...bocskorolva 7-8 bár!
Az olajszűrőházat leszedtük...a két csavart kiszedtük az alján. Baromira meg volt tépve!
Golyók és a rugók rendben, a helyükön!
Már cseréltünk másik olajszűrőket is...de a 6 bár megmaradt alapjáraton!
Az olajteknő levétele előtt még felteszünk egy másik olajnyomásmérő órát...hátha a jelenlegi mutat rosszul. De tavasszal vettem bele...
Létezhet az, hogy az olajszivattyúban valami leragadhatott, szelep vagy bármi más?
Valakinek valami ötlete?
Találkoztatok már ilyen tünettel?
Elnézést, ha kicsit hosszú lett sztori...de így minden lényeges dolog belekerült!
Segítséget szeretnék kérni.Zetor proxima 90 traktorhoz szeretnék pótkereket a nyugalom miatt.Esetleg van valami információ arról,hogy valamelyik régebbi zetor kerék az agynál esetleg passzolna vagy kis átalakítással megoldható ugyanis régebbi típusokhoz jobban hoz a piactér felnit?!
Válasz Hatoss #11352. hozzászólásáraÜdv!
Örülök, hogy neked nem volt vele komolyabb bajod, kívánom, hogy maradjon is így. Az adblue elszállt már nekem is, de ezen kívül 1000 óránál váltóban csapágycsere, 1500-nál a váltó alján az első kerék hajtás kihajtásban csapágy csere, 1900 óránál pedig kúpkerék tányérkerék csere.Szeretek vele dolgozni, ha jó, de nekem az 5 késes lazítót soha nem vitte ilyen tempóban inkább csak 6 km/h, de volt hogy csak 3-4. Ez volt a fő probléma. A motorfordulatot én is 1800-ra állítottam be a kézigázzal, úgy hogy ha a gázpedálra léptem tudjon kipörögni teljesen, ne pedig addig essen vissza a terhelés miatt, de így is volt gond bőven. Mióta nem lazítózok vele béke van, de szégyen, hogy vennem kellett újra egy 16245-t erre célra, mert azzal nem félek, hogy mikor omlik össze alattam a hajtáslánc.
Jó egészséget és jó munkát hibamentesen.
Válasz buti #11350. hozzászólásáraÜdv, a gépet lengyelektől hoztam be 2 éve 4 évesen 1300 órával most 1900 óra van benne én járok vele, baja 1500 körül volt ad-blue rendszer kakukk---- -rendszer kiiratva semmi gond ,a Deutz motornak 4-5 tankolásonként jár a tisztító adalék/Deuzt szervizes ajánlása a hazai gázolajokhoz/ a nagy rázkódást nem bírják a stekkerek valamikor csipog/szervizesek szerint/, évi 300-350 órát használom nem sok de fogyasztása a korábbi NH-hoz viszonyítva 25-30 % -al kedvezőbb,nálam föld munkát végez a lazítót is viszi 7-8-al a többi munka gyorsabb , a motorfordulatot igyekszem 1700-1800-ra beállítani ,munkasebesség tekintetében a váltó-véglehajtásban lehet hogy a nagyobb fordulatszám esetén simábban kiegyensúlyozottabban jár a rendszer, remélem nagyobb baj nem jön elő.
Válasz buti #11350. hozzászólásáraNem akarok semmi rosszat mondani, de ajánlanám megszabadulni a Crystal sorozató új Zetoroktól. Nem jött be a gyárnak. És amilyen maradi gondolkozásuak a csehek, nem is orvosolják a gyártást. Pedig nem egy pár legyártott teszt traktorról van szó.
JD, NH, Case, MF szerencsésebb választás, ha drágábbak is /főleg az első/.
Nekem is 160-as crystalom van 7. éves újonnan vettem csak én hajtom és nem ész nélkül. Húztam vele én is 5 késes lazítót , úgy érzetre elég könnyen vitte, de nagyon sok bajom volt a hajtáslánccal. 2 éve nem lazítok vele, csak olyan melót végez, amikor legalább 7-8 km/h sebesség van azóta nincs gond. Ez a traktor egy Deutz motoros forterra. Pl. ugyanaz a kúpkerék tányérkerék pár van benne, mint a 100 lovas forterrában , cikkszám szerint is. A motor viszont kb1,5 szeres nyomatékot tud. Neked nem voltak vele gondjaid?
Üdv! Segítséget szeretnék kérni a szakemberektől. A csatolt képen látható 12011-es hidraulika tömb tetején lévő kocka csatlakozásánál (a tömb felé) olajszivárgás van. Mi ez az alkatrész és mi okozhatja az olajfolyást?
