Válasz Sárközi Róbert #971. hozzászólásáraLátom itt mindenki okosabb a másiknál! Szerintem meg hordja mindenki vállon a fát,és akasszon a tökére egy lámpást,mert úgy biztos rásötétedik! Rs9? az bohóckodni jó,de nem lehet egy lapon emliteni a lentiekkel,pláne üzemszerű termelésben és terepen...
Akkor inkább egy biciklit vegyen!
Nem kiközelítő? AZ Rs9 meg az? Na most marom kockásra magam a röhögésben....
Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraÜdv.! Amiért a M zöld rendszám kiadás szigorodik, Mert vannak akik nem értik meg,hogy ami eddig volt már nem tartható fenn! Zil stb nem erdészeti kiközelítő mert te annak használod akkor sem! Csináljatok egy erdészeti érdekképviseletet és lesz egy Erdészeti rendszám is! Örülj neki hogy eddig elvezhetted az előnyét! Vegyél egy RS9 platóst és már tehetsz is rá piros vagy zöldet 2,liter fogyasztással egyből gazdaságos lesz
Válasz bandigh #968. hozzászólásáraAdminisztrációt,odafigyelést jó sokat már hozott,már működik. A piac letisztulása szerintem nem ettől fog létrejönni.
Drágulást már mindenképp okozott. De ha megfejelik még a zöld rendszámos mizériával is,mégnagyobb drágulás esetleg hiány lesz ipari és tüzifából is.
Értelme a kereskedőknél van,talán kevesebb kamu faárúst látni az utakon,falvakban.
Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraBocs az offért, de egy tizes skàlán mekkora öröm ez az új faanyag-kereskedelmi lánc szabályozás? Mit fog ez hozni magával?
Válasz wernerj #958. hozzászólásáraKötelet raktak a keleti blokk legendás szörnyetegeinek nyakába!Csak ezt szerintem senki sem gondolta végig. Ha ez így marad,lesz pár darab parádézós kocsinak,de a többit elviszi az enyészet igy meg a lángvágó.A kutyának nem fognak kelleni.
Válasz medikus #960. hozzászólásáraMert egyszerűen felesleges,csak nem érted.
Egy erdőn használt zilt,prágát,uralt ha fekete rendszámra vizsgáztatsz,eleve megbukik már gyári állapotban is a különféle 21.századi eu.s normák meg sok egyéb miatt is,pl ezek nagy része már nincs gyártásban,vagy nem is eu szabvány,forgalomba se helyezhető lenne már az eu.ban,amire az erdőn abszolute semmi szükség,hiszen soha nem fog autópályán,de még belföldi áruszállításban sem részt venni,max helyben.
Ugyanakkor pedig a robosztus felépítés ,terepjáró képesség,és amit ezek kibírnak még ma is, azt indokolja,hogy hagyjanak nekik életben maradási lehetőséget ott ,ahova valóak,az pedig a munkavégzés nehéz terepen,kamion kiszolgálása erdőn mezőn,katasztrófahelyzetben való használat,de azért alapvető műszaki,közlekedési követelmények betartásával.Erre volt jó a zöld rendszám,amit ti is írígyeltek ezektől a járművektől.Na de addig addig packáznak a szakmával,hogy majd nem az nem lesz aki olcsón,hatékonyan kitermelje a fát a legnehezebb hegyoldalból meg mocsárból is,hanem lassan senki,mert a fa árával már a költségnövekedést nem lehet kompenzálni tovább.A tüzifa ára is elért egy lélektani határt.Rendszám nélkül meg aki eddig sem közlekedett,ezután sem fog. Aki azzal sumákolt,anélkül is fog.Szóval nem értem mi ez az átgondolatlan szigor.
Válasz Tomszi #963. hozzászólásáraA Tgk az Tgk!Nem gk.Az a baj hogy sokan teljesen tisztában vannak azzal hogy mit vezetnek,csak próbálják belemagyarázni a törvénybe azt ami a napnál is világosabb hogy nem az!Értem én hogy jó lenne!Egyszerűbb,kisebb költség stb!
Az egész rendszám mizéria elkerülhető lenne életszerű jogalkotással. Kevesebb járműkategória, de egyértelműen meghatározni melyik mi, és azt csak arra engedélyezni, és az egész országban egységesen, forgalomba helyezéstől, vizsgáig rendőrig.
A quadokkal sokáig az volt, hogy egyszerűen nem volt olyan járműkategória, amibe beletartozzon. Csak annyit kellett volna csinálni, hogy kiegészíteni a motorkerékpár kategóriát annyival, hogy 4 kerekű, vezetőfülke nélküli, egyszemélyes motorkerékpér szerű terepjáró blablabla. Esetleg annyi hogy 50 ccm-ig segédmotor, felette nagymotor, rendszám, stb.
Vagy más, hányan motoroznak 125-ös motorral segédmotorral beadva. Pedig az alvázszámból ki lehetne olvasni a köbcentit. Rájuk szállni, akié nem valós azt agyonbüntetni, behajtani, kötelezni a műszakira, stb...
Ennyiből sokkal jobb amerika, ott állítólag egyes államokban nincs műszaki, autókra se. Viszont ha a sherif megállít, akkor ha valami nem tetszik a kocsidon, akkor ott helybe elkobozza, bevisz, jogsit bevon, amit akar.
Miért az milyen már, hogy T-jogsi letételéhez nem kell orvosi alkalmassági? Mert nem kell. Kissé érdekes. Pedig azért feljogosít arra hogy egy 300 lovas traktorral és 2db 16 tonnás póttal hasítsál keresztül kason országon városon 50km/h-val.
Válasz wernerj #958. hozzászólásáraNekem semmi bajom se az erdészetre használt Zil-le, se a Prágával.
De ne hajtogasd ezt a kombájn témát se. Nálunk például annak idején az utolsó gépet is leműszakizták, emlékszem rá, 2004-ben vagy 5-ben, addig kombájnokon, meg egyéb önjárókon nem volt semmi, akkor meg mindent forgalomba helyeztek lassú járműnek: kombájnok, önjáró kasza, szecskázó, akkor még volt répaszedő, rakodógépek, minden. Ezekre mellesleg tök szabályos volt a lassú járná kategória.
Akkor egy nyilatkozat elég volt a tulajdonostól, hogy ez az alvázszámú gép az xyz RT tulajdona.
Egyébként valahol olvastam, lehet itt az agroinformon hogy úgy is forgalomba helyezhetnek gépet, hogy tulajdonost nem jegyeznek be a forgalmiba, csak üzembentartót.
