Fórum

Mezőgazdasági balesetek 

Létrehozta: jd /4650, 2009-02-13 08:19:59

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #1734 Tomi81 | 2019-02-02 18:20:42

    Válasz mtz1221 #1732. hozzászólására

    Fényes nappal főútról fordulnék le balra a mellékútra, állok mert jönnek szembe. Állok egy ideje mert autó jön szembe annyi mint a tenger. Nézem a tükröt, kurvára jön egy passat. Az eke alatt állt meg! Na mondom rábasztál cimbi, mert én most rádengedem ha ilyen fasza gyerek vagy. Meghúztam felfelé a hidraulikát hogy ki tudjam kapcsolni a tehermentesítőt, szerintem rájött mit akarok mert nagyon gyorsan tolatni kezdett...
    Kicsit hosszú lett, de csak azt akartam vele mondani, hogy csinálhat az ember bármit, hülye az van, volt, lesz.

  • Válasz » #1733 traktoroskiskukac | 2019-02-02 18:17:51

    Ebben az esetben ha nem volt megfelelő a világítás akkor traktoros koma kapni fog egy pár 10e forintos büntetést a lámpa miatt, de a baleset okozásáért az autós lesz a felelős.
    Sebességet úgy kell megválasztani nappal is és sötétben is, hogy meg tudj állni, ha valami feltűnik előtted legyen az például úttorlasz/kocsisor/kidőlt fa/omlás/ vagy esetünkben egy traktor.

  • Válasz » #1732 mtz1221 | 2019-02-02 18:02:52

    Válasz csoppika #1711. hozzászólására
    Itt 4 euró darabja ce-s jelű.Ha jössz erre be kell vásárolni belőle.Pár éve úgy jártam hogy szedtem egy ismerősnek éjszaka a kukoricát,és ahogy vitte be a teli pótkocsit lámpa nélkül se.be qrták
    autóval.Nem veszélyesen az autósnak is csak a motorháztetője ment sz@rrá. Hiába mondta neki hogy kifizeti ne szóljon a rendőröknek,mégis szólt nekik.A végén mindkettőjüknek 1000+ euróba került,mert a majom autósban is volt pár feles és nem gondolta hogy őt is megfújassák.smile wacko Én is betojam hogy járhatok így,és párnapra rá mindent körberagasztottam elől/hátul fehér/piros fényvisszaverő szalaggal jó bőven.Tudom hogy lámpákat nem helyettesíti,de mégis megnyugtat hogy pár száz méterről látható vagyok.

  • Válasz » #1731 mtz1221 | 2019-02-02 17:50:43

    Válasz máris szomszéd #1694. hozzászólására
    Annyira kötelező hogy senki nem tudja mikor kell bekapcsolni,egyik rendőr azért büntet mert használod a másik azért akar mert nem.De kuva jó dolog mikor bevezették,elejében km-ről félre álltak az autók mert azt gondolták széles gép jön.De pár éve bevezették a nagy háromszöget minden munkagép pótkocsi stb hátuljára.Az nagyon jó dolog,mikor szedem a kukoricát 800 méteres földön a másik feléről is meglátszanak hol állnak a pótkocsik.Nálunk amúgy olyan vadnyugat van még az emberek 90%-a kivilágítatlan pótkocsikkal közlekedik éjjelente is.Mióta van rajtuk 3 szög,azóta sokkal jobb éjjelente autózni is.smile thumbup

  • Válasz » #1730 csoppika | 2019-02-02 17:04:32

    Válasz Sk Laci #1728. hozzászólására

    Remélem valami finomat vittélsmile w00t

  • Válasz » #1729 Tomszi | 2019-02-02 17:01:08

    Válasz Sk Laci #1728. hozzászólására

    Marha egyszerű, ne a lábad alá tedd! Csinálj egy tartót a traktorra, valahova ahol nem akadék, és ha le kell venni oda tedd át.