Szeretném kérni a segítségeteket egy Zetor 10245-ös traktor műhely kézikönyvének beszerzésében. Az elmúlt időszakban elkezdtem foglalkozni a saját traktorom karbantartásával és javításával, és a kézikönyv hiánya akadályozza a munkámat.
Ha bárki rendelkezik a Zetor 10245-ös traktorhoz tartozó műhely kézikönyvvel, vagy tud olyan forrást, ahol hozzájuthatok, kérlek, osszátok meg velem! Nagyon hálás lennék, ha segítenétek ebben a kérdésben.
Köszönöm a korábbi hozzászólásokat, segítségeket!
Ismét lenne egy kérdésem a kuplungal kapcsolatban.
Ahogy megvettem az újat, a helyére raktam a kuplungot...van esetleg valami érték (mm) amire, amihez állítsam a villákat, mint pl az Mtz-nél, vagy gyárilag elvileg beállíthatták a megfelelő értékre?
Válasz Gepi #11335. hozzászólásáraA lendkerekat sajnos nem lehet megmenteni, mert mélyen be van egy helyen repedve.
A szerkezetet megnézettetem, biztos, ami biztos....
Válasz kicsi503 #11333. hozzászólásáraValami alternatívát nem lehet találni? Lendkereket és a szerkezetet leszabályozni, a tárcsát újra szegecselni, a kinyomó villákat felhegeszteni?
Sziasztok!
Lendkerék és kuplungszerkezet csere lesz nálam Dunaszerdahelyről beszerezve!
Reális lehet szerintetetek a lendkerék 160.000 Ft-ért
A kuplungszerkezet 286.000 Ft-ért?
Minden nettóban értve!
Válasz endypapa_20120 #11321. hozzászólásáraRendben!
Köszönöm a választ!
Bízom bennük, csak gondoltam hátha van vmi jelölés. Hosszú távra szeretném a használatot!
A cseh 600 Mátyás király!
Válasz Benkő Lajos #11320. hozzászólásáraHidraulika fedelet le és belenézni. Karmantyú, vagy a kockában az o gyűrű, esetleg szétugrott a mechanika és csak vissza kell rakni.
1962-es Zetor 3011 hidrulika karokat nem mozgatja,pótkocsit billenti,szántásból lett le állítva,2 vagy 3 évig fészerben állt.Lenne valakinek ötlete,hol kezdjem a hibát keresni? Köszönöm,ha valaki válaszol.
Érdeklődni szeretnék, hogy aki cserélt, vásárolt már zetorba (jelen esetben 16245-ről van szó) cseh főtengelyt, azt miről tudom megkülönböztetni pl az utángyártottól? Van rajta valami jelölés, beütés, jel?
Válasz Maszek Zs #11315. hozzászólásáraSzia Maszek 5211
Az Csehországban olyan 130000 a legolcsóbb Magyarországon meg gondolom kb 1millió 200 000 Ft függ az állapota milyen
Akinek kormány rásegítése van a gépén és netán orbitosra módosította, hogyan csinálta? Lehetséges lenne egy orbitot beépíteni?
Szeretném a kormány holtjátékot minimálisra lecsökkenteni. Pár éve esztergályos segítséggel megcsináltattam a trapéz menetet a kormány tengely végén és az összes gömbcsuklót cseréltem.
Válasz k-roy90 #11311. hozzászólásáraHa megy, akkor nagyon jó.
De ha elromlik sokkal zsebbenyúlósabb, mint a klaszikus Zetor motorok.
11741-ben gondolkodol amik 2004-2010 között voltak legyártva?
Mert ha új traktorban, amiben az új generációs deutz motorok vannak, ahoz nem tudok hozzászólni.
Sziasztok
Zetor Forterran cserèlt valaki 2. Nyomocsovet? Mennyire kell megbontani . Màr a sötètbe nem igen làttam , de a felso rèsz , eleg hoźzà fèrhetetlennek nèz ki.
Válasz T.f. #11308. hozzászólására Gabi 07-nek !
Benéztem a kérdésed .
Elfutottam a felett , hogy " első kapcsolásra mindig indítja a kardánt " , így viszont a kérdésedre a válaszom nem helytálló .
Újra olvasva / értelmezve a kérdésedet nem tudok jó tippet adni a hibára :
Bocs !
11658 hozzászólás
Válasz kajszi_71823 #11356. hozzászólásáraÉn azt gondolom, hogy mindenhogyan sok...ki fogja nyomni a szimeringeket előbb vagy utóbb..!