Nem ismerem közelebbről az erdészetet, de még a legjárhatóbb a piros rendszám lenne, csak azt megint nem mindenhol csinálják meg teherautóra.
Vagy kijárni a teherautóként való üzembe helyezést, viszont annak asszem magasabb a biztosítása, 1-2 évente műszakizni, stb...
Vagy ha sehogy nem megy a rendszámozás, váltani traktorra, sokan csinálják T-150-nel, Zetor Crystal-lal.
Az a baj a Zillel,hogy teherautó!Gyárilag forgalmival adták ki,meg rendszámmal!Le kell vissza vizsgáztatni,és mehetsz az úton,kiközelíthetsz meg minden!Ezzel a felfogással egyetlen egy személyautót sem kellene műszakiztatni,mert pl csak földúton járok vele!A kombájnra meg nem adtak se rendszámot,se forgalmit,se semmit amivel műszakira mehetne!Magyarázod,erdészeti közelítő!Ez volt a zil forgalmijában?Ez csak a bajom,hogy úgy értelmezik,értelmezték a jogszabályban szereplő eszközöket,ahogy a fülüknek tetszett!Most meg az sem jut hozzá,aki törvényesen bele kellene hogy férjen!
Válasz wernerj #958. hozzászólásáraGondold vèg!ebben az orszàgban mi hivatalos amivel mindenki jòl jàr? Semmi. Ilyen jàrművet ne hasznàljanak. Persze'nem irjàk'de lehetetlen. Èn pl mtzn függesztett rakodo utànna akasztva az egytengelyes pot. Àtmenőfèk'olaj'villany. Talpas rakonca a pòtba rakva. Ezek piros rendszàmosak. Nix közelitőkocsi ami szezonàlis. Rakodòlevesz'vissza a pot azt ennyi. Hàtrànya'kevesebbet visz mint a pràga meg a hid nem hajtott. De lehetne'csak ne műszakin. Szerinted a fekete rendszàmhoz minek èvente műszaki amit irtak'meg az összes cullang? PÈNZ PÈNZ PÈNZ! Leszrjàk'mivel keresed. A megoldàs a te kezedben van!
Válasz medikus #955. hozzászólásáraLátom, hiába próbáltuk magyarázni, nem érted. Akkor mindenki vizsgáztasson le mindent, legyen. Csak találjanak ki rá valamit, hogy egyáltalán lehessen. Mint írtam, soknak semmiféle eredetigazoló papírja nincs. Legyen akkor egy egységes, mindenkire érvényes követelmény-rendszer. Mondják meg azt, hogy mi az ami alkalmas erdészeti kiközelítőnek, majd csináljanak rá egy külön rendszámot. Erdei rendszám. Azt felejtsük el, hogy teherautó. Ami tényleg az erdőn dolgozik, kicsit más mint ami a közúton fuvaroz. Például soknak a váltója eleve le van felezve, és nem azért hogy ne mérjék be trafival, hanem mert a térdig érő sárban a nyomaték számít és a tapadás. Ebből te valószínűleg csak annyit látsz, hogy tetű lassan vánszorog előtted valami, aminek a fele sár, a másik fele rönk, középen meg füstöl. Vagy fűzzük tovább a gondolatmenetet: vizsgázzon le minden kombájn, egyenként. Mérjék le a legnagyobb tömegét, és legyen ugyanolyan teher rájuk, mint a kamionokra. Ugyanaz. Nagy, nehéz, lassú,"pénzt hoz". Vagy a traktorokat: kíváncsi lennék, hány olyan gép van, ami most pirossal rohangál, pedig fekete kellene rá. Claastra már kifejtette, mi a baja a zöld rendszámosokkal, bukott némi pénzt, ami fájt neki. Nálad is valami hasonló ok áll a háttérben, vagy csak zsigerből hajtogatod ugyanazt? Másokra is kíváncsi lennék, mi bajuk a Zilekkel, Prágákkal.
Válasz medikus #955. hozzászólásáraMire,fekete rendszámra?Tahográfra? Azt ami kb annyit megy közuton,mint egy forwarder vagy egy kombájn,ugyanugy szezonálisan? Súlyadó meg útdíjköteles járművet csinálni egy erdőn használt kiközelítőből? Ezt valóban csak az írígység,meg a dögöljön a szomszéd tehene felfogás mondatja belőletek. A quadokat meg megci G ,meg suzuki samurájokat kellene levizsgáztatni inkább,akik valóban spekulatív céllal lettek zöld rendszámozva,nem ezeket...
Válasz Claastra. #951. hozzászólásáraJobb ha tudod,hogy erdőben,földúton is kellene azonosíthatóság végett legalább zöld rendszám.A fakitermelésnél meg szinte mindent papírozni kell az EUTR miatt is,miután elmozdítod a fát tő mellől valamivel.De sabaj,majd most vagy tele lesz rendszám nélküli masinákkal az erdő,vagy megváltoztatják ezt a sz@rt,mert az így értelmezett kategóriának megfelelő géppel nagyon kevesen rendelkeznek az országban az erdőterülethez képest. Vagy aki eddig urallal közelített meg nem bírta megvenni a forwardert,az zárja be a bazárt?
Válasz Claastra. #951. hozzászólásáraEzzel csak az a baj, hogy nem te húztad fel a népet, hanem aki kitalálta a módosítást. Az erdőben van pénz: te földtulajdonosként gondolkodsz. Az erdőből nem az termeli ki általában a fát, aki a tulajdonos. Kitermélésben nincs akkora pénz, mint amekkorát belelátnak sokan. Papíros öreg teherautó 2-300 ezerért: ha tudsz Zil vagy Prága teherautót ennyiért, ne tartsd magdban. Pont ilyen lehetőséget keresek. Az erdő nem közút: az erdő valóban nem az, csak a földutak benne. És ha a földút fel van ázva, sokszor a kövesútig kell kiközelíteni. Arról nem is beszélve, hogy egy ekkora teherautó nehezen tud teleportálni, tehát azt valahogy oda is kell vinni.
Jól felhúztam a népet és jól esett nem tagadom(mert tőlem már elvittek fuvart zöld és pirosrendszámos autókkal mert ők más költséggel számoltak) ,az erdőben van pénz hát vegyen egy papíros öreg teherautót és használja,zil prága van 2-300e ft.ért,nem kell 20-30 milliós gépen gondolkodni,különben az erdő nem közút ott nem is kell rendszám a kiközelítő meg elméletileg csakkiközelít nem?csak már akkor haza is visszük elven ,a baj az ,hogy már a kombájnra is nehezen adnak zöldet a sok visszaélés miatt,
Válasz Tomszi #919. hozzászólására A piros rendszámmal is visszaéltek (élnek)anno én is próbáltam hivatalosan,új alvázat kellett volna készíteni minősített hegesztővel a tervcsomag volt 140e pénz
Amíg minden egyes ügyintéző másképpen értelmezi a szabályozást, addig úgyis azt csinálnak velünk, amit akarnak.
