Gázolaj árak 594 Ft Benzin árak 588 Ft EUR 398.72 Ft USD 339.33 Ft CHF 426.26 Ft GBP 462.75 Ft

Fórum

Zöld rendszám

Létrehozta: putyi , 2008-04-05 20:39:37

Kedvencekhez Segítség

1423 hozzászólás
Nincs profilkép
#973 Matyi50
2019-02-07 08:41:08

Válasz Sárközi Róbert #971. hozzászólásáraLátom itt mindenki okosabb a másiknál! smile lolSzerintem meg hordja mindenki vállon a fát,és akasszon a tökére egy lámpást,mert úgy biztos rásötétedik! Rs9? smile lol az bohóckodni jó,de nem lehet egy lapon emliteni a lentiekkel,pláne üzemszerű termelésben és terepen...smile cursing
Akkor inkább egy biciklit vegyen!

Nem kiközelítő? AZ Rs9 meg az? Na most marom kockásra magam a röhögésben....smile lol

Nincs profilkép
#971 Sárközi Róbert
2019-02-07 08:19:39

Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraÜdv.! Amiért a M zöld rendszám kiadás szigorodik, Mert vannak akik nem értik meg,hogy ami eddig volt már nem tartható fenn! Zil stb nem erdészeti kiközelítő mert te annak használod akkor sem! Csináljatok egy erdészeti érdekképviseletet és lesz egy Erdészeti rendszám is! Örülj neki hogy eddig elvezhetted az előnyét! Vegyél egy RS9 platóst és már tehetsz is rá piros vagy zöldet 2,liter fogyasztással egyből gazdaságos lesz

Nincs profilkép
#970 Erdőjáró
2019-02-07 07:48:43

Válasz bandigh #968. hozzászólásáraAdminisztrációt,odafigyelést jó sokat már hozott,már működik. A piac letisztulása szerintem nem ettől fog létrejönni.
Drágulást már mindenképp okozott. De ha megfejelik még a zöld rendszámos mizériával is,mégnagyobb drágulás esetleg hiány lesz ipari és tüzifából is.
Értelme a kereskedőknél van,talán kevesebb kamu faárúst látni az utakon,falvakban.

#969 medikus
2019-02-07 07:24:31

Válasz medikus #964. hozzászólásáraValó igaz!Jármű kategóriát írtál!A Tgk is az!smile sweatdrop

#968 bandigh
2019-02-07 07:08:35

Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraBocs az offért, de egy tizes skàlán mekkora öröm ez az új faanyag-kereskedelmi lánc szabályozás? Mit fog ez hozni magával?

Nincs profilkép
#967 Erdőjáró
2019-02-07 04:58:44

Válasz wernerj #958. hozzászólásáraKötelet raktak a keleti blokk legendás szörnyetegeinek nyakába!Csak ezt szerintem senki sem gondolta végig. Ha ez így marad,lesz pár darab parádézós kocsinak,de a többit elviszi az enyészet igy meg a lángvágó.A kutyának nem fognak kelleni.

Nincs profilkép
#966 Erdőjáró
2019-02-07 04:49:46

Válasz medikus #960. hozzászólásáraMert egyszerűen felesleges,csak nem érted.
Egy erdőn használt zilt,prágát,uralt ha fekete rendszámra vizsgáztatsz,eleve megbukik már gyári állapotban is a különféle 21.századi eu.s normák meg sok egyéb miatt is,pl ezek nagy része már nincs gyártásban,vagy nem is eu szabvány,forgalomba se helyezhető lenne már az eu.ban,amire az erdőn abszolute semmi szükség,hiszen soha nem fog autópályán,de még belföldi áruszállításban sem részt venni,max helyben.
Ugyanakkor pedig a robosztus felépítés ,terepjáró képesség,és amit ezek kibírnak még ma is, azt indokolja,hogy hagyjanak nekik életben maradási lehetőséget ott ,ahova valóak,az pedig a munkavégzés nehéz terepen,kamion kiszolgálása erdőn mezőn,katasztrófahelyzetben való használat,de azért alapvető műszaki,közlekedési követelmények betartásával.Erre volt jó a zöld rendszám,amit ti is írígyeltek ezektől a járművektől.Na de addig addig packáznak a szakmával,hogy majd nem az nem lesz aki olcsón,hatékonyan kitermelje a fát a legnehezebb hegyoldalból meg mocsárból is,hanem lassan senki,mert a fa árával már a költségnövekedést nem lehet kompenzálni tovább.A tüzifa ára is elért egy lélektani határt.Rendszám nélkül meg aki eddig sem közlekedett,ezután sem fog. Aki azzal sumákolt,anélkül is fog.Szóval nem értem mi ez az átgondolatlan szigor.

