Válasz lorant90 #7423. hozzászólásáraSzója, kukoricáról lemondtam... Szója: -600 ezer(5ha), kukorica: -140e(1.8ha)... ami kukorica teremne, azt megeszi a vad kb...
Szóval ami minimumot hozna a gabona, azt duplán viszik az ősziek...
Válasz lorant90 #7423. hozzászólásáraRemelem a motorhoz nem kell hozzanyulnom mar mig gep a gep . Az az 1000eu amit a motorba tettem kicsit sok volt de hat ha kell ... a heten a kuplunghaz volt lent a valto orarol . Szivargott mar minden
Válasz csoppika #7422. hozzászólásáraCrystalokon 8lapat van . Hat itt sem nagyin lehet dobalozni majd a bevetelbol .. a kukoricamra meg rase merek nezni ....
Válasz lorant90 #7420. hozzászólásáraValószínű van... Áll a víz a hűtőbe. Tárcsáztam terep 3-ba, 70 fokon állt... Fel kellett kapcsolnom országúti 1-be, hogy felmenjen 80-ig, hogy elkezdjen keringeni és a hűtőtömítőt bele tudjam tenni...
(sajnos nem lett még a moci javítva... nem tudtam volna bejáratni idáig, most meg erre a hatalmas búza, árpa és szója termésre meg idén nem is lesz keret rá)
Válasz lorant90 #7415. hozzászólásáraEz a tárcsa 30q a vetőszekrénnyel együtt. Tartatnom kell. Terep 3-ban viszi(8.5kmph), múlt héten országúti 1-ben is vitte volna(kb.10kmph) (35-ös váltó: T2, T3, O1, T4 a sebesség sorrendje), de engem nem bír az ülés...dobál, azt meg a derekam nem bírja...
Persze kizárólag nyúlban...
Válasz mtz1221 #6709. hozzászólásáraHehe... hála a száraz időnek a tárcsámmal a fogyasztás visszaesett 9.8 literre hektáronként... Még most is tartatnom kell a tárcsát hogy ne menjen tarlóhántáskor mélyre...
Viszont egy kicsit melegedve húzná már 10-el is, ha nem lenne egy f@s az ülése...(nem bírja a derekam)
Hajtani hajt a kardán csak a hidraulikás kapcsoló nem kapcsol ki.
Egyenlőre nem fontos, úgy néz ki kicsi bálázó lesz a 5611 után.
De azért egyszer nekiállok ennek is, ha kell akkor ne kelljen kapkodni, szártépővel kipróbálom, mennyire terhelhető, az elég masszív szerkezet.
Válasz Dzsanosi #7391. hozzászólásáraNyilván, ez csak egy felületes gyorsteszt, vizsgálni csak a nyitó nyomást lehet így. De első körben legkisebb bontással ebből is lehet következtetni.
Kivettük őket, 3 dolgozik szépen, egy kicsit beteg.
Honnan, milyen fajta csúcsot érdemes venni bele?
Dúsítóval nem tudom mit csinál, ha újra egyben lesz kipróbáljuk.
Fehérvár mellett vagyok, Nyíregy nem a szomszédban van. A környéken keresgélek egyelőre.
Mikor felújitunk egy motort ha van rá lehetőség berakás előtt próba inditást kap raklapon,ha mégis volna valami hiba ne kelljen kiszedni mégegyszer...
Olyankor terhelés nélkül padló gázra is lesz egy kis szine a kipufogó füstnek vagyis
Képződik korom
Terhelve több is fog ami rakódik le bent az égéstérben is. De azért ha jó csak szineződik feketére nem vastagon kormos ganés.
Válasz Dzsanosi #7391. hozzászólására Azt esetleg megtudnád mondani hogy milyennek kellene lenni a porlasztó végének tökéletes működési feltételek mellet?
Válasz Sk Laci #7393. hozzászólásáraElnézést nem akartam bunkó lenni ezt a részét nem tudtam.
Mert vannak olyanok akik keverik meg nincsenek tisztában a dolgokkal aztán félre vezetnek eggyeseket.
