Fórum

Mezőgazdasági balesetek 

Létrehozta: jd /4650, 2009-02-13 08:19:59

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #1596 Gepi  | 2018-06-11 19:53:11

    Válasz Sanyee #1595. hozzászólására

    Nem vagy egyedül egyik eset pl tavasszal műtrágyát szállítottam nagypóttal és beláthatatlan útszakaszon nem számít a záróvonal meg a kanyar előznek, ők nem látják hogy milyen gép jön szembe csak én az ülésből de nyomják neki mint egy őrültsmile wacko

  • Válasz » #1595 Sanyee | 2018-06-11 19:45:00

    Múltkor vetőgéppel mentem. Persze barla index már megy a gépen is meg a vetőgépen is. Erre 3 an beelőznek mikor 10 méterre már fordulnék le. A 4. Éles kormánymozdulattal rántott vissza az előzésből mert észrevette, hogy a max 25-el száguldó traktort nem tudja kielőzni 5 méteren.
    A kedvencem az, mikor főúton megyek egyenest, beelőznek úgy, hogy épp befér, majd hírtelen jobbra lemegy az egyik mellékútra, de ott már kanyarodáskor ő is fékez, mert nagy a sung. Mögöttem meg néznek, hogy én mi a f...mért fékezek, ha csak 25-el megyek.

  • Válasz » #1594 gabor.baranya82 | 2018-06-10 21:31:28

    Válasz csferri #1590. hozzászólására

    A másik nagy probléma, hogy a kedves kollégák némeike elfelejtette a kresz-ben tanultakat. Időnként illene elengedni az össze szedett kocsi sort.

  • Válasz » #1593 Sk Laci | 2018-06-09 19:39:54

    Válasz vén cigány #1591. hozzászólására

    Nem tudom megérteni, miért ált be a traktor kereke mögé. Hisz nem volt gyerek...

  • Válasz » #1592 Matyi50 | 2018-06-09 19:16:38

  • Válasz » #1591 vén cigány | 2018-06-09 19:06:56

  • Válasz » #1590 csferri | 2018-06-03 21:00:15

    Válasz Jakabjóska #1587. hozzászólására

    Így van, de van olyan is hogy ha meglát maga előtt egy traktort , vagy kombájnt(ez utóbbi érdekesebbsmile lol)leblokkol nem tud megelőzni, gyűjti maga után a sort ebből végül jó nagy káosz szokott lenni mindenki előz összevissza mindenkit ott is ahol nem lehetsmile thumbup

  • Válasz » #1589 apuci | 2018-06-03 20:50:03

  • Válasz » #1588 apuci | 2018-06-03 20:48:58

  • Válasz » #1587 Jakabjóska | 2018-06-03 20:37:16

    Válasz apuci #1586. hozzászólására

    A legnagyobb baj az, hogy ha traktor megy az úton, az autót vezetők nagy többségének valami elpattan az agya helyén, és az élete árán is el kell mennie mellettünk

  • Válasz » #1586 apuci | 2018-06-03 20:31:01

    Válasz antoni.antonek #1584. hozzászólására

    Ez szóló traktor voltsmile wink
    csak csodálkoztam miért nyomja a kürtöt az őrült autós és meg néztem biztos jól működik?
    És lám működött csak ez a f.sz azt hitte neki van elsőbbsége!smile w00t

  • Válasz » #1585 _NB_ | 2018-06-03 18:28:27

    Válasz antoni.antonek #1579. hozzászólására

    Értem én a főszabályosdidat, de ha nincs tele aggatva a szerelvény menet rögzítő kamarákkal, akkor mi védi meg a balra kanyarodót, ha szabályosan jelez és a felezővonal mellé húzódik ? a 31.§ (6)bekezdést kivéve ?

    Tehát egy szabálytalanul előző, simán rám veri a balhét, mert csak ...
    Ez a kresz erősebb kutya b..... elv ?
    Te is érzed, hogy sántít a dolog.

  • Válasz » #1584 antoni.antonek | 2018-06-03 17:54:24

    Válasz apuci #1578. hozzászólására
    Nekem meg van visszajelző kontrollámpám... Sőt, ha duplát húzok, akkor két visszajelzőm is van...

  • Válasz » #1583 antoni.antonek | 2018-06-03 17:50:01

  • Válasz » #1582 Celtises | 2018-06-03 17:10:27

    Válasz antoni.antonek #1581. hozzászólására

    Egyáltalán nem ez volt a mondanivalóm.