((( városi off-road club...., szakadt uazok, különféle terepjárók, motorok, keresztül úton, erdőn- mezőn semmit sem nézve, egyik város rendőrei kergetik őket, pár nap múlva kiderül, hogy a club vezetője a szomszéd város rendőr parancsnoka.....)))
Válasz Jakabjóska #945. hozzászólásáraAkkor szabályos volt. Az akkori szabályozásban benne volt, hogy elviheted próbaútra, elviheted vizsgáztatni. Valaha a Tz4K-ra sem kellett rendszám, utána kellett, majd bevonták az összeset, hogy mégsem kell. Most megint kell.
A P, V, Z rendszámok használhatók közúton, amennyiben vezetsz indítónaplót, nem viszel utast, stb... megfelelsz a kritériumoknak. Az E rendszámos ügyedben intézkedő rendőr valamit benézett, mivel az a külföldről behozott, honosítás alatt álló járművek ideiglenes rendszáma, tehát közlekedhetsz vele ha jól tudom fél évig. Sajnos ezzel is sokan visszaélnek. A közúton való közlekedéshez: sok minden nem közlekedhetne közúton ebben az országban( szerintem), mégis van az a pénz..... Például a négykerekű "homokfutó" szöcskék 200-250 lóerőkkel, motorkerékpárnak vizsgáztatva, Siófok belvárosában nyáron, keresztben közlekedve. Sorolhatnánk, hogy kinek, mi bántja a csőrét, mégis azt mondom, egy cipőben járunk. Inkább össze kellene fognunk, keresni valakit aki jól meg tudja írni, és megkeresni a kamarát. Intézkedjenek valamit az ügyben. A jogszabálymódosításokat általában olyan emberek hozzák, akik egy íróasztal mögött ülnek, és soha nem láttak közelről kombájnt. Ha nem nyitjuk ki a szánkat, azt csinálnak velünk, amit akarnak.
Válasz wernerj #941. hozzászólásáraAz "M" jelű, zöld színű rendszámtábla a mezőgazdasági és erdészeti célú gépekre lett kitalálva. Az, hogy melyik hivatal melyik ügyintézője mit értelmez erdészeti kiközelítőnek, az ugye teljesen változó. De szerintem a kiközelítő néven futó bármelyik teherautó nem szállíthatna közúton. De a Suzuki terepjáró meg a quad nem tartozik ebbe a kategóriába.
E- rendszám: engem meg akart büntetni a rendőr, mert az E betűs rendszám nem jogosít fel a forgalomban való részvételre, csak a trélerig műszaki vizsga idejére (100 méterre voltam a házamtól).
P-, V-, Z-, saját felelősségre használhatóak, elvileg közúti közlekedésre ezek sem jogosítanak fel. Emlékszek gyerekkoromból, hogy sok motorkerékpár ment a rendszámtábla helyére tett "Műszakira" vagy "Vizsgára" felirattal. Akkor ez szabályos volt?
Válasz wernerj #941. hozzászólásáraPontosan! Dögöljön a szomszéd tehene is effektus! Látod van aki ide is leírja nyíltan sajnos ugyanezt. Amíg ez megy ebben az országban más téren is,meg az egymásra köpködés még a kis emberek közt is,írígykedés,nem lesz rend sehol.
Nem mint ha elvennék a kenyeret az erdészeti közelítőnek vizsgázott ilyen gépek a közúti fuvarozók elől,vagy a többi jól menő forwarderes cég elől.A baj az,hogy a jogszabály nincs jól megírva,ahány hely,annyiféle értelmezés van a magajáró meg erdészeti közelítő vagy eszközhordozó fogalomra,és így a hatóság is egyikre azt mondja innentől,hogy ez nem megy,a másik ugyanolyanra meg esetleg azt,hogy megy.
Szerintem senkinek nem hiányzik még a nagy gazdaságokban sem 3évente plusz költségként vizsgáztatni a kombájnokat,amiket eddig nem kellett,csak megújitani.
Ugyanígy nem hiányzik azoknak sem,hogy elvegyék tőlük ezt a jogot,akik lábon járnak, jártak ki az erdőre a gépeikkel dolgozni vagy a legelőre bálát pakolni egy évben is csak szezonálisan.
Válasz wernerj #941. hozzászólásáraEzek nélkül nem fog menni, Az országban még a fakitermelések jó nagy százalékában Zil,Ural,Praga,Kraz,Gaz,Dac meg egyéb épített gép közelít közbenső rakodóra,vagy út mellé az LKT mellől,vagy közvetlenül a vágástérből! A többit végzik a még elterjedőben lévő zöld rendszámot jelenleg még megkapó forwarderek,de azok ára miatt nem alkalmazzák sokan őket,mert kigazdálkodni nem lehet. A másik meg,hogy vágástérbe fekete rendszámos MAN be se megy...vagy be se tud menni
Válasz wernerj #941. hozzászólásáraÉn senkit nem piszkáltam!Véleményt írtam le!A jogszabályban szerepel olyan hogy mezőgazdasági betakarító gép!Olyan is hogy erdészeti kiközelítő!Az már más kérdés,hogy ki milyen gépet ismer,kiközelítőnek?
Nem megsértve senkit, és nem kötekedésből.
Ezek a gépek amik eddig erdészeti kiközelítő teherautóként mentek, nem az ügyeskedés meg a trükközés miatt voltak zöld rendszámosak. Erre futotta. Szerintem itt a fórumon a nagy többség szakadt, széthullófélben lévő, volt tsz-es gépekkel kezdett. Akinek bejött az élet, le tudta cserélni újabb, rendszámos gépre. Apósom 2 éve műszakiztatta a tsz-ből származó 50-es Mtz-t, aminek semmi papírja nem volt. Itt a tsz csak így adott el gépet. Mégis lett műszakija, nem kellett hozzá se gépkönyv, se semmi, csak némi pénz. Szerintem ez így nem tiszta. Vagy az más, mert traktor? Az erdőn járó szörnyek 99%-a honvédségtől származik. Ma már adnak hozzá kísérőokmányt, de 15 éve csak megvetted és vitted. Az ilyen gépet akkor adja le a bontóba a tulaj? Aki megteheti, vesz harvestert, forvardert. Aki nem, az marad a Stihlnél, meg a Gaz-nál, amíg nem tud másikat venni. Mennyivel jobb az, ha rendszám nélkül rohangál, mint hogy kapjon egy zöld rendszámot? A másik: ilyen alapon ne kapjanak SP, P, E, vagy Z rendszámot sem? Hiszen azok is közlekednek az úton. Értem én hogy neked a teherautók sokban vannak, de ez nekem olyan ízű hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is. Te gondolom nem erdőre használod őket. Ha kitalálnak egy egyszerűbb, járhatóbb utat a forgalomba helyezésre, szerintem sokan meglépik, de jelenleg nincs más. Ha megszivatják a zöld rendszámosokat, a kombájn ugyanúgy nem mehet, ahogy a Zil sem. Akkor miért kell piszkálni egymást?