Nincs profilkép
#965 Tomszi
2019-02-06 23:10:52

Válasz medikus #964. hozzászólásáraSzerencse hogy semmiféle tgk-ról nem írtam a hozzászólásban. :) :) :)
Egyébként teljesen igazad van.

#964 medikus
2019-02-06 22:51:46

Válasz Tomszi #963. hozzászólásáraA Tgk az Tgk!Nem gk.Az a baj hogy sokan teljesen tisztában vannak azzal hogy mit vezetnek,csak próbálják belemagyarázni a törvénybe azt ami a napnál is világosabb hogy nem az!Értem én hogy jó lenne!Egyszerűbb,kisebb költség stb!

Nincs profilkép
#963 Tomszi
2019-02-06 22:43:58

Az egész rendszám mizéria elkerülhető lenne életszerű jogalkotással. Kevesebb járműkategória, de egyértelműen meghatározni melyik mi, és azt csak arra engedélyezni, és az egész országban egységesen, forgalomba helyezéstől, vizsgáig rendőrig.

A quadokkal sokáig az volt, hogy egyszerűen nem volt olyan járműkategória, amibe beletartozzon. Csak annyit kellett volna csinálni, hogy kiegészíteni a motorkerékpár kategóriát annyival, hogy 4 kerekű, vezetőfülke nélküli, egyszemélyes motorkerékpér szerű terepjáró blablabla. Esetleg annyi hogy 50 ccm-ig segédmotor, felette nagymotor, rendszám, stb.

Vagy más, hányan motoroznak 125-ös motorral segédmotorral beadva. Pedig az alvázszámból ki lehetne olvasni a köbcentit. Rájuk szállni, akié nem valós azt agyonbüntetni, behajtani, kötelezni a műszakira, stb...

Ennyiből sokkal jobb amerika, ott állítólag egyes államokban nincs műszaki, autókra se. Viszont ha a sherif megállít, akkor ha valami nem tetszik a kocsidon, akkor ott helybe elkobozza, bevisz, jogsit bevon, amit akar.

Miért az milyen már, hogy T-jogsi letételéhez nem kell orvosi alkalmassági? Mert nem kell. Kissé érdekes. Pedig azért feljogosít arra hogy egy 300 lovas traktorral és 2db 16 tonnás póttal hasítsál keresztül kason országon városon 50km/h-val.

#962 medikus
2019-02-06 22:24:21

Válasz wernerj #958. hozzászólásáraLemaradt!Nem a súllyal van baj!A kombájnt is lemérnéd!Nincs meghatározva súly korlátozás!
smile nonono

Nincs profilkép
#961 Tomszi
2019-02-06 22:22:55

Válasz wernerj #958. hozzászólásáraNekem semmi bajom se az erdészetre használt Zil-le, se a Prágával.
De ne hajtogasd ezt a kombájn témát se. Nálunk például annak idején az utolsó gépet is leműszakizták, emlékszem rá, 2004-ben vagy 5-ben, addig kombájnokon, meg egyéb önjárókon nem volt semmi, akkor meg mindent forgalomba helyeztek lassú járműnek: kombájnok, önjáró kasza, szecskázó, akkor még volt répaszedő, rakodógépek, minden. Ezekre mellesleg tök szabályos volt a lassú járná kategória.
Akkor egy nyilatkozat elég volt a tulajdonostól, hogy ez az alvázszámú gép az xyz RT tulajdona.
Egyébként valahol olvastam, lehet itt az agroinformon hogy úgy is forgalomba helyezhetnek gépet, hogy tulajdonost nem jegyeznek be a forgalmiba, csak üzembentartót.