  • Válasz » #1581 antoni.antonek | 2018-06-03 17:00:07

    Válasz Celtises #1577. hozzászólására

    Szerintem egy esetleges baleset okozásánál a felelősség megállapításánál az általad leírtak nem hiszem, hogy kibúvót jelentenének smile tongue

  • Válasz » #1580 antoni.antonek | 2018-06-03 16:55:19

    Válasz Sk Laci #1575. hozzászólására
    "Bocsi, de kereszteződésről volt szó, nem minden balra fordulásnál /házudvarba, földútra,../."

    (6) A balra bekanyarodó jármû vezetõje párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyõzõdött arról is, hogy balról jármûvének elõzését vagy kikerülését másik jármû nem kezdte meg.

    (7) Útkeresztezõdésen kívül történõ bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.

    (8) Az útkeresztezõdésben kanyarodó fõútvonal esetén

    a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a fõútvonalon kanyarodó és az arról letérõ jármûre egyaránt vonatkozik,

    b) a fõútvonalról letérõ jármûvel elsõbbséget kell adni a fõútvonalon továbbhaladó jármû részére.


    A 6-os pont minden kanyarodásra, tehát útkereszteződésen kívüli bekanyarodásra is érvényes.

  • Válasz » #1579 antoni.antonek | 2018-06-03 16:47:15

    Válasz _NB_ #1564. hozzászólására

    "Így ha elindulunk az Ádám, Éva vonalon vissza felé, mindjárt más lesz a sorrend a ki a hibás kategóriában."

    Semmi sem lesz más! Nem érted, még mindig nem érted! A kanyarodó jármű vezetőjének felelőssége megállapítható ápertén, mert neki meg kell győződni stb. stb. stb...
    Az előzni szándékozó jármű vezetője, meg úgyis azt mondja, hogy nem volt kinn az irányjelző időben, (akár hazudhatja is) tehát vitathatóvá válik minden.

    Főszabály: (6) A balra bekanyarodó jármû vezetõje párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyõzõdött arról is, hogy balról jármûvének elõzését vagy kikerülését másik jármû nem kezdte meg.

    "Ajánlom figyelmébe a 4a és a 8e pontokat."

    Itt meg hülyeséget beszélsz, mert ez csak kiegészítő szabályozás a főszabály mellé. Azért nem ez a főszabály, mert ez vitatható, elhazudható, nem ekkor, hanem akkor, már nem láttam, mert már mellette lehettem, amikor kitette az irányjelzőt, stb...

  • Válasz » #1578 apuci | 2018-06-03 16:45:23

    Válasz csoppika #1566. hozzászólására

    Én is szoktam a hátsó irányjelzőt ellenőriznismile hammer


    De mindig jó szokott lenni!!smile thumbup

  • Válasz » #1577 Celtises | 2018-06-03 15:38:24

    Tapasztalatból mondom,hogy a gyári tükrökkel esélytelen kilátni. A melletted levőt sem látod nemhogy a mögötted jövőt.
    Ezt azért írtam,mert hasonló szerelvényem van és nem látok ki.

  • Válasz » #1576 _NB_ | 2018-06-03 15:08:41

    Az előzésnél a felsorolt szabályokat úgymond egyben kell nézni.

    A 4a és a 8e pontokat jelen esetben úgy kell érteni.

    (4) Csak jobbról szabad előzni
    a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;

    (8) Tilos előzni:
    e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
    - ha a jármű főútvonalon (Főútvonal) vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.(Útkereszteződés alárendelt úttal)
    - ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].


    Tehát lehet előzni kanyarodni szándékozó járművet, de vannak feltételei, miszerint tábla jelzi (főútvonal vagy útkereszteződés alárendelt úttal tábla), hogy az az út amin mi és az előzni kívánt jármű halad magasabb rendű, mint a keresztező út ahova kanyarodik

    Ha fent említett helyzetben az előzni kívánt jármű jobbra kanyarodik akkor szabad balról előzni (persze ha nincs előzni tilos tábla, záróvonal...ect, ez a kresz kő, papír, olló)

    Ha fent említett helyzetben az előzni kívánt jármű balra kanyarodik egy alsóbbrendű útra ezt jelzi és balra húzódott a felező vonal mellé, akkor csak jobbról szabad előzni, (persze itt megint vannak szabályok mert el is kellene mellette férni, mondjuk egy cangás, motoros talán elfér biztonsággal egy szélesebb útnál ...)