Válasz kicsi503 #11355. hozzászólásáraZetor még nem volt a kezemben, de ami volt annak mindnek volt az olajpumpa kőrül egy biztonsági szelepje. Szerintem neked az nyit ki és azért ilyen magas az olajnyomás. Valahol kell lennie egy állíthatónak is, és ott lesz a gond az nem nyit ki, vagy később mint a biztonsági.
Válasz kicsi503 #11355. hozzászólásáraMost az a baj, hogy alapjáraton 6, vagy pengetve több!?
Sziasztok!
Kis segítségre, tanácsra lenne szükségem!
Alany.:16245
Hidegen a motorolajnyomás 5 bár volt.
Melegen, fordulaton 1,5 bár, alapjáraton 0,75 bár!
Olajteknőt leszedtük...láttuk, hogy az olajszivattyú csavarjai fel voltak lazulva, szinte lógott..ott engedte el a nyomást!
Motort kiszedtük...
A főtengely megsínylette, kapott újat...gyárit, valamint új nyugvó és hajtókarcsapágyakat!
Az olajszivattyú maradt, ami benne volt!
A csavarok megfelelő értékre lettek lehúzva...a főtengely nem szorult, szépen forgatható volt, ahogy kell!
Új olajat kapott, turbós mannol 15w-40.
Új patronos szűrőket.
Indítás után, alapjáraton 6 báros az olajnyomás...bocskorolva 7-8 bár!
Az olajszűrőházat leszedtük...a két csavart kiszedtük az alján. Baromira meg volt tépve!
Golyók és a rugók rendben, a helyükön!
Már cseréltünk másik olajszűrőket is...de a 6 bár megmaradt alapjáraton!
Az olajteknő levétele előtt még felteszünk egy másik olajnyomásmérő órát...hátha a jelenlegi mutat rosszul. De tavasszal vettem bele...
Létezhet az, hogy az olajszivattyúban valami leragadhatott, szelep vagy bármi más?
Valakinek valami ötlete?
Találkoztatok már ilyen tünettel?
Elnézést, ha kicsit hosszú lett sztori...de így minden lényeges dolog belekerült!
Segítséget szeretnék kérni.Zetor proxima 90 traktorhoz szeretnék pótkereket a nyugalom miatt.Esetleg van valami információ arról,hogy valamelyik régebbi zetor kerék az agynál esetleg passzolna vagy kis átalakítással megoldható ugyanis régebbi típusokhoz jobban hoz a piactér felnit
?!
Válasz Hatoss #11352. hozzászólásáraÜdv!
Örülök, hogy neked nem volt vele komolyabb bajod, kívánom, hogy maradjon is így. Az adblue elszállt már nekem is, de ezen kívül 1000 óránál váltóban csapágycsere, 1500-nál a váltó alján az első kerék hajtás kihajtásban csapágy csere, 1900 óránál pedig kúpkerék tányérkerék csere.Szeretek vele dolgozni, ha jó, de nekem az 5 késes lazítót soha nem vitte ilyen tempóban inkább csak 6 km/h, de volt hogy csak 3-4. Ez volt a fő probléma. A motorfordulatot én is 1800-ra állítottam be a kézigázzal, úgy hogy ha a gázpedálra léptem tudjon kipörögni teljesen, ne pedig addig essen vissza a terhelés miatt, de így is volt gond bőven. Mióta nem lazítózok vele béke van, de szégyen, hogy vennem kellett újra egy 16245-t erre célra, mert azzal nem félek, hogy mikor omlik össze alattam a hajtáslánc.
Jó egészséget és jó munkát hibamentesen.
Válasz buti #11350. hozzászólásáraÜdv, a gépet lengyelektől hoztam be 2 éve 4 évesen 1300 órával most 1900 óra van benne én járok vele, baja 1500 körül volt ad-blue rendszer kakukk---- -rendszer kiiratva semmi gond ,a Deutz motornak 4-5 tankolásonként jár a tisztító adalék/Deuzt szervizes ajánlása a hazai gázolajokhoz/ a nagy rázkódást nem bírják a stekkerek valamikor csipog/szervizesek szerint/, évi 300-350 órát használom nem sok de fogyasztása a korábbi NH-hoz viszonyítva 25-30 % -al kedvezőbb,nálam föld munkát végez a lazítót is viszi 7-8-al a többi munka gyorsabb , a motorfordulatot igyekszem 1700-1800-ra beállítani ,munkasebesség tekintetében a váltó-véglehajtásban lehet hogy a nagyobb fordulatszám esetén simábban kiegyensúlyozottabban jár a rendszer, remélem nagyobb baj nem jön elő.