Nem ismerem közelebbről az erdészetet, de még a legjárhatóbb a piros rendszám lenne, csak azt megint nem mindenhol csinálják meg teherautóra.
Vagy kijárni a teherautóként való üzembe helyezést, viszont annak asszem magasabb a biztosítása, 1-2 évente műszakizni, stb...
Vagy ha sehogy nem megy a rendszámozás, váltani traktorra, sokan csinálják T-150-nel, Zetor Crystal-lal.

#960 medikus
2019-02-06 22:20:44

Az a baj a Zillel,hogy teherautó!Gyárilag forgalmival adták ki,meg rendszámmal!Le kell vissza vizsgáztatni,és mehetsz az úton,kiközelíthetsz meg minden!Ezzel a felfogással egyetlen egy személyautót sem kellene műszakiztatni,mert pl csak földúton járok vele!A kombájnra meg nem adtak se rendszámot,se forgalmit,se semmit amivel műszakira mehetne!Magyarázod,erdészeti közelítő!Ez volt a zil forgalmijában?Ez csak a bajom,hogy úgy értelmezik,értelmezték a jogszabályban szereplő eszközöket,ahogy a fülüknek tetszett!Most meg az sem jut hozzá,aki törvényesen bele kellene hogy férjen!smile sweatdrop

Nincs profilkép
#959 .Richard.
2019-02-06 22:11:26

Válasz wernerj #958. hozzászólásáraGondold vèg!ebben az orszàgban mi hivatalos amivel mindenki jòl jàr? Semmi. Ilyen jàrművet ne hasznàljanak. Persze'nem irjàk'de lehetetlen. Èn pl mtzn függesztett rakodo utànna akasztva az egytengelyes pot. Àtmenőfèk'olaj'villany. Talpas rakonca a pòtba rakva. Ezek piros rendszàmosak. Nix közelitőkocsi ami szezonàlis. Rakodòlevesz'vissza a pot azt ennyi. Hàtrànya'kevesebbet visz mint a pràga meg a hid nem hajtott. De lehetne'csak ne műszakin. smile lolSzerinted a fekete rendszàmhoz minek èvente műszaki amit irtak'meg az összes cullang? PÈNZ PÈNZ PÈNZ! Leszrjàk'mivel keresed. A megoldàs a te kezedben van!smile wink

#958 wernerj
2019-02-06 21:57:19

Válasz medikus #955. hozzászólásáraLátom, hiába próbáltuk magyarázni, nem érted. Akkor mindenki vizsgáztasson le mindent, legyen. Csak találjanak ki rá valamit, hogy egyáltalán lehessen. Mint írtam, soknak semmiféle eredetigazoló papírja nincs. Legyen akkor egy egységes, mindenkire érvényes követelmény-rendszer. Mondják meg azt, hogy mi az ami alkalmas erdészeti kiközelítőnek, majd csináljanak rá egy külön rendszámot. Erdei rendszám. Azt felejtsük el, hogy teherautó. Ami tényleg az erdőn dolgozik, kicsit más mint ami a közúton fuvaroz. Például soknak a váltója eleve le van felezve, és nem azért hogy ne mérjék be trafival, hanem mert a térdig érő sárban a nyomaték számít és a tapadás. Ebből te valószínűleg csak annyit látsz, hogy tetű lassan vánszorog előtted valami, aminek a fele sár, a másik fele rönk, középen meg füstöl. Vagy fűzzük tovább a gondolatmenetet: vizsgázzon le minden kombájn, egyenként. Mérjék le a legnagyobb tömegét, és legyen ugyanolyan teher rájuk, mint a kamionokra. Ugyanaz. Nagy, nehéz, lassú,"pénzt hoz". Vagy a traktorokat: kíváncsi lennék, hány olyan gép van, ami most pirossal rohangál, pedig fekete kellene rá. Claastra már kifejtette, mi a baja a zöld rendszámosokkal, bukott némi pénzt, ami fájt neki. Nálad is valami hasonló ok áll a háttérben, vagy csak zsigerből hajtogatod ugyanazt? Másokra is kíváncsi lennék, mi bajuk a Zilekkel, Prágákkal.