  • Válasz » #1728 Sk Laci | 2019-02-02 16:28:23

    Válasz csoppika #1711. hozzászólására

    Nekem némelyik gépen fel van erősítve, amelyiken lehetet, de az a legroszab, amikor olyan munkagépet viszel magadal, amiről munka közben le kell venni, akor egész nap ott ugrál a lábam melet a padlón, csak akadályoz. A tábla szélire meg nem tehetem ki, mert lenyúlják, Akár csak egyszer az ebédemet. smile cursing

  • Válasz » #1727 Buvargabi | 2019-02-02 15:22:00

  • Válasz » #1726 B.Bali | 2019-02-02 15:00:49

    Válasz T.f. #1725. hozzászólására

    De nem kell azt mindíg használni, csak míg ki nem ellőznek,vagy tuti látták amit kell!

  • Válasz » #1725 T.f. | 2019-02-02 14:50:51

    A felkapcsolt munkalámpához egy adalék .
    Néhány éve egy közúti szabálysértési feljelentésem volt. Egy 204-esel vonultam felszerelt 6 soros asztallal . előttem felvezető , mögöttem kísérő jármű . Bekapcsolt villogó , felkapcsolt munkalámpák .
    Több pontos feljelentés lett , a szabálysértési előadó ezekből kizárólag a FELKAPCSOL MUNKALÁMPÁÉRT marasztalt el .
    Ugyanis Mo.-on a hatályos j.szabályok szerint munkalámpát közúti forgalomba használni tilos !

  • Válasz » #1724 Kertész Zoltán | 2019-02-02 14:48:16

  • Válasz » #1723 Tomszi | 2019-02-02 14:46:59

    Válasz Kertész Zoltán #1717. hozzászólására

    Akkor szerinted nem kötelező kivilágítani a járművet és a vontatmanyat.

  • Válasz » #1722 csoppika | 2019-02-02 14:44:47

    Válasz *** HM *** #1720. hozzászólására

    Akkor rossz helyen néztem...smile blushing

  • Válasz » #1721 T.f. | 2019-02-02 14:40:25

    Válasz csoppika #1711. hozzászólására
    https://www.kamionfelszereles.hu/spd/BFEX4193/Fenyvisszavero-nagy-haromszog-tabla

  • Válasz » #1720 *** HM *** | 2019-02-02 14:26:50

  • Válasz » #1719 B.Bali | 2019-02-02 14:12:34

    Válasz Buvargabi #1718. hozzászólására

    De látnak és nincs baleset!

  • Válasz » #1718 Buvargabi | 2019-02-02 13:59:50

    SK-ban a piros hàromszög kötelező a traktor hàtsò vègèn a sàrga villogò nem.de ha fel van tève rà valamilyen szerszàm akkor annak a leghàtsò pontjàra kell helyezni a hàromszöget,a vilàgìtàst ha el van takarva a traktoron ès a villogòt be kell kapcsolni napszaktòl függetlenül.èn pluszba mèg bekapcsolom a munkalàmpàt ès bizony mikor vàroson haladok keresztül sokszor felsikìttanak a gumik a fèkezèstől!

  • Válasz » #1717 Kertész Zoltán | 2019-02-02 13:59:44

    Válasz Tomszi #1716. hozzászólására

    1712 hozzászólás javítása: szerintem nem volt hibás.

  • Válasz » #1716 Tomszi | 2019-02-02 13:53:21

    Válasz Kertész Zoltán #1715. hozzászólására

    Nem a kérdésre válaszoltál.

    Egy csigolyarepedest nem neveznek semminek

  • Válasz » #1715 Kertész Zoltán | 2019-02-02 13:46:09

    Válasz Tomszi #1714. hozzászólására
    En ugyan igy jártam szinte.
    Itt sem lett semmi baja senkinek csak nekem repedt meg egy csigolyám. Nálam is olyan gyorsan jött az autó hogy ha nem az ekét akkor a traktort vágja telibe.