Válasz Tomszi #926. hozzászólásáraAnno a 80 as Mtz-t mikor vizsgáztattuk lassúra,50-es adagolót kellet rá tenni,látható alu cimkével,hogy nem forog 2200-at!!Csak úgy lett lassú jármű!
Válasz Tomszi #926. hozzászólásáraSzia a Lassú járműnél nem csak sebesség van, KW megkötés is ha ez érdekel keress rá!!
De ha a MTZ80 piros már csak egy pótkocsit húzhat!!
Válasz Erdőjáró #928. hozzászólásáraMikor láttál kombájnon rendszámot!Sosem,mivel nem volt forgalmi engedélye!Ezért nem volt rendszám köteles!A teherautó viszont rendelkezett forgalmival,az első pillanattól!Ennyi!Ezért volt nehéz már elsőre is zöld rendszámot intézni rá!Nálunk forgalmit,vagy olyan gépkönyvet(nem fénymásolt)kértek,amiben benne van az alváz és motor szám!No ilyen gépkönyv sem létezik!
Válasz medikus #925. hozzászólásáraÉs az "M" rendszámos kombájn se kapjon innentől "M" rendszámot,mert némelyik 40et is megy országúton,meg 100mázsa a súlya remélem érted az iróniát!
Válasz Erdőjáró #928. hozzászólásáraMiért kellene a kombájnra fekete rendszám, mikor az lassú jármű kategória! Nagyon sok kombájnon az is van, piros.
Szerintem sokkal jobb egyébként, egyszer megcsinálod, aztán ötévente műszaki, vagy elballagsz egy vizsgahelyre, vagy kihelyezett vizsgára bejelentkezel. A kihelyezett vizsga jobb, általában kevésbé vaskalapos vizsgabiztost küldenek, aki nem betűről-betűre értelmezi a szabályt. Pl. vizsgabázison van ahol a lassújármű pótót fékpadra viszik, holott nem előírás. Aztán van olyan vizsgahely is, ahol nincs is fékpad, mégis vizsgáznak lassújármű pótok. Kihelyezett vizsgán max. fékeznek udvaron, vagy az sem.
Válasz medikus #923. hozzászólásáraHogyne!Akkor a kombájnokat is fekete rendszámra,meg kötelezzék súlyadóra nem?Ilyen alapon Az is ugyanannyit jár közúton,mint egy zöld rendszámos erdőn használt Zil!
De nem kéne itt a tisztességes melósoknak egymásra elkezdeni emiatt sz.rt dobálni meg írígykedni.
Válasz Erdőjáró #918. hozzászólásáraHa az előző beszúrt szövegből kivesszük a sebességre vonatkozó részt: "amelyek tervezési sebességük szerint 25km/óránál gyorsabb sebességgel nem képesek haladni, vagy típusbizonyítványuk, vagy ennek hiányában a közlekedési hatóság 25km/órában határozta meg a megengedett legnagyobb sebességüket."
-Szerintem minden teherautó tervezési sebessége nagyobb 25 km/h-nál.
-szerintem minden magyarországi teherautónak van típusbizonyítványa.
-Ha az előző kettő nem áll fent, akkor lehetne az, hogy az NKH meghatározza a sebességüket 25 km/h-ban.
----------------------------
De, lassú jármű sem lehetne már egy MTZ-80-as se, mert tervezési sebessége szerint 25km/h-nél gyorsabban tud menni, és ez a szabály már 20 éve is megvolt, mégis kiadták rájuk a piros rendszámot.
Egyszer egy másik fórumon hasonló témában egy magát jogásznak mondó felhasználó leírta a helyzetet linkelve a különböző szabályokat. Most nem kerestem vissza, valahogy lehet hogy tudnám, na szóval annyi volt a lényege úgy emlékszem, hogy az állam alapból a jóhiszeműséget tételezi fel a polgárairól (mint az ártatlanság vélelme is) a közigazgatási eljárások során. Magyarul mondva elhiszi (el köteles hinni) ha én azt mondom hogy az MTZ-82-es 25-nél gyorsabban nem tud menni. Holott 34-gyel megy papíron.
Válasz Tomszi #919. hozzászólásáraRosszul gondolod!A csettegőkről is készült tervrajz a vizsgáztatáshoz,sőt hegesztői minősítés is!A piros rendszámos teherautó is eredetileg nem megy 25-nél több el!A váltókat le kellett(kellett volna) rögzíteni,kb 2.sebességben!Vizsgára meg is csinálták,csak utána vissza alakították!
1423 hozzászólás
Válasz Sárközi Róbert #971. hozzászólásáraLátom itt mindenki okosabb a másiknál!
Szerintem meg hordja mindenki vállon a fát,és akasszon a tökére egy lámpást,mert úgy biztos rásötétedik! Rs9?
az bohóckodni jó,de nem lehet egy lapon emliteni a lentiekkel,pláne üzemszerű termelésben és terepen...

Akkor inkább egy biciklit vegyen!
Nem kiközelítő? AZ Rs9 meg az? Na most marom kockásra magam a röhögésben....
Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraEnnyi!
Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraÜdv.! Amiért a M zöld rendszám kiadás szigorodik, Mert vannak akik nem értik meg,hogy ami eddig volt már nem tartható fenn! Zil stb nem erdészeti kiközelítő mert te annak használod akkor sem! Csináljatok egy erdészeti érdekképviseletet és lesz egy Erdészeti rendszám is! Örülj neki hogy eddig elvezhetted az előnyét! Vegyél egy RS9 platóst és már tehetsz is rá piros vagy zöldet 2,liter fogyasztással egyből gazdaságos lesz
Válasz bandigh #968. hozzászólásáraAdminisztrációt,odafigyelést jó sokat már hozott,már működik. A piac letisztulása szerintem nem ettől fog létrejönni.