Nincs profilkép
#956 Matyi50
2019-02-06 21:07:01

Válasz medikus #955. hozzászólásáraMire,fekete rendszámra?Tahográfra? Azt ami kb annyit megy közuton,mint egy forwarder vagy egy kombájn,ugyanugy szezonálisan? Súlyadó meg útdíjköteles járművet csinálni egy erdőn használt kiközelítőből? Ezt valóban csak az írígység,meg a dögöljön a szomszéd tehene felfogás mondatja belőletek. A quadokat meg megci G ,meg suzuki samurájokat kellene levizsgáztatni inkább,akik valóban spekulatív céllal lettek zöld rendszámozva,nem ezeket...smile surrender

#955 medikus
2019-02-06 19:47:12

Válasz Matyi50 #954. hozzászólásáraNem kell venni forwardert!!Le kell vizsgáztatni a teherautót!Ennyi!smile sweatdrop

Nincs profilkép
#954 Matyi50
2019-02-06 13:40:01

Válasz Claastra. #951. hozzászólásáraJobb ha tudod,hogy erdőben,földúton is kellene azonosíthatóság végett legalább zöld rendszám.A fakitermelésnél meg szinte mindent papírozni kell az EUTR miatt is,miután elmozdítod a fát tő mellől valamivel.De sabaj,majd most vagy tele lesz rendszám nélküli masinákkal az erdő,vagy megváltoztatják ezt a sz@rt,mert az így értelmezett kategóriának megfelelő géppel nagyon kevesen rendelkeznek az országban az erdőterülethez képest. Vagy aki eddig urallal közelített meg nem bírta megvenni a forwardert,az zárja be a bazárt?

#953 wernerj
2019-02-06 13:22:42

Válasz Claastra. #951. hozzászólásáraEzzel csak az a baj, hogy nem te húztad fel a népet, hanem aki kitalálta a módosítást. Az erdőben van pénz: te földtulajdonosként gondolkodsz. Az erdőből nem az termeli ki általában a fát, aki a tulajdonos. Kitermélésben nincs akkora pénz, mint amekkorát belelátnak sokan. Papíros öreg teherautó 2-300 ezerért: ha tudsz Zil vagy Prága teherautót ennyiért, ne tartsd magdban. Pont ilyen lehetőséget keresek. Az erdő nem közút: az erdő valóban nem az, csak a földutak benne. És ha a földút fel van ázva, sokszor a kövesútig kell kiközelíteni. Arról nem is beszélve, hogy egy ekkora teherautó nehezen tud teleportálni, tehát azt valahogy oda is kell vinni.

Nincs profilkép
#952 Claastra.
2019-02-06 12:07:19

Egyébként a a törvény szépen leírja ,hogy mire adható,teherautó nem szerepel közte

Nincs profilkép
#951 Claastra.
2019-02-06 11:56:49

Jól felhúztam a népet és jól esett nem tagadom(mert tőlem már elvittek fuvart zöld és pirosrendszámos autókkal mert ők más költséggel számoltak) ,az erdőben van pénz hát vegyen egy papíros öreg teherautót és használja,zil prága van 2-300e ft.ért,nem kell 20-30 milliós gépen gondolkodni,különben az erdő nem közút ott nem is kell rendszám a kiközelítő meg elméletileg csakkiközelít nem?csak már akkor haza is visszük elven ,a baj az ,hogy már a kombájnra is nehezen adnak zöldet a sok visszaélés miatt,smile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