    Ha nincs tábla (főútvonal vagy útkereszteződés alárendelt úttal tábla) ami jelzi a kereszteződés előtt, hogy mi magasabb rendű úton haladunk, akkor tilos előzni útkereszteződésben vagy előtte, mert a keresztező út, nem alárendelt (lehet jobbkéz-szabály..ect)



    Válasz » #1574 karesz68
    Elhiszem, elvileg a pót 255cm-nél nem lehet szélesebb.
    Oldalak nélkül menyi lehet? 240cm ?
    Az mtz kihajtott tükörrel milyen széles akkor ?
    kép

  • Válasz » #1575 Sk Laci | 2018-06-03 11:29:53

    Válasz vén cigány #1570. hozzászólására
    Bocsi, de kereszteződésről volt szó, nem minden balra fordulásnál /házudvarba, földútra,../.

  • Válasz » #1574 karesz68 | 2018-06-03 10:05:16

    Válasz _NB_ #1559. hozzászólására

    "A legtöbb trakin a pótkocsi húzás végett teleszkópos a visszapillantó szára és vagy több szögben állítható.
    Ilyen szerelvénynél illik 90°-ban kinyitni és kihúzni szélesre, hogy elláson rendesen a pótkocsi mellett.

    A lenti balesetnél a kép alapján tippre ki volt hajtva a tükör, elvileg úgy ellátott a szerelvény mellett."

    Ha jól látom, ez egy Fliegl bálaszállító. Ha az MTZ-n a gyári a tükörtartó volt, akkor rakott kocsi esetén esélytelen, hogy tisztán belássa a mögötte levő útszakaszt. Nagy valószínűséggel ez volt a baleset oka.


  • Válasz » #1573 Tomi81 | 2018-06-03 09:17:26

    Válasz Tomi81 #1571. hozzászólására

    És minden munkagépen van hátul lámpa. Első dolog mikor bejön a portára.
    A traktorra is vettem motorokra való gumis indexet, fel akarom tenni a munkalámpa mellé hátha...

  • Válasz » #1572 vén cigány | 2018-06-03 09:16:26

    Én jártam úgy, hogy le volt hajtva a kisteher autó hátsó ajtaja és eltakarta a lámpákat és fordult balra.smile sweatdrop Azért sikerült megállni, pedig esett az eső.
    Kiszálltunk az autókból aztán elnézést kért a sofőr.

  • Válasz » #1571 Tomi81 | 2018-06-03 09:13:58

    Nálunk mindennapos, hogy fordulok be a portára és rámellőznek. A rekord eddig három autó egymás után. De rájöttem nem csak felénk hülyék az emberek. Csongrád megyében voltunk traktort nézni, elvittem egy körre, viszem vissza fordulnék be, egy busz+egy személyautó megelőz.
    Ha tehetem inkább ráállok a felezőre vagy még egy kicsit túl rajta, hátha feltűnik a hátul jövőnek, hogy a hülye parasztja be akar fordulni.
    Vagy még olyat is szoktam, hogy a bal sávba átmegyek és onnan fordulok (pótkocsival esélytelen). Tudom nem szabályos, de így legalább kisebb az esélye, hogy nekem jönnek.

  • Válasz » #1570 vén cigány | 2018-06-03 09:12:06

    Válasz Sk Laci #1569. hozzászólására

    "kereszteződés előt nem szabad előzni."

    Ha záróvonal van, akkor nem szabad.
    Egy főúton is hány mellékút becsatlakozik, akár lehet föld út is. Tehát nem kell ahhoz kereszteződés, hogy valaki balra forduljon.
    Tehát a legjobb megoldás forgalmaz úton, ha valaki lehúzódik jobbra és balra indexel és meggyőződik, hogy tényleg valaki megkapja-e az elsőbbséget.

  • Válasz » #1569 Sk Laci | 2018-06-03 09:03:32

    Válasz _NB_ #1564. hozzászólására
    8 e -ben szépen le van írva, amit lejeb írtam, hogy a kereszteződés előt nem szabad előzni.
    Talán érdemes lene a Hajdúszoboszlónál történt garambolnál a traktorosnak újból kérvényeznie az átvizsgálást, a fent említet pont szerint.