Drágulást már mindenképp okozott. De ha megfejelik még a zöld rendszámos mizériával is,mégnagyobb drágulás esetleg hiány lesz ipari és tüzifából is.
Értelme a kereskedőknél van,talán kevesebb kamu faárúst látni az utakon,falvakban.
Válasz medikus #964. hozzászólásáraValó igaz!Jármű kategóriát írtál!A Tgk is az!
Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraBocs az offért, de egy tizes skàlán mekkora öröm ez az új faanyag-kereskedelmi lánc szabályozás? Mit fog ez hozni magával?
Válasz wernerj #958. hozzászólásáraKötelet raktak a keleti blokk legendás szörnyetegeinek nyakába!Csak ezt szerintem senki sem gondolta végig. Ha ez így marad,lesz pár darab parádézós kocsinak,de a többit elviszi az enyészet igy meg a lángvágó.A kutyának nem fognak kelleni.
Válasz medikus #960. hozzászólásáraMert egyszerűen felesleges,csak nem érted.
Egy erdőn használt zilt,prágát,uralt ha fekete rendszámra vizsgáztatsz,eleve megbukik már gyári állapotban is a különféle 21.századi eu.s normák meg sok egyéb miatt is,pl ezek nagy része már nincs gyártásban,vagy nem is eu szabvány,forgalomba se helyezhető lenne már az eu.ban,amire az erdőn abszolute semmi szükség,hiszen soha nem fog autópályán,de még belföldi áruszállításban sem részt venni,max helyben.
Ugyanakkor pedig a robosztus felépítés ,terepjáró képesség,és amit ezek kibírnak még ma is, azt indokolja,hogy hagyjanak nekik életben maradási lehetőséget ott ,ahova valóak,az pedig a munkavégzés nehéz terepen,kamion kiszolgálása erdőn mezőn,katasztrófahelyzetben való használat,de azért alapvető műszaki,közlekedési követelmények betartásával.Erre volt jó a zöld rendszám,amit ti is írígyeltek ezektől a járművektől.Na de addig addig packáznak a szakmával,hogy majd nem az nem lesz aki olcsón,hatékonyan kitermelje a fát a legnehezebb hegyoldalból meg mocsárból is,hanem lassan senki,mert a fa árával már a költségnövekedést nem lehet kompenzálni tovább.A tüzifa ára is elért egy lélektani határt.Rendszám nélkül meg aki eddig sem közlekedett,ezután sem fog. Aki azzal sumákolt,anélkül is fog.Szóval nem értem mi ez az átgondolatlan szigor.
Válasz medikus #964. hozzászólásáraSzerencse hogy semmiféle tgk-ról nem írtam a hozzászólásban. :) :) :)
Egyébként teljesen igazad van.
Válasz Tomszi #963. hozzászólásáraA Tgk az Tgk!Nem gk.Az a baj hogy sokan teljesen tisztában vannak azzal hogy mit vezetnek,csak próbálják belemagyarázni a törvénybe azt ami a napnál is világosabb hogy nem az!Értem én hogy jó lenne!Egyszerűbb,kisebb költség stb!
Az egész rendszám mizéria elkerülhető lenne életszerű jogalkotással. Kevesebb járműkategória, de egyértelműen meghatározni melyik mi, és azt csak arra engedélyezni, és az egész országban egységesen, forgalomba helyezéstől, vizsgáig rendőrig.
A quadokkal sokáig az volt, hogy egyszerűen nem volt olyan járműkategória, amibe beletartozzon. Csak annyit kellett volna csinálni, hogy kiegészíteni a motorkerékpár kategóriát annyival, hogy 4 kerekű, vezetőfülke nélküli, egyszemélyes motorkerékpér szerű terepjáró blablabla. Esetleg annyi hogy 50 ccm-ig segédmotor, felette nagymotor, rendszám, stb.
Vagy más, hányan motoroznak 125-ös motorral segédmotorral beadva. Pedig az alvázszámból ki lehetne olvasni a köbcentit. Rájuk szállni, akié nem valós azt agyonbüntetni, behajtani, kötelezni a műszakira, stb...
Ennyiből sokkal jobb amerika, ott állítólag egyes államokban nincs műszaki, autókra se. Viszont ha a sherif megállít, akkor ha valami nem tetszik a kocsidon, akkor ott helybe elkobozza, bevisz, jogsit bevon, amit akar.
Miért az milyen már, hogy T-jogsi letételéhez nem kell orvosi alkalmassági? Mert nem kell. Kissé érdekes. Pedig azért feljogosít arra hogy egy 300 lovas traktorral és 2db 16 tonnás póttal hasítsál keresztül kason országon városon 50km/h-val.
Válasz wernerj #958. hozzászólásáraLemaradt!Nem a súllyal van baj!A kombájnt is lemérnéd!Nincs meghatározva súly korlátozás!

Válasz wernerj #958. hozzászólásáraNekem semmi bajom se az erdészetre használt Zil-le, se a Prágával.
De ne hajtogasd ezt a kombájn témát se. Nálunk például annak idején az utolsó gépet is leműszakizták, emlékszem rá, 2004-ben vagy 5-ben, addig kombájnokon, meg egyéb önjárókon nem volt semmi, akkor meg mindent forgalomba helyeztek lassú járműnek: kombájnok, önjáró kasza, szecskázó, akkor még volt répaszedő, rakodógépek, minden. Ezekre mellesleg tök szabályos volt a lassú járná kategória.
Akkor egy nyilatkozat elég volt a tulajdonostól, hogy ez az alvázszámú gép az xyz RT tulajdona.
Egyébként valahol olvastam, lehet itt az agroinformon hogy úgy is forgalomba helyezhetnek gépet, hogy tulajdonost nem jegyeznek be a forgalmiba, csak üzembentartót.
Nem ismerem közelebbről az erdészetet, de még a legjárhatóbb a piros rendszám lenne, csak azt megint nem mindenhol csinálják meg teherautóra.
Vagy kijárni a teherautóként való üzembe helyezést, viszont annak asszem magasabb a biztosítása, 1-2 évente műszakizni, stb...
Vagy ha sehogy nem megy a rendszámozás, váltani traktorra, sokan csinálják T-150-nel, Zetor Crystal-lal.