  • Válasz » #1714 Tomszi | 2019-02-02 13:34:54

    Válasz Kertész Zoltán #1712. hozzászólására

    Ezt mi alapján jelented ki?
    Mert a linkelt cikkből sajnos nem derült ki az, hogy már sötét volt-e (bár az este kifejezés az arra utal) és az eke ki volt-e világítva.

    Ha sötét volt es nem volt kivilágítva az eke akkor a traktoros mindenképpen hibázott. Sőt igazából még világosban jó látási viszonyoknal is ki kellene világítani a vontatmanyt. Előirasosan kivilágított járműbe is bele lehet durrantani, csak más az eset elbírálása.

  • Válasz » #1713 B.Bali | 2019-02-02 13:31:29

  • Válasz » #1712 Kertész Zoltán | 2019-02-02 13:24:13

    Válasz B.Bali #1709. hozzászólására

    Ebben a balesetben a traktoros nem hibás.

  • Válasz » #1711 csoppika | 2019-02-02 13:10:31

    Válasz Sk Laci #1710. hozzászólására

    A múltkor eljátszottam a gondolattal, hogy veszek minden gépemre... De 8000HUF/db...smile thumbdown

  • Válasz » #1710 Sk Laci | 2019-02-02 12:55:46

    Válasz Tomszi #1703. hozzászólására

    Igen, Szlovákiában kötelező már talán 5 éve ha nem több. De több külföldi gépen is láttam.

  • Válasz » #1709 B.Bali | 2019-02-02 11:55:56

    Én ilyenkor fel kapcsolom a hátsó munkalámpát úgy állítom hogy ne vakítson pont az ilyenek miatt. Lehetne rátenni még vándor làmpát is mágnesest. Tegye össze a kezét a traktoros hogy nem halt meg senki. Hogy lehet ilyen felelőtlen valaki?

  • Válasz » #1708 Tomszi | 2019-02-02 11:13:37

    Válasz Batka #1699. hozzászólására
    Jól le van írva az ide vonatkozó szabály a sárga villogós topikban.
    Az hogy kivel mit csináltattak műszakin az más dolog, egyrészt az se mindegy mikor, másrészt meg vizsgabiztos függő, főleg míg nem született meg ez a törvényi könnyítés, azóta szerintem nem sokat foglalkoznak vele.

    Az épen olyan mint az útvonalengedély, az 1975-ös kiadású gép gépkönyében is e volt írva hogy a túlmérete miatt közúton engedélyköteles, csak senki nem foglakozott vele.

  • Válasz » #1707 Tomszi | 2019-02-02 11:03:30

    Válasz Tomi81 #1705. hozzászólására
    Magyar gépen is van, de nem azért mert kötelező, hanem mert amerikai kivitelű, mint a régi Magnumok, IH axiálkombájnok.

  • Válasz » #1706 Bárány | 2019-02-02 11:00:34

    Válasz Matyi50 #1702. hozzászólására

    Nekem azt mondta a vizsgabiztos, hogy néhány éve traktorokra már nem jegyzik be.

  • Válasz » #1705 Tomi81 | 2019-02-02 10:57:01

    Válasz Tomszi #1703. hozzászólására

    Lengyel, angol gépeken szoktam látni a hirdetésekbe.
    Nekem mindkét lengyel gépen (traktor, vegyszerező) megvan a helye, felfogatása.

  • Válasz » #1704 UE-28 | 2019-02-02 10:55:12

    Válasz broll79 #1693. hozzászólására

    smile thumbupcoolsmile wink

    Pont ezt írtam le én is s sárgavillogós topicba, hogy jó lenne ha nyugodtsn használhatná az ember akkof is ha lassú, de nem túlméretes!

  • Válasz » #1703 Tomszi | 2019-02-02 10:53:08

    Válasz Sk Laci #1696. hozzászólására

    Az ami az USA gépeken van arra gondolsz? Az a háromszög kötelező Szlovákiaban? Az EU van biztos nem kötelező, mert akkor nálunk is az lenne már.