    Töbieknek akik olvasák. Szerintem magyarországon is van olyan mint szlovákiában, hogy a garambol után van 48 órád arra, hogy aláírjátok a rendőri jegyzőkönyvet. Tudom, hogy a rendőrök nyomják, hogy írjátok alá azonal, és lezártnak tekintik az ügyet. Hivatkozatok ara, hogy sokban vagytok, nem tudjátok jelenleg értelmezni az aláirandó jegyzőkönyvet, és a 48 óra alat tudtok ügyvédnél is tanácsot kérni. Ha a jegyzőkönyvet egyszer aláírjátok és elismeritek, hogy hibáztatok, onan már sokal nehezeb viszafordítani az ügyet.

  • Válasz » #1568 jamo | 2018-06-03 08:54:03

    Válasz vén cigány #1565. hozzászólására

    Ha jól rémlik amerikába az a szabnály hogy mg gépet max 10 mph/h sebességkülönbséggel szabad előzni. Magyarán be kell lassítani mögé és utána szabad előzni, nem lehet "repülőrajból" elhúzni mellette. Tehát ha valaski 100al vagy akárcsak 60al belecsattan egy balra forduló gépbe kapásból ő a hunyó.

  • Válasz » #1567 csoppika | 2018-06-03 07:45:27

    Válasz csoppika #1566. hozzászólására

    Ja és a faluban van... 600méterre a táblától... Csak szeretnek itt még 70-el csorogni..

  • Válasz » #1566 csoppika | 2018-06-03 07:43:04

    Válasz _NB_ #1564. hozzászólására

    Már 2x jártam úgy, hogy a házunkhoz lekanyarodva indexeltem, lassítottam, középre húzódtam , szinte megálltam, de egy ökör vagy 70-el kikerült még... Inkább, mint hogy lassított volna... Persze dudált meg anyázott... Ki is szálltam megnézni, megy - e az irányjelző...

  • Válasz » #1565 vén cigány | 2018-06-03 07:00:32

    Válasz _NB_ #1564. hozzászólására

    Valaki, itt már írta régebben, hogy ne lehessen nagy sebesség különbség az előző és előzendő jármű között.
    Ezzel sok baleset megelőzhető lenne.

  • Válasz » #1564 _NB_ | 2018-06-03 02:33:41

    Válasz antoni.antonek #1562. hozzászólására

    Ejj, kend köti azt az ebet ahhoz a karóhoz.
    A dolgokat mindig több szemszögből kell vizsgálni, hogy helyes képet kapjunk.

    Kend a traktoros szemszögét vesézi és igaz, hogy nem szabadott volna kanyarodni amíg meg nem győződik, hogy nem tiszta a terep.
    Ezzel szerintem mindenki egyet ért.
    De itt jön a másik szemszög az autós oldaláról, ön szerint egy balra kanyarodni szándékozó és feltételezzük azt jelző járművet szabad előzni balról ?

    Ajánlom figyelmébe a 4a és a 8e pontokat.
    Kresz előzés

    Így ha elindulunk az Ádám, Éva vonalon vissza felé, mindjárt más lesz a sorrend a ki a hibás kategóriában.

    A balesetekhez két ember nem figyelése kell általában, ha csak az egyikük figyelmes már, csökkenthető kis szerencsével elkerülhető baleset.

    Ha az autós felteszi a kérdést magában, hogy mit tötyörög ez a traki, itt a kereszteződés előtt, lehet kanyarodni készül, lassítok, mert képes index nélkül befordulni . . . amikor a traki befordul, nyom egy hosszú dudát az autós, a traktoros meg káromkodik, hogy ki ez a türelmetlen, majd mikor egyenesben a szerelvény és nyúl az irányjelző karhoz jön rá, hogy elfelejtett jelezni, így megint káromkodik csak most magát szidja.

    A traktoros verziónál meg index kint szemből senki, mögöttem jön egy autó messzebb, de tuti akkor ér ide mikor kanyarodnék, inkább megvárom míg utolér és figyelem lassít-e, mert képes rám előzni . . . mikor az autó elmegy mellette nyom egy dudát, hogy nem látsz kint az index, itt meg az autós mondja a magáét majd a tükörbe nézve látja, hogy a traki balra bekanyarodik és ekkor meg magát szidja, hogy majdnem felkente magát a trakira.

