Fórum

Claas Tucano kombájn 

Létrehozta: barázdabetyár, 2009-02-05 11:29:28

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #577 Vinkó75 | 2018-12-11 17:52:40

    Válasz csferri #576. hozzászólására

    Árpa-búza-repce-Mák-napraforgó-szója-kukorica az utóbbi volt 500 hektár. Tudom mert én tekertem bele a gépbe. (Besegítettem neki.)

  • Válasz » #576 csferri | 2018-12-11 17:48:42

    Válasz Vinkó75 #575. hozzászólására

    1500, nem semmismile whistling.Amúgy ez milyen növényekből ki?

  • Válasz » #575 Vinkó75 | 2018-12-11 17:31:44

    Válasz Dávid8431 #572. hozzászólására

    Hagyd a tukit....Ha már az a teljesítmény kategória kell akkor. Inkább 3-as mega egyszerűbb-megbízhatóbb. 700 hektár vagy a fölé Lexi ! Beállt az udvarba a 460 as lexi, első évben hozott 1400 hektár bérmunkát a havernak. Összesen 1500 ment bele..."kényelmesen" az első évben. Tukival ez már kemény meló lett volna. Egész pontosan előtte egy 208-as és mellette egy 204-es dolgozott évi olyan 1000 hektárt. Na a 460 első évben megette mindkettőt.smile thumbupcool

  • Válasz » #574 Borosta | 2018-12-11 16:46:55

  • Válasz » #573 Dávid8431 | 2018-12-11 13:48:47

    * kevésbé fiatal nagyobb

  • Válasz » #572 Dávid8431 | 2018-12-11 13:46:55

    A terület nagy része bérmunka lenne és ugye azért nem tudtam konkrétabb területnagyságot írni mert az elvégzett munka minőségétől függően az igény változhat akár 6-700 ha-ra. A környéken nagyjából 50-50% az arány a kalászos-repce és az őszi kultúrák között. Csak 6 soros asztalt tervezek használni. Anyagi lehetőségek miatt mindenképpen csak használt kombájn jöhet szóba. Azon belül mi az amit érdemesebb lehet megvenni fiatalabb kisebb vagy kevésbé fiatalabb idősebb? Mennyire kell kerülni a 3-4000 vagy akár több motoróránával rendelkező gépeket? Köszönöm előre is!

  • Válasz » #571 Gabika6330 Pr. | 2018-12-11 06:20:06

    Válasz csferri #570. hozzászólására
    A sok bérmunka miatt sajnos olyanokból is akad bőven.Csak mikor a többi gép megáll gabona után nekünk akkor jön a lucerna.Évi 2-300 ha.

  • Válasz » #570 csferri | 2018-12-10 18:40:49

    Válasz Gabika6330 Pr. #569. hozzászólására

    Gondolom nem 2-3ha-os táblákba ,sok vonulássalsmile sweatdrop

  • Válasz » #569 Gabika6330 Pr. | 2018-12-10 18:36:58

    Válasz Dávid8431 #565. hozzászólására
    Nállunk kettő 440-es tucano van.Egy alsó és 1 felső ürítőcsigás.Volt olyan szezon,hogy az egyik 800 a másik 1100 ha-t vágott le nagyobb gond nélkül.smile thumbupcool

  • Válasz » #568 Drisa | 2018-12-10 17:39:09

    Válasz Dávid8431 #565. hozzászólására

    Azért nem mindegy hogy 4 vagy 600 hektár...

  • Válasz » #567 DENIS | 2018-12-10 16:57:01

    Válasz Dávid8431 #565. hozzászólására
    Mennyi a nyári meg az őszi meló a 400-600 ha-ból? Hány soros adaptereket akarsz használni ősszel. A terület saját vagy bérmunka?

  • Válasz » #566 boldicenter | 2018-12-10 15:38:58

    Üdv Mindenkinek! :)

  • Válasz » #565 Dávid8431 | 2018-12-10 11:13:34

    Üdvözletem
    Érdeklődni szeretnék hogy évi 400-600 ha ra melyiket lenne érdemes venni? 2012es 3000 motoróránál kevesebbel rendelkező tucano 440 vagy 2009es szintén 3000 óra alatti lexion 540?
    Válaszokat előre is köszönöm!

  • Válasz » #564 Claastra. | 2017-07-16 22:00:14

    Válasz Mf-es? #561. hozzászólására

    csirke néven Ábrahám Sándorként ismertem 1 tuti villanyászt

  • Válasz » #563 Mf-es? | 2017-07-16 17:23:23

    Válasz F Balázs #562. hozzászólására

    Később járhattál arra,mert az gazdátlanul volt egy darabig.