  • Válasz » #1702 Matyi50 | 2019-02-02 10:50:22

    Válasz Batka #1699. hozzászólására

    A fix szerelésűt be kell jegyeztetni.Ha vizsgáztatod inkább szedd le,vagy tegyél levehetőset. Azt akkor kell feltenni,amikor túlméretes vagy.

  • Válasz » #1701 medikus | 2019-02-02 10:46:52

    Válasz später77 #1687. hozzászólására
    Jól szervezzük!Ami ma nap lementig nem lesz meg,majd holnap meg lesz!!!Kinek hiányzik az,hogy jól meghurcolják!smile nonono

  • Válasz » #1700  d-032a | 2019-02-02 10:35:34

  • Válasz » #1699 Batka | 2019-02-02 10:27:46

    Válasz broll79 #1693. hozzászólására

    kötelező sárga villogó?
    Jó vicc, velem azért vetették le műszakin, mert nem volt bejegyezve a forgalmiba....
    Pedig van értelme, ahogy írod, csak hát ugye a józan paraszti észt nálunk rendszerint felülírja a bürokrácia...
    A másik dolog, azért van felelőssége az úrvezetőnek is, pl éjszaka nem toljuk 100-120-al tompított világítással, ezt nekünk anno régen még elmondták az oktatáson, nem tudom, manapság mennyire hangsúlyozzák. Persze manapság sok az autópálya és autóút, ahol ilyen szituval nemigen találkozhat az ember, aztán ha letér a kisebb forgalmú mellékútra, akkor ugyanúgy nyomná. De nem kell a bajhoz traktor, elég egy méretesebb vaddisznó...

  • Válasz » #1698 Tomi81 | 2019-02-02 10:25:18

  • Válasz » #1697 Sk Laci | 2019-02-02 10:17:22

    Válasz Sanyee #1695. hozzászólására
    Sárga villogót jóval meszebre meg lehet látni, mint 200 m. Este amikor kint vagyok a dombtetőn akor 5-6 km-re is lehet látni a sárga villogót amíg nincsen takarásban.

  • Válasz » #1696 Sk Laci | 2019-02-02 10:11:38

    Válasz broll79 #1693. hozzászólására

    Magyarországon nem kötelező a 40 km/ó alati sebeségel közlekedő jármüvekre a vörös háromszög, ami a mezőgazdasági gépet jelzi ???
    Szlovákiában ez már évek óta kötelező, és ha jól tudom EU öszes országában is az.

  • Válasz » #1695 Sanyee | 2019-02-02 09:57:59

    Válasz broll79 #1693. hozzászólására

    Éjszaka egy ekkora ekénél amúgy is takarva van az a két kis 5w-os lámpa egyike.
    A sárga villogó meg ellátszik 200 méterre is.

    Este üres úton 100-al megy az autó, tompított fényszóróval, ami 50 méterre világít. Hírtelen egy traktor kerül a fényszóró elé és 70 méter a féktávolsága. Akkor kiszámolhatjátok ti is.

    Kresz szerint "A jármûvön túlnyúló rakományt (álló jármûvön is) legalább 40x40 cm méretû piros vagy piros-fehér csíkos zászlóval, illetõleg táblával, éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ezen felül a hátra kinyúló rakományt piros fényû lámpával és piros fényvisszaverõvel, az oldalra kinyúló rakományt elõre fehér fényû lámpával és fehér fényvisszaverõvel, hátra piros fényû lámpával és piros fényvisszaverõvel meg kell jelölni. "
    Most egy eke miben takar kevésbé hátra 2 métert, hogy ne kelljen megjelölni? De ha nem is jelöli meg a sárga villogó saját érdekéből kötelező lehetne mindenkinek.

  • Válasz » #1694 máris szomszéd | 2019-02-02 09:25:01

    Válasz broll79 #1693. hozzászólására
    Szerbiában ha jól tudom kötelező a sárga villogó,persze ha már annyira megszokták a közlekedők,hogy nem is veszik észre akkor hiába van.