  • Válasz » #1563 csoppika | 2018-06-02 21:42:18

    Válasz antoni.antonek #1562. hozzászólására

    Végül is a kresz "logikája" szerint ez az olvasatomban azt jelenti, hogy először megállok a jobb padkán, majd ha tök üres az úttest, akkor lekanyarodok balra...smile sweatdrop

  • Válasz » #1562 antoni.antonek | 2018-06-02 21:18:47

    Válasz Drisa #1561. hozzászólására
    Nehéz megérteni a KRESZ rendelkezését?
    Nincs irányjelző, nincs ki mikor, hamarabb, később, mennyivel korábban, időben kitett irányjelző, látszott nem látszott belesütött a nap, ki van fakulva a búra, stb.
    Egyértelmű: addig nem lehet kanyarodást megkezdeni, míg a kanyarodó jármű vezetője minden kétséget kizáróan meg nem győződött annak veszélytelenségéről. Slussz, passz! Ha a fentebbi módon meggyőződött, akkor akár irányjelzés nélkül is bekanyarodhat napsütéssel szemben, sáros, vagy kifakult színű búrájú lámpájú pótkocsival...

  • Válasz » #1561 Drisa | 2018-06-02 13:01:19

    Válasz _NB_ #1559. hozzászólására

    Nagy kérdés az is hogy kanyarodás vagy az előzés kezdődött hamarabb, de ez senki nem tudja már megmondani. Lehet hogy egyszerre:) sosem lesz igazság és nincs jó döntés, ilyen balesetek mindig is lesznek hiszen nem belátható ki jön mögötted 100-al és vág ki.
    Mondjuk én szinte álló vagy nagyon lassú járművet nem előzök nagy sebesség különbséggel, így van idő reagálni talán. Inkább ezt kellene a kreszbe betenni.

  • Válasz » #1560 .Richard. | 2018-06-02 12:54:34

    Válasz _NB_ #1559. hozzászólására

    Lassito vagy àllò kocsisor előzèse minden egyes alkalommal veszèlyes. Főleg nagy sebessèggel. Ha ezt nem tennèk a tökös gyerekek akkor meg tudnànak àllni az akadèk elött. De mivel aki gyorsan kicsisort előz' annak fogalma sincs'hogy mitől törik be a feje. Különben nem tennè.

  • Válasz » #1559 _NB_ | 2018-06-02 10:51:19





    Ez a ráutaló magatartás fontos szerintem.
    Én is úgy közlekedem, hogy húzódók arra az oldalra amerre kanyarodom, persze hosszú járgánynál, jobbra van kivétel.

    A másik, ha az előttem lévő kanyarodik, akkor mögötte az ellenkező oldalra szoktam húzódni, ez sokéves tapasztalat.
    Azért szoktam rá, mert sokan csak indexelnek előttem és nem húzódnak semerre majd a szembejövő miatt lassítanak, ekkor a mögöttem lévők már előznének "mert mi ez a totymorgás?" nem látják pl: a balra kanyarodni szándékozót, és kész is baj, ezért ilyenkor én jobb szélre húzódok így a mögöttem lévők is látják, hogy előttem balra indexelnek.

    Nem árt időben jelezni, nem elég ha te tudod, hogy itt kanyarodni szeretnél.

    A legtöbb trakin a pótkocsi húzás végett teleszkópos a visszapillantó szára és vagy több szögben állítható.
    Ilyen szerelvénynél illik 90°-ban kinyitni és kihúzni szélesre, hogy elláson rendesen a pótkocsi mellett.

    A lenti balesetnél a kép alapján tippre ki volt hajtva a tükör, elvileg úgy ellátott a szerelvény mellett.

    A balra kanyar mindig is egy rizikós dolog, mert sok helyre, irányba kell figyelni.
    Elnézzél mögéd tükörbe 1-2, elnézzél előre 1, majd elnézel balra ahova mennél 1, ez kb 3-4másodperc, egy 90km/h-val haladó autó 25métert tesz meg másodpercenként azaz mire újból a tükörbe néznél már 75-100métert tett meg.

    Kanyarodáshoz segítséget kérni elvileg itt nem kell, ha sima balra kanyar és a tükrök is jól vannak beállítva, az tényleg olyan helyzetben kel amikor pl: egy kanyarban van a kereszt utca és nem látsz mögéd.
    Persze ha tükröket nem tudod, nem lehet beállítani akkor kel, a segítség, de elvileg így meg nem is vehetnél részt a forgalomban.