De mégegyszer bocs
Válasz Dzsanosi #7391. hozzászólásáraEgy szó se volt aról, hogy comon rail motor lenne. Mondjuk úgy hogy próbáltam megírni, de a porlasztó szó nem jutott eszembe, amit minálunk "triszkának" neveznek - helyi tájszóllás, és ha az itteni szavakkal írtam volna meg, mit csináljon, a fórumozók 90 % nem értette volna, mit akarok leírni
Válasz kolias #7388. hozzászólásáraAz ülés melletti egy mechanikus oldást biztosit hogy a lamellás kuplungját ne hajtsa ha nincs rá szükség.
Hasonló mint az mtzben az ülés alatti kar
A kormányon a kar pedig 3 állású fék üres és hajt
Mtz kézifék melletti kar csak ez mechanikusan húzza be a fékszalagot
A zetorba pedig hidraulikusan kapcsolja össze a lamellákat
Hátul a tlt kihajtásnál job oldalon van két cső egyik a hajtás másik a fék ide próbálj meg bekötni egy nyomásmérő órát
Először csak a cső végére aztán T csatlakozóval próbáld meg kivezérelni azt a funkciót
Mindkét esetbe hát legalább 8 bárnak lenni kell de tökéletes állapotban 13 körül is lehet
Ha egyik mérés se mutat ennyit a szivattú haldoklik ha a T vel mutat keveset dugattyú karmantyú hiba
Ha jó a nyomás érték de nem bir hajtani akkor meg lamella
Válasz ..MZ/X.. #7390. hozzászólásáraHát az hogy helybe megnyomtad a porlasztót attol az még lehet szar.
Kikell venni úgymegnézni nem-e csepeg be, milyen a porlasztási sugár, lehet tiszta korom a vége.
Aztán ha rajta hagyod a ,,dúsitót" ami előtöltés állitó akkor is füstöl ??
Előző hozzászoláshoz meg ebben porlasztó van és adagoló
Nem pedig injektor és pumpa, ez az újjakban van és common rail a megnevezése és csak kb 1000 bar a kettő közötti nyomás különbség
Esetleg adagoló javitás ha kell tudok egy jo helyet nyiregyháza nyirség nehézgép 93 bt
Válasz Gepi #7385. hozzászólásáraPorlasztót idehaza meg tudom nézni, beállítani, nem kell sehova vinni. Normális adagolós aki foglalkozik ilyen öreg vackokkal nincs a környéken, azt keresni kell.
Válasz kolias #7386. hozzászólásáraSzia. A kart kapcsold be, és utánna kapcsold a kormány alatti hidraulikus kapcsolóval. Ha rendben a rendszer, elindul, és meg is áll. Megy rendesen az elsőmeghajtás, és a nyúl béka kapcsoló? Ha igen, és a kardány nem reagálna, le fog kelleni venned a hátravezető csöveket, megy-e olajnyomás hátra. Esetleg a kardánykuplung lamellák nincsenek-e elkopva. Attól függ, mire volt a traktor azelőt használva. De mielőt a hátuljához hozzányúlnál, emeld fel a padlólemezt, és nézd meg a kormány alati kardánykapcsoló viszi-e a vonórudat az átkapcsoló kockán /szelepen/. Ez is szét lehet esve.
Mellékesen az 5611-nek el kéne vinni a bálázót. Az ismerősöm valamilyen ilyen traktorral bálázot vele. A traktortipust nem tudom megmondani, mert ő is /ócskavaskól/ összerakot traktorral gazdálkodot.
Válasz MIHI10045 #7387. hozzászólásáraKöszönöm. A kormány alattira nem reagál semmit, bárhogy áll, ha az ülés melletti be van kapcsolva akkor forog ha nem akkor nem forog. Próbáltam kézzel lefogni de mindkét állásnál ugyanúgy forog tovább.
kolias #7386 hozzászólásáraSzevasz kapcsolást jól csináltad csak az a kérdés meddig vártál a kormánynál a kar lehúzása után nálam ccafél perc is eltelik még elindul a járdán Üllés melletti kart csak úgy tudom használni ha a motrot bedöglesztem de a8011-esem simán kis gázon kapcsol és szinte azonnal hajt ha lehúzom a kart a kormánynál hogy miért így működik azt nemtudom
Sziasztok. 12045 ön a kardánt eddig nem használtam, nem kellett. Bálázóban gondolkodom elkezdtem nézegetni mi kapcsolja. Ülés melletti kar mechanikusan kapcsolja, de csak álló motornál, ha megy akkor recseg. A kormány alatt van egy kardánjeles kar baloldalona nyúl béka felett, az viszont szemre nem csinál semmit, akárhogy áll. Milyen bálázót lehet ezzel működtetni, milyen tapasztalatatok van? Olcsóbb árfekvésüre gondoltam K 454 vagy heston. Esetleg k 442 de azt elviszi az 5611 is, 454 et gondolom a kicsi már nem viszi el.