Az a baj a Zillel,hogy teherautó!Gyárilag forgalmival adták ki,meg rendszámmal!Le kell vissza vizsgáztatni,és mehetsz az úton,kiközelíthetsz meg minden!Ezzel a felfogással egyetlen egy személyautót sem kellene műszakiztatni,mert pl csak földúton járok vele!A kombájnra meg nem adtak se rendszámot,se forgalmit,se semmit amivel műszakira mehetne!Magyarázod,erdészeti közelítő!Ez volt a zil forgalmijában?Ez csak a bajom,hogy úgy értelmezik,értelmezték a jogszabályban szereplő eszközöket,ahogy a fülüknek tetszett!Most meg az sem jut hozzá,aki törvényesen bele kellene hogy férjen!
Válasz wernerj #958. hozzászólásáraGondold vèg!ebben az orszàgban mi hivatalos amivel mindenki jòl jàr? Semmi. Ilyen jàrművet ne hasznàljanak. Persze'nem irjàk'de lehetetlen. Èn pl mtzn függesztett rakodo utànna akasztva az egytengelyes pot. Àtmenőfèk'olaj'villany. Talpas rakonca a pòtba rakva. Ezek piros rendszàmosak. Nix közelitőkocsi ami szezonàlis. Rakodòlevesz'vissza a pot azt ennyi. Hàtrànya'kevesebbet visz mint a pràga meg a hid nem hajtott. De lehetne'csak ne műszakin.
Szerinted a fekete rendszàmhoz minek èvente műszaki amit irtak'meg az összes cullang? PÈNZ PÈNZ PÈNZ! Leszrjàk'mivel keresed. A megoldàs a te kezedben van!
Válasz medikus #955. hozzászólásáraLátom, hiába próbáltuk magyarázni, nem érted. Akkor mindenki vizsgáztasson le mindent, legyen. Csak találjanak ki rá valamit, hogy egyáltalán lehessen. Mint írtam, soknak semmiféle eredetigazoló papírja nincs. Legyen akkor egy egységes, mindenkire érvényes követelmény-rendszer. Mondják meg azt, hogy mi az ami alkalmas erdészeti kiközelítőnek, majd csináljanak rá egy külön rendszámot. Erdei rendszám. Azt felejtsük el, hogy teherautó. Ami tényleg az erdőn dolgozik, kicsit más mint ami a közúton fuvaroz. Például soknak a váltója eleve le van felezve, és nem azért hogy ne mérjék be trafival, hanem mert a térdig érő sárban a nyomaték számít és a tapadás. Ebből te valószínűleg csak annyit látsz, hogy tetű lassan vánszorog előtted valami, aminek a fele sár, a másik fele rönk, középen meg füstöl. Vagy fűzzük tovább a gondolatmenetet: vizsgázzon le minden kombájn, egyenként. Mérjék le a legnagyobb tömegét, és legyen ugyanolyan teher rájuk, mint a kamionokra. Ugyanaz. Nagy, nehéz, lassú,"pénzt hoz". Vagy a traktorokat: kíváncsi lennék, hány olyan gép van, ami most pirossal rohangál, pedig fekete kellene rá. Claastra már kifejtette, mi a baja a zöld rendszámosokkal, bukott némi pénzt, ami fájt neki. Nálad is valami hasonló ok áll a háttérben, vagy csak zsigerből hajtogatod ugyanazt? Másokra is kíváncsi lennék, mi bajuk a Zilekkel, Prágákkal.
Válasz Matyi50 #956. hozzászólásáraIgazad van,azokat is!
Válasz medikus #955. hozzászólásáraMire,fekete rendszámra?Tahográfra? Azt ami kb annyit megy közuton,mint egy forwarder vagy egy kombájn,ugyanugy szezonálisan? Súlyadó meg útdíjköteles járművet csinálni egy erdőn használt kiközelítőből? Ezt valóban csak az írígység,meg a dögöljön a szomszéd tehene felfogás mondatja belőletek. A quadokat meg megci G ,meg suzuki samurájokat kellene levizsgáztatni inkább,akik valóban spekulatív céllal lettek zöld rendszámozva,nem ezeket...
Válasz Matyi50 #954. hozzászólásáraNem kell venni forwardert!!Le kell vizsgáztatni a teherautót!Ennyi!
Válasz Claastra. #951. hozzászólásáraJobb ha tudod,hogy erdőben,földúton is kellene azonosíthatóság végett legalább zöld rendszám.A fakitermelésnél meg szinte mindent papírozni kell az EUTR miatt is,miután elmozdítod a fát tő mellől valamivel.De sabaj,majd most vagy tele lesz rendszám nélküli masinákkal az erdő,vagy megváltoztatják ezt a sz@rt,mert az így értelmezett kategóriának megfelelő géppel nagyon kevesen rendelkeznek az országban az erdőterülethez képest. Vagy aki eddig urallal közelített meg nem bírta megvenni a forwardert,az zárja be a bazárt?
Válasz Claastra. #951. hozzászólásáraEzzel csak az a baj, hogy nem te húztad fel a népet, hanem aki kitalálta a módosítást. Az erdőben van pénz: te földtulajdonosként gondolkodsz. Az erdőből nem az termeli ki általában a fát, aki a tulajdonos. Kitermélésben nincs akkora pénz, mint amekkorát belelátnak sokan. Papíros öreg teherautó 2-300 ezerért: ha tudsz Zil vagy Prága teherautót ennyiért, ne tartsd magdban. Pont ilyen lehetőséget keresek. Az erdő nem közút: az erdő valóban nem az, csak a földutak benne. És ha a földút fel van ázva, sokszor a kövesútig kell kiközelíteni. Arról nem is beszélve, hogy egy ekkora teherautó nehezen tud teleportálni, tehát azt valahogy oda is kell vinni.
Egyébként a a törvény szépen leírja ,hogy mire adható,teherautó nem szerepel közte
Jól felhúztam a népet és jól esett nem tagadom(mert tőlem már elvittek fuvart zöld és pirosrendszámos autókkal mert ők más költséggel számoltak) ,az erdőben van pénz hát vegyen egy papíros öreg teherautót és használja,zil prága van 2-300e ft.ért,nem kell 20-30 milliós gépen gondolkodni,különben az erdő nem közút ott nem is kell rendszám a kiközelítő meg elméletileg csakkiközelít nem?csak már akkor haza is visszük elven ,a baj az ,hogy már a kombájnra is nehezen adnak zöldet a sok visszaélés miatt,


Válasz Tomszi #919. hozzászólására A piros rendszámmal is visszaéltek (élnek)anno én is próbáltam hivatalosan,új alvázat kellett volna készíteni minősített hegesztővel a tervcsomag volt 140e pénz
Válasz Jakabjóska #948. hozzászólásáraMás meg lást szo.ik helyettük...