  • Válasz » #1558 D-032-a | 2018-06-02 10:12:23

    Válasz vén cigány #1557. hozzászólására
    A kamion is tud valamennyire jobbra húzódni.
    Másrészt, miért kellene bárkinek is nagy sebességgel megközelíteni álló, vagy lassan haladó járműveket, vagy nem egyértelmű forgalmi helyzeteket.
    Aki nyomja a gázt az mégis miből gondolja, hogy ok nélkül araszolnak, vagy állnak meg járművek az úttesten?

  • Válasz » #1557 vén cigány | 2018-06-02 10:00:07

    Válasz D-032-a #1556. hozzászólására

    Hát igen áll mögötte egy kamion, akkor hogyan látja a hátul nagy sebességgel érkező az indexet???smile confusedsmile confused

  • Válasz » #1556 D-032-a | 2018-06-02 09:35:52

    Egyre kevesebben tartanak be alapvető KRESZ szabályokat, és ezért is van ez a probléma.
    Nagyon sokan állandóan fent a felezővonal mellett közlekednek. (Nem csak akkor, amikor üres az út.)
    Mivel nem tartják be az úttesten való jobbratartási kötelezettség alapszabályt, igy nem is "tudják" balrakanyarodási szándékként értelmezni a felezővonal mellé húzódott másik járművet.
    Pedig, ha a felezővonalra húzódott járművet, egyértelműen balrakanyarodási szándék jelzésének vehetné mindenki, akkor még irányjelző hiba esetén is sok baleset elkerülhető lenne.
    Ehhez persze el kellene terjeszteni a köztudatba, hogy a jobbratartás az, az alaphelyzet

    A másik nagyon elterjedt veszélyokozás az, hogy a balrakanyarodó jármű háta mögött, sokan fent a felezővonal mellett várják ki az előttük lévő jármű lekanyarodását, és így eltakarják annak az irányjelzőjét is.
    Ez miatt a közben hátulról érkező és "előző" 3-ik autó, durrant már bele balrakanyarodóba.

  • Válasz » #1555 antoni.antonek | 2018-06-02 08:27:02

    Válasz vén cigány #1550. hozzászólására
    Ha minden kötél szakad, akkor a művelet balesetmentes végrehajtása érdekében még ilyen "csintalanságot" is el kell követni:
    "(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse."

  • Válasz » #1554 antoni.antonek | 2018-06-02 08:12:11

    Válasz antoni.antonek #1553. hozzászólására
    Bekanyarodás

    31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel

    a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,

    b) útburkolati jelek hiányában

    - jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,

    - balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére

    köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.

    (2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelő besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. A kerékpársávot, továbbá egyirányú forgalmú úton az ellenirányba kijelölt autóbusz sávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

    (3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.

    (4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.

    (5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik

    a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel

    - annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá

    - az azonos irányból érkező villamos részére,

    b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére,

    c) balra bekanyarodó járművel

    - az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,

    - az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton érkező jármű

    részére.

    (6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.

    (7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.

    (8) Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén

    a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,

    b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére.

  • Válasz » #1553 antoni.antonek | 2018-06-02 08:01:33

    Válasz vén cigány #1550. hozzászólására

    Lehet a zabot hegyezni, vagy rágni a gittet a jogszabály ellenében, de nem sok értelme van.

  • Válasz » #1552 bandigh | 2018-06-02 08:00:29

    Nekünk tavaly neki is mentek a bal hátsó keréknek. De elnézést kért a sofőr mert “szemébe sütött a nap”.
    Pesze miután felnézett a szélvédőre. Addig meg ment a rádió/mobiltelefon piszkálás. Nem lett belőle nagy dolog.
    Ha mész lassan a traktorral, balra akarsz kanyarodni, rakottan már nem fogsz menni csak max 10-el, a kanyar előtt. Érkezik egy autó mögötted 90-nel, egyik pillanatban még 100 méterre van, nem jelez, másik pillanatban meg melletted.. traktorosra nehéz lesz rábizonyítani...
    Miért feltételezze a mögötte 100 méterre haladó járműről, hogy nem fogja a kanyarodási szándékát figyelembe venni...
    Az h megállsz, h elengedj egy 100 méterre mögötted lévőt, nem életszerű

    Az autós egy kicsit lassít, amíg befordulsz, attól még nem sérted az elsőbbségét. Tudtommal a felező vonal mellé húzódott balra irányjelző járművet nemigen lehet már megelőzni.