Válasz buti #11350. hozzászólásáraNem akarok semmi rosszat mondani, de ajánlanám megszabadulni a Crystal sorozató új Zetoroktól. Nem jött be a gyárnak. És amilyen maradi gondolkozásuak a csehek, nem is orvosolják a gyártást. Pedig nem egy pár legyártott teszt traktorról van szó.
JD, NH, Case, MF szerencsésebb választás, ha drágábbak is /főleg az első/.
Hatoss kollégának a forgatásnélküli topicból.
Nekem is 160-as crystalom van 7. éves újonnan vettem csak én hajtom és nem ész nélkül. Húztam vele én is 5 késes lazítót , úgy érzetre elég könnyen vitte, de nagyon sok bajom volt a hajtáslánccal. 2 éve nem lazítok vele, csak olyan melót végez, amikor legalább 7-8 km/h sebesség van azóta nincs gond. Ez a traktor egy Deutz motoros forterra. Pl. ugyanaz a kúpkerék tányérkerék pár van benne, mint a 100 lovas forterrában , cikkszám szerint is. A motor viszont kb1,5 szeres nyomatékot tud. Neked nem voltak vele gondjaid?
Üdv! Segítséget szeretnék kérni a szakemberektől. A csatolt képen látható 12011-es hidraulika tömb tetején lévő kocka csatlakozásánál (a tömb felé) olajszivárgás van. Mi ez az alkatrész és mi okozhatja az olajfolyást?
Válasz T.f. #11347. hozzászólásáracsabavarga.t@gmail.com, köszönöm szépen.
Válasz csabavarga.t #11346. hozzászólásáraÜdv !
E-mail címre tudok pdf-be küldeni .
Kedves Fórumtársak!


Szeretném kérni a segítségeteket egy Zetor 10245-ös traktor műhely kézikönyvének beszerzésében. Az elmúlt időszakban elkezdtem foglalkozni a saját traktorom karbantartásával és javításával, és a kézikönyv hiánya akadályozza a munkámat.
Ha bárki rendelkezik a Zetor 10245-ös traktorhoz tartozó műhely kézikönyvvel, vagy tud olyan forrást, ahol hozzájuthatok, kérlek, osszátok meg velem! Nagyon hálás lennék, ha segítenétek ebben a kérdésben.
Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!
Üdvözlettel, Csaba!
Válasz lorant90 #11344. hozzászólásáraOk
Válasz fendt309 #11343. hozzászólásáraIrj mailt
Válasz lorant90 #11342. hozzászólásáraSzia!
Esetleg ebben tudnál segíteni?
Válasz fendt309 #11341. hozzászólásáraSzlovakiaban beszerezheto hozza
12011-hez létezik orbit?
Vagy valamiét rá lehet fabbrikálni?
Üdv!
Köszönöm a korábbi hozzászólásokat, segítségeket!
Ismét lenne egy kérdésem a kuplungal kapcsolatban.
Ahogy megvettem az újat, a helyére raktam a kuplungot...van esetleg valami érték (mm) amire, amihez állítsam a villákat, mint pl az Mtz-nél, vagy gyárilag elvileg beállíthatták a megfelelő értékre?
Köszönöm a válaszotokat!
Válasz lorant90 #11337. hozzászólásáraMost néztem nekvindán, megvan az 500 ból.
Válasz kicsi503 #11336. hozzászólásáraValasz ment !
Válasz kajszi_71823 #11332. hozzászólásáraEnis itteni vagyok , sajnos mar az 500 at igencsak atlepi az osszeg veri 900at .
Válasz Gepi #11335. hozzászólásáraA lendkerekat sajnos nem lehet megmenteni, mert mélyen be van egy helyen repedve.
A szerkezetet megnézettetem, biztos, ami biztos....
Válasz kicsi503 #11333. hozzászólásáraValami alternatívát nem lehet találni? Lendkereket és a szerkezetet leszabályozni, a tárcsát újra szegecselni, a kinyomó villákat felhegeszteni?
Válasz kicsi503 #11333. hozzászólásáraEredeti - nem eredeti.......
A Mártoni traktorgyár kb 20 éve becsukta kapuját. Tönkrement - becsődölt........
Válasz kajszi_71823 #11332. hozzászólásáraPedig Szerdahelyen adták ezt az árajánlatot!
Gondolom eredeti is....mindezek ráadásul nettó árban vannak Ft-ban!
Válasz kicsi503 #11331. hozzászólásáramax 500 eurobol megvan mindketto
Válasz kajszi_71823 #11329. hozzászólásáraMegmondom én is őszintén, hogy eléggé sokallom!