Válasz Sk Laci #7382. hozzászólásáraAz lesz. A helyükön már megnyomattuk őket, 140-150 báron nyitnak, de nincs olyan szép ropogós hangjuk. Hétvégén kikapjuk őket és meglátjuk mit mutatnak.
Válasz ..MZ/X.. #7378. hozzászólásáraKiszedni a befecskendező injektorokat, elvinni átméretni-beálitani szükség esetén cserélni. Ha nem javul, mehet a pumpa bemérésre-utánaállitásra, esetleg javításra.
Válasz otis #7375. hozzászólásáraNem láttam a traktort, de látatlanra csak anyit mondanék, hogy 3100 motoróra, az semi ilyen traktornak, ha csak nem valamilyen idióta kezelte. Nézed meg rendesen, és döntsél. Ilyen kategóriás NH-ba személyesen nem mennék bele, de 160 Le felet igen.
Válasz *** HM *** #7376. hozzászólásáraOlvastam őket
A felnik hallod fel sem tűntek, a hátsón gyanús volt, de gondolni sem mertem volna a hegesztésre. Nem volt otthon fehér festék?
Másik alternatíva a New Holland 6-os szériája. A kékeket jobban ismerem egyik másik tekintetében már egész jól megismertem a szerkezeti felépítését, szervíz is itt van a közelben, viszont valamivel drágább.
Talajtrakira nincs szükség, retekkel lazítózunk, meg gilisztákkal
Válasz Sk Laci #7374. hozzászólásáraGázállástól függetlenül vékonyan füstöl. Terhelésre még jobban nyomja és elejti a fordulatot. Levegőszűrőt kitakarítottuk, aztán próba erejéig levettük és nyitott szívótorokkal is ezt csinálja. Szelephézagot beállítottuk mert az össze vissza volt rajta, már nem csattog.
Érdekes az, hogy 2 fordulat után pöfög ha be van nyomva a dúsító, de nélküle meg sem mukkan se hidegen se melegen.
11626 hozzászólás
Válasz lorant90 #7426. hozzászólásáraKukoricat megprobalom havernak siloo gyanant valami jojjon belole vissza
Válasz csoppika #7425. hozzászólásáraIdojaras nem kimel minket ... de ezek a felvasarlasi arak is mosolyt csalnak az ember orcajara
Válasz lorant90 #7423. hozzászólásáraSzója, kukoricáról lemondtam... Szója: -600 ezer(5ha), kukorica: -140e(1.8ha)... ami kukorica teremne, azt megeszi a vad kb...
Szóval ami minimumot hozna a gabona, azt duplán viszik az ősziek...
Válasz lorant90 #7423. hozzászólásáraRemelem a motorhoz nem kell hozzanyulnom mar mig gep a gep . Az az 1000eu amit a motorba tettem kicsit sok volt de hat ha kell ... a heten a kuplunghaz volt lent a valto orarol . Szivargott mar minden
Válasz csoppika #7422. hozzászólásáraCrystalokon 8lapat van . Hat itt sem nagyin lehet dobalozni majd a bevetelbol .. a kukoricamra meg rase merek nezni ....
Válasz csoppika #7421. hozzászólásáraValamiért valaki 8 lapátot tett a vízpumpára nálam...
Válasz lorant90 #7420. hozzászólásáraValószínű van... Áll a víz a hűtőbe. Tárcsáztam terep 3-ba, 70 fokon állt... Fel kellett kapcsolnom országúti 1-be, hogy felmenjen 80-ig, hogy elkezdjen keringeni és a hűtőtömítőt bele tudjam tenni...
(sajnos nem lett még a moci javítva... nem tudtam volna bejáratni idáig, most meg erre a hatalmas búza, árpa és szója termésre meg idén nem is lesz keret rá)
Válasz csoppika #7419. hozzászólásáraNeked van termosztat a gepbe ?? Naluk a tsz be egybe sem raktunk otthoniba sem volt most tettem bele .