  • Válasz » #1551 antoni.antonek | 2018-06-02 07:57:28

    Válasz antoni.antonek #1549. hozzászólására

    Ezt mondtam akkor is, amikor a baleset történt. Így egyértelmű a dolog. Ha belemenne a KRESZ abba az értelmetlen fejtegetésbe, ami az irányjelző villogását is számításba venné, akkor megkezdődhetne minden ilyen balesetnél a végeláthatatlan vita arról, hogy "idejében" ki lett-e téve az irányjelző, "látható" volt-e, vagy "sáros" volt a búra, "belesütött" Nap stb...

  • Válasz » #1550 vén cigány | 2018-06-02 07:55:04

    Válasz antoni.antonek #1549. hozzászólására

    Gyakorlatban ez azért más.
    Mire egy pótkocsis szerelvény befordul, addigra egy nagy sebességgel közeledő kocsi simán belefuthat.

  • Válasz » #1549 antoni.antonek | 2018-06-02 07:38:59

    Válasz Sk Laci #1548. hozzászólására

    Meglehetősen egyértelműen fogalmaz a KRESZ, vitának itt nemigen van helye:
    "(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
    b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére."

  • Válasz » #1548 Sk Laci | 2018-06-02 07:13:12

    Válasz antoni.antonek #1544. hozzászólására
    Ilyenel úgymond nap mint nap találkozok, mikor az autóvezetők nem veszik figyelembe a balra kanyarodó traktor irányjelzőjét, és kereszteződésben előz akor is, mert azt tartsák, ez csak traktor.
    A magyar kreszben 100 % nem tudom hogyan van pontosan, de a szlovákban bele van írva, hogy a kereszteződésig be kell fejezni az előzést, és ezt EU rendelet alapján rakták bele a szlovák kreszbe. Nézetek utána, magyarországon nem e van ugyan így.
    Második dolog a traktorosnak is egy kicsit ismernie kellene egy két kibúvót. Megmondja, hogy a viszapillantó tükörben a kanyarodáskor nem látot előző gépjármüvet, az irányjelző be volt kapcsolva, .......
    Nem csak egy oldalra ráverni a balhét, mert ez csak traktorista. Nem "hiába görbe" a §.

  • Válasz » #1547 JD 4630 | 2018-06-01 18:38:36

    Válasz lac* #1546. hozzászólására

    Nálam is minden èvben akad egy egy satufèk dudálas anyázás ebből adódóan.