  • Válasz » #562  F Balázs | 2017-07-16 17:13:21

    Válasz Mf-es? #560. hozzászólására

    Én azt láttam,hogy lent a létra,meg hogy meg jelent a szürke terepjáró, majd pár perc múlva,már mentek is be vele a többihez. Beszélni akartam volna velük de időm nem volt rá

  • Válasz » #561 Mf-es? | 2017-07-16 12:26:44

  • Válasz » #560 Mf-es? | 2017-07-16 11:24:29

    Válasz F Balázs #548. hozzászólására

    Mellettünk lévő ZRT.-nek is kint állt a tukanója a tábla közepén.Létra a motornál,ott volt hagyva.Nem tudom,mi lehetett vele.Tegnap este jártam arra.

  • Válasz » #559 Claastra. | 2017-07-16 10:24:56

    Válasz szanberg #558. hozzászólására
    bammeg idáig a tucanóról beszéltünk,én meg a tucanós nagyságú gépekről írtam,állandóan szerelik őket kigyullad,ferdefelhordó felső tengey éves szinten töri,qrva sok kinai csapágy gond

  • Válasz » #558 szanberg | 2017-07-16 09:57:39

    Válasz Claastra. #557. hozzászólására

    Hát nem tudom.
    Ahová járok aratni ott 760-as Cx van 14. szezonos 5500 órás a gép de megy mint a doxa, az első dobcsapágy lett cserélve két éve a többi 3 dobé gyári még benne.
    Ne hasonlítsd a kis cx-eket a nagyokhoz a 6090-es meg a cs meg ilyenek azok teljesen mások.
    Egyébként meg ez csak az én véleményem abból merítve amiket látok a környéken, én lazán a nagy cx-et választanám ha kombájnt vennénk.

    ja és 12.500 literes a magtartálya de a 8.90-esnek meg 14.000 feletti ez meg legnagyobb a kategóriában.

  • Válasz » #557 Claastra. | 2017-07-16 09:40:40

    Válasz szanberg #556. hozzászólására

    ühüm,ezért a szomszédom és páran átkozzák a percet amikor átpártoltak sárgára,mert mindennaposak a csapágycserék pár üzemórás gépeknél,azért claas már 3-4évet "kibír"

  • Válasz » #556 szanberg | 2017-07-16 09:26:13

    Válasz 2266 #554. hozzászólására

    Szerintem nem feltétlen.
    Claas a Tucanókkal többet rontott hírnevén mint valaha bármivel is. Mennek azok jól teljesítmény elfogadható munkaminőség kitűnő csak ahol tényleg anyagot kell vágni ott 5 évesen már rég elkell adni mert lefut. Ezt majdnem mindenhonnan lehet hallani. A lexionok meg olyan drágák hogy ihajj, csak a nagy gazdaságok bírják megvásárolni őket.

    Demóztunk egy új Newholland Cx 8.85-öt pár napja. Szerintem jelenleg is a kategóriájának a legjobb ár-érték arányú szerkezete, és bevállt tartós jó vaskok alkatrészekből összerakott gépek ezek, nagy szíjtárcsák, keresztmetszetek kiváló 4 dobos cséplőrendszer, most már pelyvaszóró is van rajtuk.
    Vettek itt északi térségben több hasonló kategóriájú kombájnt, leírom így elsőre mi a különbség.
    Az új T670 fullos verziója, 7,6-os R asztallal hátsóhajtással auto kormánnyal mindennel 90milkacsoki.
    Lexi 660 szintén felszerelve 80x milla hátsó hajtással több.
    A Cx-ben is van nedvességmérő, auto kormány ilyenek 7,6-os Varió asztal repce kasza stb. 65-70 között alku kérdése.

    Mindhárom 450 lóerős 6 ládás egyforma asztalos kb, sokdobos rendszerű, természetesen minden elektromos állítású szabályzású, hűtőszekrényes nagy kabinok ésatöbbi...
    tucano áron lexi kategóriát kapsz és legalább olyan jók is, ez látszik.

  • Válasz » #555 Vinkó75 | 2017-07-15 21:46:21

    Válasz 2266 #554. hozzászólására

    Nincs kizárva..de ahhoz kell egy rugalmas kereskedő és a szolgáltatásai. ládásból a T...a nagyoknak az S. Megnéztem két 670-est 3db W váltottak ki. Kicsit keveslik a pacit de amúgy masszív vasak. Mennek így is mint a villám. Ők valahogy megtalálták a hangot a kereskedővel.
    A Claas-t megdönteni itthon...ez olyan mint a 2-es golf.smile laugh esélytelen. De nem is cél. A minőségen javulhatna, kicsit elszálltak.