Válasz lorant90 #7417. hozzászólásáraSzerintem az Én terep 3-asom és a Te terep4-esed ugyanaz. az országúti 1-2 egyforma lehet a tieddel...
Válasz lorant90 #7417. hozzászólásáraEzen a tárcsán 60-as niaux lapok vannak...nem megy könnyen...
Válasz csoppika #7416. hozzászólásáraNeked gyorsitott valtod van az ugy mas
Válasz lorant90 #7415. hozzászólásáraEz a tárcsa 30q a vetőszekrénnyel együtt. Tartatnom kell. Terep 3-ban viszi(8.5kmph), múlt héten országúti 1-ben is vitte volna(kb.10kmph) (35-ös váltó: T2, T3, O1, T4 a sebesség sorrendje), de engem nem bír az ülés...dobál, azt meg a derekam nem bírja...
Persze kizárólag nyúlban...
Válasz csoppika #7414. hozzászólásáraAkkor te is nagy kettesbe huzod nem ?
Válasz lorant90 #7411. hozzászólásáraHeger PMX-250...
Válasz MIHI10045 #7412. hozzászólásáraNyul nagy 2
Válasz lorant90 #7410. hozzászólásáraHányasba húzod?
Válasz csoppika #7408. hozzászólásáraTe milyen tarcsat huzol ?
Válasz lorant90 #7409. hozzászólására3m korul pontosan nem tudom
Válasz csoppika #7408. hozzászólásáraEn teljesen felemelem a kerekeket ugy huzom ,kell plusz suly
Válasz lorant90 #7407. hozzászólásáraMilyen mélyen nyomatod, hogy "le kellett betonozni"?
Mennyi a munkaszélesség?
Válasz ..MZ/X.. #7400. hozzászólásáraszia van 4dbporlasztó csucs próbára volt betéve
Válasz mtz1221 #6709. hozzászólásáraHehe... hála a száraz időnek a tárcsámmal a fogyasztás visszaesett 9.8 literre hektáronként... Még most is tartatnom kell a tárcsát hogy ne menjen tarlóhántáskor mélyre...
Viszont egy kicsit melegedve húzná már 10-el is, ha nem lenne egy f@s az ülése...(nem bírja a derekam)
Sziasztok.
Mi a véleményetek a Proxima 80-ról?
Szőlőben mindenre, illetve könnyű szántóföldi munkákra szeretném használni. Ár/értékben elég kedvezőnek találom.
Köszönöm
Válasz Dzsanosi #7392. hozzászólásáraKöszönöm és Sk Lacinak is meg MIHI10045-nek is!
Hajtani hajt a kardán csak a hidraulikás kapcsoló nem kapcsol ki.
Egyenlőre nem fontos, úgy néz ki kicsi bálázó lesz a 5611 után.
De azért egyszer nekiállok ennek is, ha kell akkor ne kelljen kapkodni, szártépővel kipróbálom, mennyire terhelhető, az elég masszív szerkezet.
Válasz fendt309 #7401. hozzászólásáraKöszi! Utána nézek a héten, úgyis kell mennem be.
Válasz ..MZ/X.. #7400. hozzászólásáraEgyszer ígértem, hogy megadom az adagolós címét Fehérváron, de nem találom meg!!
Valahol a volán környékén van, vagy a Börgöndivel párhuzamos úton!
Nekem egy 6245-ét csinálta vagy tízen éve - nagyon jó lett!
Válasz Dzsanosi #7391. hozzászólásáraNyilván, ez csak egy felületes gyorsteszt, vizsgálni csak a nyitó nyomást lehet így. De első körben legkisebb bontással ebből is lehet következtetni.
Kivettük őket, 3 dolgozik szépen, egy kicsit beteg.
Honnan, milyen fajta csúcsot érdemes venni bele?
Dúsítóval nem tudom mit csinál, ha újra egyben lesz kipróbáljuk.
Fehérvár mellett vagyok, Nyíregy nem a szomszédban van. A környéken keresgélek egyelőre.
Válasz Dzsanosi #7397. hozzászólására

Válasz Dzsanosi #7397. hozzászólására
Egy kis érdekesség, amerikai szerelők így nyomják:
ZETOR DIESEL MOTOR
Válasz Gepi #7396. hozzászólásáraHát teljesen tökéletes működéskor olyan tiszta marad mint ahogy összerakod az újjal.