Nincs profilkép
#950 Claastra.
2019-02-06 11:50:22

Válasz Tomszi #919. hozzászólására A piros rendszámmal is visszaéltek (élnek)anno én is próbáltam hivatalosan,új alvázat kellett volna készíteni minősített hegesztővel a tervcsomag volt 140e pénz

Nincs profilkép
#949 Matyi50
2019-02-06 10:43:27

Válasz Jakabjóska #948. hozzászólásáraMás meg lást szo.ik helyettük...

#948 Jakabjóska
2019-02-06 09:50:24

Válasz wernerj #946. hozzászólására" Ha nem nyitjuk ki a szánkat, azt csinálnak velünk, amit akarnak"

Amíg minden egyes ügyintéző másképpen értelmezi a szabályozást, addig úgyis azt csinálnak velünk, amit akarnak.

((( városi off-road club...., szakadt uazok, különféle terepjárók, motorok, keresztül úton, erdőn- mezőn semmit sem nézve, egyik város rendőrei kergetik őket, pár nap múlva kiderül, hogy a club vezetője a szomszéd város rendőr parancsnoka.....)))

Nincs profilkép
#947 Tomszi
2019-02-06 09:39:21

Válasz wernerj #946. hozzászólásáraMikor nem volt rendszamkoteles a TZ-4K-t?

#946 wernerj
2019-02-06 08:44:50

Válasz Jakabjóska #945. hozzászólásáraAkkor szabályos volt. Az akkori szabályozásban benne volt, hogy elviheted próbaútra, elviheted vizsgáztatni. Valaha a Tz4K-ra sem kellett rendszám, utána kellett, majd bevonták az összeset, hogy mégsem kell. Most megint kell.
A P, V, Z rendszámok használhatók közúton, amennyiben vezetsz indítónaplót, nem viszel utast, stb... megfelelsz a kritériumoknak. Az E rendszámos ügyedben intézkedő rendőr valamit benézett, mivel az a külföldről behozott, honosítás alatt álló járművek ideiglenes rendszáma, tehát közlekedhetsz vele ha jól tudom fél évig. Sajnos ezzel is sokan visszaélnek. A közúton való közlekedéshez: sok minden nem közlekedhetne közúton ebben az országban( szerintem), mégis van az a pénz..... Például a négykerekű "homokfutó" szöcskék 200-250 lóerőkkel, motorkerékpárnak vizsgáztatva, Siófok belvárosában nyáron, keresztben közlekedve. Sorolhatnánk, hogy kinek, mi bántja a csőrét, mégis azt mondom, egy cipőben járunk. Inkább össze kellene fognunk, keresni valakit aki jól meg tudja írni, és megkeresni a kamarát. Intézkedjenek valamit az ügyben. A jogszabálymódosításokat általában olyan emberek hozzák, akik egy íróasztal mögött ülnek, és soha nem láttak közelről kombájnt. Ha nem nyitjuk ki a szánkat, azt csinálnak velünk, amit akarnak.

#945 Jakabjóska
2019-02-06 08:06:29

Válasz wernerj #941. hozzászólásáraAz "M" jelű, zöld színű rendszámtábla a mezőgazdasági és erdészeti célú gépekre lett kitalálva. Az, hogy melyik hivatal melyik ügyintézője mit értelmez erdészeti kiközelítőnek, az ugye teljesen változó. De szerintem a kiközelítő néven futó bármelyik teherautó nem szállíthatna közúton. De a Suzuki terepjáró meg a quad nem tartozik ebbe a kategóriába.
E- rendszám: engem meg akart büntetni a rendőr, mert az E betűs rendszám nem jogosít fel a forgalomban való részvételre, csak a trélerig műszaki vizsga idejére (100 méterre voltam a házamtól).
P-, V-, Z-, saját felelősségre használhatóak, elvileg közúti közlekedésre ezek sem jogosítanak fel. Emlékszek gyerekkoromból, hogy sok motorkerékpár ment a rendszámtábla helyére tett "Műszakira" vagy "Vizsgára" felirattal. Akkor ez szabályos volt?