  • Válasz » #554 2266 | 2017-07-15 21:34:23

    Válasz Vinkó75 #553. hozzászólására

    Tehát az az érzésed hogy újra ki fognak zöldülni a gép udvarok???smile confused

  • Válasz » #553 Vinkó75 | 2017-07-15 21:22:19

    Válasz 2266 #552. hozzászólására
    Idő kérdése és a piac megmondja. Jelenleg csúcson mennek az árak. Minden emelkedést egy lejtmenet követ. A Claas jól beépült hozzánk, is. Mint eredeti mint UT alkatrészekből, valamint bontott verzióból..szintén jobban le van fedve.
    Ezért piaci esése biztos nem lesz.
    Az egyéni döntések azok bevállalós kategória. Mivel ma "szolgáltatást" vesz a tulaj, majd azzal a gépet. Természetesen ez nem mindig zökkenő mentes.
    Kis és közepeseknek,van alternatíva a laverda alapok elég masszívak.
    Az Orosz is kapaszkodik.
    A nagyoknak az amcsi vasak már jó alternatíva. Valamint ők kiemeltebb partnerek...még akkor is ha a lexi 4 év után itt ott lesántul kicsit.

  • Válasz » #552 2266 | 2017-07-15 20:59:31

    Válasz Vinkó75 #551. hozzászólására

    Ha a 4 éves lexik szétkopnak akkor merre tartson a gép beszerzések iránya???? smile confusedsmile sweatdrop

  • Válasz » #551 Vinkó75 | 2017-07-15 20:54:47

    Válasz F Balázs #548. hozzászólására

    Volt már szerencsém olyan szöghajtáshoz. Mi gyakorlatilag szét volt esve. Tehát az már bőven meghaladta a precíz össze rakás kategóriát. Ez sajnos mára a puding kategória. A tuki nem más mint a Megásokat a Lexire hajtani. Mára teljesen okafogyott a palettán. A 470 pont ennek a megnyilvánulása. A rosta elgyőzi. A rotor jobban dolgozik mint a ládák...tehát mehet a gép. Csak a többi része nem bírja. Ott voltam mikor az első 450 fel lett matricázva..valamint rátették a 7,5 adapter.smile wackosmile wacko Természetesen vissza is kellett venni az arccal. Attól hogy az előző lexi elektronikát és hidraulikát kap ez még egy farmotoros Mega. De mára már a hidraulika és az elektromosság is kiegyenlítődik. Mivel a ráépülő szolgáltatások miatt kényelmesebb,és praktikusabb ha kompatibilis. Az új Tuki szépen lassan átvedlik lexivé. Látni a jeleit.Ezzel majd véget ér egy korszak. 4 éves 660-ok szétkopva kilakatolva a mellettem lévő cégnél. Egyre silányabb a minőség ez a tény.

  • Válasz » #550 mtz1221 | 2017-07-15 20:31:32

    Válasz Ares 826 #549. hozzászólására
    Lehet kimaradt a gyárban egy hézagoló lemez,vagy valamilyen távtartó.És ők sem néztek rá a másodiknál sem rendesen.smile scared

  • Válasz » #549 Ares 826 | 2017-07-15 19:57:09

    Válasz Gepi #547. hozzászólására

    Akkor most ki szerelt rosszul szerinted??? Mert az elsőt is cserélték már azt írja.smile blinksmile blink

  • Válasz » #548  F Balázs | 2017-07-15 19:51:19

    Válasz Ares 826 #546. hozzászólására

    Nem gondolnám hogy a tucano egy fekete folt a claas palettáján.Minden egyes modell egy tovább fejlesztett változat, mindig fejlesztenek az előző modell hibáiból tanulva! Ha vennél egy öntvény házat dominátor 106 ra is jó lenne, senki meg nem kérdezné tőled melyikhez kell! Szerintem nem anyagbeli probléma van ,hanem szerelési

  • Válasz » #547 Gepi  | 2017-07-15 19:27:10

    Válasz Ares 826 #546. hozzászólására

    szerelési hiba nem lehet?

  • Válasz » #546 Ares 826 | 2017-07-15 19:01:19

    Válasz F Balázs #545. hozzászólására

    De azt írja ez már a második amit cseréltek, nem az első ami tönkre ment nekik. De szerintem az van ami a valóság a Tucano fogyasztó társadalomnak készült, a Mega-t meg a versenyt hozta össze a gyártók között, ki tud jobb és tartósabb és megbízhatóbb gépet gyártani hosszú távra, én ezt látom most!