De ilyen nincs
Mikor felújitunk egy motort ha van rá lehetőség berakás előtt próba inditást kap raklapon,ha mégis volna valami hiba ne kelljen kiszedni mégegyszer...
Olyankor terhelés nélkül padló gázra is lesz egy kis szine a kipufogó füstnek vagyis
Képződik korom
Terhelve több is fog ami rakódik le bent az égéstérben is. De azért ha jó csak szineződik feketére nem vastagon kormos ganés.
Válasz Dzsanosi #7391. hozzászólására
Azt esetleg megtudnád mondani hogy milyennek kellene lenni a porlasztó végének tökéletes működési feltételek mellet?
Válasz Sk Laci #7393. hozzászólásáraElnézést nem akartam bunkó lenni ezt a részét nem tudtam.
Mert vannak olyanok akik keverik meg nincsenek tisztában a dolgokkal aztán félre vezetnek eggyeseket.
De mégegyszer bocs
Valakinek valami infó az ilyen gépekről?
Crystal 180
Válasz Dzsanosi #7391. hozzászólásáraEgy szó se volt aról, hogy comon rail motor lenne. Mondjuk úgy hogy próbáltam megírni, de a porlasztó szó nem jutott eszembe, amit minálunk "triszkának" neveznek - helyi tájszóllás, és ha az itteni szavakkal írtam volna meg, mit csináljon, a fórumozók 90 % nem értette volna, mit akarok leírni
Válasz kolias #7388. hozzászólásáraAz ülés melletti egy mechanikus oldást biztosit hogy a lamellás kuplungját ne hajtsa ha nincs rá szükség.
Hasonló mint az mtzben az ülés alatti kar
A kormányon a kar pedig 3 állású fék üres és hajt
Mtz kézifék melletti kar csak ez mechanikusan húzza be a fékszalagot
A zetorba pedig hidraulikusan kapcsolja össze a lamellákat
Hátul a tlt kihajtásnál job oldalon van két cső egyik a hajtás másik a fék ide próbálj meg bekötni egy nyomásmérő órát
Először csak a cső végére aztán T csatlakozóval próbáld meg kivezérelni azt a funkciót
Mindkét esetbe hát legalább 8 bárnak lenni kell de tökéletes állapotban 13 körül is lehet
Ha egyik mérés se mutat ennyit a szivattú haldoklik ha a T vel mutat keveset dugattyú karmantyú hiba
Ha jó a nyomás érték de nem bir hajtani akkor meg lamella
Nyomásmérő órát mtz-s boltba vellem 4000 forint volt mtz 1025 váltó nyomás mérő 16 báros
Válasz ..MZ/X.. #7390. hozzászólásáraHát az hogy helybe megnyomtad a porlasztót attol az még lehet szar.
Kikell venni úgymegnézni nem-e csepeg be, milyen a porlasztási sugár, lehet tiszta korom a vége.
Aztán ha rajta hagyod a ,,dúsitót" ami előtöltés állitó akkor is füstöl ??
Előző hozzászoláshoz meg ebben porlasztó van és adagoló
Nem pedig injektor és pumpa, ez az újjakban van és common rail a megnevezése és csak kb 1000 bar a kettő közötti nyomás különbség
Esetleg adagoló javitás ha kell tudok egy jo helyet nyiregyháza nyirség nehézgép 93 bt
Válasz Gepi #7385. hozzászólásáraPorlasztót idehaza meg tudom nézni, beállítani, nem kell sehova vinni. Normális adagolós aki foglalkozik ilyen öreg vackokkal nincs a környéken, azt keresni kell.
Válasz kolias #7386. hozzászólásáraSzia. A kart kapcsold be, és utánna kapcsold a kormány alatti hidraulikus kapcsolóval. Ha rendben a rendszer, elindul, és meg is áll. Megy rendesen az elsőmeghajtás, és a nyúl béka kapcsoló? Ha igen, és a kardány nem reagálna, le fog kelleni venned a hátravezető csöveket, megy-e olajnyomás hátra. Esetleg a kardánykuplung lamellák nincsenek-e elkopva. Attól függ, mire volt a traktor azelőt használva. De mielőt a hátuljához hozzányúlnál, emeld fel a padlólemezt, és nézd meg a kormány alati kardánykapcsoló viszi-e a vonórudat az átkapcsoló kockán /szelepen/. Ez is szét lehet esve.