  • Válasz » #1693 broll79 | 2019-02-02 09:16:11

    Az ilyen balesetek elkerülhetőek lennének, ha minden mezőgazdasági gépre, pótkocsira kötelező lenne a sárga villogó.
    Valljuk be, hogy mindenki futott már bele olyan közlekedési helyzetbe, mikor éjszaka az ember tolja a kocsinak, mert kevesen vannak, siet is és megy valahol a távolba két piros lámpa, amire azt hisszük, hogy másik kocsi, de nem az, hanem egy 30al zötyögő traktor pótkocsival. Ha én megyek százzal, akkor kurva hamar közelebb lesz az a pótkocsi vég, mint szeretném. Éjszaka meg nem olyan éber az emberek többsége és egy pillanatnyi figyelem kiesés is elég a bajhoz.
    Viszont, ha látja messziről, hogy villog a sárga villogó, akkor tudja azt, hogy óvatosabban közelítse meg az autós

  • Válasz » #1692 Tomi81 | 2019-02-02 09:14:15

    Válasz csoppika #1689. hozzászólására

    Vettem még ilyen piros/fehér fényvisszaverős csíkokat is az ebayen, de azt még nem volt érkezésem felragasztani.

  • Válasz » #1691 Tomi81 | 2019-02-02 09:11:14

    Válasz csoppika #1690. hozzászólására

    Úgyse érne semmit. Az emberek 90%ának fogalma se lenne miért villog. A sárga villogó kb ezt a célt szolgálná.
    Nálunk vagy két éve egy külföldi pár egy rövidtárcsás valtrát vágott picsán. Nem volt a tárcsán lámpa ez igaz, de a traktoré látszott, meg ment a sárga a tetején...

  • Válasz » #1690 csoppika | 2019-02-02 09:06:21

    Válasz csoppika #1689. hozzászólására

    A piros villanófényt jó 5letnek tartanám lassú jármű szerelvényre...

  • Válasz » #1689 csoppika | 2019-02-02 09:05:22

    Válasz Tomi81 #1688. hozzászólására

    Én ha összetört a piros, volt hogy a fehéret tettem villogóra. Megnézték rendesen:-) (azt hitték balra kanyarodok, csak kiment az index búra:-))))

  • Válasz » #1688 Tomi81 | 2019-02-02 08:45:59

    Na ezért teszek én minden munkagépre lámpát. Sose lehet tudni, mikor jön sötétbe hazafelé az ember. Az ekére meg a biciklire való villogós lámpát szoktam feltenni, az mindig ott van a traktorba.
    Mondjuk elnézve a képeket, ebben a helyzetben mindegy lett volna, hogy van e valami lámpa az ekén. Mert ha nincs rajta az eke, a traktort veri seggbe. Benézte az opeles nagyon.

  • Válasz » #1687 später77 | 2019-02-01 22:47:20

    Válasz medikus #1683. hozzászólására

    Jól szervezitek a munkákat, ha mindent el tudtok végezni világosban.
    Voltam olyan cégnél, ahol szűk 3500 ha-t kellett elvetni ősszel. Ott nem volt kérdés, hogy kell-e dolgozni, vonulni éjszaka. Ha éjjel van táblaváltás, akkor nem áll a gép napkeltéig a dőlőúton, hogy világosban vonulhasson.
    Egyébként én kifejezetten szeretek éjszaka közlekedni, alig van forgalom, széles géppel is nyugodtabban lehet átszelni a várost, pedig nem is egy metropolisz. Dolgozni is van, hogy jobb sötétben, sokkal élesebbek a kontúrok lámpafénynél az én szememnek.

  • Válasz » #1686 *** HM *** | 2019-02-01 22:45:55

    Ha nem tiszteli a Zetort a köcsög a setitben és alááll az utolsó fej alá úgy követ,azonnal megcsóválom az 5ös ekét rendesen esszehuzodik a seggluka azonnal elhihetitek... smile aikidosmile cursing

  • Válasz » #1685 BBK | 2019-02-01 21:54:33

    Lassan járj,tovább élsz!

[bezárás x]