Nincs profilkép
#944 Matyi50
2019-02-06 07:50:37

Válasz wernerj #941. hozzászólásáraPontosan! Dögöljön a szomszéd tehene is effektus! Látod van aki ide is leírja nyíltan sajnos ugyanezt. Amíg ez megy ebben az országban más téren is,meg az egymásra köpködés még a kis emberek közt is,írígykedés,nem lesz rend sehol.
Nem mint ha elvennék a kenyeret az erdészeti közelítőnek vizsgázott ilyen gépek a közúti fuvarozók elől,vagy a többi jól menő forwarderes cég elől.A baj az,hogy a jogszabály nincs jól megírva,ahány hely,annyiféle értelmezés van a magajáró meg erdészeti közelítő vagy eszközhordozó fogalomra,és így a hatóság is egyikre azt mondja innentől,hogy ez nem megy,a másik ugyanolyanra meg esetleg azt,hogy megy.
Szerintem senkinek nem hiányzik még a nagy gazdaságokban sem 3évente plusz költségként vizsgáztatni a kombájnokat,amiket eddig nem kellett,csak megújitani.
Ugyanígy nem hiányzik azoknak sem,hogy elvegyék tőlük ezt a jogot,akik lábon járnak, jártak ki az erdőre a gépeikkel dolgozni vagy a legelőre bálát pakolni egy évben is csak szezonálisan.

Nincs profilkép
#943 Erdőjáró
2019-02-05 22:51:51

Válasz wernerj #941. hozzászólásáraEzek nélkül nem fog menni, Az országban még a fakitermelések jó nagy százalékában Zil,Ural,Praga,Kraz,Gaz,Dac meg egyéb épített gép közelít közbenső rakodóra,vagy út mellé az LKT mellől,vagy közvetlenül a vágástérből! A többit végzik a még elterjedőben lévő zöld rendszámot jelenleg még megkapó forwarderek,de azok ára miatt nem alkalmazzák sokan őket,mert kigazdálkodni nem lehet. A másik meg,hogy vágástérbe fekete rendszámos MAN be se megy...vagy be se tud menni smile lol


#942 medikus
2019-02-05 21:37:15

Válasz wernerj #941. hozzászólásáraÉn senkit nem piszkáltam!Véleményt írtam le!A jogszabályban szerepel olyan hogy mezőgazdasági betakarító gép!Olyan is hogy erdészeti kiközelítő!Az már más kérdés,hogy ki milyen gépet ismer,kiközelítőnek?

#941 wernerj
2019-02-05 21:26:46

Nem megsértve senkit, és nem kötekedésből.
Ezek a gépek amik eddig erdészeti kiközelítő teherautóként mentek, nem az ügyeskedés meg a trükközés miatt voltak zöld rendszámosak. Erre futotta. Szerintem itt a fórumon a nagy többség szakadt, széthullófélben lévő, volt tsz-es gépekkel kezdett. Akinek bejött az élet, le tudta cserélni újabb, rendszámos gépre. Apósom 2 éve műszakiztatta a tsz-ből származó 50-es Mtz-t, aminek semmi papírja nem volt. Itt a tsz csak így adott el gépet. Mégis lett műszakija, nem kellett hozzá se gépkönyv, se semmi, csak némi pénz. Szerintem ez így nem tiszta. Vagy az más, mert traktor? Az erdőn járó szörnyek 99%-a honvédségtől származik. Ma már adnak hozzá kísérőokmányt, de 15 éve csak megvetted és vitted. Az ilyen gépet akkor adja le a bontóba a tulaj? Aki megteheti, vesz harvestert, forvardert. Aki nem, az marad a Stihlnél, meg a Gaz-nál, amíg nem tud másikat venni. Mennyivel jobb az, ha rendszám nélkül rohangál, mint hogy kapjon egy zöld rendszámot? A másik: ilyen alapon ne kapjanak SP, P, E, vagy Z rendszámot sem? Hiszen azok is közlekednek az úton. Értem én hogy neked a teherautók sokban vannak, de ez nekem olyan ízű hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is. Te gondolom nem erdőre használod őket. Ha kitalálnak egy egyszerűbb, járhatóbb utat a forgalomba helyezésre, szerintem sokan meglépik, de jelenleg nincs más. Ha megszivatják a zöld rendszámosokat, a kombájn ugyanúgy nem mehet, ahogy a Zil sem. Akkor miért kell piszkálni egymást?