Válasz wernerj #946. hozzászólására" Ha nem nyitjuk ki a szánkat, azt csinálnak velünk, amit akarnak"
Amíg minden egyes ügyintéző másképpen értelmezi a szabályozást, addig úgyis azt csinálnak velünk, amit akarnak.
((( városi off-road club...., szakadt uazok, különféle terepjárók, motorok, keresztül úton, erdőn- mezőn semmit sem nézve, egyik város rendőrei kergetik őket, pár nap múlva kiderül, hogy a club vezetője a szomszéd város rendőr parancsnoka.....)))
Válasz wernerj #946. hozzászólásáraMikor nem volt rendszamkoteles a TZ-4K-t?
Válasz Jakabjóska #945. hozzászólásáraAkkor szabályos volt. Az akkori szabályozásban benne volt, hogy elviheted próbaútra, elviheted vizsgáztatni. Valaha a Tz4K-ra sem kellett rendszám, utána kellett, majd bevonták az összeset, hogy mégsem kell. Most megint kell.
A P, V, Z rendszámok használhatók közúton, amennyiben vezetsz indítónaplót, nem viszel utast, stb... megfelelsz a kritériumoknak. Az E rendszámos ügyedben intézkedő rendőr valamit benézett, mivel az a külföldről behozott, honosítás alatt álló járművek ideiglenes rendszáma, tehát közlekedhetsz vele ha jól tudom fél évig. Sajnos ezzel is sokan visszaélnek. A közúton való közlekedéshez: sok minden nem közlekedhetne közúton ebben az országban( szerintem), mégis van az a pénz..... Például a négykerekű "homokfutó" szöcskék 200-250 lóerőkkel, motorkerékpárnak vizsgáztatva, Siófok belvárosában nyáron, keresztben közlekedve. Sorolhatnánk, hogy kinek, mi bántja a csőrét, mégis azt mondom, egy cipőben járunk. Inkább össze kellene fognunk, keresni valakit aki jól meg tudja írni, és megkeresni a kamarát. Intézkedjenek valamit az ügyben. A jogszabálymódosításokat általában olyan emberek hozzák, akik egy íróasztal mögött ülnek, és soha nem láttak közelről kombájnt. Ha nem nyitjuk ki a szánkat, azt csinálnak velünk, amit akarnak.
Válasz wernerj #941. hozzászólásáraAz "M" jelű, zöld színű rendszámtábla a mezőgazdasági és erdészeti célú gépekre lett kitalálva. Az, hogy melyik hivatal melyik ügyintézője mit értelmez erdészeti kiközelítőnek, az ugye teljesen változó. De szerintem a kiközelítő néven futó bármelyik teherautó nem szállíthatna közúton. De a Suzuki terepjáró meg a quad nem tartozik ebbe a kategóriába.
E- rendszám: engem meg akart büntetni a rendőr, mert az E betűs rendszám nem jogosít fel a forgalomban való részvételre, csak a trélerig műszaki vizsga idejére (100 méterre voltam a házamtól).
P-, V-, Z-, saját felelősségre használhatóak, elvileg közúti közlekedésre ezek sem jogosítanak fel. Emlékszek gyerekkoromból, hogy sok motorkerékpár ment a rendszámtábla helyére tett "Műszakira" vagy "Vizsgára" felirattal. Akkor ez szabályos volt?
Válasz wernerj #941. hozzászólásáraPontosan! Dögöljön a szomszéd tehene is effektus! Látod van aki ide is leírja nyíltan sajnos ugyanezt. Amíg ez megy ebben az országban más téren is,meg az egymásra köpködés még a kis emberek közt is,írígykedés,nem lesz rend sehol.
Nem mint ha elvennék a kenyeret az erdészeti közelítőnek vizsgázott ilyen gépek a közúti fuvarozók elől,vagy a többi jól menő forwarderes cég elől.A baj az,hogy a jogszabály nincs jól megírva,ahány hely,annyiféle értelmezés van a magajáró meg erdészeti közelítő vagy eszközhordozó fogalomra,és így a hatóság is egyikre azt mondja innentől,hogy ez nem megy,a másik ugyanolyanra meg esetleg azt,hogy megy.
Szerintem senkinek nem hiányzik még a nagy gazdaságokban sem 3évente plusz költségként vizsgáztatni a kombájnokat,amiket eddig nem kellett,csak megújitani.
Ugyanígy nem hiányzik azoknak sem,hogy elvegyék tőlük ezt a jogot,akik lábon járnak, jártak ki az erdőre a gépeikkel dolgozni vagy a legelőre bálát pakolni egy évben is csak szezonálisan.
Válasz wernerj #941. hozzászólásáraEzek nélkül nem fog menni, Az országban még a fakitermelések jó nagy százalékában Zil,Ural,Praga,Kraz,Gaz,Dac meg egyéb épített gép közelít közbenső rakodóra,vagy út mellé az LKT mellől,vagy közvetlenül a vágástérből! A többit végzik a még elterjedőben lévő zöld rendszámot jelenleg még megkapó forwarderek,de azok ára miatt nem alkalmazzák sokan őket,mert kigazdálkodni nem lehet. A másik meg,hogy vágástérbe fekete rendszámos MAN be se megy...vagy be se tud menni
Válasz wernerj #941. hozzászólásáraÉn senkit nem piszkáltam!Véleményt írtam le!A jogszabályban szerepel olyan hogy mezőgazdasági betakarító gép!Olyan is hogy erdészeti kiközelítő!Az már más kérdés,hogy ki milyen gépet ismer,kiközelítőnek?
Nem megsértve senkit, és nem kötekedésből.
Ezek a gépek amik eddig erdészeti kiközelítő teherautóként mentek, nem az ügyeskedés meg a trükközés miatt voltak zöld rendszámosak. Erre futotta. Szerintem itt a fórumon a nagy többség szakadt, széthullófélben lévő, volt tsz-es gépekkel kezdett. Akinek bejött az élet, le tudta cserélni újabb, rendszámos gépre. Apósom 2 éve műszakiztatta a tsz-ből származó 50-es Mtz-t, aminek semmi papírja nem volt. Itt a tsz csak így adott el gépet. Mégis lett műszakija, nem kellett hozzá se gépkönyv, se semmi, csak némi pénz. Szerintem ez így nem tiszta. Vagy az más, mert traktor? Az erdőn járó szörnyek 99%-a honvédségtől származik. Ma már adnak hozzá kísérőokmányt, de 15 éve csak megvetted és vitted. Az ilyen gépet akkor adja le a bontóba a tulaj? Aki megteheti, vesz harvestert, forvardert. Aki nem, az marad a Stihlnél, meg a Gaz-nál, amíg nem tud másikat venni. Mennyivel jobb az, ha rendszám nélkül rohangál, mint hogy kapjon egy zöld rendszámot? A másik: ilyen alapon ne kapjanak SP, P, E, vagy Z rendszámot sem? Hiszen azok is közlekednek az úton. Értem én hogy neked a teherautók sokban vannak, de ez nekem olyan ízű hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is. Te gondolom nem erdőre használod őket. Ha kitalálnak egy egyszerűbb, járhatóbb utat a forgalomba helyezésre, szerintem sokan meglépik, de jelenleg nincs más. Ha megszivatják a zöld rendszámosokat, a kombájn ugyanúgy nem mehet, ahogy a Zil sem. Akkor miért kell piszkálni egymást?