Mellékesen az 5611-nek el kéne vinni a bálázót. Az ismerősöm valamilyen ilyen traktorral bálázot vele. A traktortipust nem tudom megmondani, mert ő is /ócskavaskól/ összerakot traktorral gazdálkodot.
Válasz MIHI10045 #7387. hozzászólásáraKöszönöm. A kormány alattira nem reagál semmit, bárhogy áll, ha az ülés melletti be van kapcsolva akkor forog ha nem akkor nem forog. Próbáltam kézzel lefogni de mindkét állásnál ugyanúgy forog tovább.
kolias #7386 hozzászólásáraSzevasz kapcsolást jól csináltad csak az a kérdés meddig vártál a kormánynál a kar lehúzása után nálam ccafél perc is eltelik még elindul a járdán Üllés melletti kart csak úgy tudom használni ha a motrot bedöglesztem de a8011-esem simán kis gázon kapcsol és szinte azonnal hajt ha lehúzom a kart a kormánynál hogy miért így működik azt nemtudom
Sziasztok. 12045 ön a kardánt eddig nem használtam, nem kellett. Bálázóban gondolkodom elkezdtem nézegetni mi kapcsolja. Ülés melletti kar mechanikusan kapcsolja, de csak álló motornál, ha megy akkor recseg. A kormány alatt van egy kardánjeles kar baloldalona nyúl béka felett, az viszont szemre nem csinál semmit, akárhogy áll. Milyen bálázót lehet ezzel működtetni, milyen tapasztalatatok van? Olcsóbb árfekvésüre gondoltam K 454 vagy heston. Esetleg k 442 de azt elviszi az 5611 is, 454 et gondolom a kicsi már nem viszi el.
Válasz ..MZ/X.. #7383. hozzászólásáraDe ha a porlasztókat megnézeted akkor az adagolót is meg kéne nézetni.
Válasz Gepi #7380. hozzászólásáraEgyelőre a helyén van, nem bántottuk. Kézi tápszivattyút cseréltünk rajta.
Válasz Sk Laci #7382. hozzászólásáraAz lesz. A helyükön már megnyomattuk őket, 140-150 báron nyitnak, de nincs olyan szép ropogós hangjuk. Hétvégén kikapjuk őket és meglátjuk mit mutatnak.
Válasz ..MZ/X.. #7378. hozzászólásáraKiszedni a befecskendező injektorokat, elvinni átméretni-beálitani szükség esetén cserélni. Ha nem javul, mehet a pumpa bemérésre-utánaállitásra, esetleg javításra.
Válasz otis #7375. hozzászólásáraNem láttam a traktort, de látatlanra csak anyit mondanék, hogy 3100 motoróra, az semi ilyen traktornak, ha csak nem valamilyen idióta kezelte. Nézed meg rendesen, és döntsél. Ilyen kategóriás NH-ba személyesen nem mennék bele, de 160 Le felet igen.
Válasz ..MZ/X.. #7378. hozzászólásáraAdagolóval mi a helyzet?
Válasz *** HM *** #7376. hozzászólásáraOlvastam őket
, szervíz is itt van a közelben, viszont valamivel drágább.

A felnik hallod fel sem tűntek, a hátsón gyanús volt, de gondolni sem mertem volna a hegesztésre. Nem volt otthon fehér festék?
Másik alternatíva a New Holland 6-os szériája. A kékeket jobban ismerem egyik másik tekintetében már egész jól megismertem a szerkezeti felépítését
Talajtrakira nincs szükség, retekkel lazítózunk, meg gilisztákkal
Válasz Sk Laci #7374. hozzászólásáraGázállástól függetlenül vékonyan füstöl. Terhelésre még jobban nyomja és elejti a fordulatot. Levegőszűrőt kitakarítottuk, aztán próba erejéig levettük és nyitott szívótorokkal is ezt csinálja. Szelephézagot beállítottuk mert az össze vissza volt rajta, már nem csattog.
Érdekes az, hogy 2 fordulat után pöfög ha be van nyomva a dúsító, de nélküle meg sem mukkan se hidegen se melegen.