Nincs profilkép
#940 Tomszi
2019-02-05 19:37:05

Válasz Matyi50 #931. hozzászólásáraÍrtam én ilyet? Nem!

Csak értelmeztem a beszúrt szöveget. De nem vagyok se jogász, se vizsgabiztos. Van itt valamelyik?

#939 medikus
2019-02-05 19:35:15

Válasz Tomszi #937. hozzászólásáraÍgy van(volt) a zöld rendszám is!smile cursing

Nincs profilkép
#938 Tomszi
2019-02-05 19:35:13

Válasz Sárközi Róbert #935. hozzászólásáraKi mondta hogy 2 pótkocsit húzhat? Mert én nem! Alap hogy lassú jármű 1 db pótkocsi.

És mennyi a kilowatt határ?

Nincs profilkép
#937 Tomszi
2019-02-05 19:33:30

Válasz medikus #936. hozzászólásáraNálatok lehet. De nálunk egyre se.

#936 medikus
2019-02-05 19:27:46

Válasz Tomszi #926. hozzászólásáraAnno a 80 as Mtz-t mikor vizsgáztattuk lassúra,50-es adagolót kellet rá tenni,látható alu cimkével,hogy nem forog 2200-at!!Csak úgy lett lassú jármű!smile sweatdrop

Nincs profilkép
#935 Sárközi Róbert
2019-02-05 19:26:26

Válasz Tomszi #926. hozzászólásáraSzia a Lassú járműnél nem csak sebesség van, KW megkötés is ha ez érdekel keress rá!!
De ha a MTZ80 piros már csak egy pótkocsit húzhat!!

#932 medikus
2019-02-05 19:19:00

Válasz Erdőjáró #928. hozzászólásáraMikor láttál kombájnon rendszámot!Sosem,mivel nem volt forgalmi engedélye!Ezért nem volt rendszám köteles!A teherautó viszont rendelkezett forgalmival,az első pillanattól!Ennyi!Ezért volt nehéz már elsőre is zöld rendszámot intézni rá!Nálunk forgalmit,vagy olyan gépkönyvet(nem fénymásolt)kértek,amiben benne van az alváz és motor szám!No ilyen gépkönyv sem létezik!smile nonono

Nincs profilkép
#931 Matyi50
2019-02-05 19:17:40

Válasz Tomszi #929. hozzászólásáraMiért kellene egy 99%ban erdőben használt szörnyeteg zilre ugyanilyen alapon fekete rendszám?smile hammer

Nincs profilkép
#930 Matyi50
2019-02-05 19:15:06

Válasz medikus #925. hozzászólásáraÉs az "M" rendszámos kombájn se kapjon innentől "M" rendszámot,mert némelyik 40et is megy országúton,meg 100mázsa a súlya smile lol remélem érted az iróniát!

Nincs profilkép
#929 Tomszi
2019-02-05 19:11:09

Válasz Erdőjáró #928. hozzászólásáraMiért kellene a kombájnra fekete rendszám, mikor az lassú jármű kategória! Nagyon sok kombájnon az is van, piros.