Válasz Matyi50 #931. hozzászólásáraÍrtam én ilyet? Nem!
Csak értelmeztem a beszúrt szöveget. De nem vagyok se jogász, se vizsgabiztos. Van itt valamelyik?
Válasz Tomszi #937. hozzászólásáraÍgy van(volt) a zöld rendszám is!
Válasz Sárközi Róbert #935. hozzászólásáraKi mondta hogy 2 pótkocsit húzhat? Mert én nem! Alap hogy lassú jármű 1 db pótkocsi.
És mennyi a kilowatt határ?
Válasz medikus #936. hozzászólásáraNálatok lehet. De nálunk egyre se.
Válasz Tomszi #926. hozzászólásáraAnno a 80 as Mtz-t mikor vizsgáztattuk lassúra,50-es adagolót kellet rá tenni,látható alu cimkével,hogy nem forog 2200-at!!Csak úgy lett lassú jármű!
Válasz Tomszi #926. hozzászólásáraSzia a Lassú járműnél nem csak sebesség van, KW megkötés is ha ez érdekel keress rá!!
De ha a MTZ80 piros már csak egy pótkocsit húzhat!!
Válasz Matyi50 #930. hozzászólásáraNincs önsúlyhoz kötve!



Válasz Matyi50 #931. hozzászólására

Válasz Erdőjáró #928. hozzászólásáraMikor láttál kombájnon rendszámot!Sosem,mivel nem volt forgalmi engedélye!Ezért nem volt rendszám köteles!A teherautó viszont rendelkezett forgalmival,az első pillanattól!Ennyi!Ezért volt nehéz már elsőre is zöld rendszámot intézni rá!Nálunk forgalmit,vagy olyan gépkönyvet(nem fénymásolt)kértek,amiben benne van az alváz és motor szám!No ilyen gépkönyv sem létezik!
Válasz Tomszi #929. hozzászólásáraMiért kellene egy 99%ban erdőben használt szörnyeteg zilre ugyanilyen alapon fekete rendszám?
Válasz medikus #925. hozzászólásáraÉs az "M" rendszámos kombájn se kapjon innentől "M" rendszámot,mert némelyik 40et is megy országúton,meg 100mázsa a súlya
remélem érted az iróniát!
Válasz Erdőjáró #928. hozzászólásáraMiért kellene a kombájnra fekete rendszám, mikor az lassú jármű kategória! Nagyon sok kombájnon az is van, piros.
Szerintem sokkal jobb egyébként, egyszer megcsinálod, aztán ötévente műszaki, vagy elballagsz egy vizsgahelyre, vagy kihelyezett vizsgára bejelentkezel. A kihelyezett vizsga jobb, általában kevésbé vaskalapos vizsgabiztost küldenek, aki nem betűről-betűre értelmezi a szabályt. Pl. vizsgabázison van ahol a lassújármű pótót fékpadra viszik, holott nem előírás. Aztán van olyan vizsgahely is, ahol nincs is fékpad, mégis vizsgáznak lassújármű pótok. Kihelyezett vizsgán max. fékeznek udvaron, vagy az sem.
Válasz medikus #923. hozzászólásáraHogyne!Akkor a kombájnokat is fekete rendszámra,meg kötelezzék súlyadóra nem?Ilyen alapon Az is ugyanannyit jár közúton,mint egy zöld rendszámos erdőn használt Zil!
De nem kéne itt a tisztességes melósoknak egymásra elkezdeni emiatt sz.rt dobálni meg írígykedni.
Válasz medikus #925. hozzászólására920-as hozzászólásom! Már elküldtem az előzőt, mire odaért a videó ahol a terveket is forgatták.
Válasz Erdőjáró #918. hozzászólásáraHa az előző beszúrt szövegből kivesszük a sebességre vonatkozó részt: "amelyek tervezési sebességük szerint 25km/óránál gyorsabb sebességgel nem képesek haladni, vagy típusbizonyítványuk, vagy ennek hiányában a közlekedési hatóság 25km/órában határozta meg a megengedett legnagyobb sebességüket."
-Szerintem minden teherautó tervezési sebessége nagyobb 25 km/h-nál.
-szerintem minden magyarországi teherautónak van típusbizonyítványa.
-Ha az előző kettő nem áll fent, akkor lehetne az, hogy az NKH meghatározza a sebességüket 25 km/h-ban.
----------------------------
De, lassú jármű sem lehetne már egy MTZ-80-as se, mert tervezési sebessége szerint 25km/h-nél gyorsabban tud menni, és ez a szabály már 20 éve is megvolt, mégis kiadták rájuk a piros rendszámot.
Egyszer egy másik fórumon hasonló témában egy magát jogásznak mondó felhasználó leírta a helyzetet linkelve a különböző szabályokat. Most nem kerestem vissza, valahogy lehet hogy tudnám, na szóval annyi volt a lényege úgy emlékszem, hogy az állam alapból a jóhiszeműséget tételezi fel a polgárairól (mint az ártatlanság vélelme is) a közigazgatási eljárások során. Magyarul mondva elhiszi (el köteles hinni) ha én azt mondom hogy az MTZ-82-es 25-nél gyorsabban nem tud menni. Holott 34-gyel megy papíron.
Válasz Tomszi #919. hozzászólásáraRosszul gondolod!A csettegőkről is készült tervrajz a vizsgáztatáshoz,sőt hegesztői minősítés is!A piros rendszámos teherautó is eredetileg nem megy 25-nél több el!A váltókat le kellett(kellett volna) rögzíteni,kb 2.sebességben!Vizsgára meg is csinálták,csak utána vissza alakították!
Válasz Tomszi #922. hozzászólásáraAz jelenti a szemlét!