Válasz lorant90 #11328. hozzászólásáraSzia!
Köszönöm szépen!
Ment is a válasz e-mail!
Válasz kicsi503 #11326. hozzászólásáraNem!!!!!!!!!
Válasz kicsi503 #11327. hozzászólásáraMent mail. Lesd meg
Válasz kicsi503 #11326. hozzászólásáraBocsi...lemarat! 16245-ről van szó!
Sziasztok!
Lendkerék és kuplungszerkezet csere lesz nálam Dunaszerdahelyről beszerezve!
Reális lehet szerintetetek a lendkerék 160.000 Ft-ért
A kuplungszerkezet 286.000 Ft-ért?
Minden nettóban értve!
Válaszotokat előre is köszönöm!
Válasz Benkő Lajos #11324. hozzászólásáraAzért én csak bele néznék.
Válasz kajszi_71823 #11322. hozzászólásáraKöszönöm a válaszát.Nem hiszem hogy szétugrott,állásában történt vele valami.
Válasz endypapa_20120 #11321. hozzászólásáraRendben!
Köszönöm a választ!
Bízom bennük, csak gondoltam hátha van vmi jelölés. Hosszú távra szeretném a használatot!
A cseh 600 Mátyás király!
Válasz Benkő Lajos #11320. hozzászólásáraHidraulika fedelet le és belenézni. Karmantyú, vagy a kockában az o gyűrű, esetleg szétugrott a mechanika és csak vissza kell rakni.
Válasz kicsi503 #11319. hozzászólásáraSzlovákiából rendeld, nem vernek át. Van , volt 4 fajta. 200-500E-ig (india, kína, szlovák, török)
1962-es Zetor 3011 hidrulika karokat nem mozgatja,pótkocsit billenti,szántásból lett le állítva,2 vagy 3 évig fészerben állt.Lenne valakinek ötlete,hol kezdjem a hibát keresni? Köszönöm,ha valaki válaszol.
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy aki cserélt, vásárolt már zetorba (jelen esetben 16245-ről van szó) cseh főtengelyt, azt miről tudom megkülönböztetni pl az utángyártottól? Van rajta valami jelölés, beütés, jel?
Válasz Jancsi3527 #11316. hozzászólásáraKöszi!
Válasz rtamas76 #11281. hozzászólásáraNa végre egy rendes hozzászolast olvastam ????????
Válasz Maszek Zs #11315. hozzászólásáraSzia Maszek 5211
Az Csehországban olyan 130000 a legolcsóbb Magyarországon meg gondolom kb 1millió 200 000 Ft függ az állapota milyen
Sziasztok!
5211 zetor nagyfülkés 1990-es 3hengeres. Mit érhet pénzben?
2 éve nem ment de utolsó pillanatig működött. Papirjai megvannak.
Akinek kormány rásegítése van a gépén és netán orbitosra módosította, hogyan csinálta? Lehetséges lenne egy orbitot beépíteni?
Szeretném a kormány holtjátékot minimálisra lecsökkenteni. Pár éve esztergályos segítséggel megcsináltattam a trapéz menetet a kormány tengely végén és az összes gömbcsuklót cseréltem.
Válasz k-roy90 #11311. hozzászólásáraHa megy, akkor nagyon jó.
De ha elromlik sokkal zsebbenyúlósabb, mint a klaszikus Zetor motorok.
11741-ben gondolkodol amik 2004-2010 között voltak legyártva?
Mert ha új traktorban, amiben az új generációs deutz motorok vannak, ahoz nem tudok hozzászólni.
Sziasztok
Zetor Forterran cserèlt valaki 2. Nyomocsovet? Mennyire kell megbontani . Màr a sötètbe nem igen làttam , de a felso rèsz , eleg hoźzà fèrhetetlennek nèz ki.
Koszi a segitsèget.
A Forterraban, hogy viselkedik a Deutsch motor?
Van valakinek vele tapasztalata?
Pozitiv-negativ velemeny, minden erdekel! Koszonom!
Válasz T.f. #11308. hozzászólására Gabi 07-nek !
Benéztem a kérdésed .
Elfutottam a felett , hogy " első kapcsolásra mindig indítja a kardánt " , így viszont a kérdésedre a válaszom nem helytálló .
Újra olvasva / értelmezve a kérdésedet nem tudok jó tippet adni a hibára :
Bocs !
Válasz T.f. #11308. hozzászólásáraBakker igazad van, én pont így jártam a hátsó difizárral. 10-15 perc szántás után már volt.