  • Válasz » #545  F Balázs | 2017-07-15 15:40:06

    A fogaskerekekről nem láttam képet,lehet az öntvény azért törhetett el ,mert a 2 kúpfogaskerék foghegyre ért kopás miatt,megfeszült és eltört az öntvényház

  • Válasz » #544 Drisa | 2017-07-15 15:12:43

    Azt kellene figyelembe venni hogy mega csúcs termek volt egy más világban. Tucano pedig egy fogyasztói társadalomban egy gyenge valami.

  • Válasz » #543 Ares 826 | 2017-07-15 13:29:16

    Válasz Drisa #538. hozzászólására

    Szerintem gyenge az egész csigaház meg az egész szerkezet is! Minél hamarabb dögöljön meg és vegyen a gazda minél hamarabb új gépet. Ismerősnél van két Tuki a fiatalabbat nem győzik "szögelni" mert mindenhol törik reped a fiatalabb gép pár éves lehet, nekem ő ezt mondta.smile blinksmile blink

  • Válasz » #542 Vinkó75 | 2017-07-15 13:19:51

    Válasz sztankula.bence #530. hozzászólására

    Részvétem. De sajnos nem ez lesz az egyetlen dolog mi kettéválik a 470-en. Van itt egy, mikor rendesen menni kell vele a 6,6-os asztallal etetve, jó anyagban már nem egy dob variátor nyílt ketté rajta.

  • Válasz » #541 Büresz | 2017-07-15 12:45:21

  • Válasz » #540 Drisa | 2017-07-15 11:50:48

    Válasz Büresz #539. hozzászólására

    Ja hogy ez a behordó nem az uritő? Ops akkor bocsi

  • Válasz » #539 Büresz | 2017-07-15 11:49:17

    Válasz Drisa #538. hozzászólására

    Ürítéshez ennek mi köze?

  • Válasz » #538 Drisa | 2017-07-15 11:44:24

    Válasz Büresz #536. hozzászólására

    Szerintem a menet közben uriteskor hirtelen sokkal nagyobb erőt kap, lehet nem erre méretezték.

  • Válasz » #537 Büresz | 2017-07-15 10:22:35

    Válasz Ares 826 #534. hozzászólására

    208-as megám idén 20 éves 8000literes tartállyal sztem gyári hajtással.

  • Válasz » #536 Büresz | 2017-07-15 10:21:42

    Válasz Ares 826 #534. hozzászólására

    Olyan óriási nagy terhelés azért nincsen, ilyen hajtásháznak elvileg 20 lóerőt is kellene bírni. Szégyen hogy ennyit bír.smile angry Annak a szaros láncnak kétszer előbb el kellene szakadnia mint a hajtásháznak.

  • Válasz » #535 Büresz | 2017-07-15 10:17:12

    Válasz Ares 826 #531. hozzászólására

    A megán úgy sem jó helyen van.

  • Válasz » #534 Ares 826 | 2017-07-15 10:14:08

    Válasz Büresz #533. hozzászólására
    Az lehet látod nem is gondoltam rá. De szerintem akkor is gyenge ez az alkatrész ahhoz a nagy magtartályhoz, mennyi fér bele a 470 hasába 8000 liter vagy még annál is több???? Mikor tele van maggal óriási terhelést kap az egész és azért törhet el, megfeszülnek a kerekek és törnek miatta a fülek is szerintem. smile blinksmile blink

  • Válasz » #533 Büresz | 2017-07-15 10:09:31

    Válasz Ares 826 #532. hozzászólására

    Szerintem ott a forgás jeladó.

  • Válasz » #532 Ares 826 | 2017-07-15 08:36:29

    Válasz sztankula.bence #530. hozzászólására

    Milyen zsírt használsz ez valami nagyon keménynek látszik nem sima sárga Lzs-2 innét az látom??? A törések azok mindig a túlterhelés miatt vannak lehet az egész hajtóház alul van méretezne gyárilag, már nem a "húsz évig" használd a gépet a cél én azt látom a mai gyártásoknál!smile blinksmile blink

  • Válasz » #531 Ares 826 | 2017-07-15 08:32:13

    Válasz sztankula.bence #530. hozzászólására

    Így tör mindent ez nagyon durva??? Szerintem gyenge az alkatrész agyagerősségben ha így letörnek még a fülek is. A lánckerék alatt mit hajt az a fogazott kerék Megán Medionon nincs ilyen fogazás a kerék alatt???smile blinksmile blink

  • Válasz » #530 sztankula.bence | 2017-07-14 22:34:55

  • Válasz » #529 sztankula.bence | 2017-07-14 22:30:37

  • Válasz » #528 sztankula.bence | 2017-07-14 22:29:30

[bezárás x]