Gép- és alkatrész kereskedők, gépgyártók

Lista megtekintése
AB REX Kft.
Agráció Kft.
Agriline Kft.
Agro-Alfa Kft
Agro-Boma Mezőgép Kft.
Agro-H.M.G Kft.
Agro-man
Agro-Tipp Kft.
Agroázis Kft.
Agrobix Kft.
Agroconnect Kft.
Agrogép 2004 Kft.
Agroker Eger
Agroko95 Kft.
Agromaster Kft.
AGROPARK
Agrospic Kft.
Agrotec Magyarország Kft
Agrowolf Kft.
Alfa-Gép Kft.
Andest 2005 Bt.
Auditker Kft.
Axiál
Balla Imre e.v.
Baumachinen Kft.
Bedenek és Társa Bt.
Bihar-Express Kft.
Borsod Agroker Zrt
Bükkhegyi András
Clear-Globe Kft
Crystal- Mezőtúr Kft
D+V 1999 Kft.
Dorker Kft.
EAgro Kft.
Erdőgépker Kft.
Eu-GépKer Kft.
Farkas Szervíztechnika Kft.
Fliegl Abda Kft.
Földvársarok Kft.
General-Agri Hungary Kft.
GG 55 Kft.
GM Agro.net Kft.
Gumiarzenál Kft.
Győri Agroker Zrt.
Hergon Plus Kft
Homokháti Agrogép
HSC Motor Kft.
Intradelog Kkt.
Japán Kistraktor Importőr
Kärcher Hungária Kft.
KC-Békés Kft.
Kerti Gépek
Két Kata Kft.
Kistata Agro Kft
Konzum Trade Kft.
Kovács Katalin E. V.
Kőrös-Welt Kft
Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.
Leták Mezőgazdasági Gépgyár Kft.
Magtár Kft.
Mészáros Lajos e.v.
Metalwolf Kft.
Miskó Gábor e.v.
Multiva Magyarország Kft
Novara Coop Kft.
Nyírker Kft.
Omikron Kereskedelmi Gyártó, Javító és Forgalmazó Kft.
P.G.-MOBIL Kft.
Pal-Tis Kft.
Pap-Agro Kft.
Penda Kft.
Pintér László e.v.
Promo plusz kft.
Raho-Ker Kft.
Rexxon-Trade Kft.
Romeplow Hungary Bt
Rotáció Kft.
Royal Marine Kft.
S.C. Lorger S.R.L.
Satamo Plus Kft.
Schriffert Kereskedőház Bt.
Servitec Kft.
Sióagrár Kft
Speed-ex Kft.
Starex Pro Kft.
Strautmann Gépgyártó Hungária Kft.
Szakadáth-Gépker Kft.
Szegána Kft.
Szemi-Agro Kft.
Szentmihályi Gép Kft.
Takács Dinasztia Kft.
Té-Géta-68 Kft.
Tihanyi TB Kft.
Törő Gépek
Trakodó Kft.
Truck Central Kft.
Újhelyi Kft.
VAgro Mezőgazdasági Gépgyár
Valkon Kft.
Vektor-Holding Kft.
VÉRTESKER Kft.
Wild Control Kft.
Zetor Vas
Zootechnika Gépgyártó Kft.
Ádám és Társa Kft.
Agratech Gépker Kft.
Agriszervíz Kft.
Agro-Békés Kft.
Agro-Contakt 2000 Kft.
Agro-Magic Kft.
Agro-Roll 96 Kft.
Agro-Viko Kft.
Agrobazár
Agrobörze
Agrofém71 Kft.
AgroHof
Agroker Holding Zrt.
Agrolánc Kft.
Agromehanika Kft.
Agroshop
Agrosprinter
Agrotec Magyarország Kft.
AJG Gépgyártó Kft.
Alp-agro
Atra Kecskemét Kft.
Austropannon Kft.
Babus Zoltán egyéni vállalkozó
Balog Mihály
Baywa GMZ
Bezerédi Agro Kft.
Bohr
Busa Bt.
Cívis Mezőgép Kft
Contstar Kft.
Csiszár Csapodi Kft.
Diós-Gumi Kft
Doxmand
Egyedi GépKer Kft.
Erőgép-Szervíz Kft.
Everris International
Farmcenter Kft.
Forma Hungária Bt.
Für Gábor E.V
GÉPKÖZVETÍTŐ
GI-GA Farm Kft.
Gravetti Kft.
Gumiflex Kft.
Hanki-ker
Hidro Master Kft
Horizont Trade Kft.
Idea Traktor Kft.
Invest Gépkereskedelmi Kft
KaposFlex Gumikereskedelmi Kft.
Kárpáti Hungary Kft.
Kelet Agro Kft.
Készenlét Zrt.
Kiskorpád Gépker Kft.
Kite Zrt.
Kosditrade Kft
Kovács-ker
Kuhn Center Magyarország
Lakkos Kft.
Madarász Kft.
Mayer László egyéni vállalkozó
Metal Gold 2001 Kft.
Mező-Gép Agro Kft.
MTE Speciál Kft.
Nagy Antal EV
Nowton Bt.
Odisys Bt.
Oraker Kft.
P+K 3000 Kkt.
Pálinkó József E.V.
Payer Ádám e.v.
PIK-PAK Korona
Polyduct Zrt.
Quivogne CEE GmbH
Realagro Kft.
ROBIX-MIKRO Kft.
ROSI TEH D.O.O
Royal Machines Kft.
Royal-Kert Kft.
Sasform Agrotechnika Kft
Sato-Gép Kft.
Selector Export-Import Kft
Sinaopt Kft.
Sokoró Kft.
Stand-Agro Kft
Start Agro Kft.
Sz-Agro 2007 Kft.
SZAL-AGRO Kft.
Szekeres Kft.
Szendi és Társai Mezőgazdasági Termelő Szolgáltató és Értékesítő Betéti Társaság
T-Oriens Kft.
Tartálygyár Kft
Tempel Kft.
Tisza Consult Bt.
Trade Impact Kft
Traktor Trade Kft.
Turquagro Kft.
Väderstad Kft.
Valbert Bt.
Városkert Gépipari és Kereskedelmi Kft.
Velox-Ker Kft.
Villám István
Wirax-Hungária Kft.
Zetor- West Hungary Kft.
[bezárás x]