Szerintem sokkal jobb egyébként, egyszer megcsinálod, aztán ötévente műszaki, vagy elballagsz egy vizsgahelyre, vagy kihelyezett vizsgára bejelentkezel. A kihelyezett vizsga jobb, általában kevésbé vaskalapos vizsgabiztost küldenek, aki nem betűről-betűre értelmezi a szabályt. Pl. vizsgabázison van ahol a lassújármű pótót fékpadra viszik, holott nem előírás. Aztán van olyan vizsgahely is, ahol nincs is fékpad, mégis vizsgáznak lassújármű pótok. Kihelyezett vizsgán max. fékeznek udvaron, vagy az sem.

Nincs profilkép
#928 Erdőjáró
2019-02-05 19:06:27

Válasz medikus #923. hozzászólásáraHogyne!Akkor a kombájnokat is fekete rendszámra,meg kötelezzék súlyadóra nem?Ilyen alapon Az is ugyanannyit jár közúton,mint egy zöld rendszámos erdőn használt Zil!
De nem kéne itt a tisztességes melósoknak egymásra elkezdeni emiatt sz.rt dobálni meg írígykedni.

Nincs profilkép
#927 Tomszi
2019-02-05 19:05:28

Válasz medikus #925. hozzászólására920-as hozzászólásom! Már elküldtem az előzőt, mire odaért a videó ahol a terveket is forgatták.

Nincs profilkép
#926 Tomszi
2019-02-05 19:04:17

Válasz Erdőjáró #918. hozzászólásáraHa az előző beszúrt szövegből kivesszük a sebességre vonatkozó részt: "amelyek tervezési sebességük szerint 25km/óránál gyorsabb sebességgel nem képesek haladni, vagy típusbizonyítványuk, vagy ennek hiányában a közlekedési hatóság 25km/órában határozta meg a megengedett legnagyobb sebességüket."

-Szerintem minden teherautó tervezési sebessége nagyobb 25 km/h-nál.
-szerintem minden magyarországi teherautónak van típusbizonyítványa.
-Ha az előző kettő nem áll fent, akkor lehetne az, hogy az NKH meghatározza a sebességüket 25 km/h-ban.
----------------------------
De, lassú jármű sem lehetne már egy MTZ-80-as se, mert tervezési sebessége szerint 25km/h-nél gyorsabban tud menni, és ez a szabály már 20 éve is megvolt, mégis kiadták rájuk a piros rendszámot.
Egyszer egy másik fórumon hasonló témában egy magát jogásznak mondó felhasználó leírta a helyzetet linkelve a különböző szabályokat. Most nem kerestem vissza, valahogy lehet hogy tudnám, na szóval annyi volt a lényege úgy emlékszem, hogy az állam alapból a jóhiszeműséget tételezi fel a polgárairól (mint az ártatlanság vélelme is) a közigazgatási eljárások során. Magyarul mondva elhiszi (el köteles hinni) ha én azt mondom hogy az MTZ-82-es 25-nél gyorsabban nem tud menni. Holott 34-gyel megy papíron.

#925 medikus
2019-02-05 19:00:52

Válasz Tomszi #919. hozzászólásáraRosszul gondolod!A csettegőkről is készült tervrajz a vizsgáztatáshoz,sőt hegesztői minősítés is!A piros rendszámos teherautó is eredetileg nem megy 25-nél több el!A váltókat le kellett(kellett volna) rögzíteni,kb 2.sebességben!Vizsgára meg is csinálták,csak utána vissza alakították!smile cursing

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Gyengülő hidegfront érkezik + VIDEÓ
A természet titkos fegyvere a klímaváltozás ellen: a talaj
A természet titkos fegyvere a klímaváltozás ellen: a talaj
Kevésbé látványos, mint a napelem vagy a szélturbina, mégis hatékonyabban köti...
Jó minőségű meggy eladó
Jó minőségű meggy eladó

1.000 Ft

Réti széna kis kockabála eladó
Réti széna kis kockabála eladó

750 Ft

Osztó
Osztó

4.564 Ft

Szivattyú
Szivattyú

23.343 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]